Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

10 sep 2019, 22:23

It: Chapter Two
Ik ben groot fan van It: Chapter One uit 2017. Het is een fantastisch stukje horror dat voor de verandering eens een horrorfilm was die gewoon heel erg leuk durfde te zijn. It: Chapter Two faalt op dat front hard. Het is niet eng, het is niet bijzonder grappig, het is niet bijzonder heartfelt (op Bill Hader's karakter na, die is tof).

De film is ook veel te lang. It: Chapter Two is, geen grappen, twee uur en vijftig minuten lang en je voelt iedere minuut. Het verhaal is flinterdun (en herhaalt op veel punten deeltje één) en is uitgespreid over een veel te lange periode. Je zou een groot aantal scènes uit de film kunnen halen zonder dat er iets zou veranderen aan de film. Hell, de enige twee scènes die voor mij echt heel goed werkten zijn compleet zinloos in het verhaal en zou je er zo uit kunnen halen.

De casting is wel echt volledig spot on. Serieus, ik weet niet wat de casting director betaald kreeg voor deze film, maar het is niet genoeg.
2/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 sep 2019, 20:01

61. Afbeelding Monos (Alejandro Landes, 2019) :: 8.0
Afbeelding


Kijk dit is mooi. Stom van Pathé alleen maar in City, Amsterdam draait. Was los kaartje van 7,50 zeker wel waard. Dat 1e landschap waar ze zitten, mijn hemel zo mooi ik laat bijna traantje om. Regie, camera werk en montage zijn echt top notch. Als voorbeeld de schitterende shots in het water of helemaal aan het begin de wolken. Is jammer dat verhaal minder vrolijk is kinder soldaten. Maar de groepsdynamica van groep jongens en meisjes die soldaten zijn en aan hun lot overgelaten in Colombia maakt film alleen al moeite waard.


62. Afbeelding Anna (Luc Besson, 2019) :: 4.0 Afbeelding

Schijt door een trechter. Als actrice die Anna speelt niet zo onwijs geil en lekker ding zou zijn, zou cijfer nog door helft gaan. Luc Besson kan beter gewoon stoppen met films maken en regisseren. Is alleen maar bergafwaarts gegaan na Leon


63. Afbeelding
The Prestige (Christopher Nolan, 2006) Afbeelding :: 10.0 Afbeelding

Deze film kan je blijven kijken in loop der jaren, klassieker. Absoluut master piece. The Pledge, The Turn and The Prestige. "Are you watching?". Zelfs nu bij 4e keer ofzo merk ik nieuwe dingen. Men kan Nolan zijn films overschat noemen maar The Prestige absoluut niet. Eerder onderschat. Tijdens mijn minor film studies had ik boek Film Art en heel hoofdstuk gaat over deze film. Niet alleen gaat film over 2 Magicians maar regie, montage, script en camerawerk van Nolan is ook een magic tric

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 sep 2019, 23:41

The Prestige vind ik juist een film die ik niet kan blijven kijken, als je het 'truckje' al kent.. :P

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

17 sep 2019, 09:26

Yellow schreef:
16 sep 2019, 23:41
The Prestige vind ik juist een film die ik niet kan blijven kijken, als je het 'truckje' al kent.. :P
Niet mee eens. Dit was iig al 3e keer dat ik hem zag en was super veel vergeten. Het truckje ken ik ook eigenlijk nog steeds niet en dat vind ik alleen maar mooi. Maar ieder zijn mening. Ik kan deze over paar jaar nog keer kijken en dan ben ik vast veel weer vergeten. Ik vind het echt een meesterwerk.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

17 sep 2019, 19:38

Laatste tijd vooral films die zich afspelen in New York gekeken <3

Green Book (Peter Farrelly, 2018)
Het politiek correcte vingertje ligt hier natuurlijk op de loer, maar in deze film is het gelukkig niet echt storend, zeker als je het vergelijkt met Intouchables bijvoorbeeld. Naast een mooie vriendschap tussen een zwarte en blanke man is het ook een vriendschap tussen een kunstenaar en kunstleek (hoewel hij weer meer weet van muziek), tussen rijk en arm, homo en hetero.. De tegengestelde persoonlijkheden werken gewoon heel goed samen en levert mooie situaties op. Vooral Viggo Mortensen draagt deze film, ik had ook 0,0 moment dat ik aan Aragorn dacht. Die andere acteur is ok, maar is vooral de dude uit House of Cards.

8/10

Two Lovers (James Gray, 2009)
Ik verwachte een film over polygamie oid, maar het ging vooral over een nogal suffe en irritante gast die gewoon niet echt kon kiezen tussen 2 vrouwen. Buiten de mooie melancholische shots van New York niet echt heel boeiend.

4/10

Volver (Pedro Almodóvar, 2006)
Ik hou van Spaanse cultuur, maar deze film kon me niet echt boeien. De komedie is niet grappig, het drama gedeelte heeft niet echt diepgang.

5/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

17 sep 2019, 21:17

Yellow schreef:
17 sep 2019, 19:38
Laatste tijd vooral films die zich afspelen in New York gekeken <3

Green Book (Peter Farrelly, 2018)
Het politiek correcte vingertje ligt hier natuurlijk op de loer, maar in deze film is het gelukkig niet echt storend, zeker als je het vergelijkt met Intouchables bijvoorbeeld. Naast een mooie vriendschap tussen een zwarte en blanke man is het ook een vriendschap tussen een kunstenaar en kunstleek (hoewel hij weer meer weet van muziek), tussen rijk en arm, homo en hetero.. De tegengestelde persoonlijkheden werken gewoon heel goed samen en levert mooie situaties op. Vooral Viggo Mortensen draagt deze film, ik had ook 0,0 moment dat ik aan Aragorn dacht. Die andere acteur is ok, maar is vooral de dude uit House of Cards.

8/10

Two Lovers (James Gray, 2009)
Ik verwachte een film over polygamie oid, maar het ging vooral over een nogal suffe en irritante gast die gewoon niet echt kon kiezen tussen 2 vrouwen. Buiten de mooie melancholische shots van New York niet echt heel boeiend.

4/10

Volver (Pedro Almodóvar, 2006)
Ik hou van Spaanse cultuur, maar deze film kon me niet echt boeien. De komedie is niet grappig, het drama gedeelte heeft niet echt diepgang.

5/10
Lol nee dat is ie dus echt totaal niet. Hij acteert erg goed en heeft niet voor niks oscar gewonnen. Mahershala Ali is in niets in deze film als zijn rol in HoC. Absoluut niet, gewoon erg goed geacteerd. Heel zijn motivatie is erg goed neergezet in deze film. Kan in het Noorden 5x zoveel betaald krijgen maar gaat juist naar het Zuiden waar hij enorm racistisch bejegend gaat worden juist om hem van zijn vakmanschap als muzikant te laten zien.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

18 sep 2019, 13:06

Ja ik moest gewoon aan zijn House of Cards karakter denken, die heeft op zich zo'n zelfde soort trots over zich heen, maar misschien ligt dat niet per se aan de acteur.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

18 sep 2019, 17:37

Yellow schreef:
18 sep 2019, 13:06
Ja ik moest gewoon aan zijn House of Cards karakter denken, die heeft op zich zo'n zelfde soort trots over zich heen, maar misschien ligt dat niet per se aan de acteur.
Op die manier snap ik het wel maar de vergelijking houdt dan ook op bij trots. Als je hem allicht niet zo vaak ziet spelen dan snap ik het ook wel. Dan heb ik je eerste post allicht te serieus genomen. Ik vind hem gewoon heel gevarieerd acteren in Greenbook ivm andere rollen als in bijvoorbeeld Luke Cage en HoC

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re:

18 sep 2019, 18:36

Yellow schreef:
17 sep 2019, 19:38
Laatste tijd vooral films die zich afspelen in New York gekeken <3

Green Book (Peter Farrelly, 2018)
Het politiek correcte vingertje ligt hier natuurlijk op de loer, maar in deze film is het gelukkig niet echt storend, zeker als je het vergelijkt met Intouchables bijvoorbeeld. Naast een mooie vriendschap tussen een zwarte en blanke man is het ook een vriendschap tussen een kunstenaar en kunstleek (hoewel hij weer meer weet van muziek), tussen rijk en arm, homo en hetero.. De tegengestelde persoonlijkheden werken gewoon heel goed samen en levert mooie situaties op. Vooral Viggo Mortensen draagt deze film, ik had ook 0,0 moment dat ik aan Aragorn dacht. Die andere acteur is ok, maar is vooral de dude uit House of Cards.

8/10
Viggo Mortensen heb ik altijd een ondergewaardeerde acteur gevonden. Maar nu ik het zo eens check heeft inmiddels toch een mooi arsenaal aan fantastische films achter zijn naam staan. Waaronder LotR, A History of Violence, Eastern Promises, The Road en Captain Fantastic. :)

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

19 sep 2019, 06:49

Viggo Mortensen vond ik echt vreselijk in Green Book, lol. Dude deed gewoon een slechte Hollywood interpretatie van een Italiaans accent.

Verder ook gewoon geen goede film IMO. Ik bedoel, buiten de hele problematische aard van de film heen (de film is best racistisch, de hele film is gemaakt zonder de familie van Don Shirley te betrekken, de regisseur en schijver zijn pieces of shit) is het ook gewoon geen sterke film. Ik heb films zoals Green Book al minstens 20 keer gezien en beter gedaan zien worden.

Maar goed, het is een film die oude mensen goed laat voelen over hun latent racisme (zie je, zwarte mensen zijn niet allemaal slecht, we kunnen wel één zwarte vriend hebben), dus liep het weg met de Oscar. Mahershala Ali verdient beter.

Hustlers (2019)
Dit is gewoon eigenlijk een hele sterke misdaadfilm, vermomd als een raunchy stripperfilm. Heel kundig gemaakt en sterk verteld, zeker een film die je niet moet overslaan. En mijn god, Jennifer Lopez' introductie in de film is whew.
4/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

19 sep 2019, 11:25

Ik had ook geen seconde verwacht Greenbook beste film zou winnen... Vond nominatie wel terecht maar winnen niet echt

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

20 sep 2019, 11:40

Limoenlichtje schreef:
19 sep 2019, 06:49
Ik heb films zoals Green Book al minstens 20 keer gezien en beter gedaan zien worden.
Welke dan bijv? Ben wel benieuwd :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 sep 2019, 12:20

Ik ben het zowaar met Karel eens. Die Luc Besson is echt een hack.

Zijn scripts zijn gewoon recycle werk van hemzelf. Taken 3x hetzelfde liedje (de eerste was best goed). Transporter altijd hetzelfde. Colombiana is alsof hij Leon overnieuw heeft laten schrijven op de sociale werkplaats. Anna is een soort Nikita of recenter Lucy. Valerian is dan iets anders maar een van de slechtste films die ik heb gezien dus whatever.

Fifth Element vond ik ook al niets, maar dat is smaak. Leon is een van mijn all time favorieten, maar voor de rest maakt hij best wel troep.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

20 sep 2019, 14:41

Limoenlichtje schreef:
19 sep 2019, 06:49
Viggo Mortensen vond ik echt vreselijk in Green Book, lol. Dude deed gewoon een slechte Hollywood interpretatie van een Italiaans accent.

Je bent af.

edit: even wat uitbreiding. Hij deed gewoon het accent van Tony Lip. Zo praatte die dude. Klonk ontzettend alike.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 sep 2019, 21:50

Avengement
Redelijk goede film. Absurd veel geweld maar wel tof. Zou goede film zijn als niet alleen vuist gevechten waren. Zeker wel mee vermaakt

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 okt 2019, 12:56

BlacKkKlansman
Mwoaa, ook weer op zo'n typische manier gefilmd wat me tegenstaat. Dat "When they see us" had dat zelfde stijltje. Afro-Amerikaans dingetje? Verder wel een vermakelijke film met vooral een goed laatste half uur.
6/10
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 okt 2019, 20:05

Zelfde stijltje? Je kan beter minder zuipen dan meer maat met kind op komst... :lol:
Is echt totaal niet te vergelijken met When They See Us. FYI Spike Lee is altijd op deze tour al zijn films zo getint van het racisme tegen donkere mensen en discrminatie. Maar BlackkKlansman is gewoon hilarisch, je ziet toch zef ook wel dat het satire is met dat gozertje van That 70's show?

OT:
Ad Astra

Rond 43% audience score op RT. Ik heb er van genoten. Vind hem erg goed, Pitt is weer eens ouder wets in top vorm. Geen seconde verveeld


9/10

Three Identical Strangers

Pfff, bizar, bizar. Ben onder de indruk, Goede documentaire

7,5/10

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

04 okt 2019, 09:56

Ik heb het over het over de flow en het camerawerk, niet over het genre of de boodschap. Dus post jij maar niet meer na 10-en met een biertje op ;)
Ik kreeg bij beide producties het gevoel alsof alle mensen achter de camera alleen maar R&B video's hadden geschoten voordat ze aan de film/serie waren begonnen. Net als dat een Scorsese vaak een zelfde stijl hanteert die me dan wel ligt.

Dit weekend proberen tijd te vinden om naar Joker te gaan.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

04 okt 2019, 10:12

SmartTies schreef:
04 okt 2019, 09:56
Ik heb het over het over de flow en het camerawerk, niet over het genre of de boodschap. Dus post jij maar niet meer na 10-en met een biertje op ;)
Ik kreeg bij beide producties het gevoel alsof alle mensen achter de camera alleen maar R&B video's hadden geschoten voordat ze aan de film/serie waren begonnen. Net als dat een Scorsese vaak een zelfde stijl hanteert die me dan wel ligt.

Dit weekend proberen tijd te vinden om naar Joker te gaan.
When They See Us misschien maar Spike Lee maakte al films toen jij en ik nog in luiers zaten/aan knikkeren waren dus dat lijkt me onwaarschijnlijk. Wat is er mis met de flow en camerawerk van BlackKlanssman ;)? Hahhahaha ik post wel tienen maar dan meestal nuchter, thnx voor de tip pik ^_^

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

04 okt 2019, 13:14

Ik zeg ook niet dat hij dat al 50 jaar doet, maar bij deze film was het wel het geval. Deze film leek af en toe op een MTV clip. Waarschijnlijk heb jij nooit MTV meegemaakt als muziekzender, maar dan had je het wel begrepen bij zowel When They See Us en ook bij BlacKkKlansman als ik R&B clip zeg.

Verder wil ik nog wel ingaan waarom ik deze film een 6 geef en zelfs nog naar boven heb afgerond; het hele punt in BlacKkKlansman lijkt het uitlachen van de KKK. Ze af doen als een groep die er niet toe doet en uit achterlijke idioten bestaat, maar wat uiteindelijk wel heeft geleid tot Donald Trump als president. Eigenlijk je landgenoten belachelijk maken dat ze op Donald hebben gestemd en eigenlijk allemaal nog een link hebben met het verleden. Dat hele stuk aan het einde in Charlottesville waar je ook nog Duke met lof hoort praten over Donald Trump. Waar zit ik dan naar te kijken? Een stukje geschiedenis dat op een 'grappige' manier wordt verteld over ene Ron Stallworth of een Michael More docu? Ook dat "Make America Great Again!" er dan nog bij... Puur mijn eigen gevoel na het zien van deze film en Spike Lee kennende.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 okt 2019, 14:53

Ja oke is goed, give you that. Einde is niet helemaal geweldig nee met de echte beelden nee. Ik heb wel MTV meegemaakt en video clips meer dan genoeg ook R&B maar zie niet in wat jij ziet maar prima. Eens dat we oneens zijn. Ja laatste paar alinea's van je kan ik me wel in vinden. Fair enough mate.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

04 okt 2019, 15:04

All love, en gefeliciteerd!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

04 okt 2019, 19:20

Meest noemenswaardige films die ik de afgelopen tijd heb gezien:

Dolor y Gloria (2019)
Fan-tas-tisch. Geweldige Almodovar film weer, zeker kijken als je de kans hebt. Eén en al liefde hier en Banderas zijn sterkste rol in jaren.
4.5/5

Ad Astra (2019)
De voice-over is heel jammer en volledig onnodig, maar verder prachtige film met een enorm sterke emotionele kern. Ik vind het altijd fijn om verhalen te zien die zo'n sterke Hearts of Darkness invloed hebben.
4/5

Joker (2019)
Meh, vrij middelmatig. Wilt heel veel zeggen, maar faalt eigenlijk in ieder opzicht om iets zinnigs te zeggen. De ophef erom is ook flink overdreven. Ik kan zeker inzien dat iemand hier het verkeerde idee uit haalt, maar het is niet gevaarlijker dan een Fight Club bijvoorbeeld (ook een film waar veel mensen de totaal verkeerde boodschap uit halen).

Phoenix is wel echt fantastisch in deze film, de cinematografie is puik en sommige individuele scenes zijn super goed gedaan, maar dat redt de film niet van de middelmaat.
2.5/5

Pocahontas (1995)
Mijn god, ik was vergeten hoe fout deze film is. Holy shit. Dit is misschien wel Disney's meest racistische en ongevoelige film van de jaren 90. Het nummer Savages verdient een extra mention, want mijn god Disney, hoe the flying fuck haal je het in je hoofd om de fucking Noord-Amerikaanse genocide van de Indianen te both siden? Ik ben benieuwd hoe ze de onvermijdelijke remake hiervan gaan handelen.
1.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

04 okt 2019, 20:33

Ik twijfel of er een Pocahontas remake komt. Ik ga er van uit dat zij ook wel weten dat die film een vergissing was. En dan te bedenken dat Pocahontas Disney's "A-project" was en gelijktijdig Lion King hun "B-project" waar Disney geen vertrouwen in had.

(Colours of the Wind vind ik nog steeds waanzinnig though.)

Maar even serieus, Disney, maak aub geen remake hiervan.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 okt 2019, 20:33

X-Men Dark Phoenix

Nou, ook de 2e poging om de Phoenix saga te verfilmen is mislukt. Wat een schijtfilm. Zelfs Apocalypse is beter. En het zou toch niet, misschien zelfs Last Stand? Nee, dat niet. Maar het zijn wel de 2 slechtste.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten