Het Grote Filmtopic

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

12 mei 2020, 13:39

Midsommar via Netflix gezien. Bizarro film yo maar dat wist ik. Vind hem beter dan Hereditary. Het pijnlijkste vond ik de personages. Al die awkward momenten shiiiiiiit.

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

12 mei 2020, 14:36

Gewoon Arno schreef:
12 mei 2020, 13:39
Midsommar via Netflix gezien. Bizarro film yo maar dat wist ik. Vind hem beter dan Hereditary. Het pijnlijkste vond ik de personages. Al die awkward momenten shiiiiiiit.
Ik vind ze beide geweldig. Welliswaar zelfde regisseur maar totaal andere films.

Gebruikersavatar
Wesley
Lv6
Berichten: 1245
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:37

12 mei 2020, 23:42

Ik vond ze beide matig
:huillie:

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

13 mei 2020, 07:20

Wesley schreef:
12 mei 2020, 23:42
Ik vond ze beide matig
Waarom?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

13 mei 2020, 18:01

Ik moet zeggen dat ik Midsommar ietsjes minder ben gaan waarderen toen ik laatst The Wicker Man (1973, niet de remake met Nic Cage) zag en eigenlijk zag dat Ari Aster wel heel liberaal bepaalde dingen uit die film heeft gebruikt. Maar verder nog steeds een goede film.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

Re:

14 mei 2020, 17:53

Limoenlichtje schreef:
13 mei 2020, 18:01
Ik moet zeggen dat ik Midsommar ietsjes minder ben gaan waarderen toen ik laatst The Wicker Man (1973, niet de remake met Nic Cage) zag en eigenlijk zag dat Ari Aster wel heel liberaal bepaalde dingen uit die film heeft gebruikt. Maar verder nog steeds een goede film.
Moet en ga Wicker Man 1973 nog zien maar als dat je criteria is, is zkr jammer maar dan valt er heel veel af.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

14 mei 2020, 21:29

True, bijna iedere film van dat soort is op een manier een rip van The Wicker Man. Midsommar is wel een stuk beter dan bijvoorbeeld een Apostle.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

27 mei 2020, 23:40

Zo, ik heb eens op een rijtje gezet wat ik nou allemaal thuis heb liggen aan fysieke films. Best wel een collectie zo blijkt.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

29 mei 2020, 10:51

Heb wat films gekeken laatste tijd ;


38. Afbeelding Fear X (Nicolas Winding Refn, 2003) :: 8.0 Afbeelding

Ken titel van naam. Nooit geweten het een Refn is. Geen wonder ook, vrij onbekend en zijn productie maatschappij ging failliet voornamelijk vanwege deze film. Zonde is gewoon goede film en John Turturro is goed.
39. Afbeelding Timecop (Peter Hyams, 1994) :: 7.1


Afbeelding

Beste leuk film met JCVD. Je moet het alleen niet al te serieus nemen qua time travel. GEwoon vermakelijk en veel actie en spanning.
40. Afbeelding Escape from L.A. (John Carpenter, 1996) :: 6.8

Een van minste Carpenters maar nog steeds leuk en grappig. Raar Snake Eddy map From the Stars bleef vertrouwen. Maar misschien komt het omdat ik Escape From New York nog niet gezien heb.
41. Afbeelding Hellraiser III: Hell on Earth (Anthony Hickox, 1992) :: 6.0

Afbeelding


Aardig leuk vanwege Terry Farell(Joey) die ik van Deep Space NIne ken laatste tijd. Ben nu wel klaar met de reeks.
42. Afbeelding Daniel Isn't Real (Adam Egypt Mortimer, 2019) :: 7.3

Best goed horror/thriller Maar niks wat nooit nog eerder en beter hebben gezien maar wel erg mee vermaakt met deze donkere film.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 jun 2020, 10:19

Spawn (1997)

Dit is heerlijke pulp. Natuurlijk werken niet alle special effects even goed (1997 en geen monster budget) en is het plot nogal dom maar Spawn zelf ziet er wel heel tof uit (McFarlane deed de productie ook zelf, dat scheelt), en vond de Violator ook nog wel aardig. De ranzige clown (Leguizamo) is op zich wel grappig, maar herhaalt zijn grappen te vaak. Een over acterende Martin Sheen is echter wel de moeite waard. En de soundtrack.

The Phantom

Nog nooit gezien. Dus dat werd eens tijd. Ik vond dit een hele saaie, flauwe film. Billy Zane speelt de paarse spandex jaren 30 superheld The Phantom. Maar het is niets meer dan een soort flauwe Indiana Jones rip off met iemand in een gay suit. Een van de debuutfilms van Zeta Jones.

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

01 jun 2020, 11:59

Ben afgelopen week begonnen met een kijkproject: De bijna volledige filmografie van Paul Verhoeven (minus de meeste shorts, de docu's die hij heeft gemaakt voor televisie en de Floris tv-serie). Net klaar met zijn Nederlandse periode.

Een Hagedis Teveel (1960) - 3/5

Ondanks dat ik de meeste shorts oversla, vond ik toch dat ik de eerste film van Verhoeven ook moest kijken (technisch gezien niet de eerste, maar zijn shorts die hij in de 50's maakten zijn verloren). Een niet heel erg interessante film die hij toentertijd als student in opdracht maakte voor Studentenvereniging Minerva. Het is wel oké, maar wel echt duidelijk een studentenproject, vooral interessant als historisch document. Het is wel leuk om te zien hoe Verhoeven's trademark thematiek van seksualiteit en niet-gebruikelijke relaties zelfs al in deze film een grote rol speelt.

Wat Zien Ik!? (1971) - 2.5/5

Een vrij flauwe komedie over twee prostituees in Amsterdam. Niet echt veel over te zeggen deze film. Het is op zijn tijd leuk, maar niet echt iets om Verhoeven aan te herinneren. De verschillende fetish-scenes zijn het meest interessant.

Turks Fruit (1973) - 4.5/5

Dit is waar het op filmgebied natuurlijk echt voor Verhoeven begon. Een briljant, subversief liefdesverhaal waar Monique van der Ven en Rutger Hauer de sterren van de hemel spelen. Ik blijf het bijzonder vinden hoe Eric Vonk een complete lul is (en op bepaalde momenten zelfs iets meer dan dat), maar toch voel je met hem mee. Love it!

Keetje Tippel (1975) - 4/5

Waar is de moderne herontdekking van Keetje Tippel, jongens? Een waargebeurd kostuumdrama over een jonge vrouw die besluit haar eigen geluk te maken in plaats van de rol aan te nemen die haar ouders en de maatschappij van haar eisen, met een sterke socialistische kern en een hoop piece of shit mannelijke karakters. Deze film zou het zo goed doen in deze tijden.

Soldaat van Oranje (1977) - 4.5/5

Nederlands beste epos. Verhoeven richt zijn blik duidelijk niet meer op het lokale en maakt in plaats daarvan een oorlogsepos die een uur langer is dan alles wat hij daarvoor heeft gemaakt met een productiekwaliteit en schaal die niet per se onderdoet voor Hollywoodfilms uit die tijd en dat allemaal op een (in verhouding) laag budget (natuurlijk toentertijd wel de duurste film ooit gemaakt in Nederland). Hoewel het misschien niet zo charmant is als Keetje Tippel of Turks Fruit, is het qua productie absoluut één van de meest indrukwekkende films uit Nederland.

Voorbij, Voorbij (1979) - 4/5

Een film die de meeste mensen waarschijnlijk niet kennen. Voorbij, Voorbij is een tv-film die Verhoeven in 1979 maakte, je wil niet weten hoe moeilijk het was om deze film te vinden. Anyway, de film is een soort coda op Soldaat van Oranje en volgt een voormalig verzetsstrijder 35 jaar na de Tweede Wereldoorlog die, nadat hij denkt een NSB'er te herkennen die verantwoordelijk was voor de dood van een vriend, zijn voormalige medeverzetsstrijders over wil halen om nog één laatste liquidatie uit te voeren. Het is een prachtige film die op een briljante manier thematiek van ouderdom onderzoekt en of wraak, decennia na dato, nog wel de moeite waard is. Een schande dat dit prachtwerkje niet meer bekend is.

Spetters (1980) - 3/5

Spetters is kennelijk de reden waarom Verhoeven uiteindelijk ervoor koos om Nederland te verlaten. Gehaat door critici, publiek en belangenorganisaties, Spetters is makkelijk zijn meest controversiële film. En to be honest, ik ben ook geen groot fan. Het is zeker niet slecht, maar de seksuele en rassenpolitiek van deze film is... tja, enigszins niet van deze tijd (of van de tijd dat het uitkwam, gezien de reacties). Toch is er een deel in mij dat zich afvraagt of dit niet precies de bedoeling was van Verhoeven, om een bizar uitvergroot beeld te schetsen van problemen in Nederland om er juist extra op te wijzen. Nevertheless, de lijn tussen betekenisvol cynisme en racisme, homofobie en seksisme is wel heel erg blurry in deze film.

De Vierde Man (1983) - 4.5/5

Verhoeven's laatste Nederlandse film tot Zwartboek, maar wat een film! Een fantastische subversieve thriller/horror over een man die compleet doordraait wanneer hij denkt een moordcomplot te ontdekken. Uiteraard zoals het hoort met Verhoeven met een sterke seksuele ondertoon (zowel heteroseksueel, maar vooral ook homoseksueel) en in dit geval ook flink wat religieuze allegorie die 100% satirisch bedoeld zijn, Verhoeven mag misschien ons land hebben verlaten als een verbitterde kunstenaar, maar zijn laatste Nederlandse film (tenminste, voor 23 jaar) was een prachtfilm.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

01 jun 2020, 17:27

Je bent wel gul zeg voor Nederlandse films..... Had ik echt niet verwacht van je, verrassend!

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

01 jun 2020, 18:00

Verhoeven is dan ook niet zomaar een regisseur ;)

Hij is denk ik, samen met Alex van Warmerdam, de beste Nederlandse regisseur.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 jun 2020, 09:48

Verhoeven is de beste.

Robocop 1 is een van mijn favoriete films aller tijden. Maar ook Total Recall is geweldig. De remakes daarvan hebben volledig gefaald omdat ze de satire en het gedurfde geweld van Verhoeven niet konden overbrengen.

Starship Troopers, bedoelde pulp een regelrechte hak op fascisme. Amerikanen waren wat laat maar waarderen de film eindelijk. Postmodernisme, dus wel begrijpelijk.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

02 jun 2020, 13:46

Beste deel van de gehele film:

Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

02 jun 2020, 18:05

Zeker weten ga ik na Robocop Returns als ie daadwerkelijk uitkomt. Om dan net zo gepijnigd te worden als bij Terminator Dark Fate, Die Hard 5, Rise of Skywalker etc. Het is masochistisch. Ergens hoop je op herleving van betere tijden.

Maar het kan wel, vraag maar aan George Miller. Misschien omdat ie het gewoon zelf weer deed?

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

02 jun 2020, 21:20

Ja, dat is sowieso omdat Miller terug was en gewoon alle touwtjes in handen had. Denk niet dat Verhoeven ooit weer naar het Amerikaanse blockbuster toneel terugkeert. Maar je weet het nooit hè, hij kwam ook uiteindelijk weer eventjes terug naar Nederland, ondanks zijn niet zo hartelijke exit van de Nederlandse filmwereld.

Hoewel hij voor Elle en nu ook zijn volgende film Benedetta weer in Frankrijk juist met Frankrijk in zee is gegaan, dus misschien dat hij vanaf nu alleen nog maar Franse films maakt :p
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

04 jun 2020, 23:44

Shadow schreef:
02 jun 2020, 13:46
Beste deel van de gehele film:

Afbeelding
Ik vind de zwarte humor bij de martelscène van Murphy toch wel het vetst. En dan deze erachteraan;



Ook weleens gebruikt in het salesforum op IG toen we nog allemaal soldaat waren van een gamesfabrikant.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

05 jun 2020, 06:19

Nu ook zijn Hollywoodfilms klaar:

Flesh + Blood (1985) - 3.5/5

Een sterke film die zich afspeelt in de Middeleeuwen en, in tegenstelling tot de meeste andere van dit soort films, geen fantasy elementen bevat en gewoon de gritty realiteit toont. Een cynische film vol seks, geweld en grijstinten die helaas wat achter wordt gehouden door budget en een enigszins onevenwichtig verhaal (komt deels doordat de productie van deze film een hel was).

Tevens de laatste film die Verhoeven ooit deed met Rutger Hauer, als gevolg van een ruzie tussen de twee op de set. Hauer wilde meer heroïsche karakters spelen en Verhoeven wilde daar niets van weten.

Fun fact: Het verhaal van deze film kwam voort uit een ongebruikt script voor Floris.

Robocop (1987) - 5/5

Zonder twijfel Verhoeven's beste film. Robocop bevat eigenlijk alle elementen die Verhoeven in her verleden zo goed maakte, maar uitgewerkt tot in de perfectie. Een enorm sterke sci-fi satire met ruwe actie en een sterke anti-kapitalistische moraal. Het enige dat ontbreekt is de seks, maar Verhoeven wist er wel snel nog één t&a shot in te persen.

Total Recall (1990) - 4.5/5

Nog een sci-fi satire van Verhoeven en bijna net zo briljant als Robocop. Wederom vertelt hij een enorm anti-kapitalistisch verhaal met veel actie, seksualiteit, humor en goor uitziende special effects. Arnold Schwarzenegger is ook in absolute topvorm. Wat deze film, maar eigenlijk ook bijna alle andere Hollywood films van Verhoeven, zo briljant maakt is dat het een enorm intelligente film is die volledig vermomd is als domme, big budget Hollywood blockbuster.

Basic Instinct (1992) - 3.5/5

Verhoeven laat sci-fi weer los om terug te keren naar de sleazy seksthrillers. Basic Instinct is eigenlijk gewoon een Amerikaanse hervertelling van De Vierde Man met een sterk vleugje Hitchcock. Het is een stuk minder sterk dan De Vierde Man though, die film wist veel beter het mysterie en de spanning vast te houden. De queer elementen in die film waren een stuk beter dan in deze film.

Wel was ik heel blij om Jan de Bont's cinematografie weer te zien in een Verhoeven film. De film ziet er fantastisch slimy uit.

Showgirls (1995) - 5/5

Showgirls is één van de meest ondergewaardeerde meesterwerken ooit. Toentertijd (en nu nog steeds wel) werd de film afgedaan als één van de slechtste, meest exploitative films ooit en hoewel ik kan zien waar het uit voortkomt, denk ik dat dat toch wel getuigd van een fundamentele misvatting van wat deze film is.

Showgirls is een briljante satire/komedie die net als Robocop eerder verschillende elementen uit Verhoeven's oeuvre (en dan vooral zijn Nederlandse periode, zie Keetje Tippel) bij elkaar stopt en perfectioneert. Seks als macht, societal kritiek, een sterk feministisch uitgangspunt, het zit hier allemaal in. Het overdreven acteerwerk helpt alleen maar mee om de satire nog beter te verkopen, want wat beter om de excessen van Las Vegas en de showbusiness te weergeven dan een stelletje luide, larger than life karakters? Meesterwerk.

Starship Troopers (1997) - 4.5/5

Waarschijnlijk Paul Verhoeven's meest obvious film en nog steeds wisten mensen het totaal niet te begrijpen. Verhoeven's take op het controversiële Heinlein boek is een effectieve parodie op zowel het originele boek als de staat van Hollywood actiefilms in de jaren 90 (die grotendeels geweld en oorlog verheerlijkten). Het is een gruwelijke film waar de ledematen in de rondte vliegen, absoluut niemand een heroïsche dood sterft, er nul catharsis bestaat en de Verhoeven (zelf een overlevende van de Nazi-bezetting) continu visuele en thematische vergelijkingen met de Nazi's in de film stopt. Er zit ook een directe Vietnam parallel in de film met de niet zo subtiele implicatie dat de Federation zelf Rio heeft vernietigd.

Ik snap echt niet hoe mensen dit zagen in de late 90's en dachten dat de Federation de good guys waren. Mensen zien echt alleen maar wat ze willen zien.

Hollow Man (2000) - 2/5

Oef, ik snap niet wat hier gebeurd is maar dit is wel echt kut. Verhoeven's take op The Invisible Man is een suffe early-00's actiethriller waar helemaal niets aan de verbeelding wordt overgelaten en alles op de oppervlakte zit. Geen interessante dubbele laag, geen humor, geen kritische noot, gewoon een recht-toe-recht-aan Hollywood thriller met dertien in een dozijn karakters. Het bevat wel sleaze en cynisme, maar nergens neemt Verhoeven die overtreffende trap die hij in het verleden wel altijd opzocht.

De special effects zijn cool, maar werken volledig tegen de spanning in. Verhoeven & co. zijn zo verdomde trots op de effecten dat er altijd een voetafdruk of een silhouet te zien is waardoor jij als kijker je nooit hoeft af te vragen waar Kevin Bacon is. De mensen in de film kunnen hem dan misschien niet zien, maar de kijker heeft dit ten alle tijden door. De recente Invisible Man verfilming deed dit toch wel even een stuk beter.

Dit is zo'n drastische stap naar beneden van zijn vorige films dat het mij absoluut niets zou verbazen als Verhoeven de de touwtjes niet zelf in handen had en alleen maar was ingehuurd om een herkenbare naam als regisseur te hebben.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 jun 2020, 08:20

Showgirls vind ik niet zo slecht als de preutse Amerikanen het vinden, maar ik vind hem ook niet goed. Toen ik de film zag dacht ik niet aan een bottom top 10 contender, maar wel een van zijn mindere. Misschien boeit het thema me ook gewoon minder dan de cyberpunk van Robocop.

Hollow Man is inderdaad gewoon slecht. terwijl hij toch de beschikking had over Kevin Bacon en Josh Brolin.

Starship Troopers is wel makkelijk te verklaren. Toen die film uitkwam had je een influx aan hero action films. Die Hard, True Lies, Bad Boys, Lethal Weapon etc etc. Allemaal hele rechttoe rechtaan films waarbij de Amerikaanse lead de good guy was en de Duitsers/Russen/arabieren whatever de bad guys. Met die mindset ging je ook actiefilms kijken. In wezen ben ik een fan van een hoop van die films, maar het is wel allemaal Amerikaanse zelfverheerlijking wat we toen niet in de gaten hadden. Sommige van die films kwamen vlak na de golfoorlog uit, zo van "wij zijn goed en zij zijn slecht hoor, kijk maar". Was gewoon propaganda.

Dus Starship Troopers moest ook wel zo zijn, een bunch good guys die de wereld van aliens redt. Enter Verhoeven. Die film gaat lijnrecht tegen Amerikaanse verheerlijking in. Het tuft er overheen. Maar de onderste lagen werden niet overal opgemerkt, men dacht dat het een doorsnee sci fi schietfilm was.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

05 jun 2020, 13:15

Showgirls vind ik oprecht heerlijke film, ik snap niet hoe mensen die film serieus kunnen nemen wanneer er: "Everybody got AIDS and shit!" of "I'm erect... Why aren't you erect?" en natuurlijk: "It must be weird... Not having anybody cum on you."" word geroepen. Kom op, nergens in de film is ook maar iets bloed serieus eraan. En dan ben ik nog niet begonnen over de grote dame wie haar tieten met een toeter sound effect constant kan flashen :lol:

Gebruikersavatar
Limoenlichtje
Lv5
Berichten: 503
Lid geworden op:
28 jul 2017, 17:19

06 jun 2020, 15:37

Nou, mijn tripje door Verhoeven's (feature) films is klaar, dus nu tijd voor een waardering:

Zwartboek (2006) - 3/5

Ik herinner me dat ik deze film toentertijd echt fantastisch vond, maar ik denk dat dat toch echt voornamelijk hype was. Deze keer vond ik dit vooral een veel te lange, overvolle en ongefocuste film die duidelijk teveel probeert om mensen blij te maken en niet echt de randjes opzoekt. Natuurlijk zit die scène erin waar Carice wordt bedolven door poep terwijl Theo Maassen naar haar schreeuwt, maar dat is kinderspel voor Verhoeven. Nog steeds is het wel een leuke film om te kijken, maar niet bijster veel meer. Voorbij, Voorbij en Soldaat van Oranje zijn beide veel beter.

Steekspel (2012) - 2.5/5

Het resultaat van een project van Ziggo in 2011 waarbij mensen op het internet ideeën konden insturen voor een film en vervolgens gezamenlijk "met" Paul Verhoeven een film konden maken. Het resultaat? Een flauwe soap opera-achtige film met twists die je van mijlenver ziet aankomen. Verhoeven beschouwt dit niet als een film van hem en eigenlijk is het ook niet helemaal zo, hij was immers alleen maar de naam verbonden aan het project om mensen over te halen mee te doen. Maar nog, officieel gezien is hij de regisseur, dus tel ik hem wel lekker mee.

Elle (2016) - 4/5

Paul Verhoeven (eindelijk) terug in vorm. Een enorm sterk drama/satire over een vrouw in de gameindustrie die op een avond verkracht wordt en haar geheel eigen vorm van wraak neemt. Voor mij is dit een film puur over controle terugwinnen na een traumatische ervaring. De manier waarop dit gebeurd in de film is best wel een 'Oh shit' situatie en zal ik absoluut niet verklappen, maar ik zat met mijn mond open van verbazing dat Verhoeven & co. die insteek durven te nemen.

Fun fact: Verhoeven probeerde eerst een grote Amerikaanse actrice aan deze film te koppelen (en Amerikaanse funding te krijgen), maar iedereen waarin hij geïnteresseerd was haakte af toen ze zagen waar de film over ging. Uiteindelijk is het goed opgelost, want Isabelle Huppert is fantastisch in de hoofdrol.

--------

Zo, en nu mijn ranking:

1. RoboCop - 5/5
2. Showgirls - 5/5
3. Total Recall - 4.5/5
4. De Vierde Man - 4.5/5
5. Turks Fruit - 4.5/5
6. Starship Troopers - 4.5/5
7. Soldaat van Oranje - 4.5/5
8. Elle - 4/5
9. Voorbij, Voorbij - 4/5
10. Keetje Tippel - 4/5
11. Flesh + Blood - 3.5/5
12. Basic Instinct - 3.5/5
13. Spetters - 3/5
14. Zwartboek - 3/5
15. Wat Zien Ik?! - 2.5/5
16. Steekspel - 2.5/5
17. Hollow Man - 2/5
Remind yourself that overconfidence is a slow and insidious killer

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

06 jun 2020, 20:47

Color out of Space (Richard Stanley, 2019)
Nathan Gardner (Nicolas Cage) woont met zijn gezin in best afgelegen op een farm. Samen met zijn vrouw Theresa(Joely Richardson) en oa dochter Lavinia (Madeleine Arthur). Op een avond liggen ze in bed seks te hebben, komt jongste zoontje gang op, gaat een glas water trillen... En daalt er een straal van roze /paars achtige gloed neer bij hun huis. Het ruikt enorm smerig. Wat is het? Meteoriet? Ufo?
Genoeg plot. Deze film is geniaal, geweldig is understament. Cage is briljant net als in oa Mandy. De sfeer en spanning is genaakbaar. Kleuren houd op zeg, werkelijk engel achtig mooi. Film wordt uitstekend opgebouwd, en verveeld geen moment. Regie is subliem, zie je gewoon in alles. Geen foute keuze te betrappen. Deze film is voor mij hemels. Alles bevalt me gewoon. Uitbarstingen van Cage, onheilspellende horror en afschuw. Begrip van tijd, al dan niet wegvalt. Color out of Space, is in mijn ogen een meesterwerk. Deze gaat in mijn top 15-10 komen of hoger.
10/10

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

06 jun 2020, 20:49

Het is dan ook één van Lovecrafts beste werken.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

06 jun 2020, 21:43

The Blues Brothers komt één deze dagen op 4k blu-ray uit en overweeg om te kopen, maar jammer genoeg schijnt er geen originele soundtrack bij te zitten, alleen een remixed DTSX track... Twijfels, twijfels :/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten