Het Grote Filmtopic
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
25 apr 2020, 13:50
Inception
3e keer ik hem nu gezien heb. Laatste keer hiervoor was alweer 2011. Tijd vliegt. Nog steeds uitstekende film. Heb nog altijd hoop Leo ooit nog een film van Nolan mag meedoen. Alleen al visuals en droom werelden maken dit moeite waard. En toffe cast ook hoewel nu Levitt vond tegenvallen maar Hardy vond ik nu weer beter dan vorige keer.
9,5
3e keer ik hem nu gezien heb. Laatste keer hiervoor was alweer 2011. Tijd vliegt. Nog steeds uitstekende film. Heb nog altijd hoop Leo ooit nog een film van Nolan mag meedoen. Alleen al visuals en droom werelden maken dit moeite waard. En toffe cast ook hoewel nu Levitt vond tegenvallen maar Hardy vond ik nu weer beter dan vorige keer.
9,5
Re:
27 apr 2020, 01:40
Child's Play
Dit was een gemiste kans. Het gegeven was goed en het had een mooie come-back kunnen zijn, maar helaas ging het alweer snel op de Bride en Seed of Chucky toer met slechte humor en martelporn. Er hing zelfs een vleugje tenenkrommend Stranger Things in dit deel. Met name deel 1 en 3 vond ik als kind geweldig, maar dit was meuk...
3/10
Dit was een gemiste kans. Het gegeven was goed en het had een mooie come-back kunnen zijn, maar helaas ging het alweer snel op de Bride en Seed of Chucky toer met slechte humor en martelporn. Er hing zelfs een vleugje tenenkrommend Stranger Things in dit deel. Met name deel 1 en 3 vond ik als kind geweldig, maar dit was meuk...
3/10
Ik vond 'm ook gers! Van mij mogen er wel meer volgen in deze trant.
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
Re:
27 apr 2020, 13:49
Hoezo whut? Smaken verschillen? Alsof 9 een laag cijfer is, daar zou ik bijna moord voor gedaan hebben zowel op middelbare school als tijdens mijn studie
Dit zijn mijn favoriete films:
Film top 25
1. 2001: A Space Odyssey (1968)
2. Zerkalo (1975)
3. American Beauty (1999)
4. Stalker (1979)
5. Oldeuboi (2003)
6. Garden State (2004)
7. Vertigo (1958)
8. The Prestige (2006)
9. The Matrix (1999)
10. The Fountain (2006)
11. Lost Highway (1997)
12. Dogville (2003)
13. Amores perros (2000)
14. Magnolia (1999)
15. Happiness (1998)
16. A Woman Under the Influence (1974)
17. The Shining (1980)
18. La meglio gioventù (2003)
19. Boyhood (2014)
20. Inception (2010)
21. Bin-jip (2004)
22. Mulholland Dr. (2001)
23. Mandy (2018)
24. Kimi no na wa. (2016)
25. North by Northwest (1959)
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
Re:
27 apr 2020, 14:42
Ja daar heb je gelijk in, zei ik idd. Die heb ik ook verspreid op verschillende sites maar nu even niet bij de hand liggen.
Thnx maat thnx! Gers! Veel plezier en succes ermee.
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
Re:
27 apr 2020, 18:52
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
Re:
27 apr 2020, 21:36
Thnx!! Zal zeker doen. Ben sowieso fan van Aziatische Cinema en ook zeker Japanse heden en verleden. Heb Kurosawa ook hoog zitten. Deze wordt heel goed beoordeeld.
Veel nieuwere film maar heb je Shadow uit 2018 al gezien?..
https://www.imdb.com/title/tt6864046/
Choreografie van vecht scènes is subliem.
- Limoenlichtje
- Berichten: 503
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 17:19
03 mei 2020, 17:01
Snowden (Oliver Stone, 2016)
Gewoon een degelijke film die het verhaal van Snowden vertelt, weliswaar wat gedramatiseerd natuurlijk. Niet veel meer en niet veel minder. Leuk om Joseph Gordon-Levitt eens in een totaal andere rol te zien, wat hem prima afgaat.
7/10
Prisoners (Denis Villeneuve, 2013)
Prisoners blijft de volledige 2,5 uur spannend en boeiend, maar er zitten wel wat dingen in die ik wat ongeloofwaardig vond. Jake Gyllenhaal speelde verder ok, maar vond vooral Hugh Jackman goed. Het einde vond ik dan wel weer leuk, en
8/10
Gewoon een degelijke film die het verhaal van Snowden vertelt, weliswaar wat gedramatiseerd natuurlijk. Niet veel meer en niet veel minder. Leuk om Joseph Gordon-Levitt eens in een totaal andere rol te zien, wat hem prima afgaat.
7/10
Prisoners (Denis Villeneuve, 2013)
Prisoners blijft de volledige 2,5 uur spannend en boeiend, maar er zitten wel wat dingen in die ik wat ongeloofwaardig vond.
Spoiler:
Het is nogal ongeloofwaardig in beeld gebracht dat Alex Jones zo snel aan de kant wordt gezet door de politie, het korps loopt te blunderen, maar Loki is echt niet achterlijk. En twee het moment dat Keller Dover het huis met de oude vrouw binnenkomt. We hebben toch allemaal James Bond gespeeld met je hand onder je jasje, en vervolgens gaat hij ook nog met zijn rug naar haar toe staan als hij haar soort van de oorlog verklaart. Nog vreemder dat het meest aggressieve karakter in de film vervolgens als een mak lammetje afwacht tot hij in een gat wordt gestopt wachtend op zijn einde.
Spoiler:
lijkt me wel vrij duidelijk dat Loki dat fluitje hoort?
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
Re:
03 mei 2020, 17:17
Echt stom ja. Film had zoveel potentie en flink wat goede stukken.Limoenlichtje schreef: ↑30 apr 2020, 21:46The Lodge (2019)
Ken je die films waar je helemaal 100% on board bent totdat de twist onthult dat de film eigenlijk ontzettend dom is en je jezelf verraden voelt door de film? Dit is één van die films.
2.5/5
- Limoenlichtje
- Berichten: 503
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 17:19
04 mei 2020, 21:01
Beastie Boys Story (2020)
Snelle sidenote: Ik ben een enorm Beastie Boys fan, dus ik heb deze docu zeker met een zekere bias gekeken.
Een prachtige ode aan een band. In principe is dit een vrij bijzondere docu, omdat het gewoon een gefilmde versie is van de live show die Mike D en Ad-Rock (Adam Horovitz) het afgelopen jaar in Amerika hebben getoured. Maar mijn god, is het sterk.
Deze docu is een superpersoonlijke blik in het leven van de Beastie Boys waarin de twee overlevende B-Boys op een grappige, down-to-earth en zelfkritische manier vertellen over hun leven, hun carrière en de transformatie die ze zowel muzikaal en persoonlijk hebben doorstaan.
En toen de show onvermijdelijk bewoog naar het tragische overlijden van MCA (Adam Yauch) in 2012. Fuck man, ik hield het niet droog.
4/5
Snelle sidenote: Ik ben een enorm Beastie Boys fan, dus ik heb deze docu zeker met een zekere bias gekeken.
Een prachtige ode aan een band. In principe is dit een vrij bijzondere docu, omdat het gewoon een gefilmde versie is van de live show die Mike D en Ad-Rock (Adam Horovitz) het afgelopen jaar in Amerika hebben getoured. Maar mijn god, is het sterk.
Deze docu is een superpersoonlijke blik in het leven van de Beastie Boys waarin de twee overlevende B-Boys op een grappige, down-to-earth en zelfkritische manier vertellen over hun leven, hun carrière en de transformatie die ze zowel muzikaal en persoonlijk hebben doorstaan.
En toen de show onvermijdelijk bewoog naar het tragische overlijden van MCA (Adam Yauch) in 2012. Fuck man, ik hield het niet droog.
4/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
10 mei 2020, 06:43
Sweet Smell of Succes (1957)
Wat een film zeg. Een columnist JJ Hunsecker is machtstige man zo'n beetje van de VS, zelfs Presidenten luisteren naar hem... Goed gespeeld door Burt Lancaster zijn jonger zusje Susan Hunsecker gespeeld door Susan Harrison is verliefd op een muzikant, maar JJ wil dat wordt beendigd door Sidney Falco geweldige rol van Tony Curtis. Sidney is een press agent. Alles draait om columns in deze film en dan met name die van JJ. Ik vond het interessante film met goed plot, verhaal en acteerwerk.
8/10
@Shadow; Seppeku /Harakiri is vrijdag binnen gekomen. Broertje en ik gaan hem vanavond samen kijken, reuze benieuwd
Wat een film zeg. Een columnist JJ Hunsecker is machtstige man zo'n beetje van de VS, zelfs Presidenten luisteren naar hem... Goed gespeeld door Burt Lancaster zijn jonger zusje Susan Hunsecker gespeeld door Susan Harrison is verliefd op een muzikant, maar JJ wil dat wordt beendigd door Sidney Falco geweldige rol van Tony Curtis. Sidney is een press agent. Alles draait om columns in deze film en dan met name die van JJ. Ik vond het interessante film met goed plot, verhaal en acteerwerk.
8/10
@Shadow; Seppeku /Harakiri is vrijdag binnen gekomen. Broertje en ik gaan hem vanavond samen kijken, reuze benieuwd
- Limoenlichtje
- Berichten: 503
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 17:19
12 mei 2020, 08:05
Best wel treurig dat in 2020 so far (echte 2020 releases, niet films die in 2019 in premiere zijn gegaan, maar in 2020 pas hier de bios/VOD vonden) eigenlijk maar weinig echt goede titels uit zijn gekomen. Fucking corona .
Anyway, dit is mijn top films/miniseries van 2020 so far:
Anyway, dit is mijn top films/miniseries van 2020 so far:
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten