Anime & Manga Topic

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

15 jun 2020, 11:21

De manga van AoT is bijna afgelopen, maar ja maandelijkse release en er komen echt nog wel een paar chapters... Zal mij verbazen als er niet nog een paar grote onthullingen en twists gaan komen. Wel apart als de manga en anime ongeveer gelijktijdig gaan eindigen.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

15 jun 2020, 20:20

Waar ik een beetje bang voor ben is het risico om gespoiled te worden voor anime die ik volg. AoT, Demon Slayer, Promised Neverland, allemaal (bijna of net) afgelopen en het duurt nog jaren voordat de anime zo ver is.

Gebruikersavatar
P2G-er
Lv1
Berichten: 37
Lid geworden op:
29 aug 2017, 10:06

17 jun 2020, 08:32

Ik dacht na de anime, laat ik Demon Slayer dan maar oppakken. Ik was net op tijd bij om de laatste chapter te lezen. Vond het echt rushed, de manga is veel minder leuk dan de anime. Al die breath attacks die ze werkelijk constant spammen. Het is niet meer dan een naam van de attack, want totaal geen idee wat er gebeurd in de manga. Geanimeerd zal dit een stuk beter tot z'n recht komen. Ik vind het wel vreemd dat deze serie zo belachelijk rushed is, volgens mij verkoopt het enorm goed en de wereld was groot genoeg om het nog wat verder uit te diepen met een paar extra arcs.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

17 jun 2020, 17:26

P2G-er schreef:
17 jun 2020, 08:32
....volgens mij verkoopt het enorm goed.....
De sales van de manga zijn echt belachelijk, en ik heb inderdaad ook begrepen dat het einde nogal gerushed was (zelf niet gelezen). Een gemiste kans lijkt mij.
"Kimetsu no Yaiba has officially broken the record for the most copies sold within Oricon's fiscal year with a total of 38.191.494 copies, 31 weeks before the year is completed. Previous record was held by ONE PIECE with 37.996.373 copies in 2011,"
https://comicbook.com/anime/news/demon- ... one-piece/

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

30 jun 2020, 21:35

Ik moet even kwijt hoe goed Kaguya Love is War is. De humor blijft sterk en tussendoor ook nog hartbrekende en hartverwarmende momenten. Ik hou van deze karakters.

Seizoen 3 or else......

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

01 jul 2020, 08:50

Laura Birdie schreef:
30 jun 2020, 21:35
Ik moet even kwijt hoe goed Kaguya Love is War is. De humor blijft sterk en tussendoor ook nog hartbrekende en hartverwarmende momenten. Ik hou van deze karakters.

Seizoen 3 or else......
Hmmm al een tijdje geen animé meer gekeken. Misschien dit eens oppakken. Heb wel weer zin in een goede comedy.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

01 jul 2020, 13:23

Ik kan hem ook aanraden. Kaguya is serieus een van de beste komedies van de laatste jaren.

Ik echo dus ook - seizoen 3 when?

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

18 jul 2020, 17:55

Haha de eerste aflevering is al heel goed. Wel benieuwd hoelang ze dit interessant kunnen houden, maar wrs komen er een hoop personages bij.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

20 jul 2020, 22:33

Heerlijk ook hoe die narrator met gewichtige zware stem dingen uitlegt als samen onder de paraplu naar huis lopen. En hoever ze qua mindgames gaan en dat Kaguya echt dan een soort van gigantisch masterplan heeft bedacht.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

22 jul 2020, 08:15

...waarop Fujiwara dan naar binnen banjert en alles weer naar de mallemoer helpt :lol:

Hoe ver ben je al?

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

23 jul 2020, 09:52

Rick Raptor schreef:
22 jul 2020, 08:15
...waarop Fujiwara dan naar binnen banjert en alles weer naar de mallemoer helpt :lol:

Hoe ver ben je al?
Haha ja die verpest altijd alles. Het grappige is wel dat ze het vaak ook gewoon verpest met common sense ;)

Ben nu bij aflevering 8 of 9 denk ik. De laatste was ook geniaal. Toen werd Kaguya ziek en ging ie bij haar in bed liggen. Vooral de insinuaties van die maid van te voren... heerlijk.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

07 aug 2020, 14:50

Attack on Titan 131.

I said goddamn, wat een slopende chapter. Deprimerend mooi.

Dit wordt een fantastisch einde.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

27 aug 2020, 17:12

Ik heb al een tijdje geen bericht meer geplaatst hier, maar ik moet even kwijt dat Re:Zero S2 een enorme kwelling is. Maar het is zo goed.

Laten we even voorop stellen: Otto is best boy, en Beatrice is best girl (of toch Echidna?)

De huidige arc (spoilers tot aan aflevering acht)
Spoiler:
....vind ik echt heel erg tof. De gebeurtenissen, dialogen, motivaties van karakters zijn iedere loop heel erg verschillend. waar in de Mansion arc in S1 Subaru steeds "een stukje langer leefde", bleven de gebeurtenissen redelijk hetzelfde. Hier is elk karakter, hun motivaties, en of ze vriend of vijand zijn, onbekend en zelfs al denkt Subaru iets te hebben ontdekt in de ene loop, blijkt de informatie nutteloos in een volgende loop. De scene met Otto was prachtig, want Subaru worstelt al maanden met de vraag wie vriend of vijand is, en mensen die hij momenteel heeft bevriend hebben hem in eerdere loops voor dood achtergelaten of zelfs eigenhandig afgeslacht, hoe mentaal messed up is dat o_0

Over messed up gesproken, de breakdown van Subaru was hartverscheurend, de shit die hij dit seizoen al heeft meegemaakt is echt niet normaal. En om de 1 of andere reden vond de schrijver dat "death by monthy python bunnies" er nog wel even bij kon. The suffering continues.....
PS even iets compleet anders, ik vond Princess Connect Re:Dive een leuke serie, maar was een beetje teleurgesteld met het "dit is een einde maar eigenlijk nog lang niet het einde maar dit is gebaseerd op een game die je waarschijnlijk toch nooit gaat spelen dus je doet het er maar mee" einde. Blijkbaar verkocht de bluray als warme broodjes en is er een tweede seizoen aangekondigd, YES! :D

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 aug 2020, 18:14

ReZero S2? Add to list.

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

30 aug 2020, 17:02

Geen wonder dat Princess Connect als warme broodjes verkocht - niet enkel was het een adaptatie van een populaire game, maar de anime was zowaar goed te pruimen (daar 95% van mobile game adaptaties tot de ergste troep van het seizoen behoort). Het verhaal was inderdaad wel meh, maar whatever, serie draaide toch om diens personages.

En Re;Zero, hot damn. Subaru krijgt ook nooit wat rust de laatste tijd. Dit is immers maar dagen na het hele gebeuren met de Witch Cult. Geen wonder dat hij in elkaar klapt.

Vraag me wel af hoe het zijn relatie met Echidna zal beïnvloeden. Ik hoop dat ze een terugkerend personages blijft op een of andere manier, iig.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

16 sep 2020, 19:18

Re:Zero S2 EP11

Yoooo what the fuuuuuck die laatste scene

Re:Zero vervolgt de trend "hoe veel erger kan het worden?"

Het wordt ook steeds ingewikkelder welke route Subaru moet afleggen
Spoiler:
Als Rem & de rest in de mansion blijven zijn ze er geweest, als ze naar het dorp gaan zijn ze er net zo goed geweest. In de Sanctuary is het ook compleet onduidelijk hoe dit moet worden opgelost. Emilia gaat het niet redden, Roswaal helpt ook niet echt (ik snap niet helemaal waarom hij Subaru in elkaar slaat, hij kan hem toch makkelijk doden?), dan hebben we nog die konijnen.....

Als Subaru in de Sanctuary blijft gaat iedereen in de mansion dood, als Subaru naar de mansion gaat gaat iedereen in de Sanctuary dood (of wordt gek zoals Emilia :( )

Ik gok dat Beatrice een rol gaat spelen in de oplossing, Subaru kan dit niet alleen oplossen met (voor)kennis.

Beatrice :'( :'( :'(

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

22 sep 2020, 13:13

Ik durf te wedden dat Echidna nog een rol gaat spelen.
Spoiler:
Hij heeft immers nog de derde kans haar te ontmoeten. Wellicht kan hij Beatrice naar haar toe brengen?

Al moet hij haar dan wel uit de mansion zien weg te smokkelen zonder dat Elsa en co opdagen.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

Re:

23 sep 2020, 19:20

Rick Raptor schreef:
22 sep 2020, 13:13
Ik durf te wedden dat Echidna nog een rol gaat spelen.
Spoiler:
Hij heeft immers nog de derde kans haar te ontmoeten. Wellicht kan hij Beatrice naar haar toe brengen?

Al moet hij haar dan wel uit de mansion zien weg te smokkelen zonder dat Elsa en co opdagen.
Spoiler:
Het leek er even op dat je gelijk had wat betreft Echidna, maar blijkbaar niet....ik weet nog niet hoe, maar Beatrice lijkt de sleutel te zijn....

Het begin van de aflevering was echt hartverscheurend, ik kon wel janken toen Subaru (alweer) in elkaar stortte bij de gedachte dat iedere keer als hij sterft een alternatief universum wordt gecreëerd

De cliffhangers van deze serie blijven echt wreed.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

25 sep 2020, 06:04

Attack on Titan: The Final Season

Start: 7 december 2020 :D

Motherfuckers, nog gewoon dit jaar. Mappa is een beest. Maargoed, ze hebben ook grofweg 170 man meer in dienst dan WIT Studio.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

Re: Re:

26 sep 2020, 03:22

Laura Birdie schreef:
23 sep 2020, 19:20
Spoiler:
Het leek er even op dat je gelijk had wat betreft Echidna, maar blijkbaar niet....ik weet nog niet hoe, maar Beatrice lijkt de sleutel te zijn....

Het begin van de aflevering was echt hartverscheurend, ik kon wel janken toen Subaru (alweer) in elkaar stortte bij de gedachte dat iedere keer als hij sterft een alternatief universum wordt gecreëerd

De cliffhangers van deze serie blijven echt wreed.
Spoiler:
Ja, serieus.

Het begin gaf me serieuze Tales of Xillia 2 vibes. Jezus. Elke keer als je denkt dat de wereld Subaru niet nog erger kan naaien, vinden ze wel weer een manier. Maar ik denk ook dat Beatrice de sleutel is, ja...

...of het moet Satella zelve zijn.
Het lijkt me ook sterk dat ze de verhaallijn kunnen afronden in één aflevering, dus ik vraag me af of we nog een seizoen van 13 eps zullen krijgen volgend jaar.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

27 sep 2020, 13:09

Volgens mij is Re:Zero split cour met de tweede helft in januari 2021.

Attack on Titan final season ziet er goed uit. Aangezien het bijna gelijktijdig gaat eindigen met de manga is het voordeel dat de kans op spoilers kleiner is en het nadeel dat het net niet helemaal aansluit bij het einde van de manga, hoewel ze ongetwijfeld nauw contact hebben gehad met de mangaka (hoop ik!)

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

28 sep 2020, 07:06

Einde van de manga en anime gaat 100% hetzelfde zijn. De auteur weet het einde al een tijdje.

De auter zei relatief recent dat er nog ovngeveer 5% verhaal over is. We zijn nu bij chapter 132, oktober brengt 133. Meeste mensen verwachten dat het dus eindigt rond 138. Dat is maart 2021.

Maart 2021 kunnen er hoogstens 16 afleveringen uit zijn (en dat is uitgaande van geen split cour).

Afgaande op het materiaal zijn er minimaal 24 eps nodig. 30 zou nog beter zijn.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 okt 2020, 09:10

Ben weer bij met ReZero, vind het minder leuk dan S1. AoT wordt afgesloten ja? If only Berserk...

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

25 okt 2020, 16:52

Ik vind Re:Zero S2 prima voor wat het is maar het is wel een beetje afhankelijk van de tweede helft of deze arc uiteindelijk echt goed is of niet. Tot nu toe kregen we veel antwoorden, maar eigenlijk nog meer vragen, en een stoppunt ergens in het midden waarvan je je moet afvragen of het na 6 maanden nog logisch is. Dat is dan weer het nadeel van een split cour, deze arc zou natuurlijk in 1 keer moeten worden bekeken....als 2020 nou even snel oprot (graag zelfs) dan weten we hoe het verder gaat

Dit seizoen is ok. Veel sequels. Danmachi S3 is geblokkeerd op Crunchyrolll terwijl ze wel S1 en 2 aanbieden in Europa, damnit.

Jujutsu Kaisen is de beste serie van dit seizoen.

Vandaag is bevestigd dat Kaguya-sama een OVA en een derde seizoen krijgt, dit is het beste nieuws van het jaar. Hell yeah

Gebruikersavatar
Rick Raptor
Lv4
Berichten: 401
Lid geworden op:
28 jul 2017, 12:56

27 okt 2020, 18:09

DanMachi 3 is wel op HiDive ofzo volgens mij. Al gaat ik sowieso op de yo-ho met een fles rum toer, dus veel maakt het mij ook niet uit.

En Jujutsu Kaisen, eh. Ben niet zo onder de indruk.

Mijn favoriete non-sequels zijn Wandering Witch: The Journey of Elaina (krijg er Kino's Journey vibes van - en daar bedoel ik dus de klassieke eerste serie mee, niet de blah remake), Adachi and Shimamura (goede yuri, aw yiss) en Sleepy Princess in the Demon Castle (freaking grappig).

En Kaguya S3, hell yeah. Vraag me af of we dan een adaptatie krijgen van het Youtuber chapter, die was freaking hilarisch.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten