Game of Thrones [TV] Winter has come

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 jul 2017, 16:38

Ik volg deze poepshow al niet meer sinds s3

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

26 jul 2017, 18:45

Oversoul schreef:
26 jul 2017, 10:01
Tweede aflevering echt matig vergeleken met de eerste.
Spoiler:

Arya die random in een bos toevallig een Stark Wolf tegenkomt? Whatever.

Danny die NU PAS de trouw van Varys in twijfel trekt? Nou vooruit, het leverde op zijn minst weer een sterk Varys optreden op. Die acteur is echt goed.

John die Sansa achter laat in de klauwen van Littlefinger...eh ze heeft Brienne, but still....geen slimme move.

Everybody is a lesbian part 3568884: die Greyjoy met die Dorne bitch. 2 characters die weinig tot geen interactie hebben met elkaar en nul chemie. Het sloeg helemaal nergens op.

En die fight scène op het schip (battle of the B-characters)...wat een matige, afgeraffelde bagger was dat??? Het was kijkbaar, maar het ging zo snel en niets had impact. Flikker op met al die snelle cuts en dat geslinger van de camera. Matig, matig, matig.

De motivatie van Sam om Jorah te helpen is mij ook niet echt duidelijk trouwens...

Zijn er ook nog positieve dingen? Jazeker. Er zijn 2 Sand Snakes uit de serie geschreven :D
Met veel punten eens. Dat Arya ergens Nymeria zou tegenkomen zat eraan te komen, maar was nogal... lame.

Maar met name de scenes met Dany waren weer zwaar matig. Tirade tegen Varys op dit moment sloeg nergens op dat gesprek met Melisandre leek op een gesprek met een NPC in een RPG. Even aan iemand alles vragen over de huidige gang van zaken.

Gelukkig gaan die Sand Snakes en Ellaria Sand uit de serie, wat een kutkarakters zijn dat toch. Ellaria Sand hoort lachend weggestuurd te worden van het hof van Dorne zoals ze is: een goedkope hoer. Dit moordpartij op de royalties van Dorne is de grootste bullshit mogelijk.

En DB Weiss en Benioff proberen er zoveel mogelijk naakt in te proppen. Het lijkt nu net Spartacus. Beetje triest.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Baart
Lv0
Berichten: 21
Lid geworden op:
24 jul 2017, 11:14

30 jul 2017, 11:49

Nouja toen Missandei uit de kleren ging dacht Greyworm ook wel:

Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 jul 2017, 11:15

Aflevering 3 was geweldig, heerlijk genoten :D

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

31 jul 2017, 11:48

Vond hem ook wel tof. Ook heerlijk de throwbacks naar eerdere seizoenen. Al is dat ook gelijk wel een beetje pijnlijk, het is nu heel duidelijk dat we naar een TV show kijken, en niet meer naar een boekverfilming. Hoop dat ze niet doorslaan in de fanservice.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robbai
Lv3
Berichten: 223
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:38

31 jul 2017, 12:17

De echte verrassingen in seizoen 7 zijn nog een beetje zoek. We krijgen een Stark-reunïe, Jon en Daenerys komen samen etc., dat zijn allemaal gebeurtenissen die in de lijn der verwachting vallen. Een beetje teveel fanservice.
Wat de derde aflevering betreft: ik vind het leuk dat Daenerys veel manschappen en/of supporters verliest: Yara Greyjoy, de belangrijkere vrouwen van Dorne en Olenna Tyrell. Ook zijn er veel onbedoezelden omgekomen in Casterly Rock. De Lannisters hebben ook een speciaal wapen tegen draken. Daenerys slaagkansen in de slag om de Iron Throne lijkt nu kleiner te worden dan oorspronkelijk verwacht door de fans.
Hopelijk sterft ze uiteindelijk, na een mislukte slag. Dat zou echt onverwacht zijn. Maar dan bestaat de kans dat Melisandre haar weer tot leven wekt, omdat die haar als mogelijke "Princess That Was Promised" beschouwt. Ook weer iets wat de fans willen.

Waar ik ook iets wil van weten zijn de motieven van de White Walkers/Night King. Ik wil niet dat de serie hen bestempelt als vlakke, slechte personages.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

31 jul 2017, 12:26

Odella going out like the GOAT.

Making them final words count.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

31 jul 2017, 12:35

Wesley schreef:
31 jul 2017, 12:26
Odella going out like the GOAT.

Making them final words count.
Hear hear

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

31 jul 2017, 15:28

Robbai schreef:
31 jul 2017, 12:17
Hopelijk sterft ze uiteindelijk, na een mislukte slag. Dat zou echt onverwacht zijn. Maar dan bestaat de kans dat Melisandre haar weer tot leven wekt, omdat die haar als mogelijke "Princess That Was Promised" beschouwt. Ook weer iets wat de fans willen.
Dat hopelijk echt niet. Laat haar doodgaan en laat haar dood blijven.

Deze aflevering maakte ook weer pijnlijk duidelijk dat Dany echt een dochter van haar vader is, hoeveel ze ook blijft zeggen dat ze dat niet is. Ze wilt dolgraag 'de liefde van het volk' winnen, maar de eerste de beste keer dat een Westerosi Lord bij haar op de stoep staat beschuldigt ze hem van rebellie en dwingt ze hem om zijn knie te buigen. Dat doet mij nogal denken aan... ohja, de Mad King.

In die hele conversatie zitten zoveel tegenstrijdigheden van haar kant dat het gewoon pijnlijk is om naar te kijken. Je ziet dat Jon er ook al meteen klaar mee is. Terug naar Slavers Bay ermee!
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 jul 2017, 17:33

Ik vind Daenny laatste seizoenen echt een vlakker karakter geworden. Nu is het eigenlijk alleen nog maar idd haar vader zowat.. Terwijl Sansa iig deze afleverinig overkwam als een hele slimme en goede leider met goede toevoegingen bijvoorbeeld voor de harnassen.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

31 jul 2017, 17:45

Misschien is het ook wel wat George Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Martin's bedoeling van het personage is. Dat ze afwend naar the mad queen, alleen zijn de TV schrijvers minder subtiel erin.
:huillie:

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

Re:

31 jul 2017, 17:47

Baart schreef:
30 jul 2017, 11:49
Nouja toen Missandei uit de kleren ging dacht Greyworm ook wel:

Afbeelding
Ik dacht dat ie gecastreerd was.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

31 jul 2017, 17:51

Wesley schreef:
31 jul 2017, 17:45
Misschien is het ook wel wat George Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Martin's bedoeling van het personage is. Dat ze afwend naar the mad queen, alleen zijn de TV schrijvers minder subtiel erin.
Is er uberhaupt nog genoeg source material? Als ik me niet vergis hoorde ik mensen zeggen dat in seizoen 2 ze al met boek 4 dingen kwamen ofzo?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

31 jul 2017, 18:24

The Great Volunteer schreef:
31 jul 2017, 17:51
Wesley schreef:
31 jul 2017, 17:45
Misschien is het ook wel wat George Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Martin's bedoeling van het personage is. Dat ze afwend naar the mad queen, alleen zijn de TV schrijvers minder subtiel erin.
Is er uberhaupt nog genoeg source material? Als ik me niet vergis hoorde ik mensen zeggen dat in seizoen 2 ze al met boek 4 dingen kwamen ofzo?
De boeken zijn op ja. In seizoen 6 zaten nog één of twee scènes die gebaseerd zijn op dingen die hoogstwaarschijnlijk in boek 6 gebeuren (Arya die die dude uit Kings Landing vermoordt en Hodor's dood/achtergrond), maar verder is de serie nu 100% losgekoppeld van de boeken.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

31 jul 2017, 18:25

The Great Volunteer schreef:
31 jul 2017, 17:51
Wesley schreef:
31 jul 2017, 17:45
Misschien is het ook wel wat George Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Martin's bedoeling van het personage is. Dat ze afwend naar the mad queen, alleen zijn de TV schrijvers minder subtiel erin.
Is er uberhaupt nog genoeg source material? Als ik me niet vergis hoorde ik mensen zeggen dat in seizoen 2 ze al met boek 4 dingen kwamen ofzo?
Seizoen 6 was al van één van de nog niet uitgekomen boeken. Dit seizoen en volgend seizoen borduren daar ook verder op. Ze hebben een 'basic outline' gekregen van George Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Martin, maar het is nu grotendeels opzichzelfstaand.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

31 jul 2017, 18:37

Wesley schreef:
31 jul 2017, 18:25
The Great Volunteer schreef:
31 jul 2017, 17:51


Is er uberhaupt nog genoeg source material? Als ik me niet vergis hoorde ik mensen zeggen dat in seizoen 2 ze al met boek 4 dingen kwamen ofzo?
Seizoen 6 was al van één van de nog niet uitgekomen boeken. Dit seizoen en volgend seizoen borduren daar ook verder op. Ze hebben een 'basic outline' gekregen van George Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Martin, maar het is nu grotendeels opzichzelfstaand.
Best wel grote zaken in de serie zijn compleet bedacht door de schrijvers van de serie though. De dood van Stannis, de explosie van de Red Keep en de Battle of the Bastards zijn bijvoorbeeld allemaal confirmed als verzonnen door de schrijvers van de serie, niet GRRM.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

31 jul 2017, 18:42

The Great Volunteer schreef:
31 jul 2017, 17:33
Ik vind Daenny laatste seizoenen echt een vlakker karakter geworden. Nu is het eigenlijk alleen nog maar idd haar vader zowat.. Terwijl Sansa iig deze afleverinig overkwam als een hele slimme en goede leider met goede toevoegingen bijvoorbeeld voor de harnassen.
Dat vond ik trouwens ook zo raar. Lord Royce is enorm ervaren en weet dat dondersgoed. Ze hebben de ervaren mensen nu dom gemaakt, puur om te laten zien hoe slim Sansa wel niet is.

Weiss en Benioff hebben totaal geen gevoel voor subtiliteit en zijn enorm lomp met dit soort dingen. Het is echt tergend om zulke dingen te zien, terwijl de eerdere seizoenen zo consistent sterk waren.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jul 2017, 19:57

Het uitstekende van S1 t/m 3 komt nooit meer terug maar dit seizoen is toch wel fucking geweldig so far. Alle pionnen staan natuurlijk ook op de juiste plek maar de pacing zit er gewoon super goed in. Het kijkt lekker weg. Mag ook wel met een korter seizoen. Hoewel het hier en daar wel wat voorspelbaar is, is het geen uitgemaakte zaak wie overeind blijft. Tot nu toe slaat Cersei zeer goed terug. Ze hebben ook een antwoord op de Draken. Maar sowieso zijn de schrijvers vrij sadistisch. Het zou me niet verbazen als Cersei wint, en dan alsog door de Night's King wordt gekilled. Of Dany gaat dood. Het kan eigenlijk allemaal, op een Disney Dany x Jon zit ik niet te wachten en dat gaat gezien de toon van de serie ook niet gebeuren.

-Dat van Nymeria was metaforisch, ik denk dat we hiermee zien dat het niet meer de oude Arya Stark is. Nymeria voelt dat. Arya slaat te ver door of wordt gewoon evil.

-Little Finger. Hij is irritant. Hij was in de eerste 4 seizoenen de baas maar er zit niet veel meer in voor hem. Hij zal Sansa allicht proberen te hersenspoelen of grijpen, maar ik denk dat Bran gaat zien wat hij Ned geflikt heeft.

- Mormont. Ik wil naar Khaleesi, yawn. Bovendien is een infectieziekte gefixed door de huid eraf te pielen. Zit het niet in de bloedbaan?

-Euron is mijn vriend. Fuck Dorne en fuck de sand snakes die echt niets hebben klaargespeeld.

Gebruikersavatar
MrBouwmeester
Lv2
Berichten: 94
Lid geworden op:
14 jul 2017, 22:13
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

31 jul 2017, 20:14

''There are always lessons in failures''
''Yes. you must be very wise by now''

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

31 jul 2017, 20:29

R-Type schreef:
31 jul 2017, 19:57
Het uitstekende van S1 t/m 3 komt nooit meer terug maar dit seizoen is toch wel fucking geweldig so far. Alle pionnen staan natuurlijk ook op de juiste plek maar de pacing zit er gewoon super goed in. Het kijkt lekker weg. Mag ook wel met een korter seizoen. Hoewel het hier en daar wel wat voorspelbaar is, is het geen uitgemaakte zaak wie overeind blijft. Tot nu toe slaat Cersei zeer goed terug. Ze hebben ook een antwoord op de Draken. Maar sowieso zijn de schrijvers vrij sadistisch. Het zou me niet verbazen als Cersei wint, en dan alsog door de Night's King wordt gekilled. Of Dany gaat dood. Het kan eigenlijk allemaal, op een Disney Dany x Jon zit ik niet te wachten en dat gaat gezien de toon van de serie ook niet gebeuren.

-Dat van Nymeria was metaforisch, ik denk dat we hiermee zien dat het niet meer de oude Arya Stark is. Nymeria voelt dat. Arya slaat te ver door of wordt gewoon evil.

-Little Finger. Hij is irritant. Hij was in de eerste 4 seizoenen de baas maar er zit niet veel meer in voor hem. Hij zal Sansa allicht proberen te hersenspoelen of grijpen, maar ik denk dat Bran gaat zien wat hij Ned geflikt heeft.

- Mormont. Ik wil naar Khaleesi, yawn. Bovendien is een infectieziekte gefixed door de huid eraf te pielen. Zit het niet in de bloedbaan?

-Euron is mijn vriend. Fuck Dorne en fuck de sand snakes die echt niets hebben klaargespeeld.
Weiss en Benioff hebben hierover gesproken in een video en het was omdat de wolves dezelfde persoonlijkheid hebben als hun baasje. En omdat Arya iemand is die altijd vrij wilt zijn, is Nymeria dat ook.

What a story, Mark!
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

01 aug 2017, 07:31

Dus afgelopen aflevering was Ellaria in leven gehouden en ik en iedereen dacht dat ze dus misschien later weer terug zou komen. Kennelijk niet dus. Dat was haar laatste scène.
[Showrunners David Benioff and Dan Weiss] called me, but I kind of knew already. Obviously there’s lots of trimming going on. It’s all coming to a head and you have to get rid of less important characters that the audience hasn’t had the chance to invest in as much. So I was expecting it. I wasn’t heartbroken. And I was like, “As long as I die on screen…” and they were like “Yeah!” But of course I don’t die on screen. I stay alive, I’m just not going to reappear. I think it’s really clever.
"Clever"
R-Type schreef:
31 jul 2017, 19:57
Het kan eigenlijk allemaal, op een Disney Dany x Jon zit ik niet te wachten en dat gaat gezien de toon van de serie ook niet gebeuren.
Ga daar maar niet zo snel van uit. De schrijvers zijn sadistisch ja, maar ook heel erg fanservicey. Ik weet bijna zeker dat Dany en Jon voor het einde van dit seizoen minstens één sexscène hebben gehad.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 aug 2017, 08:40

Ja als broer en zus sex hebben dan kan Tante en neefje ook wel... :P

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

01 aug 2017, 12:40

Zat Bran nou met Sansa te flirten? "I can see everything, everywhere'.

Uiteindelijk zal het wel een feministenbattle worden tussen Daenerys, Cersei en Sansa, en de Night King gaat er als lachende vierde winnend uit komen. Of dat ze samen gaan werken met een partij zou ook nog mogelijk zijn. Maar we weten eigenlijk niet veel achtergrond over de white walkers, misschien zijn het wel goodguys.

En ik dacht dat Jon niet wist dat Bran nog leefde? Aangezien Daenerys tegen Jon zei: "Je hebt ook 2 broers verloren?"

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

01 aug 2017, 12:41

Yellow schreef:
01 aug 2017, 12:40
Zat Bran nou met Sansa te flirten?
Die heeft zijn glazen ingegooid door over haar Bruidsjurk bij haar trouwerij met Ramsey te beginnen _O- :huillie:

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

01 aug 2017, 13:30

Yellow schreef:
01 aug 2017, 12:40
Zat Bran nou met Sansa te flirten? "I can see everything, everywhere'.

Uiteindelijk zal het wel een feministenbattle worden tussen Daenerys, Cersei en Sansa, en de Night King gaat er als lachende vierde winnend uit komen. Of dat ze samen gaan werken met een partij zou ook nog mogelijk zijn. Maar we weten eigenlijk niet veel achtergrond over de white walkers, misschien zijn het wel goodguys.

En ik dacht dat Jon niet wist dat Bran nog leefde? Aangezien Daenerys tegen Jon zei: "Je hebt ook 2 broers verloren?"
Jon weet ook niet dat Bran leeft. Hoe kom je daarbij?
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten