Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

09 aug 2021, 10:39

Druk (Engelse titel: Another Round)
Een bezopen Mads Mikkelsen! Wat wil je nog meer. Was bang dat er een zwaar moraal van 'alcohol is bad mkay' in deze film zou hangen, maar het was best luchtig. Een goede balans gevonden eigenlijk waarin de lol en nadelige effecten beiden werden getoond. Vaak is de film vooral erg grappig. 7,5/10

Minari
Not sure if feelgood movie of drama. Beide, I guess. Mooie (maar soms ietwat trage) opname van Aziatische immigranten die het proberen te maken op het Amerikaanse platteland. De leukste scenes zitten hem in de cultuurclashes en de weirde bromance tussen de vader en zijn extreem christelijke werknemer, maar overall steelt toch oma de show zoals in wel meerdere Aziatisch georiënteerde films (The Farewell bvb). Een relaxte zit. 7/10

Night of the Kings
Vette sfeervolle setting, in zo'n gevangenis middenin een jungle van Ivoorkust. Maar voor een film die over verhalen vertellen gaat, had het vertelde verhaal opzich wel wat beter gemogen. 6,5/10

Deze week naar The Green Knight en Titane. Waar heb je Pig gezien, Jeroen? Kan hem naar niet vinden op websites van de bioscopen die ik meestal bezoek.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

11 aug 2021, 07:34

Pig komt bij de lokale torrentboer vandaan :beam:

En holy shit, waar draait Titane deze week? Superhyped daarvoor!

EDIT: Ah, zaterdag in Kino. Laat ik dan net niet kunnen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

11 aug 2021, 15:48

Kino inderdaad. Ik heb Raw nog niet gezien dus dunno of ik hyped moet zijn, ben in ieder geval bereid voor ranzige weirdness (?).

Wil dit ook zien trouwens: https://www.cineville.nl/films/la-haine

Klinkt een beetje als Cidade de Deus ofzo.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

11 aug 2021, 20:21

Suicide Squad

Beter dan de vorige, maar dat gaat nogal snel. Hij is wel leuk, eigenlijk vooral vanaf de 2e helft. Idris Elba en Robbie zijn vooral goed. Cena ook wel. Weinig characters worden gespaard. Elba is Bloodsport, en is eigenlijk een kopie van Deadshot maar is het ook weer niet. Blijkbaar kan Will Smith nog steeds terugkeren.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

12 aug 2021, 05:14

La Haine is een classic. Blij verrast dat die nu weer in de filmhuizen draait. Mogelijk ga ik daar ook heen binnenkort.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

12 aug 2021, 06:41

Wapper schreef:
11 aug 2021, 15:48
Kino inderdaad. Ik heb Raw nog niet gezien dus dunno of ik hyped moet zijn, ben in ieder geval bereid voor ranzige weirdness (?).

Wil dit ook zien trouwens: https://www.cineville.nl/films/la-haine

Klinkt een beetje als Cidade de Deus ofzo.
Is niet te vergelijken met Cidade de Deus eigenlijk, het is heel anders. Enige waarmee vergelijken is dat het kansarme jongeren/jong volwassene zijn, die in de misdaad/criminaiteit zitten of belanden.


The Green Knight

Degene met wie ik was begreep hem niet en aantal gasten op de wc na afloop waren ook niet. Ik vind hem erg tof en heb er van genoten. Ik dacht dat het Ari Aster was hele tijd de regisseur maar is David Lowery waar ik eigenlijk buiten deze Ain't Them Bodies Saint's van heb gezien. Dikke pluspunt voor:
Spoiler:
Geweldige open einde. De kans is groot dat Dev Patel Gawain onthoofd is. Maar je weet het niet 100% zeker, misschien niet een 70% echt geweldig gedaan.
DIt zouden meer regisseurs moeten doen. Dev Patel is tof en Alicia Vikander en Joel Edgerton ook.

8/10

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

12 aug 2021, 08:08

Limoenlichtje schreef:
12 aug 2021, 05:14
La Haine is een classic. Blij verrast dat die nu weer in de filmhuizen draait. Mogelijk ga ik daar ook heen binnenkort.
Thanks voor het delen. Wilde deze laatst weer zien, maar DVD is gewoon niet te doen op een grote TV. Op Blu ray voor €35,- vind ik teveel voor een film die niet leunt op een high end geluid of flashy effecten. Cinerama it is.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

22 aug 2021, 11:55

Corpus Christi (4.5/5)
This is my shitttt, beste film van de maand. Over een (ex)crimineel die zich voordoet als pastoor in een middle of nowhere Pools dorpje en dat eigenlijk verdomd goed uitvoert. Hij zet eigenlijk dat hele dorp op z'n kop, maar diepgewortelde problemen tussen de dorpelingen blijken wel een moeilijke horde. Tikkie comedy, tikkie drama, tikkie geweld, drugs en alcohol. Goeie mix, en sfeervol ook. Kurwaaaaa

La Haine (3.5/5)
Ja, hard. Het zwart-witte draagt ook wel bij aan de tijdloosheid ervan. Al weet ik niet zo goed wat ik moet vinden van de 3 hoofdpersonages. Het is realistisch dat het moeilijk is om je te verplaatsen in hun schoenen gezien de verschillende omstandigheden van opgroeien. Ze zijn alleen zo verdomd agressief en schandalig in hun gedrag dat je eigenlijk net niet voor ze wilt rooten. Banter tussen de 3 is wel geweldig though. M'n favoriete scene was het jatten van de auto met die random Fransoos erbij, lol. Toch, ban me niet maar ik vind Les Miserables (2019) eigenlijk iets beter.

The Green Knight (3/5)
Spacend. Prachtige beelden en muziek maar het was opzich wel fijn geweest als er ook maar enigszins een touw aan vast te knopen was qua verhaal. Het hoeft echt niet rechttoe rechtaan te zijn, maar dit was wel next level wazigheid. Deze Reddit post vat het wel samen:
A journey through a medieval acid trip, protected only by a cum rag and the magic of christmas.
---------
Next up: Stillwater en Titane (moest die helaas cancellen deze week). Het is iig wel een goeie zomer voor films met al die pleuris regen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 aug 2021, 21:45

The Dark Knight

Had weer eens zin om deze te kijken. Was al lang geleden. TDK is de beste superhero movie ooit gemaakt. Ledger's Joker is perfectie. Eckhart als Harvey Dent is perfect. Het verhaal is tof. My boi The Joker wil Batman niet doden, hij wil hem breken. En hij heeft geen cliche backstory. Hij is er gewoon. Het verhaal van Dent is ook uitstekend, de White Knight, het gezicht van Gotham's law enforcement wordt gebroken door de Joker.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

30 aug 2021, 10:31

Wat films die ik laatst heb gekeken:

House of 1000 Corpses (2003)

Rob Zombie's eerste film is een film die duidelijk voortkomt uit een liefde voor klassieke horrorfilms zoals The Texas Chain Saw Massacre en Spider Baby, maar helaas is alleen liefde voor dat soort films niet een goede kern om een film op te bouwen. House of 1000 Corpses is all over the place en soms werkt het, maar vaker werkt het ook gewoon totaal niet.

2.5/5

The Green Knight (2021)

Tweede keer dat ik hem zie, maar ik wilde hem gewoon nog eens in de bios zien voordat hij alleen maar op Amazon Prime te zien is. Anyway, fantastische coming of age film verhuld als een avonturenfilm met prachtig geschoten beelden. Geef me meer Arthurian verhalen op deze manier en minder zoals whatever de fuck die Koning Arthur film was van Guy Ritchie.

4.5/5

Titane (2021)

Love it! Titane is een vreemd schepsel, deels Cronenbergian body horror, deels een weirde wholesome film over een vader die zijn verloren zoon "terugvindt". En weet je wat? De combinatie werkt perfect. Het is een flinke trip en ik kan mij voorstellen dat dit niet voor iedereen is, maar ik heb me hier echt enorm mee vermaakt. Zelfde vibes een beetje als Crash van Cronenberg (en niet alleen omdat beide films seksuele opwinding combineren met auto's).

4.5/5

Spider-Man 2 (2004)

De terugkeer van Doc Ock in de nieuwe Spider-Man film was genoeg reden voor mij om deze weer een aan te slingeren, deze keer in 4k. Briljante film, nog steeds makkelijk de beste live action superheldenfilm. Alles werkt gewoon in deze film: de serieuze stukken, de grappige stukken, de thematiek, het camera werk, het acteerwerk, alles is top of the line. Hopelijk zorgt die nieuwe Spider-Man film ervoor dat jonge mensen ook deze film gaan checken.

5/5

The Amazing Spider-Man 2 (2014)

En dan nu die andere Spider-Man 2. Mijn god, talk about polar opposites. Waar in Raimi's Spider-Man 2 alles werkt, werkt in Webb's Spider-Man 2 niets. Dit is een opeenhoping van slechte ideeën die samen niet eens een coherente film vormen. Het plot is veel te complex met de meerdere villains die allemaal onduidelijke doelen hebben en side-plots die heel veel aandacht krijgen maar (op de Gwen Stacey verhaallijn na, I guess) nergens heen gaan. I mean, het 'Peter Parker's vader en moeder waren vermoord door OSCORP'-plot was kennelijk belangrijk genoeg om de openingsscene te zijn, maar concludeert in een onthulling die geen enkele impact heeft op de rest van het verhaal, whut?

Een complete misser van een film, waarvan het enige memorabele element een bizar, door Hans Zimmer gecomponeerd, dubstep nummer is.

1.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

30 aug 2021, 15:17

Limoenlichtje schreef:
30 aug 2021, 10:31
Wat films die ik laatst heb gekeken:

House of 1000 Corpses (2003)

Rob Zombie's eerste film is een film die duidelijk voortkomt uit een liefde voor klassieke horrorfilms zoals The Texas Chain Saw Massacre en Spider Baby, maar helaas is alleen liefde voor dat soort films niet een goede kern om een film op te bouwen. House of 1000 Corpses is all over the place en soms werkt het, maar vaker werkt het ook gewoon totaal niet.

2.5/5
Heb je de opvolger "The Devil's Reject" gezien? Die is echt veel beter. Three from Hell heb ik nog niet gezien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

30 aug 2021, 17:16

Zelf echt helemaal niks met House of, maar The Devil's Rejects is oprecht een goede film.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

30 aug 2021, 22:06

Vond je Titane beter dan Raw? Ik ga er morgenavond heen.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

31 aug 2021, 11:26

Shadow schreef:
30 aug 2021, 17:16
Zelf echt helemaal niks met House of, maar The Devil's Rejects is oprecht een goede film.
Deze scene is classic!

(RIP Sid btw)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

31 aug 2021, 11:51

SmartTies schreef:
30 aug 2021, 15:17
Limoenlichtje schreef:
30 aug 2021, 10:31
Wat films die ik laatst heb gekeken:

House of 1000 Corpses (2003)

Rob Zombie's eerste film is een film die duidelijk voortkomt uit een liefde voor klassieke horrorfilms zoals The Texas Chain Saw Massacre en Spider Baby, maar helaas is alleen liefde voor dat soort films niet een goede kern om een film op te bouwen. House of 1000 Corpses is all over the place en soms werkt het, maar vaker werkt het ook gewoon totaal niet.

2.5/5
Heb je de opvolger "The Devil's Reject" gezien? Die is echt veel beter. Three from Hell heb ik nog niet gezien.
Nog niet, maar staat op het lijstje.
Wapper schreef:
30 aug 2021, 22:06
Vond je Titane beter dan Raw? Ik ga er morgenavond heen.
Eerste instinct zegt 'ja', maar ik moet Raw nog eens zien. Heb hem voor het laatst op release gezien.

Beide zijn erg fijn in ieder geval.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

31 aug 2021, 12:37

Damn, weet niet of ik zo'n best wel messed up film als Raw zou bestempelen als "fijn" :lol: maar goed was ie zeker.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 aug 2021, 22:23

Titane niet gezien, Raw wel op Imagine kregen we kotszakjes bij :lol:
was nergens voor nodig haha

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 sep 2021, 07:56

Dark Knight Rises

Veel minder dan de vorige.

Waar zal ik beginnen? Plot. Dit is een sequel op Begins. League wil Gotham vernietigen for reasons. Klinkt bekend, want dit was ook de plot van Begins. Dat lukte Ra's niet, maar een aantal afgezanten van hem proberen het nu. Nou, Wayne is retired en crippled. Maar trekt toch, uit vorm, het pak weer aan want Bane is wel heel link en zit ondergronds. Hij verliest uiteraard. Maar hij overkomt zijn zwakheden, keert terug en wint.

En hier tussenin gaat het mis.

Bane, die best tof is in 75% van de film. Is gewoon een absolute cuck. Doet wat zij zegt, en zij neukt Bruce intussen, hij mag Batman niet eens killen en moet samen met hem opgeblazen worden. Die U-turn en reveal zijn heel erg slecht en komen ook gewoon ongeloofwaardig over. Die death scene van Talia, daar was geen betere take van opgenomen? Daar kan Nolan of Cotillard toch niet happy mee zijn. Amateur hour lol. Eigenlijk is de final battle ook heel slecht. Het is net alsof er teveel tijd wordt verspild aan niks, en dan snel binnen 10 minuten het eindgevecht tussen alle criminelen en de politie. Gotham wordt wel heel snel teruggewonnen. Batman heeft 3 scenes in feite. Hij trekt de mantle weer aan om die bende in te rekenen, daarna wordt ie in de val gelokt. En de finale dus. Als Bruce doet ie ook niet veel. Ik denk dat hier te weinig besteed is aan zijn recovery, het gebeurt terwijl er elders plotholes worden gemaakt en Robins voor niks worden gepushed.

Nog steeds een uitstekende film hoor, maar hij valt in het niet bij de vorige en ook wel bij Begins eigenlijk.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

01 sep 2021, 08:17

Spider Man 2 met Doc Oc is idd beter dan al die generieke Marvel meuk.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

01 sep 2021, 09:00

Beide films van Ducournau nu gezien. Kan me wel aardig vinden in de critics dat er een verschil in kwaliteit zit tussen de twee.

Raw
Vond hem geweldig, eindelijk weer eens een horror/thriller waar ik echt constant in spanning zat omdat die meid elk moment letterlijk kan toehappen, goede spanningsopbouw ondersteund met een prima verhaal als rode draad en een diepere laag naar metaforisch losgelaten seksualiteit die te lang opgesloten is geweest. Unieke film, op een goeie manier. Je voelt haar craving voor (mensen)vlees langzaam toenemen op zo'n manier dat je medelijden met haar krijgt. Het is allemaal slim gedaan, inclusief een full circle einde met die vader vol bitemarks. Stylish geschoten scenes ook tijdens de verschillende feestjes.
4*/5

Titane
Oefff... ik ging er best hyped in omdat ik Raw zo tof vond, maar wat was dit een hoopje pretentieuze matigheid, ugh. Alles wat Raw goed deed, gaat hier mis. Bijna geen enkele verhaaltechnische richting bevat aanknopingspunten of logica, hoofdpersoon Alexia valt niet mee in te leven en verder plotholes in overvloed en onderdelen die half uitgewerkt zijn maar niet afgemaakt. Beetje lastig te omschrijven zonder te spoilen. Absurdisme kan vet zijn wanneer goed uitgewerkt, maar dat is hier niet het geval. De genderfluid boodschap was verder ook niet interessant, gaap. Deze shit ging totaal nergens over en teren op shock factor alleen is niet genoeg.
2*/5

Hopelijk herpakt Ducournau zich weer voor haar volgende film.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

03 sep 2021, 09:07

Totaal mee oneens dat Titane "nergens over gaat", het is wat minder toegankelijk dat Grave (Raw), maar gaat wel degelijk ergens over.
Spoiler:
Het gaat over acceptatie / (familie)liefde. Alexia vindt geen acceptatie in haar eigen familie en leven. Ouders die nauwelijks om haar geven, de meeste liefde die ze krijgt is in de vorm van geobsedeerde fans, wat haar leidt tot het hebben van "relaties" met levenloze objecten (auto's) en haar reden om mensen te vermoorden. Ze kan zich geen echte liefde of tederheid voorstellen, dus ik het makkelijker ze (letterlijk) uit haar leven te snijden.

Nadat ze vlucht en zich voor moet doen als de zoon van Vincent, is ze in eerste instantie op eenzelfde manier terughoudend en wil ze hem ook vermoorden, maar Vincent boeit het allemaal niets. Hij wil gewoon zijn zoon terug en het maakt hem weinig uit dat ze obviously niet zijn zoon is, hij wil gewoon weer iemand waar hij op eenzelfde manier voor kan zorgen. In die relatie, kan Alexia eindelijk tederheid en (familie) liefde ervaren en kan ze eindelijk ook zichzelf accepteren.

En dan is er natuurlijk ook de psychoseksuele laag, over fetishisme en identiteit dat uiteraard vaste prik is voor body horror zoals Titane (en daar ligt ook de link met David Cronenberg's werk, buiten het feit dat Cronenberg natuurlijk ook vrij direct een vergelijkbare film heeft gemaakt met Crash).
Also, wie zijn die critici die zeggen dat er een kwaliteitsverschil ligt tussen Grave (Raw) en Titane? Titane is in het algemeen positiever ontvangen door critici dan Raw (hoewel het niet heel veel scheelt) en Titane won zelfs laatst de Palme D'Or bij Cannes (waarmee Ducournau de tweede vrouwelijke regisseur is die die prijs wint). Dat jij een groot kwaliteitsverschil ziet is meer een you-problem, lijkt me :p
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

03 sep 2021, 12:38

Limoenlichtje schreef:
03 sep 2021, 09:07
Spoiler:
Het gaat over acceptatie / (familie)liefde. Alexia vindt geen acceptatie in haar eigen familie en leven. Ouders die nauwelijks om haar geven, de meeste liefde die ze krijgt is in de vorm van geobsedeerde fans,
Ja, dat klopt tot een bepaalde mate, maar niet helemaal. Want:
Spoiler:
ze heeft een vriendin (die meid die de hoofdrol in Raw speelt) die erg lief voor haar is. Dat ze die en die random figuren in dat huis vermoord slaat als een tang op een varken. Dat er iets "geknapt is" door die fan die haar aanvalt (wat in sommige reviews als reden gegeven wordt) vind ik te makkelijk voor zulk buitensporig gedrag.
Limoenlichtje schreef:
03 sep 2021, 09:07
Spoiler:
wat haar leidt tot het hebben van "relaties" met levenloze objecten (auto's) en haar reden om mensen te vermoorden. Ze kan zich geen echte liefde of tederheid voorstellen, dus ik het makkelijker ze (letterlijk) uit haar leven te snijden.
Hier verlies je me, echt te vergezocht imo. Bovendien, zoals ik boven al vermeldde
Spoiler:
kent ze in ieder geval liefde en tederheid van de meid waar ze mee date
Limoenlichtje schreef:
03 sep 2021, 09:07
Spoiler:
Nadat ze vlucht en zich voor moet doen als de zoon van Vincent, is ze in eerste instantie op eenzelfde manier terughoudend en wil ze hem ook vermoorden, maar Vincent boeit het allemaal niets. Hij wil gewoon zijn zoon terug en het maakt hem weinig uit dat ze obviously niet zijn zoon is, hij wil gewoon weer iemand waar hij op eenzelfde manier voor kan zorgen.
Vind dat gedeelte ook het beste onderdeel van deze film, ware het niet dat
Spoiler:
de vader/zoon relatie tussen hen vreemd seksueel wordt en dus een vet onnodige incest invalshoek krijgt. Het doet afbreuk aan hun namaak vader-zoon relatie.
Limoenlichtje schreef:
03 sep 2021, 09:07
Also, wie zijn die critici die zeggen dat er een kwaliteitsverschil ligt tussen Grave (Raw) en Titane? Titane is in het algemeen positiever ontvangen door critici dan Raw (hoewel het niet heel veel scheelt)
Het scheelt minder dan ik dacht toen ik het typte, maar op Meta scoort Titane wel degelijk onder de critics 74 tov 81 bij Raw. Maar goed dat maakt ook eigenlijk geen donder uit, let sowieso steeds minder op cijfers en award shows zijn ondertussen 90% politics dus had het beter achterwege kunnen laten. Het is interessanter om onze eigen verschillende kijk erop te bespreken ipv critics.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Re:

03 sep 2021, 13:35

Wapper schreef:
03 sep 2021, 12:38
Limoenlichtje schreef:
03 sep 2021, 09:07
Spoiler:
Het gaat over acceptatie / (familie)liefde. Alexia vindt geen acceptatie in haar eigen familie en leven. Ouders die nauwelijks om haar geven, de meeste liefde die ze krijgt is in de vorm van geobsedeerde fans,
Ja, dat klopt tot een bepaalde mate, maar niet helemaal. Want:
Spoiler:
ze heeft een vriendin (die meid die de hoofdrol in Raw speelt) die erg lief voor haar is. Dat ze die en die random figuren in dat huis vermoord slaat als een tang op een varken. Dat er iets "geknapt is" door die fan die haar aanvalt (wat in sommige reviews als reden gegeven wordt) vind ik te makkelijk voor zulk buitensporig gedrag.
Limoenlichtje schreef:
03 sep 2021, 09:07
Spoiler:
wat haar leidt tot het hebben van "relaties" met levenloze objecten (auto's) en haar reden om mensen te vermoorden. Ze kan zich geen echte liefde of tederheid voorstellen, dus ik het makkelijker ze (letterlijk) uit haar leven te snijden.
Hier verlies je me, echt te vergezocht imo. Bovendien, zoals ik boven al vermeldde
Spoiler:
kent ze in ieder geval liefde en tederheid van de meid waar ze mee date
Limoenlichtje schreef:
03 sep 2021, 09:07
Spoiler:
Nadat ze vlucht en zich voor moet doen als de zoon van Vincent, is ze in eerste instantie op eenzelfde manier terughoudend en wil ze hem ook vermoorden, maar Vincent boeit het allemaal niets. Hij wil gewoon zijn zoon terug en het maakt hem weinig uit dat ze obviously niet zijn zoon is, hij wil gewoon weer iemand waar hij op eenzelfde manier voor kan zorgen.
Vind dat gedeelte ook het beste onderdeel van deze film, ware het niet dat
Spoiler:
de vader/zoon relatie tussen hen vreemd seksueel wordt en dus een vet onnodige incest invalshoek krijgt. Het doet afbreuk aan hun namaak vader-zoon relatie.
Limoenlichtje schreef:
03 sep 2021, 09:07
Also, wie zijn die critici die zeggen dat er een kwaliteitsverschil ligt tussen Grave (Raw) en Titane? Titane is in het algemeen positiever ontvangen door critici dan Raw (hoewel het niet heel veel scheelt)
Het scheelt minder dan ik dacht toen ik het typte, maar op Meta scoort Titane wel degelijk onder de critics 74 tov 81 bij Raw. Maar goed dat maakt ook eigenlijk geen donder uit, let sowieso steeds minder op cijfers en award shows zijn ondertussen 90% politics dus had het beter achterwege kunnen laten. Het is interessanter om onze eigen verschillende kijk erop te bespreken ipv critics.
Allemaal in spoilers, want tja...
Spoiler:
Je hebt de relatie tussen die meid die ook in Raw speelt en Alexia denk ik verkeerd begrepen. Zij is nooit in een relatie of echt serieus met haar aan het daten. Hoe ik het zag was dat ze eigenlijk (buiten het moment in de douche), maar twee ontmoetingen met haar had. De eerste waar Alexia haar tanden in de borst (of more accurately, de piercing) van het meisje zet en haar pijnigt (weer, de link liefde = pijn) en de tweede waar ze bijna intiem worden en Alexia haar vermoord als een soort reactie hierop, aldus mijn analyse dat het moordlustige/gewelddadige gedrag van Alexia een directe reactie is op haar onkunde om echt liefde of genegenheid te tonen.

Het meisje gespeeld door de actrice uit Raw is duidelijk op niets slechts uit met Alexia, maar Alexia is hier nog niet klaar voor en reageert dus met geweld op al haar pogingen om dichtbij de komen, met dodelijke gevolgen. Door de loop van de film en haar omgang met Vincent, die zich tegen haar kan verzetten en haar niet op een seksuele manier ziet, groeit ze als karakter en kan ze aan het einde zelf ook de liefde teruggeven die zij krijgt.

De relatie tussen zoon en vader wordt helemaal nooit vreemd seksueel. Als Alexia zichzelf eindelijk openbaart en "I love you" kan zeggen, wil zij het seksueel maken true, want zij zag die relatie niet per se als vader/zoon en gaat direct voor het seksuele. Vincent gaat hier niet op in en duwt haar direct weg. De relatie daar wordt nooit seksueel en al helemaal niet vreemd. Het is volledig te begrijpen vanuit het oogpunt van beiden. Vincent ziet zijn zoon (of iig iemand die die rol vervuld), Alexia ziet eindelijk iemand die haar neemt voor wie ze is en, belangrijker nog, waar ze zichzelf veilig bij voelt.
En mijn punt over critici was ook niet echt bedoelt als 'haha, je moet hem leuk vinden, want award-winning film en critici prijzen het'. Ik ben het vaak genoeg helemaal oneens met prijswinnende films en vind vaak genoeg films volledig kut die door critici worden geprezen. Het was meer dat je impliceerde dat de film veel negatiever wordt beoordeeld dan Raw en door critici niet goed wordt gevonden, terwijl dat totaal niet zo is.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

03 sep 2021, 22:46

Anyway, ik heb de laatste tijd ook besteed aan een random keus om de gehele Nightmare on Elm Street serie te kijken, dus hier gaat ie:

----

A Nightmare on Elm Street

De classic uiteraard, Freddy Krueger is echt een briljant concept en de film is tegelijkertijd creepy en heel funny. Freddy is een silly fucker. Helaas is niet alles heel goed geaged in de film, maar wanneer het op 80's pop-horror aankomt, kan het niet veel beter dan dit.

Also, teenage Johnny Depp in die mannen crop-top is een vibe.

4/5

Nightmare on Elm Street 2: Freddy's Revenge

Wat een vreemd vervolg. Er is eigenlijk totaal geen focus op het droom-aspect en Freddy's regels zijn volledig veranderd en hij duikt op in de echte wereld? Kreeg het gevoel tijdens het kijken dat dit oorspronkelijk een geheel andere film was, maar voor naamsbekendheid is omgezet tot een NOES film.

That said, dit is nog steeds een leuke film om te kijken, de special effects zijn om te smullen en het is interessant hoe de gehele film eigenlijk een niet heel subtiele allegorie voor homoseksualiteit is.

3/5

Nightmare on Elm Street 3: Dream Warriors

Prachtig vervolg. Sluit eigenlijk feilloos aan op de eerste film met het vervolg van Freddy's rampage tegen het nageslacht van de mensen die hem verbrand hebben, alleen nu kunnen de kids ook terugvechten.

Creepy, grappig, extreem 80's en een leuke rol van een jonge Patricia Arquette! Love it!

4/5

Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master

Lang niet zo goed, slim, spannend of grappig als The Dream Warriors, maar wel absoluut een leuke tijd. De dreamsequences in het specifiek zijn echt enorm leuk bedacht en uitgewerkt, op één dubieuze karate-scene na.

Dit is wel de duidelijke stap waar NOES van duistere horrorkomedie naar straight up komedie gaat met lichte horrorelementen, maar hier werkt dat grotendeels nog wel.

3.5/5

Nightmare on Elm Street 5: The Dream Child

En hier werkte het niet meer. The Dream Child is echt een fucking pauperfilm. De setup voor het plot is één van de domste ideeën die ik ooit in een horrorfilm heb gezien en de hele zooi voelt gewoon alsof ze echt geen idee meer hadden wat ze met deze serie konden doen, dus deden ze maar ongeveer hetzelfde als de vorige film maar dan dommer. Oprecht vervelend om te kijken.

1.5/5

Freddy's Dead: The Final Nightmare

Zoals de titel al spoilt, is dit waar Freddy doodgaat, thanks for the spoiler man. Anyway, dit laatste normale vervolg, dat zich om onverklaarbare reden in 2001 afspeelt, heeft wel wat interessante/compleet insane ideeën en dat is genoeg om de eerste helft een interessante zit te maken, maar gaat daarna een flinke kwalitatieve freefall in.

Het gebruikt ook één van de meest tired tropes in film, waarbij karakter al de hele tijd een ongenoemd familielid blijkt te hebben die opeens super belangrijk is (in dit geval Freddy's dochter, waar kennelijk niemand ooit aan had gedacht voor 2001). Meh.

2/5

Wes Craven's New Nightmare

En daar was toch dan een zevende deel en in plaats van dat Freddy nogmaals terugkomt uit de dood, is dit een soort meta-exploration van de serie en het horrorgenre. Het is ook meer een psychologische horror dan een slasher en laat eigenlijk volledig de komedie kant die de serie heeft los.

Het is ook een fantastische film, met een enorm slim uitgewerkt concept en tevens een heel effectieve horrorfilm die enger is dan alle andere NOES films. Met Freddy's Dead leek de serie met een sisser te eindigen, maar dit echte laatste deel is gelukkig supergoed.

4/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

04 sep 2021, 12:34

En nu de remake nog! :'D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten