Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 nov 2022, 06:14

Nu al afgeprijsd naar €30,- bij Media Markt. Ubisoftstijl.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 nov 2022, 14:28

lol. Bought.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 nov 2022, 10:18

Goede deal!

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 nov 2022, 14:04

Mijn nieuwe digimethadon is "You Suck at Parking." Dit is er zo één waarbij je 100 pogingen terug al zei dat je het nog 1 keer gimg proberen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mari-chan
Lv0
Berichten: 3
Lid geworden op:
28 nov 2022, 13:16

Re: Laatst Gespeelde Game

28 nov 2022, 13:22

Yakuza: Like a dragon

Ik dacht dat ik deze game niet zo leuk zou vinden zonder Kazuma.
Maar OMG deze game is geweldig! Ik vind dat turn-based systeem onverwacht goed werken bij een Yakuza game en de humor is nog steeds volop aanwezig. Ben nu in chapter 9 en de story is ook heel boeiend. Wel is er weer veel te veel te doen zoals gewoonlijk waardoor ik soms een beetje afdwaal.

Doet een beetje pijn om te zeggen maar ik denk dat dit vanaf nu mijn favoriete Yakuza game is <3

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

28 nov 2022, 16:09

SmartTies schreef:
27 nov 2022, 14:04
Mijn nieuwe digimethadon is "You Suck at Parking." Dit is er zo één waarbij je 100 pogingen terug al zei dat je het nog 1 keer gimg proberen.

Dit ziet er heerlijk idioot eruit, zal het eens bekijken om te spelen :lol:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Laatst Gespeelde Game

29 nov 2022, 11:12

mari-chan schreef:
28 nov 2022, 13:22
Yakuza: Like a dragon

Ik dacht dat ik deze game niet zo leuk zou vinden zonder Kazuma.
Maar OMG deze game is geweldig! Ik vind dat turn-based systeem onverwacht goed werken bij een Yakuza game en de humor is nog steeds volop aanwezig. Ben nu in chapter 9 en de story is ook heel boeiend. Wel is er weer veel te veel te doen zoals gewoonlijk waardoor ik soms een beetje afdwaal.

Doet een beetje pijn om te zeggen maar ik denk dat dit vanaf nu mijn favoriete Yakuza game is <3
Welkom mari-chan! Als je wilt kun je in dit topic voorstellen :) viewtopic.php?f=5&t=109

Gebruikersavatar
mari-chan
Lv0
Berichten: 3
Lid geworden op:
28 nov 2022, 13:16

Re: Laatst Gespeelde Game

29 nov 2022, 11:15

Yellow schreef:
29 nov 2022, 11:12
Welkom mari-chan! Als je wilt kun je in dit topic voorstellen :) viewtopic.php?f=5&t=109
Haha, dank je. Ik ben niet nieuw, kon alleen mijn inloggegevens niet meer vinden ;)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

29 nov 2022, 21:30

Marianne <3
Shadow schreef:
28 nov 2022, 16:09
SmartTies schreef:
27 nov 2022, 14:04
Mijn nieuwe digimethadon is "You Suck at Parking." Dit is er zo één waarbij je 100 pogingen terug al zei dat je het nog 1 keer gimg proberen.

Dit ziet er heerlijk idioot eruit, zal het eens bekijken om te spelen :lol:
Is echt een hele vette Indy.
Nog een Indy aanrader: A Short Hike.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

30 nov 2022, 14:51

A Short Hike wilde ik fysiek, maar die was gewoon meteen uitverkocht toen ik daarachter kwam. Baal er nog van :(

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 nov 2022, 20:20

Fifa 23 en nu FM 23 :beam: :lol:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

01 dec 2022, 09:57

Shadow schreef:
30 nov 2022, 14:51
A Short Hike wilde ik fysiek, maar die was gewoon meteen uitverkocht toen ik daarachter kwam. Baal er nog van :(
Ik ook na het spelen van de game.
Wat ik wel minder had gevonden op een Switch -ik speel het nu op Xbox- is het missen van de achievements. Ik ben niet zo'n chivo/trophy-completionist, maar bij deze game geeft het je wel wat meer motivatie langer te vertoeven in de fijne compacte wereld. Vooral omdat je in ± een uur het einde/top kan hebben gehaald. Met wat zichtbare opdrachten blijf ik persoonlijk wat makkelijker hangen zonder dat die unlimited backlog je pushed om wat anders te starten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

01 dec 2022, 22:04

Xenoblade 3

Uitgespeeld na iets van 180 uur, en man... Dat einde... Ik wil Takahashi slaan... Echt de fuck was dit!? :(

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

02 dec 2022, 12:34

Shadow schreef:
01 dec 2022, 22:04
Xenoblade 3

Uitgespeeld na iets van 180 uur, en man... Dat einde... Ik wil Takahashi slaan... Echt de fuck was dit!? :(
Holy shit 180 uur. Dacht dat ik er veel tijd in had gestopt met ongeveer 140 ofzo. Ik vond het einde echt verschrikkelijk. Kind makes me dislike the game in a way alhoewel ie verder erg goed was op veel vlakken.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

02 dec 2022, 21:22

Vond het einde niet zo kut, maar ik heb nog zoveel vragen en niks is echt beantwoord. DLC kan twee kanten op gaan, Torna was godtier DLC en Future Connected was ook best goed, dus ik heb hoop. Maar de game los staand heeft wel nogal blegh einde :(

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

03 dec 2022, 00:58

Shadow schreef:
02 dec 2022, 21:22
Vond het einde niet zo kut, maar ik heb nog zoveel vragen en niks is echt beantwoord. DLC kan twee kanten op gaan, Torna was godtier DLC en Future Connected was ook best goed, dus ik heb hoop. Maar de game los staand heeft wel nogal blegh einde :(
Spoiler:
Mijn probleem met het einde is vooral dat alles wat je tot dan doet in sidequest, bijvoorbeeld mensen leren zelfvoorzienend te zijn gewoon totaal zinloos is. Want alles wordt gereset. Al die duizenden jaren in the eternal now zijn nooit gebeurd. Niemand herinnert zich er wat van. Dus voelt imo alles wat je in de game doet uiteindelijk pointless, behalve het ontsnappen uit de endless now zelf.

Wat betreft DLC kan het bijna alleen maar voor het einde van de game zijn, waardoor ook dat gaat aanvoelen als imo zinloze content.
Future connected ken ik trouwens niet. Is dat dlc van de eerste game in de switch remake?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

04 dec 2022, 18:35

Future Connected was het extra verhaal bij Definitive Edition, niet echt DLC, maar wel een leuk extratje :)

De aankomende DLC kan zich trouwens ook afspelen na de game:
Spoiler:
Tijdens de post credits scene wanneer ze weer kids zijn, verdwijnt Noah namelijk wanneer die duiven voorbij vliegen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

05 dec 2022, 15:51

Shadow schreef:
04 dec 2022, 18:35
Future Connected was het extra verhaal bij Definitive Edition, niet echt DLC, maar wel een leuk extratje :)

De aankomende DLC kan zich trouwens ook afspelen na de game:
Spoiler:
Tijdens de post credits scene wanneer ze weer kids zijn, verdwijnt Noah namelijk wanneer die duiven voorbij vliegen.
Spoiler:
Ja true, maar dan is hij weer een normaal kind en heeft hij geen combat experience. Dus qua gameplay kan er dan niet zoveel. Dus kan me bijna niet voorstellen dat er DLC is dat zich niet afspeelt in de endless now.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

08 dec 2022, 07:15

Het hele centrale idee en 'hart' van het verhaal is juist dat een onzekere toekomst beter is dan een eindeloos heden.

De game spelt dit meerdere keren letterlijk uit.

Een DLC die verder gaat na het bewust open einde om duidelijkheid te verschaffen, zou een complete 180 zijn tegen diens eigen centrale boodschap.

Het einde is compleet zoals het is.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

10 dec 2022, 23:34

Oversoul schreef:
08 dec 2022, 07:15
Het hele centrale idee en 'hart' van het verhaal is juist dat een onzekere toekomst beter is dan een eindeloos heden.

De game spelt dit meerdere keren letterlijk uit.

Een DLC die verder gaat na het bewust open einde om duidelijkheid te verschaffen, zou een complete 180 zijn tegen diens eigen centrale boodschap.

Het einde is compleet zoals het is.
Spoiler:
Ik weet niet in welk stuk van mijn verhaal ik het hiermee oneens ben (weet trouwens ook niet of je het tegen mij hebt). Dat is idd het hele punt van het verhaal en wordt idd maar 500x herhaald. Dat het einde er alsnog voor zorgt dat alles wat je doet redelijk zinloos is vind ik gewoon jammer. Ja dat kun je zien als van we weten niet wat er gebeurt na het verslaan van de final boss dus beter maar het beste ervan maken, maar het voelt gewoon van als it was all a dream nothing really mattered, gg.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

11 dec 2022, 18:32

Oversoul schreef:
08 dec 2022, 07:15
Het hele centrale idee en 'hart' van het verhaal is juist dat een onzekere toekomst beter is dan een eindeloos heden.

De game spelt dit meerdere keren letterlijk uit.

Een DLC die verder gaat na het bewust open einde om duidelijkheid te verschaffen, zou een complete 180 zijn tegen diens eigen centrale boodschap.

Het einde is compleet zoals het is.
Ik had het er mee eens kunnen zijn geweest, waren het niet dat ze in de post credits nog een mysterie neer zetten. Dus... Tja...

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

20 dec 2022, 23:28

Welk mysterie?
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

22 dec 2022, 15:40

Gal Gun Double Peace PS4

Laatst een handvol games uit de Mediamarkt budgetbak meegenomen voor €2.50 - € 5 - waaronder deze super vage en Japanse 3d railshooter met schaars geklede Japanse schoolmeisjes. Echt wtf heb ik net gespeeld.. Bizar foute shit.

Je bent een student die soort van wordt vervloekt met een curse die je super aantrekkelijk maakt voor de vrouwtjes. De levels zijn allemaal delen van een campus en van alle kanten komen chicks aangesneld die je snel van een 'pheromone shot' moet voorzien op de juiste plek. Soms is dit hun hoofd, soms hun benen of borsten en soms ook ergens onder het rokje. Soms stop je dus met 1 shot af, in andere gevallen moet je nog op andere lichaamsdelen 'schieten'. Als je ze niet op tijd raakt, beginnen ze op je in te slaan of raken ze je met Japanse teksten.

Je hebt een paar metgezellen (ook chicks) en die raken regelmatig in de problemen en dan volgt er een soort van bossfight. Zo zat ze een keer vastgeplakt met handen en voeten en moest ik snel kleine demonen van haar armen en benen knallen terwijl ze met haar kont omhoog al kreunend aan het draaien was. Tot overmaat van ramp moet je tijdens dit 'gevecht' een paar keer via de touchpad op de controle 'stroken' over de pijnlijke lichaamsdelen, waardoor ze nog harder gaat kreunen. Echt suuuuper cringy....

Maar de gameplay is ergens nog best vermakelijk en verslavend ook.. Na een uur of 2/3 heb je het uitgespeeld, maar je kunt nog andere routes nemen op een hogere moeilijkheidsgraad spelen en dingetjes kopen in de shop met je verdiende feathers (?).

Wazige shit...
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 dec 2022, 11:17

Klinkt wel vet, maar ging even een stukje van een playthrough kijken en dan schrikken die lappen met tekst me wel meteen af. De onrails gameplay ziet er wel gers uit. Doet me denken aan Virtua Cop.

The Callisto Protocol
Sfeer, verhaal en graphics zijn goed, maar de gameplay is de eerste uren wel magertjes. Dat eerst 1 of 2 hits ontwijken (per vijand verschillend) dan kunnen slaan patroon, terwijl er meerdere vijanden in dezelfde ruimte zitten die niet netjes op hun beurt gaan staan wachten zoals in een 3D Zelda bijvoorbeeld, is echt frustrerend. Het wordt nu wat beter sinds ik een gun heb, maar door te weinig ammo ben je niet helemaal van het ontwijkwerk af. Het maakt dan deel uit van een combo achtig systeem. Wanneer er een pointer verschijnt op je enemie na diverse keren te slaan met de Stun Baton, dien je de trigger over te halen. Nu nog leuk, maar voor hoelang?

Ook heb ik een hoop zitten vloeken op de te kleine vijanden die je niet tijdig kunt zien aankomen. Je vraagt je hierdoor vaak af of het de bedoeling is dat er af en toe geïncasseert moet worden of dat je het verkeerd speelt.
Het voortdurende worstelen met items, omdat je te weinig slots hebt en stores die niet vaak genoeg verschijnen is ook naatje.

Ik hoop dat het een stuk beter wordt naarmate er meer upgrades zijn vrijgespeeld, want de vertelling en de kills in de scenery houden me nu nog op de been. Wat deze game wel perfect voor elkaar krijgt is de hype naar de Dead Space remake vergroten, omdat daar de gameplay wel erg goed was.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

24 dec 2022, 11:44

Je krijgt later zat ammo waardoor je alles makkelijk aan gort knalt. Het dodge systeem is gaar, ik heb later auto-dodge aangezet. Dan moet je nog steeds zelf bewegen maar je kunt in principe niet geraakt worden. Game is vermakelijk maar schiet echt te kort.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten