Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

14 jan 2020, 18:44

Grace vond zichzelf ook een miscast trouwens. Hij is fan van Venom en vind een Tom Hardy veel geschikter als Eddie Brock. Dat is naar mijn mening ook een goede Brock, maar in een behoorlijk zwak script van een matig regisseur.

Ideaal voor Venom is een Deadpool of Logan achtig project.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re: Re:

14 jan 2020, 18:55

R-Type schreef:
13 jan 2020, 21:57
Ik vind Homecoming en Far from Home eigenlijk beter dan deze franchise. Alleen zijn die films wel gebonden aan de MCU, wat voor sommigen ook nadelig kan zijn.

Spider-Man 2 met Doc Ock vond ik wel een geweldige film destijds, 1 en vooral 3 zijn toch wat minder. En dan heb je nog die 2 nutteloze films met Andrew Garfield, vooral die 2e is belachelijk slecht.
Ik ben die MCU ellende wel zo ontzettend zat, ja het is leuk, maar ik zou dolgraag eens een compleet losse film weer eens willen hebben. Geen verband, geen link, gewoon helemaal op zichzelf staand. Spider-man 2 is super goed om over Spider-verse te zwijgen. Het is frustrerend dat Sony wie echt goed bezig is met de serie, ijzersterk is, maar dan krijgen we weer ellende als 3 em Amazing 2...

Ter verdediging van Spider-man 3 trouwens, ondanks de problemen dat de film heeft, zeker met de onzin van Venom, film is nog altijd prima. Alles rondom The Sandman en Goblin is prima spul, maar het is vervelend dat het constant tijd moet opofferen voor Venom, er zit een goede film in, maar Venom is echt het probleem. Spijtig, want we hadden gewoon 4 kunnen krijgen :(

Gebruikersavatar
Laura Birdie
Lv5
Berichten: 936
Lid geworden op:
16 jul 2017, 19:27

14 jan 2020, 20:26

Into the Spider-Verse is de beste Spider-Man film. Plus 1 van de beste superhelden films en animatiefilms die ik ooit heb gezien. Ik overdrijf niet.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

14 jan 2020, 22:29

Limoenlichtje schreef:
13 jan 2020, 20:27
1917
Vrij standaard oorlogsfilm met een leuke gimmick waarvan de reden mij een beetje onduidelijk is. Ik heb het gevoel dat deze film net zo goed gewoon had gewerkt als normaal geschoten film.

Het is okay, maar zeker niet een must-see ofzo.
3/5
Net gezien, ben het hier ongeveer wel mee eens. Als je hem wil zien, dan zou ik hem wel zeker in de bioscoop kijken. Net zoals Dunkirk zijn dit films die alleen goed tot hun recht komen in de bioscoop (of een heel dikke TV met flink audiosysteem anders).
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Het Grote Filmtopic

15 jan 2020, 16:07

The Florida Project
Prachtige film met verrassend goed acteerwerk van kinderen.
De film nam een mooi loopje met m'n gevoel waarbij ik aan het einde geen partij kon kiezen en eigenlijk het goede maar kut vond.
8/10

Call Me by Your Name
Mooie film met een prachtig '83s Italiaans dorpje als setting. De mooiste lap tekst kwam uit de mond van de vader van de hoofdpersoon. Een keer een trots en soort van gezonde jaloezie ipv de usual afkeer. Als nou iedere ouder zo zou zijn...
8/10

Beautiful Boy
Om de één of andere rede maakte deze film niet heel veel indruk. Het vaderschap van een verslaafde zoon gepaard met de hopeloosheid heb ik wel eerder en beter gezien, maar het sloeg niet zo in. Ik miste de 20 kilo lichtere versie van de zoon voor impact bijvoorbeeld. Iets waar een Christian Bale wel de moeite voor had genomen. Verder wel goed acteerwerk, maar iets meer een rauw randje richting Requiem for a Dream had deze film goed gedaan.
6/10

After Life
Een prachtige miniserie over een rouwende Ricky Gervais die zelfmoord wilt plegen. Uiteraard met de typische Gervais humor.
Genoten. 8/10

Rambo: Last Blood
Wat is dit voor Taken-achtige shit copy?! Ik heb van alle Rambo films genoten. Zelfs 'over the top' deeltje 4 was lekker hersenloos geweld. Als je in je eentje tegen legers hebt gevochten in het verleden, dan ben je wel hersenloos, maar wanneer je je zo makkelijk laat grijpen door een kartel, dan heb je toch niet genoeg ervaring opgedaan. Dat was ongeveer in het eerste kwartier. Daarna ben ik tot het (toch wel weer) spectaculaire laatste kwartier niet aan m'n trekken gekomen.
4/10
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

18 jan 2020, 20:59

Iron Sky The Coming Race

Lang verhaal kort:



Deze film sloeg echt helemaal nergens op en volop van genoten!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jan 2020, 16:27

1917

Vond hem wel leuk. Ik heb Sam Mendes dan ook hoog zitten, op Spectre na is eigenlijk alles goed. Het one take gebeuren (ja, ze cheaten hier en daar) voegt voor mij wel wat toe, namelijk de suspense. Je loopt als het ware mee en weet niet wat er opeens in die trenches of achter deuren verschijnt. Daarom vind ik het verhaal ook ondergeschikt wat van Private Ryan tier is, in plaats van een broertje die moet overleven is het nu een briefje dat moet aankomen. Er is een reden om de reis te maken, enfin. Sterke soundtrack ook.

Vond vooral de scenes in het donker heel sterk. Dit leent zich uitstekend voor suspense horror.

De finale is wel een beetje full blown hollywood maar ik heb me vermaakt. Denk inderdaad wel dat ie thuis een stuk minder is om te zien.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

23 jan 2020, 15:04

A Quiet Place gezien na een paar lyrische comments te hebben gelezen in dit topic. Ja, het was best een aardige film, maar niks bijzonders imo. Kijkt lekker weg, suspense genoeg maar volgt wel een standaard Hollywood lijn. Sfeer had ook wat creepier gemogen. 6.8/10.

Ik slinger vanavond Two Popes (2019) of The Post (2017) aan.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

23 jan 2020, 18:48

Een 6,8 is gewoon een prima cijfer en smaken verschillen natuurlijk.

Zelf deze films onlangs gezien:


10. Afbeelding Dark Waters (Todd Haynes, 2019) :: 6.8
Teflon,damn. Aardig filmpje.
11. Afbeelding The Grudge (Nicolas Pesce, 2020) :: 3.3
Verschrikkelijk, Studio heeft echt hand in pap gehad en wss kapot gemaakt.
12. Afbeelding Edipo re (Pier Paolo Pasolini, 1967) :: 7.8

Mijn eerte Pasolini. Het viel me best mee, vond het wel goed.
Alleen even in spoiler voor wie t gezien gaarne reactie hoop Limoenlichtje?
Spoiler:
Het gaat dus om een baby die ten vondeling is gelegd. Later een Koning wordt en prophey krijgt dat hij zijn vader vermoordt en seks met zijn moeder gaat hebben. Alleen ben ik nou gek maar ik had echt gevoel dat zijn biologische moeder hele andere vrouw is dan gene met wie hij seks had.
Gelukkig is dit nog een ''luchtige'' Pasolini.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

27 jan 2020, 12:29

The Post
Enorm interessant onderwerp, maar een beetje een underwhelming film. Had meer van het perspectief van het Witte Huis willen zien in plaats van alleen de kranten. Meryl Streep was wel goed, Tom Hanks een beetje een overdreven typetje. 6,5/10.

Under the Shadow
Iraanse horrorfilm. Hou van Iran en van horror, dus moet een goeie combo zijn. Het is eigenlijk ook een familiedrama tijdens de Iran-Irak oorlog, daarnaast is het een vrij standaard ghost story setup, maar wel aardig uitgewerkt. Vaak een creepy en sad sfeertje, maar af en toe ook te reliant op cheap jumpscares. 6.8/10.

Two Popes
Had niet verwacht dat ik deze film zo tof zou vinden. Erg interessante inkijk in die bizarre wereld van het Vaticaan. Eigenlijk gewoon een uit de hand gelopen sekte. Anyway, mooie shots en vaak best grappig zelfs, en sterk hoe de Argentijnse dictatuur in het verhaal verweven wordt. Chemistry tussen Connery en Pryce is erg leuk als elkaars tegenpolen. Het is typisch zo'n film waarna je daarna nog een uur loopt te Wikipedi'en over dingen die in de film besproken worden. 8/10.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 jan 2020, 18:12

Under the Shadow was zijn debuut film Wapper qua feauture length. Ik ben benieuwd wat je van zijn vervolgfilm ''Wounds'' gaat vinden. Als goed is staat die gewoon op Netflix.

Wapper ik moet Two Popes nog zien maar wat bedoel je met chemie tussen ''Connery en Pryce''''? De ander wordt gespeeld door Anthony Hopkins?

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

27 jan 2020, 18:52

Lol ja bedoel Hopkins ipv Connery. Heb geen idee waarom, maar ik haal ze wel eens door de war.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

27 jan 2020, 20:26

Wapper schreef:
27 jan 2020, 18:52
Lol ja bedoel Hopkins ipv Connery. Heb geen idee waarom, maar ik haal ze wel eens door de war.
No biggie. Ik heb ook met van alles dingen door elkaar hehe. Fijn dat film je goed bevallen is, ik ga hem binnenkort ook maar eens kijken.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

28 jan 2020, 09:22

The Great Volunteer schreef:
27 jan 2020, 18:12
Under the Shadow was zijn debuut film Wapper qua feauture length. Ik ben benieuwd wat je van zijn vervolgfilm ''Wounds'' gaat vinden. Als goed is staat die gewoon op Netflix.
Laat me je een tip geven, Wapper en Karel, kijk Wounds niet.Vreselijk slechte film. Under the Shadow is tof, maar mijn god slaat hij de plank volledig mis met Wounds. Ik vind het moeilijk te geloven dat het dezelfde man is, zo amateuristisch is die film gemaakt.

Eindigde bij mij net boven The Lion King als de op één na slechtste film die ik afgelopen jaar heb gezien.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

28 jan 2020, 18:07

Limoenlichtje schreef:
28 jan 2020, 09:22
The Great Volunteer schreef:
27 jan 2020, 18:12
Under the Shadow was zijn debuut film Wapper qua feauture length. Ik ben benieuwd wat je van zijn vervolgfilm ''Wounds'' gaat vinden. Als goed is staat die gewoon op Netflix.
Laat me je een tip geven, Wapper en Karel, kijk Wounds niet.Vreselijk slechte film. Under the Shadow is tof, maar mijn god slaat hij de plank volledig mis met Wounds. Ik vind het moeilijk te geloven dat het dezelfde man is, zo amateuristisch is die film gemaakt.

Eindigde bij mij net boven The Lion King als de op één na slechtste film die ik afgelopen jaar heb gezien.
Thnx Jeroen. Maar ik heb Wounds al gezien al tijdje geleden.Ik vond het een 7.4 en mijn beste vriend vond dat te laag die gaf het een 8.2 en week later 8.5 bij 2e keer kijken.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

29 jan 2020, 07:40

Lol, die vriend en ik zouden beef hebben. Eén van de vier films die ik vorig jaar een 1/5 gaf. De andere drie waren The Lion King, Rise of Skywalker en Cats.

Doctor Sleep (2019)
Deze film is drie uur en ik heb geen idee waarom. Moest die echt zo lang duren?

Anyway, hij is beter dan de andere extreem lange King sequel die vorig jaar uitkwam (It Chapter 2), maar nog steeds niet echt heel bijzonder IMO. De film is op zijn sterkst wanneer het totaal niet verbonden is met The Shining en op zijn zwakst wanneer het een sequel van The Shining probeert te zijn. Which begs the question: Waarom is dit een sequel van The Shining en niet gewoon een losstaand verhaal over een kind dat tegen een vampierencult vecht?

Also, ik heb geen van beide boeken gelezen en ik las dat deze film een beetje sequel is op het boek en een beetje op de film, maar was de magie van 'the Shining' echt zoals dit in het oorspronkelijke Shining boek? In de film iig is de 'Shine' meer een soort van verhoogde intuïtie die aangewakkerd wordt door de kracht van het hotel. In deze film is de 'Shine' basically de Force uit Star Wars alleen zo mogelijk nog krachtiger.
3/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

29 jan 2020, 19:19

Oh for fuck's sake, nu snap ik waarom ze The Touch uit The Dark Tower hebben veranderd naar The Shine in de film. Heb de hele tijd die connectie niet gelegd. Sony, waarom zijn jullie zo kut?
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

29 jan 2020, 19:25

Jeroen jij beoordeeld films gewoon anders dan mij, en das niet erg. Smaken verschillen. Ik ben ook strenger geworden ivm vroeger nog lang niet zo streng als jij dat bent. Ik heb gewoon genoten van Doctor Sleep. Natuurlijk zijn er mankementen aan de film maar ik vond hem tof en goed.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

30 jan 2020, 12:23

Parasite - Zwart/Wit
Gisteren de zwart-wit versie van Parasite bekeken met introductie en Q&A door Bong Joon-ho himself. Erg sterke versie van de film. Ik weet zo even snel niet welke versie mijn voorkeur heeft, maar de zwart-wit versie is zeker ook de moeite waard als je hem kan zien.

En natuurlijk Parasite, dus het is nog steeds de beste film van 2019.
5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 jan 2020, 14:27

Ik hoorde t dinsdag ja bij de Studio Erasmus lezingen in foyer van Schouwburg dat Parasite in Zwart/Wit getoond ging worden. Vorig jaar Mad Max Fury Road in Zwart/Wit gezien en die versie vond ik beter dan t origineel.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

31 jan 2020, 12:27

Starlet (2012)
Niet zo goed als The Florida Project of Tangerine, maar nog steeds heel krachtig. Ik weet niet hoe hij het doet, maar de wijze waarop Sean Baker in staat is om superrealistische portretfilms te maken van normale mensen is bijna eng. Op geen enkel moment had ik het gevoel dat ik naar acteurs aan het kijken was.
4/5

Ford v. Ferrari (of: Le Mans 66) (2019)
Propaganda komt niet alleen in de vorm van oorlogsfilms, zo blijkt maar weer uit deze ultranationalistische film over Amerikaans exceptionalisme en de strijd tegen de kwaadaardige Italianen van Ferrari. Blergh.
2/5

The Two Popes (2019)
Prima acteerwerk van de twee leads, maar verder een vrij saaie en irritant gefilmde film. En net als bij Ford v. Ferrari geldt dat deze film verdacht veel aanvoelt als propaganda, alleen nu voor de Katholieke Kerk. De problemen met de kerk worden wel genoemd, maar vervolgens net zo snel weer onder het tapijt geveegd.
2/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

31 jan 2020, 17:10

Propaganda vóór de katholieke kerk? Kan je dat uitleggen? Grappig hoe perspectief kan verschillen. De film laat imo zien wat voor een uit de hand gelopen sekte de katholieke kerk eigenlijk is, kan me niet voorstellen dat ze er blij mee zijn. O.a. omdat de film meermaals schandalen naar voren brengt, zoals het simpelweg herlocaliseren van priesters die kinderen misbruikt hebben, en dat paus Benedictus daar z'n kop voor in het zand gestoken heeft. Verder is dat niet het verhaal van de film ofzo, dus waarom zou het nog verder daarover door moeten gaan? Het verhaal gaat over het overgeven van het stokje van de ene paus naar de andere, hoe dat tot stand is gekomen en over hun verschillen (conservatief vs progressief met name natuurlijk, grof gezegd). Daarin worden dan ook nog verschillen in mening over homo's etc genoemd. Bovendien wordt de nieuwe 'progressieve' (voor hun doen dan) paus ook niet als perfect afgeschilderd, want ze gaan uitgebreid in op zijn controversiële rol in de Argentijnse burgeroorlog.

Niet bepaald propaganda voor de katholieke kerk dus, integendeel zelfs zou ik zeggen. Verder laten ze de grootsheid van het Vaticaan wel vrij glorieus zien, bedoel je dat wellicht? Maar ook dat maken ze soms een beetje belachelijk, door te grappen over de totaal outdated clownspakkies ("is it carnaval already?") waar de paus en de guards in moeten rondlopen.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

01 feb 2020, 08:12

Het kindermisbruik wordt inderdaad genoemd, maar net zo makkelijk weer vergeten in de film. Ja, Francis is eventjes boos op Benedictus over het feit dat hij een blind eye had voor misbruik, maar dat is net zo snel weer vergeven en vergeten. De film lijkt een directe parallel te trekken tussen dat en Francis' eigen fouten in de Argentijnse Junta, iets waar hij ook direct voor vergeven wordt.

De film laat tevens Francis zien als een algemeen goed. Wat je zelf als zegt: conservatief vs. progressief. En ja, Francis is absoluut progressiever dan een Benedictus, maar laten we niet doen alsof hij de verandering is die de Kerk nodig had. Meneer Francis is nog steeds heel leuk tegen homohuwelijk, heeft zijn own share of kop in het zand stekerij wanneer het aankomt op seksueel misbruik en heeft hij een vrij dubieuze stance op abortus (zei eerst de juiste dingen, maar zit ondertussen pro-life movements te steunen).

En true, de film laat wel enige "slechte" eigenschappen van Francis zien, maar weer vergeeft en vergeet de film dit direct. Zijn rol in de Argentijnse junta was "niet zijn fout", hij zat in een "onmogelijke positie" en hij is nu een beter mens dankzij deze ervaring. Niet dat ik dat trouwens direct slecht vind, ik geloof immers best dat dit kan gebeuren, maar zoals ik eerder zei was de manier waarop dit als een directe parallel voor Benedictus' handling van het seksueel misbruik probleem aanvoelde het probleem.

Zijn stance op homoseksualiteit wordt nauwelijks benoemd, in één zin die ook opgevat kan worden als sarcasme. Als je niet al weet dat Francis een heftig tegen het homohuwelijk is, zou je het niet leren uit deze film.

En ja, de film gaat hier misschien niet expliciet over, maar ik zou zeggen dat als je een film maakt over een institutie die de afgelopen jaren continu onder vuur heeft gelegen voor seksueel misbruikdiscriminatie van minderheden, gun stance op abortus, etc. je dit daadwerkelijk moet aanbreken in meer dan een paar zinnetjes in de film, ja. Vooral als de film gaat over de hoogste autoriteit in die institutie. Als je een film maakt over hey leiderschap bij Scientology verwacht je ook dat de problemen met Scientology in meer dan een paar throwaway lines worden genoemd en je niet één of ander happy-go-lucky verhaal krijgt over wat eem goed mens de Scientology leider is.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

01 feb 2020, 12:09

Alright, ik snap je denkwijze, ben het er alleen niet mee eens dat het verhaal per se tot zo ver moet draaien om oa kindermisbruik omdat de film zich binnen de katholieke kerk afspeelt. Voor mij hoeft een film die zich afspeelt in Nazi Duitsland ook niet per se om de jodenvervolging te draaien, een film over de VOC niet om slavernij, een film over het Mao Zedong regime niet om de hongerdoden en een film over de islam niet over kinderbruidjes of onderdrukking van de vrouw. Je zou ook binnen deze voorbeelden gewoon een romance film kunnen maken, om maar wat te noemen. De controversiële aspecten altijd laten domineren zou bovendien totale eenheidsworst opleveren binnen films, er zijn talloze onderwerpen mogelijk binnen het overkoepelende thema zoals in dit geval de katholieke kerk. Kijk, als het nou niet eens naar voren gebracht zou worden, dan sure, beetje vreemd om te doen alsof het niet bestaat/bestaan heeft. Maar Two Popes benoemt meerdere akeligheden die zich hebben afgespeeld en aangezien dat verder niet het onderwerp van de film is, vind ik het persoonlijk wel genoeg. Als je daar wat 'activistischer' over nadenkt snap ik dat je het graag anders ziet.

Je hebt ongetwijfeld Spotlight (2015) al gezien, die draait om kindermisbruik binnen de katholieke kerk. Daar is het het onderwerp, en dan past het beter om daar zo op te focussen itt Two Popes imo. Verdomd sterke film overigens maar dat terzijde.

Anyway.. vanavond Uncut Gems eens checken, staat ondertussen op Netflix. Zeer benieuwd naar Adam Sandler.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 feb 2020, 17:57

Uncut Gems
Vanmiddag gezien. Heb genoten. Vind erg goed. Cijfer heb ik nog niet.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten