Nintendo Switch | Algemeen

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

07 sep 2017, 15:24

Newgamessuck schreef:
07 sep 2017, 15:19
Dat is het idd. Alleen (heb ik het gevoel) liggen de kaarten nu heel anders en zijn de switch bezitters mensen die sneller een game kopen/oppikken.
Worden er daadwerkelijk meer titels verkocht per verkochte console tegenover de Wii U ?
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

07 sep 2017, 15:36

Het is een begin. Maar waarom zou je een als je een ps4 of xbox one hebt de Switch versie van 3rd party games halen. Als je gerangadeerd de zwakste of minste versie krijgt?.

En on board vind ik overdreven. Ze brengen hun nieuwste producten er nog niet uit of er komt een halve versie waar veel ontbreekt uit zie Fifa18

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

07 sep 2017, 15:43

Ik heb zelf de originele game nooit gespeeld, L.A. Noire. Geen idee waarom eigenlijk, zo'n game die langs je glipt zonder enige reden. Wellicht pik ik hem op, voor de Switch. Lijkt me ideaal voor onderweg, het is nou niet echt een actievolle game zo ver ik heb gezien.

Maar, November al? Best snel :O Komt die überhaupt fysiek uit?

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

07 sep 2017, 15:46

Fifa vind ik juist een voorbeeld waar de switch een prima versie krijgt zonder veel in te leveren en dus als extra portability en makkelijker multiplayer spelen. slecht voorbeeld imo.

Ik koop fifa zeker voor de Switch.

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

07 sep 2017, 16:01

Zonder teveel in te leveren? De Journey mode ontbreekt volledig. De compleet nieuwe manier van transfers voltooien in de carrière modus ontbreken. En vol mij ook de icons. Plus omdat die niet op de frostbite engine draait grafisch ook nog zwakker.

En toch ligt die versie voor 60 euro in de winkel. Een uitgeklede versie.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

07 sep 2017, 16:03

Wat had je dan verwacht? De Switch performance is ook een uitgeklede versie van de Xbox One, dus lijkt me logisch.
kaassouflee schreef:
07 sep 2017, 15:36
Het is een begin. Maar waarom zou je een als je een ps4 of xbox one hebt de Switch versie van 3rd party games halen. Als je gerangadeerd de zwakste of minste versie krijgt?.

En on board vind ik overdreven. Ze brengen hun nieuwste producten er nog niet uit of er komt een halve versie waar veel ontbreekt uit zie Fifa18
De beste versie van elke console game kan je straks spelen op de Xbox One X. De mensen die hem hier gaan halen kan je op één hand tellen. Beste versie is niet voor iedereen een argument wil ik dus zeggen.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re: Re:

07 sep 2017, 16:13

kaassouflee schreef:
07 sep 2017, 14:35
Newgamessuck schreef:
07 sep 2017, 14:27
Rockstarr on board, bethesda on board, EA on board....................................................

Als het nog verkoopt ook dan heeft niemand het na volgend jaar meer over Nintendo en 3rd party support.
Prey, Evil Within 2, Star wars Battlefront 2, Rdr2, Wolfenstein, FC5, AC Origins etc ontbreken nog steeds op de Switch. Dat we nu een port krijgen van een zeer oude game Skyrim. En de minste versies van Fifa18 en ook de zwakste versie van La Noire remaster. Betekend dat de 3rd party problemen nog steeds in grote getale aanwezig zijn.
Kaas heeft weer deels gelijk, maar ook ongelijk. Ja, er missen zeker wat grotere thirdparty-games die je op de Switch kunt kopen, jammer, maar op dit moment begrijpelijk doordat externe (westerse) ontwikkelaars voorlopig nog de kat uit de boom kijken na het falen van de Wii U en ook erg laat de Switch-devkits kregen (=te weinig tijd om bepaalde engines te "porten"). Ontwikelaars die vooral in Japan actief zijn stapten met meer vertrouwen over. Maar dat gaat nog veranderen als ze meer grip op het apparaat krijgen.
Hoewel de Switch bekend staat als hybride-console, is het technisch niet meer dan een krachtige handheld die je op tv kan aansluiten. De dock maakt het apparaat niet krachtiger en is dus niets meer dan een peperduur stukje plastic (zie posts vorige pagina). Omdat het verschil tussen homeconsole en handheld heel groot is, is het niet meer dan normaal dat sommige zware titels de Switch gewoon zullen overslaan. Logisch dat spellen als o.a. FIFA 18 er misschien grafisch minder mooi uit zien. Echter koopt de consument de Switch niet voor grafische pracht en praal, maar voor het draagbare aspect. Daarin heeft Nintendo zo'n beetje de monopoliepositie als we de afstervende Nintendo 3DS en de niet primair games-draaiende game-laptop/smartdevices buiten beschouwing laten.

Het is ondertussen ook al bevestigd dat Skyrim op de Switch een licht gedowngraded versie van Skyrim Special Edition is, een remake die in 2016 uitkwam. Dat is nog niet zo oud. En als je het gebrek aan thirdparty-games toch zo'n gemis vindt, dan kun je vanaf 2018 gewoon de streamingapp Rainway downloaden om o.a. de zogenaamde "Xbox One console exclusives" te spelen OP DE SWITCH. :lol: (sorry Xbox-fanboys...)
Afbeelding

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Re:

07 sep 2017, 16:19

Robbai schreef:
07 sep 2017, 16:13
Omdat het verschil tussen homeconsole en handheld heel groot is,
Dat verschil is kleiner dan ooit.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

07 sep 2017, 16:28

Voor mij is het nog steeds een homeconsole.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

07 sep 2017, 16:28

Skyrim Special Edition was een upgrade op de oude Skyrim (niet heel indrukwekkend overigens). De Switch versie is een downgrade van de Special Edition dus... ongeveer gewoon Skyrim?
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

07 sep 2017, 16:29

:lol:

Ah het lijkt grafisch gelukkig wel meer op de Special Edition dan het origineel.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

Re:

07 sep 2017, 17:53

Newgamessuck schreef:
07 sep 2017, 16:19
Robbai schreef:
07 sep 2017, 16:13
Omdat het verschil tussen homeconsole en handheld heel groot is,
Dat verschil is kleiner dan ooit.
Maar nog steeds vrij groot.
Rolfgang schreef:
07 sep 2017, 16:28
Skyrim Special Edition was een upgrade op de oude Skyrim (niet heel indrukwekkend overigens). De Switch versie is een downgrade van de Special Edition dus... ongeveer gewoon Skyrim?
Het lijkt sterk op de Special Edition (op wat flora na).
Afbeelding

Gebruikersavatar
Henky-VII
Lv4
Berichten: 477
Lid geworden op:
13 jul 2017, 20:22

07 sep 2017, 18:16

Zijn we nou echt aan het discussiëren over een (toen al) lelijke game, vol met bugs? :lol:

Het is bethesda, het zal tegenvallen.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 sep 2017, 19:38

Robbai waarom zeg je bijna bij elk bericht dat de Switch een handheld is? Probeer je nou jezelf te overtuigen of anderen? Of gebruik je dit op de manier om te zeggen van ja maar de game is iets minder omdat het een handheld game is? We weten nu wel dat jij het een handheld (meer een handheld) vind.

Maar het is nog steeds een hybrid en Nintendo heeft het niet zelf op de markt gezet als handheld.

Heb verdorie mijn switch nog steeds niet terug. Beetje heen en weer berichten met Nintendo die niet helemaal overtuigd is van mijn onschuld.

Gebruikersavatar
Radiant Silvergun
Lv2
Berichten: 70
Lid geworden op:
18 aug 2017, 19:02

07 sep 2017, 21:33

Voor mij is de switch ook meer een handheld. Ik denk dat nintendo nooit meer met een 100% home console alleen gaat komen.

Wel mooi dat la noire richting de switch komt.

Ik mis eigenlijk nog wel een trophy / achievement systeem op de switch. Dat zal ee wel nooit komen.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 sep 2017, 21:39

Ja voor mij totaal niet enigste keren dat ik het uit de dock speelde was met disgaea, want die joy cons vind ik echt helemaal niks. Knoppen en alles veel te klein.

Als er geen pro controller had bestaan dan weet ik niet eens of ik wel verder had gegaan met de switch.

Gebruikersavatar
Radiant Silvergun
Lv2
Berichten: 70
Lid geworden op:
18 aug 2017, 19:02

07 sep 2017, 21:45

Ik speel vaak met de pro controller als ik de gamepad op de standaard op tafel zet. Werkt ook prima. Ik had cod graag naar de switch zien komen. De wiiu heeft zelfs een cod ontvangen. :(

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

07 sep 2017, 21:48

Ja niet verkeerd bedoeld maar dan speel ik wel op een tv als ik toch in een huis ben.

Gebruikersavatar
Radiant Silvergun
Lv2
Berichten: 70
Lid geworden op:
18 aug 2017, 19:02

07 sep 2017, 21:52

Dan heb jij het geluk dat je tv altijd tot je beschikking is. :). De kracht van de switch is dat de spelervaring behouden blijft in handheld modus.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

07 sep 2017, 22:04

Een homeconsole dat je ook mobiel kan gebruiken dus.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

Re:

07 sep 2017, 22:21

Radiant Silvergun schreef:
07 sep 2017, 21:52
Dan heb jij het geluk dat je tv altijd tot je beschikking is. :). De kracht van de switch is dat de spelervaring behouden blijft in handheld modus.
Nou ja altijd, was dat maar zo. Maar nog game ik liever niet dan met die joy cons te lopen kloten.

Gebruikersavatar
shuckle
Lv4
Berichten: 330
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:22

Re:

07 sep 2017, 22:23

BrutalGamer schreef:
07 sep 2017, 22:04
Een homeconsole dat je ook mobiel kan gebruiken dus.
Dat of een Handheld die ook op je TV werkt. Het is een hybride, dus het ligt er maar aan hoe jij er zelf invulling aan geeft.

Gebruikersavatar
Tsidas
Lv2
Berichten: 69
Lid geworden op:
24 aug 2017, 18:07

07 sep 2017, 22:50

Het is gewoon een hybrid. Ik wissel beide af. Mario + Rabbids op tv ziet er toch wel een stuk smoother uit.

Enfin, ik zie weer gejammer en dan ook nog klachten over grafisch minder. Joh, dan moet je niet bij de Switch kijken.

Met een uitzondering hier en daar, verbaas ik me wel over de derde partij discussie weer; wat hadden jullie verwacht dan? Zelfs nu, met het succes van de Switch, komen er nog steeds verhalen langs van derde partijen waarin zij aankaarten dat het succes eigenlijk niet verwacht was. Een EA bigwig zei onlangs dat 'ie het apparaat niet snapte. Gisteren nog zagen we het bericht dat zelfs de Pokemon Company had aangegeven dat ze het niet zagen zitten in de Switch. Iedereen die een snelle verandering verwachtte, welp, you lost. In essentie heeft iedere derde partij nu aangegeven "jongens, dat die Switch zou aanslaan, weten wij veel. Wij hebben niks. We kunnen nu pas projecten goed keuren en in development nemen."

Nintendo moet weer helemaal opnieuw beginnen. Ze zijn niet begonnen op 0, maar op -5. Maar langzaam begint het op te krabbelen en kennelijk ontgaat het iedereen een beetje, maar in zekere zin doet de Switch al betere zaken dan de Wii U. Iedereen heeft het vooral welke titels er zijn binnen het jaar en welke namen, maar horen jullie iets over technische mankementen? De Wii U werd bijvoorbeeld gekenmerkt door versies met technische haperingen, missende content, DLC die niet aanwezig was; bij de Switch versies van verscheidene titels is daar geen sprake van; sterker nog, we zien software aangekondigd worden met console specifieke verbeteringen of een pakket aanbieden die praktisch gelijk is met andere versies. FIFA is de uitzondering met het onbreken van the Journey (al vraag ik me af of dit een groot verlies is; feature parity is ontzettend belangrijk, maar ik hoor de gemiddelde FIFA speler totaal niet over Alex Hunter lullen), maar de eerste indrukken van de Switch versie zijn zeer postief. NBA 2K18 is praktisch hetzelfde. En de Skyrim, Resident Evil Revelations Collection en nu ook L.A. Noire versies? Allemaal Switch specifieke functies/extra's en van Skyrim (eeeww the Elder Scrolls, bah) zelfs hele positieve indrukken.

Dit betekent dat derde partijen, amper vijf maanden na de release meer potentie zien in Nintendo hardware en dat is een lange, lange tijd geleden. De games die nu aangekondigd zijn zoals een Resident Evil, L.A. Noire, maar ook de aankomende versies van Batman en Guardians of the Galaxy van Telltale zijn de resultaten van upper management die nog snel Switch versies kunnen toevoegen omdat die games iets makkelijker te porten zijn en niet zo veel resources in beslag nemen.

Ik kan jullie nu al op een presenteerblaadje geven dat 2018 ook nogal statisch zal zijn met Switch aankondigingen, maar de afgelopen maanden hebben we al gehoord dat Ubisoft, Capcom, NISA en Telltale o.a. het groene licht hebben gegeven voor meer Switch games. Maar voordat we meer gaan zien, zal het nog wel tijd in beslag nemen. Vooralsnog is er een goed beginnetje gemaakt. Hopelijk zet Nintendo door.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

07 sep 2017, 23:03

shuckle schreef:
07 sep 2017, 22:23
BrutalGamer schreef:
07 sep 2017, 22:04
Een homeconsole dat je ook mobiel kan gebruiken dus.
Dat of een Handheld die ook op je TV werkt. Het is een hybride, dus het ligt er maar aan hoe jij er zelf invulling aan geeft.
Het gaat ook om de games. De games die je speelt zijn meer consolegames, die je ook onderweg kan spelen.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

no avatar
kaassouflee
Lv6
Berichten: 1285
Lid geworden op:
11 aug 2017, 15:27

07 sep 2017, 23:18

Correctie batman is season 1 en niet 2. Helaas. Want season 1 heb ik uitgespeeld.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten