Het Grote Filmtopic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

25 feb 2022, 14:33

Wapper schreef:
25 feb 2022, 10:15
Iemand Licorice Pizza al gezien? Twijfel om volgende week naar die of Belfast te gaan. Hoor mixed verhalen, recensenten zijn positief (meesterwerk aldus NRC) maar gaat tegelijkertijd helemaal nergens over als ik Reddit users comments lees.
ik heb hem gezien en vind hem goed, heb er van genoten. Al is alleen al vanwege Cooper Hoffman mannelijke hoofdrol speler is en zoon van wijlen Philip Seymour Hoffman :'( :'( :'( :'(

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

26 feb 2022, 08:50

Licorice Pizza is supergoed, met wat kanttekeningen (vooral omdat er een questionable terugkerende racistische grap in zit, en PTA's verklaring ervoor is niet heel sterk).

Ik snap het kritiek dat het nergens over gaat totaal niet. Het gaat absoluut ergens over, geen idee wat mensen die dat kritiek uiten verwachtten van de film. Het is een coming of age, "romantisch" komedie-drama, die zitten nou eenmaal niet barstensvol actie ofzo.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

26 feb 2022, 14:05

Cool, stoelen gereserveerd voor LP. Coming of age vind ik vaak wel leuk, ben benieuwd. Belfast gisteren gezien, ook het kijken waard, grappiger dan verwacht en prachtige fotografische shots. Ook The Godfather op het grote scherm van KINO, het is weer een lekkere tijd voor Cineville.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

28 feb 2022, 09:28

Ik ben gisteren ook naar Belfast geweest. Ik wist wel dat Kenneth Brannagah films regisseerde maar niet zoveel al...
Vond Belfast een 8 voor mij. Jude Hill is geweldig als jongen Buddy en Caitriona Balfe acteert altijd erg goed en is een impossante en indrukwekkende vrouw in mijn ogen. Ik ben ook in Outlander seizoen 3 maar lang niet meer gekeken, weer eens doen. Echt gaaf heel de film zwart wit beelden.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mar 2022, 19:00

The Batman

De eerste helft vond ik hem 10/10. Het is een vrij grounded, persoonlijke detective thriller. Eigenlijk wat Batman van origine ook is. En de grimmige sfeer, de entrance van Batman, een psychopaat die hints achterlaat bij iedere crime... het klopte allemaal. Geen origin story ook, direct Batman. En weinig Bruce Wayne; dit draait om Batman.

Maar de 2e helft vond ik de film behoorlijk inkakken. Nog wel een 8/10 hoor, maar toch een stuk minder dan het eerste stuk. Een ander minpuntje vind ik dat de film te lang duurt. Ze hadden echt wel een half uur kunnen knippen. Bijvoorbeeld,
Spoiler:
Dat hele stuk met Oz (Penguin). Die car chase was natuurlijk geweldig, maar die hele scene was nutteloos. Net als die Orphanage daarna. De hint is, een rat with wings. En dan zeggen ze "een penquin heeft ook vleugels". En met die Orphan dacht ik meteen aan Bruce Wayne, maar nee, ze gaan eerst naar de orphanage om er achter te komen dat Wayne Manor targeted is. Het is dan frustrerend dat de film door een vrij lange scene gaat om tot diezelfde voorspelbare conclusie te komen.
En eigenlijk was Selina ook relatief nutteloos. De bad guy was... eigenlijk goed. Je ziet hem niet maar hij is daardoor des te gevaarlijker. Wat je de film verder nog kunt verwijten is dat het wel erg veel afkijkt bij Seven onder meer. Joker bijvoorbeeld, keek heel erg af bij Taxi Driver. Echt origineel zijn ze niet, maar The Batman > No Way Home any day of the week.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 mar 2022, 19:57

Vond hem geen moment te lang duren. Dat stuk met die laatste riddel was wel gaar ja. Samen met Begins mn favo Bat film. Batmobile is gruwelijk.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

12 mar 2022, 22:37

Ik denk dat ik hem op 2 plaats. Achter TDK. Qua stijl vind ik The Batman misschien wel de allerbeste, hij is echt grimmig. Is zwaar thriller.

Die Batmobile is heel gruwelijk. De beste Batmobile so far. Geen overdesigned piece of shit. Maar ja, daarom vind ik deze film ook de beste stijl hebben. Ik zie dat No Way Home een hogere userscore heeft op IMDB, lol. Die film waren we allang weer vergeten.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

15 mar 2022, 19:44

TDK is echt enorm overrated als batman film. The Batman is veruit de beste Batman film die er is.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 mar 2022, 21:03

Ik heb TDK nog teruggezien, en ik vond het subliem. Ledger heeft echt wel een rol neergezet. Die ondervraging scene, en die scene met Dent zijn ijzersterk bijvoorbeeld. De kritiek die ik er op heb is dat Dent misschien nogal snel overtuigt is door de Joker, al is hij ook wel alles kwijt natuurlijk en letterlijk een gedeelte van zijn gezicht. Beide films gaan naar mijn mening wel iets te lang door, beide gooien er nog een lange apotheose tegenaan (TDK dus de Ferry's).

Maar aan The Batman schort ook wel wat, eigenlijk Selina en Oz. Ik vond beide niet veel toevoegen. Al, ending spoiler
Spoiler:
pakt Oz wel de onderwereld over en is misschien een setup voor een sequel.

De guy op het einde is confirmed als Joker. Ik hoop toch niet op Fleck. Laat dat de precursor zijn of een stand alone. Maar dat zit er ook wel in, want Fleck was er ten tijde van een kiddie Bruce. Deze dude leek niet bejaard.
Als je naar de kern kijkt, dan is The Batman wel de meeste pure Batman film. En echte grounded detective thriller. De stijl, settings en direction is perfect. Beste in Batman so far. En eigenlijk superhero flicks an sich. De betere DC's > MCU gewoon. Het blijft minder binnen de lijntjes. Alleen DC presteert het dan om met onnoemelijke troep als WW 1984, OG Suicide Squad en Birds of Prey te komen. DC heeft geen Kevin Feige, dus iedere director maakt er zijn eigen ding van. Hierdoor loopt het nogal uiteen. Maar The Batman is dan weer een voltreffer. MCU zal altijd samey zijn, iedere minuut een one liner enzo.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

16 mar 2022, 12:43

The Batman staat los van alles van andere DC films. Geen DCEU en ook niet die shitty joker film die iedereen afzuigt.
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 mar 2022, 21:40

Die Joker is eigenlijk een kutfilm met een goede en sympathetische Phoenix. Taxi Driver rip off.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

17 mar 2022, 14:23

Dat was wel duidelijk ;) Met een overacterende Phoenix

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

19 mar 2022, 12:49

R-Type schreef:
16 mar 2022, 21:40
Die Joker is eigenlijk een kutfilm met een goede en sympathetische Phoenix. Taxi Driver rip off.
Taxi Driver en King of Comedy. En dan Robert DeNiro casten zodat het een 'eerbetoon' is ipv een ripoff
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 mar 2022, 20:55



Wow wat een crappy trailer :lol:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

24 mar 2022, 15:21

Word gewoon pissig als ik er naar kijk. Een verkrachting van de naam Uncharted.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 apr 2022, 19:18

Superman Returns

Je mag van Bryan Singer meer verwachten. Toch vind ik de film er niet slechter op geworden. Dat komt denk ik door de MCU overkill, hoewel ik die films meestal wel heel leuk vind. Maar het is wel lekker om eens een Superman, X2 of Raimi Spiderman in te schakelen. Deze doet heel erg aan als de Reeve flicks, met ook de John Williams score.

Superman Returns dus. Routh was best een goede opvolger van Reeve (niet dat ie goed speelt, maar hij heeft wel de looks en die 70's houterigheid), alleen kan ik het mis hebben, maar hij schakelt in de gehele film geen enkele bad guy uit. Toch gek, voor een regisseur die verantwoordelijk is voor oa X2 en Days of Future Past. Superman redt een paar keer levens, en die scenes zijn wel tof, zoals met het vliegtuig. Maar dan komt ie op Luthors eiland, wordt gestabbed door kryptonite, afgetuigd en in zee gegooid. Dan wordt ie revived, tilt het hele eiland op en zet het in de dampkring. Luthor peert hem in een helicopter. De film mist combat.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

18 apr 2022, 23:21

The Matrix Resurrections
Weet niet helemaal waar ik nou precies naar heb zitten kijken, maar vond het lastig m'n concentratie er bij te houden. Op geen enkele manier doet het eer aan de fenomenale filmserie die The Matrix is. Zie totaal de toegevoegde waarde van de film of het verhaal ook niet, het zegt gewoon niks. De oude films waren vanuit filosofisch perspectief ook nog interessant, hier lijkt het meer random geblaat af en toe. Het soort komedie stijltje in het begin is vrij tenenkrommend. De art-direction heeft bijna iets weg van een superhelden comic film, geen idee of dat intentioneel is, wellicht is de hele film wel een dikke middelvinger naar Warner Bros? Dat zou de matigheid nog enigszins verklaren. Vind Jonathan Groff goed in Mindhunters, op zich een interessante cast, maar Hugo Weaving is wel echt een paar treetjes hoger. Qua actiescenes wordt het op het enkel op het einde nog wel aardig, maar in zijn geheel een dikke downgrade na 20 jaar. Wellicht dat Lilly meer de intellectueel is van het stel, geen idee. Enige positieve is wellicht dat mensen wat positiever zijn over Reloaded en Revolutions, dat is nu dan een achterhaalde mening :P

3/10

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

19 apr 2022, 17:00

Ik vond m ook echt verschrikkelijk. Het is een film die de draak steekt met nostalgia bait reboots zonder nieuwe ideeën..en is vervolgens exact dat.

Een nostalgia bait reboot zonder echt nieuwe ideeën.

En dan ook nog eens op vrijwel elk gebied een downgrade.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

19 apr 2022, 17:11

Volgens mij is het echt een middelvinger naar Warner Bros. Omdat ze de film wouden rebooten zonder de Wachovski's, of omdat ze uberhaupt een reboot wouden doen, vanwege geld. Alle positieve reviews op IMDB zeggen dat ook haha. En het verhaal/opbouw maakt ook wel sense op die manier.

Maarja dat maakt het ook nog geen goede film verder.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 apr 2022, 20:38

Ja het is een soort satire. Ze nemen de saga op de hak met de Morpheus imitaties en de 4th wall dingen. Alles lijkt bedoeld een stuk minder te zijn, en dommer. Dan zie je de scenes uit 1, en dat ziet er qua art direction en choreografie gewoon beter uit dan de nieuwe film. Terwijl we 20 jaar verder zijn. Keanu loopt erbij alsof hij geen idee heeft op wat voor set hij is beland.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

Re:

20 apr 2022, 04:46

Yellow schreef:
19 apr 2022, 17:11
Volgens mij is het echt een middelvinger naar Warner Bros. Omdat ze de film wouden rebooten zonder de Wachovski's, of omdat ze uberhaupt een reboot wouden doen, vanwege geld. Alle positieve reviews op IMDB zeggen dat ook haha. En het verhaal/opbouw maakt ook wel sense op die manier.

Maarja dat maakt het ook nog geen goede film verder.
Ik vind dat echt cope. Alle geforceerde elementen waar WB execs voor zouden pushen (actiescenes, overkill aan verwijzingen naar M1, Zion en Machine City als locaties) zitten er nog gewoon in.

Een echte middelvinger naar WB zou zijn als Lara gewoon all the way was gegaan: een romcom drama maken tussen Neo en Trinity feat. NPH, wat zich voor 90% afspeelt in dat café waar ze elkaar weer ontmoeten.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

20 apr 2022, 13:34

Maar dat was waarschijnlijk er nooit doorheen gegaan, nu is het soort van onopvallend

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 mei 2022, 14:45

Dr. Strange 2

Ik vond hem niet slecht. Het begin met Shuma Gorath is vermakelijk. En we krijgen spoiler eindelijk villain Scarlet Witch (die nu na Wandavision eindelijk interessant is op het witte doek). De hand van Sam Raimi is wel te zien, er zitten wat Evil Dead achtige scenes in en nog een leuke cameo. Op momenten verrassend duister, zowel scenes als sommige executies.

WandaVision zien is een must trouwens.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 jun 2022, 22:28

Top Gun: Maverick

Mijn film van het jaar. Hij is prachtig. Het is een sequel die alles goed doet, ontzettend goed is geschoten en vermakelijk is met een perfecte soundtrack. En een hele ontroerende scene met Iceman, Val Kilmer die natuurlijk vanwege kanker zijn stembanden kwijt is. Je moet deze film in de bios beleven, het geluid en de cockpit shots zijn waanzinnig. Een ultieme blockbuster die je doet denken aan betere tijden. Gaat dat zien.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

05 jun 2022, 07:18

Ik vond hem tegenvallen, filmt leunt teveel op nostalgie. De vliegscenes zijn top maar alles eromheen is super cringe.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten