Het Series Topic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 jan 2020, 10:55

Watchmen

HBO bewijst weer dat Netflix er niet tegenop kan als het op kwaliteit aankomt.

Dit is goed.

Overigens ben ik ook een fan van de Extended Cut motion picture van Zack Snyder.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

02 jan 2020, 14:35

R-Type schreef:
02 jan 2020, 10:55
Watchmen

HBO bewijst weer dat Netflix er niet tegenop kan als het op kwaliteit aankomt.

Dit is goed.

Overigens ben ik ook een fan van de Extended Cut motion picture van Zack Snyder.
Eens met alles.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 jan 2020, 15:04

Review op imdb geplaatst over Mr. Robot zonder spoilers:
I just finished watching season 4. And wauw, I need a moment here. This review doesn't contain spoilers. Many of my friends and family didn't make it through season 2 of this amazing show. That is truly, their loss. Season 3 and 1 were already absolutely really good. The writing, the acting , the twists, the music. But season 4 takes the whole show to another evolution. I can't remember how many times I cried, because this show and season 4 is so emotionally. It's about fear, hatred, feeling like you aren't yourself. You don't belong,where you are. All heartfelt stuff easy to identify with.Rami Malek and Christian Slater actor really well. But I must also not forget to mention Darlene played by Carly Chaikin is really well. I don't know if there will be and come a season 5. If not I don't mind because season 4 was sheer perfection. I really hope more of my friends and family will continue watching this great tv show.Mr.Robot, from the miind of Sam Esmail. Is a true tv master piece

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

02 jan 2020, 15:15

Mindhunter
Seizoen 2 afgekeken, wat een pareltje is dit. Vond seizoen 1 wel wat beter door die interviews, maar kijk al uit naar seizoen 3.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

02 jan 2020, 15:15

The Great Volunteer schreef:
02 jan 2020, 15:04
Review op imdb geplaatst over Mr. Robot zonder spoilers:
I just finished watching season 4. And wauw, I need a moment here. This review doesn't contain spoilers. Many of my friends and family didn't make it through season 2 of this amazing show. That is truly, their loss. Season 3 and 1 were already absolutely really good. The writing, the acting , the twists, the music. But season 4 takes the whole show to another evolution. I can't remember how many times I cried, because this show and season 4 is so emotionally. It's about fear, hatred, feeling like you aren't yourself. You don't belong,where you are. All heartfelt stuff easy to identify with.Rami Malek and Christian Slater actor really well. But I must also not forget to mention Darlene played by Carly Chaikin is really well. I don't know if there will be and come a season 5. If not I don't mind because season 4 was sheer perfection. I really hope more of my friends and family will continue watching this great tv show.Mr.Robot, from the miind of Sam Esmail. Is a true tv master piece

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

02 jan 2020, 15:25

Wapper schreef:
02 jan 2020, 15:15
The Great Volunteer schreef:
02 jan 2020, 15:04
Review op imdb geplaatst over Mr. Robot zonder spoilers:
I just finished watching season 4. And wauw, I need a moment here. This review doesn't contain spoilers. Many of my friends and family didn't make it through season 2 of this amazing show. That is truly, their loss. Season 3 and 1 were already absolutely really good. The writing, the acting , the twists, the music. But season 4 takes the whole show to another evolution. I can't remember how many times I cried, because this show and season 4 is so emotionally. It's about fear, hatred, feeling like you aren't yourself. You don't belong,where you are. All heartfelt stuff easy to identify with.Rami Malek and Christian Slater actor really well. But I must also not forget to mention Darlene played by Carly Chaikin is really well. I don't know if there will be and come a season 5. If not I don't mind because season 4 was sheer perfection. I really hope more of my friends and family will continue watching this great tv show.Mr.Robot, from the miind of Sam Esmail. Is a true tv master piece
:lol: _O- _O_

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

04 jan 2020, 10:04

Pennyworth

Geloof het of niet maar dit is een goede serie. Zoveel beter dan Gotham (zelfde maker). De serie gaat dus over Alfred Pennyworth in zijn jongere jaren. Ik heb geen idee of hier ook een comic van is of origineel materiaal. Boeit mij ook niet want tot op heden is er weinig wat naar de wereld van Batman refereert. En dat is een goed iets.

Eigenlijks is dit gewoon een James Bond spin-off in de sixties, maar dan in een comic-achtige wereld en R-Rated. Alfred wordt echt fantastisch neergezet. Hij is stoïcijns, een gentleman en vooral heerlijk cynisch in zijn opmerkingen. Daarnaast vond ik het verrassend dat goed en slecht soms moeilijk aan te wijzen is in de serie.

Daarnaast best veel gore, leuk sfeertje en prima actie. Run-time van elke aflevering is wel bijna 55 minuten en met 10 afleveringen weet het toch niet constant te boeien. Desondanks een zeer solide 8+. Seizoen twee is ook al aangekondigd en ik kan niet wachten.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

04 jan 2020, 15:31

The Great Volunteer schreef:
02 jan 2020, 15:04
Review op imdb geplaatst over Mr. Robot zonder spoilers:
I just finished watching season 4. And wauw, I need a moment here. This review doesn't contain spoilers. Many of my friends and family didn't make it through season 2 of this amazing show. That is truly, their loss. Season 3 and 1 were already absolutely really good. The writing, the acting , the twists, the music. But season 4 takes the whole show to another evolution. I can't remember how many times I cried, because this show and season 4 is so emotionally. It's about fear, hatred, feeling like you aren't yourself. You don't belong,where you are. All heartfelt stuff easy to identify with.Rami Malek and Christian Slater actor really well. But I must also not forget to mention Darlene played by Carly Chaikin is really well. I don't know if there will be and come a season 5. If not I don't mind because season 4 was sheer perfection. I really hope more of my friends and family will continue watching this great tv show.Mr.Robot, from the miind of Sam Esmail. Is a true tv master piece
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

06 jan 2020, 10:14

Folk schreef:
30 dec 2019, 09:54
What we do in the Shadows
Leukste serie van 2019.
Net pilot gezien.
Damn het is erg leuk en hilarisch zeg:
Spoiler:
Colin de energy vampire :lol: :lol: _O-
We take larping very seriously :lol:
En Matt Berry die hier Laszlo speelt, speelt ook in The It Crowd als de baas daar. Geweldige acteur _O_

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re: Re:

06 jan 2020, 14:46

The Great Volunteer schreef:
06 jan 2020, 10:14
Folk schreef:
30 dec 2019, 09:54
What we do in the Shadows
Leukste serie van 2019.
Net pilot gezien.
Damn het is erg leuk en hilarisch zeg:
Spoiler:
Colin de energy vampire :lol: :lol: _O-
We take larping very seriously :lol:
En Matt Berry die hier Laszlo speelt, speelt ook in The It Crowd als de baas daar. Geweldige acteur _O_
Haha, veel plezier met de overige afleveringen. Ik vond de serie alleen maar beter worden. Momenteel zijn ze seizoen twee aan het opnemen ,_,

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 jan 2020, 14:51

Cosmos: A Spacetime Odyssey
Eerste 2 episodes gezien. Dit is vet, je valt van de ene verbazing in de andere. Ik zou dit iedereen aanraden voor wat basiskennis over het universum/leven in het algemeen. Erg goed gemaakt met het schip van de verbeelding, de illustraties tussendoor, heldere uitleg en slim metafoorgebruik en presentatie van Neil deGrasse Tyson (met tranen van geluk op einde van episode 1!!!).

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 jan 2020, 19:57

Cobra Kai

Wat een vette serie is dit. Heb het al zo lang op mijn HDD staan en nu pas begonnen. LaRusso is juist saai, terwijl Johnny echt heel cool en droog is.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

06 jan 2020, 20:10

R-Type schreef:
06 jan 2020, 19:57
Cobra Kai

Wat een vette serie is dit. Heb het al zo lang op mijn HDD staan en nu pas begonnen. LaRusso is juist saai, terwijl Johnny echt heel cool en droog is.
Waar ben je?
Ik moet nog beginnen met seizoen 2 maar 1 was gaaf. LaRusso is een slapjanus ja :lol:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

06 jan 2020, 22:49

Yellow schreef:
06 jan 2020, 14:51
Cosmos: A Spacetime Odyssey
Eerste 2 episodes gezien. Dit is vet, je valt van de ene verbazing in de andere. Ik zou dit iedereen aanraden voor wat basiskennis over het universum/leven in het algemeen. Erg goed gemaakt met het schip van de verbeelding, de illustraties tussendoor, heldere uitleg en slim metafoorgebruik en presentatie van Neil deGrasse Tyson (met tranen van geluk op einde van episode 1!!!).
Ja, dit moet ik nog een keer gaan checken. Staat op Netflix toch?
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 jan 2020, 23:30

Is er vanaf gehaald volgens mij, staat wel op Dailymotion :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Re:

07 jan 2020, 11:28

The Great Volunteer schreef:
06 jan 2020, 20:10
R-Type schreef:
06 jan 2020, 19:57
Cobra Kai

Wat een vette serie is dit. Heb het al zo lang op mijn HDD staan en nu pas begonnen. LaRusso is juist saai, terwijl Johnny echt heel cool en droog is.
Waar ben je?
Ik moet nog beginnen met seizoen 2 maar 1 was gaaf. LaRusso is een slapjanus ja :lol:
E10 van het eerste seizoen. Johnny is als het ware ook de good guy. Hij wordt op basis van oud zeer bevooroordeeld, maar blijkt ook een bepaalde achtergrond te hebben. Maar die rivaliteit is leuk (LaRusso's vrouw bijv. kent dat verleden niet en vindt hun kleuters), en ze blijken best veel in common te hebben.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

07 jan 2020, 11:40

R-Type schreef:
07 jan 2020, 11:28
The Great Volunteer schreef:
06 jan 2020, 20:10


Waar ben je?
Ik moet nog beginnen met seizoen 2 maar 1 was gaaf. LaRusso is een slapjanus ja :lol:
E10 van het eerste seizoen. Johnny is als het ware ook de good guy. Hij wordt op basis van oud zeer bevooroordeeld, maar blijkt ook een bepaalde achtergrond te hebben. Maar die rivaliteit is leuk (LaRusso's vrouw bijv. kent dat verleden niet en vindt hun kleuters), en ze blijken best veel in common te hebben.
Ja het is erg goed, tof en vet ja. Hoe Johnny die kinderen traint in zijn dojo :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jan 2020, 20:58

Seizoen 2 was dus ook fucking geweldig. Cobra Kai is een van de beste series out there. Ben benieuwd of ze dit hoge niveau kunnen vasthouden. De cast is in ieder geval perfect.

Billy Zabka als Johnny verdiende een Emmy voor deze performance. Die man staat belachelijk goed te spelen. Maar ook Kreese is echt mega goed, en het is eveneens dezelfde dude als in de film. In de film was hij al een heerlijke evil Sensei echter vrij flinterdun, maar in de serie snap je waarom hij zo is. Ergens is hij een tragisch figuur.

Maar ik moet ook Macchio niet tekort doen. Zijn rivaliteit met Johnny maakt de serie wat het is en hun gezamelijke on screen presence is sterk. En hij veroorzaakt net zo goed ellende.

Een heel mooie episode vond ik
Spoiler:
Waarin Johnny een reunie heeft met de overige bullies uit de eerste film. Eentje, Tommy, heeft kanker en is terminaal. In plaats van triest te doen bij zijn sterfbed gaan ze nog 1x met elkaar motorrijden en doorzakken in de kroeg waarin ze, hoe kan het ook anders, in een bar brawl terecht komen. Uiteindelijk overnachten ze in het bos, halen Johnny en Tommy samen herinneringen op en als hij in de ochtend wakker wordt is Tommy overleden.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 jan 2020, 21:54

@ Folk: Net klaar met E6 zien van What We Do in The Shadows:
Holy shiiit wat een episode :lol: :lol:
Spoiler:
Partying met de Baron XD XD Pizza Pie _O- Karaoke hihihi. En dan t einde geweldig!
Ik ben er denk uiterlijk zondag klaar mee of eerder, vind het echt heeel erg leuk en goed.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re:

09 jan 2020, 10:14

The Great Volunteer schreef:
08 jan 2020, 21:54
@ Folk: Net klaar met E6 zien van What We Do in The Shadows:
Holy shiiit wat een episode :lol: :lol:
Spoiler:
Partying met de Baron XD XD Pizza Pie _O- Karaoke hihihi. En dan t einde geweldig!
Ik ben er denk uiterlijk zondag klaar mee of eerder, vind het echt heeel erg leuk en goed.
He is as mad as a wax banana. :lol:
Ik heb nu alweer zin om de serie opnieuw te kijken. Binnenkort wil ik beginnen met de serie Wellington Paranormal, van dezelfde makers en ook in de stijl van een mockumentary.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

10 jan 2020, 10:14

Folk schreef:
09 jan 2020, 10:14
The Great Volunteer schreef:
08 jan 2020, 21:54
@ Folk: Net klaar met E6 zien van What We Do in The Shadows:
Holy shiiit wat een episode :lol: :lol:
Spoiler:
Partying met de Baron XD XD Pizza Pie _O- Karaoke hihihi. En dan t einde geweldig!
Ik ben er denk uiterlijk zondag klaar mee of eerder, vind het echt heeel erg leuk en goed.
He is as mad as a wax banana. :lol:
Ik heb nu alweer zin om de serie opnieuw te kijken. Binnenkort wil ik beginnen met de serie Wellington Paranormal, van dezelfde makers en ook in de stijl van een mockumentary.
Terecht, klinkt goed!! Zal t noteren =)
E7 The Trial is ook hilarisch met ineens allemaal bekende sterren als Vampieren :lol: :lol:
Het is moeilijk kiezen wie mijn favoriet is. Maar Colin Robbins is ook echt briljant _O- _O_
Klein stukje tot nu toe van E8 ook gezien tijdens eten:
Spoiler:
Nandor. Guilermo vraagt hem wie is George Washington Nandor: America's First Gay President :lol: :lol: :lol: :lol: XD XD XD

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

10 jan 2020, 16:00

The Great Volunteer schreef:
10 jan 2020, 10:14
E7 The Trial is ook hilarisch met ineens allemaal bekende sterren als Vampieren :lol: :lol:
De grap is niet per se dat het allemaal bekende sterren zijn, maar dat al die bekende sterren voorheen vampieren in films en series hebben gespeeld :P

Taika, Jonny en Jermaine uiteraard in What We Do in the Shadows
Tilda Swinton in Only Lovers Left Alive
Evan Rachel Wood in True Blood
Danny Trejo in From Dusk Till Dawn
Paul Reubens in Buffy the Vampire Slayer
Wesley Snipes in Blade

De enige cameo die niet eerder een vampier heeft gespeeld is Dave Bautista (die vandaar dus ook niet zichzelf speelt).
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

10 jan 2020, 16:08

Limoenlichtje schreef:
10 jan 2020, 16:00
The Great Volunteer schreef:
10 jan 2020, 10:14
E7 The Trial is ook hilarisch met ineens allemaal bekende sterren als Vampieren :lol: :lol:
De grap is niet per se dat het allemaal bekende sterren zijn, maar dat al die bekende sterren voorheen vampieren in films en series hebben gespeeld :P

Taika, Jonny en Jermaine uiteraard in What We Do in the Shadows
Tilda Swinton in Only Lovers Left Alive
Evan Rachel Wood in True Blood
Danny Trejo in From Dusk Till Dawn
Paul Reubens in Buffy the Vampire Slayer
Wesley Snipes in Blade

De enige cameo die niet eerder een vampier heeft gespeeld is Dave Bautista (die vandaar dus ook niet zichzelf speelt).
Ja dat weet ik ook wel bij de meesten van hun idd. Ik vind het iig briljant. Tilda is ook gewoon Tilda daar. Iig vanavond E9 en E10 kijken maar wat een serie :D :lol:

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

10 jan 2020, 16:38

The Witcher is echt niet te kijken voor mensen die lore niet kennen. Pacing is absurd snel, jargon en legendes worden rondgegooid (en meteen weer weggegooid) de storytelling met re verschillende perspectieven en tijden is een rommeltje.

Het enige wat ik dacht na 3 afleveringen was: why should I care about any of this? Niets heeft gewicht, wordt opgebouwd of krijgt de kans om te ademen.

Het is alsof je naar een Wikipedia-samenvatting van een film zit te kijken.

Matigjes.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 jan 2020, 16:48

Ik verloor de focus ook. Het bekritiseerde begin vond ik juist beter denk ik.

Wel leuk vermaak maar het is een beetje Netflix. Gewoon gefocusteste popcorn. Vergelijk het met de diepgang, writing en acteerprestaties van een HBO serie als Watchmen en het steekt bleekjes af. Maar dat verwacht ik van Netflix ook altijd wel.

Er is ook absoluut geen garantie dat een seizoen 2 beter wordt. S2 van Stranger Things was slap, de Netflix marvel seizoen 2 waren meestal slap en 13 reasons why is na 1 helemaal dumpster fire. Ik denk niet dat Witcher tot 8 seizoenen komt, Netflix trekt de stekker zodra de populariteit afneemt. Maar eerlijk is eerlijk, GoT was na 4 seizoenen ook dumpster fire.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten