Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: Het Grote Filmtopic

07 jun 2020, 14:14

Cage en goed? Lovecraft? Oke, maar ff checken.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

07 jun 2020, 14:39

Nicolas Cage die goed is is niet zo heel zeldzaam hoor, de man is een enorm goede acteur, al had hij in de late 00's en early 10's vooral niet al te goede rollen. Maar nog steeds, een man die rollen heeft afgeleverd zoals in Raising Arizona, Wild at Heart, Leaving Las Vegas, Briging Out the Dead, Adaptation en Mandy zal nooit op mijn lijstje 'slechte acteurs' komen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 jun 2020, 18:33

Nic Cage is een cult acteur. Hij doet wel een trucje, met zijn gebaren en trekjes, maar hij is tof. In Face/Off is ie knettergek en op zijn best.

Ok, we hebben de nieuwe SW trilogie bekeken. En mijn maat en ik zijn het er over eens:

Rise of Skywalker is de slechtste SW film aller tijden. Slechter dan Clones. Sink that in. Boutfilm.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

07 jun 2020, 19:55

Ik zag The Rise of Skywalker vorig jaar met mijn verjaardag in IMAX in Londen, film afgelopen en de gehele tijd dat de credits rolde gepraat met één van de medewerkers over wat een stuk stront het was. Heerlijke herinnering :lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

08 jun 2020, 06:31

R-Type schreef:
07 jun 2020, 18:33
Nic Cage is een cult acteur. Hij doet wel een trucje, met zijn gebaren en trekjes, maar hij is tof. In Face/Off is ie knettergek en op zijn best.
Nah, niet geheel mee eens. Nicolas Cage doet alleen een trucje op het moment dat hij één van zijn B-film rolletjes doet (granted, er zijn er hier heel veel van, aangezien Cage kennelijk overal ja tegen zegt), waardoor hij een meme is geworden. Maar wanneer hij in een oprecht high profile film van een gerenommeerd regisseur is hij een heel sterke acteur die geen 'trucje' gebruikt.

Nicolas Cage weet gewoon beter dan welke acteur ook in wat voor films hij speelt. Een rol als The Wicker Man uit 2006 verdient niet echt een Oscar-winnende performance, dus gaat hij gewoon helemaal los, maar dat wil niet zeggen dat Cage niet in staat is tot een Oscar-winnende performance (hij heeft ook gewoon een Oscar trouwens en is daarna nog een tweede keer genomineerd).
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

08 jun 2020, 08:48

Rolfgang schreef:
06 jun 2020, 20:49
Het is dan ook één van Lovecrafts beste werken.
Goed om te horen, was ook te merken idd ja! :cool: :voldaan:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

13 jun 2020, 18:54

Da 5 Bloods (2020) - 4.5/5

Nieuwe Spike Lee film, nu op Netflix. Veel beter IMO dan BlacKkKlansman, waarvan ik geen groot fan was. Een sterke oorlogsfilm die echt op het perfecte moment verschijnt. Net als BlacKkKlansman combineert deze film het heden met het verleden om zo een sterk statement over racisme, imperialisme en geweld. Daarnaast is het ook gewoon een verdomd vermakelijke film. Een absolute must-watch en één van die zeldzame films op Netflix waarvan ik het zonde vind dat ik hem waarschijnlijk nooit in een bios zal kunnen zien.

Artemis Fowl (2020) - 1/5

Ik denk dat de komst van de corona deze film alleen maar ten goede is gekomen, als dit in de bioscoop uit was gekomen was het denk ik de meest gefaalde Disney film in de bios ooit geworden. Artemis Fowl is een enorme faal van een film. Niet zomaar een beetje een faal, niet een faal die leuk is om te zien vanuit morbide interesse, gewoon een enorm suffe film die zonder enige passie of ziel lijkt te zijn gemaakt. Disney heeft de afgelopen jaren veel slechte "live action" films uitgebracht, maar dit is misschien wel de slechtste (ja, slechter dan A Wrinkle in Time, The Lion King, Aladdin en The Rise of Skywalker).

Het faalt ook gewoon compleet als adaptatie van het boek. Wat het boek zo interessant maakt is dat Artemis Fowl niet je standaard protagonist is, hij is een meestercrimineel en zijn doel in het boek is basically 'steel een hoop geld'. In de film though? Artemis is een lieve jongen die de wereld moet redden en, euhm, de hele films niets ook maar een beetje crimineels doet. Eigenlijk gewoon de standaard tienerfilmheld. Het is alsof de makers van de film niet verder zijn gekomen dan de titel van het boek dat ze aan het verfilmen waren.

Het meest trieste is misschien nog wel hoe zeker de film is van zichzelf dat het een vervolg krijgt.

Dus nee, kijk dit niet op Disney+ en ga lekker iets nuttigs doen met de 1.5 uur die het had gekost om dit te kijken. En als je zo nodig een slechte film wil kijken, ga dan voor iets als Cats ofzo, dat is in ieder geval nog vermakelijk.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

13 jun 2020, 22:39

Artemis Fowl is inderdaad het meest vreselijke wanproduct dat er is gemaakt. Rise of Skywalker heeft nog interessante dingen op het scherm, toffe actie en goed acteerwerk. The Lion King is gewoon top. Dit is... ugh.

Je kan nog beter The Room kijken als een serieuze film dan dit opzetten.
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

21 jun 2020, 15:58

Beats (Chris Robinson, 2019)
Wou eigenlijk die andere Beats zien ook uit 2019, maar kwam per ongeluk dus hierop uit. Verassend leuke en originele film wel eigenlijk. Een echte climax blijft uit, maar dat past goed bij de film.

7/10

Turks Fruit (Paul Verhoeven, 1973)
In m'n gedachten was dit een meer smerige film eigenlijk toen ik hem een keer toen ik 15 ofzo was. Viel nu wel mee. Nederlands klassiekertje natuurlijk.

8/10

Knives Out
Heerlijke film dit. Ik dacht eerst dat ik naar een verfilming van Cluedo zat te kijken met die vrouw compleet in het rood en Mr. Blanc. Dat is het eigenlijk ook bijna, maar gelukkig ontrafelt de film op verassende wijze zich steeds opnieuw tot een ander soort film. 2 uur naar Ana de Armas kijken, die voortreffelijk speelt, is ook niet heel vervelend, een van de mooiste vrouwen in filmland van dit moment. Alleen het karakter van Daniel Craig moest bij mij wat groeien, vond het in het begin niet passen ofzo.

8/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

21 jun 2020, 18:08

Mad Max
Viel zwaar tegen. Totaal geen plot, inleiding, set up niks. Er is ook 0 uitleg, geen verhaal.
Had veel meer van verwacht
5/10
4th Floor
Best leuk. Niet eerder en beter al gezien hebben. Lewis en Hurt doen wel nice
6,7/10

Sudden Death
Ik beoordeel steeds meer Van Damme films met voldoende of hoger. Hier is wijlen Powers Boothe ook erg goed als de villain. Toffe en spannende film met veel actie.
7,3/10

Showgirls
Alternatieve titel had kunnen zijn Dancing Hookers. Heel anders dan ik had verwacht maar best tof. Las op achterkant van dvd toch nog 100 miljoen heeft opgebracht in de VS.

7,5/10

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

21 jun 2020, 18:23

Yellow schreef:
21 jun 2020, 15:58
Knives Out
Heerlijke film dit. Ik dacht eerst dat ik naar een verfilming van Cluedo zat te kijken met die vrouw compleet in het rood en Mr. Blanc. Dat is het eigenlijk ook bijna, maar gelukkig ontrafelt de film op verassende wijze zich steeds opnieuw tot een ander soort film. 2 uur naar Ana de Armas kijken, die voortreffelijk speelt, is ook niet heel vervelend, een van de mooiste vrouwen in filmland van dit moment. Alleen het karakter van Daniel Craig moest bij mij wat groeien, vond het in het begin niet passen ofzo.

8/10
Heerlijke film inderdaad. Ik was meer ook verrast door Benoit Blanc. Had initieel dát accent totaal niet verwacht. Toen ik eenmaal van de schok was bijgekomen vond ik het een briljant karakter. De rest van de cast is ook ijzersterk, Ana de Armas zet opnieuw een heerlijke rol neer.

Ook die hedendaagse referenties passen perfect, mede dankzij de goede editing. Eerst de opmerking dat Jamie Lee Curtis' karakter over Benoit Blanc heeft gelezen in de New York Times, wat opgevolgd wordt met die Goop trien die een Tweet over dat artikel heeft gelezen :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

21 jun 2020, 20:00

Ja uiteindelijk werkte het wel ja zijn karakter :)
The Great Volunteer schreef:
21 jun 2020, 18:08
Mad Max
Viel zwaar tegen. Totaal geen plot, inleiding, set up niks. Er is ook 0 uitleg, geen verhaal.
Had veel meer van verwacht
5/10
Nooooo, ga je mond spoelen, dit is een classic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

21 jun 2020, 20:27

Yellow schreef:
21 jun 2020, 20:00
Ja uiteindelijk werkte het wel ja zijn karakter :)
The Great Volunteer schreef:
21 jun 2020, 18:08
Mad Max
Viel zwaar tegen. Totaal geen plot, inleiding, set up niks. Er is ook 0 uitleg, geen verhaal.
Had veel meer van verwacht
5/10
Nooooo, ga je mond spoelen, dit is een classic
Nee, ga ik zeker niet. 1e deel van de film vond ik zelfs verschrikkelijk, 2e deel was iets wat behapbaarder. Wees blij nog een 5 is geworden. En jij zit ook zovaak laag met films die ik een classic vind, dus boeiuh :snor: :snor:

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

21 jun 2020, 22:15

Eerste Mad Max is een ellende, andere films vind ik serieus beter. Ik kan echt totaal niet in de eerste komen :/

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

22 jun 2020, 08:21

Shadow schreef:
21 jun 2020, 22:15
Eerste Mad Max is een ellende, andere films vind ik serieus beter. Ik kan echt totaal niet in de eerste komen :/
My homie 8)

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

22 jun 2020, 21:29

Volgens mij is het algemeen geaccepteerd dat de eerste Mad Max niet echt goed is en de tweede de classic was.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

23 jun 2020, 11:05

De eerste Mad Max is goed, maar geen meesterwerk zoals Road Warrior en Fury Road. De enige Mad Max film die wel echt kut is is Beyond Thunderdome.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 jun 2020, 15:43

De eerste is gewoon gers. Road Warrior het best, Beyond Thunderdome slecht en Fury Road bijna zo goed als Road Warrior. Fury Road 4K UHD is één van de betere Dolby Atmos discs out there. Echt een receiver sound showcase titel!

Het beeld is wel wat minder. Ja er is wat meer diepte en het oogt vaak prachtiger dan op het grote doek, maar met veel UHD films vallen vaak de fake achtergronden op door de scherpte. Net als de met make-up geplamuurde puisten die je vroeger nooit zag zitten in films, is dit ook een nadeel van 4K en een groot scherm. De scherpte toont duidelijk dat de omgevingen zijn gepimped en ook het minimale aan CGI dat gebruikt wordt om o.a. ontploffingen aan te dikken, zijn tekenfilm like. Die storm bijvoorbeeld. come-on... Verder wel een hele vette film natuurlijk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

23 jun 2020, 19:14

De zwart-wit versie van Fury Road is liefde <3
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

23 jun 2020, 19:45

Limoenlichtje schreef:
23 jun 2020, 19:14
De zwart-wit versie van Fury Road is liefde <3
Klopt. Beviel me beter dan normale versie in bioscoop, best wel wat.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 jun 2020, 22:46

Staat helaas alleen op de HD blu-ray disc.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

24 jun 2020, 06:04

Heb de digitale versie, maar vind veel boeiender dan de gekleurde versie eerlijk gezegd.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 jun 2020, 19:13

Proxima

Weer eens filmhuis film gepakt met Cineville in het filmhuis. En net als met Hvítur, hvítur dagur paar maanden geleden, ik vind het lastig. Eva Green is erg goed en Matt Dillon is oke maar de film heeft veel tegenstrjdigheden. Maar dat is natuurlijk ook heel menselijk dus dat maakt opzich ook wel mooier. Zo bijvoorbeeld
Spoiler:
Wordt in het begin van de film Sarah(Green) door Mike(Dillon) aangeraden om een lichtere training te gaan doen. Daar is ze in feite zwaar beledigd door. Ze doet het niet maar de training bleek toch veels te zwaar voor Sarah.
Wat ik in iedergeval ben gaan doen door deze film is de aarde nog iets wat meer gaan waarderen. Soms vond ik de constant wisselen van taal vervelend maar soms ook niet. In feite is het vooral weg naar een Space Mission Lancering naar Mars toe maar gaat vooral om alle voorbereidingen en keiharde trainingen.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

24 jun 2020, 20:48

The Prestige (2006)

Samen met Memento nog steeds de beste Christopher Nolan film.

Het is niet zonder zijn problemen: Net als bij bijna iedere andere Nolan film bestaan vrouwen in The Prestige alleen maar om dood te gaan of mannenpersonages te ondersteunen. En Nolan's 'foreshadowing' is meer vervelend dan intelligent (tip voor een drinking game: Neem een shot iedere keer als een karakter verwijst naar Borden's dubbelzijdige persoonlijkheid, je bent dronken voor het eerste kwartier voorbij is). Echter, de kern van de film van de film is boeiend genoeg dat ik dat hier kan vergeven.

En natuurlijk, David Bowie <3

Eén van die weinige voorbeelden trouwens waar mijn kennis van het boek de waardering van de film doet toenemen, want damn... het boek gaat weirde kanten op en respect voor de Nolan broertjes dat ze gewoon het hele einde van het boek in de prullenbak hebben gegooid.

4/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Het Grote Filmtopic

07 jul 2020, 11:47

Terminator Dark Fate
Een bad guy Termintor die zich overal doorheen lult? Een stoere T101 dat een politiekorps met gebouw erbij in 3 minuten omzeil helpt in het eerste deel en hier een gezinnetje sticht dankzij zijn eigen gecreëerde inburgeringscursus? En dan ook vol met van die toeval gebeurtenissen wat gewoon cheap writing is...
Wat is er gebeurd met de nieuwe garde directors/schrijvers? Zijn die niet opgegroeid met het beklemmende gevoel van een Arnold Schwarzenegger die voor niets of niemand stopte of de in T2 meedogenloze en niet te stoppen vloeibare T1000 die niet zijn weg overal doorheen lulde?

Het is echt om te janken hoe diep deze filmserie is gezonken. Begin vanaf 0 en maak een remake op 1 met een genuanceerde inbreng van de hedendaagse technologie. Zoek sowieso een vervanger voor Arnold en lap 'm niet verder op voor een volgend deel. Het is niet dat hij de film verpest, maar er moet gewoon een frisse wind door de franchise.

Het was niet alleen ellende. Sterker nog, dat klonen van de badguy waardoor het zowel de T1000 en T101 eigenschappen had, was super en een perfecte manier om de hulpeloosheid die je voelde in deel 1 & 2 op een waardige manier te upgraden naar uber-badass voor een deel 3. Maar niet met deze schrijver die hoogstwaarschijnlijk het heeft geschreven als een projectje tussendoor.
5/10

Salvation vind ik misschien nog wel de beste Terminator die na T2 is verschenen. Ik zou ze in de volgende volgorde ranken;
T2 > T1 > Salvation > T3 > Genisys = Dark Fate

Die serie begon ook wel aardig, maar op een gegeven moment kwamen ze uit de toekomst flitsen alsof het op de bus stappen was.
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten