Het Series Topic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 apr 2021, 09:26

Zemo lijkt me iemand met een dubbele agenda, ik geloof niet dat hij echt zo'n samaritaan is. En die scene dat hij gemaskert de container entert om de vigilantes uit de weg te ruimen lijkt het alsof hij onder invloed is. Hij showt daar aardig wat bad ass acties. Volgens mij verbergt hij iets.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

23 apr 2021, 19:59

R-Type schreef:
23 apr 2021, 09:26
Zemo lijkt me iemand met een dubbele agenda, ik geloof niet dat hij echt zo'n samaritaan is. En die scene dat hij gemaskert de container entert om de vigilantes uit de weg te ruimen lijkt het alsof hij onder invloed is. Hij showt daar aardig wat bad ass acties. Volgens mij verbergt hij iets.
Nouja samaritaan... hij is gewoon consequent. Voor hem zijn superhumans net zo erg als de avengers. Daarom wilde ie beide uitschakelen. Ik heb na de laatste ep trouwens sowieso het gevoel dat "the raft" toch wel een beetje zijn eindstation is of dat we hem pas veel later weer terug zullen zien.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 apr 2021, 20:12

Hij wordt recruited door Madame Hydra (neem toch aan dat zij dat is). Zijn butler blies zelfs die laatste Flag Smashers op. Hij heeft nog invloed. Of het was haar werk.

John Walker is officieel al U.S. Agent geworden. Die gaat bij de Dark Avengers. Zemo ongetwijfeld ook. Wellicht dealen ze met Sharon. En ik verwacht eigenlijk nog wel een Sharon Carter spin off die haar transformatie naar de Power Broker laat zien. Ze hebben zoveel mogelijkheden.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

21 mei 2021, 14:38

Fuck /care about all die Marvel series, Invincible is de shiit, echt super goed en tof. J.K Simmons _O_
net episode 6 gekeken, kijk uiterlijk morgen ochtend uit of eerder.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

29 mei 2021, 11:30

Vincenzo (Netflix-serie)

Altijd al een fan geweest van Koreaanse cinema, dus nu maar eens een serie geprobeerd en viel zeker niet tegen! Vincenzo is een heerlijke serie die absurde humor combineert met drama en actie. Gaat over een Koreaanse advocaat die zijn gehele carriere heeft gewerkt voor de Italiaanse mafia en terugkeert naar zijn bakermat. Hier neemt hij het gezamenlijk met anderen op tegen de corrupte wereld.

De personages zijn fantastisch en het verhaal interessant. Helaas dat er op een gegeven moment wel plotholes, toevalligheden en rare keuzes worden geintroduceerd. Desondanks blijft het boeien. De serie is daarnaast zo nu en dan keihard en kent werkelijk een aantal geweldige actie scenes.

Grootste probleem met de serie is wel de lengte van elke aflevering. Een aflevering duurt circa 80 minuten en het seizoen heeft 20 afleveringen. Uiteraard leidt dit tot langdraderigheid. Desondanks prima mee vermaakt. 7.5/10


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 mei 2021, 12:07

Castlevania S4

Helaas de laatste, want wat is dit fucking goed zeg. Ik vind ze eigenlijk allemaal goed. S3 week wel heel erg af, omdat S2 wel een soort definitief einde had. Maar 4 heeft waarschijnlijk het hoogste tempo van allemaal en is binge worthy.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

29 mei 2021, 14:33

Mr. Robot
Wel toffe serie over een hacker die een van de grootste bedrijven (E Corp) platlegt om zo alle schulden van mensen kwijt te schelden. Het schuurt aan veel dingen die tegenwoordig spelen, conspiracies, crypto, het verschil tussen arm en rijk etc. Seizoen 1 is erg tof, seizoen 2 ging wat mij betreft iets te ver door in de psychische stoornissen van het hoofdpersonage, maar seizoen 3 is weer erg goed. Vooral de aflevering in het gebouw van E Corp. De gezichtsuitdrukkingen die Remi Malek kan trekken zijn vrij indrukwekkend, hij zou zo de real life Gollum kunnen spelen. Ook Christian Slater speelt erg goed, en ook Portia Doubleday vind ik erg sterk.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

30 mei 2021, 07:35

Yellow schreef:
29 mei 2021, 14:33
Mr. Robot
Wel toffe serie over een hacker die een van de grootste bedrijven (E Corp) platlegt om zo alle schulden van mensen kwijt te schelden. Het schuurt aan veel dingen die tegenwoordig spelen, conspiracies, crypto, het verschil tussen arm en rijk etc. Seizoen 1 is erg tof, seizoen 2 ging wat mij betreft iets te ver door in de psychische stoornissen van het hoofdpersonage, maar seizoen 3 is weer erg goed. Vooral de aflevering in het gebouw van E Corp. De gezichtsuitdrukkingen die Remi Malek kan trekken zijn vrij indrukwekkend, hij zou zo de real life Gollum kunnen spelen. Ook Christian Slater speelt erg goed, en ook Portia Doubleday vind ik erg sterk.
En seizoen 4 is ook erg goed/heel tof, veel plezier alvast. Hulde iig dat je seizoen 2 bent doorgekomen dat is niemand anders die ik ken/spreek, gelukt! Helaas!

Zelf laatst afgezien:

Invincible

J.K Simmons als Omni Man is _O_ :voldaan: :voldaan:
Wat een geweldig 1e seizoen, benieuwd naar seizoen 2, erg van genoten. Kreeg er wel veel The Boys vibes bij maar dat is alleen maar goed.

9.5

Fear The Walking Dead seizoen 1

Strand, nic, Alicia, ja erg gaaf en tof dit. Het wordt echt heel subtiel, rustig en onderhuids spannend opgebouwen. Vind het erg goed en sterk.


9.0


FTWD seizoen 2

Ben nu bij E10 maar weet niet of laatste van seizoen al is. Ook erg goed weer tot dusver. Dougray Scott als Thomas Abigail is geweldig.



Buffy seizoen 6

''The Trio'' :X ;( ;( ;( ;( :beam:
Echt belachelijk die 3 nerds. Spike is ook erg snel minder geworden dit seizoen man man.
Buffy en Willow zijn wel weer geweldig seizoen en Anya wordt steeds beter te accepteren en veelzijdiger.

6.5

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

11 jun 2021, 09:01

Holy shit Loki is echt vet. Als ik eerlijk ben is deze eerste episode al beter dan het hele seizoen van Falcon en the winter soldier alhoewel ik dat ook best nog wel vermakelijk vond.

Voelt heel fris en gaat sowieso een interessant inkijkje geven in de marvel universe. Los daarvan blijf loki een van de betere villains en ik heb het gevoel dat hij hier heel goed in past.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 jun 2021, 19:55

Loki wel leuk maar op basis van E1 vond ik het minder dan Wandavision and misschien ook Falcon. Hiddleston is natuurlijk geweldig. Ik was destijds teleurgesteld dat hij de bad guy van Avengers 1 was, maar achteraf was hij een van de beste. Hij heeft gewoon toffe screen presence, is kwetsbaar en toffe run ins met de heroes. Marvel begint nu heel erg in de multiverse te tappen. Dus Loki is eigenlijk een anomaly. Hij is door het tijdrijzen van de Avengers in Endgame ontsnapt met de Tesseract, wat een alternate timeline is want in de reguliere timeline wordt hij gepakt en transport hij met Thor terug. Dit houdt zeer zeker in dat hij ook aan zijn uiteindelijke lot ontsnapt.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

12 jun 2021, 09:53

Waarom vond je het dan minder dan Wandavision en Falcon? Ik vind die hele meta gedachte erachter, dat hij als villain alleen maar bestaat om de good guys beter te laten lijken wel echt heel vet bedacht. Los daarvan kan het echt beide kanten op gaan. Het kan een redemption arc worden of toch juist helemaal niet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jun 2021, 11:43

S2 was wel vet, en

https://www.digitalspy.com/tv/ustv/a312 ... sney-plus/

MCU, laat het aub Enchantress zijn :lol:

De backlash.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

25 jun 2021, 06:34

Woki.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jun 2021, 17:02

Vond Sylvie aka Lady Loki wel leuk hoor, maar het is wel een redelijk matige serie. E3 vond ik eigenlijk minder dan de eerste, en die vond ik ook niet super. Waar het heen gaat boeit me niet zo. Ze spelen de unreliable partnership weer, nu tussen Sylvie en Loki. Echter was dit leuker tussen Zemo, Falcon en WS.

En Sylvie is Enchantress. Of ze mergen dit karakter, maar ze is geen female Loki. Ze laat niets los over haar verleden ook.

Ze hebben wel weer wat woke points gescoord door Loki te laten zeggen dat ie wel een beetje van beide walletjes eet. Nu moet Captain Marvel nog even uit de kast komen, die klopt al op de deur, en dan heb je er toch al 2. Falcon had natuurlijk als dieptepunt die BLM speech op het einde.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 jun 2021, 18:46

Je bent gewoon Marvel fan boy Dural, let's face it. Kan wel vaak roepen films niet altijd goed vindt maar kijkt wel super veel van de series en allemaal zowat.

Is zoveel zien op serie gebied. Bijvoorbeeld :
The Americans. Bijna op helft van seizoen 6 echt steen goed. Matthew Rys en Keri Russell zijn erg goed. Elke episode is spannend.

Ben ook bezig met seizoen 3 van Fear the Walking Dead, seizoen 7 van Buffy oa en af en toe wat Erased en FMA.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jun 2021, 20:24

Ik kijk alles van de MCU. Maar de overgang naar woke valt wel op, phase 1 en 2 materiaal is er eigenlijk nog van gevrijwaard. Als ik een favoriete MCU movie moet noemen, of 3 stuks, dan kom ik toch uit bij Iron Man 1, Avengers 1 en Winter Soldier. Allemaal early stuff. Toen was het universum ook nog niet zo uitgebreid als nu.

WandaVision is briljant trouwens. De beste MCU serie. Falcon was erg leuk, maar al wel iets minder. Loki is wisselvallig, wel de minste serie so far. Allen zijn ze beter dan die Netflix marvel drivel.

En ga Castlevania kijken. 10/10 materiaal. Ik ben van plan een rewatch te doen just because.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

26 jun 2021, 12:14

Ik was ook vrij groot fan van de begindagen van het MCU. Nu alles overlapt en in contact met elkaar moet staan, vind ik het allemaal een stuk zwakker geworden. Je merkt dat geen enkele film echt op zichzelf staat, omdat een verhaallijn in een andere film is begonnen of afgemaakt moet worden.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 jul 2021, 15:52

Gisteren seizoen 6 van Star Trek Deep Space Nine afgekeken. 26 episodes van 45 minuten per seizoen maar het is absoluut waard. Elk seizoen tot nu toe voor mij 8 of hoger. Seizoen 6 is daar geen uitzondering op. Die geef ik zelfs een 10. Uitstekend acteerwerk bijvoorbeeld van Avery Brooks als Benjamin Sisko of Terry Farell als Jadzia Dax. Dit seizoen ben ik bij minstens 9 van 26 episodes enorm geëmotioneerd geraakt en gehuild. Het verhaal is ook erg goed, elke aflevering is weer complete verrassing je weet nooit wat er gaat gebeuren en komen. Je hebt Kira Nerys en Odo, de Kardashians, the dominion en meer. Dit seizoen gebeurd er weer een hoop en verveelde ik me geen seconde. Deze serie omdat ik elk seizoen 8 of beter vindt tot nu toe en zijn lange seizoenen gaat tussen mijn favoriete 15-25 series komen.

Over zesde seizoenen gesproken :
BUFFY seizoen 6 geef ik een 6,5
De 3 nerds krijgen enorm veel screentime en zijn enorm irritant.

Americans Seizoen 6

Nog helaas maar 2 episodes te gaan en dan ben ik klaar met heel de serie. Echt geniale serie dit ook. Matthew Rhys en Keri Russell zijn fenomenaal als Philip en Elizabeth Jennings als KGB agenten in de VS leven. Hun buurman Stan(Noah Emmerich) is een FBI Agent wiens baan en doel is om Russische spionnen en KGB AGENTEN op te sporen en arresteren....

Ga dat zien

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 jul 2021, 20:12

Resident Evil Infinite Darkness

Tof.

De beste RE animatie vind ik. De serie ontvangt nogal wat kritiek, maar onterecht vind ik. Zal te maken hebben met hoe Amerika het er van af brengt. Het verhaaltje is best vermakelijk en de animatie ziet er goed uit. Het eindgevecht valt wel tegen (fear bla bla), maar dat is eigenlijk het enige.

Loki finale

Okay, dus
Spoiler:
Kang the Conqueror heeft zich laten zien. In feite loog hij niet, kill hem, en evil versies van hem gaan shit doen. Dat gebeurt nu. De timeline is fucked.

Sylvie werkt nu voor hem? Renslayer straks ook? Ik weet dat Renslayer en Kang samenwerken, of zelfs een koppel zijn in de comics.
Vond Loki uiteindelijk redelijk. Oh, en renewed voor Season 2.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

19 jul 2021, 10:20

Resident Evil gister gebinged. Zeker een vette miniserie. Ik snap wel dat het niet overal goed wordt ontvangen, want het is echt alleen een fanservice. Heb je de games nooit gespeeld, dan doen heel veel momenten waarop veel wordt gefocust, zoals hoe Leon wordt gebracht, je niets. En daar zit het vol mee.

Btw. leuk dat ze in het witte huis de texturen van de Mansion uit de eerste RE hadden gestopt. Van dat soort details kan ik echt genieten.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jul 2021, 16:11

Ik vond de lore dumps dus ook goed. Het portret van Ashley Graham, de referenties aan plagas en de spencer mansion. Hij is wel heel politiek geladen, maar dat vond ik wel goed for a change. Het is een beetje Homeland. De serie speelt zich precies tussen 4 en 5 af.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 jul 2021, 09:50

Ja precies. Ik hoop echt dat ze groen licht krijgen voor een tweede seizoen.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 aug 2021, 16:16

Kijkt er iemand Modern Family? Met name seizoen 9,lig echt heel de tijd in scheur. End credits Chris Martin zingt liedje voor Phil, iemand flatlined "could you turn that off please?" 😂😂😂

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

08 aug 2021, 12:10

Masters of the Universe: Revelation
Mijn shit van de 80's. Alle kastelen, voertuigen, honderden poppetjes en honderden uren VHS herhalingen; zo heb ik me vermaakt tot aan m'n achtste totdat Nintendo opeens de boventoon ging voeren. Transformer heeft ook nog wel z'n tol betaald aan het steeds maar saaier wordende He-man imperium, maar het heeft nooit zo'n invloed gehad op me als dat deze afgetrainde man dat deed. "I have the power" en ik krijg er nog steeds kippenvel van.

Maar goed, Netflix nieuwe serie geeft er weer een draai aan. Er zitten nog wel enigszins dezelfde cheesy 80's taferelen in, maar het heeft wel een wat serieuzere toon. En nog belangrijker, meer diepgang in de karakters, zodat iedere MotU liefhebber van toen die nu inmiddels de 40 voorbij zal zijn, ook hier blijven zitten na een enkele aflevering. Het vreemde is dat He-man eigenlijk niet eens de boventoon voert en dat komt de serie ten goede. Ik lees op andere fora dat ze het als een minpunt zien, maar het maakt van andere oude vaak lege bekende, leuke karakters. Evil-Lyn steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit. En ja er zit wel weer een klein beetje woke in met 3 vrouwen die de klus gaan klaren en de meeste screenplay krijgen, maar het mocht mijn pret niet drukken.

Een hekelpunt aan de oudere serie was dat je thuis hele legers aan poppetjes had liggen, maar in de serie er hooguit 20 in voorkwamen. Dat is in deze korte miniserie beter aangepakt. De opmerking "Oja, die had je ook nog" volgen zich achterelkaar op. Het is geen hoogvlieger en het zal zeker geen horde nieuwe fans opleveren, maar als je je als kind ermee hebt vermaakt, dan krijg je hier genoeg glimlachen van op je taas.

7/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 aug 2021, 17:45

Ik vond het niet heel veel. Eigenlijk zijn He-Man en Skeletor gewoon bait. Gellar vond ik ook slecht als VA. Evil-Lyn is Lena Headey, en die steekt er inderdaad bovenuit. Hamill was goed trouwens, maar hij zet eigenlijk gewoon de Joker op.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten