Uitgelichte film: Honderdste liefde met jou

Gebruikersavatar
Zevenberge
Lv5
Berichten: 958
Lid geworden op:
13 jul 2017, 16:36

Uitgelichte film: Honderdste liefde met jou

10 aug 2017, 12:39

君と100回目の愛
Honderdste liefde met jou

Releasejaar: 2016
Land van oorsprong: Japan
Lengte: Ongeveer 2 uur
Genre: Drama

Trailer
phpBB [video]


Verhaal
De film volgt de goedlachse studente Aoi (gespeeld door zangeres Miwa). Ze zit in een band dat een lied gaat opvoeren op het cultureel festival van haar universiteit. Onderdeel van die band is Riku, de perfecte jongen van de groep. Hij is buitengewoon getalenteerd en maakt nooit zelfs maar een licht schaamtelijke misstap. Al van kinds af aan heeft Aoi gevoelens voor de jongen, maar van concrete actie is het nooit gekomen. Dankzij een noodlottig ongeval weet ze het geheim van de perfectie van Riku te achterhalen. Een gevecht tegen tijd, lot en dood volgt.

Impressie
Onderstaand stuk bevat lichte spoilers over het bovengenoemde geheim en over bepaalde gebeurtenissen in de film.

Zoals de meeste Japanse dramafilms begint de film met het uitgebreid neerzetten van de personages en wereld. Er worden wat driehoeksrelaties geïntroduceerd, maar die verdwijnen al snel naar de achtergrond als de film overstapt naar de hoofdverhaallijn. In het begin vond ik dit jammer, maar na het kijken van de gehele film begrijp ik de keuze hiervoor. De hoofdverhaallijn is namelijk veel interessanter dan het zoveelste afgezaagde romantisch drama.
Spoiler:
De verhaallijn wordt afgetrapt doordat Aoi onverhoopt terechtkomt in een naar ongeluk en een week teruggezet wordt in de tijd. Zich van geen kwaad bewust leeft ze de week opnieuw, met alle herinneringen nog in het hoofd. Op het moment dat ze Riku spreekt, vindt hij het raar dat ze weet wat er gaat gebeuren. Uiteindelijk onthult hij zijn geheim - hij kan middels een LP naar een willekeurig punt terug in de tijd reizen. Komt dit bekend voor? Dat kan kloppen, want dat deed het bij mij ook. Ik heb namelijk ook Stein's Gate gezien.
Stein's Gate heeft een vergelijkbaar thema, maar volgt het verhaal vanuit Rintarou Okabe (het equivalent van Riku in deze film). Zoals gezegd, volgt deze film Aoi (het equivalent van Mayuri Shiina in Stein's Gate). Dit houdt in dat er de bewuste keuze is gemaakt om het leed dat Riku doormaakt niet in beeld te brengen. In plaats daarvan wordt het innerlijke dilemma van Aoi getoond, als ze zich bewust wordt van dat ze dood zal gaan en dat Riku keer op keer tevergeefs probeert haar te redden.
De onderliggende boodschap die de film meegeeft is dat je je niet bezig moet houden met iets wat onmogelijk is, maar geniet van de mogelijkheden die je wel hebt. Zonder te veel in details te treden, vond ik de vormgeving hiervan erg indrukwekkend. De film slaagt erin om zowel deprimerend en droevig te zijn, als optimistisch en vrolijk - en het liefst tegelijkertijd. Ik vond het een erg bevredigend einde en raad dan ook aan om deze film op het te kijken lijstje te zetten.

TL;DR:
Spoiler:
Stein's Gate done right

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

10 aug 2017, 12:43

Misschien handig om hier een algemeen topic van te maken, ipv van allemaal losse topics over één film?
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

10 aug 2017, 12:50

Het idee van bepaalde films/games uit te lichten onder de noemer van membercontent oid kan ik me wel in vinden, dit soort topics/posts vind ik persoonlijk super interessant. Maar dan is het wel een idee om het op een apart gedeelte te doen op het forum. Vooral wanneer het is om een lans te breken voor een onbekend/ondergewaardeerd iets, zoals dit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

10 aug 2017, 13:59

Tampon schreef:
10 aug 2017, 12:50
Het idee van bepaalde films/games uit te lichten onder de noemer van membercontent oid kan ik me wel in vinden, dit soort topics/posts vind ik persoonlijk super interessant. Maar dan is het wel een idee om het op een apart gedeelte te doen op het forum. Vooral wanneer het is om een lans te breken voor een onbekend/ondergewaardeerd iets, zoals dit.
Als het zo diepgaand is als dit ben ik het ermee eens. Maar dit past eerder in membercontent, ik zal het topic dus verplaatsen!
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten