Algemeen Gaming Nieuws
- BrutalGamer
- Berichten: 878
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 19:42
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
- BrutalGamer
- Berichten: 878
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 19:42
Re:
15 okt 2017, 12:11
En hoeveel uren heb je in BotW gestoken?Laura Birdie schreef: ↑14 okt 2017, 17:32Horizon Zero Dawn is gewoon een goede game. Tenminste, gebaseerd op de 40+ uren die ik er in heb zitten. Heb hem vandaag nog gespeeld, hoop hem uit te hebben voor de release van Mario en AC Origins
Babyforce Unite!
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
Re: Re:
15 okt 2017, 18:11
Rond de 50-60? Probleem met die game is dat ik hem heb op de Wii U, en nu wil ik eigenlijk wel verder maar dan liever op de Switch.....BrutalGamer schreef: ↑15 okt 2017, 12:11En hoeveel uren heb je in BotW gestoken?Laura Birdie schreef: ↑14 okt 2017, 17:32Horizon Zero Dawn is gewoon een goede game. Tenminste, gebaseerd op de 40+ uren die ik er in heb zitten. Heb hem vandaag nog gespeeld, hoop hem uit te hebben voor de release van Mario en AC Origins
Ligt niet aan de game zelf, die is geweldig
En ja, na het spelen van BotW heb ik issues met gameplay elementen uit zowel Horizon als FFXV.
Horizon heeft aan de andere kant wel een verhaal dat ik graag wil afronden
Laatst gewijzigd door Laura Birdie op 16 okt 2017, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zevenberge
- Berichten: 958
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 16:36
- BrutalGamer
- Berichten: 878
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 19:42
Re:
17 okt 2017, 14:58
Dat is zeker niet verkeerd. Het is wat dat betreft ook wel een mooie prestatie voor een Nederlandse studio.Zevenberge schreef: ↑15 okt 2017, 18:16Er is niets mis met Horizon geweldig vinden. Wat vaderlandse trots op zijn tijd is echt niet weg.
Ik stoor me echter teveel aan wat het verkeerd doet.
Oke ik had verwacht dat het wel wat meer uren zou zijn.Laura Birdie schreef: ↑15 okt 2017, 18:11Rond de 50-60? Probleem met die game is dat ik hem heb op de Wii U, en nu wil ik eigenlijk wel verder maar dan liever op de Switch.....
Ligt niet aan de game zelf, die is geweldig
En ja, na het spelen van BotW heb ik issues met gameplay elementen uit zowel Horizon als FFXV.
Horizon heeft aan de andere kant wel een verhaal dat ik graag wil afronden
En jammer dat ze niet iets bedacht hebben voor de mensen die begonnen op de Wii U, en verder willen op de Switch.
Dat met BoTW en issues met gameplay elementen heb ik juist heel erg. Heb volgens mij één dag Horizon gespeeld voordat BotW uitkwam, richting de 100 uur gespeeld. En daarna stoorde me zo ontzettend veel aan Horizon. Wel jammer.
Ik hoop dat ik me er ooit overheen kan zetten en wel de game verder kan spelen.
Babyforce Unite!
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
- Rick Raptor
- Berichten: 401
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 12:56
Re: Re:
17 okt 2017, 16:38
Haha, dat had ik ook. Horizon heb ik pas van de zomer gespeeld, Zelda rond de launch. En daardoor waren er echt zoveel momenten dat ik gewoon gameplay-elementen van Zelda miste.BrutalGamer schreef: ↑17 okt 2017, 14:58Dat met BoTW en issues met gameplay elementen heb ik juist heel erg. Heb volgens mij één dag Horizon gespeeld voordat BotW uitkwam, richting de 100 uur gespeeld. En daarna stoorde me zo ontzettend veel aan Horizon. Wel jammer.
Ik hoop dat ik me er ooit overheen kan zetten en wel de game verder kan spelen.
Constant werden er maar weer stupide roadblocks in mijn weg gegooid (we halen de trappen weg zodat je geen dungeon kan doen voordat we zeggen dat je dat kan doen, har har!), ik liep soms een kwartier rond een rots te kutten voordat ik het ene glimmende rotsje vond waar ik op kon klimmen (fuck dat Uncharted systeem zuigt) en rondvliegen op een zeil is zoveel toffer en sneller dan zo'n duffe mount. Horizon voelt gewoon achterhaald in vergelijking.
Het is nog steeds een leuke game, daar niet van (ik heb hem ook uitgespeeld) maar op het eind van de dag blijft het niets meer dan een iets bovengemiddelde typische open-world game, terwijl ik bij Zelda iets heb van 'damn, deze game heeft een hoop innovaties die ik graag in andere games wil terugzien'.
- kaassouflee
- Berichten: 1285
- Lid geworden op:
- 11 aug 2017, 15:27
17 okt 2017, 23:24
Ea is in mijn ogen een matige uitgever/ ontwikkelaar de laatste jaren. Star Wars battlefront 1 is matig. Mirrors edge 2 was zeer matig. Fifa reeks is minder en minder. Vooral door luiheid. Nfs is matigheid de nieuwe wordt denk ik niet veel beter. Mass Effect andromeda een kut game. Bf4 was door de servers kut. Sim City kut. Alleen bf1 is een goede titel van hun en maybe de laatste dragon age. En Anthem heeft potentie. Maar EA is de weg al jaren kwijt. Zonde. Maar het is nu ik ook Fifa aan het verkopen ben niet meer mijn uitgever/ontwikkelaar.
Re:
18 okt 2017, 00:48
- kaassouflee
- Berichten: 1285
- Lid geworden op:
- 11 aug 2017, 15:27
18 okt 2017, 10:44
Visceral zat nog in San Francisco tijdens Dead Space 2, dat dreef de kosten echt flink omhoog.
De game heeft het best decent gedaan maar heeft dus nooit het geld dat erin werd gepompt terug kunnen verdienen. Voor de goede orde er werd 60 miljoen plus nog eens 60 miljoen aan marketingskosten gespendeerd aan Dead Space 2. Van elke full price game ($60) krijgen ze $27. Met 4 miljoen exemplaren denk je dan in de buurt te komen van quite te spelen, maar de game was binnen een paar maanden al afgeprijsd. Flink zonde dus.
De game heeft het best decent gedaan maar heeft dus nooit het geld dat erin werd gepompt terug kunnen verdienen. Voor de goede orde er werd 60 miljoen plus nog eens 60 miljoen aan marketingskosten gespendeerd aan Dead Space 2. Van elke full price game ($60) krijgen ze $27. Met 4 miljoen exemplaren denk je dan in de buurt te komen van quite te spelen, maar de game was binnen een paar maanden al afgeprijsd. Flink zonde dus.
18 okt 2017, 10:47
Activision Researched Using Matchmaking Tricks to Sell In-Game Items
Activision was granted a patent this month for a system it uses to convince people in multiplayer games to purchase items for a game through microtransactions.
But Activision tells Glixel that the technology is not currently in any games.
"This was an exploratory patent filed in 2015 by an R&D team working independently from our game studios," an Activision spokesperson tells Glixel. "It has not been implemented in-game."
Bungie also confirmed to Glixel that the technology isn't being used in Destiny 2.
The "System and method for driving microtransactions in multiplayer video games" was filed in 2015, but granted on October 17th, according to the U.S. Patent and Trademark Office.
The patent details how multiplayer matches are configured, specifically how players are selected to play with one another. That process used by Activision involves a computer looking at a wide variety of factors including skill level, Internet latency, availability of friends and other things. It then goes through a system to first soft-reserve a slot in a game for a player and then assign the players to the same match.
This patent, though, specifically discusses how that system for pairing up players can also be used to entice a player to purchase in-game items.
"For example, in one implementation, the system may include a microtransaction engine that arranges matches to influence game-related purchases," according to the patent. "For instance, the microtransaction engine may match a more expert/marquee player with a junior player to encourage the junior player to make game-related purchases of items possessed/used by the marquee player. A junior player may wish to emulate the marquee player by obtaining weapons or other items used by the marquee player."
The patent goes on to note that the same information could be used to identify which sorts of in-game purchasable items should be promoted.
The system can also be much more specific in its analysis of potential customers in a game:
"In a particular example, the junior player may wish to become an expert sniper in a game (e.g., as determined from the player profile)," according to the patent. "The microtransaction engine may match the junior player with a player that is a highly skilled sniper in the game. In this manner, the junior player may be encouraged to make game-related purchases such as a rifle or other item used by the marquee player. "
The system can also drop players into matches that will make use of an in-game-related purchase, according to the patent.
"Doing so may enhance a level of enjoyment by the player for the game-related purchase, which may encourage future purchases," according to the patent. "For example, if the player purchased a particular weapon, the microtransaction engine may match the player in a gameplay session in which the particular weapon is highly effective, giving the player an impression that the particular weapon was a good purchase. This may encourage the player to make future purchases to achieve similar gameplay results."
The patent also makes it clear that while the examples used in the patent are all for a first-person-shooter game, the system could be used across a wide variety of titles.
Activision recently courted a bit of controversy with in-game purchases and Destiny 2. The Bungie-developed, Activision-published game stirred some player anger after its release with the way the game's Shaders work. In the original game, a player could find or purchase for real money, a shader that could be used an unlimited amount of times on weapons and armor. In Destiny 2, the Shaders can still be purchased or found, but players feel they're too hard to find and now, once used on a single item they vanish.
In 2016, Activision Blizzard said it earned $3.6 billion from in-game sales, up from 2015's $1.6 billion.
Update: This story has been updated to reflect the comments provided to Glixel by Bungie and Activision after the story went live.
https://www.rollingstone.com/glixel/new ... ms-w509288
Activision was granted a patent this month for a system it uses to convince people in multiplayer games to purchase items for a game through microtransactions.
But Activision tells Glixel that the technology is not currently in any games.
"This was an exploratory patent filed in 2015 by an R&D team working independently from our game studios," an Activision spokesperson tells Glixel. "It has not been implemented in-game."
Bungie also confirmed to Glixel that the technology isn't being used in Destiny 2.
The "System and method for driving microtransactions in multiplayer video games" was filed in 2015, but granted on October 17th, according to the U.S. Patent and Trademark Office.
The patent details how multiplayer matches are configured, specifically how players are selected to play with one another. That process used by Activision involves a computer looking at a wide variety of factors including skill level, Internet latency, availability of friends and other things. It then goes through a system to first soft-reserve a slot in a game for a player and then assign the players to the same match.
This patent, though, specifically discusses how that system for pairing up players can also be used to entice a player to purchase in-game items.
"For example, in one implementation, the system may include a microtransaction engine that arranges matches to influence game-related purchases," according to the patent. "For instance, the microtransaction engine may match a more expert/marquee player with a junior player to encourage the junior player to make game-related purchases of items possessed/used by the marquee player. A junior player may wish to emulate the marquee player by obtaining weapons or other items used by the marquee player."
The patent goes on to note that the same information could be used to identify which sorts of in-game purchasable items should be promoted.
The system can also be much more specific in its analysis of potential customers in a game:
"In a particular example, the junior player may wish to become an expert sniper in a game (e.g., as determined from the player profile)," according to the patent. "The microtransaction engine may match the junior player with a player that is a highly skilled sniper in the game. In this manner, the junior player may be encouraged to make game-related purchases such as a rifle or other item used by the marquee player. "
The system can also drop players into matches that will make use of an in-game-related purchase, according to the patent.
"Doing so may enhance a level of enjoyment by the player for the game-related purchase, which may encourage future purchases," according to the patent. "For example, if the player purchased a particular weapon, the microtransaction engine may match the player in a gameplay session in which the particular weapon is highly effective, giving the player an impression that the particular weapon was a good purchase. This may encourage the player to make future purchases to achieve similar gameplay results."
The patent also makes it clear that while the examples used in the patent are all for a first-person-shooter game, the system could be used across a wide variety of titles.
Activision recently courted a bit of controversy with in-game purchases and Destiny 2. The Bungie-developed, Activision-published game stirred some player anger after its release with the way the game's Shaders work. In the original game, a player could find or purchase for real money, a shader that could be used an unlimited amount of times on weapons and armor. In Destiny 2, the Shaders can still be purchased or found, but players feel they're too hard to find and now, once used on a single item they vanish.
In 2016, Activision Blizzard said it earned $3.6 billion from in-game sales, up from 2015's $1.6 billion.
Update: This story has been updated to reflect the comments provided to Glixel by Bungie and Activision after the story went live.
https://www.rollingstone.com/glixel/new ... ms-w509288
Re: Re:
18 okt 2017, 15:15
Dante's Inferno was een poor man's God of War met de meest minimale move upgrades ooit in een hack & slash game. Leuke setting en visuals, middelmatig vechtsysteem en platforming.
Er zit een hele science achter klappen impactvol maken in een hack n slash game. De animaties van de main character en de tegenstander, de visual cues, de geluidseffecten, frame data....
Visceral snapte daar letterlijk helemaal NIETS van.
Althans, op mijn ps3 was daar niets van te maken. Leg daar God of War 3 tegenover en het is niet eens grappig meer.
Het is werkelijk een prestatie hoe je het fundament van je game zo kan verneuken.
Switch FC SW 7416-1174-5034
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten