Het Grote Filmtopic
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
Re:
15 mar 2021, 06:37
Snake Eyes
Het huis wint, helaas. Toffe film wel. Destijds werd ie wat matig ontvangen. En er valt ook wel wat voor te zeggen, de ontknoping is wat lafjes, Cage acteert na een sterk eerste helft een stuk minder. Maar De Palma heeft wel gekozen voor een heerlijke one take in de eerste scene, en overall is het camerawerk absoluut top. De film kijk zalig weg en duurt niet te lang. Het helaas wat matig verlopende conspiracy plot ten spijt. Lekker om weer eens terug te zien.
Je kunt er fanatiek in meegaan en dapper de barricades op, maar je bent ook maar een pion in het systeem. Ze geven niets om je.
Het huis wint, helaas. Toffe film wel. Destijds werd ie wat matig ontvangen. En er valt ook wel wat voor te zeggen, de ontknoping is wat lafjes, Cage acteert na een sterk eerste helft een stuk minder. Maar De Palma heeft wel gekozen voor een heerlijke one take in de eerste scene, en overall is het camerawerk absoluut top. De film kijk zalig weg en duurt niet te lang. Het helaas wat matig verlopende conspiracy plot ten spijt. Lekker om weer eens terug te zien.
Zo werkt het ook. Dat is ook waarom die sponsoren, nadat de storm ging liggen, zich stilletjes weer bij VI hebben gevoegd. Hun publiek zit daar. Voor de buhne nemen ze even publiekelijk afstand, zo van "Wij keuren iedere vorm van racisme af bla bla" damage control. En dan, als de hype voorbij is, gewoon weer hun oude ding doen. Disney pampert ook gewoon een bepaalde crowd. In het westen heerst cancel culture en de roep om equality dus doet Disney aan equality maar in China, die de andere extreme kant zijn, halen ze Boyega doodleuk van de poster. Zij staan achter de pecunias en niets anders.
Je kunt er fanatiek in meegaan en dapper de barricades op, maar je bent ook maar een pion in het systeem. Ze geven niets om je.
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
- Limoenlichtje
- Berichten: 503
- Lid geworden op:
- 28 jul 2017, 17:19
19 mar 2021, 10:07
Zack Snyder's Justice League (2021)
Het hele bestaan van deze film is bizar en ontgaat alle logica, dus I guess dat het alleen maar logisch is dat dit de tweede Zack Snyder film blijkt te zijn die ik zowaar best prima vindt. Het is een ontzettend masturbatory, veel te lang experiment van een film dat op geen enkele manier zou moeten werken, maar op een rare manier wel werkt.
De Snyder Cut lost een hoop van de problemen die bestaan in de originele versie op, zoals de non-motivatie achter Steppenwolf, sommige van de meer duidelijke plot holes of inconsistenties en wat ronduit vreemde shit uit het origineel (zoals 'Batman belt Lois Lane op om Superman in bedwang te houden'). Het is tevens een veel betere en consistentere film dan zowel Man of Steel en Batman v Superman en portretteert de karakters vele beter dan beide die films. Veel dingen waarvan ik, gezien Snyder's andere films en algemene kijk op het leven, aannam dat ze door Joss Whedon waren toegevoegd, bleken toch van Snyder te zijn. De film ziet er ook vaak best mooi uit, wat een hele prestatie is gezien hoe foeilelijk de bioscoopversie eruit zag.
Ray Fisher (Cyborg) is de meest opvallende verandering. Waar hij in de bioscoopversie een raar side-karakter was dat eigenlijk niet zo heel veel te doen had in de film, is hij in The Snyder Cut een volledig fleshed out karakter die eigenlijk centraal staat aan de hele film en de emotionele kern representeert. Ray Fisher roept al jaren dat Whedon zijn karakter had verneukt en ik dacht altijd: "Ik geloof je best, maar ik kan niet inzien hoe Snyder het beter zou hebben gedaan". Ik neem mijn woorden terug. Flash is nog wel lame though, maar hij krijgt wel aan het einde één goede scène die laat zien dat hij meer is dan alleen maar de comedic sidekick van het team.
Dus, is Zack Snyder's Justice League een supergoede film? Absoluut niet. Hoewel het een groot aantal issues uit de originele film oplost, zijn veel andere problemen nog steeds aanwezig en de nieuwe cut voegt een ook een flink aantal nieuwe issues toe, zoals de compleet onnodige toevoeging van Darkseid die alleen maar geldt als sequel bait voor een vervolg dat (waarschijnlijk) nooit gaat komen, zoveel slow-motion dat het soms bijna als een parodie van een Zack Snyder film aanvoelt en een enorm slechte epiloog met de slechtste film-Joker die volledig onnodig aanvoelt en ook nog eens enorm lang duurt. En natuurlijk is de film VIER UUR LANG.
En dan zijn er sommige scenes die ook slechter aanvoelen van de bioscoopversie, zoals de bankoverval in het begin van de film waarbij Wonder Woman in deze versie de terroristen één voor één vermoordt voor de ogen van een groep jonge kinderen, waar ze in de bioscoopversie de terroristen stopte, maar wel in leven liet.
Al met al denk ik wel dat dit de beste film is die Snyder heeft gemaakt sinds Dawn of the Dead, maar of dat feit het voor jou waard is om hier vier uur van je leven aan te besteden, laat ik aan jou.
3/5
Het hele bestaan van deze film is bizar en ontgaat alle logica, dus I guess dat het alleen maar logisch is dat dit de tweede Zack Snyder film blijkt te zijn die ik zowaar best prima vindt. Het is een ontzettend masturbatory, veel te lang experiment van een film dat op geen enkele manier zou moeten werken, maar op een rare manier wel werkt.
De Snyder Cut lost een hoop van de problemen die bestaan in de originele versie op, zoals de non-motivatie achter Steppenwolf, sommige van de meer duidelijke plot holes of inconsistenties en wat ronduit vreemde shit uit het origineel (zoals 'Batman belt Lois Lane op om Superman in bedwang te houden'). Het is tevens een veel betere en consistentere film dan zowel Man of Steel en Batman v Superman en portretteert de karakters vele beter dan beide die films. Veel dingen waarvan ik, gezien Snyder's andere films en algemene kijk op het leven, aannam dat ze door Joss Whedon waren toegevoegd, bleken toch van Snyder te zijn. De film ziet er ook vaak best mooi uit, wat een hele prestatie is gezien hoe foeilelijk de bioscoopversie eruit zag.
Ray Fisher (Cyborg) is de meest opvallende verandering. Waar hij in de bioscoopversie een raar side-karakter was dat eigenlijk niet zo heel veel te doen had in de film, is hij in The Snyder Cut een volledig fleshed out karakter die eigenlijk centraal staat aan de hele film en de emotionele kern representeert. Ray Fisher roept al jaren dat Whedon zijn karakter had verneukt en ik dacht altijd: "Ik geloof je best, maar ik kan niet inzien hoe Snyder het beter zou hebben gedaan". Ik neem mijn woorden terug. Flash is nog wel lame though, maar hij krijgt wel aan het einde één goede scène die laat zien dat hij meer is dan alleen maar de comedic sidekick van het team.
Dus, is Zack Snyder's Justice League een supergoede film? Absoluut niet. Hoewel het een groot aantal issues uit de originele film oplost, zijn veel andere problemen nog steeds aanwezig en de nieuwe cut voegt een ook een flink aantal nieuwe issues toe, zoals de compleet onnodige toevoeging van Darkseid die alleen maar geldt als sequel bait voor een vervolg dat (waarschijnlijk) nooit gaat komen, zoveel slow-motion dat het soms bijna als een parodie van een Zack Snyder film aanvoelt en een enorm slechte epiloog met de slechtste film-Joker die volledig onnodig aanvoelt en ook nog eens enorm lang duurt. En natuurlijk is de film VIER UUR LANG.
En dan zijn er sommige scenes die ook slechter aanvoelen van de bioscoopversie, zoals de bankoverval in het begin van de film waarbij Wonder Woman in deze versie de terroristen één voor één vermoordt voor de ogen van een groep jonge kinderen, waar ze in de bioscoopversie de terroristen stopte, maar wel in leven liet.
Al met al denk ik wel dat dit de beste film is die Snyder heeft gemaakt sinds Dawn of the Dead, maar of dat feit het voor jou waard is om hier vier uur van je leven aan te besteden, laat ik aan jou.
3/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
19 mar 2021, 11:12
Toevallig Jeroen ik heb hem gisteren ook gekeken. Ik vond het erg leuk en ik heb de 4 uur echt geen seconde als storend of lang ervaren, vond het heerlijk zelfs. Ik ergde me idd ook wel beetje aan de slow motion's hele tijd verder vond ik het erg goed te verhappen, en heb ik er onwijs van genoten. Cyborg is idd nu wel erg goed ja, helemaal mee eens.
19 mar 2021, 15:07
The Favourite
Wanneer een film een bizar hoge Metascore heeft die ver boven de imdb score uitsteekt, weet je dat je op je hoede moet zijn. Deze wilt ook veel te edgy zijn, maar voert het matig uit. De constante superwide angle shots zijn (behalve in mooie interieur omgevingen) lelijk en irritant om naar te kijken. Verhaal gaat verder eigenlijk nergens over, just a bunch of people die raar lopen te doen. Positieve punten zijn er wel though: vette kostuums en setting, en best grappig. Emma Stone en de queen (zelfde als in The Crown) spelen het overtuigend. Het was net vermakelijk genoeg om af te kijken. 5,5/10
The Vast of Night
Deze staat ook 2 punten hoger op Meta dan imdb, maar hier heb ik veel meer van genoten. Enorm sfeervol, de feel van een jaren 50 stadje in de VS is perfect gedaan en de sci-fi elementen zijn classic mysterieus. Deed me denken aan van die jaren 80 sci-fi films, ik werd er een soort van nostalgisch van ondanks dat ik nooit in die tijd geleefd heb. Het is blijkbaar de debuutfilm van director Andrew Patterson, dus ik kijk al uit naar zijn volgende werk met wat meer budget. 8/10
Identity
Dit is echt zo'n film die je vroeger op Veronica zou kijken ofzo. Beetje trashy maar best vermakelijk. Typische whodunnit aanpak met best een leuke plottwist aanvankelijk, maar het einde is retarded. Karakters zijn lachwekkend stereotiep maar dat voegt ook wel weer toe aan die 90s/early 2000s vibe. En lol, dr Cox van scrubs als nerdy dude is apart om te zien.
6/10
Wanneer een film een bizar hoge Metascore heeft die ver boven de imdb score uitsteekt, weet je dat je op je hoede moet zijn. Deze wilt ook veel te edgy zijn, maar voert het matig uit. De constante superwide angle shots zijn (behalve in mooie interieur omgevingen) lelijk en irritant om naar te kijken. Verhaal gaat verder eigenlijk nergens over, just a bunch of people die raar lopen te doen. Positieve punten zijn er wel though: vette kostuums en setting, en best grappig. Emma Stone en de queen (zelfde als in The Crown) spelen het overtuigend. Het was net vermakelijk genoeg om af te kijken. 5,5/10
The Vast of Night
Deze staat ook 2 punten hoger op Meta dan imdb, maar hier heb ik veel meer van genoten. Enorm sfeervol, de feel van een jaren 50 stadje in de VS is perfect gedaan en de sci-fi elementen zijn classic mysterieus. Deed me denken aan van die jaren 80 sci-fi films, ik werd er een soort van nostalgisch van ondanks dat ik nooit in die tijd geleefd heb. Het is blijkbaar de debuutfilm van director Andrew Patterson, dus ik kijk al uit naar zijn volgende werk met wat meer budget. 8/10
Identity
Dit is echt zo'n film die je vroeger op Veronica zou kijken ofzo. Beetje trashy maar best vermakelijk. Typische whodunnit aanpak met best een leuke plottwist aanvankelijk, maar het einde is retarded. Karakters zijn lachwekkend stereotiep maar dat voegt ook wel weer toe aan die 90s/early 2000s vibe. En lol, dr Cox van scrubs als nerdy dude is apart om te zien.
6/10
- Gewoon Arno
-
Big Baller
- Berichten: 4570
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 00:04
20 mar 2021, 23:07
Zack Snyder's Justice League
Ik vond hem erg vermakelijk. Vond de bioscoop versie geen reet aan, maar deze kijkt gewoon heerlijk weg en ondanks dat ie 4 uur duurt, heb ik me eigenlijk geen moment verveeld. De opbouw van de personages is veel sterker nu, logisch ook want er is veel meer tijd.
Een aantal dingen vind ik minder. Superman komt nu wel heel erg laat. Ergens logisch, want hij slaat Steppenwolf met gemak verrot. Darkseid, tof dat hij er in zit en het geeft Steppenwolf meer nut. Maar hij is er duidelijk ingezet voor een vervolg film waarin hij met zijn armada op de goeie ouwe manier aarde gaat onderwerpen. Die Joker scene hadden ze weg mogen laten, Leto is net zo slecht als in Suicide Squad.
Perfect was deze film geweest als Snyder het in 2 delen had mogen uitbrengen. En dan deel 1 tegen Steppenwolf en de uiteindelijke wederopstanding van Superman, en 2 dat Darkseid zelf aarde binnen komt wandelen.
Ik vond hem erg vermakelijk. Vond de bioscoop versie geen reet aan, maar deze kijkt gewoon heerlijk weg en ondanks dat ie 4 uur duurt, heb ik me eigenlijk geen moment verveeld. De opbouw van de personages is veel sterker nu, logisch ook want er is veel meer tijd.
Een aantal dingen vind ik minder. Superman komt nu wel heel erg laat. Ergens logisch, want hij slaat Steppenwolf met gemak verrot. Darkseid, tof dat hij er in zit en het geeft Steppenwolf meer nut. Maar hij is er duidelijk ingezet voor een vervolg film waarin hij met zijn armada op de goeie ouwe manier aarde gaat onderwerpen. Die Joker scene hadden ze weg mogen laten, Leto is net zo slecht als in Suicide Squad.
Perfect was deze film geweest als Snyder het in 2 delen had mogen uitbrengen. En dan deel 1 tegen Steppenwolf en de uiteindelijke wederopstanding van Superman, en 2 dat Darkseid zelf aarde binnen komt wandelen.
Re: Re:
21 mar 2021, 08:18
Jep, die heb ik zelfs nog op DVD liggen. Als kleine rakker vond ik die film geweldig, maar het is echt trash. Vermakelijke trash, dat welWapper schreef: ↑20 mar 2021, 11:58https://www.imdb.com/title/tt0110725/
Dat moet deze zijn. Klinkt geweldig.
As easy to stop as it is to comprehend.
21 mar 2021, 16:58
Roma (2018, Alfonso Cuarón)
Bij het bekijken van deze film bekruipt mij vooral de nieuwsgierigheid hoe deze film er in sprankelende kleuren had uitgezien. Het zwart-wit lijkt vooral een willekeurige en esthetische keuze, daar ben ik niet echt fan van. De regie en ook cinematografie voelt allemaal heel erg gecontroleerd waardoor het spontane een beetje mist. Het verhaal en de uitwerking ervan is verder niet echt interessant genoeg om de hele film te dragen. Je ziet wel wat hij voor ogen heeft met de film, maar daarin slaagt hij wat mij betreft maar half. Na ook Gravity lijkt hij vooral in te zetten op esthetische en ietwat oppervlakkige films helaas. Y tu mamá también blijft mijn favoriet van hem.
6/10
Climax (2018, Gaspar Noé)
Een groep dansers hebben een feestje na het oefenen van een dansperformance en er wordt LSD door de sangria gemixt door iemand met als gevolg een bad trip. Dit allemaal losjes gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Allereerst zijn de dans -scenes heel mooi gedaan met shots van boven e.d. De soundtrack is lekker opzwepend. De film zelf wordt echter nauwelijks echt spannend of heel boeiend vond ik, het is vooral één grote drugs-trip. Door de camera bewegingen is het de bedoeling dat het voelt alsof je er midden in zit, maar dat werkt maar half vind ik. Wellicht heb ik de film niet helemaal begrepen, maar miste wel de diepere laag die bijv. Enter the Void wel heeft.
7/10
Tenet (2020, Christopher Nolan)
'Don't try to understand it. Feel it.'
En zo ben ik de film ook vooral ingegaan. Ik lees veel recensies dat het allemaal te ingewikkeld is, maar dat vind ik reuze meevallen. Zeker omdat het spelen met de tijd altijd gebeurd in situaties die al geweest zijn, dus alles wordt in principe honderd keer herhaald en uitgelegd. Maargoed, zal wel hoogbegaafd zijn. Het truckje zelf moet je ook niet proberen te begrijpen. Het is wel weer een originele ingang qua tijdreizen, maar het niveau van Memento of Interstellar o.i.d. wordt nooit gehaald. Daarvoor ontbreekt net dat beetje extra emotionele diepgang. Ook tof is de Matrix achtige snelweg scène.
Leuke knipoog ook naar de shitload aan superhelden films: 'Did you think you were the only one capable of saving the world?'
Tenet is vooral een slicke actiefilm, zonder de James Bond clichés, niet meer en niet minder, maar dat pretendeert het ook niet. John David Washington, met deze film zijn eerste grote rol, zou overigens een leuke Bond kandidaat zijn wat mij betreft.
8/10
Bij het bekijken van deze film bekruipt mij vooral de nieuwsgierigheid hoe deze film er in sprankelende kleuren had uitgezien. Het zwart-wit lijkt vooral een willekeurige en esthetische keuze, daar ben ik niet echt fan van. De regie en ook cinematografie voelt allemaal heel erg gecontroleerd waardoor het spontane een beetje mist. Het verhaal en de uitwerking ervan is verder niet echt interessant genoeg om de hele film te dragen. Je ziet wel wat hij voor ogen heeft met de film, maar daarin slaagt hij wat mij betreft maar half. Na ook Gravity lijkt hij vooral in te zetten op esthetische en ietwat oppervlakkige films helaas. Y tu mamá también blijft mijn favoriet van hem.
6/10
Climax (2018, Gaspar Noé)
Een groep dansers hebben een feestje na het oefenen van een dansperformance en er wordt LSD door de sangria gemixt door iemand met als gevolg een bad trip. Dit allemaal losjes gebaseerd op een waar gebeurd verhaal. Allereerst zijn de dans -scenes heel mooi gedaan met shots van boven e.d. De soundtrack is lekker opzwepend. De film zelf wordt echter nauwelijks echt spannend of heel boeiend vond ik, het is vooral één grote drugs-trip. Door de camera bewegingen is het de bedoeling dat het voelt alsof je er midden in zit, maar dat werkt maar half vind ik. Wellicht heb ik de film niet helemaal begrepen, maar miste wel de diepere laag die bijv. Enter the Void wel heeft.
7/10
Tenet (2020, Christopher Nolan)
'Don't try to understand it. Feel it.'
En zo ben ik de film ook vooral ingegaan. Ik lees veel recensies dat het allemaal te ingewikkeld is, maar dat vind ik reuze meevallen. Zeker omdat het spelen met de tijd altijd gebeurd in situaties die al geweest zijn, dus alles wordt in principe honderd keer herhaald en uitgelegd. Maargoed, zal wel hoogbegaafd zijn. Het truckje zelf moet je ook niet proberen te begrijpen. Het is wel weer een originele ingang qua tijdreizen, maar het niveau van Memento of Interstellar o.i.d. wordt nooit gehaald. Daarvoor ontbreekt net dat beetje extra emotionele diepgang. Ook tof is de Matrix achtige snelweg scène.
Leuke knipoog ook naar de shitload aan superhelden films: 'Did you think you were the only one capable of saving the world?'
Tenet is vooral een slicke actiefilm, zonder de James Bond clichés, niet meer en niet minder, maar dat pretendeert het ook niet. John David Washington, met deze film zijn eerste grote rol, zou overigens een leuke Bond kandidaat zijn wat mij betreft.
Spoiler:
Leuk detail, op het eind lijkt het dat Neil het zoontje is van Kat (Max).
- Laura Birdie
- Berichten: 936
- Lid geworden op:
- 16 jul 2017, 19:27
23 mar 2021, 20:54
Black Widow wederom uitgesteld naar juli, krijgt een release in zowel de bioscopen als Premiere Acces op Disney + voor een extra bijdrage
Luca, de nieuwste Pixar film, komt niet meer in de bioscopen en gaat meteen zonder extra bijdrage naar Disney + net als Soul, in juni
Van dat laatste baal ik eigenlijk wel, ik wilde Luca graag in de bios zien. En Pixar originals verdienen beter maar blijkbaar zijn de superhelden films belangrijker.....
Disney heeft bioscopen ooit gered maar draait ze nu eigenhandig de nek om? Waarschijnlijk in ruil voor tientallen miljoenen D+ leden....
Luca, de nieuwste Pixar film, komt niet meer in de bioscopen en gaat meteen zonder extra bijdrage naar Disney + net als Soul, in juni
Van dat laatste baal ik eigenlijk wel, ik wilde Luca graag in de bios zien. En Pixar originals verdienen beter maar blijkbaar zijn de superhelden films belangrijker.....
Disney heeft bioscopen ooit gered maar draait ze nu eigenhandig de nek om? Waarschijnlijk in ruil voor tientallen miljoenen D+ leden....
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
24 mar 2021, 08:01
Moet je werk gaan doen, dat niet thuis kan... Zoals een winkel of zorg etc....
33. Lolita (Stanley Kubrick, 1962) :: 5.5
Is ik wist een Kubrick film is...
Maar jaren lange wachten, heeft verwachtingen totaal niet ingelost.
Er gebeurd in feite buiten wat chit chat niet bijzonder veel. Kubrick was in 62 dan ook pas 34, en nog amper ervaren natuurlijk. Maar toch met The Killing, Paths of Glory en Spartacus, toch al aardig wat feature films gemaakt.
34. Fatal Attraction (Adrian Lyne, 1987) :: 7.2
Michael Douglas laat zich in deze film hoofd op hol slaan door Glenn Close terwijl ie met Anne Archer heeft. Nou goed onder mom , kind en huwelijke sloopt wel vaker verveling in.. Spannende en toffe drama/thriller/erotiek film.
35. Eraser (Chuck Russell, 1996) :: 7.5
Heerlijke actie film/thriller met Arnold en Vanessa Williams oa, blijft ook decennia later, prima overeind. Erg van genoten, ook James Caan is tof!!
36. The Relic (Peter Hyams, 1997) :: 8.0
Tom Sizemore en Penelope Ann Miller zijn heerlijk op dreef hier in deze prima actie/thriller film over een helse dag en nacht in een museum. Erg spanned en verveeld geen seconde!
37. Schatjes! (Ruud van Hemert, 1984) :: 7.5
Hilarische film, erg grappig. Heb wel te doen met de ouders zeg man man man, bizar. Kinderen zijn echt verschrikkelijk haha in deze film, vooral die jongste twee lol.
38. Zack Snyder's Justice League (Zack Snyder, 2021) :: 7.0
4 uur is en lijkt lang maar hier was het zkr goed te doen, kortere films gezien die vele malen moeilijker door heen te komen waren. Cyborg is erg goed en tof in deze versie.
39. The Exorcist (William Friedkin, 1973) :: 8.5
Director's Cut , vind dit veel betere versie dan theater versie. Rete spannend en indrukwekkende film, erg van genoten. Heb wel te doen met de moeder , uitstekend gespeeld wordt door Ellen Burnsty van Requiem for a Dream oa. Vorige keer zat ik op een 6,5.
40. The King of Staten Island (Judd Apatow, 2020) :: 6.5
Marissa Tomei zal wel flink wat make up hebben, ze wordt echt niet lelijker ouder iig, wat een pracht vrouw. Ook Bil Burr is gaaf in deze film. In dit gebaseerd op waargebeurd verhaal waar Scott(Pete Davidson) zijn vader als brandweerman jaren geleden is overleden en nieuwe vriendje van zijn moeder Bil Burr ook brandweerman is....
Leuke bijrol ook van Steve Buscemi.
41. The Exorcist III (William Peter Blatty, 1990) :: 8.0
Brad Dourif is geweldig in deze film als Gemini en speelt oscar waardig. Heeft me positief verrast deze film, zkr voor een 3e deel. Zoveel goede en toffe scenes in deze film.
33. Lolita (Stanley Kubrick, 1962) :: 5.5
Is ik wist een Kubrick film is...
Maar jaren lange wachten, heeft verwachtingen totaal niet ingelost.
Er gebeurd in feite buiten wat chit chat niet bijzonder veel. Kubrick was in 62 dan ook pas 34, en nog amper ervaren natuurlijk. Maar toch met The Killing, Paths of Glory en Spartacus, toch al aardig wat feature films gemaakt.
34. Fatal Attraction (Adrian Lyne, 1987) :: 7.2
Michael Douglas laat zich in deze film hoofd op hol slaan door Glenn Close terwijl ie met Anne Archer heeft. Nou goed onder mom , kind en huwelijke sloopt wel vaker verveling in.. Spannende en toffe drama/thriller/erotiek film.
35. Eraser (Chuck Russell, 1996) :: 7.5
Heerlijke actie film/thriller met Arnold en Vanessa Williams oa, blijft ook decennia later, prima overeind. Erg van genoten, ook James Caan is tof!!
36. The Relic (Peter Hyams, 1997) :: 8.0
Tom Sizemore en Penelope Ann Miller zijn heerlijk op dreef hier in deze prima actie/thriller film over een helse dag en nacht in een museum. Erg spanned en verveeld geen seconde!
37. Schatjes! (Ruud van Hemert, 1984) :: 7.5
Hilarische film, erg grappig. Heb wel te doen met de ouders zeg man man man, bizar. Kinderen zijn echt verschrikkelijk haha in deze film, vooral die jongste twee lol.
38. Zack Snyder's Justice League (Zack Snyder, 2021) :: 7.0
4 uur is en lijkt lang maar hier was het zkr goed te doen, kortere films gezien die vele malen moeilijker door heen te komen waren. Cyborg is erg goed en tof in deze versie.
39. The Exorcist (William Friedkin, 1973) :: 8.5
Director's Cut , vind dit veel betere versie dan theater versie. Rete spannend en indrukwekkende film, erg van genoten. Heb wel te doen met de moeder , uitstekend gespeeld wordt door Ellen Burnsty van Requiem for a Dream oa. Vorige keer zat ik op een 6,5.
40. The King of Staten Island (Judd Apatow, 2020) :: 6.5
Marissa Tomei zal wel flink wat make up hebben, ze wordt echt niet lelijker ouder iig, wat een pracht vrouw. Ook Bil Burr is gaaf in deze film. In dit gebaseerd op waargebeurd verhaal waar Scott(Pete Davidson) zijn vader als brandweerman jaren geleden is overleden en nieuwe vriendje van zijn moeder Bil Burr ook brandweerman is....
Leuke bijrol ook van Steve Buscemi.
41. The Exorcist III (William Peter Blatty, 1990) :: 8.0
Brad Dourif is geweldig in deze film als Gemini en speelt oscar waardig. Heeft me positief verrast deze film, zkr voor een 3e deel. Zoveel goede en toffe scenes in deze film.
Re:
24 mar 2021, 18:08
Theatrical cut neem ik aan?The Great Volunteer schreef: ↑24 mar 2021, 08:0141. The Exorcist III (William Peter Blatty, 1990) :: 8.0
Brad Dourif is geweldig in deze film als Gemini en speelt oscar waardig. Heeft me positief verrast deze film, zkr voor een 3e deel. Zoveel goede en toffe scenes in deze film.
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
Re: Re:
25 mar 2021, 21:45
Ja! Idd, de Directors Cut Legion werd door mijn beste vriend afgeraden! Bij deel 1 heb ik wel iig of extended editie of directors cut gedaan, dat was zkr weten waard.Shadow schreef: ↑24 mar 2021, 18:08Theatrical cut neem ik aan?The Great Volunteer schreef: ↑24 mar 2021, 08:0141. The Exorcist III (William Peter Blatty, 1990) :: 8.0
Brad Dourif is geweldig in deze film als Gemini en speelt oscar waardig. Heeft me positief verrast deze film, zkr voor een 3e deel. Zoveel goede en toffe scenes in deze film.
26 mar 2021, 11:18
Persoonlijk ben ik erg fan van beide versies, maar Legion heeft wel echt de betere pacing en editing. Theatrical heeft een aantal van de gesprekken ook echt ontzettend kort geknipt of compleet eruit gehaald terwijl ze wel dingen uitleggen, zoals hoe Karras nog steeds leeft. Maar dat einde... Tja... Blatty was het er niet mee eens, maar het was wel een kwestie of hij deed het of iemand anders deed het. En het is een best gruwelijke scene
Re: Het Grote Filmtopic
26 mar 2021, 21:51
De extended versie van de eerste Exorcist was imo niet echt nodig. Dat stuk dat ze achterste voren van de trap af holde wat er oa bij was gekomen en wat voor mij als afbreuk gold bijvoorbeeld. Dat zag er lachwekkend uit en totaal overbodig.
Deze film was echt ziek in de tijd toen het verscheen. Mensen vielen gewoon flauw in de bioscopen. Ik vind het persoonlijk ook de engste horror die ik ooit heb gezien. Al wilt de regisseur het geen horror noemen, voor mij heeft het een hoop slapeloze nachten veroorzaakt op jonge leeftijd. En nog krijg ik rillingen bij het kijken. Zeker als je zaken als glaasje draaien achteraf fout heb zien gaan bij mensen kan dit een prettige nare film zijn.
Deze film was echt ziek in de tijd toen het verscheen. Mensen vielen gewoon flauw in de bioscopen. Ik vind het persoonlijk ook de engste horror die ik ooit heb gezien. Al wilt de regisseur het geen horror noemen, voor mij heeft het een hoop slapeloze nachten veroorzaakt op jonge leeftijd. En nog krijg ik rillingen bij het kijken. Zeker als je zaken als glaasje draaien achteraf fout heb zien gaan bij mensen kan dit een prettige nare film zijn.
27 mar 2021, 12:38
De Extended Cut was puur en alleen zodat Blatty ook zijn versie van de film kreeg. Hij heeft jaren lang met Friedkin 'gevochten' om meer van zijn visie in de film te krijgen. Hoewel ik eens ben dat de Spiderwalk niet nodig is, net als het gesprek halverwege de exorcism op de trap. Verder vind ik het de betere versie van de film. Het is ook spijtig dat ze de geluidopnamen van de locatie opnamen door de stad niet konden terug vinden. Er zit een vraag in van Regan over waarom mensen dood gaan en dat zet veel in plaats voor de rest van de film. Maar misschien op een dag...
Oh, en die 'subliminal messages'? Fuck that shit, wat een onzin als ze zo door je strot geforceerd worden
Oh, en die 'subliminal messages'? Fuck that shit, wat een onzin als ze zo door je strot geforceerd worden
- The Great Volunteer
- Berichten: 4765
- Lid geworden op:
- 31 jul 2017, 10:59
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten