Het Grote Filmtopic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

13 feb 2021, 12:00

Yellow schreef:
13 feb 2021, 11:46
Heb nog steeds geen argumenten gehoord behalve Jar Jar. Het acteerwerk is in alle films vrij matig. Het is duidelijk dat je gewoon de IMDB score opvolgt, net als met Indiana Jones Temple of Doom die je toen niet eens gekeken bleek te hebben ;)
Dat laatste doet er niet toe. Is irrelevant. ;)
Onzin acteerwerk is helemaal niet in alle films vrij matig. Slaat nergens op. Dat jij geen argumenten hebt gehoord buiten Jar Jar, is jouw probleem. Moet je beter lezen. Jij zei ie er 1-2x in zat :lol: Van de eerste zes films is dit gewoon met gemak slechtste film. Return of the Jedi is veel beter en ook Sith is beter. De oude 3 zijn allemaal beter qua acteerwerk. Hier zitten ook veel irritante personages in, niet alleen Jar Jar. Is zkr niet Liam Neeson zijn beste rol qua acteerwerk maar zkr Ewan McGregor kan beter zie Big Fish bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 feb 2021, 13:13

Thunderdome Never Dies

Kwam voor het jeugdsentiment, kreeg daar eigenlijk niet veel van. Maar toch wel leuk.

Vanaf Final Exam tot het laatste TD feest. Zo zie je en vertellen ze dat ze echt met niks zijn begonnen. Gewoon een landelijk examenfeest georganiseerd door zelf te flyeren en op scholen uit te delen. Jaarbeurs wilde het eigenlijk niet en gaf ze onmogelijke eisen mbt polissen. Die hebben ze toch kunnen rondkrijgen. Ze wisten zakelijk nog helemaal niets, bijv. dat je veel geld genereert door drank en merchandise op feesten te verkopen. Ze hebben het nog over Gabber Piet en Hakkuhbar die de scene voor de mainstream hebben doodgemaakt (klopt wel, het verdween daarna net zo snel als het kwam). De eind jaren 90 dat extreem rechts de feesten wist te vinden en verpesten (klopt, gebeurde ook tijdens het laatste feest dat ik bezocht in 1998 of 1999, daarna is er Groningen bijna 10 jaar meer geen feest gegeven)

Wel leuke shit als je in die tijd een tiener was en hardcore luisterde.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

14 feb 2021, 15:29

Ik ken crew die dat gefilmd hebben en gemonteerd. Chille mensen zat mee in klas tijdens mijn studie. Oa ook documententaires over achtbanen gemaakt voor VPRO. Dat wereldje is niks voor mij. Veels te hard werken en niet goed genoeg.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Het Grote Filmtopic

15 feb 2021, 10:46

Dat is toch die ID&T special? If so, volgens mij heb ik deze al eens op TV gezien. Ik heb wel respect hoe ze het op poten hadden gezet, maar ze neigen iets teveel naar lof als grondleggers van de gabberscene, terwijl ze daar echt vrij laat op inhaakte. En eigenlijk, net als Gabber Piet en Hakkuhbar, meededen aan het verneuken van de underground scene door van die pauper CD's op TV te promoten en zelfs TMF specials te geven.

Het extreem rechtse waar de gabberscene mee opkwam zetten is niet heel gek. Hier in een arbeidersstad als Rotterdam waar de gabberscene ontstaan is, had je al jaren dat veel buitenlanders trots met hun land te koop liepen op kledij. Surinaamse vlaggen op shirts, overal Turkse vlaggen en veel Marokkaanse jongeren met een rode leren jas met een grote groene ster erop, "De Maroc-jas." Die hele multicultitransitie en de problemen die daarbij ontstonden en in een tijd dat links de boventoon voerde en je er niks van mocht zeggen, ver voor de tijd dat Pim Fortuyn even het roer omgooide, was heel frustrerend voor blanke jongeren in Rotterdam. Je mocht er geen tering van zeggen of je was een racist, want toen was iedere buitenlander nog zielig in dat politieke klimaat wat er heerste, maar ondertussen kon je op Zuidplein 's avonds wel je Nike Air Max schoenen waar je voor gespaard had inleveren bij een groepje nieuwelingen als blanke of werd je op een LTS geterroriseerd, omdat je als blanke de minderheid voerde. (En eerlijk gezegd denk ik dat dit nog steeds zo is op scholen als je niet dat verschrikkelijke monotone straattaaltje overneemt, maar dat kunnen wellicht de jongere Zuid-Hollanders hier beamen).

Je had toen een gedemoniseerde Janmaat. Een 'extreem' rechtse politicus die met zijn Centrum Partij/Democraten achteraf gezien poeslief was als je het naast een Wilders houdt met wat hij vandaag de dag roept in de tweede kamer, maar toen werd deze Maatschappijleraar als idioot verklaard met zijn ideeën. Kamerleden verlieten demonstratief de zaal als hij aan het woord was of lieten hem niet uitpraten, waardoor hij in een isolement terecht kwam.
Dit zagen de jongeren ook die dagelijks te maken hadden met de integratie ellende op scholen en in het openbaar vervoer. En doordat de regering zeer weinig eraan deed en je al gauw te maken had met groepen etnische jongeren die standaard voor elkaar opkwamen, diende de gabberscene als een soort van broederschap en stikte iedereen met volle trots een Nederlandse vlag op zijn bomberjack. En daar haakte een CP86 mooi op in door te flyeren op feesten met pamfletten als "CP86 wenst jullie een witte kerst" of korte strips waarin een Turk met een typisch criminele karikatuur alles voor elkaar kreeg met zijn criminele activiteiten en jij als Nederlander moest schamen als je aangifte deed wanneer je een aanklacht indiende als je met een mes gestoken was door een buitenlander "want je wist niet hoeveel die arme mensen hadden meegemaakt" waarop de strip eindigde dat de Turk met een grijns in zijn handen zat te wrijven.

Die stijl met vlaggen op bomberjacks werden dan zowel door blanke of anders gekleurde die Nederland lief hadden overgenomen door heel het land. De extreem rechtse deden er meestal nog een Keltisch kruis op naaien. Ik had zelf als niet blanke Nederlander een Nederlandse vlag en het Rotterdamse wapen. Dat bracht me ook weleens in de problemen. Je mocht dus ook als licht getinte niet trots zijn op Nederland...
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 feb 2021, 11:14

Ja dat vond ik ook altijd hypocriet. Ik had molukse vrienden met Alpha industries bombers, je kent ze wel, en dan een RMS vlag erop. Een nederlandse vlag werd als nazi gezien en werd je geweerd op school etc. Dit was in Groningen niet heel anders hoor. Wel in mindere mate, maar op VBO en lager was denk ik een derde of de helft allochtoon. Hoe hoger je ging, des te minder je zag (op de HAVO zaten niet veel). Ik begon in Mavo brugklas, toevallig was het tuig van de klas altijd buitenlanders. En dat was helemaal niet gek. Die jongens wisten niet waarom ze naar school moesten en hun ouders ook niet (die spraken vaak de taal al niet eens, laat staan dat ze wat begrepen van brieven). Handhaving was er niet, ik spijbelde ook nogal veel, was minderjarig maar er is misschien 1x naar huis gebeld. Had zo drugs kunnen dealen of wat dan ook.

Hier heeft de politiek in de jaren 90 gewoon al gefaald en het werd nooit erkend. De school zelf bleef ook zeggen dat er niks aan de hand was. Wat ik nooit meer vergeet is dat in mijn eerste maanden op middelbaar, werd een meisje door haar broer neergestoken. In opdracht van hun vader, omdat zij een blank vriendje had. Wij kregen een brief thuis, en daarin stond dat het ook voor de AH had kunnen gebeuren. Is ook zo, zij deed HAVO (meisjes zijn het probleem ook meestal niet) en hij was een dropout die daar niet op school zat. Maar goed, je bagatelliseert als school dan wel weer om je straatje schoon te vegen. Waarom moet dat er bij staan? Volgens hun waren er meer criminele blanke jongeren. Is ook vast zo, maar ik ga er van uit dat daar ook een paar miljoen meer van rondlopen in dit land. Het zou niet best zijn als zij ook nog eens feitelijk meer criminelen herbergen dan wij zeg maar.

Janmaat was heel gematigd, werd toen als schandalig gezien. Maar inderdaad, een Baudet of Wilders roepen ergere dingen. Waarom scoorde Fortuyn zo hoog? Omdat het wel degelijk een issue onder het volk is. Je kunt wel wegkijken en hem neerzetten als een clown (wat populaire VARA programma's van die tijd deden), maar daarmee los je de onvrede onder het volk nog niet op. Kijk waarom hij op pole position staat, hoe dat zover is gekomen ipv roepen die mensen zijn idioten. Later scoorde Wilders hoog, toen Baudet. En keer op keer worden ze wel uitgesloten door de gevestigde orde. CP86 waren wel echt extreem rechts, dat ging in die tijd ook al te ver. Maar Janmaat vond ik in zijn bewoordingen echt heel erg meevallen.

Die special is van eind 2019, ongeveer een jaar oud dus. Weet niet of ie op TV is geweest. Natuurlijk hebben ze zelf bijgedragen aan de teloorgang. Ik weet nog dat Arcade ook gewoon CD's uitbracht met die debiele happy kinderliedjes. Zij brachten ook TD uit. DJ Paul is dat begonnen (en Flamman en Charly+Theo ook), en die werd er voor weggehoond, maar die maakte nog wel technisch goede happy tracks met een leuke zangeres en wat dansers. Hij maakte de scene niet belachelijk ermee. Hij pakte er commercieel zijn graantje mee en dat ik ook doen, ondertussen produceerde hij gewoon harde shit door en ik weet uit ervaring dat die man echt wel kan draaien hoor. Alleen, tuurlijk willen meer hun graantje. En die knockoffs werden steeds triester met simpele remixes van 80's plaatjes en later kinderliedjes. Die ik vervolgens ook wel op IDT verzamelaars heb gezien als ik het goed heb. TD kreeg toen al veel shit, dat het troep hardcore was, nou, vond die CD's best ok vergeleken met andere troep. Earthquake was wel iets meer mijn ding..

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

15 feb 2021, 14:26

SmartTies schreef:
15 feb 2021, 10:46
(En eerlijk gezegd denk ik dat dit nog steeds zo is op scholen als je niet dat verschrikkelijke monotone straattaaltje overneemt, maar dat kunnen wellicht de jongere Zuid-Hollanders hier beamen).
Ik was samen met 2 anderen op de basisschool in Schiedam de enige blanke (of wit, prima, voor iemand daar weer over valt) in de klas, het grootste gedeelte was Marokkaans /Turks.

'Wollah' en 'tfoeehh' waren probably mijn meest gebruikte woorden en ik gedroeg me ook wel echt kut. Klonk waarschijnlijk vet cringe. Je omgeving beïnvloedt je toch wel aardig veel op die leeftijd. Gelukkig kom ik verder wel uit een goed milieu waardoor ik daar gelukkig niet in ben blijven hangen, lol. Een aantal van die gasten doet nu nog steeds niets anders dan op straat hangen. Anyway ik verwijs nu naar begin 2000's en dat is wel een wat ander tijdperk dan nu maar geloof dat er nog genoeg omgevingen zo zijn, misschien wel in meerdere mate.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

15 feb 2021, 14:40

Anyway, filmpjes gezien om nog iets OT erbij te gooien.

I Am Mother (2019)
Vrij rechttoe rechtaan sci-fi film. Setup zoals we die wel eerder hebben gezien, deed me een beetje denken aan 10 Cloverfield Lane. Deze is minder though, alhoewel de scenes tussen 'Daughter' en 'Mother' wel spannend waren naarmate onduidelijker werd wat de intenties zijn. 6/10

The Call (2020)
Probeer de laatste tijd wat meer Koreaanse stuff te zien, omdat ik vaak toch wel positief verrast ben door de kwaliteit. Wel geinige thriller / slasher met een time travel element dat best aardig uitgewerkt is. Classic Asian horror lugubere stukjes zo nu en dan, al had ie nog iets harder mogen zijn om meer in het horror genre te passen. 6,5/10

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 feb 2021, 19:59

Je omgeving beïnvloedt zeker op die leeftijd. Ik woon nu in Kralingen randje Crooswijk, maar hoe groot fan ik ook ben van Robin van Persie, ik zit er echt niet op te wachten om m'n zoon straks zo te horen lullen. Het klinkt misschien denigrerend, maar voordat ze alleen op straat kunnen hollen, wil ik wel in een randgemeente wonen waar toch wat meer boven modaal verdienend/opgeleid volk woont. Al neigt Rotterdam daar zelf wel naartoe te gaan met de huidige huizenprijzen.

@R-type
Fortuyn sprak als het volk en had charisma en zorgde dat iedere politicus die hem net als bij een Janmaat ging negeren, aan de schandpaal werd genageld. Hoe gaat het met Adje Melkert tegenwoordig? :p

Ontopic:

La Vita Davanti Se
Een film over een joodse vrouw die de holocaust heeft overleefd en daar een trauma aan over heeft gehouden die een band opbouwt met een islamitisch Ghanees weeskind die van drugshandel leeft en dit alles speelt zich af in Italië.

Ik dacht een tranentrekker te gaan zien, maar het was uiteindelijk een timide Intouchable kopie. Ook het acteren vond ik so so op sommige momenten.

6/10

Tree of Life
Het speldenprikje wat je als mens in het heelal bent wordt goed belicht in deze film. Toch pakte het me niet zo als ik had gehoopt na het zien van de trailer en het lezen van Yellow z'n decennia top.

7/10

The Invisible Man
Een totaal andere take van het gegeven dan ik had verwacht. Zeer spannend en vaak meer gemeen met een Paranormal Activity dan met bijvoorbeeld een Hollow Man. Een aardige thriller.

7/10

The Green Book
Heerlijke film. Driving Miss Daisy met een Italiaan en een afro Amerikaan. Veel gelachen om de relatie die de Italiaanse chauffeur met zijn vip had. Ook geërgerd aan de ellende die negroïde- en in zekere zin Italiaanse mensen te verduren hadden in de beginjaren 60.
Eindigt met een fijn gevoel.

9/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

16 feb 2021, 21:40

SmartTies schreef:
16 feb 2021, 19:59
Tree of Life
Het speldenprikje wat je als mens in het heelal bent wordt goed belicht in deze film. Toch pakte het me niet zo als ik had gehoopt na het zien van de trailer en het lezen van Yellow z'n decennia top.

7/10
Is wel echt een film die je meerdere keren moet kijken denk ik. Had er de eerste keer een hekel aan. Mijn cijfer de eerste keer: 6, daarna: 9 of hoger.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

17 feb 2021, 11:24

Yellow schreef:
16 feb 2021, 21:40
Is wel echt een film die je meerdere keren moet kijken denk ik. Had er de eerste keer een hekel aan. Mijn cijfer de eerste keer: 6, daarna: 9 of hoger.
Ik kan er echt niet tegen als mensen dat zeggen :P als een film meerdere keren gekeken moet worden voordat het dan pas goed is for some reason, dan is het gewoon geen goeie film. Also, zonde van de tijd lol. Moet dan ook denken aan mensen die zeggen dat je 'even' door de eerste 2 seizoenen van een serie heen moet bijten voordat het pas écht goed wordt. Ain't nobody got time fo that :'B er zijn zoveel goeie series en films dat dat de tijd niet waard is imo

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

18 feb 2021, 14:39

Gelekte trailer van de nieuwe MK film;
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

18 feb 2021, 22:52

Wapper schreef:
17 feb 2021, 11:24
Ik kan er echt niet tegen als mensen dat zeggen :P als een film meerdere keren gekeken moet worden voordat het dan pas goed is for some reason, dan is het gewoon geen goeie film. Also, zonde van de tijd lol. Moet dan ook denken aan mensen die zeggen dat je 'even' door de eerste 2 seizoenen van een serie heen moet bijten voordat het pas écht goed wordt. Ain't nobody got time fo that :'B er zijn zoveel goeie series en films dat dat de tijd niet waard is imo
Ik zou het normaal met je eens zijn, want vind films/series herkijken of games herspelen zonde van m'n tijd. Tree of Life is wel een geval apart, want het is bijna kunst, met die lange natuurbeelden op het begin. Het schuurt een beetje en je denkt wat ben ik aan het kijken. Is dus niet per se de schuld van de filmmaker, maar meer gewoon dat wij dat als kijkers niet gewend zijn :P En niet alleen met die natuurbeelden vind ik dat, maar sowieso dat meer details en elementen je opvallen bij een tweede kijkbeurt, oftewel er zit zoveel in dat je het niet in één kijkbeurt allemaal opneemt bijna. Maargoed ik dwing verder niemand om een film twee keer te kijken ;)

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

18 feb 2021, 23:18

Alright, ik ga hem kijken en snap dan misschien wat je bedoelt. Maar ik kijk hem hoe dan ook maar 1 keer :beam:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

19 feb 2021, 13:32

Sowieso kijken als je hem nog niet gezien hebt :P

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 feb 2021, 14:09

Enter the Void
Dat was de enige die ik nog niet had gezien van Gaspar Noé en dankzij Yellow en Kyrill gevonden heheh |:)

Ook hier heeft de regisseur weer maling aan zowel het gevoel van zijn acteurs tijdens het filmen en dat van de kijker. Met een camerabeeld dat je kan vergelijken met een avondje LSD of DMT word je 2,5 uur getrakteerd op diverse, vaak shockerende, beelden en de daaropvolgende emoties. Dichter bij een K-hole zonder drugs op kom je niet dan deze film. Er is ook een scene waar je daar abrupt wordt uitgehaald.
Het is niet zijn beste film en zeker niet zijn meest shockerende. Irreversible steekt daar nog steeds met kop en schouders bovenuit. Het laatste half uur slaat de film ook iets teveel door in het kunstzinnige en dat gepaard met te lange seksscenes.

7/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 feb 2021, 14:10

Haha heerlijke film toch, zeker als je weleens LSD gedaan hebt idd. Zou hem zelf een 8/9 geven.

Ben je onze volledige tiplijst aan het bekijken? ;)

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

22 feb 2021, 14:31

Ik gebruik zeker dit topic voor het kiezen van een film, maar Enter the Void had ik al een poos op het lijstje staan, maar nergens te vinden legaal en toen schoten jullie te hulp ;)

Btw. heb je Climax al gezien van Gaspar? En zoja, wat zou je die geven? Dat is denk ik wel mijn favoriet van hem.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

23 feb 2021, 15:08

SmartTies schreef:
22 feb 2021, 14:31
Ik gebruik zeker dit topic voor het kiezen van een film, maar Enter the Void had ik al een poos op het lijstje staan, maar nergens te vinden legaal en toen schoten jullie te hulp ;)

Btw. heb je Climax al gezien van Gaspar? En zoja, wat zou je die geven? Dat is denk ik wel mijn favoriet van hem.
Climax wil ik nooit meer zien.


Fucking geweldige film wel.

Al is LOVE mijn favoriet denk ik.
:huillie:

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

23 feb 2021, 16:47

Climax is wel heftig inderdaad :)
Love is ook zeker gers.
Nu alleen nog Lux Æterna die ik moet zien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

01 mar 2021, 13:16

Alien
Heujj Disney+ wordt nu eindelijk een echte rivaal van Netflix met Star dat veel meer 'volwassen' content biedt. Alle Alien delen staan er dus ook op en wilde al een tijd een rewatch doen van de eerste 2 films nadat ik ze in de jaren 80 voor het laatst heb gezien, maar wachtte al een tijd op een 4K bundel van beide films. Het duurt waarschijnlijk nog een jaar of 5 voordat deel 2 van een Anniversary update mag genieten, dus ben ik maar begonnen met deel 1 in 4K op D+.

In mijn geheugen was deze film veel spannender en ook een stuk meer horror. Het viel me eerlijk gezegd een beetje tegen, maar kan wel begrijpen dat het in die tijd een behoorlijke impact gaf. Nu zie ik eigenlijk overal concessies om het maar zo realistisch mogelijk te houden met de sfx riemen die ze hadden. Screen time van de Alien zelf is ook vrij gering, maar misschien is less more wat deze film betreft. Het wordt sowieso steeds lastiger om goede gore te geven in films met al die echte Zuid Amerikaanse afrekeningen die je na de IS heydays, wekelijks op je Whatsapp binnenkrijgt.

Vanavond Aliens

8/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

01 mar 2021, 15:55

SmartTies schreef:
01 mar 2021, 13:16
Het wordt sowieso steeds lastiger om goede gore te geven in films met al die echte Zuid Amerikaanse afrekeningen die je na de IS heydays, wekelijks op je Whatsapp binnenkrijgt.

Vanavond Aliens

8/10
Lol

Aliens is leuker. Met the legend Bill Paxton :7

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 mar 2021, 18:07

Game over man, game over..

Vind Star wel leuk.

Alle Die Hards, Alien films, Deadpool, .. en zondag gaan we Con Air er op gooien, beetje nostalgie. Disney zit nog altijd gewoon netjes onder een tientje (voorlopig nog een half jaar 6,99 als je het al had). Heeft niet zoveel als Netflix, toch gebruik ik het tegenwoordig vaker.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 mar 2021, 22:02

Alien en Aliens zijn twee totaal andere films. Ze zijn beide geweldig kan helaas van deel 3 en verder niet gezegd worden. Ik heb laatst eerste 3 Star Trek films gezien met William Shatner en Leonard Nimoy. Ik was al Trekkie door Deep Space Nine, nu helemaal. In tijd ga films ook beter vinden dan die Star Wars meuk

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1969
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

02 mar 2021, 10:53

Jup, ik vond Aliens ook veel vermakelijker dan de eerste. De spanning en gore zijn een stuk hoger in dit vervolg en er is duidelijk meer geld ingepompt. De 7 jaar die ertussen hebben gezeten zullen ook wel invloed hebben gehad op de sfx. En inderdaad, Bill Paxton is legend. Ik kwam er pas tegen het einde achter dat Michael Biehn / Kyl Reese er ook in zat. Ook een toffe rol. Eigenlijk doet de hele crew het goed.
De scene waarin één van de vrouwelijke kolonisten hangend als cocon vraagt om afgemaakt te worden deed me nog steeds zoveel als toen in de eindjaren 80 en was me niet voor niets zo helder bijgebleven (alleen was het in mijn geheugen ergens in een Alien grot waar de beesies woonde :D )
Ook de intelligentie van de aliens worden hier goed belicht en was me niet bijgebleven. Met dank aan het missen hiervan in de versus Predator films.

Het voelde ook erg Aliens: Combat Evolved aan waar ik naar zat te kijken, wat sowieso een hoop triggered bij me. Wat heeft Bungie hier veel van overgenomen in de Halo games. De mariniers, Pelican dropship, tank, de Sergeant, alle wapens, de parasiterende Flood, Captain Keys als cocon, Forward Unto Dawn een kopie van de Sulaco spaceship, de scenery van zowel de spaceships als de alien texturen en zelfs de conversaties van de bemanning onderling. I liked it. Het gaf een beetje het gevoel bij het voor het eerst zien van Goldeneye nadat ik de game al maanden had gespeeld. Ik was nooit een Bond fan, maar was wel fan van Goldeneye dankzij de game.

Ik heb er weinig op aan te merken. Top vermaak. Misschien ben ik nog wat te enthousiast, maar het voelt voor nu aan als perfectie.

10/10

Ik twijfel om nog verder te gaan met 3 en 4...
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 mar 2021, 15:46

Als je deel 2 al een 10 geeft kan je echt wel deel 3 en 4 gaan kijken ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 166 gasten