Wie Is De Mol? 2019 [TV] - Art is nog steeds de Mol

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

14 jan 2019, 09:14

Zelfs dit topic kan veranderen..

Oke; opvallendheden:
Spoiler:
- Nielson die verkeerd telt en afleidende/vreemde vragen stelt die er niets toe doen.
- Sarah krijgt de tip om naar links te gaan, gaat naar rechts, pakt vervolgens haar naambordje ipv het geld?
- Nikkie valt op een te vreemde manier van de balk af terwijl het tot dan toe SUPER goed ging ( Zelfs toen ze het geld liet vallen)
- Nikkie vertelt in de filmpjes tegenstrijdigheden ( wel 2000 euro voor joker, maar nooooooit geld voor een vrijstelling?)
- Sinan hitst de boel een beetje op tijdens de filmpjes, en speelt vervolgens wellicht een psychologisch spelletje met zijn joker.(pakte trouwens de enige joker die rechtop in het bakje stond)

Want: Stel dat Sinan de mol is. Dan heeft hij de joker en de vrijstelling daarin niet nodig. Door de joker, snel, en voor het oog van iedereen open te breken maakt hij de keuze voor de andere 2 met joker moeilijker, en voor zichzelf kan hij daarin wellicht kandidaten 'uitschakelen'. Plus het kan hem sympathiek maken bij de medekandidaten, al vond Merel hem vooral dom :')
Het psychologische spelletje zeg maar.
Verdachten tussenstandje na aflevering 2:

Nielson
Evelien
Sarah/Jaime

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

14 jan 2019, 09:26

Nielson had inderdaad een aantal heel rare vragen die hij stelde of verkeerde antwoorden die hij vervolgens doorgaf aan de groep.

Bij die laseropdracht is het lastig om uit te maken wie er precies de Mol is, omdat je bij zo'n opdracht vanuit het niets ineens je balans kan kwijtraken. Helemaal bij een ietwat bovenproportioneel figuur als Nikkie. Wat ik bij de laseropdracht heeft raar vond was de actie van Sarah. Degene voor haar (Rick Paul volgens mij?) geeft duidelijk aan haar aan dat haar geld LINKS ligt en ze dus vanaf het begin LINKS moet gaan. Vervolgens begint ze en gaat ze meteen rechts of te zeuren dat ze haar geld niet kan vinden. Ook opvallend was natuurlijk de 50 euro van Rick Paul. Enerzijds kan het van hemzelf een mollenactie zijn geweest door maar één briefje te pakken, anderzijds kan ook de Mol geld hebben weggehaald op zijn of haar route. Het kan natuurlijk ook zijn geweest dat er maar 50 euro lag, maar dat lijkt wel aan de erg lage kant te liggen in vergelijking met de rest.

De video-opdracht was natuurlijk een heerlijke opdracht voor de Mol, omdat die als enige weet dat de schermen verschillen per kamer. Het kan alleen wel verdacht overkomen als de Mol zelf is blijven zitten, dus het kan ook zeker een mollenactie zijn geweest om op het allerlaatste moment de kamer te verlaten en de rest (ook in de andere kamers) er zoveel mogelijk van te overtuigen om te blijven zitten. Ik moet even terugkijken of te checken hoe, wie en wat er allemaal gebeurde in die kamers.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

14 jan 2019, 10:10

Sinan zei dat inderdaad tegen Sarah nadat hij de ruimte had verkend. ( dus dat deed hij wel goed, ondanks dat gezeur over portoverkeer).

Nikkie was juist niet uit balans, daarom vond ik het zo raar. Zelfs toen het geld was gevallen bleef ze in balans op dat kleine paaltje staan..?!

Dat laatste heb jij ook wel gelijk in. Evelien overtuigde ook de rest om te blijven. Rik Paul volgens mij ook, en Evelien bleef ook tot het laatste moment.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

14 jan 2019, 12:23

Hmm, lastig wel.

Ik verdenk Sarah nu het meest, en Merel stijgt op m'n verdachtenlijstje. Rick Paul zou het ook zomaar kunnen zijn. Sinan gedraagt zich raar. Ik vond het best wel vreemd dat hij op het einde van die opdracht iets zei als: "we hebben nu een paar mensen die tot het einde zijn gebleven en 250 uit de pot hebben gehaald", mol die anderen verdacht wil maken?

Tijdens dat telspel liepen in ieder geval Merel en Niels vrij opzichtig te mollen. Maar het is zo makkelijk om daar gewoon ergens verkeerde informatie te geven.

Ik denk niet dat de mol bij dat andere spel tot het einde zou blijven, je zou teveel de verdenking op jezelf richten waardoor je minder kan mollen in de rest van het spel.
Lisamango0 schreef:
14 jan 2019, 09:14

Oke; opvallendheden:
Spoiler:
Want: Stel dat Sinan de mol is. Dan heeft hij de joker en de vrijstelling daarin niet nodig. Door de joker, snel, en voor het oog van iedereen open te breken maakt hij de keuze voor de andere 2 met joker moeilijker, en voor zichzelf kan hij daarin wellicht kandidaten 'uitschakelen'. Plus het kan hem sympathiek maken bij de medekandidaten, al vond Merel hem vooral dom :')
Het psychologische spelletje zeg maar.
Ik volg niet helemaal waarom het voor de mol zou boeien om die joker open te breken?

---

Misschien leuk als iedereen verdachten bijhoudt (gewoon vanaf aflevering 1?).
Tot zover:
1: Sarah 2: Sarah

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jan 2019, 18:15

De Mol loopt daar met een joker weg, en kan op zich speculeren op blijvers die er altijd zullen zijn.

Sinan of Merel. Als Sinan Mol is, boeiend dat ie geen vrijstelling heeft. Merel echter was wel erg adequaat met het later openen. Dan speel je een goede kandidaat zeg maar, omdat niemand weet van haar joker.

Evi vond het spel niet zo heel leuk, dat verraste me wel want ze was vrij actief.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

14 jan 2019, 19:42

SmartTies schreef:
06 jan 2019, 21:33
Nikkie is het sowieso niet, want die moest vroegtijdig weg omdat d'r broertje overleed tijdens de opname.

Ik kijk overigens voor het eerst naar dit programma. Mijn vriendin wilde het zien omdat we afgelopen februari een maand naar Colombia zijn geweest. Dus ik doe mee.
Aaand I'm out. Ik vind er echt geen pleuris aan :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

14 jan 2019, 20:03

Het is ook spastische shit. Ik kijk alleen voor de executies en debiele tests. Ik heb meestal geen idee wie de mol is lol. Let er ook totaal niet op al werd het bij bepaalde seizoenen erg voor de hand liggend gemaakt.

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

15 jan 2019, 11:52

Nou daarom juist eigenlijk.

Sinan heeft geen joker/vrijstelling nodig als hij de mol is. Psychologisch is het een soort spel om hem dus open te breken voor de kandidaten, om te zien of de 2 met jokers dat ook gaan doen, plus de overige kandidaten hebben een soort sympathie en meelevendheid voor en met hem.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

15 jan 2019, 12:57

Ja het is puur dan om als kandidaat gezien te worden, al kan dat 2 kanten op natuurlijk.

Maarja, ik vind hem raar doen, maarja hoeft niet per se te betekenen dat hij de mol is.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 jan 2019, 19:27

Het ligt ook een beetje aan de locaties, opdrachten e.d.

Tot nu toe vind ik de opdrachten nog niet veel aan. Vorig jaar begonnen ze in 5 steden wat interessant was en veel breed uitgemeten opdrachten. Dat vind ik zelf de leukste, die zoektochten door een hele stad heen.

Dan heb je nog de cast. Deze is tot nu toe wat minder. Vorig jaar had je Ron, en ook Olcay met haar idiote gedrag, Jan die als een gek fanatiek liep te doen en Olcay liep in te pakken... Nu roept die Sinan met een zacht stemmetje dat hij wel de leider wil zijn, maar geen fuck doet of zegt vervolgens. Aan beide spectrums een slechte beurt. We hebben ook nog niet echt onderlinge interacties en verbondjes gezien, moet er nog wat inkomen allicht.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

15 jan 2019, 21:36

Ja, het is inderdaad nog geen denderend seizoen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

16 jan 2019, 00:45

Vind het nu juist tof door de locatie en de best gevarieerde groep mensen. Was er vorig jaar beetje op uitgekeken.

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

16 jan 2019, 07:57

Tot nu toe aardig kalm ja. Haha, maar ik vind het wel weer leuk, en spannend.

Verdenk Sinan overigens ook niet.

Hebben jullie die hint gezien via Frank van der Lende?
Die was in Colombia, bij de muur met kandidaten; en op 3 staan nu tekens getekend, en 1 zinnetje bij Rik-Paul; The Lucky One.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

20 jan 2019, 14:10

Dat was weer een interessante aflevering en we weten nu natuurlijk niet of Nikkie of Robert eruit ligt. Grote kans dat volgende week er een mogelijkheid is om degene die eruit is gegaan/moet gaan erin te houden, zoals we bijna elk seizoen zien. En dan is er ook nog het vraagstuk van De Buis die in het Gras Lag. Het is nu zo ge-edit dat het lijkt alsof Niels het gedaan heeft, maar dat kunnen meerdere mensen gedaan hebben.

In ieder geval is het tijd om nu je verdachten bij te gaan houden en ik begin toch met Niels. Als Mol zijnde heeft hij toch weinig baat bij de Jenga-opdracht en ik vond het nogal opvallend dat hij claimde de eerste buis eruit te hebben gehaald, want dat was overduidelijk Jamie. Daarnaast heeft hij ook een paar opvallende acties gehad de afleveringen hiervoor, met name bij de filmopdracht. Zelf 250 euro binnenhalen en uitdrukkelijk aan Jamie en Sarah vragen om zolang mogelijk (lees: het einde) te blijven zitten.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

20 jan 2019, 21:06

Heb sinds deze aflevering wel sterk het vermoeden dat Evelien de mol is.

Zij had deze aflevering de sleutelpositie bij de wasophang opdracht, en vervolgens framed ze Jamie als degene die als eerste het idee had om laag in te schatten (heel typisch molgedrag). Tot nu toe heeft ze verder ook niet echt veel geld in de pot gebracht, en bleef ze ook het langst zitten bij die beameropdracht.

Vind haar verder niet echt te pijlen, en niet echt als speler gedragen, veel kandidaten lijken deze mening al te delen.

Leuk detail:
Spoiler:
Bij de lichten op het einde vormen de lichten na Evelien de letter M ;)

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

21 jan 2019, 08:23

Mooie aflevering weer.
Veel gekke dingen.

Eens met de Gekke Edit op Niels, maar hij blijft vreemd gedrag vertonen dus hij blijft mijn hoofdverdachte.
Evelien vind ik nog steeds mysterieus en daarom zou ze voor mij ook een mooie mol zijn.
Sarah en Jaime,, i dunno.
Jaime had in ieder geval een gekke uitspraak met "Ik gun Niels de eerste joker" en meteen hem de Joker geven en de rest charteren om mee te stemmen.

Was de JENGA opdracht toen al bekend? I don't think so.

1) Niels
2) Evelien
3) Jaime

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

21 jan 2019, 09:59

Dan zet ik je neer voor Niels :snor:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Lisamango0
Lv6
Berichten: 1278
Lid geworden op:
17 jul 2017, 17:27

22 jan 2019, 07:09

Die staat op 1 dus dat klopt :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

22 jan 2019, 18:22

Jamie zei "ok, niels krijgt de eerste Joker!".

Eerste? Hij wist wat er met Jenga te verdienen was?

Evelien en Merel zijn ook verdacht.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

23 jan 2019, 10:20

Jij gaat dus voor Jamie, R-Type?
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 jan 2019, 17:28

Dat is te makkelijk.

Voorlopig Evelien, Merel, Niels.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

26 jan 2019, 19:10

Ik stop hier maar mee. Jullie veel plezier! Maar heb niet meer gekeken sinds episode 1 :locke:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 jan 2019, 22:12

Dus je mag jokers stelen?

Dan is Niels geen Mol denk ik, die heeft daar geen reet aan. Merel blijft verdacht.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

26 jan 2019, 22:46

Wat ijskoud van Niels, WAAROM ZOU JE DAT DOEN?!

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

27 jan 2019, 00:44

Je mocht altijd al jokers stelen, maar de waarde van jokers zijn alleen maar groter geworden nu er mogelijk vrijstellingen inzitten.

Het kan natuurlijk een indicatie zijn dat Niels niet de Mol is, maar het kan vanuit de Mol zijnde natuurlijk ook een perfect signaal afgeven dat je niet de Mol bent. Beken het aan een aantal mensen en grote kans dat je ineens niet meer verdacht wordt. En als je tijdens de daad gesnapt wordt, dan wordt het ook bekend dat je probeerde een joker te stelen. Het is nu alleen wel heel cru dat precies Evelien naar huis gaat, maar het is natuurlijk geen garantie dat ze door was gegaan als ze wel die joker nog had.

Daarnaast ben ik voor de rest echt clueless, daarom blijf ik lekker op Niels zitten.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten