Laatst Gespeelde Game

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

02 okt 2022, 08:13

Meh, ik vond de intro behoorlijk rommelig en heb de game dan ook verwijderd. Mss later weer eens oppakken.

Vannacht Ghostwire uitgespeeld, die andere PS 'exclusive'. Duidelijk meer mijn ding. Ik hou gewoon van de langzame pace, de setting en presentatie. Gameplay is niet echt bijzonder maar als je van verzamelen houdt ala Crackdown (orb hunten) dan dig je dit ook. Game wordt nooit echt eng en het verhaal is okayish maar het voelt wel alsof je door Tokyo loopt. Hoop dat Tango's volgende horror wederom net zo uniek wordt.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

03 okt 2022, 12:41

Monster Boy & The Cursed Kingdom

Wat een briljante game is dit. Hoewel het niet de naam mag dragen is dit waarschijnlijk de beste Wonder Boy game tot nu toe en tevens de beste Metroidvania die ik in hele lange tijd heb gespeeld. Prachtige handgetekende graphics en interessante en gevarieerde locaties, vol met geheimen en puzzels. En net als in The Dragon's Trap ook weer transformaties die je voor flink wat van die puzzels nodig bent. Ik zit er nu een uur of 10 in en ben net iets over de helft. Een fucking schandaal dat deze game niet fysiek in Europa is uitgegeven, maar volgens mij is de digitale versie redelijk vaak voor onder de €20 te vinden. Als de Wonder Boy serie je ook maar iets aanspreekt is dit echt een musthave.

Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 okt 2022, 15:28

Ik vergeet deze game steeds, maar staat nog wel op m’n continu groeiende to-do lijst. Het was destijds (2018?) John Linnemans GotY.

Metal: Hellsinger
Een op metalmuziek draaiende rhythm first person shooter. De shooter mechanics voelen aan als Doom, maar hier boek je vooral resultaat door op de maat van de muziek je vijanden uit te schakelen. Hoe langer je combineert, hoe beter de muziek wordt en de schade die je aanricht. Helaas blijf ik teveel hangen in de middenmoot, dus blijft de muziek wat getemperd. Met behulp van de fury upgrades die overal verspreid liggen, maak je hoe dan ook toch zo nu en dan de metal in zijn hoogste segment mee, maar ik wil Rez periodes ervaren. Ik wil niet zeggen dat ik een held ben in rhythm action games, maar sta wel gewoon m’n mannetje. Hier loopt het naar mijn gevoel vaker stroef, dan dat het lekker loopt. Misschien is het toch teveel van het goeie een fps combineren met een rhythm action game, maar toch blijf ik steeds terugkomen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 okt 2022, 17:04

Monster Boy wil ik nog altijd hebben. Hij is ook 120hz op Ps5.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 okt 2022, 19:49

Bij Limited Run loopt tot eind van deze maand een preorder voor een hardcopy op de PS5. Tempting;


Xbox Series X heeft als het goed is nu ook een 120hz upgrade;
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

04 okt 2022, 09:14

Wonder Boy The Dragon's Trap komt ook uit op PS5 via Limited Run. Die wil ik nog altijd op Switch, maar die is out of print en minimaal €60 tegenwoordig. Dat vind ik wat gortig.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 okt 2022, 20:29

Het idee is leuk, maar LRG is al tijden fucking kut bezig en des te minder support ze krijgen des te beter :/

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Laatst Gespeelde Game

06 okt 2022, 09:11

Ik vond het in het begin een heel tof concept. Fysieke versies in lage print van games die alleen digitaal verkrijgbaar zijn. Maar het komt steeds vaker voor dat ze afwijkende versies hebben van games die gewoon fysiek in de winkels liggen, maar dan met een afwijkende cover of wat extra content.

Die Wonderboy Anniversary Collection ligt bijvoorbeeld voor 29,99 in de winkels voor Switch en PS4. LRG heeft een versie met een andere cover, meer games en alle Japanse versies. Die kost €49,99. Daar werkt zo'n ontwikkelaar natuurlijk ook gewoon aan mee. Waarom heeft de €29,- niet gewoon dezelfde content? Het is niet meer dan een ordinaire romdump.. Pocky en Rocky Reshrined een beetje hetzelfde verhaal. Die is ook gewoon fysiek uitgebracht voor 29,99. Wordt ook uitgegeven door Strictly Limited games met omkeerbare cover en genummerd. €39,99...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 okt 2022, 08:48

No More Heroes 3

Ik kwam er deze week pas achter dat ie nu uit zou komen. Heb hem gisteren gekocht, 45,- digitaal. Geweldige game. Eigenlijk een herhaling van de eerste, maar met een alien threat en veel betere gameplay en performance.

Deathloop

Deze game was ik mee bezig sinds hij vorige maand op Extra kwam. Hij is echt heel goed, maar gaandeweg begint het wel als busywork te voelen. Je laad steeds weer 1 van de 4 areas, en soms om een papiertje of kluiscode te vinden, en weer exiten, de dag advancen naar bijv. avond en dan naar de kluis en weer exit. Het concept is wel tof, maar op een gegeven moment ken je de layouts en enemy placements ook wel en ren je er gewoon snel door om het verhaal te progressen.

Deathloop scoorde hele hoge cijfers, maar ik plaats hem zeker weten beneden Prey, Dishonored 1 en vooral 2. Ik vind Deathloop vanaf halverwege lang niet zo engaging.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

15 okt 2022, 10:25

No More Heroes 3's combat is zo ontzettend lekker.

Ik vind alleen de structuur van de game wel een achteruitgang. Een NMH3 met pre-boss levels met bijbehorend thema was ultiem geweest.

Then again, Travis Strikes Again is non-stop levels. Het zijn twee extremen. Vullen elkaar goed aan.

NMH3 is uiteindelijk wel de betere van de twee. Ik start 'm nog wel eens voor een bossfight. Er zitten echt bangers tussen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 okt 2022, 08:10

Ja die pre boss levels mis ik wel, niet dat ze goed waren ofzo maar je kon lekker slashen. Ben nu bij nummer 9 maar je warped meteen naar de boss battle als je geld hebt gestort.

Wat gameplay betreft, 3 flowed veel beter. En het is gewoon meer responsive. 1 speelde ik op PS3, lage framerate en input lag enzo. Was gebaseerd op een Wii game. Je had ook die hoge en lage stances.

3 speelt gewoon goed, ontwijken gaat simpel. Had een fijne flow tegen de 2e boss, waarin ik hem kon slashen, perfect evaden, stunnen en throwen en kreeg een mustang slot reel waardoor ik dus ad infinitum kon doorgaan met hakken. De death kick is ook cool. En ik weet niet of de tutorial het uit had gelegd, maar die upgrade kelder vond ik pas vlak voordat ik de boss ging engagen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 okt 2022, 19:32

Welp, Scorn uitgespeeld. Wat zal ik erover zeggen... unieke ervaring.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 okt 2022, 08:32

Het is zeker uniek. De sfeer in deze game heb ik niet eerder ervaren in een game. Misschien dat Shadowman er het dichtst in de buurt komt. Het voelt aan als een Hellraiser film waarin je met een wapen uit de film eXistenZ de boel trotseert.

Ik ben nu ergens met één of ander groot hels monster waarbij je stukken in het lichaam openrukt om verder te kunnen. Tot dusver was het lastigste het eerste level.
Spoiler:
Ik liep te kloten omdat ik dacht dat één van de eerste eieren die kapot knapte ergens in het level viel. Bleek uiteindelijk dat de foetus waarmee je op die rails verder moet manoeuvreren, in een ander -niet zo opzichtig- ei zat.

Ik zag net aan je chievo's dat je al eerder op de rails met die foetus naar binnen was gegaan. Voor de volle 100% achievements moet je even het begin nog opnieuw doen door een tunnel verder in te gaan met dat karretje ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

17 okt 2022, 11:43

Ja die moest ik nog. Ik zat daar eerst vast. Had die stakker gedood en liep radeloos met zijn hand rond. Had ik dat sleutel apparaat gemist. Wel meer stomme puzzels en de combat is gaar. Het einde maakt veel goed imo.

no avatar
Newgamessuck
Lv5
Berichten: 769
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:27

Re: Laatst Gespeelde Game

17 okt 2022, 13:13

Ik ben weer bezig met Celeste. Alleen nu op de Xbox. Wat is het toch een lekkere game.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

20 okt 2022, 09:59

Gewoon Arno schreef:
17 okt 2022, 11:43
Ja die moest ik nog. Ik zat daar eerst vast. Had die stakker gedood en liep radeloos met zijn hand rond. Had ik dat sleutel apparaat gemist. Wel meer stomme puzzels en de combat is gaar. Het einde maakt veel goed imo.
Dat einde was inderdaad bizar en goud. De graphics -buiten de vijanden- heb ik nog niet eerder meegemaakt van deze verontrustende, deprimerende mooiheid.
Muziek is ook echt klasse. Jammer dat het Atmos mist, maar kwa afstemming/choreografie zijn er weinig games die zo goed samensmelten in de omgeving en op het juiste moment meeveranderen bij het binnenvallen van een nieuwe omgeving. Ik ging er volledig in op, terwijl er eigenlijk zeer weinig gebeurd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 okt 2022, 16:52

Call of Duty Modern Warfare 2

Campaign uitgespeeld. Het is een CoD campaign dus whatever. Eerste paar levels was best wel goed though, een goed sniper level enzo. Daarna wordt het een soort survival stealth game waarin je shivs moet craften enzo, dat werkt gewoon niet in een CoD game. Maar hiervoor moet je de game natuurlijk ook niet kopen. Uitspelen en uninstallen die campaign.

MP nog niet gedaan, buiten de BETA. Maar die vond ik goed, betere maps dan MW 2019.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 okt 2022, 22:44

Shadows of Rose

De RE Village expansion. Op zich snap ik de ietwat matige ontvangst wel, want de DLC biedt geen nieuwe gebieden of wapens. Toch vind ik hem goed. Ik kon, net als Village zelf, moeilijk stoppen met spelen. De pacing is weer precies goed en je doet toch net even die volgende puzzle of set piece. Shadow of Rose recycled dus de gebieden uit RE village, tenminste wel tot het punt waar ik ben beland (voorbij de 1e boss fight). Maar hij is toch flink creepy. Die molded, ze zijn terug, maken enge geluiden en het is allemaal wat donker.

Dan de grote verandering, third person. Ik moet zeggen, het doet niet onder voor FP. Je hebt wat meer overzicht eigenlijk maar deze expansion is zeker niet minder creepy dan first person Village. Rose is, in tegenstelling tot Ethan, een interessant personage die ook een gezicht en persoonlijkheid heeft.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

01 nov 2022, 13:57

Mafia Definitive Edition.

Vage remake eigenlijk. Game ziet er echt heel goed uit voor een PS4 game, maar die physics lijken zo uit 2002 te komen. Vijanden die achter hekjes van 50cm hoog blijven hangen, kogels die gewoon tegengehouden worden door een handdoek op een waslijn. Vijanden met de kunstmatige intelligentie van een goomba uit Mario 1.. Maar het verhaal is wel vet en zoals ik al zei ziet het er echt heel mooi uit allemaal.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 nov 2022, 16:59

Sonic Frontiers



Sonic Frontiers is echt een ontzettend interessante game, en de makers verdienen lof voor de veranderingen die ze aan de Sonic 3D formule hebben doorgevoerd. Ik heb nog niet enorm veel gespeeld, maar tot zover bevalt de gameplay loop me en Sonic heeft in 3D nog nooit zo fijn gespeeld. De controls vind ik nagenoeg perfect. Een homing attack of boost heeft nog nooit zo satisfying gevoeld in een Sonic game, het heeft echt allemaal impact en gaat gepaard met mooie effecten en geluiden.

Goed het is een soort semi open world game of eigenlijk niet. Het zijn open zones, ze zijn niet enorm groot en je doet gewoon classic Sonic platformen.

De promotie footage sloeg de plank eigenlijk mis want wat je moet doen is ontzettend leuk juist. Je hebt overal keys en items op de map, en deze moet je op een classic Sonic manier zien te bereiken, door bijv. een hidden spring te vinden die je weer lanceert door een hoepel waarna je via een enemy ergens kan komen. Enemies vereisen ook allemaal een bepaalde aanpak die je moet uitvogelen. De combat is best wel tof. Dan heb je de cyberspace levels, dit zijn classic 3D sonic levels zoals we ze kennen van Generations enzo. Maar ze zijn overall korter en minder frustrerend. Je kunt voor alle 5 goals gaan (x aantal rings, S-rank, red coins etc) waardoor de retry button toch aanlokkelijk is. Ook omdat de stages niet zo groot zijn.

En dan de muziek, die is fucking god tier. But i let you decide:



Ik ben er blij mee, en hij is met een RRP van 59 ook fair geprijsd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 nov 2022, 08:42

Ik wacht nog ff op een pricedrop, zal ie ook wel verbeterd zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 nov 2022, 12:17

Gek genoeg is de game heel soothing om te spelen. En dat voor een Sonic game. Het is het volledig andere uiterste. Komt door de settings en muziek van de open zones ook. Je kunt alles op je eigen rustige pace doen. Puzzles kosten een minuut tops, en dan unlock je weer een stuk map en rails. Dit laatste deed me denken aan Death Stranding. Want, hoe meer je van de map opent, hoe duidelijker en opener het rails netwerk wordt. Je kunt op een gegeven moment in een kwestie van seconden van begin naar eind grinden en terug. Het is allemaal tof connected als het completed is. Daarom lijken die troll screens zo raar, met incomplete wegennetwerk.

Gisteren wilde ik eigenlijk allang stoppen, maar deed toch nog even die miniboss, en die puzzel, en die cyberspace level.. liep 2 uur uit.

Ik vind het zelfs een soort potentieel meesterwerk. Ongepolijst, ja. En ik heb biome 1 grotendeels klaar, wordt het niet repetitief om dat in andere settings wederom te doen? Maar ik heb zo'n gevoel dat Sonic Frontiers zo eentje wordt, waarvan men achteraf zegt dat het wel een vrij bijzondere game was. Userscores liggen wel heel hoog. En 100% mijn OST of the year.

Eindelijk S op 1-2, of een troll of een fout, maar de rest komt niet in de buurt qua moelijkheid. Heb 6 honderste over en skip ook nog een looping..


Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 nov 2022, 17:14

Somerville
Een Limbo en Inside stijl game met een War of the Worlds sfeertje. Het is ook door één van de Playdead oprichters, Dino Patti met zijn nieuwe studio Jumpship, gemaakt.
Het is een semi 3D platformgame; je blijft grotendeels horizontaal lopen zoals in de Playdead titels, maar je hebt iets van vrijheid in de diepte. Sommige stukken, zoals het zwemmen, zijn puur 2D.
Een aanrader als je Limbo en Inside gers vond, maar Limbo en Inside waren wel van beter. Somerville is vaak erg rommelig, glitcherig en de vertelling die puur door de settings en gameplay wordt verteld, gaat alle kanten op. Dat laatste vond ik prachtig, maar daar zijn de mening over verdeeld op het www. De game heb je na een uur of 3 wel doorlopen zoals de meeste Another World games, dus ideaal! O en het staat op Game Pass.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

17 nov 2022, 22:27

R-Type schreef:
13 nov 2022, 16:59
Sonic Frontiers



Sonic Frontiers is echt een ontzettend interessante game, en de makers verdienen lof voor de veranderingen die ze aan de Sonic 3D formule hebben doorgevoerd. Ik heb nog niet enorm veel gespeeld, maar tot zover bevalt de gameplay loop me en Sonic heeft in 3D nog nooit zo fijn gespeeld. De controls vind ik nagenoeg perfect. Een homing attack of boost heeft nog nooit zo satisfying gevoeld in een Sonic game, het heeft echt allemaal impact en gaat gepaard met mooie effecten en geluiden.

Goed het is een soort semi open world game of eigenlijk niet. Het zijn open zones, ze zijn niet enorm groot en je doet gewoon classic Sonic platformen.

De promotie footage sloeg de plank eigenlijk mis want wat je moet doen is ontzettend leuk juist. Je hebt overal keys en items op de map, en deze moet je op een classic Sonic manier zien te bereiken, door bijv. een hidden spring te vinden die je weer lanceert door een hoepel waarna je via een enemy ergens kan komen. Enemies vereisen ook allemaal een bepaalde aanpak die je moet uitvogelen. De combat is best wel tof. Dan heb je de cyberspace levels, dit zijn classic 3D sonic levels zoals we ze kennen van Generations enzo. Maar ze zijn overall korter en minder frustrerend. Je kunt voor alle 5 goals gaan (x aantal rings, S-rank, red coins etc) waardoor de retry button toch aanlokkelijk is. Ook omdat de stages niet zo groot zijn.

En dan de muziek, die is fucking god tier. But i let you decide:



Ik ben er blij mee, en hij is met een RRP van 59 ook fair geprijsd.
De muziek is idd god tier, maar ik vraag me sterk af of je na 15 uur spelen bij deze mening blijft :P

Ik heb zelden zo'n ongelijke, rommelige game gezien, zelfs voor een 3D Sonic.

Wel fun tho.

Ik zie op je footage trouwens dat je na een spring bounce veel te lang in de lucht blijft hangen. Als je niet kan homing attacken kom je met stomp eerder op de grond!
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 nov 2022, 14:09

Ik vind hem nog steeds leuk en echt glitches heb ik niet. Maar het is wel wat ik al aangaf; in de 2e Biome doe je weer dezelfde dingen en weer rescue je een friend die half in cyberspace limbo zit. Verder open je de map eigenlijk, door puzzles te doen. Die zijn kort en niet frustrerend.

Maar de traversal en muziek zijn gewoon lekker. Het is een rustgevende game en dat vind ik knap voor een Sonic game. Ik heb er geen spijt van.

Op 25 secs was ik sowieso slordig, ongetwijfeld probeerde ik een air dash, en ik boost de rails initieel ook niet. En er waren nog wel dat delen die ik normaal beter deed maar dan iets anders verpestte waardoor ik S niet haalde.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten