Het Grote Filmtopic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7

Re:

26 feb 2023, 16:54

Yellow schreef:
25 feb 2023, 23:10
Wat vind je goed aan Stalker?
Alles
Is een top 2 film van mij allertijden.Heb hem 3x gezien ofzo.

Yellow
Lv6

26 feb 2023, 19:57

En waarom vind je alles goed? :P

no avatar
The Great Volunteer
Lv7

Re:

28 feb 2023, 16:36

Yellow schreef:
26 feb 2023, 19:57
En waarom vind je alles goed? :P
Waarom jij mij maar magere 6?
Hier ik :
Spoiler:
Deze recensie is gisteren geschreven en publiceer nu hier. Gisteren gekeken in middag tot begin avond:

Heb eind van middag en tot nu net, Stalker gegekekn! Wat een geniale regie en camerawerk om te beginnen. Dan weer uitzoomen, dan inzoomen. Geweldig hoe de vrouw van de Stalker begin en eind van de film in de camera praat zowat. De continue kleur wisseling van zwart /wit en sepia naar kleur zijn fantastisch. Het verhaal is heel goed uitgewerkt. Ik was lang niet altijd eens met de teksten van De Stalker, De Professor en de Schrijver maar ze maken erg veel dingen goed aan deze film. Ene keer vond ik de Schrijver mijn favoriete personage en dan weer de Processor en de Stalker. Het is heel mooi ❤️ hoe de eerste 45 minuten in sepia soort thriller zijn en mysterie met überhaupt de zone in te komen. Dat deel was al heel goed en vet. Daarna ervaren we de zone, Stalker is continue op zijn hoede. En waarschuwt de andere 2 maar vooral de Schrijver erg interessant en geniaal uitgewerkt plot. Ook mooi maakt alle drie de heren hebben een gekweld leven "Mijn hele leven is een gevangenis" de Stalker. "Je neemt wraak omdat ik 20 jaar geleden een keer seks had met je vrouw" de Processor en "Ik haat schrijven" de schrijver. Uiteindelijk op moment surpreme bij "de kamer" slaat twijfel om in verlammende angst bij alle drie. Waarom zijn we hier? Moeten we wel of niet naar binnen? Heeft iemand ooit geluk en liefde gevonden nadat ze kamer uitkwamen... Allemaal terechte en legitieme vragen. De zone blijft net als de kamer heel de film door een mysterieuze hogere aanwezigheid. Stalker is continu in angst maar zijn ze wel in gevaar geweest? Eigenlijk was het gevaarlijkste de zone überhaupt levend in komen. En toch heerst er constant consequent dreiging om dit alles heen, misschien verdrinken de mannen of komen ze de zone niet levend uit. De stalker begon bij aankomst in de zone niet voor niks "Niemand keert terug" en toch hebben zij dat wel gedaan. Het mysterie blijft hebben ze gewoon geluk gehad of is de kamer en de zone vooral gevaarlijk wat het met mensen hun geest doet ipv de omgeving zelf? Dit alles maakt Stalker een enorme maar niet hele snelle beleving. Andrej Tarkovski maakt films die hij zelf wilt als een echte kunstenaar niet voor de massa. En dat maakt hem een legende. Weet nog niet wat maar soswieo een hoog cijfer.''
Recensent-gegevens Wijzig Verwijder
Door Kyrill.
20x gelezen.

Kijkgeschiedenis
Blu-ray 21-05-2019 Huidige recensie
Internet 07-09-2007 Andere recensie
Gemiddeld cijfer: 8.5

Algemeen
Gemiddeld cijfer: 8.4
Gezien door: 196

Kijkverdeling
Graph

Navigatie
Film-overzicht

Yellow
Lv6

01 mar 2023, 14:50

Sorry maar wat een vage pretentieuze recensie voor een pretentieuze film. Heel verhaal, maar je zegt eigenlijk niks, net als de film.

Net alsof mensen voor het eerst iets kijken met wat betere cinematografie en filosofisch verhaal en dan gelijk maar tienen strooien.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7

Re:

01 mar 2023, 16:39

Yellow schreef:
01 mar 2023, 14:50
Sorry maar wat een vage pretentieuze recensie voor een pretentieuze film. Heel verhaal, maar je zegt eigenlijk niks, net als de film.

Net alsof mensen voor het eerst iets kijken met wat betere cinematografie en filosofisch verhaal en dan gelijk maar tienen strooien.
Wat een onzin ;) ;)

no avatar
The Great Volunteer
Lv7

02 mar 2023, 21:36

Tar

Geen korte zit, maar wel erg de moeite waard. Cate Blanchett is gewoon erg goed, dat is ze vrijwel altijd wel. Dat is alsof zeggen , morgen ga ik douchen in de ochtend....

Is zo vanzelfsprekend. Deze film speelt zich voornamelijk af in Berlijn, waar Lydia Tar(Cate Blanchett) een conductor is(dirigent). Ik vind het echt gaaf, je leert ook dingen over klassiek en composers als  Gustav Mahler.

Cijfer heb ik (nog) niet, ik vind het in ieder geval goede film. Spannende scene's, goed verhaal, regie en erg goed acteerwerk.

Folk
Lv2

08 mar 2023, 14:33

Cocaine Bear
Een B-film, die echt veeeel te braaf is. Ik snap de positieve recensies niet.

4/10

Plaats reactie