Goed plan !
Weerwolven van GamingDam #3 (Ronde 4)
- Mr. President
- Berichten: 89
- Lid geworden op:
- 26 jul 2017, 18:17
08 okt 2017, 23:28
Ronde 4: Heldere Blik Uit De Toekomst
Iedereen was moe in Gamingdam na de gebeurtenissen van gister. Het lijk van Rolfgang was na vele zoekpartijen nog steeds nergens te bevinden. De verwarring begon toe te slaan, wat resulteerde in besluitloosheid gedurende de dag. Zelfs het weer wou niet meewerken voor een goede lynch. "Waar moet ik dan op stemmen?"Het zat iedereen niet mee, zelfs de fluit die ze hoorde kon hun niet opvrolijken.
Langzaam aan kwam het verstand weer binnen dringen. De blaam werd gevestigd op JJ, want hij was wel "erg grof gebekt hoor". Aan de andere kant van het dorp werd de Ziener te vroeg wakker. Hij kreeg een visoen binnen in een droom. "Wat doen die twee mannen op het kerkhof?" De Ziener herkende Doomtrain van zijn eerdere visoen en zag langzaam wie de harige gedaante is: Needakill is een Weerwolf zonder krachten. Met zijn oude heupen kon de Ziener nooit op tijd de lynch van JJ stoppen. Snel maakte de beste man gebruik van zijn netwerk met de Burgermeester om de boodschap alsnog te verspreiden. De stemmen werden gewijzigd. Needakill moest op de brandstapel.
Branden deed ie zeker. Iedereen zag dat in zijn laatste snik Needakill weer terugging naar zijn wolvenvorm. Needakill was gestorven als Weerwolf, maar dat was niet het gehele verhaal. Doomtrain smeekte om de restanten van Needakill te begraven. Ironisch genoeg was het de Grafrover die een graf voor zijn Geliefde had gegraven. Doomtrain ging bij wat nog overbleef van zijn wolvenvriend liggen in de kist. Deze werd dichtgespijkerd en in het graf gezet. Vervolgens werden ze beiden voor eeuwig begraven door Henk, want die kon dat zo goed.
Iedereen ging met geheven hoofd de nacht in, behalve Mr. President. Zijn hoofd werd gescheiden van het romp. De kristallenbol op zijn bureau werd vervolgens op zijn lichaam vastgezet. Als kers op de taart werd het hoofd op het bureau geplaatst waarbij de oogleden opgetrokken waren. Nu kan iedereen zien wat hij was.
Samenvatting
Deelnemerslijst (Ronde 4)
Iedereen was moe in Gamingdam na de gebeurtenissen van gister. Het lijk van Rolfgang was na vele zoekpartijen nog steeds nergens te bevinden. De verwarring begon toe te slaan, wat resulteerde in besluitloosheid gedurende de dag. Zelfs het weer wou niet meewerken voor een goede lynch. "Waar moet ik dan op stemmen?"Het zat iedereen niet mee, zelfs de fluit die ze hoorde kon hun niet opvrolijken.
Langzaam aan kwam het verstand weer binnen dringen. De blaam werd gevestigd op JJ, want hij was wel "erg grof gebekt hoor". Aan de andere kant van het dorp werd de Ziener te vroeg wakker. Hij kreeg een visoen binnen in een droom. "Wat doen die twee mannen op het kerkhof?" De Ziener herkende Doomtrain van zijn eerdere visoen en zag langzaam wie de harige gedaante is: Needakill is een Weerwolf zonder krachten. Met zijn oude heupen kon de Ziener nooit op tijd de lynch van JJ stoppen. Snel maakte de beste man gebruik van zijn netwerk met de Burgermeester om de boodschap alsnog te verspreiden. De stemmen werden gewijzigd. Needakill moest op de brandstapel.
Branden deed ie zeker. Iedereen zag dat in zijn laatste snik Needakill weer terugging naar zijn wolvenvorm. Needakill was gestorven als Weerwolf, maar dat was niet het gehele verhaal. Doomtrain smeekte om de restanten van Needakill te begraven. Ironisch genoeg was het de Grafrover die een graf voor zijn Geliefde had gegraven. Doomtrain ging bij wat nog overbleef van zijn wolvenvriend liggen in de kist. Deze werd dichtgespijkerd en in het graf gezet. Vervolgens werden ze beiden voor eeuwig begraven door Henk, want die kon dat zo goed.
Iedereen ging met geheven hoofd de nacht in, behalve Mr. President. Zijn hoofd werd gescheiden van het romp. De kristallenbol op zijn bureau werd vervolgens op zijn lichaam vastgezet. Als kers op de taart werd het hoofd op het bureau geplaatst waarbij de oogleden opgetrokken waren. Nu kan iedereen zien wat hij was.
Samenvatting
- Needakill is gestorven als Weerwolf zonder krachten.
- Door liefdesverdriet volgde Doomtrain snel het graf in. Hij was de Grafrover en heeft geen enkel graf geroofd.
- Mr. President was het volgende slachtoffer van de wolven, hij was de Ziener en vervulde die taak tot het laatste moment. Hoewel hij zijn eigen einde niet aan zag komen.
- De Fluitspeler heeft weer een speler betoverd.
Deelnemerslijst (Ronde 4)
- Doomtrain ✝
- Shadow
- Zevenberge
- Yellow
- Rolfgang ✝
- Henky-VII
- JJ.
- Wesley
- Karel
- Mr. President ✝
- Techmode ✝
- Needakill ✝
- Shuckle
- Brutalgamer
Laatst gewijzigd door Thud op 08 okt 2017, 23:34, 2 keer totaal gewijzigd.
08 okt 2017, 23:58
Acties voor Ronde 4
Hier volgen de acties die deelnemers moeten, kunnen of niet mogen maken:
Hieronder de lijst met gebruikte rollen, deze staat ook op de eerste pagina. Zoals je ziet is elke rol eenmaal gebruikt.
(~O.O)~
Hier volgen de acties die deelnemers moeten, kunnen of niet mogen maken:
- Iedereen moet stemmen op een deelnemer die gelynched moet worden voor de deadline. Gebruik hiervoor de deelnemerslijst zonder Techmode, Rolfgang, Needakill, Doomtrain, en Mr. President erin verwerkt. Houd er rekening mee dat de stem van de Burgermeester voor twee telt.
- De Opperweerwolf stuurt een PM naar de spelleider met een nieuw (niet wolf) slachtoffer voor de wolvenmoord.
- Indien de Heks nog leeft kan er mogelijk vergif gebruikt worden. Je kan de spelleider een PM sturen met een nog levend doelwit.
- De Fluitspeler kan mogelijk weer een nog levende speler betoveren. Stuur een PM naar de spelleider met een naam die jouw gefluit aankan. De betoverde spelers vormen dan een eigen groep.
Hieronder de lijst met gebruikte rollen, deze staat ook op de eerste pagina. Zoals je ziet is elke rol eenmaal gebruikt.
- Weerwolf (1x)
- Sniper Wolf (1x)
- Verhullende Wolf* (1x)
- Berouwvolle Wolf (1x)
- Inwoner (1x)
- Wolvenjong (1x)
- Cupido* (1x)
- Jager (1x)
- Ziener* (1x)
- Heks* (1x)
- Fluitspeler* (1x)
- Wethouder (1x)
- Grafrover (1x)
- Exorcist* (1x)
(~O.O)~
09 okt 2017, 00:10
Nee... Gelijk een domme move binnen een "confirmed vertrouwensgroepje"... Aan een ieder bekend maken wie welke rol heeft, zonder het koppel in beschouwing te nemen die potentieel wolf/inwoner was. Dusja, aangezien Needakill toch dood zou gaan, alle informatie natuurlijk doorgegeven aan de wolven, gok ik, wat ik alleen maar zou begrijpen. Kan bijna niet anders. Ik zal mijn krachten ook wel inzetten voordat de sluipschutterwolf mij zou aanvallen, just in case.
Als ik goed zit, geen sorry JJ.
Als ik fout zit... achja, het is JJ. maar.
Hokus pokus!!!!!
Als ik goed zit, geen sorry JJ.
Als ik fout zit... achja, het is JJ. maar.
Hokus pokus!!!!!
Re: Re:
09 okt 2017, 00:18
Ja beiden zijn gezien door de Ziener. Alleen de rollen die ze van het begin waren gegeven. Dat ze geliefden waren heeft de Ziener nooit te horen gekregen, want dat was hun dubbele rol.
Doomtrain is een van de pechvogels geweest dit potje. Pure RNG lol.
09 okt 2017, 00:50
Het had een totaal andere wending kunnen hebben als Rolfgang Burgermeester zou worden.
Dan had ie sniper wolf, opperwolf en burgermeester geworden. Shadow als wethouder had zijn rol gekopieerd en was ook sniper wolf geweest.
En een ander moment dat het mis ging was het wolvenjong.
Dat ik de ziener vrijspel gaf was een foutje van mijn kant, maar toen was de schade al lang gedaan.
Grappige was dat ik de opperweerwolf had bedacht als counter tegen de berouwvolle wolf. Om nog een beetje te storen, maar de wolven waren democratisch van aard.
Ik kon moeilijk zeggen tegen Ralph dat de naam die hij zei dat die ging doorsturen tegen de wolven niet hetzelfde hoefde te zijn als de naam die hij mij gaf .
Met alle subgroepen was het vanzelfsprekend dat er informatie ging lekken, maarja de wolven hadden net de pech dat elke stap gedwarsboomd werd.
Dan had ie sniper wolf, opperwolf en burgermeester geworden. Shadow als wethouder had zijn rol gekopieerd en was ook sniper wolf geweest.
En een ander moment dat het mis ging was het wolvenjong.
Dat ik de ziener vrijspel gaf was een foutje van mijn kant, maar toen was de schade al lang gedaan.
Grappige was dat ik de opperweerwolf had bedacht als counter tegen de berouwvolle wolf. Om nog een beetje te storen, maar de wolven waren democratisch van aard.
Ik kon moeilijk zeggen tegen Ralph dat de naam die hij zei dat die ging doorsturen tegen de wolven niet hetzelfde hoefde te zijn als de naam die hij mij gaf .
Met alle subgroepen was het vanzelfsprekend dat er informatie ging lekken, maarja de wolven hadden net de pech dat elke stap gedwarsboomd werd.
09 okt 2017, 01:07
Ik zou niet zeggen dat de balans extreem slecht was, maar wel zeker in het voordeel van de inwoners.
Ook denk ik dat het bestaan van een berouwvolle wolf beter geheim zou kunnen blijven. En misschien vervangen worden met een egoïstische wolf die alleen in z'n eentje kan winnen?
Maar al met al denk ik niet dat het de krachten en rollen zijn geweest die de doorslag hebben gegeven maar meer goed spelen van de inwoners.
Ook denk ik dat het bestaan van een berouwvolle wolf beter geheim zou kunnen blijven. En misschien vervangen worden met een egoïstische wolf die alleen in z'n eentje kan winnen?
Maar al met al denk ik niet dat het de krachten en rollen zijn geweest die de doorslag hebben gegeven maar meer goed spelen van de inwoners.
09 okt 2017, 01:19
Goed spelen? mwa... Dit kon bijna niet anders. Er is geen ruimte voor liegen en/of bedriegen voor de wolven. Er zijn zoveel rollen dat er geen ruimte is voor "Ik ben ook een inwoner zonder krachten" aangezien IEDEREEN een rol heeft, op twee na. Als er dus een bevestigde inwoner is, is dat meteen een groep van vrijwel 6 man.
- Zevenberge
- Berichten: 958
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 16:36
09 okt 2017, 06:39
THUD, ik zou de Berouwvolle Wolf pas gebruiken bij een veel grotere groep wolven. Nu was het geval dat er vier wolven waren, met elk een unieke 'rol': sluipschutter, verhullend, berouwvol en zonder krachten. Als Opperweerwolf en sluipschutter hoefde ik alleen maar te vragen welke rol mijn mede-weerwolven hadden en dan waren er twee opties geweest:
- Twee wolven beweren dezelfde rol te hebben
- Een wolf beweert de sluipschutter te zijn
BIj optie A weet je dat het dan één van die twee wolven moet zijn en met de sluipschutter kan je vervolgens meteen of de berouwvolle wolf killen of missen (wat nu het geval was) en dan weet je op dag 1 al meteen wie de Berouwvolle Wolf is. Of bij optie B had ik het natuurlijk al meteen geweten.
En nog even de actie van Karel opnieuw benoemen: what the hell dude
- Twee wolven beweren dezelfde rol te hebben
- Een wolf beweert de sluipschutter te zijn
BIj optie A weet je dat het dan één van die twee wolven moet zijn en met de sluipschutter kan je vervolgens meteen of de berouwvolle wolf killen of missen (wat nu het geval was) en dan weet je op dag 1 al meteen wie de Berouwvolle Wolf is. Of bij optie B had ik het natuurlijk al meteen geweten.
En nog even de actie van Karel opnieuw benoemen: what the hell dude
As easy to stop as it is to comprehend.
- BrutalGamer
- Berichten: 878
- Lid geworden op:
- 13 jul 2017, 19:42
09 okt 2017, 07:09
Het is niet zozeer te klein om te bluffen, we hebben, zoals Henk ook al aangeeft, simpelweg te veel rollen en te weinig inwoners/wolven zonder krachten. Een viruswolf zou daartegen kunnen helpen, simpelweg een flinke portie rollen schrappen kan dat ook. Bijvoorbeeld terug naar enkel ziener, jager, heks als 'speciale rollen', en verder enkel weerwolven/inwoners zonder krachten.
Het idee achter het spel is immers het doorbreken van een asymmetrische informatieverdeling. En die verdeling zit er bij de huidige rolverdeling nauwelijks in, omdat niemand over z'n rol kan bluffen. Er is er immers maar één van elke rol, dus een bluf wordt er gelijk uitgehaald.
Niet dat de wolven hierdoor hebben verloren. Dat was meer een combinatie van vooral geklungel en een beetje pech. En een beetje pech als in het wolvenjong die zichzelf publiekelijk bekend maakt, de ziener kreeg z'n uitslag direct ipv het uitslagmoment (anders had dit potje wat langer geduurd) en de heks was dit potje flink OP. Immers, de heks heeft niet enkel een wolvenmoord weten te voorkomen, maar ook een publiekelijk confirmed inwoner gecreëerd. Dit laatste lijkt me niet helemaal de bedoeling van de heksenrol, en zou kunnen worden tegengegaan door enkel te zeggen 'geen wolvenmoord, want heks. Okdoei', in plaats van aan te geven wie het slachtoffer zou zijn geweest.
En tot slot die nieuwe rollen:
Anyway, tl;dr: ik ben voor het schrappen van een heleboel rollen en het verhogen van het aantal inwoners (en wolven) zonder krachten.
Het idee achter het spel is immers het doorbreken van een asymmetrische informatieverdeling. En die verdeling zit er bij de huidige rolverdeling nauwelijks in, omdat niemand over z'n rol kan bluffen. Er is er immers maar één van elke rol, dus een bluf wordt er gelijk uitgehaald.
Niet dat de wolven hierdoor hebben verloren. Dat was meer een combinatie van vooral geklungel en een beetje pech. En een beetje pech als in het wolvenjong die zichzelf publiekelijk bekend maakt, de ziener kreeg z'n uitslag direct ipv het uitslagmoment (anders had dit potje wat langer geduurd) en de heks was dit potje flink OP. Immers, de heks heeft niet enkel een wolvenmoord weten te voorkomen, maar ook een publiekelijk confirmed inwoner gecreëerd. Dit laatste lijkt me niet helemaal de bedoeling van de heksenrol, en zou kunnen worden tegengegaan door enkel te zeggen 'geen wolvenmoord, want heks. Okdoei', in plaats van aan te geven wie het slachtoffer zou zijn geweest.
En tot slot die nieuwe rollen:
Spoiler:
De berouwvolle weerwolf is een rol die (imo) niet werkt. Ondanks dat we in ronde 1 al wisten dat Wes de berouwvolle wolf was, kun je hem (als wolf) alleen wegspelen via de lynch of de sniperwolf, terwijl de berouwvolle weerwolf via hints wel het hele wolvengroepje kan blootleggen. Waarbij er geen limiet op het aantal hints zit. Hoe dan ook, je hebt als wolf niet bijzonder veel kans zodra de berouwvolle weerwolf in het spel zit.
De grafrover is op zich een leuke rol, maar het lijkt me een rol die in een te kleine groep (zoals wij zijn) bepalender is dan de bedoeling. Immers, terwijl de ziener in de huidige verdeling wordt gebalanceerd dmv de sniperwolf, wie of wat balanceert een grafrover? De sniperwolf is immers na één schot al klaar, terwijl de grafrover een sterke rol terug kan brengen.
De exorcist is leuk, maar werkt normaal gesproken enkel wanneer je een inwonersgroepje hebt die achter een wolf met krachten is gekomen, of wanneer je iemand wilt kloten, ongeacht het wel of niet hebben van een rol. Aangenomen dat het tweede niet het geval is, komt de exorcist pas tot z'n recht op het moment dat het spel eigenlijk al gespeeld is. Imo is deze rol voor een groep van 14 spelers dus ook niet heel geschikt.
Wethouder is imo net als de grafrover in een kleine groep bepalender dan bedoeld is. Een extra wolf, of een extra ziener betekent in feite dat het spel één ronde ingekort wordt. In een groep als de onze, waar het maximaal aantal ronden 6(+een inleidende burgemeestersronde) is, betekent dit wel heel snelle potjes, en bij de huidige verdeling is de kans op dat scenario 4/14e. Imo net iets te groot.
Fluitspelers is een beetje een "oh, hebben we die ook nog" rol. Niet echt spelbepalend, en imo leuk als de rol er inzit, maar je zou hem niet missen wanneer dit niet het geval is. Immers, als fluitspeler heb je minstens 5 ronden nodig, en kun je op het eind enkel de uitslag nog veranderen in een "oh, hebben we die ook nog"-moment.
De grafrover is op zich een leuke rol, maar het lijkt me een rol die in een te kleine groep (zoals wij zijn) bepalender is dan de bedoeling. Immers, terwijl de ziener in de huidige verdeling wordt gebalanceerd dmv de sniperwolf, wie of wat balanceert een grafrover? De sniperwolf is immers na één schot al klaar, terwijl de grafrover een sterke rol terug kan brengen.
De exorcist is leuk, maar werkt normaal gesproken enkel wanneer je een inwonersgroepje hebt die achter een wolf met krachten is gekomen, of wanneer je iemand wilt kloten, ongeacht het wel of niet hebben van een rol. Aangenomen dat het tweede niet het geval is, komt de exorcist pas tot z'n recht op het moment dat het spel eigenlijk al gespeeld is. Imo is deze rol voor een groep van 14 spelers dus ook niet heel geschikt.
Wethouder is imo net als de grafrover in een kleine groep bepalender dan bedoeld is. Een extra wolf, of een extra ziener betekent in feite dat het spel één ronde ingekort wordt. In een groep als de onze, waar het maximaal aantal ronden 6(+een inleidende burgemeestersronde) is, betekent dit wel heel snelle potjes, en bij de huidige verdeling is de kans op dat scenario 4/14e. Imo net iets te groot.
Fluitspelers is een beetje een "oh, hebben we die ook nog" rol. Niet echt spelbepalend, en imo leuk als de rol er inzit, maar je zou hem niet missen wanneer dit niet het geval is. Immers, als fluitspeler heb je minstens 5 ronden nodig, en kun je op het eind enkel de uitslag nog veranderen in een "oh, hebben we die ook nog"-moment.
"Ik heb zelden zo'n haat/liefde relatie met iemand gehad" - Gozert, 2015
09 okt 2017, 07:29
Ik denk inderdaad ook dat we in een volgende ronde (uitgaande van zo'n 15 deelnemers) lekker terug moeten naar de basis.
3x Wolf
-Verhullend
-Sniper
-kwajongen
12x inwoner
-Ziener
-Heks
-Kwajongen
-Cupido
-8x Inwoners zonder krachten
En als je zin hebt geef je de Inwoners nog een Jager ofzo.
3x Wolf
-Verhullend
-Sniper
-kwajongen
12x inwoner
-Ziener
-Heks
-Kwajongen
-Cupido
-8x Inwoners zonder krachten
En als je zin hebt geef je de Inwoners nog een Jager ofzo.
Re:
09 okt 2017, 07:38
Ja wat was dat nou Als Doomtrain samenwerkt met de Ziener dan is toch het enige wat hij hoeft te doen zorgen dat jij niet gecontroleerd wordt.Needakill schreef: ↑09 okt 2017, 07:27Ene kant een best interessant potje. Weet niet wie Cupido was, maar we hadden als koppel nog wel een aardige kans vond ik. Misschien hadden we de ziener eerder eruit moeten gooien, maar goed.
Alleen de inwoners zijn nu best wel OP. Viruswolf zou nu wel handig wezen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten