Het Algemene Muziektopic

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

23 jan 2019, 11:09

The Great Volunteer schreef:
19 jan 2019, 15:14
Zie net email met 53 nieuwe namen voor BKS lineup... Dit jaar sla ik over, all out DTRH
Same. Wat een stront line up van BKS. Ben 4 jaar op rij geweest maar dit jaar wordt het voor mij ook DTRH :) De eerste keer, ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Kimmyboy
Lv3
Berichten: 211
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:21
Locatie: België
Contacteer:

24 jan 2019, 12:26

Morgen de nieuwe plaat van Balthazar, zeer benieuwd!

Gebruikersavatar
Linius
Lv2
Berichten: 113
Lid geworden op:
14 jul 2017, 10:00

25 jan 2019, 16:58

Moet stiekem wel lachen om de zure reacties op de BKS line-up. Dit is de meest spannende en interessante line-up in hun hele geschiedenis naar mijn mening. Ja de grote namen ontbreken, maar ze boeken dit jaar eindelijk weer een stapje gewaagder. Scheelt ook dat ze in het Primavera weekend zitten dit jaar. Daar trekken ze zeker profijt van. Enige wat ik nu nog een beetje mis is die categorie namen die de TWO plat kan spelen in de avond. En Christine & the Queens is een slappe derde headliner.

Lijst met toffe shit op BKS
Bon Iver, Kraftwerk 3D, Charlotte Gainsbourg, Guided by Voices, Interpol, Kurt Vile, Mac DeMarco, Primal Scream, Stereolab, Fat White Family, Julia Holter, Julien Baker, Shame, Stephen Malkmus, Yves Tumor, Crack Cloud, Lucy Dacus, Snail Mail en The Beths.

Nog geen tijd gehad om de voor mij onbekende dingen te ontdekken, maar daar zal vast nog wel wat leuks bijzitten.

Los daarvan zou natuurlijk een hybride van DTRH en BKS het beste zijn voor Nederland, dan heb je alle vette shit op één festival. Want ook op DTRH staat wel weer het een en ander aan leuke namen dit jaar. Maar voorlopig blijven Livenation en Firefly elkaar lekker de tent uit vechten.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

25 jan 2019, 17:14

Wat is er zo gewaagd dan behalve Kraftwerk 3D. En wat doet Carly Rae Jepsen op de line-up.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

25 jan 2019, 20:56

Nieuwe album van Vangelis is echt heerlijk. De piano arrangement van 1492 Conquest of Paradise is echt <3

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

26 jan 2019, 19:09

Shadow schreef:
25 jan 2019, 20:56
Nieuwe album van Vangelis is echt heerlijk. De piano arrangement van 1492 Conquest of Paradise is echt <3
Fijn! Klinkt goed! Hoe en wat luister je 't? Vinyl? Cd? Spotify?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

26 jan 2019, 22:38

Gekocht op CD, volgens mij is het ook te beluisteren via Spotify. Plaat komt volgende week pas uit, maar die koop ik ook op ten duur

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 mar 2022, 09:54

Zojuist ticket gekocht voor HVOB 13 mei in de Melkweg. Mijn favoriete techno band voor het eerst live zien, tijdens dan pas mijn 1e keer Melkweg ooit. Kan niet wachten! Paradiso al ziek vaak geweest , Melkweg nog nooit. En ben echt fan van HVOB. Draai het ook regelmatig op mijn werk en iedereen vindt het goed.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

04 mar 2022, 16:50

Nice, daar ga ik ook heen. Ik verwacht een gedicht

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

06 mar 2022, 11:24

Yellow schreef:
04 mar 2022, 16:50
Nice, daar ga ik ook heen. Ik verwacht een gedicht
Je stelt me niet, teleur. Ik wist/weet je ook fan van ze bent. Gedicht na afloop, dag erna is zkr een optie...

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 apr 2022, 08:55

Yellow...
Na lang nadenken net toch maar ticket gekocht voor Warpaint 24 mei in Paradiso. Heb er zin in. Luister ze dagelijks laatste weken :)

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 mei 2022, 23:05

Ik weet niet jij vindt, Yellow, ik vond vrijdag met HVOB in Melkweg werkelijk, fantastisch heb echt, 1,5 uur staan dansen hahaha

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 jun 2022, 21:56

Genoten van de Guns.

Die Slash blijft wel een baas, wat kan die man spelen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 jun 2022, 16:24

Ik was in het Goffertpark een jaar of 5 terug naar ze geweest. Slash inderdaad nog steeds bruut, maar Axl lijkt zelf wel een lid van een GnR tribute band.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

24 jun 2022, 17:53

Ja Axl is inderdaad niet meer wat hij was. Stuk dikker, natuurlijk ook ouder, en hoewel hij de hoge noten nog haalt, klinkt hij ook een beetje verwijfd ofzo. Vooral tijdens het refrein van Welcome to the Jungle viel dit me op. Zag dat ie op YT stond, hoor juffrouw Rose maar lol:



Je zou idd zeggen dat dit een knockoff Axl is. Tuurlijk is ie 60, maar Slash is ook van die leeftijd. En Jagger nog veel ouder lol. Was een paar jaar geleden bij Sting, die was ook nog in topvorm.

Slash is een fucking eindbaas. Die band trekt op hem. Hij had een gruwelijke solo halverwege de show, en zijn Welcome to the Jungle inleiding was mijn highlight. En juist die nummers die ik op CD minder vind, zoals Sweet child of mine en Paradise City, dat zijn live wel heerlijke meezingers,

GnR is vooral nostalgie, ik luister hun albums vaak nog (Appetite, UYI 1 en 2 vooral), maar desondanks wel een goede show hoor. 3 uur spelen, zonder bullshit erdoor. Stuk of 30 tracks waaronder een cover van Back in Black. Civil War droegen ze uiteraard op aan Oekraine. En ik moet eerlijk zeggen, ik vind November Rain wel weer leuk. Ik vond het een overplayed kutnummer, maar live was ie wel indrukwekkend. Ook weer door mijn vriend Slash natuurlijk.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

22 jul 2022, 16:46

Klinkt goed mannen. Ik heb zelf op Down the Rabbit Hole oa heerlijk genoten van, Mezerg, Phoebe Bridgers, Bicep, Moderat, Son Mieux en meer. Was heerlijk en geniaal festival na 3 jaar weer, alleen mijn versier skills blijven achter maar care.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

25 jul 2022, 21:51

The Great Volunteer schreef:
22 jul 2022, 16:46
Was heerlijk en geniaal festival na 3 jaar weer, alleen mijn versier skills blijven achter maar care.
Lame dat je op Down the Rabbit Hole tegenwoordig je eigen versiering mee moet nemen

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

26 jul 2022, 11:14

R-Type schreef:
24 jun 2022, 17:53
Ja Axl is inderdaad niet meer wat hij was. Stuk dikker, natuurlijk ook ouder, en hoewel hij de hoge noten nog haalt, klinkt hij ook een beetje verwijfd ofzo. Vooral tijdens het refrein van Welcome to the Jungle viel dit me op. Zag dat ie op YT stond, hoor juffrouw Rose maar lol:



Je zou idd zeggen dat dit een knockoff Axl is. Tuurlijk is ie 60, maar Slash is ook van die leeftijd. En Jagger nog veel ouder lol. Was een paar jaar geleden bij Sting, die was ook nog in topvorm.

Slash is een fucking eindbaas. Die band trekt op hem. Hij had een gruwelijke solo halverwege de show, en zijn Welcome to the Jungle inleiding was mijn highlight. En juist die nummers die ik op CD minder vind, zoals Sweet child of mine en Paradise City, dat zijn live wel heerlijke meezingers,

GnR is vooral nostalgie, ik luister hun albums vaak nog (Appetite, UYI 1 en 2 vooral), maar desondanks wel een goede show hoor. 3 uur spelen, zonder bullshit erdoor. Stuk of 30 tracks waaronder een cover van Back in Black. Civil War droegen ze uiteraard op aan Oekraine. En ik moet eerlijk zeggen, ik vind November Rain wel weer leuk. Ik vond het een overplayed kutnummer, maar live was ie wel indrukwekkend. Ook weer door mijn vriend Slash natuurlijk.
Die comeback van Axl begin deze eeuw was ook zo tenenkrommend. Volgepompt met botox en vlechten in z'n haar. Hij had tenminste nog wel een deel van z'n 90's stem.

Het is jammer dat die hele beef met Slash zolang heeft geduurd. Ik was zo blij als een klein kind toen ik hoorde dat ze weer samen gingen toeren. Maar in de jaren 90 werd er al gezegd dat hij die stem nooit lang kon houden en ze hadden geen ongelijk.

Mijn oom heeft GNR ooit geïntroduceerd en toen ik uiteindelijk een keer mee mocht naar de Use Your Illusion tour in Parijs ergens in 1992, was ik meteen groot fan. Dezelfde maand zag ik ze ook weer in de Kuip, maar dat was een stuk minder. Ik geloof dat hij 3 uur te laat kwam opdagen en zijn stem was fucked-up omdat hij ziek bleek te zijn.

De 3 die je opnoemt zijn legendarisch, maar GNR Lies is ook fucking vet. "One in a Million" en "Patience" staan wel in mijn top 5. Mijn favoriete nummer van ze is nog steeds "Civil War."

Maar concerten, ik zou er nu geen moeite voor nemen om ervoor naar het Goffert toe te reizen laat staan Groningen. Metallica daarentegen, die andere rockband waar ik al zolang nat van wordt, blijft strakke performances geven. Die scene met Eddie Munson in Stranger Things met "Master of Puppets." Holy shit wat was dat epic!
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

26 jul 2022, 16:35

Yellow schreef:
25 jul 2022, 21:51
The Great Volunteer schreef:
22 jul 2022, 16:46
Was heerlijk en geniaal festival na 3 jaar weer, alleen mijn versier skills blijven achter maar care.
Lame dat je op Down the Rabbit Hole tegenwoordig je eigen versiering mee moet nemen
Hahhahahaha
Moet niks hoor hahahaa ;) :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Maar mensen die met auto komen nemen wel van alles mee ja....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

30 jul 2022, 15:38

SmartTies schreef:
26 jul 2022, 11:14
R-Type schreef:
24 jun 2022, 17:53
Ja Axl is inderdaad niet meer wat hij was. Stuk dikker, natuurlijk ook ouder, en hoewel hij de hoge noten nog haalt, klinkt hij ook een beetje verwijfd ofzo. Vooral tijdens het refrein van Welcome to the Jungle viel dit me op. Zag dat ie op YT stond, hoor juffrouw Rose maar lol:



Je zou idd zeggen dat dit een knockoff Axl is. Tuurlijk is ie 60, maar Slash is ook van die leeftijd. En Jagger nog veel ouder lol. Was een paar jaar geleden bij Sting, die was ook nog in topvorm.

Slash is een fucking eindbaas. Die band trekt op hem. Hij had een gruwelijke solo halverwege de show, en zijn Welcome to the Jungle inleiding was mijn highlight. En juist die nummers die ik op CD minder vind, zoals Sweet child of mine en Paradise City, dat zijn live wel heerlijke meezingers,

GnR is vooral nostalgie, ik luister hun albums vaak nog (Appetite, UYI 1 en 2 vooral), maar desondanks wel een goede show hoor. 3 uur spelen, zonder bullshit erdoor. Stuk of 30 tracks waaronder een cover van Back in Black. Civil War droegen ze uiteraard op aan Oekraine. En ik moet eerlijk zeggen, ik vind November Rain wel weer leuk. Ik vond het een overplayed kutnummer, maar live was ie wel indrukwekkend. Ook weer door mijn vriend Slash natuurlijk.
Die comeback van Axl begin deze eeuw was ook zo tenenkrommend. Volgepompt met botox en vlechten in z'n haar. Hij had tenminste nog wel een deel van z'n 90's stem.

Het is jammer dat die hele beef met Slash zolang heeft geduurd. Ik was zo blij als een klein kind toen ik hoorde dat ze weer samen gingen toeren. Maar in de jaren 90 werd er al gezegd dat hij die stem nooit lang kon houden en ze hadden geen ongelijk.

Mijn oom heeft GNR ooit geïntroduceerd en toen ik uiteindelijk een keer mee mocht naar de Use Your Illusion tour in Parijs ergens in 1992, was ik meteen groot fan. Dezelfde maand zag ik ze ook weer in de Kuip, maar dat was een stuk minder. Ik geloof dat hij 3 uur te laat kwam opdagen en zijn stem was fucked-up omdat hij ziek bleek te zijn.

De 3 die je opnoemt zijn legendarisch, maar GNR Lies is ook fucking vet. "One in a Million" en "Patience" staan wel in mijn top 5. Mijn favoriete nummer van ze is nog steeds "Civil War."

Maar concerten, ik zou er nu geen moeite voor nemen om ervoor naar het Goffert toe te reizen laat staan Groningen. Metallica daarentegen, die andere rockband waar ik al zolang nat van wordt, blijft strakke performances geven. Die scene met Eddie Munson in Stranger Things met "Master of Puppets." Holy shit wat was dat epic!
Patience is eigenlijk het enige nummer van Lies dat ik goed ken. Die deden ze als encore. Ik ben normaal niet zo van de ballads, maar ik ben wel een sucker voor Patience en Don't Cry is stiekem een van mijn favoriete GnR platen.

Mijn favoriet is denk ik Nightrain.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 aug 2022, 09:48

Patience, November Rain (dat Slash solo), Don't Cry, Yesterdays en So Fine zijn heerlijke ballads.

"One in a Million" die ook op Lies staat, leverde (levert) de nodige controverse op. Met teksten als "Police and niggers, that's right! Get outta my way" Of "Immigrants and faggots, they make no sense to me"
Daar deed Axl nogal draaikonterig over in het verleden, maar schildert het tegenwoordig af als een zwarte periode en een andere tijd. Het mooie is dan dat een Slash half Afro Amerikaans half Brits is. Maar het nummer is gewoon zo vet! Ik draai het nog vaak op standje sambal.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

19 feb 2023, 00:08

Mijn exemplaar van de zeven disc Harry Potter - The John Williams collection ontvangen, en hot damn... I love it! <3

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

19 feb 2023, 10:36

Reported!

Meteora 20 jaar alweer


Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

03 aug 2023, 14:20

Kaartjes gekocht voor Weval Boat party op ADE, alleen blijkt dat het net tegelijk valt met Royksopp waarvoor ik al kaartjes had gekocht. Moeilijke keuze :|

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

04 aug 2023, 10:44

Yellow schreef:
03 aug 2023, 14:20
Kaartjes gekocht voor Weval Boat party op ADE, alleen blijkt dat het net tegelijk valt met Royksopp waarvoor ik al kaartjes had gekocht. Moeilijke keuze :|
Ik wil je Royksopp kaartje wel overkopen :cool: :voldaan:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten