Het Series Topic

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

28 mei 2022, 11:06

Ja, ik ben verzadigd.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

28 mei 2022, 11:59

Gewoon Arno schreef:
28 mei 2022, 11:06
Ja, ik ben verzadigd.
Ben blij voor je. Groeten aan Mrs.Baller
OT: Seizoen 4 van Ozark is ook echt fantastisch. Ga nu E12 kijken. :snor: :D

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 mei 2022, 11:38

The Book of Boba Fett

Zeer vermakelijk maar wel minder dan The Mandalorian. De diepgang die ze de Sand People/Tusken Raiders hebben gegeven was echt fantastisch gedaan. In tegenstelling tot Boba Fett zelf, waar ze in deze serie het hele mysterieuze van hebben opgeheven. Ik vond ‘m ook een klein beetje jammer gecast, maar kwam er net achter dat hij al in Attack of the Clones zat. De Star Wars film die ik het minst vind en daardoor ook maar 2 keer gezien in het jaar van uitgave. Hij had beter voor de dag gekomen als een roestige Jedi als je ‘m in z’n onderbroek uit dat badje ziet rollen.

Verder was ik wel fan van de nieuwe Wookie, Black Krrsantan, en Cad Bane waarvan de laatste helaas te weinig screentime kreeg.

Net als zo’n beetje een ieder op SW Twitter, vond ik ook de scooter kids tenenkrommend. Ook grappen herhalen -o.a. relatie met een Ewok hebben en verkondingen dat ze harig blijken te zijn en dan 3 minuten later nog eens herhalen- doen me net zo irriteren als de humor in Phantom Menace.

De beste afleveringen waren die met de trein (ep 2?) en episode 5 en 6.

8/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 jun 2022, 18:31

Boba Fett vond ik meh. Het werd eigenlijk pas leuk toen het een soort Mandalorian Seizoen 3 werd.

Stranger Things Season 4

Vind het eigenlijk geen reet aan. Weet niet of ik het ga uitzitten. Het probleem is dat ze te veel willen en de charme van het origineel allang verloren is gegaan.

The Boys S3

De eerste 3 staan online. Dit is dus wel fucking gaaf.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

05 jun 2022, 06:16

Ik wacht nog steeds op The Legend of Jar Jar Binks.

Je weet gewoon dat die Disney-melk een keer op dat trieste punt komt.


Anyways, wel hyped voor The Boys. Benieuwd of ze wat van de 'holy shit' factor van S1 terug kunnen brengen.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jun 2022, 11:48

Heb uiteindelijk Stranger Things wel uitgekeken.

Episode 7 was heel goed. Eigenlijk pas de eerste episode die ik echt leuk vond. Maar toch vond ik de hele storyline rond Hopper erg saai, en eigenlijk dat van Eleven ook (dat is gewoon een retread, met wel een toffe revelation). Naarmate die kinderen ouder worden, neemt hun charme ook af. Ze komen steeds ongeloofwaardiger over (die Dusty was al 18 tijdens het filmen en die Lucas herkende ik niet eens), ik denk dat het goed is dat ze na S5 stoppen. Max is ditmaal de beste van de cast.

Wel is S4 gewoon horror. Het draait er niet meer omheen, meest duistere season yet. Maar er zitten zoveel story arcs in, dat er eigenlijk nooit downtime is (schoolplein, thuis, club etc) dus de 80's sfeer krijg je niet echt meer mee. Ik vond die nostalgie juist wel leuk in de vorige seizoenen, dat ze discussies hebben over cartoons uit die tijd. En je kunt ook een overkill aan dezelfde muziek gebruiken (Running up that Hill).

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

08 jun 2022, 16:44

Vikings
Bezig met het laatste seizoen. Bewijst toch echt wel een hele sterke serie te zijn.
Spoiler:
Ik had verwacht dat het na de dood van Ragnar
iets minder zou worden, maar de kwaliteit blijft gewoon gewaarborgd, hoewel seizoen 6 toch de minste is denk ik. Enkele nieuwe toffe karakters die worden geïntroduceerd (Haehmund en Gunnhild bijv.) en alle gebeurtenissen komen niet uit het niets, maar worden langzaam opgebouwd, net als de karakters die interessante karakterontwikkeling doormaken. Goed geschreven plot, interessante karakters (Bjorn, Ivar, Harald, Floki, Ecbert, Athelstan..), politiek spel, soms zelfs filosofisch en vrij goed uitgewerkte (niet al te korte gelukkig ook) vechtscenes, zowel totaalshot als close-ups. Game of Thrones is gewoon shit vergeleken met dit. De vecht scenes zijn alleen al stukken beter.
Spoiler:
Zelfs de nederzetting op IJsland, totaal los van de rest van de serie, is een interessant experiment, en bewijst mooi dat slechte kanten van de mens/viking altijd wel komen bovendrijven. Ook de eindscene op de begravenis van Lagertha is tof gedaan.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

13 jun 2022, 08:39

R-Type schreef:
05 jun 2022, 11:48
Heb uiteindelijk Stranger Things wel uitgekeken.

Episode 7 was heel goed. Eigenlijk pas de eerste episode die ik echt leuk vond. Maar toch vond ik de hele storyline rond Hopper erg saai, en eigenlijk dat van Eleven ook (dat is gewoon een retread, met wel een toffe revelation). Naarmate die kinderen ouder worden, neemt hun charme ook af. Ze komen steeds ongeloofwaardiger over (die Dusty was al 18 tijdens het filmen en die Lucas herkende ik niet eens), ik denk dat het goed is dat ze na S5 stoppen. Max is ditmaal de beste van de cast.

Wel is S4 gewoon horror. Het draait er niet meer omheen, meest duistere season yet. Maar er zitten zoveel story arcs in, dat er eigenlijk nooit downtime is (schoolplein, thuis, club etc) dus de 80's sfeer krijg je niet echt meer mee. Ik vond die nostalgie juist wel leuk in de vorige seizoenen, dat ze discussies hebben over cartoons uit die tijd. En je kunt ook een overkill aan dezelfde muziek gebruiken (Running up that Hill).
Ja ik had hetzelfde gevoel. Het is nu minder luchtig, dan voorgaande delen en vaak erg boring. Telkens van die switches waarvan je denkt "hè hier heb ik geen zin in..."
Spoiler:
En dat constante Eleven bullying trok ik ook slecht in het begin. En dan die gast nog tegen haar verontwaardigd reageren als ze haar rollerskate in Angela's gezicht plant. Dat had hij moeten doen als z'n vriendin zo behandeld wordt en dan nog zeiken ook.
De horror in dit seizoen ging ook meer richting cult classics Hellraiser en Hellbound toe. Ipv een kubus pakten ze je hier op schuldgevoel en emotionele pijnen. Geen verschrikkelijke ontwikkeling, maar je hebt nou eenmaal een verwachtingspatroon gecreëerd na 3 seizoenen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 jun 2022, 11:06

Ja die Mike vind ik sowieso cringe met zijn kutkop en heeft gelukkig niet veel te doen. Vond die rollerskate volledig terecht en laten we eerlijk wezen, hier zien we dat de serie zich weliswaar in de jaren 80 afspeelt maar wel volgens de snowflake wetten van nu.

Want serieus, een rollerskate in het gezicht slaan heb ik als kind wel eens gezien op het schoolplein in datzelfde tijdperk. Zelf heb ik een keer steen tegen mijn harses gehad van een buurjongen met wie ik had gevochten. Bloed gutste er uit, naar huis, hechten, boos zijn. Ouders gepraat, uiteindelijk bijgelegd. Soms maken we er nog wel eens grappen over. Niks politie ofzo. Diezelfde gozer heeft dus een skateboard op zijn bek gehad van een ander vriendje. Tanden door de lip, oog blauw. Maar wederom gewoon bijgelegd.

Vechten kinderen tegenwoordig nog wel of wordt er meteen een heel blik sociaal werkers en politie opengetrokken? Alsof praten bij kinderen helpt lol. In mijn tijd werd gezegd; van je afbijten. Meteen degene met de grootste bek te lijf gaan. En dat werkt ook. Dat had ik al eigenlijk van Eleven verwacht in die klas, of op het schoolplein. Dan was het meteen klaar.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

17 jun 2022, 13:30

Ik zie alleen maar kopschoppers voorbijkomen op SM tegenwoordig en in Rotterdam schijnen ze (Drillrappers?) elkaar met kapmessen te bewerken. Het zou imo niet verkeerd zijn als er geen geweld meer zou zijn onder jongeren.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 jun 2022, 22:01

Geef mij maar lekker The Boys of True Detective seizoen 3 tot dusver ben bij E4 ofzo.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

19 jun 2022, 14:04

The Boys is baas.
SmartTies schreef:
17 jun 2022, 13:30
Ik zie alleen maar kopschoppers voorbijkomen op SM tegenwoordig en in Rotterdam schijnen ze (Drillrappers?) elkaar met kapmessen te bewerken. Het zou imo niet verkeerd zijn als er geen geweld meer zou zijn onder jongeren.
Het is erg raar verdeeld. Aan de ene kant heb je dus fragiele kindjes die niks gewend zijn, niet eens full time kunnen werken en om de haverklap doordraaien omdat ze de luxe van hun liegende vriendjes op social media niet kunnen matchen. Aan de andere kant heb je meer vaag soort geweld, wat natuurlijk via social media enzo opgejut wordt en hebt toegang tot meer tools en meer exposure ervan. We zien veel meer en is het ook stoer om het te laten zien.

Social media is een gezwel waarvan ik maar blijf hopen dat het instort. Al die influencers, PewDiePies, twitter gekkies, cancel culture... alles moet opgeruimd worden. Al die bewerkte fotos, zelfverheerlijking en uitsloverij, ik haat het. Ieder huisje heeft zijn kruisje.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

20 jun 2022, 17:10

Ik kijk nu TD s3 e5. Maar echt die ruzies tussen dat zwarte stel, niet normaal....
Echt vreselijk. Rest van serie is zkr goed. Maar met 3 verhaallijnen waarvan twee maar 9-10 jaar tussen elkaar, heb ik soms totaal niet door welke welke is....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 jun 2022, 06:25

Volgens mij kun je het aan het kapsel van Mahershala Ali zien lol.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

26 jun 2022, 17:12

R-Type schreef:
21 jun 2022, 06:25
Volgens mij kun je het aan het kapsel van Mahershala Ali zien lol.
Hahahaha ja true, zeker weten lol.
E6 was erg goed in ieder geval, genoten. :7

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jun 2022, 18:22

Westworld S4.

Ik vind het weer tof. De klinische futuristische setting, de acteerprestaties van Wood en Newton. Helaas weer even wachten op E2.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

07 jul 2022, 14:42

Peaky Blinders
Begonnen met eerste twee episodes van seizoen 6. Het is alsof je kijkt naar de laatste act van Tommy Shelby, en de visuele stijl is dan ook passend wat duisterder. Sfeer en muziek ook weer als van ouds goed. Nog niet zo verslavend als voorgaande seizoenen, binding met de karakters ook een beetje verloren.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jul 2022, 18:03

The Boys S3

Erg leuk maar wel de minste tot nu toe. Het was nogal onsamenhangend vond ik. Soldier Boy is daarentegen wel heel cool.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

10 jul 2022, 14:35

The Boys S3:

Vele male beter dan S2, wat na S3 helemaal als filler aanvoelt. Gelukkig lag in S3 de nadruk weer op Homelander en Butcher en niet op een suffe neonazi chick.

Sterk seizoen met leuke twists en turns en de social commentary was weer spot on.

Enige jammer vind ik het einde en het gebrek aan character deaths. Dit was een mooi moment voor Maeve, A-Train en wellicht zelfs Butcher om de show te verlaten.

S1 blijft het beste tho.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 jul 2022, 14:40

Min of meer
Spoiler:
Maeve is praktisch weg toch? Ze is ge-Soldier Boy'd, dus al haar V kwijt. Die lijkt te vertrekken. Van A-Train had ik verwacht dat ie de show zou gaan verlaten. Eigenlijk was zijn arc wel klaar, hij heeft zichzelf soort van geredeemed. Butcher is toch de headliner eigenlijk, en natuurlijk de enige connectie met dat kereltje nog. Die offert zich.

Maar het ging bijv. niet echt ergens heen met Neuman. En we zijn terug bij af. Homelander heeft zijn zoon weer, met het verschil dat zijn zoon nu zelf voor hem kiest.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

11 jul 2022, 11:27

Klopt zeker, maar met een toch al lage bodycount (voor main characters) dit seizoen voelt het toch wat cheap.

A-Train 'redemption' was compleet geweest als ie zijn benen aan zijn broer had gegeven en vervolgens opgerot was naar Afrika :P
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

12 jul 2022, 04:54

Seizoen 3 was goed.
Spoiler:
A-train krijgt geen fucking redemption. Het hele punt is dat die hele tijd alles opfokt omdat die een egoïstische rat is. Zelfs als die zichzelf probeert te redeemen doet die het niet goed.

Maeve gaat echt wel terugkeren op een manier. Zelfde met Soldier Boy.
Ik heb geen problemen met gebrek aan character deaths, wel met het feit dat er eigenlijk geen fuck gebeurt en dat alles terug bij af is. Seizoen 2 was beter.
Spoiler:
Little Nina Sideplot was onnodige filler. Frenchie was zwaar underutilised dit seizoen. Black Noir's arc was echt waardeloos afgesloten.
Dit gaat een gevalletje: Kijken hoe het in Seizoen 4 eraantoegaat, dat kan het een stuk beter maken.
:huillie:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

12 jul 2022, 04:57

Wel even shoutout naar Jensen Ackles die een racistisch, toxic karakter soms zo sterk neerzet dat je bijna medelijden met hem voelt.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jul 2022, 11:43

Supernatural vond ik niet veel aan, maar hij zette wel een feilloze Soldier Boy neer. Vond hem de beste van de show. Hoewel Paul Reiser, ooit van Mad About You, ook wel een baas is.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

12 jul 2022, 14:57

What, that's gay now? Fuck you.
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten