Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 mar 2020, 12:27

Overigens komt er nog een nieuwe Pathé bioscoop bij naast de Ahoy. Tevens wordt het hele stuk grond waar Pathé de Kuip nu staat een stuk verplaatst ivm Feyenoord City (er komt daar een appartementencomplex). Ben zeer benieuwd hoe dat er uitgaat zien.
Met of zonder een nieuw stadion, ik was laatst bij een informatiebijeenkomst over Feyenoord City en was wel onder de indruk met wat ze met dat lelijke stuk Rotterdam willen gaan doen.

Offtopic
Spoiler:
Een tip voor degene die een starterswoning zoeken en er een hoop winst mee willen gaan boeken; koop nu voor +-150K rondom de Kuip en je krijgt er het dubbele voor terug over 5 jaar. De gemeente is goed bezig om alle verpaupering richting alle randgemeenten te duwe. Wie had bv gedacht dat Zwaanshals een yuppenwijk zou worden met nieuwbouw van 200K naar 450 in 2 jaar tijd?! Ik heb hetzelfde met mijn woning nu in Delfshaven. Ik krijg briefjes in m'n brievenbus met de vraag of ik het wil verkopen voor het dubbele wat ik er voor heb betaald.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mar 2020, 18:29

150k is kleingeld. In Groningen krijg je niets fatsoenlijk voor onder de 250k. En dan zit je aan de rand van de stad ofzo.

Mijn 60's appartement in grunn zuid gaat ook al naar de 200k en die heb ik voor 100k gekocht 10 jaar geleden toen ik nog een stuk minder verdiende en er nog crisis was. Dit jaar kan ik de rente meer dan halveren, nice. Ik woon er voor praktisch niets. Nadeel is die verhoogde OZB.

Probleem is, je moet ook wat anders hebben als je het verkoopt.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 mar 2020, 19:08

150k is zkr helemaal niks al helemaal in Rotterdam niet, das al 10 jaar in lift of langer.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

15 mar 2020, 00:24

Ik heb precies hetzelfde. Huis gekocht in 2008 voor een 150K met een rente van 5% en 2 jaar terug is mijn 'aflossingsvrije' nieuwe hypotheekrente naar 1,5% gezakt (als je nu een nieuwe afsluit is het nog lager zelfs). Inmiddels financieel gegroeid en samenwonend en het lijkt wel gratis :lol: Maar starter is tegenwoordig rond de 170K. Dat is echt bizar.

Rotterdam is ook niet te betalen. Het wordt steeds popululairder en meer een hipster stad, omdat Amsterdam vol is. Ook veel meer toerisme ivm architectuur. Zelf ben ik genoodzaakt om naar een Berkel of Capelle te verhuizen, omdat een eengezinswoning met een woonoppervlak van 150m2 je al gauw richting de miljoen duwt. 650 is echt m'n limiet en daar zit je hier nog in een flat voor als je in het centrum wilt zitten. Zuid, buiten de 'kop van...', is een dikke no als je je kids gewoon Rotterdams wilt laten spreken ipv Mocroslang.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

Re:

15 mar 2020, 08:50

R-Type schreef:
14 mar 2020, 18:29


Probleem is, je moet ook wat anders hebben als je het verkoopt.
Dat dus, hoeveel mensen ik wel niet om mij heen zie die zichzelf rijk rekenen. Vervolgens verkopen ze hun huis en gaan ze groter wonen. Niet realiserend dat je dat soort moves over het algemeen beter kunt doen in een lage huizenmarkt.

Afijn, mijn eigen situatie is ook weer shit. Ik moet in juli mijn huurhuis (particulier) uit. Ik betaal nu 550 exc. Nu al 2 maanden aan het zoeken binnen het dorp waar ik nu woon en het beste wat ik tot nog toe heb gevonden is 775 exc. En dat is Friesland. :')

Voor mij zou een correctie op de huizenmarkt in elk geval welkom zijn.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

15 mar 2020, 09:53

Over het algemeen, als je nu een huis wilt kopen moet je eigenlijk nieuwbouw doen. Anders niet. Huren is in Groningen helemaal lachwekkend, hier in de stad durven ze momenteel 1200 euro per maand te vragen voor krotjes zonder dubbel glas. Het is gewoon volksverlakkerij, al zal het marktconform zijn. Geld maakt geld. Als je meer dan genoeg had kon je gerust onroerend goed kopen en nu slapend rijk worden. Onroerend goed is nooit een slechte investering.
SmartTies schreef:
15 mar 2020, 00:24
Ik heb precies hetzelfde. Huis gekocht in 2008 voor een 150K met een rente van 5% en 2 jaar terug is mijn 'aflossingsvrije' nieuwe hypotheekrente naar 1,5% gezakt (als je nu een nieuwe afsluit is het nog lager zelfs). Inmiddels financieel gegroeid en samenwonend en het lijkt wel gratis :lol: Maar starter is tegenwoordig rond de 170K. Dat is echt bizar.

Rotterdam is ook niet te betalen. Het wordt steeds popululairder en meer een hipster stad, omdat Amsterdam vol is. Ook veel meer toerisme ivm architectuur. Zelf ben ik genoodzaakt om naar een Berkel of Capelle te verhuizen, omdat een eengezinswoning met een woonoppervlak van 150m2 je al gauw richting de miljoen duwt. 650 is echt m'n limiet en daar zit je hier nog in een flat voor als je in het centrum wilt zitten. Zuid, buiten de 'kop van...', is een dikke no als je je kids gewoon Rotterdams wilt laten spreken ipv Mocroslang.
Een nieuwe hypo is volgens mij minder gunstig. Aflossingsvrij is er niet meer, gedeeltelijk ook niet. Ik heb 50% aflossingsvrij, maar dat gedeelte, 50k ofzo, boeit niet zo omdat het huis bijna 4x dat waard is nu. Mijn ouders zitten helemaal belachelijk goedkoop, jaren 80 gezinswoning, destijds 100% aflossingsvrij gekocht voor 120k guldens (ook in crisis, tegen 12%! rente eerste paar jaar). Is nu 350k Euro waard. Die betaalt dus alleen de rente, geloof ik 120 euro per maand. Bij verkoop krijgt de bank, wat, 60k euro's? :lol:

Die aflossingsvrije deals zijn gewoon niet inflatie proof geweest.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

15 mar 2020, 11:27

OT:
The Invisible Man
Ja geweldig. Fantastich. Moss is geweldig. Camerawerk subliem
9/10

Star Trek Generations
Leuke Star Trek film.

7,5/10

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

15 mar 2020, 18:23

Nice, net m'n Cineville pas binnen, bioscopen dicht.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

15 mar 2020, 19:23

Wapper schreef:
15 mar 2020, 18:23
Nice, net m'n Cineville pas binnen, bioscopen dicht.
Same. Dem feels bro.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

16 mar 2020, 00:31

Wapper schreef:
15 mar 2020, 18:23
Nice, net m'n Cineville pas binnen, bioscopen dicht.
Tja
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 mar 2020, 09:33

Blijft ook nog wel even zo. Dit is een Spaanse griep 2.0. Ik moest vrijdag nog tot 31 Maart thuisblijven, is nu al 6 April.

We hebben hier vrij laat opgetreden. Als je Spanje en Italie ziet denk ik dat het ergste hier nog moet komen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

16 mar 2020, 10:04

Het ergste gaat ook nog komen tenzij alles dat niet noodzakelijk is gesloten zal worden. Maar dan heb je juist mensen wie erop uit gaan, dus het volledig tegenhouden kan je sowieso niet.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 mar 2020, 10:43

Is onmogelijk. Je vertraagt het alleen.

De kunst is om te zorgen dat je niet teveel zieken tegelijk krijgt zodat er steeds voldoende medische zorg is. Ziek worden we toch, althans een derde van ons.

Wat Engeland doet, is zelfmoord. Die zeggen in feite "ga lekker je gang en bouw immuniteit op". Leuk en aardig, maar die hebben bij lange na niet voldoende capaciteit om clusters te behandelen. Naar het schijnt nog minder dan Italie heeft. Die krijgen echt een klap te verduren.

En het is ook de goden verzoeken wat ze in China op die markten doen. We gaan betalen.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 mar 2020, 11:57

Ik moet voor als nog morgen gaan werken. Maar hoop snel kogel door kerk is ook wij als Kringloopwinkel gaan en moeten sluiten van Overheid en RiVM.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

16 mar 2020, 14:52

Wordt wel gezegd dat italie zo hard geraakt wordt omdat ze de meeste oudere inwoners hebben van Europa.

Misschien een nieuwe stemming nadat corona de UK overwaait
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

16 mar 2020, 14:56

Social distancing is beter dan full lockdown, omdat je zo de ziekenhuizen geleidelijk belast ipv alles in 1 keer
Wesley schreef:
16 mar 2020, 14:52
Wordt wel gezegd dat italie zo hard geraakt wordt omdat ze de meeste oudere inwoners hebben van Europa.
Dat klopt ook ja

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

16 mar 2020, 22:11

Ontopic: Ok de Sonic film ga ik dus pas zien als hij uitkomt op bluray.

Offtopic 1: Ik zit dus in de positie van starter die er niet aan te pas komt op de huizenmarkt. Afgestudeerd tijdens de crisis, dus had helaas een poosje nodig om werk te vinden, maar nu ben ik inmiddels al een poos stabiel met 2 vaste contracten, maar waar ik 5 jaar geleden nog huizen in mijn omgeving voorbij zag komen voor onder de ton is dat nu vanaf 175.000 voor de gemiddelde bouwval.

Offtopic 2: Engeland is f#cked. Bekijk de beelden van een marathon en een gigantisch concert van afgelopen weekend en je weet: ze zijn f#cked. Komend weekend moederdag daar, dan gaat iedereen lekker op bezoek bij oude familieleden, want de Britten nemen het nog niet zo serieus. In Amerika gaat het ook fout. De meest recente cijfers uit Italië zijn echt afschuwelijk.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

16 mar 2020, 22:24

Dat herd immunity verhaal kan ook nog wel eens gevaarlijk worden, maarja het alternatieve scenario ook... (vanuit economisch perspectief)
Laura Birdie schreef:
16 mar 2020, 22:11

Offtopic 1: Ik zit dus in de positie van starter die er niet aan te pas komt op de huizenmarkt. Afgestudeerd tijdens de crisis, dus had helaas een poosje nodig om werk te vinden, maar nu ben ik inmiddels al een poos stabiel met 2 vaste contracten, maar waar ik 5 jaar geleden nog huizen in mijn omgeving voorbij zag komen voor onder de ton is dat nu vanaf 175.000 voor de gemiddelde bouwval.
Als Corona zo doorgaat, straks niet meer
Spoiler:
met alle respect

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

16 mar 2020, 23:36

Voor de mensen hier die denken "Maar mijn Cineville dan?"
Lieve Cinevillers,

Het is net een film: de scholen leeg, de kroegen dicht en overal uitgestorven filmzalen. Heel Nederland zet zich samen in om het coronavirus de kop in te drukken. Wat betekent dat voor jullie als Cinevillepashouders?

Allereerst zorgen we ervoor dat alle lopende abonnementen direct worden gepauzeerd tot zeker 6 april. Zolang je in april geen gebruik kan maken van je pas, hoef je niets te betalen. Wil je de filmtheaters in deze moeilijke tijd steunen? Dat is een aardige gedachte. Voor iedereen die zijn abonnement daarom liever niet wil pauzeren, komen we met een oplossing.

En we hebben nog iets anders bedacht waar we druk mee zijn: Vitamine Cineville. Een manier om gratis online een paar échte Cineville-films thuis te kijken. Het enige dat je nodig hebt is een laptop, tablet of telefoon, internet en je pasnummer. De programmering en techniek zijn nog niet helemaal rond, maar zodra we meer weten brengen we je daarvan op de hoogte.

Tot slot roepen we jullie op om filmtheaters en distributeurs te blijven steunen. Nieuwe films vinden geen publiek, de zalen blijven leeg en dat vinden we verdrietig. Het resterende abonnementsgeld van maart reserveren we daarom graag voor de filmtheaters en distributeurs die het moeilijk hebben. In ruil daarvoor kan jij straks gratis films kijken via Vitamine Cineville, totdat de theaters weer opengaan. En verlies je Cinevillepas niet uit het oog, want 90% van jouw maandelijkse bijdrage gaat sowieso naar hen.

Be safe, blijf binnen en we komen snel bij je terug.
Team Cineville
Laura Birdie schreef:
16 mar 2020, 22:11
Ontopic: Ok de Sonic film ga ik dus pas zien als hij uitkomt op bluray.
Spoiler:
Of je kan hem gewoon nu downloaden en straks geen 20+ euro betalen voor een slechte film
:beam:
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

17 mar 2020, 08:22

Ja netjes van Cineville dat ze er zo mee bezig zijn

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 mar 2020, 18:09

Netjes van Cineville, kan niet wachten. Om ook wat terug te doen heb ik net doorgegeven om mijn Abonnement niet op Pauze te zetten en zo de film theaters financieel te helpen :)

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

21 mar 2020, 16:40

Met de corona onder het volk zijn er deze week een aantal recente films op VOD gegooid, dus ik heb degene die ik nog niet had gezien uiteraard aan geslingerd:

The Hunt (2020)
Op tv-vlak ben ik tegenwoordig best groot fan geworden van Damon Lindelof, met The Leftovers en Watchmen was hij toch wel verantwoordelijk voor twee van de beste shows van afgelopen decennium. Hoewel ik wel al wat had meegekregen van zijn nieuwste film The Hunt (namelijk de controverse vorig jaar toen de trailer uitkwam en het vervolgens cancellen van de 2019 release) en dus al wel op mijn hoede was, ging ik nog steeds gematigd enthousiast de film in.

Dat had ik misschien niet moeten doen, want The Hunt is enorm lame. Het is een politieke satire waarbij beide kanten van (Amerikaanse) politiek voor gek worden gezet, maar de film zelf eigenlijk nooit echt een sterk standpunt neemt. Heel leuk dat je zowel liberaal als conservatief Amerika voor gek zet, maar wat denk je zelf? Wie is onze hoofdpersoon? Heeft zij geen politieke voorkeur? Doet dat er niet toe in jouw politieke satire? En waarom niet? Watchmen deed dit veel beter (om maar even een ander recent Damon Lindelof project erbij te halen).

De film zelf is verder ook vrij stom. Het verhaal leunt volledig op die satire die dus niet werkt omdat de film zelf alleen maar vingertjes wijst maar vervolgens zelf nergens voor staat, de karakters zijn zwak en er zit niet echt goede actie in. Sommige grappen waren op zich wel leuk gevonden, maar over het algemeen is dit gewoon een niks film. Het is niet bijzonder offensive of vervelend om te kijken ofzo, maar het is ook totaal oninteressant. Als je graag een film als dit wil kijken, kan je veel beter Ready or Not (2019) kijken of misschien gewoon helemaal teruggaan naar het begin en Battle Royale nog eens aanzetten.
2/5

Onward (2020)
Pixar's nieuwste met een heel ongelukkige release datum (week voor de massale sluiting van alle bioscopen), dus ondanks de high profile studio toch ook maar vervroegd naar digital. Dus ja, Onward... een soort Dungeons & Dragons avontuur gemixt met een familieverhaal (dode vader, hoofdpersoon met broer die zijn vader nooit heeft gekend, vul de rest maar in). Een heel origineel of verrassend verhaal is het allemaal niet. Ik kon na de eerste 10-20 minuten al best accuraat voorspellen waar het geheel heen zou gaan, maar op zich is hij nog wel leuk.

De film is absoluut een zwakkere Pixar film. Het is het allemaal gewoon net niet: de karakters, de wereld, het verhaal. De potentie is daar, maar het is het allemaal net niet. Als ik een goede vergelijking moet bedenken binnen Pixar's curriculum zou ik dit vergelijken met een Brave of een The Good Dinosaur, ook allebei films die het gewoon net niet waren. Wel moet ik zeggen dat, in tegenstelling tot The Good Dinosaur en Brave, deze film wel absoluut beter wordt naarmate hij voortzet en het einde in specifiek is heel goed gedaan (al is het ook echt weer focus tested as all hell om je aan het huilen te brengen).

Al met al op zich wel leuk om te kijken, maar het is duidelijk dat dit niet dé Pixarfilm is waar Disney alles op alles wilde inzetten dit jaar. Alhoewel met COVID-19 het nog maar de vraag is of Soul wel zijn release in 2020 gaat halen, dus misschien wordt dit nu wel dé Pixar film van het jaar.
3/5

PS: Ik vond het zeer irritant hoe obvious de foreshadowing was in deze film. Foreshadowing werkt heel sterk als je niet direct door hebt dat een element dat genoemd wordt foreshadowing is. In deze film is het super obvious tot op het punt dat je vrijwel de hele climax al rond de helft van de film ziet aankomen ('Goh, dit karakter heeft nu al vijf keer dit hele specifieke ding genoemd, zou het dat dit aan het einde een grote rol speelt? I wonder...').

PPS: Ze hadden gewoon Jack Black moeten casten als de oudere broer, zijn design ziet er zelfs uit als Jack Black's Brütal Legend karakter.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

22 mar 2020, 10:25

The Lost City of Z

Ik vind hem wel nice. Mooie beelden van de Amazone jungle.

7,5

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

22 mar 2020, 11:35

Star wars IX
Dit moet wel een van de slechtere films van vorig jaar zijn. Volgens mij vond ik het vorige deel nog wel enigszins vermakelijk, maar dit is complete bagger.

Game Night
Wel een vermakelijke parodie op een aantal films. Prima cast en een aantal geslaagde grappen. 6/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

24 mar 2020, 19:40

Zojuist mijn eerste Cineville Vitamine film gezien :
The Rider
Ik vond hem echt heel erg goed. Over jongen Brady die Rodeo Rijder is en Paarden Trainer. Heeft net ongeluk gehad waarbij op zijn hoofd is gevallen tijdens rodeo rijden. Mag voorlopig niet meer doen en ook geen paardrijden. Hij werkt aan zijn herstel en probeert geld te verdienen om zijn vader en zus helpen en uiteindelijk paard te kopen. Badlands van South Dakota Zijn heel mooi in beeld gebracht. Brady komt heel film bekende en vrienden tegen. Iedereen herinnert hem steeds aan hij beroemde rodeo rijder is wat hij nu niet meer is. Film werkt met hoofd cast die on getrainde acteurs zijn in film familie zijn en ook in het echt. Het maakt film authentiek en het acteerwerk is gewoon nog steeds uitmuntend. Brady Jandreau en Tim Jandreau zijn geweldig als vader en zoon Brady en Wayne Blackburn. Liggen vaak in de clinch maar geven wel om elkaar. Paarden in film die getraind worden door Brady zijn ook personages zoals bijvoorbeeld Apollo. The Rider verteld verhaal van iemand die eigenlijk geen Rider meer is maar wel zijn hele leven al zowat was en alles aan doet weer te worden. Sommige delen van film was ik nog niet helemaal overtuigd maar vanaf een uur en verder raakte ik steeds meer onder de indruk. En tegen einde heb ik behoorlijk gejankt. 9/10

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten