Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re: Re:

04 aug 2017, 15:11

The Great Volunteer schreef:
04 aug 2017, 14:51
LittleC schreef:
04 aug 2017, 14:23

Verschillende keren zelfs. Minstens drie. Altijd denk ik: kom, ik moet de film nog een kans geven, kan toch niet zo slecht zijn? En telkens is hij echt zo slecht. Alhoewel: de film slecht noemen is de waarheid een tikkeltje onrecht aandoen. De opbouw valt nog te doen, de pay off is vooral slecht.

Ik heb de laatste keer gezegd dat het ook werkelijk de laatste keer is. Maar ik moet ooit toch eens onderbouwd formuleren wat ik er slecht aan vind, want ik probeer hem altijd zo snel mogelijk mentaal te wissen. Dus helaas zal ik hem ooit nog eens moeten kijken :')
Maar deel 2 The Dark Knight vind je wel goed?
Absoluut. Is één van mijn favoriete films aller tijden. Eergisteren zag ik TDKR voor het eerst terug sinds zijn release in de bioscoop in 2012. Toen werd ik omver geblazen, vooral door de ervaring. Ik durfde de film toen ook niet te beoordelen op zijn kwaliteit want deze kon ik er moeilijk van loskoppelen. Nu had ik dan weer schrik dat dezelfde ervaring niet geëvenaard zou worden voor de TV. Gelukkig had ik het mis. Batman Begins is dus de enige film uit de trilogie die me tegensteekt.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

04 aug 2017, 15:14

LittleC schreef:
04 aug 2017, 15:11
The Great Volunteer schreef:
04 aug 2017, 14:51


Maar deel 2 The Dark Knight vind je wel goed?
Absoluut. Is één van mijn favoriete films aller tijden. Eergisteren zag ik TDKR voor het eerst terug sinds zijn release in de bioscoop in 2012. Toen werd ik omver geblazen, vooral door de ervaring. Ik durfde de film toen ook niet te beoordelen op zijn kwaliteit want deze kon ik er moeilijk van loskoppelen. Nu had ik dan weer schrik dat dezelfde ervaring niet geëvenaard zou worden voor de TV. Gelukkig had ik het mis. Batman Begins is dus de enige film uit de trilogie die me tegensteekt.
wacht even maat, niet zo snel.
TDKR is het 3e deel Rises en die wordt over algemeen als kut gezien...
The Dark Knight zelf aka TDK kwam in 2008 in de bioscoop,niet 2012. Maar TDKR werd je ook door omver geblazen? :|

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re: Re:

04 aug 2017, 15:17

The Great Volunteer schreef:
04 aug 2017, 15:14
LittleC schreef:
04 aug 2017, 15:11

Absoluut. Is één van mijn favoriete films aller tijden. Eergisteren zag ik TDKR voor het eerst terug sinds zijn release in de bioscoop in 2012. Toen werd ik omver geblazen, vooral door de ervaring. Ik durfde de film toen ook niet te beoordelen op zijn kwaliteit want deze kon ik er moeilijk van loskoppelen. Nu had ik dan weer schrik dat dezelfde ervaring niet geëvenaard zou worden voor de TV. Gelukkig had ik het mis. Batman Begins is dus de enige film uit de trilogie die me tegensteekt.
wacht even maat, niet zo snel.
TDKR is het 3e deel Rises en die wordt over algemeen als kut gezien...
The Dark Knight zelf aka TDK kwam in 2008 in de bioscoop,niet 2012. Maar TDKR werd je ook door omver geblazen? :|
"Over het algemeen"? Hoe dan? Als ik de cijfers online bekijk (Metacritic, IMDB en Rotten Tomatoes) scoort hij toch vrij hoog. Bedoel je door mensen rondom je?

Ik zal het even duidelijker zetten:
The Dark Knight: Absoluut. Is één van mijn favoriete films aller tijden.

The Dark Knight Rises: Eergisteren zag ik TDKR voor het eerst terug sinds zijn release in de bioscoop in 2012. Toen werd ik omver geblazen, vooral door de ervaring. Ik durfde de film toen ook niet te beoordelen op zijn kwaliteit want deze kon ik er moeilijk van loskoppelen. Nu had ik dan weer schrik dat dezelfde ervaring niet geëvenaard zou worden voor de TV. Gelukkig had ik het mis.

Batman Begins is dus de enige film uit de trilogie die me tegensteekt.
En ja, The Dark Knight Rises heeft me indertijd in de bioscoop (in 2012 dus) omver geblazen.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

04 aug 2017, 16:02

De mening over Begins is na verloop van tijd beter geworden, terwijl TDKR al vrij snel daarna meer en meer kritiek kreeg. Ten minste, als je kijkt naar meningen die je hoort op het internet met fora, video's en dergelijke.

Dat ga je echter niet terugzien in ratings op Metacritic, IMDB en Rotten Tomatoes. Dat zijn cijfers die landen in de eerste paar weken en daarna niet of amper (hooguit één of twee tienden) veranderen.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

04 aug 2017, 16:06

Rolfgang schreef:
04 aug 2017, 16:02
De mening over Begins is na verloop van tijd beter geworden, terwijl TDKR al vrij snel daarna meer en meer kritiek kreeg. Ten minste, als je kijkt naar meningen die je hoort op het internet met fora, video's en dergelijke.

Dat ga je echter niet terugzien in ratings op Metacritic, IMDB en Rotten Tomatoes. Dat zijn cijfers die landen in de eerste paar weken en daarna niet of amper (hooguit één of twee tienden) veranderen.
Zou wel kunnen. Ik heb er zelf niet veel van gemerkt, alleen dat diegenen die Begins niet goed vinden, meestal TDKR ook niet goed vinden en andersom. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. Want als er iets is waar ik mij mee bezig houd, dan is het wel kijken van video's en dergelijke... in plaats van films zelf ^_^'
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

04 aug 2017, 16:09

Persoonlijk plaats ik de trilogie als TDK > BB >>> TDKR.

Bij Rises merk je heel erg de sequelitus, waar games af en toe ook last van hebben. Alles moet groter, duurder en uitgebreider, want niet altijd goed werkt. Soms is de uitdrukking 'less is more' een gouden regel voor films, maar een zinnetje wat regisseurs niet willen horen (producers trouwens wel).
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

04 aug 2017, 16:14

Afbeelding

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

04 aug 2017, 16:21

Rolfgang schreef:
04 aug 2017, 16:09
Persoonlijk plaats ik de trilogie als TDK > BB >>> TDKR.

Bij Rises merk je heel erg de sequelitus, waar games af en toe ook last van hebben. Alles moet groter, duurder en uitgebreider, want niet altijd goed werkt. Soms is de uitdrukking 'less is more' een gouden regel voor films, maar een zinnetje wat regisseurs niet willen horen (producers trouwens wel).
Ik vind het niet erg dat Nolan groots wil eindigen. Er zit in dat opzicht ook een logische lijn tussen de drie film, en als je het goed doet dan heb ik er ook geen problemen mee. Iets dat hij in mijn ogen wel doet met TDKR. Ik vind ook niet dat hij overboord gaat; het verhaal is natuurlijk grootser (en meer dan een klein beetje vergezocht) maar visueel heeft het heel wat weg van TDK, met vaak ook gewoon compacte ruimtes die als podium dienen voor dat verhaal.

Als ik ze moet rangschikken: TDK 10/10 > TDKR 8/10

En daar ergens onder met ook veel > achtereenvolgend maar zonder definitief cijfer BB.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

05 aug 2017, 14:04

Okja
Tja... aardige film. Prachtig CGI werk en over het algemeen prima acteerwerk (op Jake Gyllenhaal na, he's just weird in this film), maar de film heeft twee gigantische probleem dat me er totaal uithaalde... het is volkomen voorspelbaar en enorm on-the-nose. I get it, GMO's zijn slecht, was het echt nodig om hier een twee uur durende film van te maken? Er zit nergens een interessante twist op het thema (iets dat ik gezien het eerdere werk van de regisseur wel een beetje verwachtte), alles gebeurt pretty much exact zoals ik dacht dat het zou gebeuren. Gemiste kans.

Ik snap niet helemaal waarom critici dit de eerste echt goede Netflix original noemen. Beasts of No Nation vond ik een stuk sterker dan dit. Sure, het is nog steeds één van de betere Netflix films, maar dat zegt meer over hoe bedroevend de kwaliteit van Netflix Original films is dan de kwaliteit van deze film.

6,5/10
The Great Volunteer schreef:
04 aug 2017, 15:14
wacht even maat, niet zo snel.
TDKR is het 3e deel Rises en die wordt over algemeen als kut gezien...
The Dark Knight zelf aka TDK kwam in 2008 in de bioscoop,niet 2012. Maar TDKR werd je ook door omver geblazen? :|
"Over het algemeen". The Dark Knight Rises wordt letterlijk alleen als kut gezien door comicbooksnobs en NeoGAF. Die film is toentertijd erg goed ontvangen door zowel fans als critici. Hell, hij heeft een hogere gemiddelde score dan de meeste MCU films.

Sure, hij is minder goed IMO dan Begins en The Dark Knight, maar het idee dat TDKR als kut wordt gezien door iedereen is verre van waar.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 aug 2017, 14:14

Afbeelding

You know what BB stands for? Batman Begins? No.
Spoiler:
BigBaller
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

05 aug 2017, 14:22

BigBaller schreef:
05 aug 2017, 14:14
Afbeelding

You know what BB stands for? Batman Begins? No.
Spoiler:
BigBaller
Afbeelding
:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

05 aug 2017, 15:33

Batman Begins is mijn inziens de enige 'batman' film. TDK en TDKR voelden sowieso al niet als batman films aan.

Maar waar TDK nog erg goed was, met sterke personages, zat TDKR vol met fouten die me de hele tijd stoorden.
:huillie:

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

05 aug 2017, 16:15

Wesley schreef:
05 aug 2017, 15:33
Batman Begins is mijn inziens de enige 'batman' film. TDK en TDKR voelden sowieso al niet als batman films aan.

Maar waar TDK nog erg goed was, met sterke personages, zat TDKR vol met fouten die me de hele tijd stoorden.
Kan je op beide uitspraken wat dieper ingaan?
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Thud
Lv5
Berichten: 644
Lid geworden op:
14 jul 2017, 12:43

05 aug 2017, 16:36

Batman Begins was echt legit.

Dark Knight is een schitterende actie film.

Rises was een beetje meh.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

05 aug 2017, 17:45

The Dark Knight draait vooral om Harvey Dent en The Joker dan per se om Batman zelf.

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

05 aug 2017, 19:56

The Dark Knight was meer een actie/mob thriller dan een superhero-film. Er is eigenlijk niets superhero/comicfilm aan, op de characters na.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Squawks
Lv1
Berichten: 34
Lid geworden op:
01 aug 2017, 20:34

Re:

05 aug 2017, 22:34

BigBaller schreef:
05 aug 2017, 14:14
Afbeelding

You know what BB stands for? Batman Begins? No.
Spoiler:
BigBaller
Afbeelding
niet Bible Black?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 aug 2017, 23:45

Ik zie de Nolan trilogie als de beste actie films met een comic book karakter. Niet als de beste comic book film.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 aug 2017, 00:22

Alien: Covenant

Wat een shit. Nog slechter dan Prometheus. Die film had tenminste nog wat mysterie en de Engineers. Covenant slaat nergens op. Het is alsof je een 2e poging van Prometheus zit te kijken, maar deze faalt nog harder. Hoe ze het einde van Prometheus en David hebben behandeld is ook heel slap.

Gebruikersavatar
LittleC
Lv4
Berichten: 255
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:21

Re:

06 aug 2017, 00:44

Tampon schreef:
05 aug 2017, 19:56
The Dark Knight was meer een actie/mob thriller dan een superhero-film. Er is eigenlijk niets superhero/comicfilm aan, op de characters na.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik denk dat er veel te licht wordt gedaan over wat comic books precies zijn en representeren. De details passen misschien niet helemaal in dat straatje, maar het overkoepelende geheel absoluut wel.

Dat een film niet hetzelfde gevoel biedt als een comic book, wil nog niet zeggen dat die film de juiste essentie niet weet te vatten. Film en strip zijn verschillende mediums en de vertaling tussen de twee hoeft niet helemaal gelijk te lopen om een juiste interpretatie weer te geven. Want als je een 1 op 1 weergave wilt dan krijg je zoiets als Hulk.
"If I want to live, I live. If I want you to die, you die".

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

06 aug 2017, 01:02

LittleC schreef:
05 aug 2017, 16:15
Wesley schreef:
05 aug 2017, 15:33
Batman Begins is mijn inziens de enige 'batman' film. TDK en TDKR voelden sowieso al niet als batman films aan.

Maar waar TDK nog erg goed was, met sterke personages, zat TDKR vol met fouten die me de hele tijd stoorden.
Kan je op beide uitspraken wat dieper ingaan?
Eerder gezegd: The Dark Knight was een actie/thriller met batman, maar geen Batman film. The Joker bijvoorbeeld, geweldig gespeel door Heath Ledger, maar in NIKS lijkt het op The Joker. The Joker heeft meerdere incarnaties in de comics, elsewhere verhalen etc, maar niks lijkt erop. Ze hebben een heel ander soort personage neergezet en die The Joker genoemd. Alsof ze een blanke accountant Shaft noemen.

The Dark Knight Rises had veel plotholes, dingen die nergens op sloegen (dus de hele Gotham Police force gaat de riolen in? Alle 35.000 agenten (zo groot zou de politieforce moeten zijn in een stad als Gotham. Zo is er nog wel meer) en waardeloos gechoreografeerde vechtscenes. Je ziet in één scene letterlijk iemand omvallen die een meter van Batman verwijderd is :lol:

Tevens is Bane ook zwaar ondergesneeuwd. Hij was zo cool tot het laatste deel van de film, toen die gewoon een gefriendzonede niceguy bleek te zijn. Maar dat is een persoonlijk iets.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

06 aug 2017, 07:14

Tampon schreef:
05 aug 2017, 19:56
The Dark Knight was meer een actie/mob thriller dan een superhero-film. Er is eigenlijk niets superhero/comicfilm aan, op de characters na.
Is dat zo erg though? IMO zijn de beste superhelden films in eerste instantie iets anders dan superhero-film. Logan is een karakterdrama, de eerste driekwart van Wonder Woman is een oorlogsfilm, Guardians of the Galaxy is een space opera, Days of Future Past is een time travel film en Deadpool is een komedie.

Pure superhero-films (90% van MCU) zijn boring en dat weten de studio's ook dondersgoed. Waarom denk je dat bij iedere nieuwe MCU film de marketingmachine zijn best doet om het een andere noemer te geven? Winter Soldier was bijvoorbeeld opeens een spythriller en Ant-Man een heist movie.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Tampon
Lv5
Berichten: 588
Lid geworden op:
13 jul 2017, 21:52

Re: Re:

06 aug 2017, 08:17

Limoenlichtje schreef:
06 aug 2017, 07:14
Tampon schreef:
05 aug 2017, 19:56
The Dark Knight was meer een actie/mob thriller dan een superhero-film. Er is eigenlijk niets superhero/comicfilm aan, op de characters na.
Is dat zo erg though? IMO zijn de beste superhelden films in eerste instantie iets anders dan superhero-film. Logan is een karakterdrama, de eerste driekwart van Wonder Woman is een oorlogsfilm, Guardians of the Galaxy is een space opera, Days of Future Past is een time travel film en Deadpool is een komedie.

Pure superhero-films (90% van MCU) zijn boring en dat weten de studio's ook dondersgoed. Waarom denk je dat bij iedere nieuwe MCU film de marketingmachine zijn best doet om het een andere noemer te geven? Winter Soldier was bijvoorbeeld opeens een spythriller en Ant-Man een heist movie.
Was niet de bedoeling dat het overkwam met enige negatieve connotatie, want die is er bij mij echt niet m.b.t. TDK. Ik vind het juist tof hoe ze de meeste tropes doorbreken en op een andere manier met de materie omgaan. Ik heb zelf ook niet zoveel met de meeste MCU films, op goed popcornvermaak na dan.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 aug 2017, 09:27

De superhero films van phase one waren eigenlijk heel erg tweedimensionaal. Iron Man 1 is heel tof, maar Iron Man 2 herhaalt hetzelfde, Hulk was hetzelfde, Thor 1 was hetzelfde. First Avenger was een uitzondering, en ondergewaardeerd, maar allicht iets te langdradig.

Pas later ging Marvel met hun films volledig andere kanten op. Dr. Strange dealt met magie en is psychedelisch, Guardians heeft een 70's soundtrack, 70's achtige space settings en is overduidelijk meer slapstick. Spiderman vond ik echt een high school movie, met classes, excursies, proms, pesterijen...

De grootste bagger marvels zijn dan ook die basic superhero action movies. Thor 1 en 2, Hulk, Iron Man 2 en 3 (2 is een Avengers promo, en 3 is een Downey jr promo), Avengers 2. Eigenlijk is de eerste Avengers ook bagger (meer dan loze Chitauri CGI enemies slachten is het niet), maar de cast heeft goede chemie en Loki was een verrassend leuke badguy. Maar ze kunnen met Avengers ook niet veel kanten uit, het is een ensemble van alle superheroes die tegelijk gaan whacken, gericht op kinderen. In de solo films kunnen ze een bepaalde kant op gaan en mogelijk over het randje, wat ze juist zo leuk maakt.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

06 aug 2017, 10:35

Maar toch vind ik de Marvel films, ook al zijn ze genre-busting, veel meer als superheldenfilms aanvoelen dan The Dark Knight.

Nu is The Dark Knight niet slecht, verre ervan, maar het voelt voor mij niet als een batman film.



Also Ben Affleck = Best Batman.
:huillie:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten