Game of Thrones [TV] Winter has come

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

11 mei 2019, 15:22

Yellow schreef:
11 mei 2019, 12:48
Maar dochter lijkt me toch veel betere aanspraak dan oma oid?
Klopt, maar het gaat ook om wie het laatst koning was. De laatste (legitieme) koning (Cersei is niet legitiem aan de macht gekomen) was in de ogen van het volk een Baratheon, dus hebben Baratheons legaal gezien de voorrang op een erfgenaam van een koning die zo'n 20 jaar geleden aan de macht was en is afgezet.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

11 mei 2019, 15:41

Weet niet meer welk personage het zei, volgens mij Tyrion of Varys ergens in de eerste seizoenen maar: het volk geeft geen reet om wie er op de Iron Throne zit. Zolang ze te vreten hebben en niet uitgemoord worden.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

11 mei 2019, 16:10

Dat was in een van de laatste episodes :P

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

11 mei 2019, 16:35

Ja, maar dat is de serie alweer vergeten, want nu zitten ze allemaal te vechten om die troon weer :P
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

11 mei 2019, 21:16

Twee sets leaks gelezen. Spanish Leaks (gepost door iemand in een spaans dialect en later vertaald) en de leaks de andere episodes hadden voorspeld.

Als het Spanish Leaks zijn morgen is het minder kut... maar als het de andere leaks zijn... nou er komen weer top memes.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

11 mei 2019, 21:16

Yellow schreef:
11 mei 2019, 12:48
Maar dochter lijkt me toch veel betere aanspraak dan oma oid?
Rolfgang schreef:
11 mei 2019, 06:35
Hoe is Aegon immers ooit aan de macht gekomen? Ohja, oorlog, oeps.
Maar daar heeft Queen Daenerys Stormborn of the House Targaryen, the First of Her Name, Queen of the Andals, the Rhoynar and the First Men, Lady of the Seven Kingdoms and Protector of the Realm, Lady of Dragonstone, Queen of Meereen, Khaleesi of the Great Grass Sea, the Unburnt, Breaker of Chains and Mother of Dragons toch niks mee te maken. Net als de Duitsers van nu niks met WW2.
Jon Snow, he's a right proper lad.
:huillie:

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

11 mei 2019, 22:17

Yellow schreef:
11 mei 2019, 12:48
Maar dochter lijkt me toch veel betere aanspraak dan oma oid?
Rolfgang schreef:
11 mei 2019, 06:35
Hoe is Aegon immers ooit aan de macht gekomen? Ohja, oorlog, oeps.
Maar daar heeft Queen Daenerys Stormborn of the House Targaryen, the First of Her Name, Queen of the Andals, the Rhoynar and the First Men, Lady of the Seven Kingdoms and Protector of the Realm, Lady of Dragonstone, Queen of Meereen, Khaleesi of the Great Grass Sea, the Unburnt, Breaker of Chains and Mother of Dragons toch niks mee te maken. Net als de Duitsers van nu niks met WW2.
Wel omdat haar aanspraak om de troon gaat via Aegon the Conqueror. Hij is degene die de Targaryens op de troon heeft gezet, door middel van een oorlog. Dus haar claim is via een usurper. Maar daar is ook niks mis mee, want usurpen is legaal, zolang je daarna maar gekroond wordt. Daarvoor heb je over het algemeen, in de Britse geschiedenis in ieder geval waar GRRM zo'n beetje alles op heeft gebaseerd, de zegen van een vooraanstaande Lord, een Kingmaker, nodig (één van de zeven grote families, in Robery's geval dus Ned Stark) en de zegen van de Goden (in alle gevallen dus de zegen van de hoogste religieuze leider van het land). Kijk bijvoorbeeld eens naar de War of the Roses, waar Robery's Rebellion letterlijk op is gebaseerd, en hoe Edward IV de troon besteeg van Engeland, na die te hebben veroverd op Henry VI, de Man King. Zonder de steun van de Earl of Warwick, de Kingmaker, zou Edward nooit de macht hebben kunnen krijgen.

Er is niks mis met de bestijging van de troon door Robery Baratheon. Net zoals er ook niks mis zou zijn met het feit dat Dany 'haar' troon terug zou willen eisen, omdat ze aanspraak maakt via de Targaryen-lijn. De enige die fuck al aanspraak maakt op de troon in dit hele gegeven is Cersei, want na de dood van Tommen hoort de troon over te gaan op Dany, niet de moeder van een dode koning. Zo werkt dat niet. Maarja, het is ook niet alsof Cersei is gekroond met de juiste rituelen. Ik zie dat laatste bijvoorbeeld ook niet snel gebeuren in de boeken, want ondanks dat het volk het misschien zelf niet zoveel boeit, gaan de edelen daar nooit mee akkoord en die hebben nog steeds veel sway over het volk. Bovendien had er na het opblazen van de Sept, de Grand Sparrow en zo'n beetje alle edelen echt wel dikke rellen moeten zijn in King's Landing.

Ik ga hier teveel op in :P
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

12 mei 2019, 10:17

Ik heb 4 nog niet eens afgekeken. Na bijna uur gedram in Winterfell, had ik geen zin meer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mei 2019, 10:59

Hoe krijg je het voor elkaar om telkens Robery te typen :P

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

12 mei 2019, 14:46



:lol:

Also, serieuze spoilers voor Avengers: Endgame, maar...
Spoiler:
:lol: :lol: :lol:
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

12 mei 2019, 15:10

Wapper schreef:
12 mei 2019, 10:59
Hoe krijg je het voor elkaar om telkens Robery te typen :P
Ik zou zweren dat zijn naam zo werd geschreven in de boeken, maar nu ik het check verwar ik het denk ik met een andere boekenreeks :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mei 2019, 15:17

Afbeelding

BOW YA SHITS!

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

12 mei 2019, 17:58

Rolfgang schreef:
12 mei 2019, 15:10
Wapper schreef:
12 mei 2019, 10:59
Hoe krijg je het voor elkaar om telkens Robery te typen :P
Ik zou zweren dat zijn naam zo werd geschreven in de boeken, maar nu ik het check verwar ik het denk ik met een andere boekenreeks :lol:
Afbeelding
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

12 mei 2019, 19:54

r/freefolk is echt mn favoriete sub deze weken met hoe shit de serie is. De memes zijn alleen maar beter.

Het was vier jaar lang Gendry die roeit, maar nu is het elke keer kwaliteitsmemes.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

13 mei 2019, 02:28

Li ve gekeken, holy shit mensen voor iedereen die dacht dat Episode 4 erg was, maak je geen zorgen.




Dit is nog vele malen kutter. Holy shit wat waardeloos.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

13 mei 2019, 02:43

Spoiler:
en het ergste is dat de aflevering op wat dingen na (loljaime) exact hetzelfde had kunnen afspelen en AMAZING KUNNEN ZIJN als er fucking meer plot inzat op voorhand. Character changes komen fucking nergens vandaan, Dany is opeens Mad Queen out of nowhere omdat ze fucking bellen hoorde en Jon doet wederom fuck all.

also lol, groot punt gemaakt van The Golden Company. harry Strickland gecast en twee seconden in beeld voordat helemaal weggevaagd.

At least Cleganebowl was cool.

Fuck D&D.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Game of Thrones [TV] Winter has come

13 mei 2019, 08:04

Laat ik eerst positief beginnen:
Spoiler:
Ik vond het cool hoe de aflevering laat zien hoe absolutely brutal oorlog is. In oude oorlogen waren de momenten dat een stad werd veroverd de meest gruesome momenten in een oorlog, vaak gingen duizenden onschuldigen dood, "raping and pillaging" ain't fun en er zijn geen good guys in deze situaties.

En uhm, de aflevering was goed geregisseerd I guess, met een aantal erg mooie shots.
The bad:
Spoiler:
Holy shit, ze hebben echt gewoon puur opgegeven op het verhaal. Ik had verwacht dat Dany mad queen zou gaan (het is niet heel subtiel foreshadowed), maar niet op deze manier. De stad heeft zich overgegeven en uit het niets gaat Dany van "Fuck dit, genocide-tijd". Ik snap dat de serie eerder heeft laten zien hoe brutal Dany kan zijn, maar de serie heeft nooit ook maar gehint naar het feit dat Dany er geen hand voor zou omdraaien om duizenden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden.

Jaime's arc is complete bullshit. Dude is totaal niet gegroeid over de loop van de serie en sterft in de armen van Cersei? Lol fuck you.

Cersei had ook echt helemaal niets te doen dit seizoen en haar laatste scènes... Uhm, probeerden D&D daar nou sympathie op te wekken voor Cersei? What the actual fuck?

Euron was... lol. Stierf zoals hij leefde, eem compleet onzinnig karakter dat niets meer was dan een last-minute obstakel voor onze helden. Ze hadden in ieder geval een thematisch einde kunnen geven met Yara die hem vermoordde, maar nope, I guess dat een pointless gevecht met Jaime cooler was? "I am the man who killed Jaime Lannister!" Sure bro, lol.

Cleganebowl is altijd stomme memey fanservice geweest, dus meh. Shirtless The Mountain zag eruit als Tyrant uit Resident Evil 2 lol. Ik verwachtte half dat Arya Sandor een rocket launcher toe zou werpen.
Al met al, vanwege dat ene positieve punt wel iets beter dan de vorige aflevering, maar het scheelt niet veel.

Laatste aflevering is zowel geschreven als geregisseerd door D&D, dus dat belooft wat lol.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

13 mei 2019, 13:08

Het acteerwerk was trouwens ook echt amazing.
:huillie:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

13 mei 2019, 16:23

Dit was echt een fantastische episode 9. Als aflevering 5 was het...eh. Rushed as fuck natuurlijk, maar wel vermakelijk. Sapochnik is een god btw, zoveel schitterende shots, overgangen en perspectieven. Misschien wel de mooiste aflevering ooit gemaakt een live-action TV-series.

Maar de reden dat dit de beste aflevering van het seizoen is, is eigenlijk heel simpel
Spoiler:
Ja, het is rushed. Maar eindelijk, EINDELIJK gaan er voor het eerst in JAREN weer eens characters op hun bek door domme keuzes. Zoals Jon Snow. Fuck Jon Snow. Hij is harder gebrainwashed dan motherfucking Reek(!) met zijn 'my Queen' geneuzel en DIT is het resultaat. See it all burn, domme motherfucker.
Jon Snow is de grootste mongool op aarde.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
James
Lv6
Berichten: 1313
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:17

13 mei 2019, 16:43

In het begin vond ik GoT beter dan Vikings, nu begin ik toch echt te twijfelen.

Recent pas gestart met seizoen 5 van Vikings.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

13 mei 2019, 17:59

My 2 cents

Negatief
Spoiler:
John is a fucking potato. Ah my queen, my queen zus en my queen zo. Fucking brainwashed.
Hoe komen opeens die Dothraki daarzo? Dacht dat ze allemaal waren opgeofferd voor Battle of Winterfell?
Unsullied nog met zoveel personen? How?
Euron die niet gekilled is in het vuur van de draak en die later Jaimy tegen komt. Sure...
Dat gevecht tussen Euron en Jaimy. Why?
Dany die gek word van bellen?
Jaimy's arc
Positief
Spoiler:
Mountain die Cersei lakei gewoon weg smijt. :D
Sommige shots waren vet zoals John die de stad binnen loopt.
Niet heel slecht als EP4 maar word ook niet veel beter.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 mei 2019, 19:55

Afbeelding

Het was in tegenstelling tot Winterfell battle wel echt heel goed gefilmd. Ik ben een sucker voor mooie shots, en die shots man, jezus. Nog nooit zoiets in een serie gezien.
Spoiler:
Die shot tijdens Cleganebowl met de draak en de destructie op de achtergrond was fucking flawless. Arya die probeert weg te komen met over the shoulder was ook perfect.
Eigenlijk was het cinematografisch 10/10.

Maar dan het negatieve:
Spoiler:
Dany die full on Mad Queen gaat. Tuurlijk hing het in de lucht en zit het in haar bloed, maar ik heb het idee dat die hele useless Missandei de trigger was. En dat vond ik al een zwak plot device. De echt tekenen waren er eigenlijk pas de laatste paar afleveringen. Zoals wel meer dingen dit seizoen.

Cleganebowl was leuk maar Gregor was allang een golem, niet meer echt boeiend. Ik zat er nooit meer zo op te wachten sinds hij een mindless fuck was.

Plot armor voor de Dragon. Daybreak was de key en niemand kon meer een shot maken.

Jaime en Cersei's dood was nogal zwak. Al weet je niet zeker of ze dood zijn, geen body shot. Okay van Varys technisch gezien ook niet lol. Maar ik zie niet waarom niet, ze zijn eindelijk weer samen en Jaime had grave wounds. Die ging sowieso.
Het is vooral popcorn vermaak. En dat zat vandaag goed. GoT is al 3 seizoenen popcorn dus vreemd is het niet. De conclusie lijkt te zijn gemaakt:
Spoiler:
Arya danwel Jon Snow gaat Dany killen.
En wat is die troon nog waard lol? Oeps Beniof en Weiss.

Het absolute einde van GoT is dus in principe tijdens het laatste seizoen in elkaar gedoktert en strookt niet met de opbouw van alles wat er eerder is gebeurt.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

14 mei 2019, 12:54

Ja was dezelfde regisseur volgens mij als Battle of the Bastards.

Wat mij betreft de beste episode van dit seizoen. Wel heftig die afslachting.

Sandor had geen betere wraak kunnen hebben dan vuur :)

Sandor overleeft een Oberyn

Daenerys haar 'crazyness' zat er op zich vorig seizoen al wel aan te komen. Maar dat zij zoveel onschuldige mensen laat vermoorden en vrouwen laat verkrachten is enigszins ongeloofwaardig zoals we haar karakter kennen als vrouwelijk personage.

Euron doden geeft blijkbaar een grote health boost..

Op zich had ik niet verwacht dat Dany zo zou overwinnen, maar wel tof. Hoewel enigzins jammer dat we de Golden Company niet echt in actie hebben gezien XD

Alleen Cersei is veel slimmer dan Dany, ze had alleen compleet geen plan? Dat vond ik het raarste van deze episode. Ik had nog een slinks plannetje verwacht zoals dat die draak naar die bel zou vliegen oid en de toren zou exploderen van Wildfire, maar nee.

Volgende episode: Arya wordt gekilled door de draak voor de ogen van Jon, John slacht Dany af, maar Daario (niet Michiel Huisman) komt uit het niets haar redden.

Vraag is eigenlijk, nu de oude Kingsslayer dood is, wie wordt de nieuwe Queenslayer? En de geschiedenis herhaalt zich weer..

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

14 mei 2019, 14:27

echte spoilers, dit komt van de leaks dus open dit niet tenzij het je niet meer boeit.
Spoiler:
Jon Snow killed Dany en neemt the black weer op en gaat terug naar de Night's Watch. Bran wordt koning verkozen door een tribunaal waaronder fucking Bronn...
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mei 2019, 16:49

Cersei had dit seizoen helemaal niets en Lena Headey heeft ook nauwelijks iets te doen gehad. Ze gokte erop dat haar tegenstanders uitgedund zouden zijn in het Noorden. Dat leek ook zo maar opeens waren er nog gigantisch veel Dothraki enzo. Toen ze zag dat de Dragon de scorpions had overleeft wist ze eigenlijk wel genoeg en had ze geen opties meer. De Golden Company zijn sellswords, die zijn natuurlijk niet loyaal.

Dany's descend to madness is altijd wel een plot punt geweest. Alleen hebben ze vergeten om hier eerder iets mee te doen zodat het nu beter op zijn plaats zou vallen. Er vallen wel dingen te billijken, zo heeft Dany al vaker genocide willen plegen maar had ze Jorah, Tyrion en nog wat adviseurs die haar tegenhielden. Nu heeft ze niemand meer en dan komt er nog bij dat ze 2 Dragons en Missandei is kwijtgeraakt. Met het feit dat Jon Snow de rechtmatige koning is en populairder is bij het volk. Maar dit is allemaal in de laatste 2, 3 episodes gebeurt, en dat is een vrij korte karakter ontwikkeling.

En dat plot dat Jon populairder is, dat slaat nergens op. Natuurlijk is hij populairder in het Noorden, hij is een held van de Night Watch en Winterfell en zij komt van ver weg. Maar is hij populairder in Meereen, bij de Dothraki en waar zij allemaal is geweest? Volgens mij niet. Is ook weer puur gebaseerd op de laatste 2, 3 afleveringen waaruit blijkt dat hij geliefder is dan Dany bij zijn zus Sansa, de mensen beyond the wall en Winterfell an sich. Like duh. Jon zelf heeft ook geen plotontwikkeling meer, het enige wat hij nog roept is My Queen en realiseert zich nu dat hij een fout is begaan. Er zit niets meer achter. Tyrion heeft giga plot armor, Varys wordt direct neergelegd na een streek en Tyrion mag fouten op elkaar stapelen.

Het is verhaaltechnisch gewoon ontzettend zwak. Neemt niet weg dat deze episode geweldig wegkeek.

Misschien komt er geen queenslayer en doet ze het zelf.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten