Het Series Topic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 aug 2020, 10:07

Ja, dat vond ik dus ook een enorm nadeel. Ik roep al langer dat ik schijtziek ben van alle geforceerde representatie. Het slaat volledig door en het is nooit genoeg (zie dreigementen aan CDPR die juist alles in hun game stoppen). Weet je waarom ik films juist van piratebay trok? Juist, geen Stichting Brein commercials. Je was beter af met een rip :lol:

Ik game al lang he, sinds de jaren 80, maar ik heb echt nog nooit van Gay Blade gehoord. En volgens mij heel veel mensen niet. Destijds in 1992/93 ook nooit over gelezen. Dus zo'n impact had het vast ook weer niet. Het staat niet tot wat Atari, Nintendo en ID teweeg gebracht hebben. Leuk voor die gemeenschap, maar hoort niet thuis in deze documentaire. Echter is de angst jegens wrok van de LHBT zo groot, dat iedereen het maar forcefeed. Want ja, straks ben je nog eens een Bigot. CoD Vietnam krijgt trans soldaten. Die waren er natuurlijk ook veel aan het front. Veel offspring daarvan lopen nu nog door die steden, ga maar kijken.

Ik vind High Score's eerste 2 episodes grandioos (het moest wel even benadrukt worden he, ik ben als man geboren en voelde me gevangen). 3 en 4 kun je skippen, volgens mij is dat ook alle LHBT rotzooi, en 5 en 6 zijn leuk. RPG's boeien mij, maar niet die gay game en bord spellen. Karig stuk over FF en waar is Dragon Quest? 4 ging over Madden toch? Dat is echt iets Amerikaans.

Als ik het allemaal op een rijtje zet van mij ook 4 punten aftrek voor die forcefeeded trash.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

30 aug 2020, 14:56

Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 aug 2020, 21:20

Onlangs Buffy S2 en Star Trek Deep Space Nine seizoen 3 afgekeken..
Geweldige series. Erg van genoten.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

31 aug 2020, 10:01

R-Type schreef:
30 aug 2020, 10:07
Ja, dat vond ik dus ook een enorm nadeel. Ik roep al langer dat ik schijtziek ben van alle geforceerde representatie. Het slaat volledig door en het is nooit genoeg (zie dreigementen aan CDPR die juist alles in hun game stoppen). Weet je waarom ik films juist van piratebay trok? Juist, geen Stichting Brein commercials. Je was beter af met een rip :lol:

Ik game al lang he, sinds de jaren 80, maar ik heb echt nog nooit van Gay Blade gehoord. En volgens mij heel veel mensen niet. Destijds in 1992/93 ook nooit over gelezen. Dus zo'n impact had het vast ook weer niet. Het staat niet tot wat Atari, Nintendo en ID teweeg gebracht hebben. Leuk voor die gemeenschap, maar hoort niet thuis in deze documentaire. Echter is de angst jegens wrok van de LHBT zo groot, dat iedereen het maar forcefeed. Want ja, straks ben je nog eens een Bigot. CoD Vietnam krijgt trans soldaten. Die waren er natuurlijk ook veel aan het front. Veel offspring daarvan lopen nu nog door die steden, ga maar kijken.

Ik vind High Score's eerste 2 episodes grandioos (het moest wel even benadrukt worden he, ik ben als man geboren en voelde me gevangen). 3 en 4 kun je skippen, volgens mij is dat ook alle LHBT rotzooi, en 5 en 6 zijn leuk. RPG's boeien mij, maar niet die gay game en bord spellen. Karig stuk over FF en waar is Dragon Quest? 4 ging over Madden toch? Dat is echt iets Amerikaans.

Als ik het allemaal op een rijtje zet van mij ook 4 punten aftrek voor die forcefeeded trash.
Ja Gayblade inderdaad :lol: Zo zijn er waarschijnlijk duizenden games die hetzelfde lot hebben getroffen, maar omdat dit dan weer de gayscene uit de jaren 80 betreft een leuke fill voor de show...not. Maak daar alsjeblieft een aparte show van, dan kunnen we daarnaar kijken als we naar dat soort zaken geïnteresseerd zijn. Het is tenslotte in issue die niet gamegerelateerd is en in elke industrie voorkwam. De game wereld is voor mij altijd een etniciteit- en genderneutraal gebied geweest. Althans, ik ben er nooit mee bezig geweest. Zelfs op fora is dat nooit het geval geweest. Waar een rechtse Warioman tegen een linkse 7threst in discussietopics hard tegen elkaar ingingen, had je weer de gemoedelijkheid van de 2 in een Zelda topic. Hou die 2 zaken apart. Homofobische shit ben ik eigenlijk nooit tegengekomen in topics. Ja de standaard "ha! gayyy!" shit, maar dat is puur omdat het lekker in de mond ligt. Net als (helaas) kanker voor mensen met een Zuid-Hollands dialect.

Maar dat van CoD wist ik niet. Eigenlijk vind ik dat hilarisch ^^D
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 aug 2020, 11:43

Over CoD en loltaku:

https://kotaku.com/call-of-duty-trailer ... 1844869021

Die zaken zijn allang niet meer apart. Twitter en links extremisten (een gevaarlijke stroming, vind ik), gaan meteen los. Check alleen al Resetera. Daar wordt in feite geweld tegen blanke hetero's aangemoedigd, tegen alles wat zeg maar zogenaamd nooit oppressed is geweest (blanke hetero mannen dus). Op GAF, waar ik weer actief ben nadat ik was permed op REE, houden we een topic met screengrabs bij over die idioten. Het is waanzinnig wat ze daar uitkramen en wat voor regels die mods opstellen (als een vrouw aangifte doet, heeft zij per definitie gelijk.. dit is echt op die site terug te vinden), heerlijk leesvoer. Ieder game topic ontaard in een politieke discussie. Outfit te bloot, vrouw teveel damsel, man te seksistisch, QA tester is trump voter.

Mensen als Schreier, ex-Kotaku, zijn er ook helemaal ingezogen. Die doet niets anders meer dan de SJW cuck uithangen. Ree hebben AngryJoe gecanceld, omdat hij beschuldigd was (onschuldig bevonden, maar dat maakt niet uit). Ze hebben John Linneman weggejaagd omdat hij in een Ion Fury video geen disclaimer plaatste over een homofobe grap ofzo. Het gaat maar door. Neil Druckmann pushed ook overduidelijke politieke agenda's in zijn games. Daarom wordt ie nu ook wel Cuckmann genoemd.

Er is niet eens een discussie mogelijk. Zodra ik postte "wacht eerst de feiten af" was het "white supremacist! bigot! rape supporter! ban!"

Dit is een mod:

Afbeelding

Blanken doden is helemaal ok.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

31 aug 2020, 14:28

Nee, nee, dat is geen mod... Dat is een admin! Ik weet dat meningen onder bekenden verschillen over ERA, maar persoonlijk vind het het een ronduit gevaarlijke groep worden. Fuck het soort mensen wie dit staande houden, maar met dat soort comments heb je serieuze psychische problemen...

In ander nieuws, volgens mij verkeerde topic? :'D

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

31 aug 2020, 14:34

Het begon met High Score en politiek in die serie, en in games :lol:
Shadow schreef:
31 aug 2020, 14:28
Nee, nee, dat is geen mod... Dat is een admin! Ik weet dat meningen onder bekenden verschillen over ERA, maar persoonlijk vind het het een ronduit gevaarlijke groep worden. Fuck het soort mensen wie dit staande houden, maar met dat soort comments heb je serieuze psychische problemen...
Nog erger :lol:

Die Hecht is wel mod toch? Die is letterlijk gestoord. En dan heb je nog die 343 medewerkers zoals Frankie O Connor (Stinkles?). Die heeft een verstandelijk beperkt meisje aangerand en is daar volgens mij ook voor veroordeeld ofzo. Die wordt verdedigd. Die Cerium, de founder, die is daadwerkelijk veroordeeld wegens smaad tegen een homo. De artikelen zijn gewoon te googlen, hij schijnt een bekende schrijver te zijn.

Ook mooi op die site zijn de polls. Zodra de mening niet teveel naar hun narrative gaat wordt de poll verwijderd. En dan wordt de thread gelocked en iedereen gebanned die tegen hun ideologie is. Een populaire mening daar is 'iedere europeaan moet zich schamen en boeten voor wat er in de middeleeuwen is gebeurt'.

Zij hebben GAF destijds ook ten gronde gericht. Zij bepaalden toen die sfeer daar. EviLore is trouwens ook onschuldig bevonden, en hoewel ik hem toen een ass vond, mag ik hem nu eigenlijk wel. Hele relaxte poster nu en je kunt daar links of rechts verdedigen of grapjes maken over wat dan ook, hij banned je niet. Hij beweert dat die groep die nu Ree is, hem een mes in de rug hebben gestoken en dat hij zelf teveel macht gaf aan bishoptl (die ook gestoord is).

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

31 aug 2020, 15:28

Het grote probleem (in mijn opzicht) met ERA is dat het opgericht werd met goede redenen en alles wat er rondom hing de perfect shit storm was. Mods op GAF waren knetter gek, zeiden echt ronduit afschuwelijke dingen en gooide met de ban hamer rond zonder enig moeite als jij het met hun eens was. Evil zelf met die beschuldiging heeft het ook afschuwelijk verkeerd aangepakt en het feit dat sommige elkaars handen boven elkaars hoofd hielden nadat echt gruwelijke (prive) chats vaker dan eens uitlekte was genoeg om ERA te starten.

Het begon ijzersterk, GAF zonder de gruwelijke verhalen, men werd op een normale manier behandeld en iedereen kon met elkaar door de deur. Alle mods in het begin waren goed bezig, eerlijke waarschuwingen, eerlijke bans en goede transparantie. Maar nadat ze allemaal langzaam en zeker het forum verlieten en er nieuwe mods/admins kwamen, toen begon het langzaam maar zeker in elkaar te storten. Normale discussie is er niet meer en het is 'Our way or the highway' geworden. Nepenthe is echt het perfecte voorbeeld van wat het forum is geworden en de functie waar die zich in bevind.

Ook met het topic van Trump zijn broer wie was overleden, het gehele forum springt erop met: "God, waarom heb je de verkeerde genomen?!" of "Mooi, nu de rest nog!". Sorry maar... Wat de fuck? Ik vind Trump ook een complete idioot wie Amerika echt hilarisch slecht bestuurd en echt gruwelijke gevaarlijke keuzes maakt, maar om hem dan dood wensen omdat je het een complete eikel vind? Het topic met mensen met MAGA petten, of ze dat mogen vergeven als ze dat al die jaren terug deden, en je krijgt: "Don't forget, don't forgive." of mijn favoriet, een foto van Inglorious Bastards waarbij net haken krijs in het voorhoofd was gesneden, en er zoveel bloed serieus zeggen dat ze het hopen. En zodra iemand ze daarop uitroept, dan word die helemaal met de grond gelijk gemaakt en ze moeten niet zeiken, want politiek rechts is: "Velen malen erger en wilt ons allemaal dood hebben!"

Met al dit gedoe hebben ze meerdere communities weggejaagd. Moslim-Era is al tijden vertrokken, PC-Era hebben eigen forum opgezet, Splatoon-Era heeft Discord uitnodiging verwijderd en erkennen forum niet meer, Asia-Era na de oproep discussie is begonnen met het verlaten en dat zijn de paar welke ik zo één twee kan bedenken. Zoveel mensen zijn van het schip gesprongen en de community krimpt voor zover ik weet.

Ik bemoei mij al tijden niet meer met off-topic, in het gaming deel zit nog steeds super gezellig volk. Maar off-topic, sweet lord...

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

31 aug 2020, 15:52

Ik volg sommige topics nog wel eens op Era, maar vaak kom ik er snel achter waarom ik de site gewoon moet vermijden als de pest. In het F1 topic bijvoorbeeld. Trainingssessie is net geweest: nul posts. Iemand maakt een post over coureurs die niet knielen (maar wel een t-shirt dragen met End Racism) en het topic is weer twee pagina's verder. Ik snap het dat daarover wordt gepraat bij de eerste race (want toen was het al zo), maar in elk topic lijkt politiek de boventoon te voeren en is er geen ruimte voor een goede, inhoudelijke discussie.

Anyway, weer on-topic:

Snowpiercer S1

Ik vond het een stuk vermakelijker en beter dan in van tevoren had gedacht. Het is zeker geen ijzersterke serie, maar het kijkt lekker door en verveelt eigen nergens. Het gebruikt het concept van de comic en film ook op een interessante manier en heeft als serie meer ruimte om de verschillende kanten van het verhaal te laten zien. Ben wel benieuwd hoe ze hier in seizoen twee mee verder gaan.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 aug 2020, 17:38

lol ja en zodra je vraagt on topic te blijven is het van 'dismissing serious concerns bla bla' en wordt je meteen gemeld. Omdat je on topic wil blijven in een racing discussie :lol:

Ik heb die warnings zovaak gehad.

Shadow,

De Ree oprichters waren diezelfde GAF mods en de meest extremistische posters. Zoals Crossing Eden (fucking ubisoft shill), Morrigan, ZeoVGM etc. Dat zijn hardcore SJW's die van GAF destijds ook een minefield maakten. De intentie was inderdaad goed, maar binnen een paar maanden was het al lopen over eggshells. Toen GAF weer opkrabbelde was het opeens een 'veilige' plaats. Je kunt er nu los gaan over van alles, die Alanah Pearce is daar laatst afgefikt toen ze uit de kast kwam met haar "pansexual" lulverhaal aka oppression points scoren bij de community. Maar sommigen vonden het ook okay. De mooiste reacties zijn cynisch "watch her ending up with a white guy and 2 kids anyway".lol.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

31 aug 2020, 19:45

R-Type schreef:
31 aug 2020, 11:43


Afbeelding

Blanken doden is helemaal ok.
Het is altijd andere blanken doden dat oké is, maar wat als het zij zelf/hun familie zou worden?



Fuck ResetERA.
:huillie:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 sep 2020, 10:51

Ik zat vroeger wel veel op NeoGaf, maar dat is ongeveer voordat de PS4 en Xbox One uitkwamen gestopt. Actief posten al niet meer sinds de PS360. Wel kreeg ik mee dat er een leegstroom was naar Resetera en er schandalen naar boven waren gekomen. Maar dat het zo erg is op Resetera dat wist ik niet.

Tegenwoordig alleen nog hier en in een besloten FB groep actief posten. En uiteraard zo nu en dan wat oldskool terrorposts op de frontpage van Insidegamer om gasten als Meta_coola en SnakeNL op de kast te jagen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

01 sep 2020, 12:02

R-Type schreef:
30 aug 2020, 10:07
Ja, dat vond ik dus ook een enorm nadeel. Ik roep al langer dat ik schijtziek ben van alle geforceerde representatie.
Moet denken aan de Netflix adaptation meme
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BBC kan er ook wel wat van though
Afbeelding

Afbeelding

blackwashing. Blackwashing everywhere. Het grappige is dat wanneer het omgekeerd gebeurt, de mensen die blackwashing aanmoedigen zullen protesteren. Double standards

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 sep 2020, 13:56

Nee joh?! Kleine Zeemeermin ook al?!

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

01 sep 2020, 17:00

SmartTies schreef:
01 sep 2020, 13:56
Nee joh?! Kleine Zeemeermin ook al?!

Afbeelding
Kleine Zeemeermin is juist logisch.

Koning Triton is gebaseerd op Poseidon. Poseidon is een griekse God. Grieken indertijd waren een stuk donkerder qua huidskleur.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 sep 2020, 18:47

James Bond wordt ook blackwashed toch?

Man, wat zou het vet zijn als Marvel een Nick Fury ofzo gaat whitewashen. Internet klapt er uit.

Valt het jullie ook in die reclames op TV? Gewoon random stelletjes, tegenwoordig allemaal van verschillende komaf. Ze durven geen volledig wit stel meer te showen. Mag van mij en je ziet het IRL natuurlijk ook wel maar het lijkt in die reclames opeens zo random dat ik er om moet lachen. Zie je opeens Mortal Marcel tussen een wit gezin een burger happen.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

Re:

02 sep 2020, 13:34

R-Type schreef:
31 aug 2020, 11:43

Mensen als Schreier, ex-Kotaku, zijn er ook helemaal ingezogen. Die doet niets anders meer dan de SJW cuck uithangen.
Jason Schreier heeft toch wel die artikelen geschreven over hoe developers worden behandeld bij o.a. EA en volgens mij ook ND? Dat vind ik op zich wel een nobel iets. Weet niet wat hij verder op dat forum allemaal doet tho.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

02 sep 2020, 13:53

Also heb begrepen dat de schrijver van James Bond een racistische, homofobe en seksistische man was. Ook zie ik James Bond meer als een icoon en niet per se met een eenduidig uiterlijk. In dat opzicht ben ik helemaal voor een zwarte lesbische vrouw als Bond om die schrijver post mortem een hak te zetten. Lesbische seksscène erin en dan is iedereen blij ; ) Of waarschijnlijker, haat iedereen het... ^_^'

Bij andere dingen heb ik er wat meer moeite mee, maar goed kan ook zijn dat james bond me sowieso niet heel erg veel boeit en Triss Merigold me wel wat meer.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 sep 2020, 17:19

Leuk en aardig al dat Blackwashing maar het wordt wel enorm overdreven zeg man man man man. Heeft niks meer met bron materiaal te maken. En als we toch bezig zijn, geef dan ook gelijk normale en goede rollen aan Arabieren en Russen bijvoorbeeld... Die komen er al decennia nog vele male slechter vanaf dan zwarte mensen in Hollywood....

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

02 sep 2020, 22:35

R-Type schreef:
01 sep 2020, 18:47
James Bond wordt ook blackwashed toch?
Nee.

Waren geruchten dat Idris Elba misschien de rol zou nemen, maar die is ondertussen te oud.

Toen joelden mensen dat een black actress gecast was als de nieuwe 007 in No Time To Die. Terwijl dat alleen zo is omdat James Bond met pensioen is.
:huillie:

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

02 sep 2020, 23:02

Doet mij denken aan, volgens mij was het, Homeland. Ze hadden weer de zoveelste terroristen plot en de graffiti artiest schreef dat de show racistisch is in het Arabisch, heerlijk :lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 sep 2020, 06:18

Shadow schreef:
02 sep 2020, 23:02
Doet mij denken aan, volgens mij was het, Homeland. Ze hadden weer de zoveelste terroristen plot en de graffiti artiest schreef dat de show racistisch is in het Arabisch, heerlijk :lol:
Maar Homeland maakt van iemand die een ambassadeur is een terrorist, dus dat is wel beetje racistisch ja ;)

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

03 sep 2020, 10:50

Show nooit gekeken, shit doet mij echt geen hol :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 sep 2020, 11:09

heb ze allemaal gezien lol.

Vond Homeland wel leuk, vooral de eerste 2 seizoenen. En Danes wel consistent sterk al valt haar trucje wel op (haar hoofd staat steeds op afgrijzen) en ze mag overacten omdat Carrie bipolair is.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 sep 2020, 19:59

Shadow schreef:
03 sep 2020, 10:50
Show nooit gekeken, shit doet mij echt geen hol :P
Je mist ook niks nee, klopt

@Ties;

Ik ben nu bij S3 E8 van Topboy.
Damn blud. Het is AAN.
Spoiler:
Die Sugar man man, WAUW. Dushane is in big trouble, fam. Innit? Die crew van Jaimie, damnz.Ik vind Sully idd ook echt vele malen toffer dan Dushane.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten