Het Grote Filmtopic

Shadow
Lv6

05 sep 2023, 19:43

Oh, is ook niet alsof ik mij aangevallen voelde hoor. Zijn best wat films waar ik laat aan toe ben gekomen, shit komt vroeg of laat vanzelf wel :P

no avatar
The Great Volunteer
Lv7

27 sep 2023, 08:30

Only God Forgives

De Thaise Politie Agent _O_

Dit is al de 3e of de 4e keer dat ik deze film gezien heb. Nu op HBO Max. Ryan Gosling is zoals vrijwel altijd geweldig. Ik ben zelf nog nooit in Thailand geweest, degene die er wel zijn geweest zullen allicht als nog schrikken en huiveren van deze film. Nicolas Winding Refn is in mijn ogen geweldige regisseur een van mijn favorieten allertijden.

Deze film krijgt slechte recensie's maar ik trek me daar niks van aan. Ik heb hem al eens een 9,5 en een 10,0 gegeven.

Nu ga ik voor een

9/10

R-Type
Lv7

13 okt 2023, 22:15

The Creator

Voorspelbare film, slecht ge edit. Duurt vrij lang maar gaat van de hak op de tak en veel logica is er niet. De plottwists zie je ook al van mijlen ver aankomen. Muziek keuze ook slecht. Acteerwerk mwah, John David Washington speelt net als in Tenet, vrij kleurloos. Hij heeft niet de range van zijn vader.

Maar audiovisueel is het wel mooi. Gemaakt op budget van 80m, en het tuft over de MCU films van de laatste paar jaar heen.

Shadow
Lv6

13 okt 2023, 23:34

Saw X

Wat een bizarre film in de Saw line-up. Het eerste deel neemt zichzelf oprecht serieus als een drama van een man wie hulp probeert te krijgen voor zijn hersen tumor. Een groep sessie met mede patienten, een experimentele drug coctail en meer, je hebt het. Het moment dat John erachter komt dat ze hem in de zeik hebben genomen is oprecht hilarisch dom (spoiler, hij vind een chirurgische demonstratie DVD) en de rest is typisch Saw taferelen.
De film heeft de focus de gehele tijd op John, en vanaf halverwege de film op zijn relatie met Amanda en serieus, dit is waarschijnlijk de meest interessante film in de serie sinds 2, mogelijk zelfs sinds de eerste naar mijn mening. Het laat het personage echt zien en het is zoveel beter dan de honderd waardeloze flashbacks om hem terug te blijven brengen.
Ik kijk uit naar wat ze ook van plan zijn om te doen met de volgende film, want als ze meer van dit geven, dan ben ik er volledig voor.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7

16 okt 2023, 21:00

Past Lives 

Echt een aanrader, schitterende film. Er is gewoon niks wat ik hier niet goed vind. Gaat over jongen en meisje van 12,in Korea die elkaars jeugdliefde zijn. Zij gaat emigreren Korea uit, twaalf jaar later proberen ze elkaar te vinden /in contact te komen. Is een regie debuut van Celine Song, is niet te merken. Film heeft prachtig camerawerk, goede tidjssprongen, en mooi en ingetogen acteerwerk en erg goed verhaal. Deed me nog enigszins denken aan mix van Boyhood en Before Sunrise

R-Type
Lv7

20 okt 2023, 19:33

Killes of the Flower Moon

De nieuwste van de grootmeester, Scorsese. Geweldige film, met een werkelijk sublieme De Niro. Die man wil blijkbaar alleen nog zijn best doen als Scorsese aan het roer staat. Film van het jaar weet ik niet, ik vond Oppenheimer ook heel sterk al is die film wel wat gelikt als Blockbuster zijnde. Killers is rauwer.

Yellow
Lv6

29 okt 2023, 15:21

Barbie (Greta Gerwig, 2023)
Het enige wat ik met Barbie heb is dat m'n zus er vroeger mee speelde, en ik speelde natuurlijk weleens mee. Maar vooral de regisseur van de leuke en originele film Lady Bird, maakte dat ik enigszins vertrouwen had in een goede film. Het begint erg leuk met de voorstelling van de Barbie wereld, de doorzichtige huizen, Barbie die uit glazen drinkt waar niks in zit toveren een voorzichtige glimlach op je gezicht. Ken die Barbie probeert te versieren, maar helaas is het altijd ladies night in Barbieworld. Tot zover een grappige en leuke opzet van de film. Vanaf het moment dat Barbie in de echte wereld komt gaat het wat mij betreft bergafwaarts. Op zich vind ik het knap hoe er van een speelpop een enigzins leuke en aantrekkelijke film is gemaakt, en het idee van de twee werelden is leuk gevonden. Maar dingen als dat Barbie op haar kont wordt geslagen op Venice Beach, alle CEO's bij Matel zijn natuurlijke witte oude mannen en Barbie is het centrum van al het kwaad wat gezorgd heeft voor het beeld wat we nu van vrouwen hebben is voor mij allemaal iets simplistisch gedacht. Prima dat je een feministische film wilt maken, maar doe het dan met wat meer diepgang of iets meer humor. Ja die humor was er, en het wordt enigszins met satire gebracht, maar dat loopt zo in elkaar over met de daadwerkelijke boodschap, dat je soms niet meer weet of het nou satire is of niet. De film maakt ook wel duidelijk naar het einde dat er wel degelijk een hele duidelijke boodschap in zit. Of je het daar mee eens bent of niet, het had allemaal wat subtieler gemogen. Verder zit de film ook vol met leuke ideeën, maar dat is het ook een beetje, dat de film veel te veel verschillende dingen probeert te doen en je op een gegeven moment niet meer weet waar je nou naar zit te kijken, voor zover er überhaupt iets van een verhaal in zat, of echt binding met de (vooral menselijke) karakters ontbreekt ook.

Margot Robbie is natuurlijk perfect gecast en brengt de film naar een hoger niveau. Ik heb een groot zwak voor Ryan Gosling, hoewel hij niet de beste acteur is, maar dit is niet zijn film en het voelt alsof dit voor hem een moetje was in plaats van een passie project. Een film waarin vrouwen de macht hebben biedt op zich bijvoorbeeld al veel potentie, zoals je in het begin zag, en dat zou bijvoorbeeld een leuke insteek zijn geweest, maar de film probeert gewoon veel te veel verder, en zo is er weer een film/serie die slachtoffer wordt van het teveel politieke boodschappen erin willen verwerken. Had de film volledig satirisch gemaakt als bijv. Don't Look Up of wat meer subtieler als The White Lotus, met wat meer focus en dit had op zich een hele goede film kunnen zijn.

Ik geef het een krappe voldoende voor de leuke ideeën en de productie is verder goed gedaan 6/10

Plaats reactie