Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

03 mar 2020, 23:45

Het kritiek op het design is misschien niet onterecht, maar de massale vraag voor een redesign zie ik persoonlijk wel als iets wat niet gerechtvaardigd is. Het is een voorbeeld van de 'Fuck you, give me what I want'-instelling die tegenwoordig heerst in fanbases. Game of Thrones en Star Wars zijn ook twee recente voorbeelden hiervan, waar entitled fans hele enquêtes opstellen voor een verandering aan de films en/of het geheel opnieuw opnemen van een seizoen en al die shit is gewoon ridiculous. Sorry dat het eindresultaat niet is wat je verwachtte, maar de studio is jou niets verschuldigd.

Was het design van Sonic lelijk? Absoluut. Is het het einde van de wereld dat je een film krijgt met een Sonic die er niet uit ziet hoe jij het zou willen? Nee. Ben jij als fan in some way 'entitled' om een Sonic te krijgen die eruit ziet hoe jij het zou willen? Absoluut niet. Het is niet eens alsof de design daadwerkelijk iets afdoet of toevoegt aan de film qua inhoud. Het script en de acteerprestaties zijn niet veranderd door de redesign. Dus dat de film kennelijk goed is, hangt niet samen met het feit dat Sonic er nu anders uitziet dan in de eerste trailer.

Ik vind het ook vrij presumptious om aan te nemen dat de Sonic film zonder de redesign geen succes was geweest. Dat weten we niet, omdat die versie van de film niet bestaat. Misschien was de film zonder redesign ook wel een groot succes geweest, want de film kwam immers uit in een maand waar de enige serieuze competitor Harley Quinn is en die heeft zichzelf gesaboteerd. Ik denk dat je het aantal mensen dat echt iets geeft om die redesign flink overschat. Persoonlijk denk ik dat de meeste Sonic fans alsnog naar die film zouden zijn gegaan zodra de recensies hadden gezegd 'Oh, de film is eigenlijk verrassend goed!'.

Ten slotte het verhaal over de ontslagen. Ja, het is absoluut waar dat animatoren en VFX artiesten (en schrijvers, set designers, etc.) chronisch onderbetaald worden, maar het is niet normaal dat een hele VFX studio sluit na conclusie van een film. Uiteraard kunnen we slechts speculeren over waarom de studio precies is gesloten, maar het lijkt mij geen vreemde aanname dat de extra financiële druk door een grote studio die opeens tig visuele veranderingen wil niet heeft geholpen de studio open te houden.

Daarnaast is het helemaal niet zo dat als een film het niet goed doet dit ook leidt tot ontslagen. Sonic is niet één of ander high risk studioproject waar een creatief team hun hele livelihood in heeft gestoken, het is een grote studiofilm die om één reden is gemaakt: een quick buck halen uit de nostalgie voor een bestaand karakter (op dezelfde manier dat dit werd geprobeerd met bijvoorbeeld Detective Pikachu). Als Sonic had gebombed hadden de higher ups bij Paramount dit waarschijnlijk jammer gevonden want minder geld, maar at the end of the day is het niet alsof de regisseurs of schrijvers van Sonic the Hedgehog nooit meer aan de bak zouden komen omdat ze een onsuccesvolle Sonic film hebben uitgebracht. Tim Burton zit bijvoorbeeld ook niet zonder baan omdat Dumbo tegenviel.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re: Re:

04 mar 2020, 09:45

Limoenlichtje schreef:
03 mar 2020, 06:59
Wesley schreef:
03 mar 2020, 05:07
Ja leg de schuld bij de klagers, niet de studios die systematisch vfx crews onderbetalen.

Life of Pi had natuurlijk ook z'n re-design
Die twee zijn niet mutually exclusive.

Natuurlijk is culprit #1 de studio die de VFX studios onderbetaald en overwerkt (en in eerste instantie bedenkt dat dat eerste Sonic design cool was), maar de vraag is of die studio ook zo spectaculair failliet was gegaan als de studio niet had gezwicht voor klagers op het internet en niet de studio nog eens even extra pushten om een enorme last-minute change door te voeren.
Dat is nog steeds de keuze van de studio tho.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

04 mar 2020, 11:30

Cineville pas aangevraagd :7 vanavond meteen naar Les Miserables, vrijdag naar Beanpole en zondag naar The Lighthouse. Meteen die knaken eruit halen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

04 mar 2020, 11:44

Ik snap ook niet waarom de VFX studios niet samen spannen voor betere voorwaarden, deze shit gaat al zo ongelovelijk lang door, en elke keer weer gaat er een gigantisch getalenteerde studio dood, dat terwijl Disney even makkelijk een miljard binnenharkt met de nieuwste Lion King.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

04 mar 2020, 19:52

Wapper schreef:
04 mar 2020, 11:30
Cineville pas aangevraagd :7 vanavond meteen naar Les Miserables, vrijdag naar Beanpole en zondag naar The Lighthouse. Meteen die knaken eruit halen.
Netjes. Cineville is liefde.

Beste aankoop die je kan doen als filmliefhebber.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 mar 2020, 20:49

Ik heb zojuist mijn Pathe Unlimited Gold Opgezegd . Het is opgezegd per 4-4-2020 na bijna 8 jaar gehad te hebben. Van 2006-2008 had ook al eerst 2 jaar normale Pathe Unlimited. Na 11-12 jaar toe aan Cineville. En geen zin meer in altijd maar drankjes en snacks kopen. En het valt me al zkr 2-5 jaar tegen hoe weinig risico Pathe Durft te nemen. Zegt genoeg ik speciaal voor The Lighthouse na wachten sinds Oktober alleen maar kon zien in Pathe CIty :')

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

04 mar 2020, 20:59

En zojuist cineville aangeschaft ingaand per morgen :7 Wordt lekker veel zien op komende Movies that Matter en Imagine Film Festival :8

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mar 2020, 16:55

Pathe kun je beter Passe noemen. Het is een schijtbioscoop.

Misschien kan Cineville wel uit. Ik kom relatief vaak in het Groninger Forum sinds dat open is. Volgende week Ghost in the Shell. De Anime uiteraard. Heb er zin in. Binnenkort ook The Beyond van Lucio Fulci, ingeleid door Koolhoven.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

05 mar 2020, 17:31

Ik kan mij niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst naar Pathé ben geweest, schijtbioscopen. Nul beenruimte, overpriced eten en asociale bezoekers. Ik ga gewoon naar de lokale bioscopen in Hoofddorp of Beverwijk.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 mar 2020, 18:34

Ja die beenruimte is wel last-gen, damn.

Voor blockbusters ga ik naar Kinepolis, en die heeft meer beenruimte. Wel pauze maar vind ik niet erg. Beetje strekken of even pissen. Gewoon veel leukere sfeer daar. Pathe Groningen is een smerige tyfusbende. Maar blijkbaar is dat dus bij meer Pathe's het geval.

Nog een pluspunt, Kinepolis heeft Pinball machines staan. Van MCU, Tron, Indy en ook vintage zoals Rocketman uit de 70's. Gooi er wel eens een muntje in.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

05 mar 2020, 20:58

Limoenlichtje schreef:
04 mar 2020, 19:52
Wapper schreef:
04 mar 2020, 11:30
Cineville pas aangevraagd :7 vanavond meteen naar Les Miserables, vrijdag naar Beanpole en zondag naar The Lighthouse. Meteen die knaken eruit halen.
Netjes. Cineville is liefde.

Beste aankoop die je kan doen als filmliefhebber.
Ja ben er nu al blij mee. Ik haal hier veel meer genot uit dan een Netflix abbotje. Merk dat ik te weinig tijd heb om series goed te volgen en het filmaanbod op Netflix is toch maar so-so. Filmbeleving in de bios is daarbovenop ook nog eens beter, score. 1 film in de bios per week moet wel lukken en dan haal ik het er makkelijk uit.

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

05 mar 2020, 21:54

Ik vind de pathés in den haag anders wel prima (iig de imax en dolby atmos zalen waar ik meestal zit). En met beenruimte zit het daar ook wel goed (ben 1.90m) dus een beetje beenruimte is wel fijn. Ik had juist veel minder beenruimte in sommige lokale bioscopen. Maar goed mogelijk is het locatieafhankelijk.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 mar 2020, 22:32

Pathe verschilt per locatie nogal, Haarlem is prima op zich net als Tuschinski, verder alleen ervaring met Arena en... Oh boy is die kut geworden, de tering wie vond sommige van die veranderingen een goed idee...

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

05 mar 2020, 23:07

Heb laatst
The Great Dictator
Gezien. Laatste scene is briljant de speech.
Rest is ook goed. Heb niet hardop gelachen wel veel gegrinikt.
9/10
Meteen op mijn 1e dag met Cineville gezien vanavond White White Day
Mixed feelings. Hij is tof maar 't niveau wisselt beetje door film zelf heen. Wel gaaf gefilmd deze IJslandse film. Elsa de klein dochter is geweldig iig.
7/10

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

06 mar 2020, 12:41

Legendary schreef:
05 mar 2020, 21:54
Ik vind de pathés in den haag anders wel prima (iig de imax en dolby atmos zalen waar ik meestal zit). En met beenruimte zit het daar ook wel goed (ben 1.90m) dus een beetje beenruimte is wel fijn. Ik had juist veel minder beenruimte in sommige lokale bioscopen. Maar goed mogelijk is het locatieafhankelijk.
Inderdaad. Juist Cinerama hierin R'dam (is Cineville geloof ik), heeft een beenruimte wat echt klote is en waar een te grote bezoeker voor je, ook het zicht zal belemmeren. Zo'n Pathé de Kuip en sinds de verbouwing Schouwburgplein ook, zijn echt comfortabel. Je hebt alleen het idee dat je een film kijkt in een McDonalds keten ipv die oude gezelligheid (en zeker als je zoals ik in het verleden 4 jaar achter de schermen bij Pathé de Kuip heb gewerkt). Daarentegen is er veel vaker een voorstelling en heb je het beste scherm voor special effects en het mooiste geluid voor een bombastische soundtrack.
Door het gebrek aan vrije tijd zijn die 2 a 3 films per jaar die ik per se in de bioscoop wil zien, beter in een Pathé te bezichtigen. Dus de films die flink teren op special effects en geluid. Al die artie farties die de moeite waard zijn kijk ik thuis wel op TV (wat overigens ook een scherm van 75" is). Zo'n Call Me By Your Name hoef ik ook niet zo nodig op een groot scherm te zien en is perfect TV-voer.

Door de gezellige oldskool bioscoop-feel incl. krakende houten vloer en de kinderherinneringen (aan die bios is bijna niets veranderd), is Cinerama overigens wel mijn favoriete bios. Het fit gewoon even niet in mijn huidige timeline.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

06 mar 2020, 17:02

Beste bios is Rotterdam is sowieso Kino
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

06 mar 2020, 17:15

Het zit echt op 2 minuten loopafstand, maar ben er maar een keer of 4 geweest sinds ze zo heetten. 't is nou niet bepaald het megadoek wat je tegenwoordig verwacht van een bioscoop, maar dat café restaurant is natuurlijk win.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

06 mar 2020, 17:51

Limoenlichtje schreef:
06 mar 2020, 17:02
Beste bios is Rotterdam is sowieso Kino
Kino is geweldig ja. Mandy gezien daar _O_

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

07 mar 2020, 20:54

Ik vind schouwburgplein echt vreselijk geworden
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

07 mar 2020, 21:45

Ben ook geen fan inderdaad, hoewel ik daar vroeger vaste klant was.

Anyway,

Contagion (2011)
Net als vele anderen nam ik de huidige globale crisis als goed excuus om deze film eens te kijken. Ik was helaas niet zo'n fan. Soderbergh probeert met deze film een hyperrealistische film over wat er zou gebeuren bij een (erg extreme) globale virusoutbreak met alle gevolgen en mogelijke betrokken partijen vandien, maar tegelijkertijd probeert hij ook een spannende thriller te creëren. Deze twee kanten zijn vaak in strijd met elkaar.

De film zwikt voor mijn gevoel echt onder een overgewicht van aantal rollen. Er zijn zes of zeven verschillende hoofdpersonages die allemaal continu vechten om hun verhaallijn centraal te laten zijn, wat er toe leidt dat eigenlijk geen van de verhaallijnen echt goed is uitgewerkt. Sommige karakters verdwijnen gewoon voor hele porties uit de film en duiken dan opeens weer op tijdens de climax alsof hun verhaal superbelangrijk was (*kuch* Marion Cotillard *kuch*) Daarnaast gaat alles wel heel snel naar de shit in de film (en is alles overigens net zo snel weer opgelost), wat alles vrij overdreven doet aanvoelen. Binnen zowat een maand is in de film de totale samenleving in elkaar gestort en ik zal maar niet ingaan over hoe het einde compleet onverdiend aanvoelt.

Erg jammer, want de film heeft, zeker in de eerste helft enorm goede momente. De eerste vijf minuten zijn bijvoorbeeld enorm goed en brengt zonder een woord te zeggen fantastisch de ernst van de zaak en het mogelijke gevaar voor de samenleving in beeld. Jammer dat de film deze spanning niet kan vasthouden.
3/5

Sonic the Hedgehog (2020)
Laat mij eerst dit stellen: Ik hou van kinderfilms. Ik hou ervan als kinderfilms goed zijn uitgevoerd en ik vind ze dan ook enorm belangrijk in de ontwikkeling van een kind. Eén van mijn favoriete films van het afgelopen decennium was een kinderfilm (Paddington 2). That said, ik haat dit soort kinderfilms. Kinderfilms die de kijkers (= kinderen) behandelen alsof ze dom zijn.

Sonic the Hedgehog is een film die vooral heel wanhopig aanvoelt. Ze willen zo graag leuk gevonden worden dat het voor mij gewoon pijn doet. De grappen zijn een opeenhoping van referenties naar moderne popcultuur. Keanu Reeves is nu cool? Hoppa, referentie naar hoe Keanu Reeves de coolste persoon op aarde is. Oh, dat stomme floss dansje is hip? Sonic flosst ook! Er zijn grapjes op het internet over hoe The Rock president zou moeten worden? Gotcha! Star Wars is weer hip? Okay, we noemen een karakter de 'Obi Wan Kenobi' van Sonic, want referenties zijn cool! Het zijn dit soort dingen die er gewoon direct voor zorgen dat een film outdated is, want over tien jaar gaat helemaal niemand zich ook maar herinneren wat een 'floss' is of dat in 2019 iedereen Keanu Reeves opeens weer cool vond.

Er zit 0,0 originaliteit of creativiteit in deze film. Het zegt heel wat wanneer de beste scène uit de film (Sonic in de bar fight) gewoon gecopy-paste is uit X-Men: Days of Future Past, alleen nu met shittier muziek.

Maar de film zelf dan? Nou, die vond ik ook vrij slecht. Ze proberen een standaard 'fish out of water'-verhaal te doen en dat is op zich niet erg, behalve dat dit gewoon niet werkt voor deze film en de schrijvers wringen zich in allerlei kronkels om het script te laten werken. Sonic is al 10 jaar op aarde en maakt referenties naar films uit de jaren '70 en is kennelijk helemaal up to date met de laatste memes, maar om één of andere reden heeft hij verder geen enkele ervaring met de wereld? Sonic is zo snel dat hij van ergens midden in Amerika naar de Stille Oceaan en terug kan rennen in letterlijk een paar seconden, maar om één of andere reden is hij in de rest van de film telkens net niet snel genoeg om dingen te doen? De film zit barstensvol dit soort 'toevalligheden' om nep-conflict te creëren en op een gegeven moment begon het mij enorm te irriteren.

En over nep-conflict en schrijverskronkels gesproken: Wie de fuck kwam er op het idee om Sonic, een karakter dat bekend staat om zijn snelheid, op een roadtrip door Amerika te sturen in een auto. Je hebt een karakter wiens kernkwaliteit is dat hij snel is en op de climax na wordt het nooit gebruikt behalve voor korte grapjes.

Oh, en deze film bevat ook de meest blatant product placement die ik in een lange tijd heb gezien in een film. Zou je denken dat deze film gesponsord is door Olive Garden? Goh, I don't know, maar ik heb me nu toch opeens zo'n zin in een Never Ending Pasta Bowl, it's never ending!

Half puntje nog wel voor Jim Carrey, die in een paar scènes wel leuk was. Al werd hij ook vrij snel irritant, maar ik moet dan ook wel zeggen dat ik nooit groot fan ben geweest van komische, slapstick Jim Carrey, ik heb hem altijd veel sterker gevonden in rollen als Eternal Sunshine, Truman Show en Man on the Moon.
1.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 mar 2020, 00:11

Gemini Man

50 jarige Will Smith tegen de Fresh Prince. Maar het resultaat valt vies tegen. De actie komt niet goed over, ze gaan de hele wereld over voor whatever the fuck. De film heeft geen downtime, en de karakters zijn cardboards. Opeens wordt er een 180 gemaakt voor reasons want er moet toch een soort conclusie komen. Dit is wel heel slap werk van Ang Lee.

Birds of Prey

De shit streak continues. Dit is een zootje. Robbie doet het op zich leuk als Quinn maar dit personage kan geen hele film dragen. Haar personage was leuker in Suicide Squad (het enige lichtpuntje aan die film, overigens). McGregor staat te over acteren, en Winstead is hier nog een stuk slechter dan in Gemini Man.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

10 mar 2020, 09:26

The Invisible Man (2020)
Saw-schrijver en ster Leigh Whannell heeft zich in de laatste paar jaar ontwikkeld tot een verdomd sterke regisseur. Twee jaar terug bracht hij met Upgrade een ontzettend leuke, campy sci-fi action/horror en nu laat hij met The Invisible Man zien dat hij beter dan de meeste mainstream horror regisseurs doorheeft hoe horror werk en levert hij één van de leukste horrorfilms van de afgelopen jaren af.

Ik kan deze film niet genoeg prijzen. De horror is zo verdomde effectief en een groot deel hiervan zit in hoe geniaal het camerawerk is in deze film. Meer dan eens blijft de camera stilstaan op leegte en als kijker zit je continu met de gedachte: "Ja, maar wat als...". Het gaat in deze film helemaal om wat je niet ziet. Elisabeth Moss verkoopt deze rol ook fantastisch en laat wederom zien waarom zij één van de meest ondergewaardeerde actrices van nu is.

Ik heb mij enorm vermaakt met deze film en zou hem iedereen die fan is van horror, mysterie en sci-fi aanraden.
4.5/5

The Seventh Seal (1957)
RIP Max von Sydow
4.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

10 mar 2020, 11:54

Les Miserables
Beetje de Franse versie van Cidade de Deus ofzo. Kneiterhard en rauw, geeft een gevoel van moedeloosheid, want het is yet another shitty day in the banlieue. Laat zien hoe geweld kan escaleren door agressieve types; allerlei problemen die opgelost zouden kunnen worden met een goed gesprek wordt afgedaan met bedreiging, geweld, wraak etc. En dan steeds heftiger. Was na de film erg blij dat ik in centrum Utrecht woon in plaats van West-Afrika een buitenwijk van Parijs. 7.5/10

The Lighthouse
Hah, ik had gelukkig wel zin om even naar vet trippy beelden te kijken. Ben een sucker voor zwart-wit fotografie en een hoop scenes hadden makkelijk een coole foto kunnen zijn. Bizarre situatie verder waar niet altijd een touw aan vast te knopen was, het internet staat vol met theorieën gebaseerd op fuck all, maar het was in ieder geval een vette ervaring om te zien, zowel de symboliek als met name de horror-achtige scenes. Dynamiek tussen de Green Goblin en die vampier was ook tof. 8/10


Beanpole
Fijne thema's als kindersterfte, oorlogtrauma, shellshock, zelfmoord, manipulatie, euthanasie, onvrijwillige zwangerschap en verkrachting komen allemaal voor in deze film. Was een gezellige avond. Anyway, denk dat de film er baat bij had gehad als er 20-30 minuten afgesnoept was, onnodig traag soms. Het gedrag dat de personages vertoonden was vaak ook onbegrijpelijk. Misschien omdat het onmogelijk is om je in hen te verplaatsen met al dat gedoe dat ze meemaken, maar toch creëerde het een soort afstand. Hoopte ook meer te zien van post-WWII Leningrad, maar driekwart van de film speelde zich in een beperkt aantal ruimtes binnen af. Toch een voldoende voor de troostige sfeer die goed neer is gezet. 6/10

Vrijdag naar Wild Goose Lake. Invisible Man wil ik ook zsm zien :)

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

10 mar 2020, 20:34

Mijn favoriete bios is Cinerama. Nooit last van mensen die mijn zicht belemmeren want er zijn altijd max. 5 mensen in de zaal als ik daar naar toe ga. Ik vind het old skool idee van een bios echt vele malen fijner dan een filmfabriek als pathe, maar uiteraard is er 1 en ander aan te merken zoals een minder streng schoonmaak beleid (hallo plakkende stoelen en bergen popcorn) en geen airco (ik had gedacht afgelopen zomer aan die 40+ graden te ontsnappen door naar de bios gegaan maar ze hadden geen airco, en dus waande ik me echt in Afrika tijdens the Lion King, pffff)

Mijn tweede keus is Euroscoop in Schiedam (wordt binnenkort of is al een Pathe), vooral vanwege de ligging t.o.v. het ov en de combinatie van leuke eettentjes.

Sonic staat nog steeds op mijn lijstje, maar de tijden waarop de ENgelse versie draait worden alsmaar slechter.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

11 mar 2020, 12:44

Atlantique
Gaaf! Begon vrij doorsnee maar werd dat steeds minder. Groep Afrikanen heeft al drie maanden niet betaald gekregen.... Besluiten boot naar Spanje nemen. Was allerlaatste kans om zien, blij gedaan heb.
8/10

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten