Het Series Topic

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: Het Series Topic

19 mei 2020, 18:06

MJ haat negers tho.


Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 mei 2020, 09:45

Valt wel mee denk ik. Wie weet was die vent gewoon irritant.

Afbeelding

Vind het ook wel goed dat hij niet afgezaagd een politiek statement nam. Wat die negers allemaal weer hadden verwacht. Het boeide hem niet, hij vond zichzelf sportman en geen activist. Wilde gewoon zijn ding doen op de court.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

21 mei 2020, 01:34

R-Type schreef:
19 mei 2020, 16:22
Ik vond de opbouw perfect.

Het draait om 1998, de laatste titel van Michael en de Bulls en zijn laatste jaar (nou ja, op de Wizards comeback na). Daar begint en eindigt het mee.

Beide three peats worden tegelijk drip feeded. Eerst een stuk doorbraak en weg naar het eerste kampioenschap in 1991. Dan een stukje 1996, Dan 1992 en dan 1997. etc.

Alle 1996-1998 stukken zijn uiteraard met Rodman. Zijn enige 3 seizoenen bij de Bulls. Overigens was dat een fucking baas. Hij oogt als een clown, maar vergeet niet, die gozer was een van de beste defenders die de NBA ooit heeft gehad. Daarom was Jordan ook blij met hem, terwijl hij de 80's Pistons haatte. Rodman kwam en opeens was de 1996 Bulls de meest dominante ploeg in de NBA ooit op dat moment.

Overigens is het bijna onmogelijk om Jordan niet te mogen denk ik. Over Lebron en Kobe kon je nog denken, eikels. Sir Charles natuurlijk ook, dat was een zuiger. Maar Jordan sprak uitsluitend op de court. Wat die man ook heeft neergezet, die Air Jordan lijn enzo...

Overigens baalde ik als Barkley fan wel van die overwinning op de Suns, maar in de docu zie je hoe close die finale eigenlijk was. Chicago won nooit met dikke cijfers en de Suns wonnen gewoon 2x in Chicago, en was op weg naar een 3e winst op rij waarna ze weer thuis zouden spelen. Dat zou de Bulls ongetwijfeld hebben gebroken.
Jij hebt er duidelijk vaker naar gekeken dan ik vroeger en geeft hetzelfde antwoord als een maat van me die al 30 jaar NBA gek is :lol: Ik keek het weleens en dan vooral door hem vroeger, maar het was niet helemaal mijn ding. Ik had er ook een pleuris hekel aan op school vroeger. Altijd die 10 minuten voordat de les begon mocht je altijd warm gooien en was voetballen ermee streng verboden. De leraar was even weg dus ja daar zat tie op m'n schoen. En net na het derde schot ofzo komt de leraar de zaal weer binnen en ik peun 'm midden op z'n smoel. Kaak gebroken, bril kapot en een week geschorst :'D
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 mei 2020, 09:44

Voetballen met een bball is geen goed idee nee, lol. Mocht idd nooit. Wat wij op school wel eens mochten doen, was trampoline onder de bucket. En dan real life NBA Jam.

Voetbal en basketbal waren mijn ding. Bball heeft hier sowieso altijd wel onder de jeugd geleefd, Donar is altijd populair geweest en trekt landelijk de meeste bezoekers. Zal er mee te maken hebben. We speelden het dagelijks op het plein, 3 tegen 3 of meer. Sommige zaten er al jaren op en waren fucking goed. Het ultieme gevoel was iemand blocken.

Die 90's tijd uit de docu was ook de golden age. Je had Jordan, Magic, Barkley, Shaquille etc. Vrijwel iedereen liep met Starter petjes van de Hornets, Bulls etc. NBA Jam natuurlijk, dat was toen mijn nummer 1 arcade game ook. Die docu gaat terug naar dat tijdperk.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

21 mei 2020, 15:52

Dat valt mee Ties. Ik had eerder verwacht je hem zou slaan ofzo ;) :snor:
Wij hadden met basketbal meisje die op korfbal zat. Alle jongens stonden met open mond te kijken ze schoot basketbal vanaf 25-30 meter door de ring heen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

21 mei 2020, 20:21

Korfbal gemengde sport. Samen douchen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

24 mei 2020, 12:46

Bij mij was het altijd ijshockey -LA Kings en Panda's Rotterdam-, voetbal (Feyenoord, hele dagen op pleintjes en zelf bij een club) en vooral vechtsporten (dankzij Jean Claude en Karate Kid :lol: ) op jongere leeftijd.
Ieder jaar kom ik wel 1 a 2 keer in Florida voor mijn werk en dat probeer ik dan zo te plannen dat de LA Kings er spelen. Collega's daar regelen altijd wel kaartjes voor een wedstrijd in de BB&T Center.

Er zijn overigens 5 NBA Jam arcadekasten met Michael Jordan uitgebracht. Hij wilde zelf ook in de game, maar kon niet omdat Nike bepaalde rechten had, waardoor de NBA hem niet mochten gebruiken voor randzaken en/of marketing etc. Maar MJ had om een versie gevraagd waar hij wel in zat. Overigens gaan de geruchten dat de Arcade 1-up kast van NBA Jam wel Michael Jordan zal hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 mei 2020, 08:51

Bulls waren inderdaad een beetje zozo in NBA Jam, omdat MJ er niet in zat. Terwijl ze de eindbaas waren in de originele release (want kampioen). Al was Horace + Scottie niet onaardig. In TE waren het volgens mij de Rockets als kampioenen maar die waren ook goed met Hakeem. De arcade kast van de originele Jam had ook Shaq. Dat was de eerste keer dat ik uberhaubt Jam speelde weet ik nog, ergens in 1993.

Mijn team in de originele Jam was Suns, Barkley en Majerle geloof ik. Hornets waren ook goed met 'Zo en Grandma Johnson. Vond op de consoles de originele trouwens beter dan TE. TE had wel meer spelers die je kon rouleren maar ook dat health systeem dat spelers heel traag maakte als je ze bleef duwen en slaan.

De beste van de Jam games vind ik Showtime op de Dreamcast. Arcade perfect en speelde die game met stick.

Een Arcade 1up NBA Jam is heel tof. Maar dan zit je wel weer met die klote Mortal Kombat achtige AI. Jam was zo gemaakt dat de AI altijd in je spoor blijft (het past gewoon 3 point stats aan, dus zelfs Shaq nailed ze), tenzij je gericht voor On Fire gaat en hem hammered. Console had veel leukere AI (hoewel de PS1 versie 1 op 1 met arcade was geloof ik).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 jun 2020, 13:38

Westworld 3

Lijkt behoorlijk te zijn geflopt, toch komt er een 4e. Vind het wel weer leuk, al blijft 1 het best.

Het is gewoon te ingewikkeld voor de massa. Props voor HBO dat ze doorgaan, andere hadden dit gecanceld en allang gefocus test tot iets doms. Bet on it.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 jun 2020, 16:04

Serieus, Westworld leek me aardig afgesloten qua verhaal na seizoen 2

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

06 jun 2020, 17:11

R-Type schreef:
06 jun 2020, 13:38
Westworld 3

Lijkt behoorlijk te zijn geflopt, toch komt er een 4e. Vind het wel weer leuk, al blijft 1 het best.

Het is gewoon te ingewikkeld voor de massa. Props voor HBO dat ze doorgaan, andere hadden dit gecanceld en allang gefocus test tot iets doms. Bet on it.
Seizoen 1 is inderdaad overduidelijk het beste en volgens mij hadden de makers ook het idee dat er geen vierde seizoen meer zou komen. Het einde van seizoen 3 gaan namelijk vrij makkelijk genomen worden als einde van de serie, als je die after credits scene weg zou laten.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

06 jun 2020, 20:49

Heb seizoen 2 is gezien vind nog best goed. Seizoen 3 voorlopig nog geen zin in. Voorlopig nog zoet met van alles, oa Buffy the Vampire Slayer en Star Trek Deep Space Nine

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

07 jun 2020, 15:22

Jeffrey Epstein: Filthy Rich
Gotta love conspiracy theories. Zeker alles wat met Epstein te maken heeft. Dit is natuurlijk maar een deel van het hele verhaal, en helpt ook niet dat het geproduceerd is door een vriend van Bill Clinton, die voor zover bekend in tegenstelling tot Trump wel op het eiland geweest schijnt te zijn. Hoe hij op 'mysterieuze wijze' geld aftroggelde van o.a. Wexner en die ponzi scheme dude, blijft nogal buiten beeld. Ik blijf me vooral afvragen of pedofilie wel zijn nr. 1 motivatie was, of meer collateral damage. Maar geeft evengoed een mooi beeld van Epstein.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 jun 2020, 09:30

Better Call Saul wordt beter en beter, wat een seizoen weer. Waar ik het eerst maar een slap spinoffje vond begin ik het nu mss wel leuker dan BB te vinden. Maar damn, ik dacht dat dit de finale was, kunnen we weer twee jaar wachten zeker.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

25 jun 2020, 19:22

Gewoon Arno schreef:
25 jun 2020, 09:30
Better Call Saul wordt beter en beter, wat een seizoen weer. Waar ik het eerst maar een slap spinoffje vond begin ik het nu mss wel leuker dan BB te vinden. Maar damn, ik dacht dat dit de finale was, kunnen we weer twee jaar wachten zeker.
Het is gruwelijk fucking goed ja, niet normaal. Saul/Jimmy is briljant gespeeld hier door Bob Odenkirk, veel beter nog dan in BB. Sowieso is Kim Wrexler ook minstens 3x behapbaarder dan Skylar en het cartel gebeuren in Better Call Saul boeit me gewoon veel meer dan tijdens BB.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 jul 2020, 23:37

Stop met zoeken, ik heb de Serie der Series gevonden. De holy grail. Dark! Ben nu bij Dark seizoen 3 aflevering 4 van de 8 . Deze serie is eindbaas der series, het is echt gestoord goed, niet normaal. Iedereen zelfs mijn pa dacht dat het per se horror was en of gore, maar het is niks van dat. Het is over menselijk lijden, dingen verliezen en fouten proberen recht te zetten. Seizoen 1 en 2 vond ik ook al briljant, dit is ook tot nu toe niks minder dan dat.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 jul 2020, 08:29

Dark wordt ook mijn volgende serie. Iedereen is er lyrisch over en het concept spreekt me ook zeker aan.

Ben nu bezig met Narcos Mexico, maar vond de 2 laatste Colombia seizoenen beter. Zeker seizoen 2 is een pak minder door het missen van 2 hele prachtige badguys uit seizoen 1.

Het laatste seizoen van Better Call Saul is het beste van alle seizoenen, omdat het advocaten wereldje wat minder aandacht krijgt. Daardoor komt het wat meer overeen met Breaking Bad. Ik werd in eerdere seizoenen ook een beetje moe van dat gezeik met die broer. Maar doe even een rewatch van Breaking Bad als je denkt dat dit beter is. Dat staat toch echt mijlen ver boven de rest op serie gebied. Okay, misschien gelijk met The Wire.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

07 jul 2020, 22:42

Vond Narcos Mexico wel goed, juist omdat de 'badguy' ongeveer totaal de tegenovergestelde persoonlijkheid heeft als Pablo Escobar. Maar je merkt dat alles net iets softer is, want Mexico. Die in Colombia is wel de betere ja. Seizoen 2 moet ik nog kijken van Mexico.

La Casa de Papel
Met seizoen 1 begonnen. Had hier wel iets meer van verwacht nadat ik zoveel mensen hier over hoorde. Ergens komt alles een beetje over als een goedkope productie. Het begint al met de pretentieuze intro die onaf lijkt (maar dat is ook wel een beetje Netflix eigen), het is cool gedaan, maar nogal leeg en op het einde hebben ze snel wat filtertjes eroverheen gegooid ofzo. Ik zit in kamp overvallers, dus alle scenes die zogenaamd spannend moeten zijn met de gijzelaars voel ik niet, je merkt dat ze steeds een spannend muziekje inzetten, maar het zal me echt een worst wezen als die gijzelaars overlijden, want ik heb nul binding met ze. Enige karakters die wat meer diepgang hebben en interessant zijn, zijn tot nu toe zijn Berlin, de Professor en de politieagente, de rest komt wellicht nog. On a positive note, hou ik altijd van (bank)overval films/series en het Spaansje sausje is ook lekker, dus ik blijf gewoon kijken.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jul 2020, 13:11

Casa de Papel 1 vond ik leuk genoeg om te bingen. 2 is al wat minder en het is ook erg ongeloofwaardig maar wel vermakelijk. Berlin steelt de show.

Wat mij een beetje tegen begon te staan was het hoge MTV gehalte van de serie. Het te gelikte zeg maar. Duidelijk gericht op een jonger publiek.

Seizoen 3 heb ik niet eens de moeite voor genomen. Hij is na 2 seizoen wel klaar.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 jul 2020, 17:53

Ik ben bij Deel 1 aflevering 7 pas zoals Netflix het noemt maar vind al niks meer aan. En veel vrienden en familie in mijn omgeving zijn al veel eerder gestopt nog.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

08 jul 2020, 22:50

Yellow schreef:
07 jul 2020, 22:42
... Maar je merkt dat alles net iets softer is, want Mexico.
Die vlieger zou nu niet meer opgaan ^_^'
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

09 jul 2020, 10:32

SmartTies schreef:
08 jul 2020, 22:50
Yellow schreef:
07 jul 2020, 22:42
... Maar je merkt dat alles net iets softer is, want Mexico.
Die vlieger zou nu niet meer opgaan ^_^'
? Dat sombrero cultuurtje haal je er niet echt uit volgens mij, zijn wel andere mensen dan Colombianen

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

09 jul 2020, 12:13

Yellow schreef:
09 jul 2020, 10:32
SmartTies schreef:
08 jul 2020, 22:50


Die vlieger zou nu niet meer opgaan ^_^'
? Dat sombrero cultuurtje haal je er niet echt uit volgens mij, zijn wel andere mensen dan Colombianen
Mexico is al jaren geen soft land. Is al heellang onwijs gevaarlijk dat bedoeld Ties ;)
Die nodig zijn PB en DM kan gaan lezen aub

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 jul 2020, 12:20

Ja dat weet ik. Maar je ziet wel een verschil in cultuur/levenstijl evengoed. Mexicanen zijn iets luier, rustiger en meer gemoedelijk. Vergelijk alleen al de introverte leider Felix met Pablo Escobar.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 jul 2020, 19:20

Zo net Dark afgekeken seizoen 3. Speechless, wauw. Heb echt zwembad van gemaakt! Dit gaat voor mij ergens in mijn top 5-10 favoriete series gepropt worden samen met series als Six Feet Under, Mad Men, Sopranos, The Wire en meer!!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten