Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

28 aug 2020, 16:58

Rolfgang schreef:
27 aug 2020, 22:37
Pattinson is een ijzersterke acteur op de Twilight franchise na. Ik durf zelfs wel te zeggen één van de beste acteurs van het moment.
Dat is het ook. Hij werd nog voornamelijk met die Twilight rotzooi in verband gebracht. Maar dat is ie allang ontstegen. Als Nolan het in je ziet zitten, dan ben je gewoon goed. Nolan's vorige posterboys waren Bale en DiCaprio. Branagh is trouwens ook weer uitstekend in Tenet.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

29 aug 2020, 10:03

Ik vind hem allang Twilight ontgroeid(heb heel Twilight nooit gezien) hij was erg goed in The Lighthouse, Good Time, The Rover, Cosmopolis, prima acteur hoor.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

29 aug 2020, 10:44

Twilight nooit gezien? Bella <3

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 aug 2020, 10:51

Kristen Stewart? :r

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

29 aug 2020, 17:38

Ironisch genoeg is Stewart de laatste tijd (heb ik van horen zeggen) eindelijk ook goed bezig met acteren. Ik heb alleen nog steeds nachtmerries van haar vertolking van Sneeuwwitje. Die speech was hilarisch om alle verkeerde redenen :lol:
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

30 aug 2020, 07:06

Kirsten Stewart is ook supergoed inderdaad. Enige niet-Franse actrice die een César (Franse Oscars) heeft gewonnen voor beste actrice. Kijk Clouds of Sils Marie of Personal Shopper.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 aug 2020, 21:19

Tenet

Not sure not sure what to think. Heb me vermaakt, wat van vinden. Weet gewoon echt niet. Washington en Pattison vind ik goed, Brannagh not so much.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

09 sep 2020, 13:05

Een film die in aanmerking wil komen voor een Oscar moet vanaf 2024 aan diversiteitseisen voldoen

"Een van de vier standaarden beschrijft de ‘representatie op het scherm’. Om daaraan te voldoen zou er bijvoorbeeld een significante rol moeten zijn voor een acteur van kleur, óf de cast moet voor minstens 30 procent bestaan uit ‘ondervertegenwoordigde groepen’, óf het verhaal moet daar om draaien."

That's it lads. Het ging al die kant op, maar vanaf 2024 is kwaliteit dan daadwerkelijk volledig ondergeschikt aan diversiteit (lees: over-representatie) in de filmindustrie. En nee, dit is geen artikel van De Speld :')

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 sep 2020, 13:14

De wereld is kapot.

Wat nou als het onderwerp van de film juist blanke mensen is?

Maarja who cares about the oscars/kalven anyway. Nu helemaal niet meer.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 sep 2020, 13:38

Dan harkt de nieuwe Dune film vast wat oscars binnen...


no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 sep 2020, 13:52

Oscar's zijnn zo 1994

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 sep 2020, 13:53

Maar voor groot deel van Hollywood/filmmakers nog wel een doel op zich lijkt me

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 sep 2020, 14:40

Mwah. Je wil natuurlijk vooral het liefst film een succes is in de box office en goede recensies krijgt. Zo in de hoop dat je als regisseur je volgende film iig gefinancieerd kan krijgen. Wat fucking lastig is want zelfs Richard Kelly oa van Donnie Darko en Southland Tales krijgt al jaren geen film van grond meer door gebrek aan financieen. De oscars zijn zowat pure random en of excuus prijzen. Ik heb Green Book gezien, goede film serieus hoor... Maar oscar voor beste film? Nee echt teveel van het goede, gebrek aan beter imo. Ik vond de nominatie al verrassend maar dat snapte ik nog wel enigzins.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

09 sep 2020, 14:53

Wapper schreef:
09 sep 2020, 13:05
That's it lads. Het ging al die kant op, maar vanaf 2024 is kwaliteit dan daadwerkelijk volledig ondergeschikt aan diversiteit (lees: over-representatie) in de filmindustrie. En nee, dit is geen artikel van De Speld :')
Kwaliteit is nooit een onderdeel geweest van The Oscars. Het is altijd een politiek spelletje geweest. Nu schuift het naar een andere politieke kant.


mensen die de oscars serieus nemen. lol.
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 sep 2020, 15:01

De oscars waren eerst een politiek spelletje van rechts?

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

09 sep 2020, 20:58

Nee, het was een politiek spelletje, niet in de zin van links of rehcts, maar internal hollywood dingen.

Als de Oscars om kwaliteit gingen had Leo niet gewonnen voor The Revenant maar voor Wolf of Wall Street. Het was 'zijn beurt'.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 sep 2020, 21:33

Hij had hem al bij The Aviator moeten winnen. Di Caprio heeft hem zoveel jaren te laat gekregen, dat het idd excuus truus OScar is.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

09 sep 2020, 23:33

The Departed sowieso, zijn beste rol

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

10 sep 2020, 07:23

The Great Volunteer schreef:
30 aug 2020, 21:19
Tenet

Not sure not sure what to think. Heb me vermaakt, wat van vinden. Weet gewoon echt niet. Washington en Pattison vind ik goed, Brannagh not so much.
Ik ben dinsdag voor 2e keer geweest omdat mijn date heel graag wilde, normaal ga ik nooit 2x. Ik vind het jammer dat ik een recap gelezen heb waardoor ik het hele plot snap (het is niet heel moeilijk btw, blijft ook blockbuster). Maar ik vond hem weer heel tof. Lekkere pacing, toffe muziek. Ik plaats hem boven Interstellar en Inception onder meer.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

10 sep 2020, 07:35

Twee nieuwe releases, twee totaal uiteenliggende scores.

I'm Thinking of Ending Things (2020)

Eindelijk is hier een nieuwe Charlie Kaufman. Na een break is de regisseur/schrijver van Synecdoche, New York en Anomalisa en schrijver van Eternal Sunshine, Being John Malkovich, Adaptation., etc. terug met een nieuwe film en whoo boy, is het goed. Het is enorm lastig deze film te omschrijven zonder echt de weirdness aan te kaarten en een groot deel van het plezier van deze film is de weirdness en de puzzel, dus ik ga er dit ook vooral niet doen.

Het is een complete trip die de kijker zelf lekker laat puzzelen zonder ooit echt duidelijk te zeggen hoe de vork in de steel zit. De film speelt continu met perceptie van tijd, bevat referenties naar zowel andere films als literaire werken en gaat alle kanten uit op het spectrum van normaal naar gewoonweg bizar. Het is een film die je aan het denken zet en actief aan de slag laat gaan met wtf er zojuist gebeurd is, maar zodra je het door hebt klopt het gewoon allemaal.

Ik wil meer van dit soort films en niet de faux-ingewikkeldheid van een Nolan (die eigenlijk niet ingewikkeld is, maar gewoon heel slecht is in uitleggen van zijn concepten). Ik hield van iedere minuut van de film en toen ik na het kijken aan het nadenken was over wat het allemaal betekende begon ik er steeds meer van te houden. Dus hier kan eigenlijk maar één score voor gelden.

5/5

Mulan (2020)

Mijn god Disney. Laten we deze review in stukjes zetten, want hier is zoveel op aan te merken, dus...

1) De ethische kwestie
Disney, you fucks. Als je zo nodig een film wil maken over China en deze ook in China wil filmen, film deze dan in ieder geval niet in een provincie die de laatste tijd/jaren in het nieuws is gekomen voor genocide, forced labour, het hebben van 're-education' camps (eigenlijk gewoon concentratiekampen). En zelfs al doe je dat, zeg er iets over, in plaats van je oren af te sluiten en te gaan 'La la la la la, ik hoor je niet! Concentratiekampen langs de weg? Niet gezien!'. Fuck man, toon wat menselijkheid.

2) De culturele kwestie
Het uitgangspunt voor Mulan was duidelijk: We willen een film maken die authentiek aanvoelt voor Chinees/Aziatisch publiek. Dus waarom doe je dit niet, Disney? Waarom heb je alleen maar blanke schrijvers en een blanke regisseur ingehuurd? Je weet dat inclusiviteit verder gaat dan de mensen die je voor de camera ziet, right?

Maar Jeroen, hoor ik jullie al zeggen (met een schuin oog kijkend naar het TV Series topic), je kan best met blanke schrijvers een 'authentiek aanvoelend' Chinees verhaal schrijven. Sure, okay, laten we dat als uitgangspunt nemen. Als je je research goed doet, kan dit. Laten deze schrijvers nou net absoluut hun research niet goed hebben gedaan.

Bewijsstuk A: Het feit dat de film als metaforisch ankerpunt een feniks gebruikt, en specifiek de mythe dat een feniks zichzelf verbrand en sterker herrijst uit de assen. Dit is geen Chinese mythe. In fact, Chinese mythologie heeft niet eens een vergelijkbaar concept in hun mythen. Chinese folklore kent twee (!) mythische vogels. Eentje is de Fenghuang, wat vaker wordt vergeleken met feniksen, en de ander is de Vermillion Bird, de Chinese vuurvogel. Die staan voor een hoop, maar één ding waar ze niet voor staan is resurrection en rebirth, dat is een ding dat exclusief verbonden is met de Westers Griekse mythe van de feniks. Oeps.

Je zou denken dat iemand in de productie dit heel simpel te Googlen verschil zou aankaarten, want het is een beetje lastig om te claimen dat je 'authentiek Chinees' bent als je vervolgens je hele film ophangt aan een mythe die niet eens in China voorkomt. Een beetje alsof je een Pocahontas film maakt, hier vervolgens een draak in stopt en doet alsof het de normaalste zaak van de wereld is in Native American folklore.

3) De technische kwestie
Maar hey Jeroen, dat het cultureel enigszins/compleet tonedeaf is en ethisch gezien ook niet okay is, betekent toch niet per se dat het een slechte film is? Heb het eens over de film zelf! Okay, laten we het hebben over de 'film zelf'. De film zelf is een overgeproduceerd, enorm slecht gefilmd, plezierloos wrak. Ik snap echt niet wat de gedachtegang van Disney was hiermee. "Hey, herinner onze film Mulan? Die film met die leuke pratende draak, de leuke nummers en de grappige karakters? Ja, we gaan die opnieuw maken maar zonder al die dingen."

Geen enkele van de karakters is boeiend, aan het einde van de film had ik nog steeds geen idee wie de meeste side karakters waren of waarom ik om ze moest geven. Mulan zelf is compleet ontdaan van haar agency. Waar haar hele weg in de oorspronkelijke film was dat ze op haar eigen kracht de beste werd en haarzelf moest bewijzen, hebben ze haar in deze nieuwe film letterlijk gewoon superkrachten gegeven. Dus in plaats van dat ze zichzelf op moet werken om de beste te worden, is ze als de beste geboren en moet ze dit om één of andere reden verborgen houden.

De villains zijn ongelofelijk one-note en missen elke diepgang en het is gewoonweg ridiculous dat de pratende draak uit de film is gehaald, want één van de vijanden is een magische transformerende 'heks'. Like come on, als je dat erin stopt kan je best ook een pratende draak in de film stoppen. Het schrijfwerk rammelt aan alle kanten, karakters doen compleet onlogische dingen gewoon omdat als ze logisch zouden handelen het plot niet zou werken. Het zit barstensvol geforceerd emotionele scenes die allemaal niet werken omdat je nul emotionele attachment hebt tot de karakters.

En finally, de actiescènes zijn niet eens goed geschoten. Ik bedoel, kijk naar deze bullshit. Kijk ernaar.

Wat de fuck is dit. En nee, dit is geen gevalletje 'ah, je pikt de ene slechte scène eruit'. Iedere willekeurige actiescène in de film is zo verwarrend geschoten. Ik kreeg er letterlijk op een gegeven moment hoofdpijn van.

Fuck deze film, ga er geen 21€ voor betalen, ga hem niet eens gratis kijken op Disney+. Dit is, samen met The Lion King, de slechtste film die DIsney in de afgelopen 10 jaar heeft gemaakt. Ik ben geschokt dat dit oorspronkelijk in de bioscoop zou uitkomen, want dit is nauwelijks acceptabel als VOD titel.

0.5/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 sep 2020, 10:02

Jeroen hoe bedoel je 21 euro? Was dat voor 2 kaartjes of 1?

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

10 sep 2020, 10:54

Mulan is niet in de bios gekomen vanwege COVID, dus is die te koop op Disney+ voor 21 euro (naast je abbo)

by the way, Jeroen. Ik hoop dat je hem illegaal gekeken hebt. Als je hebt betaald heb je genocide en police brutality gesupport en kan ik je nooit meer serieus nemen over deze topics.
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 sep 2020, 11:29

Serieus? 21 euro nog eens buiten je al bestaande DIsney Plus abbo, je bent GENAAID vriend :'( :')

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

10 sep 2020, 11:56

The Great Volunteer schreef:
10 sep 2020, 11:29
Serieus? 21 euro nog eens buiten je al bestaande DIsney Plus abbo, je bent GENAAID vriend :'( :')
Torrents are a pathway to many abilities some consider to be unnatural. :beam:

Nee, ik heb geen 21 euro betaald voor Mulan. Ik waarschuwde alleen mensen die wel zo gek zijn hier geld voor neer te willen tellen.
Wesley schreef:
10 sep 2020, 10:54
by the way, Jeroen. Ik hoop dat je hem illegaal gekeken hebt. Als je hebt betaald heb je genocide en police brutality gesupport en kan ik je nooit meer serieus nemen over deze topics.
Precies, buiten dat het gewoon een enorm slechte film is, is het moraal inderdaad ook niet okay hiervoor te betalen.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 sep 2020, 12:04

Gelukkig, als er iemand wel verstand heeft in deze gekke tijden, ben jij het wel!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten