Het Grote Filmtopic

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

26 feb 2023, 16:54

Yellow schreef:
25 feb 2023, 23:10
Wat vind je goed aan Stalker?
Alles
Is een top 2 film van mij allertijden.Heb hem 3x gezien ofzo.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

26 feb 2023, 19:57

En waarom vind je alles goed? :P

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

28 feb 2023, 16:36

Yellow schreef:
26 feb 2023, 19:57
En waarom vind je alles goed? :P
Waarom jij mij maar magere 6?
Hier ik :
Spoiler:
Deze recensie is gisteren geschreven en publiceer nu hier. Gisteren gekeken in middag tot begin avond:

Heb eind van middag en tot nu net, Stalker gegekekn! Wat een geniale regie en camerawerk om te beginnen. Dan weer uitzoomen, dan inzoomen. Geweldig hoe de vrouw van de Stalker begin en eind van de film in de camera praat zowat. De continue kleur wisseling van zwart /wit en sepia naar kleur zijn fantastisch. Het verhaal is heel goed uitgewerkt. Ik was lang niet altijd eens met de teksten van De Stalker, De Professor en de Schrijver maar ze maken erg veel dingen goed aan deze film. Ene keer vond ik de Schrijver mijn favoriete personage en dan weer de Processor en de Stalker. Het is heel mooi ❤️ hoe de eerste 45 minuten in sepia soort thriller zijn en mysterie met überhaupt de zone in te komen. Dat deel was al heel goed en vet. Daarna ervaren we de zone, Stalker is continue op zijn hoede. En waarschuwt de andere 2 maar vooral de Schrijver erg interessant en geniaal uitgewerkt plot. Ook mooi maakt alle drie de heren hebben een gekweld leven "Mijn hele leven is een gevangenis" de Stalker. "Je neemt wraak omdat ik 20 jaar geleden een keer seks had met je vrouw" de Processor en "Ik haat schrijven" de schrijver. Uiteindelijk op moment surpreme bij "de kamer" slaat twijfel om in verlammende angst bij alle drie. Waarom zijn we hier? Moeten we wel of niet naar binnen? Heeft iemand ooit geluk en liefde gevonden nadat ze kamer uitkwamen... Allemaal terechte en legitieme vragen. De zone blijft net als de kamer heel de film door een mysterieuze hogere aanwezigheid. Stalker is continu in angst maar zijn ze wel in gevaar geweest? Eigenlijk was het gevaarlijkste de zone überhaupt levend in komen. En toch heerst er constant consequent dreiging om dit alles heen, misschien verdrinken de mannen of komen ze de zone niet levend uit. De stalker begon bij aankomst in de zone niet voor niks "Niemand keert terug" en toch hebben zij dat wel gedaan. Het mysterie blijft hebben ze gewoon geluk gehad of is de kamer en de zone vooral gevaarlijk wat het met mensen hun geest doet ipv de omgeving zelf? Dit alles maakt Stalker een enorme maar niet hele snelle beleving. Andrej Tarkovski maakt films die hij zelf wilt als een echte kunstenaar niet voor de massa. En dat maakt hem een legende. Weet nog niet wat maar soswieo een hoog cijfer.''
Recensent-gegevens Wijzig Verwijder
Door Kyrill.
20x gelezen.

Kijkgeschiedenis
Blu-ray 21-05-2019 Huidige recensie
Internet 07-09-2007 Andere recensie
Gemiddeld cijfer: 8.5

Algemeen
Gemiddeld cijfer: 8.4
Gezien door: 196

Kijkverdeling
Graph

Navigatie
Film-overzicht

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

01 mar 2023, 14:50

Sorry maar wat een vage pretentieuze recensie voor een pretentieuze film. Heel verhaal, maar je zegt eigenlijk niks, net als de film.

Net alsof mensen voor het eerst iets kijken met wat betere cinematografie en filosofisch verhaal en dan gelijk maar tienen strooien.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

01 mar 2023, 16:39

Yellow schreef:
01 mar 2023, 14:50
Sorry maar wat een vage pretentieuze recensie voor een pretentieuze film. Heel verhaal, maar je zegt eigenlijk niks, net als de film.

Net alsof mensen voor het eerst iets kijken met wat betere cinematografie en filosofisch verhaal en dan gelijk maar tienen strooien.
Wat een onzin ;) ;)

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

02 mar 2023, 21:36

Tar



Geen korte zit, maar wel erg de moeite waard. Cate Blanchett is gewoon erg goed, dat is ze vrijwel altijd wel. Dat is alsof zeggen , morgen ga ik douchen in de ochtend....

Is zo vanzelfsprekend. Deze film speelt zich voornamelijk af in Berlijn, waar Lydia Tar(Cate Blanchett) een conductor is(dirigent). Ik vind het echt gaaf, je leert ook dingen over klassiek en composers als  Gustav Mahler.

Cijfer heb ik (nog) niet, ik vind het in ieder geval goede film. Spannende scene's, goed verhaal, regie en erg goed acteerwerk.

Gebruikersavatar
Folk
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
29 jan 2018, 10:16

08 mar 2023, 14:33

Cocaine Bear
Een B-film, die echt veeeel te braaf is. Ik snap de positieve recensies niet.

4/10

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

26 mar 2023, 17:15

The Graduate
2e keer dat ik de film kijk, classic blijft dit toch. We hebben het allemaal meegemaakt, je bent afgestudeerd en de buurvrouw wilt seks met alle gevolgen van dien. Hoofdpersonage is ook hetzelfde persoonlijkheidstype als mij (INTP), net als Donnie Darko, niet voor niets dat de films me aanspreken :)

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 mar 2023, 16:51

Wat schrijf jij rare recensies.....
INTP en Donnie Darko lekker random haha
Grappig fact Anne Bancroft Mrs.Robinson moet in de film veel ouder voorstellen dan Dustin Hoffman maar in echt verschillen ze maar 6 jaar.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

27 mar 2023, 16:55

Zegt Karel... Maar klopt idd. Ik was in Karel modus ;) Maar op zich grappige manier van films uitzoeken, hoewel het nu compleet toevallig was deze.
The Great Volunteer schreef:
27 mar 2023, 16:51
Grappig fact Anne Bancroft Mrs.Robinson moet in de film veel ouder voorstellen dan Dustin Hoffman maar in echt verschillen ze maar 6 jaar.
Ja zo jong lijkt hij ook niet in deze film.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 mar 2023, 17:11

Prima broer :)
Geef je groot gelijk, hoe vaker in karel mode hoe beter :snor: :voldaan: :1

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

30 mar 2023, 13:33

John Wick 4



Voor mij echt veels te lang, toch zkr  leuke/toffe dingen zoals Arc de Trimomphe vecht scenes /schiet met al die rjdende auto's en standpunt in dat huis is tof. Heb me zeker wel vermaakt maar ben blij over is voor nu;



7/10



Gistern afgekeken



Monthy Python And The Holy Grail



Vind hem nu vele malen grappiger, toffer en beter dan vroeger.



10/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

03 apr 2023, 22:02

Hunt



Gezien, wat een geweldige en fantastische Koreaanse spionage actie/thriller/achtbaan rit. Niet normaal, echt een super toffe film, je verveelt je echt gewoon geen seconde. Een van de beste actie/spionage/thrillers die ik de laatste jaren gezien heb. ben helemaal overdonderd. Het steekt echt goed in elkaar, geen scene is ook maar overbodig in welk opzicht dan ook.

Lee Jung Jae van Squid game speelt de hoofdrol en doet de regie. Squid game kon mij niet bekoren maar dit vind ik echt fenomenaal. 



9/10

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

08 apr 2023, 17:52

The Killing (Kubrick, 1956)
Lang niet zijn beste, eigenlijk zijn zijn later films veel beter. De film draait vooral om de voorbereiding naar het einde toe, een overval op een paardenrenbaan, waarbij er een leuke plotwending is, maar ook niet heel meer dan dat. Verder zijn de dialogen vaak echt gortdroog en de commentator gaat ook een beetje op je zenuwen werken.

7/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

09 apr 2023, 17:51

Mario film

Geweldig echt super tof en goed. Erg loyaal en trouw aan source material. Echt een top film, enorm genoten

8,5/10

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

09 apr 2023, 18:57

Ben benieuwd, ga woensdag heen en heb er zin in :voldaan:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 apr 2023, 05:48

John Wick 4

Toffe shit al zijn sommige vecht scenes te lang. Wick is nu ook een soort supermens geworden ofwel actieheld, komt nagenoeg overal ongeschonden vanaf.

7/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

15 apr 2023, 22:29

Suzume

Makoto Shinkai maakte eerder al Your Name en 5 Centimeters per Second. Ook Suzume is een indrukwekkende, emotionele en avontuurlijke film. De kleuren en beelden zoals bij zijn eerdere films zijn echt schitterend. Suzume de hoofdrolspeelster is jong, toch niet bang voor de dood, en reist heel Japan over met een pratende stoel in achtervolging van een kat. De film heeft thema's als trauma en verliezen van een moeder, regelmatig naar voren komt. Acteerwerk is goed, en er wordt serieus en respectvol omgegaan met moeilijke thema's. Ook is de film erg grappig en zitten er veel spannende scènes in. Wat mij betreft kan en mag Shinkai met deze en zijn eerder films met gemak meten met Ghibli films.

9/10

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

23 apr 2023, 21:00

Alien (Ridley Scott, 1979)
Werd ook maar eens tijd. Gewoon pure suspense, haast tot in perfectie uitgevoerd. Het draait om de stille en trage momenten waarbij je denkt wanneer komt hij nou, en dan BAM... er valt iets op de grond. De film doet dat zo goed dat je eigenlijk de hele film op het puntje van je stoel zit. Verder is het een visueel prachtige film waarbij ook veel visueel verteld wordt.
Spoiler:
Leuk detail is dat uiteindelijk Ripley (verbastering van Ridley) overleefd. Is de regisseur Ridley Scott hier uiteindelijk het perfecte organisme? Maar dat zie je natuurlijk ook van mijlenver aankomen, zij is de gene die het meest intelligent is (zo vertrouwt ze de robot bijv al niet) en de enige die de routines wilt opvolgen.
Ik kreeg ook sterke Matrix vibes op sommige momenten. Weet verder niet of The Matrix hier zijn inspiratie uit gehaald heeft of uit andere films, maar zal sowieso veel invloed hebben gehad op andere films.

Enige wat er op aan valt te merken is de crew die eerder uit de jungle lijkt te komen dan uit een science-fiction film. Maar de film komt dan ook uit 1979. Wat acteerwerk betreft spring de film er ook niet per se uit, behalve Sigourney Weaver. Rest lijkt gewoon van de straat geplukt haha.

10/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

26 apr 2023, 10:13

Ik vind Aliens nog net wat beter. Is wel minder suspense, ze vechten tegen een heel leger, maar actie tot in de perfectie uitgevoerd en ook nog wel spannend.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 apr 2023, 22:19

John Wick IV

Duurt ie te lang? ja. Is ie goed? ja. Ik vind ook dat een film als dit best een uur ingekort mag worden. Uiteindelijk heb ik het wel gezien en wil ik naar het einde toe. Die scene bijv. op de staircase was gewoon te veel.

Shazam 2

Wat een boutfilm. Kinderachtige sequel terwijl het origineel gewoon grappig was. Shazam 2 slaat de plank volledig mis en schiet door in slechte CGI. Enorme box office bomb ook. Mijn hoop is gevestigd op The Flash.

Scream VI

Leuk. Ik vind Scream altijd wel leuk, behalve 2 en 3 dan. Alleen overleven in dit deel wel erg veel personages een barrage aan messteken. Speelt een beetje op safe, zitten wel wat toffe kills in.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

29 apr 2023, 21:36

Scream 2 niet leuk? De fuck?! Ik kan 3 best begrijpen (al vind ik het zelf een echt geweldige comedy), maar 2?!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

29 apr 2023, 22:07

Scream 2 vond ik na deel 1 echt een schijtfilm. Misschien dat ie nu meevalt om dat alle sequels ridicuul zijn, maar destijds vond ik het een teleurstelling.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

05 mei 2023, 11:29

Guardians of the Galaxy 3



Ik heb gelachen, genoten en gehuild. Emotioneel en drama wise is deze echt onwijs goed. Alles draait om Rocket en dat pakt goed uit. Hij en zijn vriendjes van vroeger worden erg goed uitgewerkt en je voelt echt met ze mee. En de soundtrack wauw werkelijk geniaal.

Ik vind dit dan ook echt toffe en goede film.



8/10

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 mei 2023, 22:00

Evil Dead Rise

Twee klachten eigenlijk, amper echt creatief camera werk, film is redelijk standaard geschoten met af en toe een flinke dutch angle, maar dat is het ook echt. En geen cameo van Campbell (behalve volgens mij zijn stem op één van de platen na). Verder was de film exact wat ik ervan wilde hebben, en tevens gaf het meer door iets echt compleet nieuws te geven met de wel bekende formule. Echt gigantisch van genoten en kan niet wachten om te kijken of ze meer gaan doen met de serie weer, de TV show is ook alweer bijna vijf jaar geleden gevanned ( :( ).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten