Shadow of the Tomb Raider release 14-9-2018 voor PC,PS4 en X1Tomb Raider, also known as Lara Croft: Tomb Raider between 2001 and 2007, is a media franchise that originated with an action-adventure video game series created by British gaming company Core Design. Formerly owned by Eidos Interactive, then by Square Enix after their acquisition of Eidos in 2009, the franchise focuses on a fictional British archaeologist Lara Croft, who travels around the world searching for lost artefacts and infiltrating dangerous tombs and ruins. The gameplay generally focuses around action-adventure exploration of environments, solving puzzles, navigating hostile environments filled with traps, and fighting numerous enemies. Additional media has grown up around the theme in the form of film adaptations, comics and novels.
Development on the original Tomb Raider game began in 1993. Its success prompted Core Design to develop a new game annually for the next four years, which put a strain on staff. The sixth game, The Angel of Darkness, faced difficulties during development and was considered a failure at release. This prompted Eidos to switch development duties to Crystal Dynamics, which has been the series' primary developer since then. Other developers have contributed either to spin-off titles within the series or ports of mainline titles.
Tomb Raider games have sold over 63 million copies worldwide. The series has generally met with critical acclaim, with the series being noted as one of the pioneers of the action-adventure genre. Lara Croft herself has become one of the most recognisable video game protagonists in existence, winning numerous accolades and earning places on the Walk of Game and Guinness World Records. Alongside being praised for pioneering female characters in video games, she has also been the subject of controversy due to her sex appeal being used for marketing.
Tomb Raider | Franchise
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
Tomb Raider | Franchise
16 aug 2018, 12:57
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
16 aug 2018, 14:00
Ik heb geen geduld meer voor die oude Tomb Raiders. Als er een Sands of Time terugspoel optie in zou zitten, dan zou het een ander verhaal zijn, maar dat ter pletter vallen door een verkeerde beweging met die slome controls en dan weer opnieuw een kolere end, dat lukt me niet meer.
16 aug 2018, 14:30
Anniversary had wel gemoderniseerde gameplay. Het speelde net als Legend, wat in 2006 relatief bij de tijd was.
Je kunt dus wel degelijk een complex level design koppelen aan goede gameplay. Echter hebben ze voor de reboot gekozen voor set pieces en lineariteit. En tombes zijn letterlijk weggestopte side activities. Rise of the Tomb Raider was niet heel veel aan, pas toen ik de fetch quests liet schieten had ik er wel wat plezier mee (hij is toch heel simpel, je hebt die XP niet nodig), maar ik ben ook niet zo happig op Shadow. Zeker niet omdat het uitkomt met Dragon Quest en Spiderman. De game is snel genoeg afgeprijsd, ik wacht wel.
Je kunt dus wel degelijk een complex level design koppelen aan goede gameplay. Echter hebben ze voor de reboot gekozen voor set pieces en lineariteit. En tombes zijn letterlijk weggestopte side activities. Rise of the Tomb Raider was niet heel veel aan, pas toen ik de fetch quests liet schieten had ik er wel wat plezier mee (hij is toch heel simpel, je hebt die XP niet nodig), maar ik ben ook niet zo happig op Shadow. Zeker niet omdat het uitkomt met Dragon Quest en Spiderman. De game is snel genoeg afgeprijsd, ik wacht wel.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
16 aug 2018, 18:30
Ik denk niet dat veel mensen je hierin zullen uitdagen bro
Ik ga deze TR zeker een keer halen want de vorige delen heb ik me best mee vermaakt. Volgens de previews waren er best wat onderwater levels en dat zuigt. Dat level met die haaien in 1 van die klassieke TR games is de reden voor mijn haat voor onderwater levels.
Ik ga deze TR zeker een keer halen want de vorige delen heb ik me best mee vermaakt. Volgens de previews waren er best wat onderwater levels en dat zuigt. Dat level met die haaien in 1 van die klassieke TR games is de reden voor mijn haat voor onderwater levels.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
10 sep 2018, 19:18
De recensies zijn inmiddels binnen. Beetje wisselvallig, metacritic 77.
https://www.metacritic.com/game/playsta ... ic-reviews
https://www.metacritic.com/game/playsta ... ic-reviews
10 sep 2018, 20:12
Mja kan ook fatique zijn. Kijk er zelf ook niet zo naar uit tbh. Denk ook niet dat deze game een groot succes gaat worden. De competitie van third person action games is nu wel erg groot. Spidey haal ik sowieso nog, Kiwami 2 ook.
Ga hem waarschijnlijk wel uit de sale halen, Square Enix, geef het tot November.
Ga hem waarschijnlijk wel uit de sale halen, Square Enix, geef het tot November.
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
11 sep 2018, 10:22
Ik ben al een maand of 2 bezig om me door Rise heen te slepen. Het is vermakelijker dan de laatste 2 main Uncharteds, maar het is wel een genre wat ik een beetje beu aan het worden ben. Met Red Dead 2 op het menu laat ik deze wel liggen tot het verkrijgbaar is via Gamepass (net als Rise dus).
11 sep 2018, 16:48
Rise is vrij saai. Gewoon die slappe side quest droppen en de story doen, er zitten op zich wel goede set pieces in. De story missies zijn vrij goed, de fetch quests halen de ervaring naar beneden. De game is vrij makkelijk, je hebt die extra XP ook helemaal niet nodig. Lara kan geloof ik 3 vijanden tegelijk locken en doden met de Bow, en die poison arrows zijn ook fucking OP.
13 sep 2018, 12:56
Ik probeer alle items/verborgen schatten te ontlopen, maar automatisch/dwangneurotisch hol ik toch weer naar alle bling bling toe. Dat item overkill vervloek ik. Je doet het rgens ben je bang dat je wat belangrijks zal missen, maar uiteindelijk stelt het altijd geen reet voor. Bioshock had ook dat soort shit en het is de rede waarom ik al snel gestopt ben met Dishonored.
En van de side missies zijn er teveel. Sterker nog, vaak begin ik eraan, maar neem ik niet de extra moeite om die 5/5's te halen en zitten bijna alle side-missies op 4/5.
En van de side missies zijn er teveel. Sterker nog, vaak begin ik eraan, maar neem ik niet de extra moeite om die 5/5's te halen en zitten bijna alle side-missies op 4/5.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 208 gasten