Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

04 sep 2021, 19:14

NEE
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

04 sep 2021, 22:07

:lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

05 sep 2021, 18:15

Limoenlichtje schreef:
04 sep 2021, 19:14
NEE
Alsof jij niet inmiddels immuun bent voor hele slechte films... XD :lol: :lol: :beam:

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

08 sep 2021, 20:53

Limoenlichtje schreef:
04 sep 2021, 19:14
NEE
Afbeelding
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

08 sep 2021, 23:31

de NOES remake is zo slecht terwijl die zo goed had kunnen zijn. Jackie Earle Haley is echt een goede Freddie.
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 sep 2021, 14:31

Matrix Resurrections trailer:



Mixed feelings krijg ik hiervan haha

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

09 sep 2021, 15:42

Vind het wel oké eruit zien, maar heb tevens nooit de sequels gekeken, dus... Tja :P

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

10 sep 2021, 16:07

Snap het probleem met de sequels nooit zo. Vind de hele serie tof, ook al is deel 1 wellicht het meest een klassieker. Voor het verhaal van The Matrix heb je wel alle drie de films nodig.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 sep 2021, 17:14

Reeves gaat van set naar set zeker, dude ziet er in elke film hetzelfde uit. Trailer deed me verder niks.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

13 sep 2021, 00:33

Love in a Bottle (2021)

Als iemand die een relatie heeft met iemand uit het buitenland in de Covid-crisis, is het oneindig videobellen herkenbaar. Helaas staat het hier in het kader van een relatie die volledig ongeloofwaardig is. Ik weet dat het Covid is en alles, maar geen enkele diepe relatie bestaat uit alleen maar videobellen met nooit een echte ontmoeting. That just ain't a thing.

2/5

The Voyeurs (2021)

Een dappere poging om de sexy Amerikaanse thriller terug te brengen. Hoewel het zeker heel horny is (hoi Sidney Sweeney's boobs), mist het thriller aspect alle spanning. Het is een suffe zit die alleen rond het einde opleeft omdat de film de domste (doch meest obvious) plot twist bevat die ik in tijden gezien heb. Ik lachte me stuk om het einde puur omdat alle logica uit het raam werd gegooid. Maar goed, ondanks dat en Sidney Sweeney's naaktheid, geen aanrader.

2/5

Malignant (2021)

Ben nooit een groot James Wan (Saw, Aquaman, The Conjuring) fan geweest. Sure, visueel is hij goed, maar verhaaltechnisch vond ik zijn films altijd maar wat slapjes. Daar is verandering in gekomen met Malignant. Malignant is een absoluut bizarre film. Het is een film die eigenlijk gewoon een grote liefdesbrief is naar de weird-ass horrorclassics uit de 70's en 80's, waar geen enkel concept te bizar was en iedereen continu aan de drugs was...

...want Malignant is fucking weird. Like, het hele concept wat er aan de hand is, is 100% het vreemdste concept dat ik in tijden heb gezien in een mainstream horror film en I love it! Helaas zal het gros van het publiek dit waarschijnlijk niets vinden, omdat het super weird is op een manier die niet echt gemarket kan worden, dus verkopen de trailers eigenlijk een totaal andere film dan dat hij daadwerkelijk is.

Maar bless you, James Wan, voor deze weird ass horror film.

4/5

Shang-Chi and the Legends of the Ten Rings

Erg suf. Het is beter dan Black Widow, maar daar is het eigenlijk wel mee gezegd. Het is gewoon je standaard Marvel origin story zonder echt noemenswaardige inhoud. Sure, een paar van de vechtscènes zien er hip uit, maar er zijn net zoveel vechtscènes die gewoon overduidelijk 100% uit de computer komen en alle weight missen. Om nog maar over het einde te zwijgen.

Ik snap niet waarom Marvel dit altijd doet met hun eindes. Like, de hele film bouwt op naar een kleinschalige, persoonlijke confrontatie, maar dan is de climax van de film een fucking CGI battle met lelijke CGI monsters. What the fuck, Marvel. Waarom zijn jullie zo bang voor kleinschaligere films? Black Widow had hetzelfde bizarre probleem, waar het hoofdconflict met de familie in de final act opzij werd gezet voor een grote bombastische CGI finale. Niet alles hoeft een world-ending threat te zijn, Marvel!

Anyway, Tony Leung en Michelle Yeoh zijn goed, maar dat voelt niet echt noemenswaardig. Zij zijn altijd goed. Dikke meh voor dit.

2.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

15 sep 2021, 06:18

Ik kijk niet echt goed terug op Shang-Chi. Ik vond het eerste uur geweldig. Echte kung fu flick, wel met veel green screen maar heel vermakelijk. De opening met Leung, het gevecht in de bus, Macau... was allemaal tof. Voor mij stortte het in toen ze in die fantasie wereld terecht kwamen. Allemaal blije beestjes en een lame ass gevecht tegen nietszeggende soul eaters. Die draak was het dieptepunt, ik snapte niet eens zozeer wat er allemaal precies gebeurde. Had mijn aandacht er ook niet meer bij. Vond Kingsley eigenlijk ook overdone. Die was leuk in Iron Man 3, en hier ook wel even maar dat ging te lang door. Dat hij er was vond ik wel begrijpelijk, Marvel heeft die neppe Mandarin arc uit Iron Man 3 gelukkig geretconned, maar zo'n grote rol vond ik onzin.

Tony Leung speelde iedereen weg. Awkwafina was minder irritant dan ik van te voren had verwacht.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

16 sep 2021, 08:05

Dune

Meteen op opening night naar de film geweest, de laatste keer dat ik had heb gedaan is... ergens voor de oorlog. Het begon om half 10, dus lekker laat uit de bioscoop gestapt en een kort nachtje. Maar oh boy, het was het dubbel en dwars waard. Dune is geen film, het is een fucking ervaring. Villeneuve heeft het onmogelijke gedaan en Dune écht tot leven gebracht.

De visuals, het acteerwerk, de kostuums, de soundtrack (het beste werk van Hans Zimmer sinds JAREN), alles klopt gewoon aan de film. Het is enige 'nadeel' is dat het een echte Part 1 is en dus geen einde heeft. Als Warner Bros. niet het groene licht geeft voor Part 2, dan ga ik rioten. The Fellowship of the Ring had ook geen einde en Dune heeft alles in zich om The Lord of the Rings van sci-fi te worden. Zo fucking goed is de film!

5 uit 5 zandkorrels.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

16 sep 2021, 12:47

Fuck... Hyped. Al was ik dat al aardig, want ik keek er al aardig lang naar uit.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

17 sep 2021, 12:26

124. Afbeelding Universal Soldier: Regeneration (John Hyams, 2009) :: 7.8

Spectaculaire actiefilm met onsterfelijke soldaten. Erg tof en goed gedaan, JCVD is in top vorm.



125. Afbeelding Narrow Margin (Peter Hyams, 1990) :: 7.6

De vorige film deed Peter het camerawerk hier de regie. Super spannende actie /thriller dit van vrouw Anne Archer die
Spoiler:
getuige is van een moord.
126. Afbeelding Druk (Thomas Vinterberg, 2020) :: 8.0

Ja heerlijke film , erg van genoten. Mads Mikkelsen en Thomas Bo Larsen schitteren in deze film als twee leraren met nog 2 andere mede bevriende docenten die steeds meer alcohol vooral overdag drinken, komt hun lesgeven capaciteiten niet ten nadelen.


127. Afbeelding La haine (Mathieu Kassovitz, 1995) Afbeelding :: 8.4

Blijft een gave en boeiende film, prima einde ook.


128. Afbeelding The Courier (Dominic Cooke, 2020) :: 8.0

Waargebeurd verhaal, ik vind hem interessant. Wat stel laffe hypocrieten blijven de Amerikanen toch altijd. Film gaat over waargebeurde verhaal waarbij zakenman als amateur spion documenten meeneemt van Moskou naar Londen ten tijdens van Pigs Bay Cuba nucleira crisis van begin jaren 60 tussen de VS en USSR.


129. Afbeelding Dune (Denis Villeneuve, 2021) :: 5.0

Waar te beginnen? Simpel ik zie totaal niet wat erin wat Rolfgang er in ziet. Maar ik heb dan ook 23 augustus nog het origineel van Lynch gezien uit 1984. Deze is qua cast alleen al vele malen slechter, gewoon elke acteur/actrice doet onder voor het origineel zowat. Stellen Skarsgaard zijn verschijning en acteren is niet half zo indrukwekkend, dreigend als imponerend als in het originieel. Hoe beter Timothee Chalamet ook wordt laatste jaren hij haalt het geen seconde tov Kyle Maclachlan in het origineel en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heeft Javier Bardem ooit zo slecht geacteerd als in deze film? De muziek is opzich ietsjes beter in deze film maar dat is dan ook het enige. Het is bijna 90% full on kopie van het David Lynch origineel, wist wat er ging komen/gebeuren op enkele kleine details na en het was bovenal gewoon slaapverwekkend en saai. Misschien dat deel 2 nog ietsjes iets wat van verlossing kan brengen maar dit is echt niet mij betreft. Hint/tip als je wel van deze nog wilt genieten kijk dan maar niet het origineel of juist alleen die wel.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

17 sep 2021, 21:30

The Great Volunteer schreef:
17 sep 2021, 12:26
Dune (Denis Villeneuve, 2021) :: 5.0

Waar te beginnen? Simpel ik zie totaal niet wat erin wat Rolfgang er in ziet. Maar ik heb dan ook 23 augustus nog het origineel van Lynch gezien uit 1984. Deze is qua cast alleen al vele malen slechter, gewoon elke acteur/actrice doet onder voor het origineel zowat. Stellen Skarsgaard zijn verschijning en acteren is niet half zo indrukwekkend, dreigend als imponerend als in het originieel. Hoe beter Timothee Chalamet ook wordt laatste jaren hij haalt het geen seconde tov Kyle Maclachlan in het origineel en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heeft Javier Bardem ooit zo slecht geacteerd als in deze film? De muziek is opzich ietsjes beter in deze film maar dat is dan ook het enige. Het is bijna 90% full on kopie van het David Lynch origineel, wist wat er ging komen/gebeuren op enkele kleine details na en het was bovenal gewoon slaapverwekkend en saai. Misschien dat deel 2 nog ietsjes iets wat van verlossing kan brengen maar dit is echt niet mij betreft. Hint/tip als je wel van deze nog wilt genieten kijk dan maar niet het origineel of juist alleen die wel.
Ehh.. Karel, je weet dat Dune origineel een boek is en niet een film van Lynch, he? Bovendien is je vergelijking lachwekkend, want de 1984-versie van Dune wordt algemeen beschouwd als de enige slechte film die Lynch heeft gemaakt en hij heeft er zelf een hekel aan. Die film is bovendien allesbehalve trouw aan het boek en veel acteurs zijn echt verschrikkelijk slecht in de film, zoals fucking Sting. Maclachlan is een geweldige acteur, maar zelfs hij ziet eruit alsof hij zo snel mogelijk van de set wil verdwijnen. En hoewel hij destijds jonger was dan Chalamet nu is, komt hij nooit over als een 15-jarige die hij had moeten spelen. Maclachlan zag er in 1984 al uit als een 30-jarige.

Ik heb bij Villeneuve's versie van Dune bovendien nooit één moment gehad dat het slaapverwekkend werd. De pacing is perfect. Villeneuve neemt zijn tijd voor dingen, maar scenes zijn nooit té lang.

Wat betreft Skarsgard's versie van Vladimir Harkonnen, hij is ook veel meer zoals hij in de boeken wordt omschreven:
Herbert writes in Dune that the Baron possesses a "basso voice" and is so "grossly and immensely fat" that he requires anti-gravity devices known as suspensors to support his weight. As ruthless and cruel as he is intelligent and cunning.
De Baron is de versie van Lynch is vaak maar aan het schreeuwen en komt eerder over als een slechte Bond villain.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

18 sep 2021, 12:55

Rolfgang schreef:
17 sep 2021, 21:30
The Great Volunteer schreef:
17 sep 2021, 12:26
Dune (Denis Villeneuve, 2021) :: 5.0

Waar te beginnen? Simpel ik zie totaal niet wat erin wat Rolfgang er in ziet. Maar ik heb dan ook 23 augustus nog het origineel van Lynch gezien uit 1984. Deze is qua cast alleen al vele malen slechter, gewoon elke acteur/actrice doet onder voor het origineel zowat. Stellen Skarsgaard zijn verschijning en acteren is niet half zo indrukwekkend, dreigend als imponerend als in het originieel. Hoe beter Timothee Chalamet ook wordt laatste jaren hij haalt het geen seconde tov Kyle Maclachlan in het origineel en zo kan ik nog wel even doorgaan. Heeft Javier Bardem ooit zo slecht geacteerd als in deze film? De muziek is opzich ietsjes beter in deze film maar dat is dan ook het enige. Het is bijna 90% full on kopie van het David Lynch origineel, wist wat er ging komen/gebeuren op enkele kleine details na en het was bovenal gewoon slaapverwekkend en saai. Misschien dat deel 2 nog ietsjes iets wat van verlossing kan brengen maar dit is echt niet mij betreft. Hint/tip als je wel van deze nog wilt genieten kijk dan maar niet het origineel of juist alleen die wel.
Ehh.. Karel, je weet dat Dune origineel een boek is en niet een film van Lynch, he? Bovendien is je vergelijking lachwekkend, want de 1984-versie van Dune wordt algemeen beschouwd als de enige slechte film die Lynch heeft gemaakt en hij heeft er zelf een hekel aan. Die film is bovendien allesbehalve trouw aan het boek en veel acteurs zijn echt verschrikkelijk slecht in de film, zoals fucking Sting. Maclachlan is een geweldige acteur, maar zelfs hij ziet eruit alsof hij zo snel mogelijk van de set wil verdwijnen. En hoewel hij destijds jonger was dan Chalamet nu is, komt hij nooit over als een 15-jarige die hij had moeten spelen. Maclachlan zag er in 1984 al uit als een 30-jarige.

Ik heb bij Villeneuve's versie van Dune bovendien nooit één moment gehad dat het slaapverwekkend werd. De pacing is perfect. Villeneuve neemt zijn tijd voor dingen, maar scenes zijn nooit té lang.

Wat betreft Skarsgard's versie van Vladimir Harkonnen, hij is ook veel meer zoals hij in de boeken wordt omschreven:
Herbert writes in Dune that the Baron possesses a "basso voice" and is so "grossly and immensely fat" that he requires anti-gravity devices known as suspensors to support his weight. As ruthless and cruel as he is intelligent and cunning.
De Baron is de versie van Lynch is vaak maar aan het schreeuwen en komt eerder over als een slechte Bond villain.
Misschien omdat Kyle dan ook al 25 was in 1984 en geen 15? Dus is niet zo gek ie op 30 lijkt als ie dat toen al bijna was met 25...

Dat kan Lynch hem haat en zijn slechtste film is. Ik vond bijvoorbeeld zelf Eraserhead slechter dan Dune 1984 maar die 1e misschien binnenkort herkijken...

Baron in Lynch versie vond ik gewoon tof en echt indruk maken itt deze baron.

Dat niet alleen ik wist in grote lijnen zo n beetje alle scenes al die gingen komen en gebeuren. Ik vind Sting juist tof in 1984 versie.

Sowieso Patrick Stewart > Josh Brolin dat is legend tegen iemand die pas 5-10 jaar echt bekend is bij Jan Publiek.

Ook freeman in origineel is vele malen beter dan Javier Bardem hier. Ik vond hem zo vreselijk slecht en onovertuigende acteren ik twijfelde of hij het wel echt is en was, maar is hem overduidelijk wel.

Enige mij betreft beter is dat Spice Wurm indrukwekkender uitziet. En muziek is prima maar zkr niet Hansje Zimmer zijn beste score ooit, bij vlagen niet.

En dan nog maar te zwijgen over die hele Shadow order van die oude vrouwtjes dat is in 1984 versie al helemaal tig maal beter.

Ik hoop ook deel 2 komt maar dit vond ik gewoon weinig aan.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

18 sep 2021, 13:32

The Great Volunteer schreef:
18 sep 2021, 12:55
Rolfgang schreef:
17 sep 2021, 21:30


Ehh.. Karel, je weet dat Dune origineel een boek is en niet een film van Lynch, he? Bovendien is je vergelijking lachwekkend, want de 1984-versie van Dune wordt algemeen beschouwd als de enige slechte film die Lynch heeft gemaakt en hij heeft er zelf een hekel aan. Die film is bovendien allesbehalve trouw aan het boek en veel acteurs zijn echt verschrikkelijk slecht in de film, zoals fucking Sting. Maclachlan is een geweldige acteur, maar zelfs hij ziet eruit alsof hij zo snel mogelijk van de set wil verdwijnen. En hoewel hij destijds jonger was dan Chalamet nu is, komt hij nooit over als een 15-jarige die hij had moeten spelen. Maclachlan zag er in 1984 al uit als een 30-jarige.

Ik heb bij Villeneuve's versie van Dune bovendien nooit één moment gehad dat het slaapverwekkend werd. De pacing is perfect. Villeneuve neemt zijn tijd voor dingen, maar scenes zijn nooit té lang.

Wat betreft Skarsgard's versie van Vladimir Harkonnen, hij is ook veel meer zoals hij in de boeken wordt omschreven:



De Baron is de versie van Lynch is vaak maar aan het schreeuwen en komt eerder over als een slechte Bond villain.
Misschien omdat Kyle dan ook al 25 was in 1984 en geen 15? Dus is niet zo gek ie op 30 lijkt als ie dat toen al bijna was met 25...

Dat kan Lynch hem haat en zijn slechtste film is. Ik vond bijvoorbeeld zelf Eraserhead slechter dan Dune 1984 maar die 1e misschien binnenkort herkijken...

Baron in Lynch versie vond ik gewoon tof en echt indruk maken itt deze baron.

Dat niet alleen ik wist in grote lijnen zo n beetje alle scenes al die gingen komen en gebeuren. Ik vind Sting juist tof in 1984 versie.

Sowieso Patrick Stewart > Josh Brolin dat is legend tegen iemand die pas 5-10 jaar echt bekend is bij Jan Publiek.

Ook freeman in origineel is vele malen beter dan Javier Bardem hier. Ik vond hem zo vreselijk slecht en onovertuigende acteren ik twijfelde of hij het wel echt is en was, maar is hem overduidelijk wel.

Enige mij betreft beter is dat Spice Wurm indrukwekkender uitziet. En muziek is prima maar zkr niet Hansje Zimmer zijn beste score ooit, bij vlagen niet.

En dan nog maar te zwijgen over die hele Shadow order van die oude vrouwtjes dat is in 1984 versie al helemaal tig maal beter.

Ik hoop ook deel 2 komt maar dit vond ik gewoon weinig aan.
Timothee Chalamet is ook 25, maar kan die rol veel overtuigender spelen. Ik heb sowieso bij elke rol dat de Villeneuve versie veel meer overeenkomt met de boeken. De 1984 karakters komen echt over als typische sci-fi karakters in de 80s en nogal camp.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

18 sep 2021, 15:17

Eraserhead slecht noemen :')
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

18 sep 2021, 16:58

Oef Karel, Eraserhead is een meesterwerk.

Anyhow...

Dune (2021)

Ik heb Denis Villeneuve redelijk hoog zitten en ik hou van goede sci-fi en mooie epics, dus het doet mij enigszins pijn om te zeggen dat ik hier echt he-le-maal niets aan vond. Het is een film van 2,5 uur die bijna volledig bestaat uit expositie en vage visioenen/flash-forwards, waar een enorm vervelende soundtrack van Hans Zimmer om de twee minuten in je oren tettert en die, ondanks de shitton aan exposition, nog steeds te weinig uitlegt voor iemand die niet al alles van Dune afweet.

Ik vind het verbazingwekkend dat een film als dit vergelijkingen trekt met Lord of the Rings, omdat de enige overeenkomst eigenlijk is dat het een lange film over een "nerdy" property is. Alledrie de films van Lord of the Rings vertellen een volledig verhaal en zijn begrijpelijk voor mensen die niet bekend zijn met de boeken, Dune vertelt een half verhaal (of minder dan de helft, het voelt alsof we nog lang niet bij de half-way point zijn) en is totaal onbegrijpelijk voor mensen die weinig van het boek afweten.

Sorry Villeneuve, maar dit is 'em niet.

2/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

18 sep 2021, 17:39

Jeroen, The Lord of the Rings films vertellen niet een verhaal per film. Als je The Fellowship of the Ring hebt gekeken, dan zit je niet met een volledig verhaal. En dat is geen kritiek, I love those movies, het is gewoon het eerste deel van één verhaal.
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

18 sep 2021, 17:39

Wesley schreef:
18 sep 2021, 15:17
Eraserhead slecht noemen :')
Ooit gehoord van smaken verschillen? Iedereen weet dat ik bedoel ik VInd hem slecht maar is forum, ga ik niet elke keer ik vind bij zeggen dat doet niemand :')

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

18 sep 2021, 17:48

Rolfgang schreef:
18 sep 2021, 17:39
Jeroen, The Lord of the Rings films vertellen niet een verhaal per film. Als je The Fellowship of the Ring hebt gekeken, dan zit je niet met een volledig verhaal. En dat is geen kritiek, I love those movies, het is gewoon het eerste deel van één verhaal.
Ehm, jawel hoor.

Alle drie de Lord of the Rings films vertellen een vol verhaal. Sure, gezamenlijk vertellen ze het volledige verhaal van de serie, maar alle films los hebben ook narratieven met hun eigen begin, midden en slot.

The Fellowship of the Ring vertelt het verhaal over het bijeenkomen, en uiteindelijk uiteenvallen, van de Fellowship.
The Two Towers vertelt het verhaal van Sam en Frodo en hun pad naar Mordor en het verhaal van de strijd om Rohan
The Return of the King vertelt het verhaal van Gondor en de reis door Mordor van Sam en Frodo.

Al die verhalen binnen de film kennen hun begin en einde in de film zelf en geen enkele van die films eindigen op een soort cliffhanger zonder het verhaal dat in die film is verteld af te maken. Daarom was het einde van The Hobbit: Desolation of Smaug ook zo zwak bijvoorbeeld. In plaats van het verhaal van Smaug in die film af te maken, kozen ze er bizar genoeg voor om het einde van dat verhaal in de eerste tien minuten te proppen van de volgende film.

Dune vertelt simpelweg een verhaal dat niet af is. Aan het einde van Dune is er geen vol verhaal verteld, er is geen afsluiting en geen catharsis, niets. Er is een (zwak) opzetje naar een vervolg dat misschien nooit gaat komen. Het doet meer denken aan Alita Battle Angel qua hoe het zijn verhaal vertelt dan Lord of the Rings.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 sep 2021, 22:53

Jeroen snapt hem ook over LOTR, zkr over Dune

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

19 sep 2021, 13:28

Dune
Gisteren in de bios gezien. Adembenemde cinematografie wat we van Villeneuve films gewend zijn, maar voor de rest had het echt bijster weinig inhoud, het ging echt nergens over en totaal geen spanning. Next!

4/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 sep 2021, 21:59

Ik vond Dune dus wel geweldig.

Het is voor de cinematografie. Net als Blade Runner nam ik de shots echt in me op. Villeneuve neemt de tijd. In veel andere films, ook de laatste van Nolan, is het cut, cut, cut. In Dune zie je zo'n heli starten, dan zie je hoe het systeem met de vleugels werkt, het bouwt kracht op en stijgt rustig op. In andere films zie je een shot van een heli en dan zijn ze meteen al in de lucht.

De eerste helft vond ik heerlijk. Lekker traag. Je ziet alle huizen enzo. Je hebt de Atreides, de evil harkonnen, de sandworm aanbiddende freemen die in de woestijn leven. En de overkoepelende empire die aanstuurt op oorlog tussen de huizen om de balans te bewaren. Het plot is inderdaad heel simpel. Atreides worden in een hinderlaag gelegd wat je al ziet aankomen, die jongen is getraint door een soort witches guild waar zijn moeder in zit en wordt vanaf geboorte al geprepareerd als een soort almachtige (heel origineel The One). Hij volgt zijn visioenen, komt de mensen tegen die hij daarin ziet en zal getrained worden en terugslaan naar de empire. Dune is een introductiefilm zoals Fellowship enzo, met wel de kanttekening dat deze eerste Dune nog niks afrond. Het risico is dat er misschien nooit een sequel komt. Dan zal zonde zijn want ik vind de wereld heel tof.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten