Het Series Topic

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 aug 2021, 20:35

Maar He-Man en Skeletor zijn ook matige karakters als het erop aankomt. Je moet echt veel doen om daar diepgang in te brengen met 1 die alles voor de overheersing over hebt en een ander die bij ieder beetje ellende de krachtigste man van het heelal kan worden. Dan ben je gauw uitgespeeld.
Dezelfde rede waarom ik Superman altijd so-so heb gevonden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 sep 2021, 11:32

Dat ene woord - Feyenoord
Gisteren de eerste aflevering gekeken. Het is mooi in 4K Dolby Vision gefilmd met een puike 5.1 OST (helaas geen Atmos), maar het is geen diepgaande materie. Je hoopt op iets unieks, maar dat gebeurd niet.

In deze aflevering staan Berghius en Fer centraal, maar er is niets wat echt diepgaat. Berghius zegt overigens wel dat hij heel veel van Rotterdam houdt, dat zijn dochter er geboren is en bij de mooiste club speelt bladiebla. Erg skipable. Ook zit er wat supportersliefde in, maar ik kreeg meer kippenvel bij "The Other Side of the Heart is White" gemaakt door Leonardo Pansier (die terecht stond voor de moord op Picornie) waarin de clubliefde centraal staat ipv matig en rommelig diverse aspecten van de club belichten. Als je de eyecandy weglaat, is het maar een bij elkaar geraapt stukje 'docu' met weinig diepgang. Ik weet ook niet zeker of het nou een Big Brother moet voorstellen of een docu. Het zit ook niet mee dat het begint met een halfvol stadion en dat de rest van de serie dus helemaal geen supporters zal hebben. De Kuip staat niet in de top 10 meest intimiderende stadions ter wereld door zijn/haar staalconstructie. Had een jaar gewacht met deze serie.

De titel van de eerste aflevering is "Hoop." Ik hoop dan ook dat het beter word.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 sep 2021, 07:49

Brand New Cherry Flavor
Een zeer vreemde surrealistische/mysterieuze horror miniserie waar ik een sterk David Lynch/Cronenberg gevoel bij kreeg. Het duurde een aflevering of 2 tot ik er met gesettelde ogen naar kon kijken. Er zitten heel wat scenes in deze serie die ik nooit meer zal vergeten. Episode 4 kent een seksscène die me zo van mijn stuk haalde dat ik er naar van werd en dat terwijl ik 4 jaar heb gewerkt voor het swingers maandblad Rosie.
Ik had er in eerste instantie een 7 aangeslingerd in de IMDB app, maar het hield me toch langer bezig dan menig serie me heeft gedaan na afloop, dus werd het toch een 8.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

28 sep 2021, 20:03

Midnight Mass
Interessante serie die verpest wordt door de laatste aflevering.
7/10

Star Wars: Visions
Zoals al een beetje gevreesd, de trailer is veel toffer dan het echte werk. Een aantal redelijke afleveringen, maar ook veel troep.
5/10

Mr. Robot
Gehele serie de afgelopen maanden gekeken en toch wel zeer geslaagd. Een aantal geniale afleveringen die nog lang zullen bij blijven.
8.5/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 okt 2021, 12:46

Star Trek Deep Space nine;



net seizoen 7 aflevering 24 gekeken. Ik heb nu 180 van de 181 episodes van de hele serie gezien. En ik vind het magistraal goed zeg. Elk seizoen heeft 26 episodes van 40-45 minuten. Seizoen 7 het laatste seizoen heeft er 25. Gewoon op netflix te zien. Elk seizoen tot dusver vind ik minimaal een 8,9 of een 10. Ook seizoen 7 gaat voor mij een 10 worden. De world building en setting in deze serie is gewoon subliem. Je hebt De Federation, Cardassians(nog erger dan Kim), Dominion, natuurlijk geweldige personages als Captain Sisko (Avery Brooks), Kira nerys(nana visitor) Miles O Brien(Colm Meaney) en veel meer. Deze serie ongeacht uitkomst /einde van laatste aflevering ooit gaat voor mij in mijn top 5-10 serie's allertijden komen. Ik vind het echt steengoed, het stelt nooit teleur, is heel vaak grappig zoals Quark(Armin Shimerman). Deze serie heeft voor en op mij gelikwaardige impact gemaakt als series als The Wire, Soprano's en Battlestar Gallactica op andere mensen. Ik kan het iedereen raden. netflix staat jaartal 1999 maar dat klopt niet, het is 1993 maar het is totaal niet outdated, verre van. In 1-3 seizoenen is niet altijd rode draad maar seizoen 5 tot en met 7 onwijs veel. Het heeft de politiek van een bijvoorbeeld Game of Thrones en drama/oorlog maar dan in outer space.



10/10

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 okt 2021, 10:37

Squid Game
De sensatie van het moment en ik begrijp nu na in 1 ruk het gebinged te hebben waarom. Het is spannend, wreed en heel intens. Het is een Koreaanse fusie van de Hunger Games (waar ik geen reet aan vind) meets Hostel. Onschuldige kinderspelletjes als "Annemaria Koekoek" krijgen hier een wat zwaardere lading dankzij het lot van de afvallers. Maar ook duivelse dilemmas komen erin voor. Ik heb echt vaak op het puntje van mijn stoel gezeten en verbaasd geweest door de keuzes die de kandidaten uit verschillende mileus maken wanneer de dood de volgende zet kan zijn.
By the way; de iconen die de rangen van de verschillende medewerkers dragen doen je vaak denken dat het om een Playstation reclame gaat. Zelfs de klinische strakke look had er zo ingepast.
8/10

--

Nice one;


--

Kojima being Kojima;
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 okt 2021, 11:28

Ik vond Squid Game leuk maar niet meer dan dat.

Het is bij tijden echt heel saai (de 2e episode vond ik eigenlijk een draak), en het zit niet altijd even goed in elkaar.

Het plot met die
Spoiler:
orgaan handelaren ging nergens heen. Blijkbaar wist de frontman dit ook gewoon en vond het geen punt, kennelijk zijn die organen nooit getraceerd naar dat eiland toe.

De frontman zelf, ik zag al lang aankomen dat het de broer van de agent was, helemaal toen hij een winnaar uit 2015 bleek te zijn. Dat hele plot met die agent ging trouwens ook nergens heen. Hij doet wat undercover werk, komt oog in oog met de frontman, komt er achter wie het is en valt letterlijk uit het plot. Waarschijnlijk niet dood. Maar ja, niks resolved ofzo. Dit plot staat helemaal los van speler 456 ook.

Die ouwe. Die begon me heel erg te irriteren met zijn demente gedoe. Zag niet echt aankomen dat hij de mastermind was. Terminaal ziek en speelt kennelijk zelf de fysiek loodzware spelletjes mee, beetje ongeloofwaardig. Dacht wel dat hij misschien niet dood was, je zag zijn executie niet.
Die Engelse acteurs holy shit, hadden ze daar geen echte acteurs voor kunnen inhuren? Die waren bizar slecht. Er werd nogal interessant gedaan over die VIPS maar ook w/e.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

15 okt 2021, 18:21

Ik vind er serieus geen ene hol aan Squirt Game...
1e episode kwam ik heel moeilijk door heen. En 2e vrij snel gestopt ook niks aan.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 okt 2021, 17:28

Squirt spelletjes zijn wel leuk hoor. Je moet het alleen niet op je eigen bed laten gebeuren.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

18 okt 2021, 09:23

R-Type schreef:
15 okt 2021, 11:28
Het plot met die
Spoiler:
orgaan handelaren ging nergens heen. Blijkbaar wist de frontman dit ook gewoon en vond het geen punt, kennelijk zijn die organen nooit getraceerd naar dat eiland toe.

De frontman zelf, ik zag al lang aankomen dat het de broer van de agent was, helemaal toen hij een winnaar uit 2015 bleek te zijn. Dat hele plot met die agent ging trouwens ook nergens heen. Hij doet wat undercover werk, komt oog in oog met de frontman, komt er achter wie het is en valt letterlijk uit het plot. Waarschijnlijk niet dood. Maar ja, niks resolved ofzo. Dit plot staat helemaal los van speler 456 ook.

Die ouwe. Die begon me heel erg te irriteren met zijn demente gedoe. Zag niet echt aankomen dat hij de mastermind was. Terminaal ziek en speelt kennelijk zelf de fysiek loodzware spelletjes mee, beetje ongeloofwaardig. Dacht wel dat hij misschien niet dood was, je zag zijn executie niet.
Spoiler:
Mijn vriendin zei na het zien van die gasten met gouden maskers op, dat die oude handen van Il-nam waren. Ik dacht je lult maar een end weg, maar ze had dus gelijk. Ik vond dat eerlijk gezegd jammer, want de beste episode -imo episode 6- zijn kracht daardoor verloor. Ik vond het juist mooi dat hij die dementie speelde en zijn leven opofferde voor de semi protagonist. Uiteindelijk deed hij dat om het spel op die glasplaten, waar hij zelf geen controle over zijn eigen leven zou hebben, te skippen.
Achteraf viel wel alles op zijn plek. De frontman die nooit iets laten stoppen, totdat Il-nam bovenop een bed erom vraagt. Het altijd lachen wanneer er weer een game werd aangekondigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re: Het Series Topic

18 okt 2021, 11:19

Ik heb enorme moeite met het serieus nemen van Aziatische films (op wat Japanse horror na). Ik heb aflevering 1 twee keer geprobeerd door te komen, maar het trekt me gewoon niet. Hoe die vent reageert na het verlies bij de paardenrennen en als die lui achter hem aan komen na de winst. Het lijkt wel een slechte comedy ofzo. Die overdreven grote ogen en mimiek.. En later op het perron met dat envelopje gooien ook. Daardoor kan ik dat hele stuk daarna met die slachting gewoon niet serieus nemen. Het helpt ook niet dat bij elk schot ongeveer een halve liter rode ketchup uit de lichamen spuit...

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Het Series Topic

18 okt 2021, 15:26

Jalf schreef:
18 okt 2021, 11:19
Ik heb enorme moeite met het serieus nemen van Aziatische films (op wat Japanse horror na). Ik heb aflevering 1 twee keer geprobeerd door te komen, maar het trekt me gewoon niet. Hoe die vent reageert na het verlies bij de paardenrennen en als die lui achter hem aan komen na de winst. Het lijkt wel een slechte comedy ofzo. Die overdreven grote ogen en mimiek.. En later op het perron met dat envelopje gooien ook. Daardoor kan ik dat hele stuk daarna met die slachting gewoon niet serieus nemen. Het helpt ook niet dat bij elk schot ongeveer een halve liter rode ketchup uit de lichamen spuit...
Dit dus. Helemaal mee eens. Alleen ik kan alleen wel heel goed Aziatische films hebben, dit zkr niet nee.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

19 okt 2021, 12:09

Heb de eerste episode gezien maar had niet de behoefte om verder te kijken. Wat een troep, lol. Er zijn wel goeie Koreaanse shows op Netflix te vinden though. Bijvoorbeeld 'Signal', 'Stranger' en 'Mr. Sunshine'. 'Kingdom' schijnt ook wel aardig te zijn als je into zombie stuff bent.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 okt 2021, 06:21

Shit is gewoon live action anime

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 okt 2021, 08:32

Ik zal wel een vreemde eend in de bijt zijn hier, maar heb er echt van genoten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

20 okt 2021, 18:28

Mere of Easttown

HBO heeft met o.a. True Detective en The Night Of altijd wel goede murder mysteries. Mere of Easttown mag aan dit rijtje toegevoegd worden. Serie deed mij nog het meeste denken aan Broadchurch, maar dan in een andere setting. Kate Winslet heeft de hoofdrol trouwens en dat doet ze overtuigend.

8/10

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

21 okt 2021, 09:33

Staat helaas nog niet op de NL HBO...

The Night of begon sterk, maar begon na een aflevering of 4 wel te vervelen (ik trok dat eczeem kwaaltje ook heel slecht door de serie heen) Eigenlijk hetzelfde als met de HBO serie The Outsider.. Die begon echt geweldig, maar kakte ook in. Heb je die al gezien? Nog steeds allebei zeventjes wat cijfers betreft.

True Detective 1 (9/10) en 3 (8/10) zijn echt geweldig., maar 2 geskipt na slechte verhalen. Misschien toch nog eens een kans geven wanneer er even niets meer te zien is - waarschijnlijk nooit dus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re:

21 okt 2021, 11:04

SmartTies schreef:
21 okt 2021, 09:33
Staat helaas nog niet op de NL HBO...

The Night of begon sterk, maar begon na een aflevering of 4 wel te vervelen (ik trok dat eczeem kwaaltje ook heel slecht door de serie heen) Eigenlijk hetzelfde als met de HBO serie The Outsider.. Die begon echt geweldig, maar kakte ook in. Heb je die al gezien? Nog steeds allebei zeventjes wat cijfers betreft.

True Detective 1 (9/10) en 3 (8/10) zijn echt geweldig., maar 2 geskipt na slechte verhalen. Misschien toch nog eens een kans geven wanneer er even niets meer te zien is - waarschijnlijk nooit dus.

Ik zit wel op dezelfde lijn met je. Ik weet mij van The Night Of eigenlijk alleen nog de eerste aflevering te herinneren. Was echt fantastisch om te zien hoe alles op gang kwam. True Detective 1 is perfectie. The Outsider ook gekeken. Fantastische eerste vier afleveringen en op een gegeven complete bagger. Sharp Objects trouwens niet gekeken. Is dat wat?

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

21 okt 2021, 11:46

Je hoort ook verhalen van mensen die dader van True Detective s1 meteen zouden aangewezen hebben... Care ik vind het nog steeds erg goed. Seizoen 2 was anders maar wel gaaf en tof alleen al voor een episode met enorm tracking drone achtig shot en ik houd van Rachel McAdams en Colin Farell valt mij zelden tegen.. Maar ik moet s3 van TD nog zien ondanks dat ik de Bluray heb...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

21 okt 2021, 12:29

Sharp Objects ook nog niet gezien. Ik wil aan Succession beginnen nu GTST met zombies weer is afgelopen, maar had Mere of Easttown ook al een poos op de radar.
The Great Volunteer schreef:
21 okt 2021, 11:46
Je hoort ook verhalen van mensen die dader van True Detective s1 meteen zouden aangewezen hebben... Care ik vind het nog steeds erg goed. Seizoen 2 was anders maar wel gaaf en tof alleen al voor een episode met enorm tracking drone achtig shot en ik houd van Rachel McAdams en Colin Farell valt mij zelden tegen.. Maar ik moet s3 van TD nog zien ondanks dat ik de Bluray heb...
In het eerste seizoen is alleen al de chemie tussen McConaughey en Harrelson een dikke 10. Toen de serie was afgelopen wilde ik alleen maar meer met die 2. Deze serie is daarom alleen al goed voor een rewatch, dus een voorspelbare antagonist had me ook bij de eerste keer weinig kunnen schelen.
Spoiler:
Ik vond overigens het stuk in de laatste aflevering met de visioen van McConaughey vlak voordat hij een mes in z'n donder krijgt, echt een zieke climax. Het kwam bij mij zo hard aan dat ik zwaar met kippenvel zat. Wat daarna nog volgde, de rolstoel scene, was McConaughey op zijn best. Die in de serie altijd probeerde weg te rennen van zijn demonen en zijn fouten wilde recht zetten om het onherstelbare te herstellen en dan tot bezinning komt en eindelijk leert los te laten en open te staan voor de diepe, pijnlijke, blijvende verbinding die hij had met de mensen die hij miste. Je zal allemaal in het leven een soortgelijke bezinning op je eigen manier meemaken, maar deze scene van hem portretteerde het zo bizar goed, dat raakte me wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

21 okt 2021, 22:31

Folk schreef:
21 okt 2021, 11:04
SmartTies schreef:
21 okt 2021, 09:33
Staat helaas nog niet op de NL HBO...

The Night of begon sterk, maar begon na een aflevering of 4 wel te vervelen (ik trok dat eczeem kwaaltje ook heel slecht door de serie heen) Eigenlijk hetzelfde als met de HBO serie The Outsider.. Die begon echt geweldig, maar kakte ook in. Heb je die al gezien? Nog steeds allebei zeventjes wat cijfers betreft.

True Detective 1 (9/10) en 3 (8/10) zijn echt geweldig., maar 2 geskipt na slechte verhalen. Misschien toch nog eens een kans geven wanneer er even niets meer te zien is - waarschijnlijk nooit dus.

Ik zit wel op dezelfde lijn met je. Ik weet mij van The Night Of eigenlijk alleen nog de eerste aflevering te herinneren. Was echt fantastisch om te zien hoe alles op gang kwam. True Detective 1 is perfectie. The Outsider ook gekeken. Fantastische eerste vier afleveringen en op een gegeven complete bagger. Sharp Objects trouwens niet gekeken. Is dat wat?
The Outsider deze week gekeken. Begint inderdaad fantastisch, maar na de eerste paar afleveringen begint de daling in te zetten en de finale is matig. Jammer, aangezien de potentie er zeker was, helemaal met de cast die ze hadden.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

08 nov 2021, 19:08

Midnight Mass geprobeerd. Kwam er niet doorheen. Wat een overloos saai en uitgerekt gelul van al die hilbillies, traag als dikke stront.

Prachtig geschoten tho.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

09 nov 2021, 10:33

Ted Lasso

Ik ben in een week tijd door beide seizoenen heeft gevlogen. Het leek mij qua opzet wel een grappige serie (super-optimistische Amercan Football-coach (Jason Sudeikis) gaat een voetbalteam in de Premier League coachen), maar het is niet alleen hilarisch, maar ook hartverwarmend. Binnen no time geef je om zo'n beetje alle personages en zelfs minor characters hebben sterke arcs. Maar niemand gaat boven Roy fucking Kent <3!

Kijk Ted Lasso!
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

26 nov 2021, 14:18

Netflix Arcane - League of Legends (2021)

Ik weet helemaal niets van LoL, maar als liefhebber van animatie toch deze even gecheckt. Whelp, dit is de beste serie die ik dit jaar heb gezien, 1 van de beste series op Netflix, misschien wel 1 van de beste animatieseries die ik ooit heb gezien. Dit is dus mogelijk als je animatoren de tijd geeft om de lat hoog te leggen (5 maanden voor een storyboard voor 1 aflevering)

Het nadeel van "tijd nemen en geven" is dus dat seizoen 2 nog wel even gaat duren

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

26 nov 2021, 15:51

Die cijfers ook... Staat meteen op de lijst.

Zelf lttp met Prison Break. Dit is wel je mindset op 80's zetten. Het zit vol met toevalligheden, clichés, te ver gezocht en is nergens zo realistisch als een gevangenisserie als OZ, maar toch vermakelijk en nooit saai dankzij de toffe karakters. Ik zit nu op de helft van seizoen 2, dus nog even bezig. Deze fucker heeft gewoon 22 eps per seizoen...
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten