Euro 2021

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 jun 2021, 13:21

Goed was het zeker niet, maar dat geldt dus voor bijna alle grotere landen.

Ik vind geen enkel land er bovenuit springen. Italie lijkt het meest constant te zijn. Maar er is geen Spanje 2008-2012 of Duitsland 2014. Frankrijk zou het moeten zijn maar zijn flink door het ijs gezakt tegen een laagvlieger en hebben in feite nog maar 1 goal zelf gemaakt. Die wedstrijd tegen Portugal wordt wel interessant wat dat betreft, al is Frankrijk wel zo goed als door.

Dit is een EK dat geen duidelijke favoriet heeft. Ik vind Nederland ook niet top. We hebben geen top tegenstanders en speelden thuis bovendien, maar we scoren vooralsnog wel en dat is dus niet veel ploegen gegeven. Ik denk wel dat deze ploeg tot iets in staat is. Dat waren ze onder Koeman natuurlijk wel. Stekelenburg keept redelijk, eigenlijk beter dan Cilessen. Dan heb je op papier een top defensie met De Vrij en De Ligt, die in de Serie A heersen met nog een Ake achter de hand. Middenveld met Frenkie de Jong en Wijnaldum, die toch ook bij de Europese top horen. En in de aanval Malen, die overal op de shortlist staat, met Depay die ondanks zijn balverlies wel goede stats kan overleggen en toch vaak heeft gepresteerd tegen de sterkere landen (vooral onder Koeman). Er staan op iedere linie wel voetballers.

Ik denk dat ze compacter beginnen tegen een topland, en vast niet hetzelfde als gisteren. Het was onder Koeman eigenlijk ook vaak het geval, dat we het eerste kwartier volledig werden overlopen en op achterstand kwamen. Maar dan na een half uur de wedstrijd volledig overnamen. Toen ging er wel meer goed, Koeman had een beter overwicht en had ook Van Dijk als leider in het veld.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 jun 2021, 17:59

We zitten ook aan de gunstige kant. Tsjechie is te pakken, zelfs voor het huidige Oranje. Daarna Wales/Denemarken. Zit je maar zo in de semis.

Spanje laat eindelijk zien dat het wat kan. De boel is daar flink omgegooid.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

23 jun 2021, 22:36

Denk toch dat België, Italie en Nederland de favorieten voor dit EK zijn. Frankrijk ook een sterk team natuurlijk, wel wat wisselvallig en zeker zwaktes.

België - Portugal en Duitsland - Engeland gelijk twee mooi achtste finales (hopelijk).

Wel jammer van Hongarije, had hun wel gegund Duitsland of Portugal uit het EK te gooien. Die poule des doods had achteraf weinig nut zo.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jun 2021, 07:49

Die Fransen zijn echt verschrikkelijk. Er zit helemaal geen muziek in. En toch ook al 3 om de oren. Had wel gedacht dat die ploegen zouden doorgaan, in dit systeem ben je met 4 punten gewoon door. Maar het was wel een rollercoaster. Op een gegeven moment was Hongarije virtueel 2e en Duitsland naar huis. Portugal was tijdens die achterstand ook gezien.

Wat ons betreft, Tsjechie is echt de makkelijkste die we nog konden treffen. En dan zit je dus aan de kant van Duitsland en Engeland die elkaar meteen treffen. We hebben gezien dat beide landen nog niet bepaald imponeren, op een sterke periode van Duitsland tegen Portugal na. Die Duitsers hebben gewoon al 5x moeten vissen, die staan achterin ook niet goed. Zelfs als we zo blijven spelen als nu is Tsjechie te doen, ik vind dat absoluut geen aansprekende ploeg en die staan dus 40e op ranking. Schick is een vrij matige voetballer, de enige die voor ze heeft gescoord. Denemarken vind ik goed, die hadden normaliter Finland wel weggespeeld en waren ook sterk tegen de Belgen. Maar die hebben wel minder spelersmateriaal dan wij, en hebben natuurlijk geen Eriksen. Ik verwacht dat zij winnen van Wales.

Dan heb je een halve finale tegen ik vermoed Engeland, dat wordt een lastige dobber want zij spelen thuis. Maar covid is daar wel bezig dus ook dat is nog helemaal niet zeker. Het zou zonde zijn als Oranje dit verkloot, dit is echt de kans om weer ver op een toernooi te komen. Een finale kan alle kanten op, dat hebben we in 2016 ook gezien.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

24 jun 2021, 15:50

Nederland heeft vaker van Tsjechie verloren dan gewonnen. Is altijd een stugge ploeg en met dit spelend Nederland moet ik het nog maar zien. Stiekem wel jammer dat wij Portugal niet geloot hebben, altijd een vermakelijke wedstrijd :)

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jun 2021, 08:20

Onder Blind hebben we er 2x van verloren, maar toen verloren we van iedereen. En natuurlijk die wissel van Dickie in 2004, toen ze favoriet voor de titel waren.

We staan er nu beter voor dan de vorige keer, en zij hebben een wel heel matige lichting. Verliezen kan, maar het zou nu wel een afgang zijn.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

25 jun 2021, 10:52

Tsjechie mag dan wel 'stug' en whatever zijn, er is geen excuus om niet te winnen. Makkelijker hadden we het niet kunnen treffen. Natuurlijk moet je niet onderschattend gaan spelen, er moet net zo serieus mee omgegaan worden alsof we tegen een groot land spelen, maar toch, het verschil in kwaliteit is enorm en die rol moet je waarmaken. Anders hebben we helemaal niets te zoeken op dit EK.

En daarna dus Wales of (iets waarschijnlijker) Denemarken. Het geluk dat we hebben is uniek, voordat je weer zo'n makkelijk pad in de schoot geworpen krijgt kan je decennia verder zijn. Mag hopen dat we er gebruik van maken.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

25 jun 2021, 11:31

Uiteindelijk moet je nog steeds tegen 2 toplanden winnen, het staat alleen iets mooier in de geschiedenisboeken dat we deze keer (waarschijnlijk) de halve finale halen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jun 2021, 12:33

De halve finale is goed mogelijk het maximaal haalbare, maar kansloos zijn we eigenlijk nooit tegen Engeland (en die ploeg verneukt het altijd naarmate ze verder komen). En ook Duitsland kan beide kanten op, die ploeg is niet in orde. Als het in een freak accident Zweden of Oekraine wordt dan tja.

Denemarken gaat heel lastig worden, er even van uitgaande dat we allebei doorstoten. Die ploeg zag er de laatste 2 wedstrijden goed uit en is echt een team. Maar dan nog hebben wij wel de betere spelers en meer scorend vermogen. Wijnaldum en Frenkie halen hun topniveau gelukkig, Depay wordt per wedstrijd belangrijker en is duidelijk meer in zijn element met Malen. Dat die FdB met Weghorst startte snapte ik sowieso al niet en is ook niet goed voor de automatismen maar okay. Die maakt dan ook nog een goal en mag in de 2e wedstrijd starten. Vond het allemaal niet bijster handig.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

25 jun 2021, 12:38

Hmm, het is niet slecht om beide spelers gemotiveerd te houden. Lijkt er wel sterk op dat Frank de Boer de competitie binnen het team optimaal wilt houden. Met als gevolg dat spelers zich willen bewijzen. Zie Malen in de laatste wedstrijd.

Maarja ik had ook gewoon Malen in de basis gezet, vind hem eigenlijk de beste speler van NL, zoals hij tegen Macedonie speelde.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jun 2021, 12:44

Weghorst hoef je niet te motiveren denk ik. Dat is zo'n speler als Kuijt die altijd wel tot het uiterste gaat. Die was al blij met speelminuten gezien zijn status tijdens de voorbereiding. Hij heeft nu zijn EK goal. Gooi hem er in tijdens het laatste kwartier en hij maakt wel oorlog.

Dan heb je nog De Roon. Ik vond hem in de eerste helften wel nuttig qua stofzuigen, hij pakte redelijk wat ballen af. Maar wil je voetbal dan is Gravenbergh een no brainer al is die jongen nog wel erg onervaren en ook zenuwachtig.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 jun 2021, 19:09

Eigenlijk vind weinig landen overtuigen. Alleen Italië door werk nog niet gezien en morgen van plan uit te gaan.

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

25 jun 2021, 20:35

Je hebt meer kans om het te zien als je aan blijft inderdaad.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

25 jun 2021, 20:47

Italië heeft ook nog geen tegenstand gehad haha, ook morgen niet.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

26 jun 2021, 14:53

Wat denken jullie van Belgie-Portugal, Kroatie-Spanje en Engeland-Duitsland? Ik heb nu Portugal, Spanje en Duitsland als winnaars ingevuld maar vind deze 3 wedstrijden het moeilijkst te voorspellen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

26 jun 2021, 15:05

Wapper schreef:
26 jun 2021, 14:53
Wat denken jullie van Belgie-Portugal, Kroatie-Spanje en Engeland-Duitsland? Ik heb nu Portugal, Spanje en Duitsland als winnaars ingevuld maar vind deze 3 wedstrijden het moeilijkst te voorspellen.
Als jou was zou België doen ipv Portugal. Ja tegen Denen moeilijk gehad. Maar Portugal was slecht tegen de Duitsers niet normaal. Ik zou ook voor Engeland gaan ipv Duitsland. Low had beter voor dit EK kunnen stoppen ipv erna.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

26 jun 2021, 20:58

Belgie wint, Engeland wint en Kroatie kan best wel eens verassen tegen Spanje.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 jun 2021, 17:27

Het is over en uit.

Je loot de zwakste ploeg. Je staat te breien. Maakt de 1-0 niet, waarna de rode kaart valt en dan is het wachten op een kutgoal van hun. Ben het wel met Dickie eens, je zit nu toch met een zure nasmaak. Dat was minder geweest als je er eens afgaat tegen Duitsland, Spanje ofzo. Nu hebben we 4 op papier makkelijke opponenten gehad en weten we nog niks.

Afgang. Die Denen komen in de halve finale. Frank moet weg. Dat is niet opportunistisch, hij is een vreselijke coach. En die situatie Cillesen is al voldoende draagkracht om hem te lozen. Want laten we eerlijk wezen, Stekelenburg zag er bij geen enkele tegengoal in dit toernooi goed uit. En met Jasper heeft hij nu een probleem. De selectie van Promes heeft zich ook niet echt uitbetaald. Frank heeft alles fout gedaan na die rode kaart, en eigenlijk was ik tegen deze tegenstander al niet begonnen met De Roon. Het blijkt wel waarom ze bij Inter, Atlanta en Palace blij waren met zijn vertrek.

Het enige voordeel van uitschakeling vind ik dat je van die vreselijke reclames en merchandise af bent. En dat Oranje legioen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

27 jun 2021, 20:38

Hilarisch

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

27 jun 2021, 22:27

Loool. Najah wat zeiden die eerste wedstrijden ook, toen speelden we eigenlijk ook zo kut. Nu hebben we nog steeds niet kunnen testen tegen een groot land als Engeland of Italië ofzo.

Ze speelden vooral te zenuwachtig om te verliezen, dan ga je dus juist verkrampt spelen. Als je daarna België en Portugal zo volwassen ziet spelen, met name Portugal bij een 1 - 0 afstand dat gewoon blijft voetballen, is dat een wereld van verschil. Komt door ervaring lijkt me. Verder hielp die domme fout van de Ligt natuurlijk niet, en daarna leken ze er niet echt meer in te geloven en kwamen ze in een negatieve/zeikerige sfeer (zeiken op de scheids etc), typisch Nederlandse kopje laten hangen.

En die wissel van Malen naar Promes sloeg nergens op. Promes wtf? Heeft niks laten zien ook. Malen was de meest dreigende speler en had net de gevaarlijkste actie van de wedstrijd. Autistisch je wisselplan wat je van te voren hebt bedacht uitvoeren gaat dan niet werken, dan moet je dus flexibel zijn, en nog even die flow erin houden. Maargoed anders was hij 15 minuten later o.i.d. gewisseld, maar dat kan net het verschil maken. Vooral de Roon en van Aanholt waren ook zwakke schakels. De enige die goed speelden waren Dumfries, Malen en de Ligt, maar die laatste twee waren er helaas net iets te snel uit.

Doe me nu maar voor als een Belg of doe m'n Spanje shirt maar weer aan :beam:

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

27 jun 2021, 22:57

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

28 jun 2021, 05:19

Iemand zin om komend weekend op het grote scherm in de binnenstad naar het EK te kijken? Nee? Wat ongezellig :(

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 jun 2021, 05:38

Ben weinig en bijna nooit met Pi-Air maar Promes viir

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 jun 2021, 06:56

Die selectie sloeg nergens op. En die wissel al helemaal niet. Het is een van de vele blunders die FdB in korte tijd gemaakt heeft. Die man is ongeschikt. Van Basten zag het zelf in, helaas wel na 2 toernooien pas, maar die is niet voor niets helemaal gestopt.

Frank moet dat ook doen. Echt. Hij is in Italie, Engeland en VS volledig mislukt en nu ook bij Oranje. Dat is wel erg veel. Het kan toch niet zijn dat hij nog steeds teert op een paar kampioenschappen met Ajax dat hij in goede vorm overnam, in een destijds heel zwakke competitie. Op Europees niveau speelde hij niks klaar.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

28 jun 2021, 08:23

Het is triest hoe het gelopen is. Een unieke kans weggegooid. Ik had het niet heel erg gevonden als we in een halve finale tegen een topland eruit waren gegaan, dan was het maximaal mogelijke eruit gehaald. Maar tegen Tsjechië.. tja, een blamage. En een blamage was natuurlijk altijd dichtbij met De Boer. Er valt niet zoveel meer over te zeggen. Zo snel mogelijk een nieuwe bondscoach aanstellen en dit toernooi vergeten. Het WK is er volgend jaar alweer.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten