Xbox Algemeen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 mar 2021, 08:42

Jup, voor mij ook alleen maar Air Max 1's. Al zou ik ook wel weer een paar Nike Air Jordan 6 Infrared brugklasstampers willen hebben. The memories...

Even weer ontopic: Xbox Live is veranderd naar het burgerlijke Xbox Network. Dit om het te onderscheiden van Xbox Live Gold.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 mar 2021, 12:30

That said, even with Atmos, the Xbox Wireless Headset’s surround sound doesn’t create the same sense of spatial awareness as Sony’s Tempest system in the PS5, particularly when used with the Pulse 3D headset.

Legt het dus af tegen Sony's compressie, volgens IGN dan. Maar ik wil hem wel hebben.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 mar 2021, 15:01

Hmm dat klinkt niet best dan, daar het tempest audio overal als gecomprimeerd en gedempt wordt bestempeld. Ik wacht wel met een eventuele aankoop tot de gerenommeerde AV kanalen een uitbundige test hebben gedaan. Digital Foundry gaat er ook te weinig op in. Sowieso wil ik eigenlijk wel een optie om een 3.5mm Jackplug te kunnen gebruiken waardoor de Xbox Headset al wegvalt. Apt-X had ook mooi geweest, maar wat wil je voor 100 euro. En om films te kunnen kijken met goed Atmos geluid valt Sony weer buiten de boot. Om nog enigszins in de buurt te komen van m'n 7.1.4 setup zal ik sowieso wel dieper in de buidel moeten gaan tasten vrees ik. Sony's 1000xm4 denk ik dan aan en al helemaal voor multi-use. Online gamen doe ik toch bijna nooit.
Overigens heb ik niet zo’n hoge pet op van IGN en zijn zij de eerste die het tempest surround sound verkiezen boven het Atmos van MS. Ze hebben ook de headset met geen enkele game getest dat Dolby Atmos ondersteund :lol: Ik ben wel benieuwd naar een Gears of een Forza Horizon.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 mar 2021, 16:32

Je mag voor een meier ook geen wonderen verwachten. Toch is de media positief over beide. Rtings ook over de Pulse. Ze vinden de Steel series beter maar die kost 200. En Atmos kost gewoon een fee, wat best wel gay is.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

30 mar 2021, 15:03

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 mar 2021, 15:30

Zelfde trash als Bose waarschijnlijk. Je betaalt gewoon voor design en de naam.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 mar 2021, 08:15

Ik zou eerder voor een tweede Series X gaan voor op het toilet dan een B&O headset van 500,- Maar net als de Beats by Dre serie is er een grote plebs markt die dat ervoor willen betalen. Met de beste low budget headset erbij bedienen ze wel beide groepen. Ik zie ze er alweer mee zitten in die verschrikkelijke gamingstoelen op Youtube.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 mar 2021, 08:33

Het is wel apart dat juist paupers voor die dure merken gaan, je zou zeggen dat het boven hun budget is. Waarschijnlijk is het een beetje zoals die Turken van weleer, die vaak in een BMW reden maar geen gordijnen voor het raam hadden hangen. Auto was belangrijker. Of van die pubers die met EA7 gear lopen. Die Armani kleding is daarnaast ook ZO lelijk, ze zien het blijkbaar (nog) niet :lol:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 apr 2021, 18:59

Sony Studio's, day one Game pass, $70,- op de PS5 :lol: Kan toch niet anders dat ze het zelf op Now gooien?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 apr 2021, 08:53

Phil Homerun Spencer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 apr 2021, 09:11

MLB geeft hem uit op Xbox. Ik zou als ik Sony was gewoon zo laten en kijken hoe het verloopt. MLB is nooit een enorme seller zoals NBA en Madden, maar als het op GP veel succesvoller is dan op PS5 en met name de monetization dan kan Sony overwegen om de game volgend jaar free to play te maken.

Daarnaast heeft natuurlijk niet iedereen GP en is de game ook op Xbox los te koop.

Voor mij is het wel goed nieuws. Heb de games nooit gespeeld omdat ik geen Baseball titel nieuw ga kopen. Ga hem wel proberen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 apr 2021, 16:07

Phil & co zijn wel goed bezig. Zelfs met de Bethesda deal had ik dit niet verwacht.  Waar het eerst alleen maar PS5 headlines waren is het nu niets anders dan Xbox. De grootste PS fanboys zie je turnen op diverse fora. Zelfs gerenommeerde twitter en Youtube kanalen zetten de Series X neer als de console van het moment.

Het hele ecosysteem hebben ze gewoon goed voor elkaar deze keer en de vooruitzichten zien er ook goed uit. Alles wordt zonder probleem van het ene systeem in het andere geladen met de specs van dien, geen gezeik met welke versie je download, extra geheugen semi intern is gewoon te koop als je te weinig hebt, Quick Resume (waardoor ik de Switch bijna niet meer aanraak), Game Pass wordt steeds dikker, oude games worden meegenomen van generaties terug en krijgen niet alleen de nodige facelift maar zijn zelfs portable te spelen, en dan  de Bethesda deal die niet alleen exclusiviteit dient te brengen (zoals ik het me eerst voorstelde), maar ook dient om de kennis binnen de Xbox studio's te vergroten en bij te springen waar nodig -kan iemand 343 een handje helpen?-. Ook zo'n Shinji Mikami die een demon designed voor Doom Eternal, dat zijn zaken die ik vaker wil zien over en weer. Dat kan nu op grotere schaal. 

Met maar net een miljoen aan sales op de PlayStation op jaarbasis zal Microsoft de MLB meteen een dienst bewijzen met 18 miljoen game pass abonnementen en zo deze organisatie wellicht een boost geven die het nodig lijkt te hebben. En Microsoft vinkt weer een Amerikaanse sport aan op z'n service. En die 3 die zonder game pass abonnement zitten en om deze game staan te springen, zullen eerder naar een jaar game pass abo grijpen voor een sports, dan de game voor 60 dollar aan te schaffen. Win win voor beide partijen. Is nog wel de vraag of de game langer dan 3 maanden op game pass zal staan wat het minimum lijkt te zijn (RDR2 bv), maar toch, 3 maanden testen voor de mensen die er niet 60/70 aan uit willen geven. 

Met nog steeds zwaar PS5 tekorten en de wat negatieve tendens die boven de console hangt qua berichtgeving (PS3/Vita store, controller- en UI failures, geen serieuze tegenhanger van game pass) leidt die positieve berichtgeving rondom Xbox ook weer tot meer Xbox users. Dat streaming via Now slaat ook nergens op. Zet fucking God of War 3 gewoon als download op je console! Dat soort zaken begrijp ik echt niet bij het Sony front. Je hebt de games, doe het dan goed. Die paar gratis games zonder abonnement zijn nu nog interessant, maar komen toch wel een beetje wanhopig over tussen het groene geweld.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

03 apr 2021, 17:49

R-Type schreef:
30 mar 2021, 15:30
Zelfde trash als Bose waarschijnlijk. Je betaalt gewoon voor design en de naam.
B&O is wel een stuk meer kwaliteit dan Bose hoor. Bose zet vol in op ANC, maar de geluidskwaliteit is simpelweg trash, die gaan echt richting niveau Beats. De nieuwe koptelefoons van B&O worden zelfs goed ontvangen door '100.000 euro voor speaker-kabels betalen'-level audio-idioten op Head-Fi. En dat zegt een hoop kan ik je vertellen :lol:

Even afwachten natuurlijk voor de Portal, maar de vooruitzichten zijn een stuk beter dan de gemiddelde gaming headset-fabrikant.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 apr 2021, 18:05

Ik denk dat Sony echt geen groot probleem heeft hoor. De PS5 is nog steeds enorm in trek, en de tekorten gelden voor Microsoft net zo goed. Het draait om de software en PS5 gaat binnen afzienbare tijd een paar klappers krijgen. Horizon 2 mogelijk eind dit jaar al, Ragnarok volgend jaar. En die games gaan gewoon als een gek verkopen. Dan hebben we nog niets gezien van Naughty Dog, die hype machine hebben ze ook nog achter de hand. Het zit echt wel goed, en qua BC beter dan het op PS4 was. Mensen die armageddon op fora uitroepen, tja, ik denk dat ze gewoon geen PS5 kunnen krijgen maar wel willen.

Sony gelooft simpelweg in een ander verdienmodel. Voor hun, gezien het budget en de kwaliteit van hun AAA games kan een GP gewoon niet uit. Kwalitatief komt MS er vooralsnog niet bij in de buurt. Wat heb je dan liever, een service met een hoop shovelware, een paar leuke games en wat toffe retro of gewoon af en toe een Tsushima/TLOU2/God of War kwaliteitsgame. Wat ik op GP speel zijn of games die heel oud zijn (zoals Prey, die wrs een tientje kost) of games waar ik net geen geld voor over heb. Daarvoor is het ideaal. Een RE8 gaat er niet meteen op verschijnen en dat is een van die games die ik day one wil spelen. Bovendien, Plus heeft mij meer bespaard dan GP so far. Het is om te beginnen een goedkopere service, en Control UE en Oddworld Soulstorm waren anders day ones. Een FFVII, die game is nog niet eens multiplatform en had ik al verkocht. Handig om terug te hebben. Dat zijn games van 40 euro per stuk. Wat er op GP staat is allemaal heel oud, type bargain bin of shovelware (oude FIFA's, zooi puzzle trash en five nights enzo), of het zijn nieuwe indie releases als Cyber Shadow. Zo MLB heb ik nog nooit gespeeld, hoef het niet, maar dat ie op GP komt is dan wel handig. Al volstaat een PS5 demo allicht ook wel, ik kan er toch geen reet van. Het beste aan GP zijn nieuwe MS Game Studios... maar die zijn er niet. De eerste wordt Halo. Dan is de Series een jaar oud. En hoe goed wordt ie game gezien 343's track record?

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 apr 2021, 20:39

Heb je de petitie om Jim Ryan te cancelen al getekend?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 apr 2021, 22:11

:lol:

Hij staat al op 250 signs! De meest succesvolle console launch ooit, en door het sluiten van Japan studio (die niks leveren, op Asobi na en die wordt juist uitgebreid) heb je wat incels die hem weg willen hebben. Ik vind Ryan ook niks trouwens, maar dit is wel lol.

Overigens, misschien kan Marvel ook iets betekenen voor MS. Komt Spiderman 2 day one naar Gamepass. Dan hebben ze wel een megaton te pakken.

Gebruikersavatar
ageQned
Lv4
Berichten: 364
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:51
Locatie: Friesland

04 apr 2021, 12:35

Ik ben momenteel Outriders aan het testen, maar weer nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

05 apr 2021, 06:51

Het enige "groene geweld" dat ik zie is de volgende slow-motion car crash van Xbox.

De hype ligt volledig bij de PS5 nog steeds, mensen willen zo'n ding zelfs zonder dat de echte klappers uit zijn.

Straks komen die klappers en dan heeft Xbox....een Halo? Lol.

Ik sla de PU open en ik lees een stukje over dat de console wars voorbij zijn omdat MS gamepass wil verkopen en Sony games en consoles. En hoewel daar een kern van waarheid in zit, is het ook gewoon zware damage control voor xbox.

Qua legacy content zijn ze wel goed bezig en Sony laat steken vallen hier en daar, maar onderaan de streep zie ik xbox wederom niet eens in de buurt komen van een win.

Misschien dat ze in de VS nog wat sportfans kunnen overtuigen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 apr 2021, 10:28

Weer te kortzichtig met je anti-microsoft geblaat Oversoul... En wtf met "Ik sla de PU open" Jij bent nu toch ook wel een keertje de 18 gepasseerd?
R-Type schreef:
03 apr 2021, 18:05
Ik denk dat Sony echt geen groot probleem heeft hoor. De PS5 is nog steeds enorm in trek, en de tekorten gelden voor Microsoft net zo goed. Het draait om de software en PS5 gaat binnen afzienbare tijd een paar klappers krijgen. Horizon 2 mogelijk eind dit jaar al, Ragnarok volgend jaar. En die games gaan gewoon als een gek verkopen. Dan hebben we nog niets gezien van Naughty Dog, die hype machine hebben ze ook nog achter de hand. Het zit echt wel goed, en qua BC beter dan het op PS4 was. Mensen die armageddon op fora uitroepen, tja, ik denk dat ze gewoon geen PS5 kunnen krijgen maar wel willen.

Sony gelooft simpelweg in een ander verdienmodel. Voor hun, gezien het budget en de kwaliteit van hun AAA games kan een GP gewoon niet uit. Kwalitatief komt MS er vooralsnog niet bij in de buurt. Wat heb je dan liever, een service met een hoop shovelware, een paar leuke games en wat toffe retro of gewoon af en toe een Tsushima/TLOU2/God of War kwaliteitsgame. Wat ik op GP speel zijn of games die heel oud zijn (zoals Prey, die wrs een tientje kost) of games waar ik net geen geld voor over heb. Daarvoor is het ideaal. Een RE8 gaat er niet meteen op verschijnen en dat is een van die games die ik day one wil spelen. Bovendien, Plus heeft mij meer bespaard dan GP so far. Het is om te beginnen een goedkopere service, en Control UE en Oddworld Soulstorm waren anders day ones. Een FFVII, die game is nog niet eens multiplatform en had ik al verkocht. Handig om terug te hebben. Dat zijn games van 40 euro per stuk. Wat er op GP staat is allemaal heel oud, type bargain bin of shovelware (oude FIFA's, zooi puzzle trash en five nights enzo), of het zijn nieuwe indie releases als Cyber Shadow. Zo MLB heb ik nog nooit gespeeld, hoef het niet, maar dat ie op GP komt is dan wel handig. Al volstaat een PS5 demo allicht ook wel, ik kan er toch geen reet van. Het beste aan GP zijn nieuwe MS Game Studios... maar die zijn er niet. De eerste wordt Halo. Dan is de Series een jaar oud. En hoe goed wordt ie game gezien 343's track record?
Wat is een probleem in deze? Hoeveel ze de schade gaan beperken tov vorige generatie qua marktaandeel is hier de hamvraag. En of ze gaan toekijken naar de marktverschuiving of er wat aan gaan doen. 
Microsoft kan min of meer alleen maar vooruit en dat lijkt te lukken. Sony kan aan het einde van de streep bijna alleen maar inleveren, tenzij de markt veel groter wordt.
En wie zegt dat de tekorten van Xbox niet te danken zijn aan de PS5 tekorten? Hoeveel hebben er een Series gekocht omdat het bijna onmogelijk is om de PS5 te bemachtigen? 

Een Series S|X is nu vaak nog een console voor erbij voor de die hard Sony fans die dan toch getriggerd worden door het instapmodel (je hebt er hier ook één zitten ;) ) dat betekent dat Microsofts strategie werkt. Ze staan al in een zooi huizen die eerder onbereikbaar waren. Maar juist vanuit dat kamp lees ik vaak dat de PS5 staat te verstoffen na de launch maand en dankzij het vlotte ecosysteem van Xbox.
Dan kan je GP afdoen met 'bargain bin' en 'shovelware' -wat wellicht 10% is- en oude meuk, maar ondertussen zit je wel weer als een klein kind in de snoepwinkel 40 uur in de Halo serie, wat uiteraard begrijpelijk is na jarenlang op een houtje te hebben gebeten met Killzone ;), en krijgen games als Prey hier GOAT praises dankzij het nieuwe leven wat Microsoft erin blaast met verbeteringen. 
Een tientje? Ja de disc versie vast ergens. Maar als je voor all digital hebt gekozen... 

Wellicht kijk je er anders tegenaan, maar Game Pass is een succes en heeft de industrie al veranderd. De cijfers van EA Play zijn positief en een Ubisoft met Plus lijkt de volgende partij te worden. Iedereen lijkt er happy mee. 
Het past ook perfect in ons huidige snelle smartphone bestaan dat we leiden. Alles moet snel en synchroon. 2 zaken die ze dekken. 
Oftewel, het Netflix van gaming. We zeuren allemaal dat Tennet er niet meteen op staat, maar kijken ook weer net zo makelijk een First Blood voor de 80ste keer omdat we weten wat we krijgen en niet 3 uur naar iets gaan zitten kijken wat tegenvalt. We hebben immers al zo weinig vrije tijd. En eens in de zoveel tijd krijg je die vette serie of big budget Netflix original.
Zo ook met GP.
Dat MS niet maandelijks een triple A product uit de hoge hoed kan toveren op deze dienst is logisch. Die zijn er niet maandelijks op geen enkel systeem. En met het exclusieve Xbox One repertoire met enkel Forza, Gears en Halo zijn ze er al gauw doorheen met boosten. Echter met de Bethesda megaton en daarvoor al wat kleintjes toegevoegd te hebben aan het imperium, zijn ze continu in beweging om in de toekomst wel binnen een kortere tijdspanne grotere games uit te brengen en er een succesverhaal van te maken. Wat het voor mij sowieso al is; ik game meer, zet 'm ook voor een 15 minuten in de rust van een voetbalwedstrijd aan zoals in de 8/16bit plug&play tijd, speel meer genres en speel indie games die ik nooit had opgemerkt in de verzadiging. En ja, daar zitten games tussen waarvan het plezier niet onder doet aan een blockbuster als The Last of Us.

Je hebt het dan over 2 toekomstige games op de PS5, maar kijkt niet naar de toekomst van Game pass wat nog in de kinderschoenen staat en nu al vriend en vijand doet verbazen. 'Vooralsnog' is de kwantiteit van triple A games hoger dan die van Microsoft en daar heb je een punt. Maar de toekomstmuziek klinkt goed met alle exclusiviteit van dien. 
Maar wat doe je tussen de 2 jaarlijkse toppers van Sony waar je een week zoet mee bent? Dan heb je nog eens 50 weken in te vullen met vrije tijd. Eens kijken wat Plus dan te bieden heeft met 2 titels per maand. Ik heb ze allemaal jarenlang in een library gezet, maar om de één of andere rede nodigde het me nooit echt uit om daadwerkelijk te downloaden en heb ik nog geen handje vol ervan gespeeld. Dan nu met toppers strooien, is te danken aan de concurrent die verandering brengt. Undercover onder de covid moniker; "Play it at home" anyone? Pure damagecontrol om zo ook wat positieve buzz te creëren of thunder te stelen. Wat alleen maar mooi is voor gamers, maar gebeurde dit ten tijde van het Xbox One geklungel met launch bijvoorbeeld? Ik kan me alleen zoiets herinneren na de grote PS3 hack en het weken missen van online gamen. 
Het is gewoon al een Sony dat zich zorgen maakt.

En dan de productiewaarde, of met andere woorden the big budget games die volgens jou alleen Sony lijkt uit te geven; Sony's The Last of Us 2 kostte +-100 miljoen om te maken. Gears 4 en Skyrim ook. Fallout 4 kostte 150 miljoen. Halo Infinite tikte vorig jaar nog de 500 miljoen dollar aan (daar is wel het hele marketing gebeuren in meegerekend) en een Starfield zal straks ook niet goedkoop zijn. De Forza games zullen wel in lijn liggen met GT als daar in Japan niet zo werd geklungeld. En dan lijkt Microsoft met The Initiative, gezien de binnengehaalde CV's, ook de Naughty Dog route op te willen gaan. 
En dat kan wel in dat business model van Microsoft straks? Komen we nu dan op het punt dat duidelijk wordt dat bedrijf A financieel meer kan dan bedrijf B? Of heeft de één zich al iets langer voorbereid om het Netflix model te starten? Ik geloof niet zo dat Sony zich wilt focussen op dat businessmodel wat jij benoemt. Over het algemeen zijn ze vooruitstrevend en dat businessmodel is dat niet meer. 
Het lijkt meer een kat uit de boomkijk tactiek.

Dat plus jouw dan meer heeft bespaard zegt meer over jou en niet over de algehele consensus binnen de scene. Je had bijvoorbeeld ook je geld in je zak kunnen houden voor Dirt 5 die vrij rap op GP verscheen. Dan had je daar weer 60 euro (of was deze ook al 70 ?) op bespaard. 

Misschien zit ik helemaal mis, maar Microsoft komt erg als een sluipmoordenaar over deze generatie. Ook met randzaken als een headset dat ze dan voor dezelfde prijs uitbrengen en die van Sony verslaan. Ook meteen een peiling rondsturen mbt haptics in toekomstige Xbox controllers na het positieve geluid van de Dual sense, oogt ze scherp. Ze nemen het nu gewoon heel serieus. En dan lopen ze ook al voor op games on the go te spelen. Mijn volgende smartphone moet dat Xbox remote aan kunnen zodat de Switch ook niet meer mee hoeft voor korte vliegreizen.

Ik zie ze niet gauw Sony van de troon stoten met de Series, maar ik zou er niet gek van opkijken wanneer het toch richting tie gaat. Zo'n Japan is alweer verloren, maar dat geldt eigenlijk voor Sony ook met de Switch dominantie.
Het enige waar ik Microsoft jammer in vind handelen, is VR. Het is niche maar zorg ook dat je dat aan je user base kan bieden. Dat is voor mij al een rede om bijvoorbeeld een RE8 voor de PS5 te kopen als het compatible wordt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 apr 2021, 10:32

Niet op basis van MLB, Oversoul. Die serie verkocht een miljoen ongeveer, zelfs op de mighty PS4. Het is in de VS zelfs een vrij niche sport geworden, ver achter NFL en NBA (wat je ook terugziet aan de sales van die franchises).

Microsoft heeft een next-gen console uitgebracht zonder binnen een jaar tijd een exclusieve game er voor uit te brengen. Het is knap hoe ze het momenteel doen, en het geeft aan dat last-gen upgrades op zich succesvol genoeg kunnen zijn. Maar het is een groter probleem dan Sony die geen Gamepass heeft, maar ondertussen wel Demon's Souls, Astrobot, Destruction allstars, Returnal, Miles Morales, Oddworld en zeer binnenkort Deathloop en Rift Apart levert. Later dit jaar nog Ghostwire en mogelijk Horizon 2. En Sony levert vooralsnog goede stuff met Plus, waaronder een paar day ones.

Die prijzen voor nieuwe games zijn wel een probleem (overigens kost RE VIII je op Xbox ook gewoon 70, en die komt echt niet snel op GP), maar die dalen wel weer als het niet blijkt te werken. Ik denk dat ze nu gewoon incashen op early adaptors. Zo'n Returnal voor 80 (of 75 retail, pick your poison), dat gaat haast niemand doen lijkt me. Maar ben benieuwd.

Prey heeft heel lang op Now gestaan, en is ook wel eens 5 piek geweest. Maar ik wilde uiteraard de verbeterde versie spelen. Hij kost digitaal 13 euro bij MS trouwens. De MCC is ook 20. Daarvoor hoefde ik het niet eens zozeer te doen. Dirt 5? daar heb ik absoluut niet de full buck voor betaald. De helft. Hij was in December al in een X-mas fire sale. Daarom is ie ook vrij snel op GP gekomen, game is gewoon bombed. Anders was ie echt niet zo snel verschenen. Achteraf had ik hem niet gekocht nee, maar het was een leuke launch racer die leuk speelt met de features van de console en hij was goedkoop. Ik denk, als je geen 1 euro deal met GP hebt, moet je eens de prijzen nachecken (in de MS store, danwel fysiek). Ik vraag me af of het wel eens uit kan dan, er van uitgaande dat je niet 100% alles speelt en hoeft. Heel veel games van een tientje, of soms minder. En als je Control next-gen wilt spelen, moet je kopen. Als je Wreckfest volledige next-gen wilt spelen (die update komt ook naar Series), moet je ook kopen. Een Medium hoef je als het goed is niet, lol.

Tuurlijk heb ik mijn mileage wel uit GP gehaald, maar sinds ik door Gears, Forza, Halo's en Prey heen ben oa. speel ik niet zo heel veel GP games. Eigenlijk meer de purchases zoals NG Black, Lost Odyssey, Orta, NG2 (want ze verdwijnen ook) de laatste maanden. KI heb ik zojuist gekocht, is nog even een tientje en heb hem dan forever. Blijf die game toch wel opstarten.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 apr 2021, 11:15

Digitaal kost ie je 70. In de winkel vind je Resi onder 60 euro.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 apr 2021, 21:38

R-Type schreef:
05 apr 2021, 10:32

Niet op basis van MLB, Oversoul. Die serie verkocht een miljoen ongeveer, zelfs op de mighty PS4. Het is in de VS zelfs een vrij niche sport geworden, ver achter NFL en NBA (wat je ook terugziet aan de sales van die franchises).
Dat is precies de rede waarom de MLB ook de game op de Xbox wilt zien. Zeker met 18 miljoen abonnees die het zo binnen kunnen streamen.
De sport is inderdaad inmiddels al geen hoogstaander meer in de States met een gemiddelde van 10 miljoen kijkers tegen een 45 in de jaren 70. Zelfs zo'n Ken Griffey Jr MLB op de Snes wist in de jaren 90 zo'n 1,2 miljoen te verkopen op een veel kleinere user base. Okay, dat was wel een Rare game, maar het zegt wel wat over de populariteit van de sport. 
Microsoft heeft een next-gen console uitgebracht zonder binnen een jaar tijd een exclusieve game er voor uit te brengen. Het is knap hoe ze het momenteel doen, en het geeft aan dat last-gen upgrades op zich succesvol genoeg kunnen zijn. Maar het is een groter probleem dan Sony die geen Gamepass heeft, maar ondertussen wel Demon's Souls, Astrobot, Destruction allstars, Returnal, Miles Morales, Oddworld en zeer binnenkort Deathloop en Rift Apart levert. Later dit jaar nog Ghostwire en mogelijk Horizon 2. En Sony levert vooralsnog goede stuff met Plus, waaronder een paar day ones. 
Is dat echt een probleem? Ik denk namelijk van niet. Puur vanuit een business point of view; Je noemt een remake van een 9 jaar oude game, een veredelde demo, een matig ontvangen online game, een Returnal (wie?), een Spidey DLC met ray tracing, een niche Oddworld, een Bethesda swansong die tijdelijk exclusief is en dan houd je Ratchet over wat in mijn ogen de game lijkt die echt een wat groter publiek aantrekt. Daar zal een gemiddelde gamer 2 a 3 games uit pikken om te kopen. Persoonlijk is het voor mij alleen Demon's en Astrobot, en omdat ik de PS4 game nooit heb gespeeld door de Arkham vermoeidheid, misschien nog Miles Morales om de console te kunnen gebruiken. Zeker een showpiece.
Anyways, daartegenover is een console voor 299,- en Game pass +100 titels echt geen slecht alternatief.

Persoonlijk mis ik al jaren een relevante launch game bij zowel Sony als Microsoft. Er is niets mooiers dan een console met launch aanzetten met een (r)evolutionair stukje software zoals een Mario World, Mario 64, Halo en een Breath of the Wild dat deden. En zelfs die laatste wordt al verdeeld als swansong op de voorganger. Die tijden zijn voorbij. Al denk ik dat zo'n Astro Playroom dat gevoel tevoorschijn kan halen straks wanneer dat ding er eindelijk staat. Dat deed Astro Bot ook met VR.

Ik snap ook niet wat je bedoelt met "Ik vraag me af of het wel eens uit kan dan, er van uitgaande dat je niet 100% alles speelt en hoeft." ?
10 euro en je bent er per maand als je euro periode eindigt. 13 voor Ultimate als je PC, portable en EA Play erbij wilt. Dus alleen Prey had je al een maand game pass Ultimate opgeleverd. 1 a 2 games per maand en je haalt het er met gemak uit. Losse games kopen doe je ook niet bij alles wat maar een beetje interesse wekt. Het wordt juist vaak aangewakkerd middels de directe toegang.

Ik ben zelf helemaal niet op de penning en heb onderhand maandelijks een extra kostenpost met abonnementen tegen de 200 euro aan als je dat pauper farizeeër Ziggo meerekent. Die 13 euro is echt peanuts voor wat het me levert. Ik ga niet voor een euro of 2 gebukt en rond zitten spitten in al die trage stores of het op de PlayStation of Switch goedkoper is. Het is gewoon een overzichtelijke dienst. Misschien een goeie tip wanneer je niet alles kent; zet Game Pass Scores op je Xbox en je kan alles op Game Pass met Metacritic scores erbij zien en sorteren naar wens.
KI heb ik zojuist gekocht, is nog even een tientje en heb hem dan forever. Blijf die game toch wel opstarten.
Maar Killer Instinct is dan net die game die altijd op GP zal blijven staan. Of ben je van plan je abo stop te zetten?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

05 apr 2021, 21:54

Ik zeg niet dat Ms slecht bezig is voor de fans, maar zie ze zonder exclusives wederom niet winnen.

Bethesda kopen zal denk ik pas over 2 tot 3 jaar zijn vruchten echt af gaan werpen en tegen die tijd zal PS5 weer het merendeel van de Westerse markt in handen hebben.
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
Conscius
Lv3
Berichten: 199
Lid geworden op:
14 jul 2017, 15:26

05 apr 2021, 21:59

@ties

Ik vind dit wel heel subjectief. En even ter info, hoe ouder de game waar men een remake van maakt, hoe groter de uitdaging. Demon souls remake is een game van nu, door de technische vooruitgang. Daarbij hebben de meeste ps5 gamers die game volgens mij nooit gespeeld. En die "demo" heeft een langere speelduur dan bv een re3 of zelfs re7. Om er vlug 2 te noemen. Xbox heeft een gamepas, daar krijgen ze lovende kritiek. Maar het belangrijkste zijn hoe dan ook de games. En waar jij de ps5 games mager vindt.. vraag ik mij af waar de xbox s x games zijn? The medium was in elk geval een flop. En je zegt returnal wie? Je volgt toch youtube en forums, t'is een van de games waar men echt wel naar uit kijkt. Waar is men nog niet lovend in zijn verwachtingen geweest over deze game?

"De grootste PS fanboys zie je turnen op diverse fora. Zelfs gerenommeerde twitter en Youtube kanalen zetten de Series X neer als de console van het moment."

Ik zie dat dus niet, mssn is het eerder waar jij kijkt. Ik weet niet welke fora of ytchannels je volgt, mssn een vrij selectieve aantal waar men jou mening deelt. Imo is men in neutraliteit momenteel positief over beide. Ik zie in elk geval absoluut geen prob bij ps5. Eigenlijk integendeel, het is de meest gewilde console van het moment. Met meer beschikbare games dan de concurrentie momenteel.
Voor de rest is het momenteel vrij rustig op beide consoles. Ook ik speel momenteel enkele ps4 games opnieuw in 60 fps (gow, days gone, ratchet..).

Ik ben zeer benieuwd hoe de sales deze generatie gaan zijn. Maar ik denk dat het nog te vroeg is voor xbox om ps deze gen al voorbij te steken. (Al denk ik wel dat dit de meest succesvolle xbox gen ooit wordt)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 apr 2021, 10:23

Wat Demon’s Souls betreft zal ik de laatste zijn die een remake overbodig zal noemen. Het is de game die ik nog het liefst speel van het hele next gen repertoire, afijn dit heb ik hier wel meerdere keren aangegeven. Al is die launch hype wel wat gaan liggen in de tussentijd, neemt het niet weg dat dit één van de games zal zijn die er het eerste in de PS5 collectie komt.
Het ging me om het feit waarom de Series en Game pass daar voorlopig niet onder gebukt door gaan. Dat kan door tekorten van PS5 komen, maar ook door het aanbod van meerdere opgekalefaterde last gen games op game pass die het opnemen tegen een remake van een 9 jaar oude game waar je 70 euro voor moest aftikken. Dus het afwegen van het aanbod door de consument. De PS5 heeft softwarematig met nieuwe producten inderdaad de overhand, maar dat lijkt op dit moment niet heel veel uit te maken met de titels van dien en de hardware tekorten. Net als dat 4K Blu-ray films geen bedreiging vormen voor een Netflix. Met allerlei oude films die ge-upscaled zijn naar 1080p, lijkt dit ook te gelden voor een software launch window. Netflix is makkelijk, het aanbod wordt je in de strot geduwd, je hebt je lijst met films die je ooit nog gaat kijken en af en toe verschijnt er wat bruuts op waar iedereen het over heeft. En daar richt MS zich op met Game pass. Dit is die industrieshift die ik ermee wil aangeven. Je hebt nu bijvoorbeeld Outriders op Game pass. Ook op de PS5 hoor, maar wel eerst even 70 euro aftikken.
En zo’n Returnal zegt toch menig consument niks? Mij lijkt het juist een vette game wanthet is iets nieuws, maar ik hoor hier al geluiden dat het de 70 euro niet waard lijkt te zijn.

Ik betrap me er zelf ook op. Zo’n Bowsers Fury ligt hier al sinds release in huis. Normaliter gaat alles opzij voor een nieuwe Mario game dat ook nog eens geprezen wordt om de veranderingen, maar toch zet ik iedere keer een (nieuwe) titel uit de game pass bibliotheek aan omdat het zo vlekkeloos werkt. Vaak maar voor een 2 uur omdat de game me niet aanspreekt, maar vaak toch blij verrast. Zo’n Outriders bijvoorbeeld; die zou ik niet zo gauw kopen, maar test ik wel even van de week Vaak zet ik de download via m’n telefoon aan en wanneer thuis kan er meteen gespeeld worden. Ik switch tussen een Killer Instinct (OG) en een Prey alsof ik met mijn ogen knipper en kan zo weer terug. Ik zat laatst met de ‘versneld’ optie aan FFVII te spelen om gewoon even die oude sfeer weer te proeven, maar werd al gauw moe door het slaapgebrek dus switchte ik even naar een intense fighter -het was immers weekend en dan weiger ik voor 2 op bed te gaan liggen- en was weer scherp en kon zo weer even verder in FF7. Dat is next gen mate :lol:

Waar ik die ommekeer o.a. even zo snel uit m’n hoofd zag was op een Kotaku bijvoorbeeld. Op Twitter ook een aantal die ik al jaren volg. Parris schiet me te binnen. Wat fora betreft zit ik hoofdzakelijk op een Eurogamer, maar om een wat dichter bij huis voorbeeld te noemen, hebben we hier een R-type die al jaren onder een Δ O X ☐ dekbed ligt en die heeft er 1 gekocht voor erbij. Dat zegt wel wat :p

Ik ben ook zeer benieuwd waar het heen gaat en of er daadwerkelijk grote veranderingen gaan ontstaan in de manier hoe we games binnen gaan krijgen in de toekomst. Als collector is game pass eigenlijk vloeken en heb ik altijd games retail gekocht voor zover het kon. Zo’n Prey ligt al in de seal sinds 2018 zie ik net in mijn mail bijvoorbeeld https://i.imgur.com/k1Oggrw.png
en een Halo Infinite wil ik ook gewoon fysiek hebben en een Streets of Rage 4 ga ik ook nog wel een keer fysiek scoren, maar een hoop van die games zou ik toch nooit kopen en is mooi meegenomen.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten