Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 mar 2021, 16:51

3 is een stuk minder en Resurrection ook, maar het wordt pas echt slecht met Prometheus en vooral Covenant.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 mar 2021, 10:55

R-Type schreef:
02 mar 2021, 16:51
3 is een stuk minder en Resurrection ook, maar het wordt pas echt slecht met Prometheus en vooral Covenant.
Prometheus valt wel mee hoor. Covenant is kut ja maar Promotheus is best wel oke. Bedankt je over begint ik ga nu naast Hereditary vandaag en of morgen ook Prometheus kijken, ben benieuwd!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 mar 2021, 17:55

Heb Aliens vandaag ook opgezet.

Deze film is wel degelijk een 10. Alles klopt. Cast, setting, suspense, actie. Heerlijke cast natuurlijk, met Paxton en Biehn uit de Cameron stal. Er was een tijd dat Cameron nog niet al zijn zaligheid in Avatar stopte, en gewoon ijzersterke actie maakte. Eigenlijk de beste in de business. Aliens is gewoon een R-rated blockbuster, toen kon dat nog. En voor een film uit 1986 ziet het er echt nog behoorlijk uit hoor.

Die Hard with a Vengeance

Wat een goddelijke film blijft dit. Geen idee hoe vaak gezien. Mijn favoriet is wel 2, geen populaire mening, maar 1 en 3 zijn voor mij evenredig. Voor de derde zijn ze voor het buddy concept gegaan en Jackson + Willis werkt gewoon. Er wordt heerlijk in gevloekt, en scenes als I hate Niggers kunnen vandaag de dag op zeker niet meer. Kun je je de backlash voorstellen? Jackson ondertussen is een enorme racist, we moeten de blanken niet, dit zijn blanke problemen.. etc. Willis was hier ook nog gewoon absolute top, hoe hij die psych ook aanvult "he's a madman that wants to make you dance to his tunes and..."

"put on a dress and fuck me?"

Als er een nadeel is, dan is het dat de film geen sterke conclusie kon krijgen. Zowel het einde van de release versie als het alternatieve einde zijn niet echt chill. Een leuk spelende Irons is ze de hele film te slim af, en via een flesje aspirines weten ze opeens zijn hideout te vinden. Ik denk dat de film beter af was geweest als Irons gewoon had gewonnen. En het is geen kerstfilm ditmaal.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

03 mar 2021, 21:56

Onzin! Alien Covenant is de beste Alien film na Alien en Aliens. Het is gewoon een heerlijke gothic horror film in space met David als Frankenstein-achtige bad guy die stuk voor stuk zijn zieke theorieën op de mensen die hij in zijn klauwen kan krijgen uittest. Kan er echt enorm van genieten.

Alien 3 is mediocre en de rest is kut.

Speaking of kut...

-------

Aangezien dit jaar officieus het jaar van Zack Snyder is, met twee films (één Netflix film, één remake van een al bestaande film), een paar animated series gebaseerd op de Netflix film en nu ook een onderscheiding voor zijn inzet tegen zelfmoord, besloot ik een tijdje terug het ill-advised plan op te started om een Zack Snyder deep dive te doen. Want hey, ik kan wel gewoon blind haten op hem gebaseerd op de drie film van hem die ik had gezien, maar om echt de man te begrijpen moet ik zijn hele oeuvre in ieder geval uitgeprobeerd hebben.

So here it goes...

Dawn of the Dead (2004)
Snyder's eerste film en... niet slecht, actually. Wel alleen als op zichzelf staande actie-horror film, als remake van Dawn of the Dead is het echt een enorme misser omdat het alle thematiek en subtiliteit van het origineel overboord gooit en gewoon een 'coole' zombiefilm wilt maken, maar als op zichzelf staande actiefilm is het okay. De film bevat wel echt wat afleidend seksisme, homofobie en Islamofobie, maar dat kwam misschien ook wel een beetje met de tijd (post 9/11 Amerika, hoezee!). Anyway, best okay dus.

3/5

300 (2006)
Ah, 300... weet je nog toen iedereen 300 heel cool vond op de middelbare omdat stoere mannen hippe oneliners opzeiden? Wat een tijd. Anyway, 300 is pure fucking trash. Het is een pro-fascistische, homofobische, seksistische en extreem racistische film die beweert dat echte mannen niet tegen hun partner zeggen dat ze van ze houden, dat mensen met een fysieke afwijking eigenlijk niet meetellen en historische feitjes over de Spartanen (zoals dat ze één van de grootste slavendrijvers in Griekenland waren) wegmoffelt en diezelfde feitjes verzint voor de Perzen om een ideologisch West vs. Oost verhaaltje te fabriceren waarbij het Westen als de grote redder wordt afgebeeld.

Pure fucking trash en het is ook zeker geen verrassing dat deze film voor veel Neo-Nazi groeperingen op het lijstje favoriete media staat (de Griekse Neo-Nazi groep Golden Dawn gebruikt zelfs citaten uit de film als officiële partijleuzen). Fuck deze film, fuck deze film hard.

.5/5

Watchmen (2008)
Blijft IMO één van de slechtste comic-verfilmingen ooit. Watchmen is wat er gebeurd als iemand een comic book leest en eigenlijk alleen maar de plaatjes in zich opneemt en niet daadwerkelijk op het verhaal let. Ik ben echter wel meer lenient geworden ten opzichte van deze film. Hoewel Zack Snyder echt het verhaal enorm fout interpreteert, blijft de source material sterk genoeg om zelfs als Snyder het niet doorheeft toch nog zijn subversieve karakter een beetje door te laten schemeren. Daarnaast blijft het natuurlijk wel een visueel indrukwekkende film.

Keek trouwens deze keer de Ultimate Edition (want, ik wilde de versie zien zoals origineel bedacht door Snyder) en nee, de theatrale is sowieso beter. 3.5 uur is gewoon echt veel te lang en de filmversie van Tales of the Black Freighter werkt echt niet en mist volledig het nut van dat verhaal in de comic.

2/5

Legend of the Guardians: Owls of Ga'Hoole (2010)
Ik had graag willen zeggen dat de vergeten uilen animatiefilm van Zack Snyder zijn beste film is, maar helaas zou dit een leugen zijn. Owls of Ga'Hoole is een vreemde film die veel te snel door zijn bronmateriaal heen probeert te gaan. Note to filmmakers: Als je een boekverfilming maakt van 1.5 uur, richt je dan op één boek en niet drie boeken (!!!). Karakters worden geïntroduceerd en net zo snel weer vergeten, niemand krijgt genoeg aandacht om echt om ze te geven en het verhaal is een hele hoop nonsens bij elkaar gegooid. Ik kan mij ook niet voorstellen dat kinderen deze film tof zouden vinden, omdat de film zelf veel te serieus is in toon. Er is nauwelijks humor te vinden in deze film, wat zo vreemd is voor een film gebaseerd op een kinderboekenserie OVER PRATENDE UILEN.

Maar hey, de film ziet er wel supermooi uit. Props voor de animatoren.

2/5

Sucker Punch (2011)
Ook wel bekend als het grote droomproject van Zack Snyder, de enige film waar hij echt alle touwtjes in handen had.... Oof. Sucker Punch is niet de slechtste film van Snyder (dat is 300), maar het is er niet heel ver vanaf. Deze film voelt gewoon als een bij elkaar geraapt zooitje. Snyder laat zijn fantasie de volle gang gaan en kennelijk bestaat die fantasie uit schaars geklede meisjes, bordelen, asylums en video game trailers.

Dat Snyder dit ook als zijn grote feministische 'female empowerment' film zag, zegt zoveel over die man. Deze film is namelijk totaal niet empowering. De meisjes in de hoofdrol zitten altijd in de onderdrukking van mannen, de empowering scenes (de video game-esque actiescenes) spelen zich af in een fantasie in een fantasie en in de conclusie van de film zijn drie van de vijf meisjes dood en besluit een andere dat de enige manier forward is dat ze verkracht wordt (in de fantasie) en een lobotomie krijgt (in de realiteit).

En dat is de straight-forward reading waar één van de meisjes nog ontsnapt. De waarschijnlijk correcte reading van de film is dat de hele film de fantasie was van één meisje dat alleen op metaforisch niveau ontsnapte terwijl ze lobotomized wordt. Dus, samenvattend: Zack Snyders idee van een feministisch verhaal is een verhaal waar alle vrouwen in het verhaal aan het einde dood of een kasplantje zijn. Yay, feminism?

1/5

Man of Steel (2013)
Luister, ik ben geen groot Superman fan, maar zelfs ik weet dat als je in een Superman film een dialoog stopt waar de vader van Clark Kent (die wordt afgestempeld als een groot rolmodel voor Clark) zegt dat jonge Clark misschien beter een bus vol kinderen had kunnen laten verdrinken je iets fout doet.

Deze film is echt een clusterfuck. De structuur van de film klopt bijvoorbeeld van geen kanten en had gewoon beter chronologisch kunnen zijn in plaats van deze rare constructie waar je af en toe terug gaat naar de jeugd van Clark Kent, dan weer naar voren gaat, etc. En mijn god, het einde. Again, ik dacht dat Superman voor hoop en rechtvaardigheid stond, niet voor "Fuck yeah, we vernietigen een hele stad terwijl we vechten, maakt niet uit hoeveel doden er vallen. We gaan hier niet eens bij stilstaan, in plaats daarvan ga ik midden in de vernietigde stad tongen met Lois Lane".

1/5

Batman v Superman: Dawn of Justice (2016)
Ik heb zo'n vermoeden dat Snyder een hekel heeft aan plezier. Je hebt drie van de meest iconische superhelden in één film en niet zo'n korte film ook (de Ultimate Edition is 3 uur lang) en er kan niet eens één glimlach vanaf? Eén moment van luchtigheid? Nope, Snyder zegt 'Superhelden zijn srs business, no time for fun.' De helden in deze film zijn niet eens helden, het zijn stuk voor stuk zelfingenomen assholes. Batman is een sociopaat die alleen aan zichzelf kan denken en tientallen mensen vermoord gedurende de film en Superman is een uncaring asshole die ook alleen maar om zijn eigenbeeld lijkt te geven. Grappig genoeg was dit juist wat Snyder had moeten doen met de 'helden' uit Watchmen, maar in plaats daarvan doet hij het hier.

Op zich was dit niet eens zo'n probleem geweest gezien het einde van Man of Steel (het was nog vreemder geweest als ze volledig hadden genegeerd dat na de vernietiging van Metropolis waarschijnlijk niet iedereen super positief over Superman is), behalve dat BvS ook wel echt wilt dat we iets geven om Batman en Superman. Want immers, dit is de start van een franchise en je kan moeilijk je franchise starten met de boodschap dat alle helden kut zijn. Dus wanneer aan het einde de film wilt dat je de kant van Batman en Superman kiest en dat je (proest) triest bent na de dood van Superman, werkt dit totaal niet omdat voor het grootste deel van de film zowel Batman en Superman totaal unlikeable zijn.

Maar uiteindelijk is dit niet eens het grootste probleem van de film. Nee, het grootste probleem is de lengte. BvS is met drie uur minstens een uur te lang en dit voel je echt. Ik was op een gegeven moment echt klaar met deze moody nonsense en toen duurde de film nog freaking 1.5 uur. Sorry, maar nee.

1/5

Justice League (2017)
Okay, dit is misschien niet echt meer een Snyder film, maar Snyders naam staat erop, dus verdorie ik ging hem kijken en... ik vind deze film een stuk beter dan zowel Man of Steel en Batman v Superman. Dit betekent niet dat de film goed is (it's not), maar in tegenstelling tot de vorige twee films heeft deze film zowaar wel een hart en zijn de helden toegestaan om vrolijk te zijn en zowaar hoop uit te stralen. Iets wat Snyder absoluut niet toeliet in MoS en BvS. Ik schrijf dat dan ook volledig toe aan Joss Whedon die, ondanks dat hij een vreselijke man is die definitely Ray Fisher misbruikt heeft op set, wel een visie voor het menselijke heeft en emoties toelaat in zijn films.

En ja, Whedon's humor is zeker 'too much', maar aan de andere kant is het beetje luchtigheid wel welkom in een serie films die tot dan toe alleen maar zware, no fun allowed achtige vehikels waren. Ik ben zeer benieuwd hoeveel van deze meer hoopvolle, menselijke kern van Justice League overeind blijft in de Snyder Cut over een paar weken.

2/5

Zack Snyder-ranking
1. Dawn of the Dead
2. Legend of the Guardians: Owls of Ga'Hoole
3. Justice League
4. Watchmen
5. Batman v Superman: Dawn of Justice
6. Man of Steel
7. Sucker Punch
8. 300

Maar in the end, we all lose.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

04 mar 2021, 07:40

The Greatest Showman

Begint al met een geweldige opening die je meteen grijpt. Het verhaal is heel erg leuk en de muzikale nummers zijn geweldig. Huge Jacked Man is geweldig in de rol van P.T. Barnum. Zac Efron shined ook, en Zendaya.... ja, Zendaya kan geen fout maken bij mij.

Heerlijk romantisch bankavondje.

8/10
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 mar 2021, 07:49

Hereditary


Ari Aster inmiddels nog steeds pas 34(net als ik, hij is 3 maanden ouder) zet hier een uitstekend regie debuut neer. De flm is beklemmend, spannend en huiveringwekkend. Ik vind het een uitstekende en erg goede film. Ik zat vorige keer op een 8.5, nu een 9.2

Gabriel Byrne is gewoon goed maar de grote ster van de film is Toni Colette. Die verdiend op basis van de rol van Annie, in mijn ogen een Oscar, zij zet haar rol als instabiele slaapwandellende moeder echt uitstekend neer. Het zo nu en dan ingetogen acteerwerk van haar is al heel erg goed en subtiel maar ook haar uitbarstingen gedurende de film, zijn erg goed geacteerd met onwijze overtuiging. Helaas ontving ze voor deze film niet eens een nominatie, wat ze in 2000 voor The Sixth Sense wel gekregen heeft. Dat ze hier niet eens een nominatie voor gekregen heeft, is bizar en gewoon dik onterecht.

Hereditary is een film over rouw, verlies en onverklaabare gebeurtennissen. Het begint al met de begrafenis van de moeder van Annie(Colette). Met wie Annie een moeizame relatie had maar ze hield zeker wel van haar moeder.

Om te beginnen buiten Byrne en de zeer goede Colette, ga en wil ik de kinderen in de film ook zeker niet vergeten te noemen. Peter (Alex Wolff) acteert erg goed en Charlie (Milly Shapiro) is in deze film ook erg goed en bovenal onwijs creepy en raar.

Buiten de regie van Aster is het camerawerk ook echt heel erg goed, er zit genoeg afwisseling in en en het lijkt steeds net alsof het zich afspeelt in de kunst expositie van Annie die ze van hun leven aan het bouwen is. Ook een pluspunt in deze zeer enge en verontrustende film is dat pas helemaal aan het einde voor het eerst zowat muziek in zit. De film is vanaf het begin al interessant en boeiend maar op geven moment vanaf
Spoiler:
Dood van Charlie Sad
gaat steeds van kwaad tot erger.

Hereditary is met oprecht een iig een klein meesterwerk te noemen. Het is een debuut met uitstekend acteerwerk, goede karakter ontwikkellingen , erg veel spannende en enge dingen en één film die je niet snel zal vergeten en die een blijvende indruk maakt. Midsommah is een goede en priima 2e film van Aster maar het gaat moeilijk worden om een film beter dan Hereditary te maken. Gelukkig is Aster dan ook pas 34.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 mar 2021, 13:37

BvS extended heb ik een zwak voor. Vind de film visueel erg goed, en dig de pissed off Wayne die killed ook wel. Paar zwakke dingen, zoals het Martha excuusje, Eisenberg in het geheel, Doomsday daargelaten vermaak ik me wel goed met de film. Vond de theatrical release slechter omdat daar nog minder context in zat (in de extended zie je tenminste nog hoe Supes wordt framed oa.). Kwam teleurgesteld uit de zaal, maar extended... okay ish.

JL is een kutfilm. Maar ik ga de nieuwe release van HBO max wel een kans geven. MoS is ook een kutfilm, alleen het begin op de planeet is goed. Sucker Punch is ook een kutfilm. Watchmen de serie is beter etc.

Maar 300 vond ik altijd wel vermakelijk. Was destijds een indrukwekkende showcase op HD-DVD. Flinterdun en totaal dom (gebaseerd op een Frank Miller comic), maar wel gewoon leuk. Het is geen film die ik weer zou opzetten, er is sans slow mo denk ik een half uur aan progression. Meer MTV video clip dan film en die sequel is nog erger (die heeft wel de tieten van Eva Green). Voor historische accurate keek ik de film ook niet. Wat nazis jatten uit films moeten ze zelf weten, extreem rechts gebruikt ook wel het Punisher logo. Laten we de Punisher dus cancelen. En Guy Fawkes ook vanwege Anon. De hele nazi shit in het geheel is gebaseerd op het Romeinse Rijk, het zei zo. Verder zou het me niet verbazen als in die tijd gehandicapten eigenlijk als kind al werden geliquideerd. Ik denk dat ze met die dingen nog wel redelijk on point zijn, in tegenstelling tot de rest van de film. Als 300 nu gemaakt zou worden, dan liepen er trans mee te vechten, lol.


Snyder maakt over het algemeen matige flicks. Ben benieuwd of JL dan wel wat wordt.

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

04 mar 2021, 14:29

Ik heb Guardians of Ga'Hoole destijds in IMAX gezien.....nee het is geen goede film maar DAMN het is wel een mooie film. Als animatiefreak, worth it

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 mar 2021, 20:00

Prometheus

Gekeken vanavond. Ik heb genoten! Ja ze maken wat domme keuze's maar ik vind zkr niet slecht. Gewoon spannende, leuke en vermakelijke film met een topcast!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 mar 2021, 21:03

Ik heb de overige 3 van de originele reeks bekeken.

Alien

Sterke suspense thriller, en voor een film uit 1979 gewoon erg mooi gemaakt. Legt het wel af tegen zijn sequel, imho. Die vond ik gewoon leuker. Wel heeft deze betere lore.

Alien 3

Matig. David Fincher's eerste film, maar er ging veel mis. Het is meer een film als de eerste (1 hunter. en een groepje hunted), maar dan gesitueerd in een space prison waar om een of andere reden (te link) geen wapens zijn. Snapte weinig van het plan om de Alien in te sluiten, dat was nogal vaag. Wel leuke cameo van Henriksen.

Alien: Resurrection

Waar 3 dus een retread van 1 is, is Resurrection een retread van 2. Oftewel veel meer actie, omdat meer enemies. en zwaar geschut. Hier dealen ze met een handvol van die creatures. Heb me eigenlijk best wel vermaakt. In ieder geval is ie beter dan 3. Er zitten wat cult acteurs in zoals Ron Perlman (en weer is hij een asshole), en Michael Wincott (ook een asshole). Weaver speelt goed, en Ryder vond ik ook niet slecht.

Ik weet niet of ik Prometheus en Covenant doe. Ik vond Prometheus visueel wel erg mooi, maar tegelijk ook tergend saai en onlogisch. Het is een wel-niet prequel en de Deacon is een wel-niet voorloper van de xenomorph. En de Engineers zijn.. eh.. wel-niet.. misschien toch maar op zetten 1 dezer dagen lol.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

05 mar 2021, 08:55

R-Type schreef:
03 mar 2021, 17:55
Heb Aliens vandaag ook opgezet.

Deze film is wel degelijk een 10. Alles klopt. Cast, setting, suspense, actie. Heerlijke cast natuurlijk, met Paxton en Biehn uit de Cameron stal. Er was een tijd dat Cameron nog niet al zijn zaligheid in Avatar stopte, en gewoon ijzersterke actie maakte. Eigenlijk de beste in de business. Aliens is gewoon een R-rated blockbuster, toen kon dat nog. En voor een film uit 1986 ziet het er echt nog behoorlijk uit hoor.
Het heeft mij zelfs aan de hype gekregen voor Aliens: Fireteam. Het zal uiteindelijk een turd worden, maar goed, het zegt wel wat over de film Aliens :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mar 2021, 10:40

Ze hadden ook kunnen voortborduren op Isolation, wat legit de beste game is.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

05 mar 2021, 13:34

Laura Birdie schreef:
04 mar 2021, 14:29
Ik heb Guardians of Ga'Hoole destijds in IMAX gezien.....nee het is geen goede film maar DAMN het is wel een mooie film. Als animatiefreak, worth it
Haha ja, mee eens. Je kan zien waar het budget naartoe is gegaan.
R-Type schreef:
04 mar 2021, 13:37
Maar 300 vond ik altijd wel vermakelijk. Was destijds een indrukwekkende showcase op HD-DVD. Flinterdun en totaal dom (gebaseerd op een Frank Miller comic), maar wel gewoon leuk. Het is geen film die ik weer zou opzetten, er is sans slow mo denk ik een half uur aan progression. Meer MTV video clip dan film en die sequel is nog erger (die heeft wel de tieten van Eva Green). Voor historische accurate keek ik de film ook niet. Wat nazis jatten uit films moeten ze zelf weten, extreem rechts gebruikt ook wel het Punisher logo. Laten we de Punisher dus cancelen. En Guy Fawkes ook vanwege Anon. De hele nazi shit in het geheel is gebaseerd op het Romeinse Rijk, het zei zo. Verder zou het me niet verbazen als in die tijd gehandicapten eigenlijk als kind al werden geliquideerd. Ik denk dat ze met die dingen nog wel redelijk on point zijn, in tegenstelling tot de rest van de film. Als 300 nu gemaakt zou worden, dan liepen er trans mee te vechten, lol.
Het verschil met alt-right die Punisher toe-eigent is dat dat expres een verkeerde lezing is van de Punisher waar de maker van de Punisher het ook niet mee eens is. Romeinse Rijk en Guy Fawkes zijn ook vreemde argumenten om te gebruiken, aangezien dat gewoon een geval is van iconografie dat is overgenomen. De Romeinen zaten niet in die tijd te denken "Goh, misschien zou ons regeringssysteem over duizend jaar kunnen worden overgenomen door een gozer om een heleboel slechte dingen te doen" (overigens, de Romeinen waren ook geen lieverdjes, maar dat terzijde).

300 is specifiek op een manier geschreven dat het ideeën van "Witte, mannelijke superioriteit" versterkt. Dat is niet een soort van 'oeps, achter af gezien misschien niet goed', dat was altijd het geval. Sterker nog, in 2007 kreeg 300 ook een heleboel kritiek over zich heen omdat mensen de film (met goede reden) als enorm racistisch zagen. Het verhaal zelf is niet eens historisch correct, maar het is een opzettelijk verbastering van het oorspronkelijke verhaal dat al decennia wordt gebruikt als nationalistische mythe. De echte Nazi's waren bijvoorbeeld ook groot fan van de verheerlijkte versie van de Spartanen, omdat ze die zagen als een schoolvoorbeeld van de Ubermensch.

300 de film (en ik neem aan het boek ook) doet er nog een schepje bovenop door ook nog eens expliciete homofobie en ableist taal (tegen gehandicapten) toe te voegen. Iedereen weet dat in het oude Griekenland seksualiteit heel rekbaar was, waar (seksuele) relaties tussen mannen de normaalste zaak van de wereld was. En toch zit er in 300 een zin waar Leonidas de Atheners kleineert door te zeggen "Those boy lovers!". En ja, je hebt gelijk dat het historische Sparta gehandicapten vaak al als kind vermoordde (pretty fucked up), maar dat de verrader van de Spartanen een gehandicapte man is is een problematisch verzinsel van Miller dat de mythe "gehandicapte personen zijn van nature niet te vertrouwen" handhaaft.

Ik heb een vrij groot probleem dat mensen (niet alleen jij) een oprecht enorm racistische film die een bewezen rol heeft gespeeld in het ontstaan en de groei van meerdere Neo-Nazi groeperingen omschrijft als "Het zei zo" of "Het is maar een film". Alsof een maker geen enkele rol speelt in de boodschap die een werk overbrengt op de kijkers. Moet toch mooi zijn voor een filmmaker of comic book schrijver als je gewoon iets enorm racistisch kan schrijven dat fascisme verheerlijkt en vervolgens je kan schuilen achter "Het is maar een film/strip, kan ik er iets aan doen dat anderen het zo interpreteren?".
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

05 mar 2021, 16:22

In principe is je laatste alinea precies hetgeen wat ik tegen andere zeg als het ter sprake komt; extreem links is net zo kut als extreem rechts. Lang leve de normale mens die gewoon een film heeft gekeken en door is gegaan met zijn leven. En laten we hopen dat zowel Snyder zijn intentie, het maken van een "style over substance" film, door het overgrote deel van de bevolking dat ruimdenkend is, gemaakt kan blijven worden in de toekomst zonder dat er een gekkie op de loer ligt die het er niet mee eens is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 mar 2021, 16:42


Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

05 mar 2021, 17:52

Ik zocht voor de gein even de 'controverse' op rondom 300, wat een hilarische artikelen zitten daartussen zeg. De SJW crowd zoekt overal wat in. Dit stukje bijvoorbeeld over de Perzen die Griekenland invaden:
"It also reinforces the growing, untrue notion that foreigners entering a "white" country are to be feared and attacked. Harmful representation like that can support the false notion that it's right to fear immigrants, especially immigrants of color."
Lol, "entering"? Is dat wat we een moordzuchtige invasie gaan noemen? Want dat is wat de Perzen deden. Maar ok, met die denkwijze ging Hitler ook slechts gezellig bij Polen naar binnen, waren de kruistochten ook maar een bezoekje en zijn de oude Europese koloniën simpelweg "entering" waar geen onnodige "fear" voor gerechtvaardigd was joh! :beam: Fucking leftists zonder logica en enig historisch besef.

Wel grappig dat deze SJW schrijfster hedendaagse immigranten vergelijkt met de invasie van de Perzen, de ironie :lol: zo neem je het niet bepaald op voor immigranten, muts.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

05 mar 2021, 21:20

Nee immigranten hebben nog kanslozer leven en verliezen nu hun banen, huis en kinderen in Nederland. Door toeslagen affaire. En de verantwoordelijke ministers, e.d mogen niet vervolgd worden. Hebben mensen zelfmoord om gepleegd. Ik ben serieus tering fucking blij ik wit ben geboren in Den Haag, en ik niet hier ben gaan wonen vanuit Syrië, Sudan of Afghanistan.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

05 mar 2021, 21:43

Er zijn talloze mensen uit die regios die ons systeem wel degelijk hebben misbruikt, en dat nog steeds doen. Verkeerde nationaliteit opgeven, onterecht kinderbijslag trekken, het gebeurt wel degelijk. Ik denk dat juist door dat vele misbruik, ook door Bulgaarse bendes 8 jaar geleden en Marokkanen die 10 kinderen opgaven zonder dat Marokko inzicht duldde, dit allemaal zo uit de hand is gaan lopen en het algoritme veel mensen per default als fraudeur is gaan zien (ook veel nederlanders btw).

Ik denk dat er ook een aantal onterecht nu een schadevergoeding krijgen. Al schijnt dit wel goed gescreend te worden.

Veel mensen uit die gebieden zijn geen lieverdjes. Daar hoeven we niet omheen te draaien. Maar altijd die excuusjes he, let maar eens op de argumentatie: het is altijd wijzen naar. Wat jij in principe zegt, geeft voor hun al een vrijbrief om zich te misdragen.
SmartTies schreef:
05 mar 2021, 16:22
In principe is je laatste alinea precies hetgeen wat ik tegen andere zeg als het ter sprake komt; extreem links is net zo kut als extreem rechts. Lang leve de normale mens die gewoon een film heeft gekeken en door is gegaan met zijn leven. En laten we hopen dat zowel Snyder zijn intentie, het maken van een "style over substance" film, door het overgrote deel van de bevolking dat ruimdenkend is, gemaakt kan blijven worden in de toekomst zonder dat er een gekkie op de loer ligt die het er niet mee eens is.
Precies. Ik zie Snyder absoluut niet als een mogelijke racist of bigot, daarvoor vind ik zijn casting in zijn oeuvre te divers. Als de Regisseur ene G.Wilders of T.Baudet bleek te zijn, ja, dan zou er wel een lichtje zijn gaan branden. Toen ik de film in 2006 ish keek, was toen 25, vonden ik en mijn vrienden met wie ik hem keek het gewoon een kick ass actiefilm. We kwamen echt vol adrenaline uit de zaal na zoveel grafisch geweld. We hebben het nooit gehad over fascisme. Wel dat de film natuurlijk belachelijk is als je het serieus neemt en totaal niet logisch en realistisch is. Het wordt pas een probleem als je het er achter gaat zoeken. Wat extreem rechts doet en verafgood, bemoei ik me niet mee. Kijk er was wel een tijd dat ik niet zou lopen in Lonsdale (doe ik nog niet, vind geen mooie kleding) omdat het connotaties met nazi's had. Ook al is het van oorsprong een boksmerk. Maar een 300 zou ik gewoon opzetten waar donkeren bij zijn. Sterker, ik weet ik zeker dat ik 300 heb verkocht aan een destijds Antilliaanse vriend van me. Die gozer was helemaal film gek, en heeft toen ik een PS3 kocht mijn kleine HD-DVD collectie overgenomen (300 was tevens een van zijn favorieten toen, omdat ie ook gewoon heel vet was op HD-DVD).

Wel is het zo dat Frank Miller in die tijd al knettergek was, hij kan best een extreme insteek hebben gehad. Op zich is de kritiek op 300 ergens ook wel gegrond, in dat opzicht. Snyder heeft het bronmateriaal gewoon trouw overgenomen. Wat je Snyder kunt verwijten is dat hij het historisch on point noemde omdat een paar historicus de film goedkeurden. Ik weet niet wat hij die historici heeft betaalt of wat ze hebben gesnoven lol.

Maar ik geniet ook enorm van early 90's action vehikels (momenteel draait True Lies op Veronica op de achtergrond lol), en die waren doorspekt met stereotypen. Maar het maakt me niet uit wie of wat de bad guy is in die films. Ik vind ze vooral gewoon komisch en lekker rauw. De terrorist mag ook een gekke Groningse boer zijn die net zijn huis heeft zien instorten.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

05 mar 2021, 22:09

Wapper schreef:
05 mar 2021, 17:52
Ik zocht voor de gein even de 'controverse' op rondom 300, wat een hilarische artikelen zitten daartussen zeg. De SJW crowd zoekt overal wat in. Dit stukje bijvoorbeeld over de Perzen die Griekenland invaden:
"It also reinforces the growing, untrue notion that foreigners entering a "white" country are to be feared and attacked. Harmful representation like that can support the false notion that it's right to fear immigrants, especially immigrants of color."
Lol, "entering"? Is dat wat we een moordzuchtige invasie gaan noemen? Want dat is wat de Perzen deden. Maar ok, met die denkwijze ging Hitler ook slechts gezellig bij Polen naar binnen, waren de kruistochten ook maar een bezoekje en zijn de oude Europese koloniën simpelweg "entering" waar geen onnodige "fear" voor gerechtvaardigd was joh! :beam: Fucking leftists zonder logica en enig historisch besef.

Wel grappig dat deze SJW schrijfster hedendaagse immigranten vergelijkt met de invasie van de Perzen, de ironie :lol: zo neem je het niet bepaald op voor immigranten, muts.
Nee kijk, in de context van de film stuurde Xerxes een donkere bemiddelaar naar Sparta die de Spartanen dreigt om zich eigenlijk vrijwillig te laten annexeren en het slaafje van Xerxes te worden, of eigenlijk gewoon afgeslacht te gaan worden. Die wordt terecht de put in getrapt. Maar dat is racisme want er is een donkere bemiddelaar gebruikt en die wordt meteen met geweld gedood. Maakt niet uit dat hij die regio gewoon ter plekke wilde onderwerpen en met veel arrogantie binnen kwam wandelen. Dit had een blanke acteur moeten zijn, omdat hij onvriendelijk en autoritair was en met een onvriendelijke eis kwam, maar vooral omdat ie gedood werd. Je kunt ook denken dat ie een hoge functie in het Rijk had, net als de donkere Xerxes die zelfs God-king is en uiteindelijk wint.

Ja het is wel gek dat de cast allemaal britten zijn. Maar goed, dat was in Caligula ook, en Gandhi, en Rome. En Spartacus.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

06 mar 2021, 08:31

300 was geloof ik niet door Miller geschreven in zijn 'gekkentijd'.

Alsz e Holy Terror gaan verfilmen, ja dan moet je je zorgen maken. 300 afkraken op dat punt is gewoon bitchen om het bitchen.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

06 mar 2021, 15:12

Jeroen je hebt aantal zeer goede punten. Kan je alleen 1 vraag voor mij beantwoorden. Niet alleen naar jou toe, in zijn algemeenheid. Waarom zeiden jij en al die anderen mensen er dan niks over in 2007 toen der tijd? Ja oke je zegt wel in 2007 er algemeen kritiek was op 300 maar ik hoor je nu jaren lateer pas over eerst over. Ik neem jou sowieso ook niks kwalijk, en je bent een uitstekend debateerder maar heel veel duizenden en miljoenen mensen gaan ,doen en willen,nu alles met terug werkende kracht kapot maken. Ik heb deze review niet zelf geschreven maar vind hem zeker dalen waard; Ben benieuwd of je deze wil en kan ontleden ala Snijtafel manier:

''Onder het motto "een zelf hatende blanke is ook een racist " is het niet verbazingwekkend dat de overwegend extreem p.c. film pers dit een meesterwerk vond . Ik raad hen, Mr. Peele , D66 en BLM fans ( overlapt vrij veel) aan om eens de intro van Robert Vuijstje zijn wat vergeten vunzige boekje Alleen maar nette mensen eerst eens te lezen : iedereen is racistisch. Zelden harder gelachen om een intro.

Technisch gezien is de film best aardig overigens , wat zich liet zien in Us in verbeterde vorm. Maar aangezien ieder liberaal vrouwen groepje en (schoon)familie in het Westen de rode loper uitlegde voor de gemiddelde niet Westerse 'potentiële levenspartner' sinds 1990 is de premise van dit ding pure propaganda .

Wellicht zou het echt gezond zijn als kinderen van alle kleuren in plaats van al die global village propaganda een serieuze scholing krijgen in de geschiedenis van oorlog, de bikkelharde Ashanti en Zulu , kannibalisme, Afrika , slavernij, aantallen doden in diverse conflicten , en vele andere relativerende zaken.

Dan zou het namelijk zomaar eens kunnen dat de zwarte gemeenschap eens lang in de spiegel gaat kijken en beseft dat behalve de witten, de gelen en de zwarten ook erg veel hebben bijgedragen aan oorlog , marteling, onderlinge vernedering , etc. Om het nog niet te hebben over de weelderige corruptie en harde criminaliteit in zowel Afrikaanse als Afro Amerikaanse gemeenschappen. Ja ook in landen met veel potentie , middelen en vele jaren onafhankelijkheid . Laten we de plaatsmoorden in Zuid Afrika maar 'compensatie' noemen o.i.d.

En misschien kan er dan eens een bedankje af voor de vele uitvindingen van witte mensen die allerlei beschavingen nog wat leefbaar houden , en de miljarden aan steun die allerlei landen ontvangen zonder , zoals China, het halve land op te eisen . Maak er maar postkoloniale biljoenen van.

Ja die Groene revolutie in de landbouw was een wereld idee , zie het briljante werk van Vandana Shiva e.a.

Geen dank . Iedereen. Is. Racistisch. Deal with it .''

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

06 mar 2021, 15:32

R-Type schreef:
05 mar 2021, 22:09
Wapper schreef:
05 mar 2021, 17:52
Ik zocht voor de gein even de 'controverse' op rondom 300, wat een hilarische artikelen zitten daartussen zeg. De SJW crowd zoekt overal wat in. Dit stukje bijvoorbeeld over de Perzen die Griekenland invaden: Lol, "entering"? Is dat wat we een moordzuchtige invasie gaan noemen? Want dat is wat de Perzen deden. Maar ok, met die denkwijze ging Hitler ook slechts gezellig bij Polen naar binnen, waren de kruistochten ook maar een bezoekje en zijn de oude Europese koloniën simpelweg "entering" waar geen onnodige "fear" voor gerechtvaardigd was joh! :beam: Fucking leftists zonder logica en enig historisch besef.

Wel grappig dat deze SJW schrijfster hedendaagse immigranten vergelijkt met de invasie van de Perzen, de ironie :lol: zo neem je het niet bepaald op voor immigranten, muts.
Nee kijk, in de context van de film stuurde Xerxes een donkere bemiddelaar naar Sparta die de Spartanen dreigt om zich eigenlijk vrijwillig te laten annexeren en het slaafje van Xerxes te worden, of eigenlijk gewoon afgeslacht te gaan worden. Die wordt terecht de put in getrapt. Maar dat is racisme want er is een donkere bemiddelaar gebruikt en die wordt meteen met geweld gedood. Maakt niet uit dat hij die regio gewoon ter plekke wilde onderwerpen en met veel arrogantie binnen kwam wandelen. Dit had een blanke acteur moeten zijn, omdat hij onvriendelijk en autoritair was en met een onvriendelijke eis kwam, maar vooral omdat ie gedood werd. Je kunt ook denken dat ie een hoge functie in het Rijk had, net als de donkere Xerxes die zelfs God-king is en uiteindelijk wint.
Yup, hier ook weer die ironie: hij is donker, dus hij zal wel zielig zijn. Een generalisering van jewelste. En op die manier houden leftists er aparte denkbeelden op na, wat je terug ziet in serieuzere zaken dan een film. Bvb met BLM: groepjes blanken die denken te moeten spreken voor hun zwarte medemens, want oh wat zijn ze zielig. Het is vet denigrerend richting donkere mensen wat ze doen, en je hoort ook steeds meer geluid vanuit de laatste groep die zeggen: stop met ons in zo'n sneu hoekje te stoppen. Niet iedereen wilt een slachtofferrol in geforceerd worden. Een hoop white people doen er ook alleen aan mee voor zichzelf, om popi jopie te doen en te conformeren aan de huidige norm uit angst afgestoten te worden. Conform or be cast out!

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

06 mar 2021, 21:45

Wesley schreef:
06 mar 2021, 08:31
300 was geloof ik niet door Miller geschreven in zijn 'gekkentijd'.

Alsz e Holy Terror gaan verfilmen, ja dan moet je je zorgen maken. 300 afkraken op dat punt is gewoon bitchen om het bitchen.
Wat beschouw jij Frank Miller's 'gekkentijd', want Miller is altijd al dubieus geweest wanneer het op politiek en seksualiteit in zijn schrijfwerk aankomt. Dat is niet iets van post-9/11. Is wel wanner Miller helemaal doorsloeg, maar daarvoor was hij ook wel duidelijk een rechtse rakker.

Nou zal ik direct toegeven dat ik geen comic kenner ben, maar ik heb bijvoorbeeld wel wat Sin City comics gelezen en die zitten vol met homofobe en seksistische verhaallijnen en karakters en bijvoorbeeld RoboCop 2 (geschreven door Miller) is ook heel duidelijk een meer rechts conservatieve kijk op RoboCop.
The Great Volunteer schreef:
06 mar 2021, 15:12
Jeroen je hebt aantal zeer goede punten. Kan je alleen 1 vraag voor mij beantwoorden. Niet alleen naar jou toe, in zijn algemeenheid. Waarom zeiden jij en al die anderen mensen er dan niks over in 2007 toen der tijd? Ja oke je zegt wel in 2007 er algemeen kritiek was op 300 maar ik hoor je nu jaren lateer pas over eerst over. Ik neem jou sowieso ook niks kwalijk, en je bent een uitstekend debateerder maar heel veel duizenden en miljoenen mensen gaan ,doen en willen,nu alles met terug werkende kracht kapot maken. Ik heb deze review niet zelf geschreven maar vind hem zeker dalen waard; Ben benieuwd of je deze wil en kan ontleden ala Snijtafel manier:

''Onder het motto "een zelf hatende blanke is ook een racist " is het niet verbazingwekkend dat de overwegend extreem p.c. film pers dit een meesterwerk vond . Ik raad hen, Mr. Peele , D66 en BLM fans ( overlapt vrij veel) aan om eens de intro van Robert Vuijstje zijn wat vergeten vunzige boekje Alleen maar nette mensen eerst eens te lezen : iedereen is racistisch. Zelden harder gelachen om een intro.

Technisch gezien is de film best aardig overigens , wat zich liet zien in Us in verbeterde vorm. Maar aangezien ieder liberaal vrouwen groepje en (schoon)familie in het Westen de rode loper uitlegde voor de gemiddelde niet Westerse 'potentiële levenspartner' sinds 1990 is de premise van dit ding pure propaganda .

Wellicht zou het echt gezond zijn als kinderen van alle kleuren in plaats van al die global village propaganda een serieuze scholing krijgen in de geschiedenis van oorlog, de bikkelharde Ashanti en Zulu , kannibalisme, Afrika , slavernij, aantallen doden in diverse conflicten , en vele andere relativerende zaken.

Dan zou het namelijk zomaar eens kunnen dat de zwarte gemeenschap eens lang in de spiegel gaat kijken en beseft dat behalve de witten, de gelen en de zwarten ook erg veel hebben bijgedragen aan oorlog , marteling, onderlinge vernedering , etc. Om het nog niet te hebben over de weelderige corruptie en harde criminaliteit in zowel Afrikaanse als Afro Amerikaanse gemeenschappen. Ja ook in landen met veel potentie , middelen en vele jaren onafhankelijkheid . Laten we de plaatsmoorden in Zuid Afrika maar 'compensatie' noemen o.i.d.

En misschien kan er dan eens een bedankje af voor de vele uitvindingen van witte mensen die allerlei beschavingen nog wat leefbaar houden , en de miljarden aan steun die allerlei landen ontvangen zonder , zoals China, het halve land op te eisen . Maak er maar postkoloniale biljoenen van.

Ja die Groene revolutie in de landbouw was een wereld idee , zie het briljante werk van Vandana Shiva e.a.

Geen dank . Iedereen. Is. Racistisch. Deal with it .''
Omdat ik nu pas 300 heb herkeken. Ik denk niet dagelijks na over 300 :lol:. En in 2007 was ik 16. Ik zag de film, vond hem kut en dacht er verder niet echt over na.

Het is trouwens niet zo dat het kritiek op 300 als fascistisch/racistische film iets recents is, toen hij uitkwam back in the day, was het voornaamste kritiek ook dat de film erg racistisch overkwam (toen nog ietsjes meer omdat de film direct werd gezien als een verlengde van de US government die toentertijd heel erg zijn best deed om te tonen hoe eng mensen uit het Midden-Oosten wel niet zijn).

Het is dus absoluut geen geval van "boehoe, SJW's verpesten goede films uit het verleden", 300 was altijd controversieel om dezelfde redenen dat het nu dat nog steeds is.

En die review: Ehhh, dit gaat over Us van Jordan Peele? Een beetje een gevalletje "Who are you talking to"-gifje van The Truman Show. Want naast dat Us helemaal niet over ras gaat, gaat deze "review" ook helemaal niet over Us. Ik heb echt werkelijk geen idee waar hij het over heeft of waarom hij het er hier over heeft.
Wapper schreef:
05 mar 2021, 17:52
Ik zocht voor de gein even de 'controverse' op rondom 300, wat een hilarische artikelen zitten daartussen zeg. De SJW crowd zoekt overal wat in. Dit stukje bijvoorbeeld over de Perzen die Griekenland invaden:
"It also reinforces the growing, untrue notion that foreigners entering a "white" country are to be feared and attacked. Harmful representation like that can support the false notion that it's right to fear immigrants, especially immigrants of color."
Lol, "entering"? Is dat wat we een moordzuchtige invasie gaan noemen? Want dat is wat de Perzen deden. Maar ok, met die denkwijze ging Hitler ook slechts gezellig bij Polen naar binnen, waren de kruistochten ook maar een bezoekje en zijn de oude Europese koloniën simpelweg "entering" waar geen onnodige "fear" voor gerechtvaardigd was joh! :beam: Fucking leftists zonder logica en enig historisch besef.
Twee dingen:

1. Voordat je iets "een moordzuchtige invasie" noemt en vergelijkt met Hitler's invasie van Polen, doe eerst even wat research.

Dat de Perzen Griekenland invaden ontken ik uiteraard niet, dat is gebeurd, maar de aanstichter hiervan was naar alle waarschijnlijkheid Athene die rebellen in het Perzische rijk ondersteunden. Dat Darius (en daarna Xerxes aanviel) was een respons op aggressie van de Grieken. Niet helemaal vergelijkbaar met Hitler dus die Polen binnenviel omdat hij vond dat hij daar de leider moest zijn of de Kruistochten wat eigenlijk gewoon een religieus excuus was voor massamoord.

Dan "moordzuchtig", de meeste historische bronnen zijn erover eens dat er niets bijzonder moordzuchtig was aan het Perzische Rijk. In tegenstelling tot wat iets als 300 zegt, was het Perzische Rijk niet in de gewoonte om de mensen waarover ze heersten tot slaaf te maken of tijdens oorlog gewoon voor de shits and giggles steden af te branden. Volkeren onder Perzië moesten hun belasting betalen en dan waren ze toegestaan om te leven hoe ze wilden. Veel historici zeggen zelfs dat het Perzische Rijk onder Darius en Xerxes buitengewoon vooruitstrevend was in die tijd met hoe ze vrouwen en mensen van andere afkomst behandelden.

Weet je wie hier historisch gezien in die tijd niet zo heel goed mee waren? De Grieken. Spartanen in het bijzonder hadden een meedogenloze samenleving waar slavernij (en het tot slaaf maken van veroverde vijanden) zeer gewoon was.

Ten slotte is het ook niet zo dat de Grieken één of ander verenigd front waren tegen de Perzen ofzo. Sterker nog, een paar jaar na de gebeurtenissen in 300 vochten de Spartanen aan de kant van de Perzen om die vervelende Atheners te verslaan.

2. Je neemt de quote te letterlijk. Een situatie als in 300 heeft geen directe moderne equivalent, maar het werkt wel de insteek in handen dat mensen uit het Midden-Oosten niet te vertrouwen zijn. Toentertijd hoorde je al tig "enge verhalen" over Islam en mensen uit het Midden-Oosten en dan heb je opeens een film die mensen uit die regio als monsters en magiërs en kwaadaardige donkere mannen afbeeldt. Ik durf met enige zekerheid te zeggen dat een hele hoop mensen 300 zagen en dachten: Ja, hier kan ik me in vinden.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

07 mar 2021, 14:43

Ik durf met zekerheid te zeggen dat bijna niemand die niet al racistische gedachtes heeft dat gedacht zou hebben.
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

07 mar 2021, 14:54

Wesley schreef:
07 mar 2021, 14:43
Ik durf met zekerheid te zeggen dat bijna niemand die niet al racistische gedachtes heeft dat gedacht zou hebben.
En dat praat het feit dat de film dit in de hand speelt goed?

Nogmaals, dit is een film (en comic) die zwarte mensen en mensen uit het Midden-Oosten letterlijk als groteske monsters afbeelden. Hoe kan je niet zien dat er problemen zijn met dat beeld?

Je kan de film zelf leuk vinden, prima, maar ik blijf het bizar vinden hoeveel mensen obvious racisme gewoon ontkennen. Het is perfect mogelijk en acceptabel iets cool te vinden ondanks racistische ondertonen. Ik vind HP Lovecraft's werk bijvoorbeeld (grotendeels) briljant, maar ik zal niet ontkennen dat de man en sommige van zijn verhalen (ook verhalen die ik tof vind, zoals Shadow Over Innsmouth) echt racist as fuck zijn.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten