Pagina 92 van 107
Re:
Geplaatst: 28 mar 2021, 12:28
door SmartTies
Shadow schreef: ↑27 mar 2021, 12:38
Oh, en die 'subliminal messages'? Fuck that shit, wat een onzin als ze zo door je strot geforceerd worden
Ja die waren ook wel jammer inderdaad.
Ik heb ook de serie nog deels gevolgd, maar ben afgehaakt ergens na die metro scene waar het over the top ging. Het was wel vet dat Regan er ook een rol in speelde. Die zag ik niet aankomen toen.
De laatste film binnen het genre die ik gezien heb en ook wel redelijk was is The Exorcism of Emily Rose. Exorcist 3 nooit gezien. Misschien die eens van de week kijken. Er was er ook 1 waarin Anthony Kamerling een grote rol zou spelen en uiteindelijk grotendeels uitgeknipt is.
Geplaatst: 28 mar 2021, 14:43
door Shadow
Heb de serie nog altijd niet gekeken, het was Fox, dus zelfs als het een succes was werd het vroegtijdig de nek om gedraaid...
The Exorcism of Emily Rose is best goede film, al denk ik dat het meer effect had kunnen hebben als we minder direct zagen. Exorcist 3 is vet, maar je moet het niet zien als een directe sequel op het verhaal van de exorcism maar op de man die de onderzoek deed en hoe het hem beïnvloede.
Geplaatst: 04 apr 2021, 07:15
door The Great Volunteer
Alvast mijn excuses voor ''gebrekkig'' taalgebruik de n doet amper op mij laptop keyboard
Maart
Films
29.
Hereditary (
Ari Aster, 2018)
:: 9.2
30.
21 Bridges (
Brian Kirk, 2019) :: 6.4
31.
Prometheus (
Ridley Scott, 2012)
:: 7.0
32.
Star Trek IV: The Voyage Home (
Leonard Nimoy, 1986) :: 7.5
33.
Lolita (
Stanley Kubrick, 1962) :: 5.5
34.
Fatal Attraction (
Adrian Lyne, 1987) :: 7.2
35.
Eraser (
Chuck Russell, 1996)
:: 7.5
36.
The Relic (
Peter Hyams, 1997) :: 8.0
37.
Schatjes! (
Ruud van Hemert, 1984) :: 7.5
38.
Zack Snyder's Justice League (
Zack Snyder, 2021) :: 7.0
39.
The Exorcist (
William Friedkin, 1973)
:: 8.5
40.
The King of Staten Island (
Judd Apatow, 2020) :: 6.5
41.
The Exorcist III (
William Peter Blatty, 1990) :: 8.0
42.
Arlington Road (
Mark Pellington, 1999)
:: 8.5
43.
Star Trek V: The Final Frontier (
William Shatner, 1989) :: 8.0
44.
Captain Fantastic (
Matt Ross, 2016) :: 8.0
45.
Witness for the Prosecution (
Billy Wilder, 1957) :: 7.7
46.
Cop (
James B. Harris, 1988) :: 7.5
47.
The Empty Man (
David Prior, 2020) :: 7.5
48.
Legend (
Brian Helgeland, 2015) :: 6.6
Statistieken
Totaal 20 films (maandgemiddelde: 15.7) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 20.
Totale speelduur: 2512 min.
Aantal films / series herzien: 5.
Best beoordeeld: Hereditary (9.2, 6de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Lolita (5.5).
49.
Les diaboliques (
Henri-Georges Clouzot, 1955)
:: 9.0
Zavvi had 28 euro per 2 criterion blurays, kon niet laten liggen.Vroeger was 1 criterion DVD alleen al tussen 30-50 euro. Heb deze, Beau Travail, Jabberwocky van Terry Gilliam en In A Lonely Place met Bogart. Ik dacht dat deze nog niet eerder had gezien en zo voelde het ook. had hem blijkbaar al op dvd gezien in 2012. Deze film is echt uitermate onheils spannend, tof en zit uitstekend in elkaar, is zelfs inspiatie bron geweest voor Hitchock.
50.
Kôkaku kidôtai (
Mamoru Oshii, 1995)
:: 8.0
Ook dit was inspiratie voor adere films. Er wordt amper uitleg gegegeve , Sectio 9, Sectio 6 tof hoor. De Cyborg is ook erg gaaf e goed. Bikort deel 2 kijke
51.
There Will Be Blood (
Paul Thomas Anderson, 2007)
:: 10.0
4e dat ik deze parel nu gezien heb. Daniel Day Lewis als Daniel Day Plainview is fantastisch. En Paul Dano is geweldig ook als Eli Sunday. Elke scene heeft spanning, er kan van alles gaann gebeure. Regie va PTA is geweldig e
SEE RANK
Robert Ellsworth als camerama is heel erg goed. Ook de score/ost is subliem. 3 kere hiervoor 9,5 nu ee dikke 10 mij betreft
Geplaatst: 11 apr 2021, 20:13
door R-Type
Mission Impossible
De eerste, soms nogal vergeten film uit de franchise. Hij is geweldig, staat als een huis. Er zit een heerlijk rustig tempo in, de briefing in het begin gaat behoorlijk lang door, en dan is het niet meteen een cut naar een halo jump ofzo maar het wordt allemaal rustig opgebouwd met de bekende Brian DePalma shots. Ethan Hunt is nog lang geen superheld, hij klautert met moeite door een airduct bijvoorbeeld. Mooie shots van Praag.
Toffe film, gewoon een fijne actiethriller. Tegenwoordig de meest unieke film in de reeks. Wel gewoon de eerste.
Geplaatst: 25 apr 2021, 21:21
door R-Type
Godzilla vs Kong
Echt zo'n idee waar ik nooit aan denk, maar toch iets wat ik wil hebben. Net als dat ze vroeger eindelijk Alien vs Predator maakten.
Ook deze film is hersenloos, lang niet zo goed als de ondergewaardeerde Godzilla film van Edwards, maar heb me wel vermaakt. Er wordt veel in gevochten. Het plot met die kinderen is nutteloos en hadden ze zo mogen schrappen. Kong of Godzilla, geen van beide mag natuurlijk dood en dat moet ook niet. Al ben ik wel meer Godzilla liefhebber. Hoe los je dat op, nou door Mecha Godzilla er bij te gooien. En die is heel tof, maar doet helaas niet veel.
Geplaatst: 29 apr 2021, 20:59
door R-Type
Mortal Kombat
Slechte film overall.
De goede dingen:
+gewelddadig
+Sub Zero en Scorpion
+Kano
Slecht:
de rest.
Alleen het laatste kwartier is wel goed, leuk eindgevecht. Maar de hele setup is kut. De film heeft geen sfeer, geen charme, slechte dialogen. Het is wel losjes afgekeken van de 1995 film, het is min of meer dezelfde groep chosen earthrealm warriors (sans Cage, maar met Jax) met een onbekende new guy, Cole, die centre stage krijgt. Zijn worden prematuur aangevallen door Shang Tsung en zijn warriors waarna Raiden er als arbiter tussen springt zoals in het origineel. Kansloos plot want Shang test de earth warriors en acht ze kansloos, maar wil wel koste wat kost het toernooi saboteren. Die Shang Tsung irriteerde me, hij probeert volgens mij Tagawa af en toe na te doen maar is niet half zo goed.
Wat deze film ook veel slechter doet dan het origineel is dat uiteindelijk
De 1995 film is misschien niet R-rated, maar die film heeft zoveel meer charme en de karakters zijn veel leuker. Dat was een veel fijnere film, die een voltreffer was bij de minderjarige console gamers destijds.
Geplaatst: 30 apr 2021, 05:35
door Wesley
Helemaal eens wat betreft Mortal Kombat. Het enige goede aan de film waren Sub Zero en Scorpion (die Get Over Here was me een partijtje awesome), Kano en de fatalities.
Qua verhaal, sfeer en vibe is de 1995 versie beter.
Geplaatst: 30 apr 2021, 08:47
door R-Type
Die 1995 film is hartstikke leuk. Cage die constant klaagt over gebrek aan luxe, Sonya die hem op zijn plaats zet. Liu die serieus is maar soms ook snarky comments maakt. Die nieuwe Liu was echt boring as fuck man. En vond die Sonya ook slecht.
Die Cole vond ik helemaal een kneus. Die verliest steeds en krijgt letterlijk plot armor, wtf. Die Scorpion surprise was wel vet.
Ze hebben wel een paar toffe fatalities erin gestopt. Jax head splat, Kung's cirkelzaag. Kano's heart rip. Die zijn dan wel allemaal op outworld tuig, niet op mensen. Sonya's finale met Kano was wel heel zwak en de CGI fatalties waren een misser, zoals de draak en Scorpions fire breath.
Geplaatst: 01 mei 2021, 13:58
door The Great Volunteer
April
Films
49.
Les diaboliques (
Henri-Georges Clouzot, 1955)
:: 9.0
50.
Kôkaku kidôtai (
Mamoru Oshii, 1995)
:: 8.0
51.
There Will Be Blood (
Paul Thomas Anderson, 2007)
:: 10.0
52.
Jabberwocky (
Terry Gilliam, 1977) :: 7.3
53.
Beau travail (
Claire Denis, 1999) :: 7.8
54.
Donnie Darko (
Richard Kelly, 2001) :: 10.0
55.
L.A. Confidential (
Curtis Hanson, 1997)
:: 8.5
56.
Leaving Las Vegas (
Mike Figgis, 1995)
:: 8.5
57.
Calm with Horses (
Nick Rowland, 2019) :: 4.5
58.
Kôkaku kidôtai inosensu (
Mamoru Oshii, 2004)
:: 8.1
59.
Un prophète (
Jacques Audiard, 2009)
:: 7.5
60.
The Long Kiss Goodnight (
Renny Harlin, 1996)
:: 7.7
61.
Arachnophobia (
Frank Marshall, 1990) :: 7.3
62.
The Hunt (
Craig Zobel, 2020) :: 5.0
63.
The Man Who Wasn't There (
Ethan Coen,
Joel Coen, 2001)
:: 8.5
64.
L'homme qui a vendu sa peau (
Kaouther Ben Hania, 2020) :: 8.0
65.
In a Lonely Place (
Nicholas Ray, 1950) :: 8.0
66.
Hugo (
Martin Scorsese, 2011) :: 7.5
67.
The Texas Chain Saw Massacre (
Tobe Hooper, 1974)
:: 8.0
68.
Dawn of the Dead (
George A. Romero, 1978) :: 8.0
69.
La nuit des rois (
Philippe Lacôte, 2020) :: 7.5
70.
Le notti di Cabiria (
Federico Fellini, 1957) :: 8.0
71.
Happiness (
Todd Solondz, 1998)
:: 9.0
Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 17.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.
Totale speelduur: 2569 min.
Aantal films / series herzien: 11.
Best beoordeeld: There Will Be Blood, Donnie Darko (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Calm with Horses (4.5).
Media-verdeling
7.
7.
4.
5.
Geplaatst: 01 mei 2021, 16:59
door Gewoon Arno
Re:
Geplaatst: 01 mei 2021, 18:04
door The Great Volunteer
Geplaatst: 01 mei 2021, 19:07
door Gewoon Arno
Je afbeeldingen werken niet
Re:
Geplaatst: 03 mei 2021, 23:28
door Yellow
The Great Volunteer schreef: ↑01 mei 2021, 13:58
April
Films
49.
Les diaboliques (
Henri-Georges Clouzot, 1955)
:: 9.0
50.
Kôkaku kidôtai (
Mamoru Oshii, 1995)
:: 8.0
51.
There Will Be Blood (
Paul Thomas Anderson, 2007)
:: 10.0
52.
Jabberwocky (
Terry Gilliam, 1977) :: 7.3
53.
Beau travail (
Claire Denis, 1999) :: 7.8
54.
Donnie Darko (
Richard Kelly, 2001) :: 10.0
55.
L.A. Confidential (
Curtis Hanson, 1997)
:: 8.5
56.
Leaving Las Vegas (
Mike Figgis, 1995)
:: 8.5
57.
Calm with Horses (
Nick Rowland, 2019) :: 4.5
58.
Kôkaku kidôtai inosensu (
Mamoru Oshii, 2004)
:: 8.1
59.
Un prophète (
Jacques Audiard, 2009)
:: 7.5
60.
The Long Kiss Goodnight (
Renny Harlin, 1996)
:: 7.7
61.
Arachnophobia (
Frank Marshall, 1990) :: 7.3
62.
The Hunt (
Craig Zobel, 2020) :: 5.0
63.
The Man Who Wasn't There (
Ethan Coen,
Joel Coen, 2001)
:: 8.5
64.
L'homme qui a vendu sa peau (
Kaouther Ben Hania, 2020) :: 8.0
65.
In a Lonely Place (
Nicholas Ray, 1950) :: 8.0
66.
Hugo (
Martin Scorsese, 2011) :: 7.5
67.
The Texas Chain Saw Massacre (
Tobe Hooper, 1974)
:: 8.0
68.
Dawn of the Dead (
George A. Romero, 1978) :: 8.0
69.
La nuit des rois (
Philippe Lacôte, 2020) :: 7.5
70.
Le notti di Cabiria (
Federico Fellini, 1957) :: 8.0
71.
Happiness (
Todd Solondz, 1998)
:: 9.0
Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 17.5) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 0.
- Lang (meer dan 75 min.): 23.
Totale speelduur: 2569 min.
Aantal films / series herzien: 11.
Best beoordeeld: There Will Be Blood, Donnie Darko (10.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Calm with Horses (4.5).
Media-verdeling
7.
7.
4.
5.
Heb niet je hele post gelezen, maar zie dat je Donnie Darko een 10 geeft, dus dat is goed
Geplaatst: 04 mei 2021, 05:22
door The Great Volunteer
Dat klopt vriend heb ik idd gedaan en dit was Director's Cut, die versie zag ik voor het eerst. Mij betreft beter nog dan de normale versie
Geplaatst: 04 mei 2021, 09:12
door Gewoon Arno
Tenet op Prime gecheckt, weet niet echt wat ik ervan moet vinden. Komt op het eerste gezicht nogal rommelig over. Na afloop nog ff opgezocht hoe het verhaal echt in elkaar steekt en yeah.... whatever. Soundtrack is wel weer classic Nolan shit.
Re:
Geplaatst: 04 mei 2021, 14:11
door Yellow
The Great Volunteer schreef: ↑04 mei 2021, 05:22
Dat klopt vriend heb ik idd gedaan en dit was Director's Cut, die versie zag ik voor het eerst. Mij betreft beter nog dan de normale versie
Wat is precies het verschil met de normale? Volgens mij heb ik de eerste keer al de Director's Cut gezien.
Gewoon Arno schreef: ↑04 mei 2021, 09:12
Tenet op Prime gecheckt, weet niet echt wat ik ervan moet vinden. Komt op het eerste gezicht nogal rommelig over. Na afloop nog ff opgezocht hoe het verhaal echt in elkaar steekt en yeah.... whatever. Soundtrack is wel weer classic Nolan shit.
Rommelig? Ik vond hem dus echt niet ingewikkeld ofzo, omdat alles zich gewoon steeds afspeelt op dezelfde locaties. Maar dit is een verkapte 'ik ben slim' post. Vond hem wel tof verder, maar mist een beetje een ziel.
Geplaatst: 04 mei 2021, 15:37
door R-Type
Tenet is ook niet zo moeilijk. Vond het wel goed samenkomen, met name die plane crash. In feite zijn het 2 runs. Eentje van begin naar einde en eentje van einde naar begin, zoals de film ook is genaamd. Die kruisen elkaar. Beetje endless loop idee. Het einde luidt het begin in, etc.
Uiteindelijk is Tenet gewoon een blockbuster. En dus wel te begrijpen. Vind een Westworld bijvoorbeeld moeilijker.
Ik moet wel zeggen, dat ik hem 2x in de bios heb gezien. Omdat mijn toenmalige vriendinnetje graag wilde en ik hem al gezien had. Maar was geen straf. Toen was het plot mij echter helemaal wel duidelijk. Vind hem wat leuker weg kijken dan Inception.
Geplaatst: 04 mei 2021, 15:56
door Yellow
Ja vond hem qua verhaal/verloop vrij helder. Het ingewikkelde is dat tijdtruckje (omgekeerde actie-reactie). Dat is voor onze hersenen nauwelijks te bevatten, maar zoals in de film ook wordt gezegd moet je dat niet proberen te begrijpen.
Geplaatst: 04 mei 2021, 16:36
door Shadow
Net als Inception, er is serieus niet zo idioot veel moeilijks aan als je gewoon beetje fatsoenlijk oplet. Maar ach, zal vast nog wel eens gebeuren met een andere Nolan film in de toekomst...
Geplaatst: 04 mei 2021, 16:59
door R-Type
Nee Inception werkt met vrij heldere layers. Iedere setting is een layer. En uiteindelijk zitten ze geloof ik in 3 droom lagen, met Limbo als 4e waar Watanabe uit wordt gehaald. Was ook een blockbuster, en makkelijker dan Tenet vond ik.
Tijdje geleden nog weer gezien, werd direct weer wild van Cotillard in die film.
Geplaatst: 04 mei 2021, 18:13
door Shadow
Vind beide totaal niet lastig te begrijpen, keek Inception tijdje geleden met mijn zus wie de film nog nooit had gezien. Haar eerste reactie op het einde van de film was ook heerlijk, en deze had ik nog nooit voorbij horen komen.
"Dus, als de tol de token van zijn vrouw was, wat was zijn token?"
En met die vraag bleek dus dat zij meteen de film beter te pakken dan 99% van de mensen die ik ken die de film proberen te discussiëren en altijd op dat einde dan vast komen te haken...
Geplaatst: 04 mei 2021, 19:00
door The Great Volunteer
Nu David Lynch films nog begrijpen voor je zus! Das pas challenge!
Geplaatst: 04 mei 2021, 19:41
door Shadow
Die films zijn een uitdaging voor mij, en ik vind ze oprecht echt geweldig om te kijken. Ik denk dat ik alleen Lost Highway begrijp, maar daar heb ik ook zo mijn twijfels over of ik dat ook echt doe
Geplaatst: 04 mei 2021, 20:13
door Gewoon Arno
Geplaatst: 04 mei 2021, 21:26
door Yellow
Inception vond ik wel verwarrend worden, Tenet vrij simpel vergeleken daarmee.