Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

10 sep 2020, 12:42

We keuren piraterij en dit aanmoedigen niet goed op dit forum. Bij deze een warning.

















:lol:
:huillie:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

10 sep 2020, 13:15

lol
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 sep 2020, 13:30

Ja dat van die Mulan is lachwekkend, moet je betalen over je abonnement heen. En ik had al zo'n gevoel dat het een schijtfilm ging worden want dat vind ik tot nu toe van al die Disney remakes eigenlijk.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

11 sep 2020, 10:29

Er in december hoef je ook niet meer extra te betalen. Ik snap echt niet waarom mensen er geld voor neerleggen...
As easy to stop as it is to comprehend.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

12 sep 2020, 20:48

Ik ben net klaar met documentaire "Boby Robson More Than A Manager" op Netflix. Titel klopt, en das Bobby Robson nog underselling. Hij was een Engel in mijn ogen, na 't zien van deze documentaire. Leven van Paul Casgoine gered. Club als Newcastle United in de Champions League krijgen en een van beste cancer foundations in de hele wereld opzetten. Hij heeft mensen geholpen als Alex Ferguson en Ronaldo de echte Lima. De media in Engeland en Spanje waren genadeloos voor hem, hij bleef maar gaan. Zelfs twee titels met PSV in 2 jaar. Robson is een legende en een held. Raad deze film aan iedereen aan, zelfs mensen voetbal haten en of nooit kijken.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re: Het Grote Filmtopic

13 sep 2020, 18:14

Limoenlichtje schreef:
10 sep 2020, 07:35
Mulan (2020)

-snip-

En finally, de actiescènes zijn niet eens goed geschoten. Ik bedoel, kijk naar deze bullshit. Kijk ernaar.

-snip-
Die camera roll en editing, what the hell?! :lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

17 sep 2020, 20:52

The Devil All the Time (2020)

Ik hou op zijn tijd best van bleak films, maar fucking hell, dit is echt deprimerend. Het is gewoon een belachelijke non-stop onslaught aan moord, verkrachting, geweld en verderf zonder dat het echt een waardevolle boodschap of iets dergelijks heeft of interessant geschoten is en dus ook nog eens dodelijk saai is.

Goede cast en prima performances zoals verwacht, maar dat telt allemaal niet echt wanneer het kijken van de film zo'n enorm vervelende ervaring is.

1.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

18 sep 2020, 19:29

Babyteeth

Wat een film, die echt klappen en moker slagen uitdeelt. Dit is echt heftig man. Milla heeft kanker en heeft veel pijn. Haar moeder is zacht gezegd beetje kierewiet en haar vader is psychiater oa van haar eigen moeder. Erg indrukwekkende film. Mo/moses wordt subliem gespeeld door Toby Wallace en Milla zeer overtuigend Eliza Scanlen. Ik weet oscars zijn al jaren niet serieus te nemen maar als deze niet nominatie krijgt voor beste film en regie, weet ik niet meer wat wel.

8,5/10

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

20 sep 2020, 10:46

Limoenlichtje schreef:
17 sep 2020, 20:52
The Devil All the Time (2020)

Ik hou op zijn tijd best van bleak films, maar fucking hell, dit is echt deprimerend. Het is gewoon een belachelijke non-stop onslaught aan moord, verkrachting, geweld en verderf zonder dat het echt een waardevolle boodschap of iets dergelijks heeft of interessant geschoten is en dus ook nog eens dodelijk saai is.

Goede cast en prima performances zoals verwacht, maar dat telt allemaal niet echt wanneer het kijken van de film zo'n enorm vervelende ervaring is.

1.5/5
Ik heb Robert Pattinson niet eens gezien, toen was ik al in slaap gevallen. Bout film, ook zo'n stomme narrator die niks tot de verbeelding overlaat.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Het Grote Filmtopic

21 sep 2020, 11:55

Limoenlichtje schreef:
10 sep 2020, 07:35
Twee nieuwe releases, twee totaal uiteenliggende scores.

I'm Thinking of Ending Things (2020)

Eindelijk is hier een nieuwe Charlie Kaufman. Na een break is de regisseur/schrijver van Synecdoche, New York en Anomalisa en schrijver van Eternal Sunshine, Being John Malkovich, Adaptation., etc. terug met een nieuwe film en whoo boy, is het goed. Het is enorm lastig deze film te omschrijven zonder echt de weirdness aan te kaarten en een groot deel van het plezier van deze film is de weirdness en de puzzel, dus ik ga er dit ook vooral niet doen.

Het is een complete trip die de kijker zelf lekker laat puzzelen zonder ooit echt duidelijk te zeggen hoe de vork in de steel zit. De film speelt continu met perceptie van tijd, bevat referenties naar zowel andere films als literaire werken en gaat alle kanten uit op het spectrum van normaal naar gewoonweg bizar. Het is een film die je aan het denken zet en actief aan de slag laat gaan met wtf er zojuist gebeurd is, maar zodra je het door hebt klopt het gewoon allemaal.

Ik wil meer van dit soort films en niet de faux-ingewikkeldheid van een Nolan (die eigenlijk niet ingewikkeld is, maar gewoon heel slecht is in uitleggen van zijn concepten). Ik hield van iedere minuut van de film en toen ik na het kijken aan het nadenken was over wat het allemaal betekende begon ik er steeds meer van te houden. Dus hier kan eigenlijk maar één score voor gelden.

5/5
Echt een geniale film! Ik heb de film in 3 delen moeten checken wat wel een beetje jammer was, maar rede genoeg om 'm nog een keer te kijken. Het is ook een film die het herhalen zeker waard is omdat je er heel anders naar gaat kijken bij een tweede run.
Ik had pas vlak voor het einde door hoe de vork in de steel zat en tijdens de film heel vaak op het verkeerde been gezet.

Het is ook een film die een aantal mensen in onze kleine filmappgroep niet trok. Ik krijg de indruk dat het is omdat ze er erg passief naar keken. Je moet er heel open voor staan en actief naar kijken wil je je gram eruit halen.

Misschien zeg ik iets teveel voor degene die het nog willen ervaren, vandaar het volgende in spoilertags:
Als je me vraagt welke film me hetzelfde gevoel opriep,
Spoiler:
maar op een wat meer Hollywood-achtige manier, dan schiet A Beautiful Mind me te binnen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re:

03 okt 2020, 16:35

The Great Volunteer schreef:
18 sep 2020, 19:29
Babyteeth

Wat een film, die echt klappen en moker slagen uitdeelt. Dit is echt heftig man. Milla heeft kanker en heeft veel pijn. Haar moeder is zacht gezegd beetje kierewiet en haar vader is psychiater oa van haar eigen moeder. Erg indrukwekkende film. Mo/moses wordt subliem gespeeld door Toby Wallace en Milla zeer overtuigend Eliza Scanlen. Ik weet oscars zijn al jaren niet serieus te nemen maar als deze niet nominatie krijgt voor beste film en regie, weet ik niet meer wat wel.

8,5/10
Nice, ga er woensdag heen :7

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

03 okt 2020, 19:07

Is dat niet zo'n geforceerde tranentrekker a la The Fault in our Stars?

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

03 okt 2020, 19:56

Wapper schreef:
03 okt 2020, 19:07
Is dat niet zo'n geforceerde tranentrekker a la The Fault in our Stars?
Nee maar die vond ik nog beter XD :beam:


143. Afbeelding Scanners (David Cronenberg, 1981) :: 7.3
Met befaamde moment in horror wereld:
Spoiler:
Exploding head
144. Afbeelding My Octopus Teacher (Pippa Ehrlich, James Reed, 2020) :: 8.0
Geweldige film. De Octopus roelt in deze film _O_ :voldaan: :7
Mooiste momenten:
Spoiler:
Ging spelen met de vissen en de haai te slim af was door op zijn rug terecht te komen, geweldig.
145. Afbeelding Relic (Natalie Erika James, 2020) :: 6.7
Wel kickuh horror met demente oude vrouw/oma.
146. Afbeelding On the Rocks (Sofia Coppola, 2020) :: 5.0
Zonder BIll Murray was waarschijnlijk een 3 geworden, vond erg saai.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

06 okt 2020, 21:51

Waarom maakt Sofia Coppola naarmate ze ouder wordt alleen maar kuttere films?

Portrait de la jeune fille en feu (Portrait of a Lady on Fire) (Céline Sciamma, 2019)
Films over lesbische romances kunnen er niet genoeg zijn natuurlijk. Sowieso tof om te zien hoe een portret geschilderd wordt en het observeren geeft een leuke dynamiek tussen de hoofrolspelers. Mooie shots komen zo nu en dan voorbij en de Franse kust is ook een plaatje.

8/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re: Het Grote Filmtopic

07 okt 2020, 11:17

SmartTies schreef:
21 sep 2020, 11:55
Limoenlichtje schreef:
10 sep 2020, 07:35
Twee nieuwe releases, twee totaal uiteenliggende scores.

I'm Thinking of Ending Things (2020)

Eindelijk is hier een nieuwe Charlie Kaufman. Na een break is de regisseur/schrijver van Synecdoche, New York en Anomalisa en schrijver van Eternal Sunshine, Being John Malkovich, Adaptation., etc. terug met een nieuwe film en whoo boy, is het goed. Het is enorm lastig deze film te omschrijven zonder echt de weirdness aan te kaarten en een groot deel van het plezier van deze film is de weirdness en de puzzel, dus ik ga er dit ook vooral niet doen.

Het is een complete trip die de kijker zelf lekker laat puzzelen zonder ooit echt duidelijk te zeggen hoe de vork in de steel zit. De film speelt continu met perceptie van tijd, bevat referenties naar zowel andere films als literaire werken en gaat alle kanten uit op het spectrum van normaal naar gewoonweg bizar. Het is een film die je aan het denken zet en actief aan de slag laat gaan met wtf er zojuist gebeurd is, maar zodra je het door hebt klopt het gewoon allemaal.

Ik wil meer van dit soort films en niet de faux-ingewikkeldheid van een Nolan (die eigenlijk niet ingewikkeld is, maar gewoon heel slecht is in uitleggen van zijn concepten). Ik hield van iedere minuut van de film en toen ik na het kijken aan het nadenken was over wat het allemaal betekende begon ik er steeds meer van te houden. Dus hier kan eigenlijk maar één score voor gelden.

5/5
Echt een geniale film! Ik heb de film in 3 delen moeten checken wat wel een beetje jammer was, maar rede genoeg om 'm nog een keer te kijken. Het is ook een film die het herhalen zeker waard is omdat je er heel anders naar gaat kijken bij een tweede run.
Ik had pas vlak voor het einde door hoe de vork in de steel zat en tijdens de film heel vaak op het verkeerde been gezet.

Het is ook een film die een aantal mensen in onze kleine filmappgroep niet trok. Ik krijg de indruk dat het is omdat ze er erg passief naar keken. Je moet er heel open voor staan en actief naar kijken wil je je gram eruit halen.

Misschien zeg ik iets teveel voor degene die het nog willen ervaren, vandaar het volgende in spoilertags:
Als je me vraagt welke film me hetzelfde gevoel opriep,
Spoiler:
maar op een wat meer Hollywood-achtige manier, dan schiet A Beautiful Mind me te binnen.
Ik krijg mijn meisje er ook niet aan. Maar het moet je idd liggen, ken ook zat die Eternal Sunshine niet begrepen en vreselijk vonden.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

07 okt 2020, 11:31

Die van mij haakte ook af, maar dat is sowieso een boekenworm en een gematigde filmliefhebber.

Al vind ik Eternal Sunshine van ES wel beter en ook makkelijker. Kaufman is overigens alleen de schrijver van ES.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 okt 2020, 12:39

Die van mij is een boekenworm en film freak in 1. Tarantino fan, MCU fan, scorsese gaat er ook in. Maar dit soort mindfuck films dan weer niet. Horror ook niet.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

07 okt 2020, 12:47

Dit vraag om een 'post pics of gf' topic

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

07 okt 2020, 13:54

Dan wel eentje van voor de geboorte van mn kids :'D
R-Type schreef:
07 okt 2020, 12:39
Die van mij is een boekenworm en film freak in 1. Tarantino fan, MCU fan, scorsese gaat er ook in. Maar dit soort mindfuck films dan weer niet. Horror ook niet.
Sorcese en Tarantino kan ze wel waarderen, maar alles waar veel fantasie in zit -Marvel of Star Wars bijvoorbeeld-, dat kijkt ze niet. Nou ben ik niet rouwig om de Marvel films, daar vind ik zelf ook niks aan, maar een Back to the Future, come on! Hoort bij je opvoeding. Gamen (Nintendo) deed ze wel redelijk veel voordat ik met d'r ging, maar dat houdt dan ook op wanneer ze een paar keer op hun lazer krijgen van je met Mario Kart.
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

07 okt 2020, 16:10

Nou, we hebben vanaf de zomer wat, dus ze heeft nog niks hoeven poepen. Maar ik mag wel opschieten in dat geval, we worden 40..

Covid of niet, jagen gaat door.

Gamen, helaas die kan ik niet one uppen.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

07 okt 2020, 17:02

Yellow schreef:
07 okt 2020, 12:47
Dit vraag om een 'post pics of gf' topic
Afbeelding

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

07 okt 2020, 18:10

R-Type schreef:
07 okt 2020, 16:10
Nou, we hebben vanaf de zomer wat, dus ze heeft nog niks hoeven poepen. Maar ik mag wel opschieten in dat geval, we worden 40..

Covid of niet, jagen gaat door.

Gamen, helaas die kan ik niet one uppen.
Juist met COVID zit iedereen opeens met partner. Ook een babyboom staat te wachten door al het thuiszitten in mijn omgeving, dus je bent gewaarschuwd.
Ik zei overigens altijd na m'n 38ste hoef het niet meer, maar in december werd ik het alsnog op m'n 41ste. Maar blij dat het zo is gelopen. Ik had achteraf niet alle festivals, raves, vakanties etc. willen missen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

07 okt 2020, 20:50

Babyteeth (Shannon Murphy, 2019)
Mooie debuutfilm. Het was blijkbaar eerst een toneelstuk, en dat merk je wel, alles lijkt heel echt en de acteurs acteren vol overgave waardoor alles goed binnenkomt. Het is ook wat rauwer, wat ook komt waarschijnlijk omdat het een Australische film is. De film is gewoon een liefdesverhaal, maar vond hem wel vrij origineel. Het mannelijke hoofdpersonage is niet heel likeable, wat wel een beetje stoort, maar dat past wel bij het schurende van de film. Verder moet de film het wel ook vooral van het visuele hebben, en de muziekscenes zijn vooral goed.

9/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

09 okt 2020, 13:44

Yellow schreef:
07 okt 2020, 20:50
Babyteeth (Shannon Murphy, 2019)
Mooie debuutfilm. Het was blijkbaar eerst een toneelstuk, en dat merk je wel, alles lijkt heel echt en de acteurs acteren vol overgave waardoor alles goed binnenkomt. Het is ook wat rauwer, wat ook komt waarschijnlijk omdat het een Australische film is. De film is gewoon een liefdesverhaal, maar vond hem wel vrij origineel. Het mannelijke hoofdpersonage is niet heel likeable, wat wel een beetje stoort, maar dat past wel bij het schurende van de film. Verder moet de film het wel ook vooral van het visuele hebben, en de muziekscenes zijn vooral goed.

9/10
So that'as a first! Je geeft zowaar hogere beoordeling nog aan een film die ik al hoog beoordeel. Geweldig. Mooi ie zo goed bevallen is :snor: :1 :voldaan:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 okt 2020, 14:21

Ja had misschien even een dagje moeten laten zakken, maar hou van dit soort pure rauwe arthouse films

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten