Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 sep 2023, 19:43

Oh, is ook niet alsof ik mij aangevallen voelde hoor. Zijn best wat films waar ik laat aan toe ben gekomen, shit komt vroeg of laat vanzelf wel :P

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

27 sep 2023, 08:30

Only God Forgives

De Thaise Politie Agent _O_

Dit is al de 3e of de 4e keer dat ik deze film gezien heb. Nu op HBO Max. Ryan Gosling is zoals vrijwel altijd geweldig. Ik ben zelf nog nooit in Thailand geweest, degene die er wel zijn geweest zullen allicht als nog schrikken en huiveren van deze film. Nicolas Winding Refn is in mijn ogen geweldige regisseur een van mijn favorieten allertijden.

Deze film krijgt slechte recensie's maar ik trek me daar niks van aan. Ik heb hem al eens een 9,5 en een 10,0 gegeven.

Nu ga ik voor een



9/10

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 okt 2023, 22:15

The Creator

Voorspelbare film, slecht ge edit. Duurt vrij lang maar gaat van de hak op de tak en veel logica is er niet. De plottwists zie je ook al van mijlen ver aankomen. Muziek keuze ook slecht. Acteerwerk mwah, John David Washington speelt net als in Tenet, vrij kleurloos. Hij heeft niet de range van zijn vader.

Maar audiovisueel is het wel mooi. Gemaakt op budget van 80m, en het tuft over de MCU films van de laatste paar jaar heen.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

13 okt 2023, 23:34

Saw X

Wat een bizarre film in de Saw line-up. Het eerste deel neemt zichzelf oprecht serieus als een drama van een man wie hulp probeert te krijgen voor zijn hersen tumor. Een groep sessie met mede patienten, een experimentele drug coctail en meer, je hebt het. Het moment dat John erachter komt dat ze hem in de zeik hebben genomen is oprecht hilarisch dom (spoiler, hij vind een chirurgische demonstratie DVD) en de rest is typisch Saw taferelen.
De film heeft de focus de gehele tijd op John, en vanaf halverwege de film op zijn relatie met Amanda en serieus, dit is waarschijnlijk de meest interessante film in de serie sinds 2, mogelijk zelfs sinds de eerste naar mijn mening. Het laat het personage echt zien en het is zoveel beter dan de honderd waardeloze flashbacks om hem terug te blijven brengen.
Ik kijk uit naar wat ze ook van plan zijn om te doen met de volgende film, want als ze meer van dit geven, dan ben ik er volledig voor.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

16 okt 2023, 21:00

Past Lives 



Echt een aanrader, schitterende film. Er is gewoon niks wat ik hier niet goed vind. Gaat over jongen en meisje van 12,in Korea die elkaars jeugdliefde zijn. Zij gaat emigreren Korea uit, twaalf jaar later proberen ze elkaar te vinden /in contact te komen. Is een regie debuut van Celine Song, is niet te merken. Film heeft prachtig camerawerk, goede tidjssprongen, en mooi en ingetogen acteerwerk en erg goed verhaal. Deed me nog enigszins denken aan mix van Boyhood en Before Sunrise

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

20 okt 2023, 19:33

Killes of the Flower Moon

De nieuwste van de grootmeester, Scorsese. Geweldige film, met een werkelijk sublieme De Niro. Die man wil blijkbaar alleen nog zijn best doen als Scorsese aan het roer staat. Film van het jaar weet ik niet, ik vond Oppenheimer ook heel sterk al is die film wel wat gelikt als Blockbuster zijnde. Killers is rauwer.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

29 okt 2023, 15:21

Barbie (Greta Gerwig, 2023)
Het enige wat ik met Barbie heb is dat m'n zus er vroeger mee speelde, en ik speelde natuurlijk weleens mee. Maar vooral de regisseur van de leuke en originele film Lady Bird, maakte dat ik enigszins vertrouwen had in een goede film. Het begint erg leuk met de voorstelling van de Barbie wereld, de doorzichtige huizen, Barbie die uit glazen drinkt waar niks in zit toveren een voorzichtige glimlach op je gezicht. Ken die Barbie probeert te versieren, maar helaas is het altijd ladies night in Barbieworld. Tot zover een grappige en leuke opzet van de film. Vanaf het moment dat Barbie in de echte wereld komt gaat het wat mij betreft bergafwaarts. Op zich vind ik het knap hoe er van een speelpop een enigzins leuke en aantrekkelijke film is gemaakt, en het idee van de twee werelden is leuk gevonden. Maar dingen als dat Barbie op haar kont wordt geslagen op Venice Beach, alle CEO's bij Matel zijn natuurlijke witte oude mannen en Barbie is het centrum van al het kwaad wat gezorgd heeft voor het beeld wat we nu van vrouwen hebben is voor mij allemaal iets simplistisch gedacht. Prima dat je een feministische film wilt maken, maar doe het dan met wat meer diepgang of iets meer humor. Ja die humor was er, en het wordt enigszins met satire gebracht, maar dat loopt zo in elkaar over met de daadwerkelijke boodschap, dat je soms niet meer weet of het nou satire is of niet. De film maakt ook wel duidelijk naar het einde dat er wel degelijk een hele duidelijke boodschap in zit. Of je het daar mee eens bent of niet, het had allemaal wat subtieler gemogen. Verder zit de film ook vol met leuke ideeën, maar dat is het ook een beetje, dat de film veel te veel verschillende dingen probeert te doen en je op een gegeven moment niet meer weet waar je nou naar zit te kijken, voor zover er überhaupt iets van een verhaal in zat, of echt binding met de (vooral menselijke) karakters ontbreekt ook.

Margot Robbie is natuurlijk perfect gecast en brengt de film naar een hoger niveau. Ik heb een groot zwak voor Ryan Gosling, hoewel hij niet de beste acteur is, maar dit is niet zijn film en het voelt alsof dit voor hem een moetje was in plaats van een passie project. Een film waarin vrouwen de macht hebben biedt op zich bijvoorbeeld al veel potentie, zoals je in het begin zag, en dat zou bijvoorbeeld een leuke insteek zijn geweest, maar de film probeert gewoon veel te veel verder, en zo is er weer een film/serie die slachtoffer wordt van het teveel politieke boodschappen erin willen verwerken. Had de film volledig satirisch gemaakt als bijv. Don't Look Up of wat meer subtieler als The White Lotus, met wat meer focus en dit had op zich een hele goede film kunnen zijn.

Ik geef het een krappe voldoende voor de leuke ideeën en de productie is verder goed gedaan 6/10

no avatar
AkaRasty
Lv0
Berichten: 1
Lid geworden op:
10 aug 2022, 15:58

Re: Het Grote Filmtopic

06 dec 2023, 13:54

De huid van het gezicht speelt echt een grote rol in wat voor soort eerste indruk we op een persoon creëren. Maar het is net zo belangrijk om niet te vergeten om voor jezelf en je huid te zorgen. Dit kan altijd worden onthouden dankzij de cosmetica op deze Skinlist site. Het geeft een echt volumineuze gladheid aan de huid en hydrateert het

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 dec 2023, 21:42

Klinkt als een oscarwaardige film.

Anyway,

Godzilla Minus One

Fucking meesterwerk. De beste Godzilla en een van de betere films die ik dit jaar heb gezien. Budget van 18 miljoen maar het put bijv. Antman etc to shame.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 dec 2023, 08:56

Ik zal de film vanavond checken, ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

09 dec 2023, 21:00

Ja hij is goed. Movie of the year. Moest af en toe bijna een traantje laten. En dat Japanse vrouwtje is HSJ approved.

Moet Killers nog checken tho.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

10 dec 2023, 16:00

Het acteerwerk is ontzettend overtuigend dat, ook al snap je de taal niet, je ziet wel hun pijn en verdriet. En vergeet de onderliggende soundtrack niet. Die hoofdrolspeler en die vrouw met die baby spelen echt heel goed. En Tachibana de monteur ook.

Nee, ik denk dat ik Godzilla op 1 zet dit jaar. Hij kijkt beter weg dan Killers en is constanter dan Oppenheimer. En ik neem ook het gebruikte budget in rekening, lol 10% van MCU flicks.

Kaiju en actie regisseurs; let goed op. Dit is een enorm goed voorbeeld van hoe het moet. Overdaad schaad, de actie die er is, is treffend en niet non-stop.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

10 dec 2023, 23:36

The Boy And The Heron

Ga dat zien!! Hayao Miyazaki wordt volgende maand 83!! De man kan het nog steeds. Ik vind dit echt schitterende film over jongen, die zijn moeder heeft verloren (geen Spoiler zie je meteen gelijk in de film) ik heb echt twee uur lang geboeid zitten kijken, is gewoon ontzettend goed en indrukwekkend. Komende dagen en nachten nadenken, waar deze in mijn top 30 of hoger gaat komen, van mijn favoriete films allertijden.

10/10

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

11 dec 2023, 19:23

Wil die erg graag zien in de bioscoop, heel erg benieuwd! :voldaan:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

13 dec 2023, 08:40

Street Fighter: The Movie

Een van mijn favoriete films aller tijden. Hij is wijn, wordt echt alleen maar beter. Als je het snapt, en de backstory leest (oa in The Guardian.. JCVD snoof 8 gram per dag op de set), dan is de film zo fucking goed. Destijds niet, het had niks met de game te maken. Maar dat dacht ik als tiener.

En Raul Julia. Leed al aan darmkanker en was graatmager. Maar man man, wat een performance. Niet normaal goed. Die delivery van hem... perfectie. Neem alleen al die Tuesday line, die wordt beter en beter des te vaker je hem kijkt. Maar ook hoe hij en Wes Studi kibbelen over Bisondollars, die 2 steken er ver bovenuit. JCVD ondertussen is coked up en onverstaanbaar. Ryu en Ken hadden geen les gehad in vechten want tijd en budget zat oa. in Julia, VD en Studi, dus vechtscenes zoals in de kooi worden gewoon gecheaped door een tank die binnen komt rijden. Maar het maakt niet uit. Er zit hier zoveel goeds in.



Als je dit kunt ben je gewoon goed.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

13 dec 2023, 20:20

Afbeelding

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

18 dec 2023, 01:00

Lion of the Desert

Één van de maar twee films welke Moustapha Akkad geregiseerd heeft (en vervolgens wel honderd Halloween films heeft geproduceerd :lol:), maar wat een film. Het volgt het verhaal van Omar Mukhtar (gespeeld dood Anthony Quinn) in zijn verzet tegen de Italiaanse bezet van Benito Mussolini (Rod Steiger). Het is een fascinerende kijk op de veel te weinig besproken stuk geschiedenis en hoe het verzet decennia zich sterk heeft gemaakt ondanks de gigantische macht en kracht van de oppositie.
De film is misschien geen Lawrence of Arabia, maar de film is nog altijd verdomd goed en meer van dit soort films zou super interessant zijn om gemaakt te zien worden.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re: Het Grote Filmtopic

26 dec 2023, 08:10

Hey, dit forum bestaat nog lol.

Okay, even in sneltreinvaart dan maar een paar nieuwe films die ik de afgelopen periode (eind oktober-november-december) heb gezien:

Poor Things
De grappigste film van het jaar. Goddamn, ik hou zoveel van Yorgos Lanthimos. Ga dit kijken als hij hier in Nederland officieel uitkomt in februari!
4.5/5

The Boy and the Heron
Heel goed, zoals we eigenlijk wel gewend zijn van Miyazaki. Ben benieuwd of dit deze keer wel echt zijn laatste film is of dat hij stiekem toch weer met een laatste-laatste film komt over een paar jaar.
4.5/5

I Used to Be Funny
Erg sterk, Rachel Sennott is een ster.
4/5

Killers of the Flower Moon
Briljant, één van de beste films van Scorsese durf ik wel te zeggen. Lange zit, maar 100% worth it. Lily Gladstone is de ontdekking van het jaar.
5/5

The Killer
Een betere Hitman verfilming dan alle echte Hitman verfilmingen.
4/5

Past Lives
Prachtig.
5/5

Only You
Best okay wanneer het op Nederlandse romantische films aankomt, hoewel ik het altijd raar vind als de boodschap van een film lijkt te zijn "vreemdgaan is best tof".
2.5/5

The Eternal Daughter
Super stylish soort van spookverhaal. Erg fijn.
4/5

Napoleon
Ik vond hem leuk, Napoleon is a weird little freak.
3.5/5

Godzilla: Minus One
Als je me aan het begin van het jaar had verteld dat een Godzilla film me aan het huilen zou brengen had ik je gek verklaard. Yet here we are.
5/5

May December
Heerlijk. Slaagt erin om somehow tegelijkertijd enorm campy en grappig én super fucked up en disturbing te zijn.
4.5/5

Suitable Flesh
Een Stuart Gordon-achtige H.P. Lovecraft verfilming. Het is okay, goede rol van Heather Graham.
3/5

Hardcore Never Dies
Prima, niet super vernieuwend of spectaculair, maar Jim Taihuttu laat het er in ieder geval goed uit zien.
3/5

Wonka
Paul King laat nog eens zien waarom hij de King is. In de handen van een andere schrijver en regisseur was dit zonder twijfel een standaard dertien in een dozijn origin story geworden, maar Paul King maakt het een erg leuke, energieke musical comedy. En Timmy T. is superfijn als jonge Wonka.
4/5

Fallen Leaves
Nog een deadpan comedy meesterwerkje van onze favoriete Fin Aki Kaurismäki. Mooi hoe hij het kijken naar door en door miserabele mensen altijd super grappig kan maken.
4/5

Are You There God? It's Me, Margaret
Mooie coming of age film, sterke aanrader die hier in Nederland helaas bijna volledig de bioscopen heeft gepasseerd.
4/5

A Haunting in Venice
Comfort cinema, een stuk beter dan die Death on the Nile film, maar nog steeds niet super als whodunnit. Vooral omdat er geen enkele plausibele manier lijkt te zijn waarop de kijker de aanwijzingen zou kunnen zien.
3/5

How to Blow Up a Pipeline
Klimaatactivisme als een Steven Soderbergh-achtige heist thriller. Love it.
4/5

Saltburn
Complete rotzooi, één van de slechtste films van het jaar. Lijkt in eerste instantie geen idee te hebben wat het wil zijn en wanneer het onthult waar het over gaat is het het domste, meest oppervlakkige wat de film had kunnen zijn. In ieder geval ziet het er goed uit, I guess, en zijn de acteerprestaties prima.
1.5/5

Rebel Moon Part One - The Child of Fire
Gelukkig hebben we altijd Zack Snyder nog om te laten zien waar de ondergrens echt ligt op filmgebied. Dit kan je niet eens een volledige film noemen, het voelt meer als een script in een vroege conceptfase die ze maar besloten te filmen.

Geen enkel idee is origineel, het ziet er lelijk uit, het acteerwerk is om te huilen en de film voelt gewoon straight up alsof het niet af is; niet vanwege het hele Part 1/Part 2 gebeuren, maar gewoonweg omdat er scènes lijken te ontbreken... wat waarschijnlijk ook gewoon het geval is omdat er tegelijkertijd aan een director's cut werd gewerkt. Dus waarschijnlijk zullen alle scènes die nu lijken te zijn verdwenen er miraculeus wel zijn volgend jaar als Snyder zijn vijf uur durende Snyder Cut uitbrengt ofzo. Want waarom al gewoon direct een kloppende, volledige film uitbrengen als je ook mensen het verhaal kan verkopen dat er een director's cut is die alles fixt?
1/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re: Het Grote Filmtopic

01 jan 2024, 21:30

Limoenlichtje schreef:
26 dec 2023, 08:10
The Boy and the Heron
Heel goed, zoals we eigenlijk wel gewend zijn van Miyazaki. Ben benieuwd of dit deze keer wel echt zijn laatste film is of dat hij stiekem toch weer met een laatste-laatste film komt over een paar jaar.
4.5/5
Joh, die komt vast nog wel vroeg of laat :lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

03 jan 2024, 00:19

En met 2023 ten einde is het tijd voor de Limoenlichtje 2023 film awards:

Beste film die echt in 2023 is uitgekomen:
Past Lives

Runners up:
Killers of the Flower Moon
Godzilla Minus One
Poor Things
Barbie
The Boy and the Heron
Across the Spider-Verse

Beste film die stiekem in 2022 uitkwam, maar pas in 2023 in Nederland in de bioscoop kwam:
Aftersun

Runners up:
Tár
The Banshees of Inisherin
Sick of Myself

Beste geanimeerde film:
The Boy and the Heron

Runners up:
Across the Spider-Verse
INU-OH
Suzume

Beste komedie
Poor Things

Runners up:
Bottoms
Theater Camp

Beste game film:
The Killer (de beste Hitman verfilming die geen Hitman verfilming is)

Runners up:
Dungeons and Dragons: Honor Among Thieves
Tetris

Beste dansscène
Emma Stone & Mark Ruffalo in Poor Things



Runners up:
De Barbie cast in Barbie
INU-OH, gewoon de hele film
Barry Keoughan's blote billendans in Saltburn

Het "Beste muzikale moment" Award:
I'm Just Ken - Barbie

Runners up:
What Was I Made For - Barbie
Under Pressure - Aftersun
Pure Imagination - Wonka

De "Beste Goblin mode" award:
Mark Ruffalo in Poor Things

Runners up:
Alexander Skarsgard in Infinity Pool
Alyssa Sutherland in Evil Dead Rise
Joaquin Phoenix in Napoleon

De "dit was veel beter dan verwacht" award:
Wonka

Runners up:
Teenage Mutant Ninja Turtles: Mutant Mayhem
No Hard Feelings
Joy Ride
Talk to Me

De "Really, that's the best you could do?" Award
Indiana Jones and the Dial of Destiny

Runners up:
Rebel Moon - Part 1: The Child of Firs
Saltburn
The Flash
Ant-Man Quantumania

De "Grootste Disney faal" award
Het gefaalde 100-jarige jubileum feestje met Wish

Runners up:
De beslissing om Indiana Jones and the Dial of Destiny op Cannes te draaien
Jonathan Majors aanprijzen als het nieuwe paradepaardje van de MCU (oeps)
Bob Iger die vooral zichzelf heel zielig vindt tijdens de stakingen

De "Waarom is dit nog een ding" award
Disney live action remakes

Runners up:
De MCU
De DCEU

De "Heeft AI dit geschreven?" award
Rebel Moon - Part 1: The Child of Fire

Runners up:
The Creator
Ghosted
Bijna iedere Netflix film uit 2023

De "Deze film bestaat alleen om de makers stinking filthy rich te maken" Award
The Super Mario Bros. Movie

Runners up:
Winnie the Pooh: Blood & Honey
Five Nights at Freddy's
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4570
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

03 jan 2024, 14:55

Dune voor beste film 2024

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 jan 2024, 14:58

Napoleon

Eindelijk gezien, in de Yelmo in Valencia (een cinema die Engelse VO broadcast, die spanjaarden zijn nog erger dan Duitsers).

Tja.. gemiste kans. Duidelijk teveel gecut om aan een bioscoop vriendelijke runtime te komen. Ik denk namelijk dat de potentie er wel is. Phoenix speelt goed, en de settings en veldslagen zijn goed in beeld gebracht. Maar het gaat van de hak op de tak. Er zit weinig development in de karakters, zijn huwelijk, zijn periode als keizer... Het gaat afhangen van de 4 hour cut die naar verluid uitkomt.

Rebel Moon

Tja, een waste of budget. Wel vond ik de actie hier en daar vermakelijk en Ed Skrein een heerlijke klootzak. Maar er gebeurt praktisch niks. Vrouw zit op onderdrukte farmer planeet, onderdrukkers eisen meer productie, ze gaan rebelleren. Hiervoor zijn recruits nodig. Dit is de hele film; die gaan ze stuk voor stuk rekruteren. Deze outcasts hebben allemaal een specialiteit en die wordt gedemonstreerd voordat ze joinen. Het is totaal formule werk.

Hunnam is verschrikkelijk slecht, en Michiel Huisman bakt er ook geen reet van.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

04 jan 2024, 21:56

Cinema Paradiso

Bioscoop versie gekeken en bewaar de Directors Cut voor een andere keer. Maar de film is een heerlijke coming-of-age film dat echt een liefdes letter is voor films in het algemeen. En bizar om te zien hoe schaamteloos die kleine koters allemaal sloegen als ze iets flikten :lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

Re:

05 jan 2024, 08:31

Shadow schreef:
04 jan 2024, 21:56
Cinema Paradiso

Bioscoop versie gekeken en bewaar de Directors Cut voor een andere keer. Maar de film is een heerlijke coming-of-age film dat echt een liefdes letter is voor films in het algemeen. En bizar om te zien hoe schaamteloos die kleine koters allemaal sloegen als ze iets flikten :lol:
De Director's Cut is de moeite niet waard IMO.

Theatrical is verreweg de superieure film.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 jan 2024, 18:50

Ik had al zoiets gelezen, vandaar dat ik met de theatrical cut begon, ben wel benieuwd naar de vanderingen, want de fuck is er gebeurd met zijn vriendin die gewoon ineens compleet verdween in de film?! :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 183 gasten