Het Grote Filmtopic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

05 okt 2019, 05:56

SmartTies schreef:
04 okt 2019, 15:04
All love, en gefeliciteerd!
Thnx!! Thnx bro :7 ^_^ ^_^

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

05 okt 2019, 15:06

Niemand in de stad (Michiel van Erp, 2018)
Begint als typische studentenfilm, maar krijgt later iets meer diepgang. Best ok voor een Nederlandse film. Mooie beelden van Amsterdam.

7/10

Yesterday (Danny Boyle, 2019)
Danny Boyle, toch wel een van m'n favoriete regisseurs vanwege o.a. The Beach en 28 Days Later. Deze viel me ietwat tegen, maar het is een leuke film. Gewoon een leuke feelgood film zonder al teveel pretenties. Hij deed me ietwat denken aan Garden State, wat een goed iets is. Had misschien ook wat betere film geweest met een andere acteur. Het concept achter de film is wel nogal raar, er is een stroomstoring en opeens zijn alle Beatles platen ook verdwenen van aarde? Maargoed, gewoon kijken en genieten van de Beatles muziek en het grappige concept, wat zeker een aantal mooie scenes oplevert.

7/10

Once upon a Time... in Hollywood (Quentin Tarantino, 2019)
Ik wist eigenlijk pas na de film dat dit over de zaak van Sharon Tate/Manson familie ging (wel ooit eens wat over gehoord). Ik zat al de hele film te wachten tot het verhaal van Sharon samenkwam met die van Leo/Brad,
Spoiler:
maar eigenlijk is dat dus soort van de 'grap' van Tarantino
De film begon traag, hele film was redelijk traag, maar ik vond dat niet echt heel storend eigenlijk, want elk shot is bijna een genot om naar te kijken, en er wordt de tijd genomen om alles mooi op te bouwen. Vond het ook wel verfrissend na z'n laatste films die vooral hetzelfde truckje herhalen. Toch had er van mij wel iets meer mogen gebeuren, maar het is een leuk kijkje in het leven van een acteur in Hollywood. Het zit vol humor, maar geeft toch ook wel vooral een triest beeld. Zat toch ook met een dubbel gevoel de film te kijken vanwege de vele minderjarige vrouwen die zich aangetrokken voelen tot oudere mannen, in een tijd waarin de Epsteins het nieuws domineren. Ook het feit dat dit de eerste film is van Tarantino sinds zijn breuk met Weinstein lijkt het ook een poging een andere blik te geven op de 'metoo discussie'. Waar natuurlijk niet per se iets mis mee is. Ook nog te bedenken dat Roman Polanski ooit is veroordeeld voor sex met een 13-jarige in L.A.. De laatste
Spoiler:
scene was weer old school Tarantino vermaak, hilarisch ook met die LSD-sigaret. Mocht ook wel na 2,5 uur opbouw
Brad steelt hier de show, en dat zeg ik als Leo fanboy.

8/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 okt 2019, 23:56

Showdown in Little Tokyo

Heerlijke superfoute early 90's pulp. Keiharde scenes, zoals een naakt hoertje dat wordt gedrogeerd met Meth en dan wordt onthoofd, worden afgewisseld met toch vrij tamme hand to hand combat scenes. Veel blote tieten ook.

Ik kan geen genoeg van dit soort films krijgen. Misschien The Crow maar eens gaan opstarten, de laatste van Brandon.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

06 okt 2019, 07:22

The Crow heb ik gezien dit jaar, toffe film.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

06 okt 2019, 09:12

The Crow is natuurlijk berucht vanwege Brandon Lee's dood, maar het is inderdaad ook gewoon een sterke film.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 okt 2019, 10:09

Die sequels moet je niet kijken, maar het origineel is fucking geweldig. Misschien die 2e als je Iggy Pop wilt zien acteren lol. Voor zover je iets kan zien, want die film is vooral smoke screens.

Alex Proyas zou later Dark City regisseren, ook een aanrader.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

06 okt 2019, 12:27

Ik heb alle sequels gekeken haha. They're so fucking bad :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

06 okt 2019, 22:07

City of Angels is wel oké als je de fan edit kijkt dat zoveel mogelijk naar het originele visie van de regisseur toewerkt. Verwijderde scènes, (onset/backstage) foto's, omschrijvingen van scènes waarvan niks te vinden is qua beeld materiaal. Film had oprecht echt ijzersterke sequel kunnen zijn geweest als de Weinstein niet ermee gingen bemoeien. Ach, misschien dat Shout Factory ofzo een directors cut kan creëeren ooit op een dag, ik hoop het echt.

Derde film is nogal een bende, maar niet afschuwelijk. Het heeft zo zijn momenten dat er in ieder geval een aantal goede idee waren, maar uitwerking absoluut niet.

De vierde... Oh boy! Als die één ding bewijst is dat elke acteur in die film het letterlijk niet kan, tenzij ze een ijzersterke regisseur hebben. Boreanaz is zo fucking hilarisch kut in de film :lol:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

06 okt 2019, 23:33

City of Angels moet een waardige remake krijgen met het originele script. Die film had amazing kunnen zijn.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 okt 2019, 20:18

Men heeft lang gevraagd om een extended cut van City of Angels. Misschien zou dat wat zijn zoals de Watchmen extended cut die opeens zeer sterk was. De bedoeling was eigenlijk om een originele sequel te maken, en geen rip off van deel 1 wat het is geworden.

Vond Perez wel een matige Crow. Maar Lee kon ook niet acteren, zijn tragische einde heeft hem wat overrated gemaakt.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

07 okt 2019, 21:22

We hebben paar jaar geleden eindelijk een (voor zover mogelijk was) een Directors Cut gekregen van The Exorcist 3 Legion dat alle studio spul eruit haalt en origineel shoots terug stopt (veel in zwart/wit of videoband kwaliteit), als die het voor elkaar kan krijgen op basis van over gebleven materiaal, dan moet dit ook wel kunnen.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

08 okt 2019, 07:08

Bij city of angels is er geloof ik geen mogelijkheid voor omdat veel ongefilmd of vernietigd is
:huillie:

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

08 okt 2019, 18:12

Voor zover ik weet was productie (of filmen althans) zo goed als af voordat de Weinsteins besloten de film op de schop te nemen. Van veel scenes zijn (extreem lage kwaliteit) clips, van sommige extended scenes is bekend dat ze wel bestaan. Sowieso bestond een over twee en half uur durende workprint. In samenwerking een Arrow, Eureka, Shout of dergelijk kunnen ze sowieso een rough directors cut maken afhankelijk van hoeveel materiaal er nog bestaat.

Het is serieus spijtig dat de serie zo goed als direct na de eerste onderuit werd gehaald, want als serie kan dit zeker uitstekend werken, maar ach... De Weinsteins...

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

08 okt 2019, 18:51

Ja naast vrouwen zijn ze ook heel erg van de films verkrachten, die Weinsteins
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

11 okt 2019, 15:30

Joker

Ik vind hem tof. Geef Phoenix oscar maar in 2020.
Film is best goed maar niet super goed. Fijn mentalhealth hier serieus wordt genomen.

7.5/10

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 okt 2019, 23:29

El Camino
Fijne toevoeging aan Breaking Bad. Ik kon wel leven met het einde van seizoen 5, maar deze extra verpest niets aan de fantastische serie (die samen met The Wire nog steeds op nummer 1 staan). Het voelt als 2 nieuwe afleveringen in een film gepropt, die het gissen naar het leven van Jesse na seizoen 5 doet eindigen.

Flashbacks uit het tijdperk van de serie (nieuwe fragmenten met een inmiddels zichtbaar dikkere Aaron Paul) worden gebruikt om de Jesse na seizoen 5 zijn beweegredenen aan te dikken.

Net voor het einde vind ik het wat kwakkelen
Spoiler:
dat wild west duel met Jesse... come on...
maar verder alleen maar genoten.
8/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 okt 2019, 08:38

Leuke anekdote over BB.

Die Gus Fring (Giancarlo Esposito) zijn chickie woont dus in Groningen. Hij is hier vaak. Hadden we van de zomer een BBQ van ons werk, en zij of een vriendin van haar werkt blijkbaar bij mij. In ieder geval was zij aanwezig. Sta ik even burgers te flippen, staat die Gus Fring gewoon naast me en vraagt of hij een kan pakken. Ik groette hem wel maar had niet veel zin om fanboy ish te doen, is hij vast ook wel moe van. Relaxte kerel trouwens. Ik ben dus ook zwaar BB fan en vond hem gruwelijk in die serie, hoe vet is dat.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

12 okt 2019, 09:06

Dat is zeker gers! Ik wist dat hij iemand uit Grunn had. Zij had een mooie tekening van hem gemaakt ofzo en toen wilde hij haar ontmoette.

Als hij naast mij had gestaan bij een bbq had ik het niet kunnen laten om te vragen of hij zijn eigen kip had meegenomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 okt 2019, 09:35

Klopt, zo is het gegaan. Zij woont in Oosterparkwijk. Hij is een paar keer bij de Jumbo daar gespot. Weet niet of het nog steeds aan is, maar van de zomer dus nog wel.

Hij was ook in het Groningen Forum om zijn eigen Do the Right Thing van Spike Lee te bekijken.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 okt 2019, 10:10

Heeft ie ook een Pollos restaurant in grunn dann

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

12 okt 2019, 12:09

Laatste twee dagen:

Calamari Union (1985)
Een volledig absurdistische, allegorische komedie van Finse meester Aki Kaurismäki die naar verluid voor het grootste deel van de opnames van deze film compleet bezopen was. Film volgt een groot aantal mannen, waarvan allen behalve één Frank heten, op hun tocht naar een beter leven van de arme wijk van Helsinki naar een rijkere wijk. Extra hilarisch als je Helsinki een beetje kent, want dan weet je dat beide wijken niet meer dan op 30 minuten loopafstand van elkaar afliggen.

Zeker niet voor iedereen vanwege de onsamenhangende, voornamelijk geïmproviseerde nature van de film, maar ik heb ervan genoten.
4/5

De Patrick (2019)
Eerste lange speelfilm van de Vlaamse Tim Mielants, die hiervoor al internationaal furore heeft gemaakt met een seizoen van Peaky Blinders en een aantal afleveringen Legion. Grotendeels hilarisch en ik moet zeggen dat ik niet had gedacht ooit Pierre Bokma's penis te zien, maar hier loopt hij de hele film lekker frontaal naakt rond. Na Oh, Willy, is dit denk ik de beste Vlaamse film over een man op een naaktcamping die om moet gaan met de dood van een ouderlijk figuur.
3.5/5

If Beale Street Could Talk (2018)
Ik ben er nog niet overheen dat Green Book een Oscar winde en dit meesterwerk niet eens genomineerd was. Shame, Academy, shaaaaaame.
5/5

El Camino: A Breaking Bad Movie (2019)
Zonder twijfel goed gemaakt en goed geacteerd, maar ik vond deze film grotendeels nutteloos. Jesse's verhaal eindigde perfect in de laatste aflevering van Breaking Bad en had absoluut geen 2 uur durende epiloog nodig IMO. Het is ook echt één en al fan service, met maar eigenlijk 15-20 minuten aan echt interessant nieuw materiaal. That said, Skinny Pete & Badger zijn nog steeds awesome en vooral Skinny Pete's laatste afscheid was mooi.
3/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 okt 2019, 23:17

El Camino

Hij is wel tof, maar inderdaad een beetje overbodig. Zeker 6 jaar na dato. Het is wel leuk om te zien hoe het Pinkman af gaat, de film gaat direct verder waar de serie eindigt. Maar zoveel gebeurt er niet.
Spoiler:
Jesse gaat doen wat hij eerder al wilde doen en wat Goodman ook deed, verdwijnen. Daarvoor heeft ie geld nodig, en het is allemaal een beetje toevallig hoe hij daar alsnog aan komt.
Niet alleen Aaron Paul is dikker trouwens, die Todd gozer ook. Vond eigenlijk de Jesse van de eerste seizoenen leuker, met zijn gevloek. Maar zijn karakter ontwikkeling makes sense natuurlijk.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

13 okt 2019, 00:52

Vanaf dat moment dat die ging flippen en met dat geld ging gooien op straat, had ik zoiets van jaag maar een kogel door z'n kop, maar na z'n gevangenschap ging m'n respect voor Jesse wel weer omhoog.

Die Todd is zeker dik geworden idd en Mike zit inmiddels zwaar onder de ouderdomsvlekken. Maar dat merkte je al in Better Call Saul. Can't fight time.

En dat stuk met Skinny Pete was zeker vet. Netflix had vooraf 2 trailers uitgebracht waar niets van in de film terug te zien was. Eentje met Skinny Pete terwijl hij overhoort wordt en zegt Jesse nooit te verraden door z'n legacy. Dat vult wel de loyaliteit van zijn karakter aan wanneer je de film ziet.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 okt 2019, 08:52

Shit is wel vermakelijk maar voelt wat overbodig. Net als Better Call Saul eigenlijk. 7/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 okt 2019, 09:32

Dat lijkt een beetje raar in die so called flashbacks. Ze zijn allemaal veel ouder, dikker en whatnot.

Skinny Pete en Badger zijn zeker tof. Lekker drugs dealen bij Narcotics Anonymous :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten