Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 jul 2023, 18:56

wtf heeft mijn denkbeeld over vrouwen te maken met mijn filmsmaak, en een gentleman als Ties wordt ook ineens voor de bus geflikkerd? Onze denkwijzen zijn niet anders, maar wij zijn opgegroeid in de jaren 90. Het is minder betutteld en meer recht door zee, de generatie van nu hebben veel te tere zieltjes en kunnen dan ook moeilijker dealen met tegenslagen. Dit is een feit. Wat jij misschien ouderwets vind, vind mijn vriendin trouwens leuk. Het is niet dat iedereen hetzelfde is of moet zijn. Gelukkig, want zo'n dooie millennial klapkut wil ik ook helemaal niet hebben.


Ik heb Barbie nog niet gezien nee, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hem beter ga vinden dan Oppenheimer. Gewoon nee. Het thema staat me al minder aan om mee te beginnen.

Dat Nederlands is in Oppenheimer inderdaad lame, al is het een scene van 10 seconden. En wat Downey Jr, als Strauss betreft, dit is echt gebeurd. Strauss was een republikein en Oppenheimer had een communistisch verleden. Strauss heeft Oppenheimer nooit vertrouwd, en uiteindelijk gebroken met die verhoren.

TDK ja, dat is mijn favoriet om af en toe te herzien. Maar is is moeilijker om een boeiende film te maken omtrent de Manhattan Project is wat ik probeer te zeggen. Interstellar vond ik trouwens okay, niet top.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

29 jul 2023, 21:08

Oke dat deel spijt me over jou en Ties van vrouwen en neem ik terug. Voor de rest eens we oneens zijn.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

29 jul 2023, 22:31

Karel doe niet zo Albie White Lotus seizoen 2

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

30 jul 2023, 07:56

Jesus Karel, heeft Nolan je hond vermoord ofzo?

Je kunt hier mijn recensie van Oppenheimer:

https://nl.ign.com/christopher-nolan-j- ... acteerwerk

Net als Dural ben ik zeer onder de indruk over hoe een drie uur durende film met voornamelijk pratende wetenschappers en politici, zo voorbij kan vliegen.


Barbie heb ik ook gezien. Persoonlijk vond ik die een stuk minder. Vooropgesteld, Gosling is geniaal en hij steelt iedere scene. Robbie speelt ook goed en Will Ferrel was ook lachen. De film heeft echt wel leuke humor en ook een boodschap waar ik over het algemeen achter sta.

Maar die boodschap wordt in sommige scenes letterlijk richting de kijker geschreeuwd, alsof personages opeens geen personages meer zijn, maar docenten die college komen geven.

Het is compleet het tegenovergestelde van de regel 'show, don't tell'. Met als dieptepunt de speech van die moeder, die me echt helemaal uit de de film haalde. Dit hele punt kwam al goed over door de rest van de fucking film, moet nu echt de film gepauzeerd worden door een personage dat in de camera kijkt en vijf minuten lang DE MORAAL in mijn oor komt schreeuwen?

Bizarre keuze IMO en totaal niet respectvol richting de intelligentie van de kijker.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 jul 2023, 08:58

Gentleman Ties, ik was half serieus karel.

Barbie is ongetwijfeld beter dan ik van te voren zou verwachten, het is ook niet zo dat Robbie maar vooral Gosling zich leent voor een kutfilm.

Anyway:

Out of Sight

Deze wilde ik al lange tijd weer eens terugzien, en na Full Circle, ook van Soderbergh, kwam ik er op. Out of Sight staat dus net op Sky.

Fantastische film! En misschien wel de echte doorbraak van George. Hij had tijdens ER in Hollywood een hit met From Dusk, maar daarna ging het mis met Peacemaker en vooral Batman. Out of Sight was een door critici overladen film, hoewel het aan de box office geloof ik geen enorme hit was. En de recensies zijn terecht. De film kijkt lekker weg, heeft een zwoele lounge soundtrack en de chemie tussen GC en JL is erg sterk. Al vind ik Lopez wel de zwakste schakel, acteren is gewoon niet waar ze in uitblinkt in tegenstelling tot jongens als Clooney, Rhames en Cheadle. Soderbergh's beste, wat mij betreft.

Last Action Hero

Een film die destijds in de grond werd getrapt, maar inmiddels cult status geniet. Het jongetje blijft irritant, maar vond hem toch ook wel leuk. Het is een classic Schwarzenegger. En toch wel tof hoe in zijn fictieve wereld Stallone op de poster van Terminator 2 prijkt. Good ol Charles Dance is leuk als bad guy. De story er achter is ook interessant, de film werd 5 week na shooten al uitgebracht, het is nauwelijks edited. En de timing was tegelijk met Jurassic Park beroerd te noemen. Maar ondanks dat was dit sowieso nooit een van Arnie of McTiernan's beste geweest.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 jul 2023, 10:34

Out of Sight is geweldig!! Echt hele toffe film. Last Action Hero is underrated AF, verdiend al die negatieve kritieken en haat niet, gewoon hele leuke, toffe en grappige film. Dance is ook gewoon echt goede en toffe acteur.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 aug 2023, 11:33

R-Type schreef:
30 jul 2023, 08:58
Gentleman Ties, ik was half serieus karel.
Voor free pussy kan ik best een gentleman zijn. Waar ging de discussie eigenlijk over?

De ‘nieuwe’ generatie:
https://www.instagram.com/reel/Cqx3GwLu ... E3ZQ%3D%3D
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 aug 2023, 13:17

White had helemaal gelijk daar. Hij zegt dat je die nieuwe generatie makkelijk kunt outworken. Die ervaring heb ik ook wel, ze zijn niks gewend. Ze willen al niet eens meer 36 uur werken om te beginnen. En dat thuis blijven, pussies. Ik ga 4 dagen per week heen als een van de weinige, de aanwezigen steken meer op, zien meer en zijn meer betrokken dan die fucking thuiszitters.

Anyway,

Babylon

Heb hem afgezet, wat een kutfilm.

Resident Evil Death Island

Deze vond ik tof. De beste RE animatie. En ik vind ze allemaal gewoon heel vermakelijk, ze zijn trouw aan het bronmateriaal, en hebben fanservice. Wel weer een enorm suffe villain, maar dat boeit niet zo.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 aug 2023, 13:06

Gisteren ook naar Oppenheimer geweest. Als je na afloop met je metgezellen nog een poos staat te ouwehoeren en direct wat feiten aan het opzoeken bent, daarna thuiskomt en je kan vertellen wat de beste meneer zijn lievelings composer was, waar hij aan is gestorven en wat er met zijn kind(eren) is gebeurd, dan heeft een regisseur goed werk geleverd. Buiten Robert ben ik ook meteen extra geïnteresseerd in de andere genie in de film. Het enige wat ik over Einstein heb onthouden is niet wat er op school is aangekaart, maar wat er in de prachtige serie "Cosmos: A Spacetime Odyssey" over hem wordt verteld. Door Oppenheimer wil ik me meteen verdiepen in de beste man. Het was altijd zo'n dingetje dat op de todo list stond (net als het willen verdiepen in de Koran, Tripitaka en Mein Kampf), maar niet zo makkelijk doet met al een zieke backlog van zowel films, series, 'vermakelijk' leesvoer en games, maar heb meteen zijn biografie in bestelling voor de aankomende vakantie.

Na 5 seizoenen Peaky Blinders was ik een beetje Cillian Murphy moe en was ik bang dat Thomas Shelby in een serieuze film teveel naar voren zou komen, maar heb geen moment aan deze vertolking gedacht. Wat een topprestatie zet hij neer als Robert O. Sowieso was de hele cast top. Matt Damon ook verrassend goed in zijn rol die je in principe aan Brad Pitt eerder zou toevertrouwen als je het op papier zou zien staan.

Het geluid zat choreografisch goed in elkaar, maar ik miste wel een overkoepelend memorabel thema in de OST, zoals Hans Zimmer dat goed kan en waar de 'beginnende' Göransson nog wat minder in gedreven is. Ik kan van alle films van Nolan waarin Zimmer de OST heeft gedaan de muziek neuriën. Zowel Tenet als Oppenheimer, op het gestamp van de voeten na in laatst genoemde, hebben niets achtergelaten. Als je dan een viool als hoofdnoot gebruikt, dan heb je zoveel mogelijkheden en dus een gemiste kans. Het is echt prachtig want heb het nu aan staan hier middels Spotify, maar het voelde niet zo coherent als bij een de OST van een Interstellar bijvoorbeeld. Als dat beter was maakt het bij mij vaak diepere groeven. Bij wie bleef de verhogende string sectie van "Why so serious?" niet nog dagen de Joker extra aandikken na het zien van The Dark Knight? "Fission" in Oppenheimer heeft een soortgelijk doel, maar kwam er bij mij niet helemaal uit in de bios.

Nu is het weer lang wachten op de volgende Nolan. Ik hoop dan toch weer één met meer replay waarde en het liefst één met grijze gebieden in de wetenschap die op bekende Nolan wijze worden benut om een eigen theorie aan los te laten en nog uren over nagedacht kan worden. Oppenheimer zal ik zeker nog een keer thuis op disc terug zien, maar het heeft niet de replay waarde van zijn verzonnen verhalen. Dunkirk miste dit ook.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

06 aug 2023, 17:08

De muziek droeg wel bij vond ik. Het maakt een simpele walk scene episch. Er gebeurt eigenlijk niks, maar door de muziek vloeit het tof. Het thema van Oppenheimer is goed. Verder herinner ik me nog dat Florence Pugh wel lekkere tietjes had.



Mission Impossible: Dead Reckoning Part One.

Leuk. Minder dan Fallout, dat wel. Maar goed, ik denk de op 1 na beste. Trein scene was geweldig, en zag ik zelf ook als een soort ode aan de originele MI. Toffe bad guy, irritante sidekick griet. Laat Part 2 maar komen. Die scientology mafkees kun je iig niet verwijten dat hij half werk levert, hij was in Top Gun in vorm en hier ook.

Vind dat cinema een goede ontwikkeling doormaakt. Het is wel een beetje afgelopen met MCU, en de echte films nemen de overhand weer. Ik vermijd MCU actief tegenwoordig. DC wil ik soms nog wel meepikken zoals The Flash, maar zo'n Blue Beetle is whateva.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 aug 2023, 22:08

Indiana Jones 5

Ehm.. tja... de opening is leuk. Met een gedigitaliseerde Harrison Ford. Daarna kakt ie vreselijk in en wordt je met de neus op de feiten gedrukt; van Indy is hedendaags weinig over. Tel daarbij een irritante sidekick op, zijn peet dochter, en ik vond het behoorlijk vervelend worden. Maar dan uiteindelijk, als hij klassiek grotten gaat verkennen is het wel weer leuk. En Mads Mikkelsen als Nazi is ook leuk. Dat komt echter wat laat. Wel leuke ontknoping die iets te lang door kabbelt. Uiteindelijk iets beter dan Crystal Skull, geen Shia en geen aliens, maar een stuk minder dan de oude trilogie. De film flopt redelijk, Indy is verleden tijd en kan met Terminator in een graf worden geplaatst.

Disney heeft een probleem en ik vind het heerlijk. Ze hebben de woke side gekozen (al is deze Indy dat niet), en hun overall direction zal ongetwijfeld bijdragen alsmede de creatieve armoede.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

08 aug 2023, 13:25

Children of Men

Inmiddels alweer 3e of 4e keer dat ik deze nu gezien heb. De grote ster is natuurlijk Cuaron zelf als regisseur maar Clive Owen, Michael Caine oa zijn natuurlijk ook erg goed. Dit is een van voornaamste redenen ik Clive Owen als acteur ben gaan waarderen. Dit is een SF film maar parellelen met onze echte/eigen wereld/planeet zijn verre van far-fetched en soms akelijk dichtbij ook wel. Denk bijvoorbeeld aan een griep pandemie(Corona) of politiek extrememisten etc etc. Film is echt geweldig opgenomen steeds. Ik geef wel toe hij echt nog veel intenser is en was dan ik me herinnerde, ik heb echt serieus lange pauze genomen tussendoor. Neemt niet weg echt een van mijn favorieten films is. 9.5 is te laag, en 10 net iets te hoog dus doen we;

9.7/10


The Convenant

Nummer 2 in Nederland aldus Prime Video. En dat valt te begrijpen. Jake Gyllenhaal is geweldig in deze Guy Ritchie film. Verder oa ook Sickboy van Elemental en klein rolletjes voor Bjorn Ironside en Homelander/aka Banshee.
Afganisthan wordt echt schitterend in beeld gebracht. Bonus puntje om Afghaanse Windhonden te zien waarvan wij er over 2 familie's in het echt ook 3 hebben en inmiddels 3 hebben zien sterven. Zijn echt meest geweldige , loyale en lieve honden.

Mijn moeder gaat wel meer dan eens naar ziekenhuis nu ze kanker heeft en ene Afghaan kijkt alleen maar door de deur naar buiten wanneer ze terug komt en de ander ligt hele tijd op haar bed om het warm te houden.


Anyway goede denk waargebeurde film wat Amerika in het echt verneukt heeft met Afgnanisthan al voor 2e keer minimaal.

8/10

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

08 aug 2023, 22:57

R-Type schreef:
07 aug 2023, 22:08
Indiana Jones 5

Ehm.. tja... de opening is leuk. Met een gedigitaliseerde Harrison Ford. Daarna kakt ie vreselijk in en wordt je met de neus op de feiten gedrukt; van Indy is hedendaags weinig over. Tel daarbij een irritante sidekick op, zijn peet dochter, en ik vond het behoorlijk vervelend worden. Maar dan uiteindelijk, als hij klassiek grotten gaat verkennen is het wel weer leuk. En Mads Mikkelsen als Nazi is ook leuk. Dat komt echter wat laat. Wel leuke ontknoping die iets te lang door kabbelt. Uiteindelijk iets beter dan Crystal Skull, geen Shia en geen aliens, maar een stuk minder dan de oude trilogie. De film flopt redelijk, Indy is verleden tijd en kan met Terminator in een graf worden geplaatst.
Heb de film toevallig vandaag (of technisch gisteren ondertussen) gekeken en de film heeft wel echt zo zijn momenten waarbij het een super leuke Indy film is, maar andere scenes zijn echt een bende en sommige momenten voelen borderline cynisch aan. Mikkelsen is godtier zoals hij altijd is en de opbouw naar zijn plan (en het einde daarvan) is geweldig. Het gevecht in Marokko was geweldig, geinige dialoog, leuk geschoten en goede payoff voor zijn actie om ineens de zweep te gebruiken. Maar vervolgens komt een idioot lange actie scene in de tuktuk en dan had je die bizarre ex vriend van die meid.
Het voelt heel erg alsof na leuke moment er een gigantische maar plaats moet vinden. De opening is leuk, maar is veel te veel gevuld met CGI en gaat te lang door. De peetdochter ansich is een leuke toevoeging, maar ze gedraagd zich erg vaan onuitstaanbaar. Het eerste gevecht in Marokko is leuk, maar wederom gaat de scene veel te fucking lang door en weer te veel CGI. Af en toe is er een relatief subtiele referentie naar één van de voorgangers, maar daarna heb je een: "HERKEN JE DIT NOG!?" moment.

Film duurt ook gewoon echt te lang, maar dat is Disney de afgelopen jaren ondertussen al. Denk als ze hier en daar een paar minuten per scene eruit knippen, dat de film al stuk beter zou lopen. Maar tja, te veel vingers in de pap en Disney being Disney en ik kijk niet vreemd op dat de film nogal oneven is...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 aug 2023, 11:38

Mikkelsen was zeker goed en zijn plan vond ik ook gewoon tof. Hij
Spoiler:
Wil de dial gebruiken om via een fissure terug te gaan naar 1939, Hitler te doden met een decap attack en dan de course van de oorlog veranderen in een overwinning voor de Nazis, maar zag verschuivingen over het hoofd dus zijn berekening was fout. Archimedes heeft nooit gereisd door de tijd, maar zo blijkt vond die horloges bij de dode nazis die zelf juist tijd reisden. Kennelijk was iets uit de toekomst summonen zijn plan, en zouden ze hoe dan ook aankomen in 212 BC om de slag bij Syracuse te winnen. Dat was op zich wel een leuke twist.

De Dial was een object dat werkte en uiteindelijk positief uitpakte, dat vond ik ook goed aan deze film.
De film duurt 2 uur en 22 minuten, dat is idioot voor zo'n avonturenfilm. De oude trilogie duurt rond de 2 uur per stuk. Ze hadden inderdaad makkelijk een half uur kunnen cutten en dan was ie waarschijnlijk een stuk beter geweest. Ik had die meid eruit geknipt, en Mikkelsen zelf die dial laten stelen van Jones. Maakt geen verschil. Ik vond haar motieven niet boeiend en die auction erg lame. Dat jongetje was nuttiger, maar die had ie sowieso kunnen treffen in Tanger.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 aug 2023, 21:33

Gran Turismo

Naar mijn mening heeft Blomkamp een goede race film afgeleverd. Ik en mijn maat hadden er niks van verwacht, zeker niet na de kritieken en de zogenaamde product placement. Maar we kwamen tevreden uit de bios.

De film is absoluut niet slecht. Ongeveer 80% ervan focust zich gewoon op racen en dat is zeer goed in beeld gebracht met sterk geluid. Er is nauwelijks een origin story of liefdes verhaaltje, het is allemaal opzij geschoven voor het racen. Het begint wel op de slaapkamer, met de GT7 game, maar zo'n kwartier later heeft hij een record tijd neergezet in een sim cafe en heeft ie een invite van de Academy, en vanaf daar draait het alleen nog maar om racen. Van opleiding naar GT3 series, en met een paar tegenslagen uiteraard. Hoofdpersoon is niet bijster sterk, Orlando Bloom kan er ook niet veel van, maar David Harbour steelt de show als team leider.

Vermakelijk.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

13 aug 2023, 21:22

Barbie

Echt totaal niet de film die ik verwacht had dat het zou zijn, paar keer hard gelachen en echt van genoten. Geen meesterwerk, maar zeker veel beter dan het het recht had om te zijn. En dan volgende week Oppenheimer om het af te maken :P

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

28 aug 2023, 21:54

Sympathy for the Devil

Op zich wel okay thriller met Nicolas Cage. De twist zie je wel aankomen en eigenlijk slaat het geheel nergens op. Maar, Cage doet weer lekker gek. Altijd leuk.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

29 aug 2023, 08:04

R-Type schreef:
28 aug 2023, 21:54
Sympathy for the Devil

Op zich wel okay thriller met Nicolas Cage. De twist zie je wel aankomen en eigenlijk slaat het geheel nergens op. Maar, Cage doet weer lekker gek. Altijd leuk.
Heb hem ook gezien eergisteren. Zeg maar Collateral van Tom Cruise en Jamie Foxx maar dan paar factoren minder goed. Zo zou ik de film omschrijven.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 aug 2023, 16:51

Oppernheimer ook gezien. Mooie film, vond het tempo best hoog tot en met de bom. Beetje warrig af en toe maar prima te behappen op het laatste stuk na. Leek maar geen einde aan te komen. Vond Emily Blunt er maar raar uit zien.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

31 aug 2023, 21:54

V For Vendetta

Laatst voor het eerst gekeken, Anonymus heeft het masker wel beetje verpest, maar verder:

Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

01 sep 2023, 08:29

Shadow schreef:
31 aug 2023, 21:54
V For Vendetta

Laatst voor het eerst gekeken, Anonymus heeft het masker wel beetje verpest, maar verder:

Afbeelding
Whaaaaaaat
Nu pas? N00b :lol:
Ik dacht jij film liefhebber pur sang was? ;)

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

01 sep 2023, 11:51

Remember remember
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re: Re:

02 sep 2023, 23:06

The Great Volunteer schreef:
01 sep 2023, 08:29
Whaaaaaaat
Nu pas? N00b :lol:
Ik dacht jij film liefhebber pur sang was? ;)
Ben ik ook, maar zijn zat films die ik nog moet kijken. Denk je echt dat ik zoveel tijd heb om zoveel te zien op een normale tijd?

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 sep 2023, 15:21

Equalizer 3

Een Training Day verwacht ik na 2 Equalizers allang niet meer, die waren gewoon okay maar niet top. Dat geldt ook voor de 3e. Wel is dit waarschijnlijk mijn favoriet in de reeks. Ten eerste de locaties, Sicilië en Napels zijn prachtig. Ten tweede zit hier duidelijk de minste bloat in, deze film focust zich eigenlijk volledig op McCall en een beetje een vaag verhaaltje waarom hij oog in oog komt met de Camorra.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

05 sep 2023, 16:14

Shadow schreef:
02 sep 2023, 23:06
The Great Volunteer schreef:
01 sep 2023, 08:29
Whaaaaaaat
Nu pas? N00b :lol:
Ik dacht jij film liefhebber pur sang was? ;)
Ben ik ook, maar zijn zat films die ik nog moet kijken. Denk je echt dat ik zoveel tijd heb om zoveel te zien op een normale tijd?
Weet ik niet, ik weet wel je veel kijkt in ieder geval loop der jaren en V for Vendetta is wel echt iconische film(nu al), ben gewoon verrast je nu pas voor het eerst zag. Maar volgende keer zal ik vriendelijker brengen, sorry.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 168 gasten