Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jun 2022, 13:50

Het is een Bruckheimer productie. En juist die cringe en onlogischheden (zoals het jatten van een F14) was wat ik in een Top Gun sequel wilde zien. Vergeet ook niet, voornamelijk practical effects. Het is een 90s blockbuster die in deze tijd is uitgekomen. Tegenwoordig is het allemaal CG, inclusief, pretentieus en politiek correct. Top Gun 2 laat wel de enemy in het midden volgens mij, het zijn geen Russen ofzo, maar verder vond ik niet dat de film concessies deed. Ik vind hem beter dan het origineel, en dat is tegenwoordig wel een prestatie.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

07 jun 2022, 16:36

Kan je op je spoilers letten aub Duracel

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

10 jul 2022, 06:01

Thor: Love and Thunder

Thor Ragnarok is één van de beste MCU films en ik ben in het algemeen groot fan van Taika Waititi, dus mijn verwachtingen waren hoog... en het is volkomen shit.

Thor: Love and Thunder is een dramatische film. Één van de minst grappige komedies die ik ooit heb gezien en een volkomen zielloos product. Absoluut één van de allerslechtste MCU films ooit en ik ben honestly geschokt dat Taika Waititi, regisseur van meesterwerken zoals Boy, Hunt for the Wilderpeople en What We Do in the Shadows, iets kan maken dat zo inspiratieloos en humorloos is.

Dit sucked.

1/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Legendary
Lv4
Berichten: 488
Lid geworden op:
30 jul 2017, 20:56

15 jul 2022, 11:20

Heb anders toch behoorlijk vaak gelachen in de filmzaal. Het is zeker geen meesterwerk, maar echt slecht zou ik het zeker niet noemen. Juist de humor vond ik het nog het beste aan de film. De rest was okish. Wel is Ragnarok in mijn herinnering beter, maar ik zou dit nog steeds een 7.5 geven oid.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 jul 2022, 21:34

Jurassic World: Dominion

Het is allang bekend dat World een vrij hersenloze en veilige blockbuster is vergeleken met het origineel. Dus mijn verwachtingen waren niet hoog, zeker niet omdat ik Fallen Kingdom echt ruk vond. Dominion is wat mij betreft de leukste van de 3. Er valt veel op aan te merken, de terugkeer van Grant en Ellie is nostalgisch maar hun subplot is nogal brak,
Spoiler:
Al die onzin over die Locusts die de oogsten ruineren en de globale voedselvoorraden bedreigen boeide me totaal niet. Maar dat is waarvoor Ellie in de eerste plaats opgetrommeld wordt en Alan probeert mee te krijgen.


Voor de rest wel mee vermaakt, vond de set piece in Malta eigenlijk best goed. Met het einde heb ik ook wel vrede. Het is goed zo. Lekker kappen met deze franchise.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

19 jul 2022, 21:11

Love and Thunder is niet goed, maar echt een kutfilm wil ik het ook niet noemen. Het is een zootje, en het moge duidelijk zijn dat hij Ragnarok bij lange na niet haalt. Maar dat komt ook omdat Ragnarok bijv. Planet Hulk er in had verwoven, Hela was een toffe enemy, een persoonlijke vijand voor Thor en Loki was natuurlijk grappig. Ragnarok had een veel betere flow en was beter ge-edit.

Ik vind Thor 4 een mid-tier Marvel film. Ik zou hem niet gauw opnieuw kijken en ben hem vast snel weer vergeten, maar vond hem net aan het aanzien waard.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

01 sep 2022, 12:57

Donnie Darko (Richard Kelly, 2001)
Mijn favo film, inmiddels al zo'n 5 x gezien, dit keer op groot scherm in de open lucht cinema. Weer vooral een bevestiging hoe goed deze film is, en het viel mij op dat elke scene gewoon goed/interessant is. Het aantal grote acteurs die nog nauwelijks bekend waren is ook tof, van Drew Barymore tot Patrick Swayze tot Seth Rogen (!), en ook Jake Gyllenhaal speelt vrij goed al. De soundtrack met verschillende eighties classics draagt perfect bij aan de sfeer. De film raakt vrij diverse thema's, van toeval/vrije wil tot tijdreizen, de dood, politiek en vervreemding. Ik had het idee weer nieuwe dingen te zien, maar blijkbaar was dit niet de extended cut. Snap het plot nog steeds niet 100%, maar de vele interpretaties die de film kan hebben maakt hem juist goed. Onvoorstelbaar dat Richard Kelly erna alleen maar kutfilms heeft gemaakt.

10/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

03 sep 2022, 22:04

Spider-Man 2

De Raimi film dus. Deze is zooo goed. Hij heeft na het MCU geweld totaal niet ingeboet, integendeel, deze film kakt over de Tom Holland Trilogie heen. En Toby, die ik nooit zo veel aan vond, dig ik ergens wel. Hij komt menselijk over, en niet ADHD. Eigenlijk is Tom Holland de minste Parker want Garfield was ook gewoon goed ware het niet dat hij in kutfilms gecast was.

Anyway Spider-Man 2 is beter dan het gros van MCU films uberhaubt. Dit is veel minder green screen, veel rustiger opgebouwd, betere vecht scenes. Kijkt leuker weg dan die tegenwoordig wel erg obvious videogame actie. Neem die actiescenes van Thor laatst (zoals in het begin met Welcome to the Jungle), het is zo robotisch en nep dat het je gewoon geen flikker doet.

Last Night in Soho

Edgar Wright, dus ik verwachtte een stijlvolle film vol met treffende muziek. Dat klopt zeker. Vond de eerste helft leuk, maar kon mijn aandacht er niet altijd even goed bijhouden. De film komt nogal traag op gang. Maar het betaald zich wel uit, want de 2e helft en ook de twist vond ik eigenlijk erg leuk. Baby Driver kijkt wat fijner weg en komt wat beter op gang, maar Soho is wederom een audiovisueel genot van Wright.

Goede rol van Diana Rigg ook, het zou haar laatste zijn.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

22 jan 2023, 22:54

Avatar: The Way of Water
Wat een boutfilm, wel mooie beelden. Jammer dat er geen verhaal in zit.

1/10

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

23 jan 2023, 16:00

Kort maar krachtig :lol:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

23 jan 2023, 21:08

Shadow schreef:
23 jan 2023, 16:00
Kort maar krachtig :lol:
Zei je vrouw vannacht ook :1 :lol:

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

24 jan 2023, 22:14

Ach, het word tenminste tegen mij gezegd :'D

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

24 jan 2023, 22:28

Is wel een compliment als je met een kleine pik nog krachtig genoemd wordt...

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

25 jan 2023, 19:30

Ik heb een hekel aan Avatar. En vrijdag ga ik naar 2. Ik heb 1 opgezet, viel in slaap. Ik vind het gewoon weinig aan. Zonder de 3D blijft er weinig over en wat ik nog het meest spijtig vind is dit alles wat Cameron de laatste 15 jaar heeft zitten maken.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

25 jan 2023, 20:46

Yellow schreef:
24 jan 2023, 22:28
Is wel een compliment als je met een kleine pik nog krachtig genoemd wordt...
Grote pik=/=krachtig?
Of wel?

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re:

25 jan 2023, 21:37

R-Type schreef:
25 jan 2023, 19:30
Ik heb een hekel aan Avatar. En vrijdag ga ik naar 2. Ik heb 1 opgezet, viel in slaap. Ik vind het gewoon weinig aan. Zonder de 3D blijft er weinig over en wat ik nog het meest spijtig vind is dit alles wat Cameron de laatste 15 jaar heeft zitten maken.
Ik wil gewoon Alita Battle Angel 2, is dat te veel gevraagd Jim?! :'(

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

26 jan 2023, 07:26

Yellow schreef:
24 jan 2023, 22:28
Is wel een compliment als je met een kleine pik nog krachtig genoemd wordt...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

Re: Re:

27 jan 2023, 14:14

The Great Volunteer schreef:
25 jan 2023, 20:46
Yellow schreef:
24 jan 2023, 22:28
Is wel een compliment als je met een kleine pik nog krachtig genoemd wordt...
Grote pik=/=krachtig?
Of wel?
Nee das waar, beetje zoals een kleine sumoworstelaar van een halve meter ook nog heel krachtig kan vechten tegen een beer van 3 meter

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

27 jan 2023, 23:19

Ik ben bij Avatar 2 geweest, en misschien door mijn lage verwachtingen, maar ik kwam er wel goed doorheen. Hij duurt te lang? ja. Want het is een simpel revenge plot, eigenlijk herhaalt het gewoon deel 1. Miles komt terug als Avatar voor een 2e attempt. Nu vluchten ze voor hun naar een water Navi tribe en worden ze daarin opgenomen (ook herhaling, in 1 is het Jake in zijn Navi avatar die opgenomen wordt bij de reguliere Navi). En dan kakt de film flink in, dat hele stuk boeide me niet en ik zat eigenlijk aan Free Willy te denken. Op het einde wel weer leuke actie. Deze film kan makkelijk in de helft van het aantal speelminuten want zoveel gebeurt er niet. Maar goed, ze wilden die nieuwe tribe gestalte geven. Thuis zou ik hem een stuk slechter vinden, want het is voornamelijk de 3D die ik tof vond. En ik heb een hekel aan 3D, maar eerlijk is eerlijk, Avatar is wel een van de weinige films die werkt in 3D. Wat dat betreft is 3D voor mij altijd Avatar, Dredd 3D en Hugo gebleven. Meestal kies ik de 2D showing, maar voor deze niet.

Wel vind ik Avatar 2 beter dan 1. En Alita 2? Natuurlijk. Alita was geweldig.

Gebruikersavatar
Oversoul
Lv6
Berichten: 1306
Lid geworden op:
20 jul 2017, 06:54

30 jan 2023, 00:01

Puss in Boots: The Last Wish.

Dit is gewoon uit het niets een fenomenale flick en de beste animatiefilm in een decennium. Alles is goed vlot, creatief, grappig, mooi etc etc.

Ik heb eigenlijk geen enkel kritiekpunt.

Aanrader.
Switch FC SW 7416-1174-5034

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

18 feb 2023, 11:42

Antman 3

Ik ben al een tijdje uit de hele MCU gebeuren, heb na Loki of Hawkeye geen serie meer gezien. Wakanda Forever ook niet en wel meer niet. Goed, we kregen kaarten voor Antman 3, een van de kutste Avengers. Dus dat wordt wel leuk toch?

Nee. Antman 3 sucks. Eigenlijk de hele eerste helft zat ik aan andere dingen te denken. Dan komt Kang en dan wordt het eventjes leuk maar Kang herhaalt steeds hetzelfde riedeltje. De film is nagenoeg volledig green screen, en je ziet gewoon dat er problemen in die business zijn (qua workforce etc), waar je vroeger over decennia een groei zag in kwaliteit, is deze CG slechter dan een film van pakweg 10 jaar geleden. Het ziet er gewoon echt niet uit met als dieptepunt MODOK. En daardoor boeit de combat ook weinig, alsmede de world building. Wat maakt mij het nou uit wat er met die wereld en karakters gaat gebeuren.

Nee, geef mij maar een The Batman. En hopelijk wordt Shazam 2 wat, want ik vond de eerste legit vermakelijk.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

19 feb 2023, 13:54

The Whale

Brendan Fraser , Saidi Sink en Hung Lao zijn fenomenaal goed in deze emotionele drama film. Al snel merk je dat mensen gelijkwaardig of dieper in de put/shit als bij Requiem for a Dream, tevens van Darren Aronofsky. Saidi Sink speelt de keiharde, savage en gemene tiener dochter Ellie van Charlie(Brendan Fraser) die echt gruwelijk dik is. Charlie heeft Ellie en haar moeder al heellang geleden verlaten omdat hij homo relatie kreeg met een van zijn mannelijke studenten. Hung Lao is echt super goed als de caretaker/verzorgerrlie. Online gaat het over da dit de comeback vcan Frase ris. Ik vind het ook de comeback van Aronofsky als regiss regisseur. Dit is na The Fountain en Requim for a Dram alweer dew 3e fiom van hem die ik een 10/10 waard vind.
Heb echt onwijs moten huolen en vaak ook. Excuus mijn oude laptop kan blijkbaar surfen/tyupen en tegelijk FM 23 aan staan niet meer handelen vanaar d eslechte spelling.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

25 feb 2023, 19:25

Stalker (Andrej Tarkovski, 1979)
'There's art that makes complex ideas simple and art that makes simple ideas complex'. Stalker is voor mij helaas het laatste. Stond al even op m'n lijstje om een Tarkovski te kijken. Ik hou van pretentieuze films, maar dit gaat mij toch een stap te boven. De film heeft losse elementen die op zich wel goed zijn. Visueel is het sowieso interessant, hoewel na een tijdje komen de mooie putten en tunnels je ook wel een beetje de strot uit. Dan heb je vooral de filosofische dialogen die de film enigzins boeiend maken. De combinatie van deze elementen vind ik alleen niet heel erg geslaagd of van toegevoegde waarde, en daar draait het medium film voor mij dan om. De film kabbelt heel traag voort en is vooral heel erg saai eigenlijk, en ik heb vaak niet eens door welk personage nou wat zegt. Verder doet het verhaal vooral heel erg complex, maar dat is het nou niet echt ofzo. Typisch een film voor pretentieuze filmliefhebbers, want de hoge noteringen op IMDB en Moviemeter zijn verbazingwekkend.

6/10

The Banshees of Inisherin (Martin McDonagh, 2022)
Droge humor, mooie Ierse landschappen en een komisch en origineel verhaal dat langzaam in een lugubere film veranderd. Heerlijke film :)

8/10

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

25 feb 2023, 21:03

Yellow schreef:
25 feb 2023, 19:25
Stalker (Andrej Tarkovski, 1979)
'There's art that makes complex ideas simple and art that makes simple ideas complex'. Stalker is voor mij helaas het laatste. Stond al even op m'n lijstje om een Tarkovski te kijken. Ik hou van pretentieuze films, maar dit gaat mij toch een stap te boven. De film heeft losse elementen die op zich wel goed zijn. Visueel is het sowieso interessant, hoewel na een tijdje komen de mooie putten en tunnels je ook wel een beetje de strot uit. Dan heb je vooral de filosofische dialogen die de film enigzins boeiend maken. De combinatie van deze elementen vind ik alleen niet heel erg geslaagd of van toegevoegde waarde, en daar draait het medium film voor mij dan om. De film kabbelt heel traag voort en is vooral heel erg saai eigenlijk, en ik heb vaak niet eens door welk personage nou wat zegt. Verder doet het verhaal vooral heel erg complex, maar dat is het nou niet echt ofzo. Typisch een film voor pretentieuze filmliefhebbers, want de hoge noteringen op IMDB en Moviemeter zijn verbazingwekkend.

6/10

The Banshees of Inisherin (Martin McDonagh, 2022)
Droge humor, mooie Ierse landschappen en een komisch en origineel verhaal dat langzaam in een lugubere film veranderd. Heerlijke film :)

8/10


Ik vind jou minder leuk dan ik dacht..... :'(

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1806
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

25 feb 2023, 23:10

Wat vind je goed aan Stalker?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten