Het Series Topic

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

11 apr 2020, 03:09

Bekritiseren is vrij, maar snap niet dat je hiervoor bent gaan zitten om wat op te steken. Het toont een nieuwe variant van het trailertrash Amerika wat ik nog niet zo had gezien. Dat was dan enigszins het docu-gedeelte wat voor mij gold. In dat opzicht net zo docu als de paupers van een Kardashians die je aankaartte. Verder was het gewoon simpel Jerry Springer volk waar ik naar zat te kijken en wat heerlijk wegkijkt wanneer je je niet voor de volle 100 voor hoeft te concentreren.

De Kardashians overigens die vanuit mijn optiek veel meer schade aanrichten aan de maatschappij, omdat daar 50% waarschijnlijk wel naar kijkt alsof het de normale gang van zaken is. Een iemand met een beetje verstand in zijn knijter -laten we zeggen 90% van de kijkers-, moet toch kunnen zien bij een Tiger King dat het hele zwikkie gewoon een asociaal bij elkaar geraapt zooitje is met sekteachtige taferelen van beide/alle kampen. Je zegt "Carole Baskin en haar man hebben bijvoorbeeld al hard uitgesproken tegen de serie, omdat de enige reden dat zij meededen was omdat hun was beloofd dat de serie het 'echte verhaal' zou vertellen en zich voornamelijk zou richten op het welzijn van de dieren." en geloof je haar wel na het zien van deze serie? Het is allemaal niet snor met deze gasten. Jammerende vertoningen achteraf heb je altijd. Daarom moet je dit soort meuk niet zo serieus nemen en al helemaal geen kant kiezen. Heeft ze d'r vent daadwerkelijk vermoord? Notguilty till proven. Is dat wijf eigenlijk net zo knettergek als Joe? Wie weet.

Je zal altijd simpele zielen hebben die er te ver in opgaan. Is een Netflix dan schuldig aan maatschappij verpaupering? Eigenlijk laten ze alleen maar zien hoeveel idioten er rond lopen door de onverwachte steun naar Joe. Al zal dat ook wel weer enorm opgeblazen zijn om de abonnees te strikken, maar Netflix en/of de makers hebben nergens wat fout gedaan en hebben weer een klapper binnengesleept.

Btw. je hebt het ook over de deelnemers die niet weten dat het plat vermaak is. Dat is toch eigenlijk met al dit soort plat vertier?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

11 apr 2020, 08:46

Typisch dat je volledig over mijn opmerking dat get grootste verschil tussen Tiger King en een Kardashians of een Jersey Shore is dat bij Kardashians en Jersey Shore de boel scripted as hell is. Dat zijn duidelijk geen documentaires, want hoewel het over echte mensen gaat, zijn geen van de situaties in de serie echt. Ze zijn realistisch, maar alles wat je in een reality show zoals dat ziet is zorgvuldig opgezet door de makers en schrijvers.

Bij Tiger King (en documentaires in het algemeen) is dit niet het geval. Zij vertonen echte situaties en het narratief wordt vervolgens in de edit gecreëerd. Tiger King is in dat opzicht absoluut een documentaire, de makers van Tiger King refereren ook verder naar hun eigen werk als documentaire. Je kan hoog en laag springen dat dit geen docu is, maar wanneer iets eruit ziet als een documentaire, zich gedraagt als documentaire en expliciet wordt gemarkeerd als documentaire door de makers.... dan is het een documentaire.

Note: niet elke documentaire hoeft "educatief" te zijn he. De muziekdocu over Taylor Swift van eerder dit jaar is ook niet educatief, maar wel erg leuk voor Taylor Swift fans om te kijken. Dat Tiger King niet educatief is, is geen probleem. Dat het een harmful narratief promoot waarbij de serieuze criminelen er goed uitzien, maar een vrouw die zich hard inzet tegen dierenleed om één of andere reden tot de bad guy wordt bestempeld door cruciale info weg te laten en andere niet belangrijke info extra aan te dikken, dat is een probleem.

En ja, ik zou inderdaad zeggen dat de makers en Netflix hier iets fout hebben gedaan in mijn mening. Het maken van een docu als Tiger King die een heel duidelijk narratief bouwt aan de hand van vervorming van feiten, omissie van belangrijke punten die niet dit narratief ondersteunen en sterk misogynistische neigingen is onethisch. Netflix weet dondersgoed hoe groot hun potentiële publiek is en weet dondersgoed wat voor boodschap dat publiek zal oppikken na het kijken van een serie die dit narratief brengt.

De opmerking "ze hebben gewoon iets gemaakt aat mensen leuk vinden en dat is goed" is een heel erg pro-kapitalistische manier van kijken, alsof de enige waarde die een film of serie kan hebben is dat het veel mensen trekt en dat je verder vooral niet moet nadenken over wat voor boodschap het over kan brengen, want dat is toch anders van persoon tot persoon. Dat een serie die claimt de waarheid te tonen dingen opblaast om meer kijkers te trekken is iets dat niet aangemoedigd moet worden.

En over dat laatste: de deelnemers in series als The Kardashians, Jersey Shore, Love Island en soortgelijke shows zijn er absoluut van op de hoogte dat wat zij maken gewoon plat vermaak is. Weer, die shows zijn tot in de puntjes uitgedacht en gescript, niemand die meedoet aan die shows denk echt kwaliteitstelevisie te maken of dat ze ernaar moeten streven om de waarheid te tonen.

Edit: Ik zag een mooie opmerking ergens die deze serie "Trumpian" filmmaking noemde, wat effectief verwoord wat er mis is met deze serie.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

25 apr 2020, 17:00

Onlangs gekeken/afgekeken;

Outlander seizoen 2. Goed seizoen maar wat een zwaar teleurstellende finale, niet normaal. Duurt ruim een uur en gebeurd vrijwel niks. Seizoen zelf is weer hoogst intrigrerend en spannend. 8/10

Ozark seizoen 3 7/10 zeer zeer vermakelijk en spannend

Star Trek Deep Space Nine seizoen 1
Geweldig, echt enorm van genoten . Odo _O_ Dax <3 {:) {:) {:) Commander Sisko ook geweldig. Heel diplomatiek en laat bijvoorbeeld Kira ook dingen exploren als ie niet eens altijd met haar eens is.
Spannend serie je weet nooit wat er uit de docking bay ter voorschijn komt! Ook Quark niet te vergeten .

9/10

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

25 apr 2020, 17:59

The Great Volunteer schreef:
25 apr 2020, 17:00
Onlangs gekeken/afgekeken;

Outlander seizoen 2. Goed seizoen maar wat een zwaar teleurstellende finale, niet normaal. Duurt ruim een uur en gebeurd vrijwel niks. Seizoen zelf is weer hoogst intrigrerend en spannend. 8/10
Mijn vriendin zal tijdens die season finale juist huilend op de bank :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

25 apr 2020, 18:51

Rolfgang schreef:
25 apr 2020, 17:59
The Great Volunteer schreef:
25 apr 2020, 17:00
Onlangs gekeken/afgekeken;

Outlander seizoen 2. Goed seizoen maar wat een zwaar teleurstellende finale, niet normaal. Duurt ruim een uur en gebeurd vrijwel niks. Seizoen zelf is weer hoogst intrigrerend en spannend. 8/10
Mijn vriendin zal tijdens die season finale juist huilend op de bank :lol:
:lol:
Spoiler:
Ik snap wel waarom ja. Het had heel hoog soap achtig gehalte. Ik vond ook niet slecht alleen erg tegenvallen. De aflevering ervoor zouden ze een battle in de nacht gaan doen.... Nou werd niet dus dan Culloden Mor dag erna. Vervolgens speelt zich alleen maar in de jaren 60 af en ik dacht echt die hele veldslag hebben we geen seconde van gezien. Nou geef ik toe de eerdere veldslag op Britse door die intel van de Schotse jongen eerder het seizoen was wel goed erg goed . Maar kom op hé. Ik dacht eerst serieus is dit wel de goede serie die ik kijk? UIt het niets is ze ineens Claire in de moderne tijd jaren 60. Daar heb ik 2 seizoenen lang NIKS van mee gekregen zowat. Ja ik wist dat ze in jaren 40 was en terug naar 1740 ging maar dan nog... Ik snap dat het kansloze nederlaag was voor de Schotten maar er werd helemaal niks mee gedaan met de slag zelf.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

25 apr 2020, 19:17

The Great Volunteer schreef:
25 apr 2020, 18:51
Rolfgang schreef:
25 apr 2020, 17:59


Mijn vriendin zal tijdens die season finale juist huilend op de bank :lol:
:lol:
Spoiler:
Ik snap wel waarom ja. Het had heel hoog soap achtig gehalte. Ik vond ook niet slecht alleen erg tegenvallen. De aflevering ervoor zouden ze een battle in de nacht gaan doen.... Nou werd niet dus dan Culloden Mor dag erna. Vervolgens speelt zich alleen maar in de jaren 60 af en ik dacht echt die hele veldslag hebben we geen seconde van gezien. Nou geef ik toe de eerdere veldslag op Britse door die intel van de Schotse jongen eerder het seizoen was wel goed erg goed . Maar kom op hé. Ik dacht eerst serieus is dit wel de goede serie die ik kijk? UIt het niets is ze ineens Claire in de moderne tijd jaren 60. Daar heb ik 2 seizoenen lang NIKS van mee gekregen zowat. Ja ik wist dat ze in jaren 40 was en terug naar 1740 ging maar dan nog... Ik snap dat het kansloze nederlaag was voor de Schotten maar er werd helemaal niks mee gedaan met de slag zelf.
Spoiler:
Ik ben naar Culloden Moor geweest en over de slag gelezen. Er viel weinig te beleven, behalve een complete slachtpartij. De Schotten moesten chargen over een veld dat vol zit met gaten, vaag onkruid en andere shit. Ze werden in no-time weggevaagd door kanonnen en musketten, dankzij een compleet nutteloze legerleiding.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

25 apr 2020, 20:27

Rolfgang schreef:
25 apr 2020, 19:17
The Great Volunteer schreef:
25 apr 2020, 18:51


:lol:
Spoiler:
Ik snap wel waarom ja. Het had heel hoog soap achtig gehalte. Ik vond ook niet slecht alleen erg tegenvallen. De aflevering ervoor zouden ze een battle in de nacht gaan doen.... Nou werd niet dus dan Culloden Mor dag erna. Vervolgens speelt zich alleen maar in de jaren 60 af en ik dacht echt die hele veldslag hebben we geen seconde van gezien. Nou geef ik toe de eerdere veldslag op Britse door die intel van de Schotse jongen eerder het seizoen was wel goed erg goed . Maar kom op hé. Ik dacht eerst serieus is dit wel de goede serie die ik kijk? UIt het niets is ze ineens Claire in de moderne tijd jaren 60. Daar heb ik 2 seizoenen lang NIKS van mee gekregen zowat. Ja ik wist dat ze in jaren 40 was en terug naar 1740 ging maar dan nog... Ik snap dat het kansloze nederlaag was voor de Schotten maar er werd helemaal niks mee gedaan met de slag zelf.
Spoiler:
Ik ben naar Culloden Moor geweest en over de slag gelezen. Er viel weinig te beleven, behalve een complete slachtpartij. De Schotten moesten chargen over een veld dat vol zit met gaten, vaag onkruid en andere shit. Ze werden in no-time weggevaagd door kanonnen en musketten, dankzij een compleet nutteloze legerleiding.
Spoiler:
Ja zo'n vermoeden had ik al. Thnx!! Dat is waar natuurlijk dat totale slacht partij was helaas. Zo stom van Charles Edward Stuart dat ze die nacht er voor teruggingen ipv met ze allen die verrassings aanval... IK snap nu ook wel waarom makers van boek/serie dat niet per se wouden laten zien in een battle.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

26 apr 2020, 10:02

Kalifat gebinged op Netflix, wat zijn die Zweden toch goed in spannende thrillers maken. Gaat dat zien kameraden. Gaat over IS ronselaars in Zweden en een gezin dat al in door IS gecontroleerd Raqqa woont. Meerdere perspectieven vanuit verschillende vrouwen. Biedt een interessant kijkje in de wereld van het ronselen en hersenspoelen, iets dat in heel Europa gebeurt (denk bij ons aan Laura H). Wordt geprezen om hoe realistisch het is neergezet.

Vergeet niet de audio op Original/Zweeds te zetten anders krijg je automatisch een Engelse voice over.

solid 8,5/10

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

26 apr 2020, 11:52

Staat op mijn To Watch-list! Also, seizoen 4 van The Last Kingdom komt vandaag op Netflix :D
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

26 apr 2020, 11:53

Rolfgang schreef:
26 apr 2020, 11:52
Staat op mijn To Watch-list! Also, seizoen 4 van The Last Kingdom komt vandaag op Netflix :D
Ik ben pas bij S1 E2 daarvan :lol:
Spoiler:
Vond beetje vreemd tijd jump van 15 jaar alleen a in de Pilot....
Maar ik hoor er veel goede dingen over ga binnenkort maar eens verder denk vandaag nog zelfs

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

26 apr 2020, 12:23

Zeker doen, is een heel sterke serie!
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

28 apr 2020, 09:50

Oké, dus toch geen seizoen vier van The Last Kingdom op Netflix in Nederland, ook al stond de Facebook-pagina doodleuk af te tellen.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

28 apr 2020, 16:40

Rolfgang schreef:
28 apr 2020, 09:50
Oké, dus toch geen seizoen vier van The Last Kingdom op Netflix in Nederland, ook al stond de Facebook-pagina doodleuk af te tellen.
Das niet netjes, kut zeg.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

28 apr 2020, 19:25

The Last Kingdom seizoen 3 kwam ook pas veel later op de Nederlandse Netflix. Dan maar alternatieven zoeken.

Merlin
Ik had wel weer eens zin in een luchtige serie, dus de afgelopen maand Merlin gekeken. Verrassend leuk. De chemie tussen Merlin en Arthur spat van het scherm af en dit draagt dan ook de serie. Leuke humor, levendige wereld en elke aflevering heeft een hoog tempo. Desondanks kakt de serie na 2 - 3 seizoen wel in. Men kiest duidelijk voor de veilige weg, waardoor het een herhaling van zetten blijft. Te weinig progressie in de personages en de wereld. Er had zoveel meer in gezeten. Ondanks dit en de vele 'plotholes' heb ik mij prima vermaakt.

Better Call Saul - Season 5
Breaking Bad heb ik altijd overgewaardeerd gevonden. Better Call Saul daarentegen vind ik vanaf seizoen 1 al geniaal en naar mijn mening de beste TV-serie sinds True Detective seizoen 1. Ja, het is een echte slow burner, maar wel veel consistenter dan Breaking Bad. En de serie zit, ondanks het 'gebrek' aan geweld, vol met geniale scenes die ik mij zal blijven herinneren.

Seizoen 5 kiest er juist wel voor om iets meer geweld toe te passen en het tempo iets omhoog te schroeven. Gelukkig heeft mij dit absoluut niet gestoord en pakt het goed uit. Er wordt duidelijk gewerkt naar een conclusie en dat brengt automatisch al meer spanning met zich mee. Oprecht weer genoten.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 apr 2020, 19:46

Ik snap je zegt Folk. Heb seizoen 5 van Better Call Saul ook gezien helemaal. Het is geweldig ja. Serie zelf neemt hele lange aanloop /opbouw maar het is zeker heel erg goed. Vind Breaking Bad niet per se overschat maar vind hele Cartel gebeuren in Better Call Saul sowieso minstens net zo goed of beter. Kim Wrexler is sowieso veel fijner en flink minder irritant geschreven dan Skylar uit BB. C'est het is slowburn maar het is zeker wel moeite waard ja. Heb ook genoten en is zeer spannend ja.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

11 mei 2020, 22:04

Er is toch een serie met een jonge Hannibal Lectre? Kan maar niet op de naam komen. Stond op Netflix

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

12 mei 2020, 06:19

Die met Mads Mikkelsen? Die heet gewoon 'Hannibal'.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

12 mei 2020, 06:51

Gewoon Arno schreef:
11 mei 2020, 22:04
Er is toch een serie met een jonge Hannibal Lectre? Kan maar niet op de naam komen. Stond op Netflix
Hannibal? Met Mads Mikkelsen?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

12 mei 2020, 08:03

Normal People

Dit is absoluut hartverscheurend prachtig. Ik weet niet of ik in de huidige situatie volledig klaar was voor een (mini)serie als dit, maar mijn god dit is sterk. Paul Mescal en Daisy Edgar-Jones zijn zo bizar goed hierin. Stel je voor dat je met je eerste grote rol zo'n serie krijgt, een serie die volledig gebouwd is op hoe jij als acteur een jonge relatie met alle vreugde, awkwardness, pijn en spijt die erbij komt kijken kan neerzetten en het gewoon 150% nailt. Fuck. Ik hoop dat dit het begin is van een prachtige carrière voor zowel Paul Mescal en Dasy Edgar-Jones.

Dit is zonder twijfel het allerbeste nieuwe ding dat ik dit jaar gezien heb op seriegebied en iedereen moet dit kijken.

5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: Re:

12 mei 2020, 09:17

The Great Volunteer schreef:
12 mei 2020, 06:51
Gewoon Arno schreef:
11 mei 2020, 22:04
Er is toch een serie met een jonge Hannibal Lectre? Kan maar niet op de naam komen. Stond op Netflix
Hannibal? Met Mads Mikkelsen?
Nee,. ik weet alleen nog dat het in een hotel afspeelt. Hij is samen met zijn moeder en later komt zijn broer er ook bij. Weet niet of het Hannibel is maar hij wordt later wel een beruchte killer geloof ik.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

12 mei 2020, 10:40

Gewoon Arno schreef:
12 mei 2020, 09:17
The Great Volunteer schreef:
12 mei 2020, 06:51


Hannibal? Met Mads Mikkelsen?
Nee,. ik weet alleen nog dat het in een hotel afspeelt. Hij is samen met zijn moeder en later komt zijn broer er ook bij. Weet niet of het Hannibel is maar hij wordt later wel een beruchte killer geloof ik.
Is dat niet Bates Motel? Dat is de prequel op Psycho.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 mei 2020, 10:42

Dat is hem thx!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

17 mei 2020, 19:54

The Last Dance.

En het is absurd goed. Het is alsof ik weer in de jaren 90 zit. De allerbeste netflix serie. 10/10.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

19 mei 2020, 00:26

R-Type schreef:
17 mei 2020, 19:54
The Last Dance.

En het is absurd goed. Het is alsof ik weer in de jaren 90 zit. De allerbeste netflix serie. 10/10.
Ik vond het ook echt fantastisch. Wat een baas die MJ. En over het algemeen het respect over en weer. Ook die scene met Jordan en Kobe Bryant nog als jonkie. Nu met extra lading.
Alleen had het imo wel met een chronologische volgorde fijner weggekeken. Soms was het weer even puzzelen of een Rodman er nou wel bij zat of niet als ze weer naar een tijdsbestek verhuisden, maar de hardcore fans hebben daar waarschijnlijk geen last van.
Limoenlichtje schreef:
11 apr 2020, 08:46
Typisch dat je volledig over mijn opmerking dat get grootste verschil tussen Tiger King en een Kardashians of een Jersey Shore is dat bij Kardashians en Jersey Shore de boel scripted as hell is. Dat zijn duidelijk geen documentaires, want hoewel het over echte mensen gaat, zijn geen van de situaties in de serie echt. Ze zijn realistisch, maar alles wat je in een reality show zoals dat ziet is zorgvuldig opgezet door de makers en schrijvers.

Bij Tiger King (en documentaires in het algemeen) is dit niet het geval. Zij vertonen echte situaties en het narratief wordt vervolgens in de edit gecreëerd. Tiger King is in dat opzicht absoluut een documentaire, de makers van Tiger King refereren ook verder naar hun eigen werk als documentaire. Je kan hoog en laag springen dat dit geen docu is, maar wanneer iets eruit ziet als een documentaire, zich gedraagt als documentaire en expliciet wordt gemarkeerd als documentaire door de makers.... dan is het een documentaire.

Note: niet elke documentaire hoeft "educatief" te zijn he. De muziekdocu over Taylor Swift van eerder dit jaar is ook niet educatief, maar wel erg leuk voor Taylor Swift fans om te kijken. Dat Tiger King niet educatief is, is geen probleem. Dat het een harmful narratief promoot waarbij de serieuze criminelen er goed uitzien, maar een vrouw die zich hard inzet tegen dierenleed om één of andere reden tot de bad guy wordt bestempeld door cruciale info weg te laten en andere niet belangrijke info extra aan te dikken, dat is een probleem.

En ja, ik zou inderdaad zeggen dat de makers en Netflix hier iets fout hebben gedaan in mijn mening. Het maken van een docu als Tiger King die een heel duidelijk narratief bouwt aan de hand van vervorming van feiten, omissie van belangrijke punten die niet dit narratief ondersteunen en sterk misogynistische neigingen is onethisch. Netflix weet dondersgoed hoe groot hun potentiële publiek is en weet dondersgoed wat voor boodschap dat publiek zal oppikken na het kijken van een serie die dit narratief brengt.

De opmerking "ze hebben gewoon iets gemaakt aat mensen leuk vinden en dat is goed" is een heel erg pro-kapitalistische manier van kijken, alsof de enige waarde die een film of serie kan hebben is dat het veel mensen trekt en dat je verder vooral niet moet nadenken over wat voor boodschap het over kan brengen, want dat is toch anders van persoon tot persoon. Dat een serie die claimt de waarheid te tonen dingen opblaast om meer kijkers te trekken is iets dat niet aangemoedigd moet worden.

En over dat laatste: de deelnemers in series als The Kardashians, Jersey Shore, Love Island en soortgelijke shows zijn er absoluut van op de hoogte dat wat zij maken gewoon plat vermaak is. Weer, die shows zijn tot in de puntjes uitgedacht en gescript, niemand die meedoet aan die shows denk echt kwaliteitstelevisie te maken of dat ze ernaar moeten streven om de waarheid te tonen.

Edit: Ik zag een mooie opmerking ergens die deze serie "Trumpian" filmmaking noemde, wat effectief verwoord wat er mis is met deze serie.
Sorry, helemaal vergeten terug te reageren. Ik ben er alweer een beetje uit, maar wil nog wel even ingaan over het erg pro-kapitalistische manier van kijken wat je aankaartte. Is dat niet allemaal een beetje vergezocht en nitpicking? Opzoek gaan naar iets waar je je aan vast kunt claimen om iets nog verder naar beneden te halen? Het grote Netflix is geen Kerk. Zij hoeven geen verantwoording te nemen op halve tamme die er rondlopen. Dat er mensen zijn die getriggered worden door de raarste shit is niet hun probleem. Het ruikt naar dezelfde onzinnige discussies over school shootings door GTA invloeden.
Netflix heeft iets uitgebracht met het materiaal wat ze hadden. Ik begreep dat er racistische zaken achterwege zijn gelaten, maar daarom blijf ik bij mijn punt, dit is gewoon geen docu. Misschien wordt het zo verkocht maar het is niet meer dan gewoon kijken naar de Gouden Kooi met redneck retards en dat was ook de kracht.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 mei 2020, 16:22

Ik vond de opbouw perfect.

Het draait om 1998, de laatste titel van Michael en de Bulls en zijn laatste jaar (nou ja, op de Wizards comeback na). Daar begint en eindigt het mee.

Beide three peats worden tegelijk drip feeded. Eerst een stuk doorbraak en weg naar het eerste kampioenschap in 1991. Dan een stukje 1996, Dan 1992 en dan 1997. etc.

Alle 1996-1998 stukken zijn uiteraard met Rodman. Zijn enige 3 seizoenen bij de Bulls. Overigens was dat een fucking baas. Hij oogt als een clown, maar vergeet niet, die gozer was een van de beste defenders die de NBA ooit heeft gehad. Daarom was Jordan ook blij met hem, terwijl hij de 80's Pistons haatte. Rodman kwam en opeens was de 1996 Bulls de meest dominante ploeg in de NBA ooit op dat moment.

Overigens is het bijna onmogelijk om Jordan niet te mogen denk ik. Over Lebron en Kobe kon je nog denken, eikels. Sir Charles natuurlijk ook, dat was een zuiger. Maar Jordan sprak uitsluitend op de court. Wat die man ook heeft neergezet, die Air Jordan lijn enzo...

Overigens baalde ik als Barkley fan wel van die overwinning op de Suns, maar in de docu zie je hoe close die finale eigenlijk was. Chicago won nooit met dikke cijfers en de Suns wonnen gewoon 2x in Chicago, en was op weg naar een 3e winst op rij waarna ze weer thuis zouden spelen. Dat zou de Bulls ongetwijfeld hebben gebroken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten