Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

11 okt 2020, 08:55

Ik blijf het bizar vinden hoe in elke grote rol van Eliza Scanlen ze ziek is of wordt en dood gaat. De enige uitzondering is Sharp Objects en daar is ze nog steeds de hele serie lang (schijn)ziek lol.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 okt 2020, 07:24

Social Dilemma

Erg vermakelijk, maar voor mij niet echt iets nieuws. Ik wist al van de algoritmes, en hoe social media onze perceptie en samenleving an sich kan ontwrichten. Daarnaast hoe het zorgt voor depressies bij de jeugd die niet tegen het fake ideaalbeeld van vrienden kan opboksen (want, hun sores zetten ze er meestal niet op en de meeste foto's zijn bewerkt.. die gave nieuwe motor? ook niet dat ie op krediet is gekocht).

Wat ik me niet realiseerde, is dat ik er zelf ook slachtoffer van ben. Ondanks dat ik alle social media jaren geleden al heb uitgebannen.

Ik heb natuurlijk een android telefoon, gebruik YT en Google wel. Whatsapp ook. Daardoor weten ze precies waar ik in check, en hoe mij te prikkelen met berichten en ads. Nieuwsfeeds lees ik wel via Google now, die worden dus per user aangepast. Als jij in een bepaald land naar climate change zoekt, vult google de zin anders aan dan dat het hier zou doen (hier krijg je causes disaster, maar elders krijg je is een Hoax). Zelfs dating apps worden via algoritmes zo aangepast, dat je bepaalde mensen ziet die jou triggeren (op basis van foto's die je online kijkt). Onbewust vorm je je mening op basis van nieuws dat je krijgt. Ook al zeg je er niet gevoelig voor te zijn. TV deed dit vroeger al, maar dan had je het over een paar miljoen huishoudens in dit land. internet en een telefoon heeft in principe ieder levend wezen nu. Wat ze zeggen is wel eng; als men straks niet meer weet wat de waarheid is, hoe begin je dan met problemen oplossen?

En we kunnen er niet meer onderuit, je hebt een smartphone en internet nodig, punt.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

23 okt 2020, 09:00

R-Type schreef:
23 okt 2020, 07:24
Wat ze zeggen is wel eng; als men straks niet meer weet wat de waarheid is, hoe begin je dan met problemen oplossen?
Een creepy gedachte inderdaad. Nu zullen beleidsmakers nog wel gewoon grotendeels afgaan op de waarheid van de wetenschap, gelukkig. Maar wanneer de groep gekkies groter wordt en andere gekkies het kabinet in stemt, kan die wetenschap gedegradeerd worden. Hopelijk komt het niet zo ver.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

23 okt 2020, 11:42

Wapper schreef:
23 okt 2020, 09:00
R-Type schreef:
23 okt 2020, 07:24
Wat ze zeggen is wel eng; als men straks niet meer weet wat de waarheid is, hoe begin je dan met problemen oplossen?
Een creepy gedachte inderdaad. Nu zullen beleidsmakers nog wel gewoon grotendeels afgaan op de waarheid van de wetenschap, gelukkig. Maar wanneer de groep gekkies groter wordt en andere gekkies het kabinet in stemt, kan die wetenschap gedegradeerd worden. Hopelijk komt het niet zo ver.
Wake up makker. Wetenschap wordt nu al door miljoenen mensen niet serieus genomen. Ik zit zelfs op Correspondent waar je iig 60-70 euro per jaar voor betaald dus niet gratis platform als Nu jij. En daar zijn al mensen die in complot dingen geloven en tegen dingen als Vaccinatie zijn. Hell Rosanne Hertz berger had er vorig jaar stuk over pro vaccinatie bijna 1500 reacties met follow up stuk erbij...

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re: Re:

23 okt 2020, 12:20

The Great Volunteer schreef:
23 okt 2020, 11:42
Wapper schreef:
23 okt 2020, 09:00


Een creepy gedachte inderdaad. Nu zullen beleidsmakers nog wel gewoon grotendeels afgaan op de waarheid van de wetenschap, gelukkig. Maar wanneer de groep gekkies groter wordt en andere gekkies het kabinet in stemt, kan die wetenschap gedegradeerd worden. Hopelijk komt het niet zo ver.
Wake up
Wat een woordkeuze :lol: ik dacht echt dat je op het punt stond om een retarded complottheorie eruit te gooien als waarheid.
:huillie:

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

23 okt 2020, 12:25

Het lijkt of tegenwoordig of mensen blind achter de wetenschap lopen, of het zijn totale complotgekkies en de wetenschap doet niks goed. Waarheid ligt ergens in het midden lijkt me. Op sommige gebieden hebben politiek en wetenschap ook echt wel overlap denk ik. RVIM en sommige klimaatonderzoekers bijv.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

23 okt 2020, 13:10

Wesley schreef:
23 okt 2020, 12:20
The Great Volunteer schreef:
23 okt 2020, 11:42


Wake up
Wat een woordkeuze :lol: ik dacht echt dat je op het punt stond om een retarded complottheorie eruit te gooien als waarheid.
Ik dacht ook ff van wat is dit nou weer lol

Zeker aangezien ik het heb over een groter wordende groep gekkies en hij daarna beaamt dat daar veel van zijn. Dus je bent het met iemand eens en dan 'wake up' zeggen :beam:

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

23 okt 2020, 13:12

Yellow schreef:
23 okt 2020, 12:25
Het lijkt of tegenwoordig of mensen blind achter de wetenschap lopen, of het zijn totale complotgekkies en de wetenschap doet niks goed. Waarheid ligt ergens in het midden lijkt me. Op sommige gebieden hebben politiek en wetenschap ook echt wel overlap denk ik. RVIM en sommige klimaatonderzoekers bijv.
Muah de waarheid ligt wel echt een stuk dichterbij wetenschap dan bij complotgekkie, dat lijkt me vrij zeker. In ieder geval niet in het midden, klinkt dan alsof de twee kampen evenveel gelijk kunnen hebben. Bedoel: wetenschappers die jarenlang onderzoek doen, gestudeerd hebben tegenover mensen die een fucking raar YouTube filmpje gezien hebben. Wat is het midden daarvan uberhaupt :P

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re: Re:

23 okt 2020, 13:31

Wapper schreef:
23 okt 2020, 13:10
Wesley schreef:
23 okt 2020, 12:20


Wat een woordkeuze :lol: ik dacht echt dat je op het punt stond om een retarded complottheorie eruit te gooien als waarheid.
Ik dacht ook ff van wat is dit nou weer lol

Zeker aangezien ik het heb over een groter wordende groep gekkies en hij daarna beaamt dat daar veel van zijn. Dus je bent het met iemand eens en dan 'wake up' zeggen :beam:
Ja blijkbaar ben je zelf vergeten je gezegd hebt in je post...
"Nu zullen blablaa beleidsmakers afgaan op waarheid van wetenschap" gebeeurd al veel langer en vaker niet. Even later "kan die wetenschap gedrageerd worden" "en gekkies kabinet instemmen. Die gekkies zitten al in kabinet al jaren, wetenschap is al gedegradeerd en beleid houdt zich niet aan. Wanneer heeft overheid voor laatst echt geluisterd naar economen of commies als de SER? Jij zegt allemaal kan gebeuren ik zei wake up omdat niet kan gebeuren, gebeurt al jaren. Zitten al gekkies als Wilders jaren in de kamer en vroeger de opvolgers van Pim bij LPF... Enige keer overheid en beleid naar ander advies luistert is nu beetje naar RIVM met Covid. Politici worden bedreigd en gekkies protesteren en maken kapot voor andere normale mensen.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

23 okt 2020, 14:11

Wilders is nog niet zo'n raar complotgekkie. Dat is vooral gebeurt met Baudet en Haga. Maar ik geloof niet dat ze er echt in geloven, meer dat het zieltjes voor hun partij winnen is (maakt het trouwens niet minder erg.)
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

23 okt 2020, 14:39

Hoe makkelijk mensen ergens in mee gaan is wel eng. Maar dat was vroeger natuurlijk ook al, echter zijn de manieren om mensen te triggeren makkelijker dankzij internet. Het is niet beperkt tot je vriendenkring. Ik bedoel, Pizzagate. Die FB algoritmes triggerde en verspreidde een soort theorie dat er een pedo netwerk onder een pizzeria zat en vervolgens is een gek met een wapen daar heen gegaan. Het komt omdat er teveel idioten op de wereld zijn. Ik zou niets met die info doen, maar helaas zijn er genoeg prutsers die tot zulke acties overgaan.

Wilders vind ik nog wel meevallen. Volgens mij ontkent hij Covid niet. Baudet wel. Die zegt ronduit dat het onzin is. Nou vind ik het ook overtrokken, uiteindelijk praat je over 1% wat in het ziekenhuis beland (noot; ik heb het van de zomer zelf gehad, in mijn geval viel het mee, 39 en geen diagnoses), maar ik snap wel dat vooral hier, met onze geringe capaciteit, de boel met dergelijke aantallen snel vol raakt. Het kabinet betaalt de prijs voor het bezuinigen op de zorg, of eigenlijk de zorgmedewerkers dankzij het kabinet. Wilders overigens snijdt wel een gevoelig punt aan; grootste gedeelte op de IC zijn allochtonen. Dat bevestigd mijn vooroordeel wel, namelijk dat grote getalen daarvan regels niet (willen) begrijpen en overal schijt aan hebben. Ik ondervind dit zelfs hier in het noorden.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

23 okt 2020, 14:42

Ik heb Arjen Lubach gezien en ik zie filmpjes van mensen als Jorn Luka (wiens zussen ik ken) en nog paar van die instagram mensen. Ik snap niet dat ze zo verbolgen zijn over Arjen Lubach. Hun inhoud en die van Haga is echt niet dat alle rijke mensen satanistische pedofielen zijn....

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

Re:

23 okt 2020, 14:50

The Great Volunteer schreef:
23 okt 2020, 14:42
Ik heb Arjen Lubach gezien en ik zie filmpjes van mensen als Jorn Luka (wiens zussen ik ken) en nog paar van die instagram mensen. Ik snap niet dat ze zo verbolgen zijn over Arjen Lubach. Hun inhoud en die van Haga is echt niet dat alle rijke mensen satanistische pedofielen zijn....
Lubach doet hetzelfde waarschijnlijk. Die maakt een kort filmpje met een korte conclusie. Dan komen we op de vraag; wat is absolute waarheid in de postmoderne wereld? lol.

Gebruikersavatar
Yellow
Lv6
Berichten: 1811
Lid geworden op:
11 jul 2017, 13:07

23 okt 2020, 15:01

Er is laatst een groot pedofiel netwerk in Duitsland ontmaskert, zaak Epstein is vrij vreemd, Prince Andrew, onderzoek van Argos (net als Lubach van VPRO), verdiep je eens in zaak Demmink bijv... Om wat voorbeelden te noemen, Arjen Lubach had dat soort dingen op z'n minst kunnen noemen, maar dat past niet in het verhaal. Het is niet raar dat dat soort complottheorieen de ronde gaan, al is het probleem dat mensen gelijk nog meer rare dingen erbij verzinnen en gelijk alles een complot is. Pizzagate is vrij vergezocht, en dat mensen daar gelijk met een pistool heen gaan moet je niet hebben nee. Beetje hetzelfde als #metoo wat er nu gebeurt, dat mensen eigen rechter gaan spelen.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re: Re:

23 okt 2020, 16:17

The Great Volunteer schreef:
23 okt 2020, 13:31
Wapper schreef:
23 okt 2020, 13:10


Ik dacht ook ff van wat is dit nou weer lol

Zeker aangezien ik het heb over een groter wordende groep gekkies en hij daarna beaamt dat daar veel van zijn. Dus je bent het met iemand eens en dan 'wake up' zeggen :beam:
Ja blijkbaar ben je zelf vergeten je gezegd hebt in je post...
"Nu zullen blablaa beleidsmakers afgaan op waarheid van wetenschap" gebeeurd al veel langer en vaker niet. Even later "kan die wetenschap gedrageerd worden" "en gekkies kabinet instemmen. Die gekkies zitten al in kabinet al jaren, wetenschap is al gedegradeerd en beleid houdt zich niet aan. Wanneer heeft overheid voor laatst echt geluisterd naar economen of commies als de SER? Jij zegt allemaal kan gebeuren ik zei wake up omdat niet kan gebeuren, gebeurt al jaren. Zitten al gekkies als Wilders jaren in de kamer en vroeger de opvolgers van Pim bij LPF... Enige keer overheid en beleid naar ander advies luistert is nu beetje naar RIVM met Covid. Politici worden bedreigd en gekkies protesteren en maken kapot voor andere normale mensen.
Je lult, je leest niet goed en je spelling is ook nog eens helemaal yolo.

Ik had het over beleidsmakers, het kabinet. Kom je met je Wilders voorbeeld. Dat is de oppositie man.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

Re:

23 okt 2020, 16:21

Yellow schreef:
23 okt 2020, 15:01
Er is laatst een groot pedofiel netwerk in Duitsland ontmaskert, zaak Epstein is vrij vreemd, Prince Andrew, onderzoek van Argos (net als Lubach van VPRO), verdiep je eens in zaak Demmink bijv... Om wat voorbeelden te noemen, Arjen Lubach had dat soort dingen op z'n minst kunnen noemen, maar dat past niet in het verhaal. Het is niet raar dat dat soort complottheorieen de ronde gaan, al is het probleem dat mensen gelijk nog meer rare dingen erbij verzinnen en gelijk alles een complot is. Pizzagate is vrij vergezocht, en dat mensen daar gelijk met een pistool heen gaan moet je niet hebben nee. Beetje hetzelfde als #metoo wat er nu gebeurt, dat mensen eigen rechter gaan spelen.
Lubach is verder ook gewoon een komiek die een entertainment programma maakt dat zich richt op de actualiteiten. Het moet snel en geinig zijn en hij belicht inderdaad maar één kant, tuurlijk. Toen ie begon over die bubbel waar complotgekkies in zitten, zo kan je daar tegenover zetten dat andere mensen weer in een bubbel van linkse kranten vastzitten, is net zo waar. Maar das net iets te buiten het onderwerp om ook diep op in te gaan in zo'n item. In talkshows, artikelen, etc hoop ik wel op nuance en iets bekijken van meerdere kanten. Wishful thinking nowadays :P dat media eenzijdiger wordt, van alle kanten, is helaas een feit.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4765
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

23 okt 2020, 17:21

Ik heb behoorlijk wat films gekeken laatste tijd voor mijn doen:

76. Afbeelding Endless (Scott Speer, 2020) :: 6.7 Wel geinig.
77. Afbeelding The Terror (Roger Corman, 1963) :: 6.7 Jack Nicholson op zijn 24e , geen spik veranderd, toffe horror.
78. Afbeelding Alone (John Hyams, 2020) :: 7.6 Spannende thriller/horror. Over creep in een auto die steeds vrouw achtervolgt die ook in auto zit
79. Afbeelding Blade (Stephen Norrington, 1998) Ja tof Wesley Pipes./Snipes blijft leuke film met Stephen Dorf als bad guy.Afbeelding :: 7.4
80. Afbeelding Spontaneous (Brian Duffield, 2020) :: 5.8 mwah met die zelfmoord chick van 13
81. Afbeelding Scream (Wes Craven, 1996) :: 6.8 Blijft leuk!

82. Afbeelding Candyman (Bernard Rose, 1992) :: 7.1 Kicken.

83. Afbeelding Back to the Future (Robert Zemeckis, 1985)
Afbeelding :: 7.0
84. Afbeelding Back to the Future Part II (Robert Zemeckis, 1989) Afbeelding :: 7.3
85. Afbeelding Back to the Future Part III (Robert Zemeckis, 1990) :: 6.0
86. Afbeelding The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972) Afbeelding :: 10.0 Afbeelding
87. Afbeelding The Godfather: Part II (Francis Ford Coppola, 1974) Afbeelding :: 10.0

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 okt 2020, 07:13

The Shining Extended Cut.

Goed. Maar of die extra scenes wat toevoegen? Niet echt. Desondanks een toffe bios ervaring, geweldig geschoten en ijzersterke atmosfeer. Er gebeurt niet zoveel, maar toch is er constante dreiging. Nicholson is uitmuntend, die vrouw een stuk minder. Moest wel lachen toen we de zaal uitkwamen, zo'n meisje flipte over het feit waar de naam Johnny opeens vandaan kwam. lol.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

30 okt 2020, 09:13

Shelley Duvall wordt imo heel erg ondergewaardeerd voor die film. Ze valt inderdaad in het niet tegenover een ijzersterke Nicholson, maar haar karakter moet ook een timide, verlegen huisvrouw zijn. Wanneer de shit losgaat zie je haar echt doodsangsten uitstaan. Niet zo vreemd ook als je bedenkt dat Kubrick haar op de set echt heeft geterroriseerd. In behind the scenes footage zie je haar op een gegeven moment met dat mes staan en ze ziet eruit alsof de hele productie kan neersteken wanneer er één woord verkeerd wordt gezegd.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

30 okt 2020, 10:00

Het is niet eens de extended cut, is de versie welke werd uitgegeven (minus het einde welke een dag na première eruit werd geknipt) en later nog verder is kort geknipt wegens negatieve feedback. Sommige van die scènes voegen wel wat toe, ander spul is aanwezig zonder dat het wat doet. Ik wacht wel op de 4k boxset voordat ik de film opnieuw kijk, heb er zin in!

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 okt 2020, 11:00

vanavond maar Doctor Sleep opzetten. Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

30 okt 2020, 13:39

Erg goede film dat tegen het einde beetje in elkaar stort omdat het ineens in een The Shining fan film veranderd. Nog steeds erg vet, maar einde is het net niet. Ga je trouwens Theatrical Cut of Directors Cut kijken?

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1248
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

Re:

30 okt 2020, 15:40

Shadow schreef:
30 okt 2020, 13:39
Erg goede film dat tegen het einde beetje in elkaar stort omdat het ineens in een The Shining fan film veranderd. Nog steeds erg vet, maar einde is het net niet. Ga je trouwens Theatrical Cut of Directors Cut kijken?
Afbeelding
:huillie:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

30 okt 2020, 18:39

Ik heb geloof ik de directors cut.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1718
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

Re: Re:

01 nov 2020, 13:17

TC is twee en half uur en DC is drie uur. Persoonlijk zeg ik kijk de DC, maar ken iemand anders wie het een te langzame en lange versie vind, ymmv :P
Wesley schreef:
30 okt 2020, 15:40
Shadow schreef:
30 okt 2020, 13:39
Erg goede film dat tegen het einde beetje in elkaar stort omdat het ineens in een The Shining fan film veranderd. Nog steeds erg vet, maar einde is het net niet. Ga je trouwens Theatrical Cut of Directors Cut kijken?
Afbeelding
Boek eindigde anders dan de film, de film volgt het boek best goed (minus de standaard boek>screenplay wijzigingen) tot het einde waarbij het ineens een keiharde bocht neemt om te rukken op de Kubrick film. Als fan van de kubrick film is het leuk om te zien, maar als fan van het boek zijnde is het nogal apart om te zien hoe anders het ineens is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten