Game of Thrones [TV] Winter has come

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

29 apr 2019, 18:42

Ik zie nu wel hoe D&D die Star Wars gig hebben gekregen, de conclusie van de aflevering is gewoon:

Afbeelding

+

Afbeelding

Also, die theorie is hartstikke leuk en aardig, maar de schrijver van de theorie beweert dat dit allemaal GRRM's plan is (en dus overeenkomt met de boeken), alleen is er één probleem... Beric in de boeken is hartstikke dood en zijn dood in de boeken had helemaal niets te maken met Arya of The Lord of Light per se. En wederom, de Night King is niet een karakter in de brontekst, de Night King is letterlijk een verzinsel van de show om de White Walkers een 'big bad evil leader' te geven en gaat tegen alles waar GRRM zegt dat hij voor staat in tekst (geen stereotype 'big evil villains').
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 apr 2019, 20:06

Nou ja, het was wel weer op en top vermaak. Ik vond het echt heel goed. Ze hebben alle remmen los gegooid.
Spoiler:
De Night King die het loodje hier legt is eigenlijk wel okay. NK en zijn leger hadden nou niet echt veel personality, waren mindless goons. Zij zijn niet de laatste horde. Dat is Cersei. En die heeft betere build up dan die hele zwik ondoden. Uiteindelijk gaat het om de troon. Naast de unseen threat die de WW waren, had je natuurlijk ook de threat van de Lannisters en zoveel meer. WW was een soort nachtmerrie die eraan zou gaan komen, en daar is nu mee gedealt. Cersei heeft nu de beste papieren, ze gokte erop dat haar tegenstanders zouden verzwakken en dat is gelukt.

Dat Arya het zou doen zag ik niet aankomen. Maar ze had die powers natuurlijk wel. Jon heeft uiteindelijk niets tegen NK gedaan. Die gaat waarschijnlijk nog iets doen in KL. Wat wel minder is, is dat het ondode leger nooit verder is gekomen dan Winterfell. De meeste regios hebben hun dus nooit gezien en ze verdwijnen volledig dus proof is er ook niet. Alleen KF heeft een enkele wight gezien die was gecaptured.

Er was natuurlijk giga veel plot armor, maar dit is nog niet alles. Er gaan nog meer doden vallen. We naderen het slot.

Wat deed Bran precies? Weer being useless?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

29 apr 2019, 20:19

Bran wilde die mooie aerial shots van de slag.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

29 apr 2019, 20:56

Spoiler:
Afbeelding
Ik heb wat kritiekpunten (die hier al genoemd zijn) maar overall vond ik het dope.

Mellisandre was de MVP trouwens. Zonder haar was Winterfell al lang fucked.

De Lord of Light theme rendities waren weer glorieus.

#STANNIS2019
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

29 apr 2019, 21:11

Zo MVP was Melisandre ook weer niet.

Ze zette wat zwaardjes in de fik, maar dat leidde naar niets
Ze zette een trench in de fik, dat zorgde alleen voor een medium uitstel van executie
Ze herinnerde Arya eraan dat White Walkers blauwe ogen hebben en dat Arya een assassin is

Okay, dat laatste was relatief belangrijk, maar nu ook weer niet echt iets dat Arya niet in haar eentje had kunnen bedenken.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

29 apr 2019, 21:18

Iedere seconde telde in die strijd. Team Stannis still #winning.

Nouja weet je fuck it, je hebt gelijk, maar ze bracht wel de goddamn visuals en moraal en...Jerry? Speel de Lord of Light theme nogmaals!

Also ik bedenk me net dat ik seizoen 7 na vandaag in retrospect nóg kutter vind en ik dacht niet dat dat mogelijk was. Wat een giant waste of time was dat.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

29 apr 2019, 21:50

De lore/geschiedenis van de show is ook verrassend zwak nu.
Spoiler:
De laatste keer dat de White Walkers Westeros binnenvielen leidde dit tot de vernietiging van hele samenlevingen, een lange nacht die duizenden jaren zou duren, etc. Alleen een coalitie van letterlijk iedere factie in Westeros (Children of the Forest, First Man, Giants) en een held zo legendarisch in kwaliteiten dat zijn daden mythisch zijn geworden en zelfs 8000 jaar later nog worden herinnerd konden erin slagen om de White Walkers terug te dringen. Bran the Builder bouwde een gigantische magische ijsmuur die dag en nacht beschermd moest worden om de WW tegen te houden en de Children of the Forest gebruikten hun magie om de eerste Three Eyed Raven te maken om van achter de muur de dreiging van de White Walkers tegen te houden.

Nu dreigen ze terug te komen wanneer Westeros op hun allerzwakste is. Westeros heeft geen verenigd leger, geen sterke leider en verschillende facties die allemaal om de macht strijden terwijl iedereen het echte nut van The Wall is vergeten en er voornamelijk petty criminals naartoe stuurt in plaats van de geharde strijders die The Wall nodig had. Worse, iedereen is vergeten dat de White Walkers sowieso bestaan en ziet het als een spookverhaal voor kinderen. Niemand is echt lekker voorbereid op de strijd die komen gaat.

Dus hoe wordt dit millennia-oude kwaad gestopt nu ze weer terugkeren? De leider valt voor een obvious valstrik en een karakter dat een halfjaartje heeft getraind bij een groepje professionele moordenaars steekt een mes in de buik van de leider en poef, iedereen is dood. World-ending threat gestopt! Yay!
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

30 apr 2019, 06:44

Dat laatste is best een spoiler Jeroen.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

30 apr 2019, 08:10

Gebruik spoiler tags dude
:huillie:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

30 apr 2019, 09:29

Geen spoiler, maar relevanter dan ooit :D

Afbeelding
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

30 apr 2019, 09:43

Limoenlichtje schreef:
29 apr 2019, 21:50
Spoiler:
De lore/geschiedenis van de show is ook verrassend zwak nu.

De laatste keer dat de White Walkers Westeros binnenvielen leidde dit tot de vernietiging van hele samenlevingen, een lange nacht die duizenden jaren zou duren, etc. Alleen een coalitie van letterlijk iedere factie in Westeros (Children of the Forest, First Man, Giants) en een held zo legendarisch in kwaliteiten dat zijn daden mythisch zijn geworden en zelfs 8000 jaar later nog worden herinnerd konden erin slagen om de White Walkers terug te dringen. Bran the Builder bouwde een gigantische magische ijsmuur die dag en nacht beschermd moest worden om de WW tegen te houden en de Children of the Forest gebruikten hun magie om de eerste Three Eyed Raven te maken om van achter de muur de dreiging van de White Walkers tegen te houden.

Nu dreigen ze terug te komen wanneer Westeros op hun allerzwakste is. Westeros heeft geen verenigd leger, geen sterke leider en verschillende facties die allemaal om de macht strijden terwijl iedereen het echte nut van The Wall is vergeten en er voornamelijk petty criminals naartoe stuurt in plaats van de geharde strijders die The Wall nodig had. Worse, iedereen is vergeten dat de White Walkers sowieso bestaan en ziet het als een spookverhaal voor kinderen. Niemand is echt lekker voorbereid op de strijd die komen gaat.

Dus hoe wordt dit millennia-oude kwaad gestopt nu ze weer terugkeren? De leider valt voor een obvious valstrik en een karakter dat een halfjaartje heeft getraind bij een groepje professionele moordenaars steekt een mes in de buik van de leider en poef, iedereen is dood. World-ending threat gestopt! Yay!
Spoiler:
Ben het hier wel grotendeels mee eens. Persoonlijk vind ik het wel tof dat Arya degene is die hem ninjamode afmaakt. Maar de opbouw ernaartoe was vrij matig. Het voordeel daarvan was dat het echt onverwacht was. Maar het voelde daardoor ergens ook wel heel random en dus minder episch. Los daarvan wordt hiermee een van de belangrijkste onderdelen van het verhaal weggedaan als een distraction, iets dat uiteindelijk gewoon in één - albeit een lange - episode opgelost wordt.

Ook Bran heeft hierdoor idd weinig functie in het verhaal. Whats the point. Waar heeft ie nou echt aan bijgedragen?

Mijn hoop is dat GRRM de boeken nog af gaat schrijven en daarmee dus ook nog echt met een ander plot komt dan de serie. Waardoor zijn boeken ook echte de moeite waard zijn om nog te lezen. Maar de kans is groot dat die man gewoon te oud of te lui is geworden en dat we het met de serie moeten doen.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

30 apr 2019, 10:13

Ik heb Jeroen's post even in spoilertags gezet, al moet je wel heel erg dwaas zijn om in dit topic te komen als je de laatste aflevering nog niet gezien hebt.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

30 apr 2019, 10:45

Spoiler:
Given how little the last 3 episodes of last season mattered, they could well have just shoved these three back there. There was this big, tense building up with meetings in the Dragon pit. They tried to convince Cersei to join them. They went over the wall to capture the white walker, brought it back to Kings Landing, had another stand off, lots of discussion and disagreements and agreements and finally - yes, brilliant, excellent! - Cersei has agreed to send her armies north to aid in the fight against the White Walkers.

Season eight starts - oh no! Cersei lied! Tyrion, you're in trouble. Except oh hang on, wait a second, nope, don't worry, it didn't fucking matter. We didn't need Cersei's troops, and Cersei didn't ambush them or do much of anything. She did absolutely nothing that she wasn't going to do anyway. So all that stuff in the dragon pit, the mission across the wall, her conversation with Tyrion and then double crossing him? Didn't matter. So yeah, why not just junk those three episodes and put these three there?
Ik sluit me hier volledig bij aan. Dit had gewoon het einde van seizoen 7 moeten zijn en heel dat gedoe met een Wight vangen en bij Cersei op audiëntie kon dan geschrapt worden, want dat maakt in retrospect allemaal geen reet uit.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

30 apr 2019, 11:11

Limoenlichtje schreef:
29 apr 2019, 21:11
Zo MVP was Melisandre ook weer niet.

Ze zette wat zwaardjes in de fik, maar dat leidde naar niets
Ze zette een trench in de fik, dat zorgde alleen voor een medium uitstel van executie
Ze herinnerde Arya eraan dat White Walkers blauwe ogen hebben en dat Arya een assassin is

Okay, dat laatste was relatief belangrijk, maar nu ook weer niet echt iets dat Arya niet in haar eentje had kunnen bedenken.
Tweede was aardig belangrijk lijkt me, anders was Daenerys waarschijnlijk fucked en hadden ze 2 draken.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

30 apr 2019, 11:15

Yellow schreef:
30 apr 2019, 11:11
Limoenlichtje schreef:
29 apr 2019, 21:11
Zo MVP was Melisandre ook weer niet.

Ze zette wat zwaardjes in de fik, maar dat leidde naar niets
Ze zette een trench in de fik, dat zorgde alleen voor een medium uitstel van executie
Ze herinnerde Arya eraan dat White Walkers blauwe ogen hebben en dat Arya een assassin is

Okay, dat laatste was relatief belangrijk, maar nu ook weer niet echt iets dat Arya niet in haar eentje had kunnen bedenken.
Tweede was aardig belangrijk lijkt me, anders was Daenerys waarschijnlijk fucked en hadden ze 2 draken.
Huh, hoezo maakte die trench ook maar iets uit voor Dany? Behalve dat ze toen misschien iets zag, maar het was ook niet alsof er daarvoor niet OVERAL al vuur was bij Winterfell.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

30 apr 2019, 11:17

Al het vuur doofde juist? Toen die trench aanging zag ze weer waar Winterfell was. Dat werd toch vrij duidelijk in beeld gebracht?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

30 apr 2019, 11:30

Niet al het vuur doofde volgens mij, alleen de pijltjes om de trench aan te steken. Maar ze had het sowieso een stuk eerder kunnen vinden als ze niet ver in de lucht vloog. Jon lukte het ook gewoon om Winterfell terug te vinden. En ik neem ook niet aan dat ze maar in één recht stuk was gevlogen als ze het niet kon vinden. Dan moet ze namelijk nog dommer zijn dan dat ze al is.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

30 apr 2019, 11:39

Tsja als als ;) Feit was dat het nu gewoon nodig was door dom gedrag van Dany en Jon met die draken. Later ook weer dat ze daar bleef staan tussen de White Walkers (waarom vlieg die draak niet gewoon meteen met haar weg?), dan verdien je gewoon een Oberyn achtige dood. En die tijdwinst was ook wel nuttig. Hoewel Sam, Jaime en Brienne o.a. toch oneindig leven leken te hebben ^_^'
Rolfgang schreef:
30 apr 2019, 11:30
Jon lukte het ook gewoon om Winterfell terug te vinden. En ik neem ook niet aan dat ze maar in één recht stuk was gevlogen als ze het niet kon vinden. Dan moet ze namelijk nog dommer zijn dan dat ze al is.
Tsja op papier is het allemaal dom. Als real life situatie is het gewoon realistisch. Vrouwen hebben ook niet echt een sterk richtingsgevoel (sorry voor dit seksisme, maar dit is wel een beetje waar) ;) Dat is niet per se dom. Beetje vergelijkbaar met onder een wak ijs vallen.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

30 apr 2019, 16:32

"Later ook weer dat ze daar bleef staan tussen de White Walkers (waarom vlieg die draak niet gewoon meteen met haar weg?), dan verdien je gewoon een Oberyn achtige dood."

Dit was ook echt oerdom ja...
Switch FC SW 7416-1174-5034

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Game of Thrones [TV] Winter has come

01 mei 2019, 09:00

Ik vond het erg intens en tof. Kijkt heerlijk weg.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

02 mei 2019, 12:44

Sowieso was Melisandre helemaal niet nodig om dat vuur aan te steken. Ik bedoel maar, hun oorspronkelijke plan was om Dany het te laten doen met haar draak? Jon had ook een draak en vloog op dat moment niet in de lucht, maar zat op de muur van Winterfell recht naast de trench. Waarom vroeg niemand hem om die trench in de fik te steken?

Trouwens, iets wat ik mij gisteren toen ik de aflevering opnieuw zag bedacht... waarom hebben ze sowieso legers in Winterfell neergezet? Ik bedoel maar, was het hele plan niet om de Night King naar Bran te lokken? Dat is wat besproken werd in aflevering 2, right? Dat is waarom Theon Bran moest verdedigen. En was Bran niet heilig ervan overtuigd dat de Night King hem persoonlijk zou willen afmaken (wat ook zo bleek te zijn)?

En alle karakters al wisten dat als je de Night King doodt ieder element van zijn leger ook vernietigd wordt, vanwege het feit dat Jon ze dit vertelde. Ze wisten dus allemaal dat hun enige doelwit dat er ook maar een beetje toe deed de Night King was.

Dus waarom sowieso een heel leger neerzetten dat je potentieel kan kwijtraken? Waarom zet je Bran niet gewoon alleen in de Godswood, verstop je Arya in een bosje en wacht je tot de Night King eens komt opdagen?

EDIT: And now... this:



Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

03 mei 2019, 11:28

Night King ziet geen leger in Winterfell. Heeft door dat het een val is. Night King gaat door.


Jezus Jeroen, hij is arrogant, niet achterlijk.
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

03 mei 2019, 13:14

Inderdaad, als je Bran voor Winterfell zet met niemand eromheen, rent de Night King echt als een haas weer terug z'n hol in :lol:
Spoiler:
geen idee eigenlijk

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mei 2019, 17:57

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

03 mei 2019, 18:18



Dit legt in het kort uit waarom het zo'n shitshow was. Zo kort als het maar kan.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten