TV en Hi-Fi Topic

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

01 sep 2021, 13:38

Bijzonder, ik had er nog niet eerder over gehoord.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 sep 2021, 15:54

Ik las hier en daar wel dat je de TV soms helemaal uit moet doen omdat de port anders geen signaal doorgeeft. Maar ook wel over kapotte mobo's:

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=165218.0
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/1626250

Dit is van 4 jaar geleden al, toen was dat issue dus ook wel hier en daar bekend. Google levert nog veel meer op.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 sep 2021, 08:26

Nou dat was wel een dingetje met die TV.

Eerst reparatie aan huis. Die gozer checkt zijn voorraad, printplaat niet beschikbaar en de komende tijd niet leverbaar (hij had 1 bij zich, maar was 50-50 want je hebt 2 verschillende). Ok, zet maar weer neer. Je krijgt gewoon een nieuwe TV van leverancier. Dus ik regelen. Geen probleem. Prik maar wanneer je hem wilt. Zsm want inmiddels 3 broken hdmi ports (serieus, had nog maar eentje).

Word ik gebeld, we zijn onderweg. Oh ja, staat ie klaar in doos? Nee, die doos ik heb ik meteen weggeflikkerd en geen ruimte voor die troep. Ja zonder doos moet je 25% betalen en is ook kans op schade bij vervoer. Ik zeg weet ik niks van, weet je, houd die nieuwe doos maar. Dat kon wel.

Die gast, mocro (details breh), komt langs en begon te zeiken, hij had haast geen tijd per klant, ik moest de stand nog los schroeven en de kapotte TV in de nieuwe doos doen. Altijd zelfde gezeik had ie bla bla bla. Ik zeg, ik weet al die regels niet en er is ook niks gezegd over klaar zetten in doos. Ik ga er niet van uit dat ie zo snel stuk is, heb ik nog nooit gehad en flikker dozen altijd linea recta weg. Goed, stand los gehaald, ouwe TV in nieuwe doos geduwd en weg. Totaal tijd 5 minuten tops.

Wel zuur dat die prijzen weer omhoog zijn gegaan (CX is weer 1500 zag ik lol). Want ik mocht ook een andere nemen + bijbetaling. Als een C1 of 65 inch CX extreem gezakt was had ik dat misschien wel willen doen maar dit is ook goed, was super tevreden met de CX verder en dit format staat ook gewoon perfect.

TLDR: Bewaar je doos.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

09 sep 2021, 08:34

Dat kunnen ze echt niet maken wat betreft de doos. Ik zit zelf in een klein appartement in centrum Utrecht zonder berging. Zo'n doos flikker ik ook meteen weg als alles in eerste instantie naar behoren werkt, waar zou ik dat anders moeten laten? Sowieso zeiken om een doos terwijl jouw tv naar de klote is, echt totaal buiten proportie lol.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 sep 2021, 08:37

Misschien staat het in de huisregels hoor. Maar ik hoorde er pas van toen die gast belde. Ja vond ik dus ook, dat ding is binnen 6 maanden kapot. Lever goed spul.

Ik heb wel een berging. Ik word al schijtziek van dat piepschuim wat je nauwelijks kan dumpen (ik dump af en toe een zak, of bij mijn ouders in de container. Dozen zet ik hier meteen bij oud papier neer. lol die shit bewaar ik niet. Alleen die van de consoles houd ik eigenlijk. Maar die zijn wel tof en klein. Ben wel blij dat ik die nieuwe doos meteen kon meegeven.

Hij heeft half gelijk, blijkbaar:

Pak het goed en stevig in. Gebruik het liefst de originele verpakking. Op die manier is de kans op beschadigingen zo klein mogelijk en kunnen we er misschien nog iemand anders mee blij maken. Heb je de originele verpakking niet meer in huis? Geen probleem, we bekijken de staat van je teruggestuurde product en bepalen aan de hand daarvan wat de waardevermindering is;

Het is niet verplicht. Ze moeten de waardevermindering beoordelen. Maar ik heb gewoon een defect product binnen garantie gehad dus wtf waardevemindering? Ondeugdelijk product lol, 0 waard. Volledige fabrieksgarantie binnen 2 jaar. Stuur maar naar LG retour.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

09 sep 2021, 09:46

Volgens mij moet je de doos altijd 2 weken houden.

Maar in ieder geval beter dat je een nieuwe hebt gekregen. Reparaties/gesleutel aan een net gekocht product heb ik een bloedje hekel aan en accepteer ik ook nooit.

Zelf bewaar ik wel de doos met een 75", want heb 'm al een keer moeten laten verhuizen en zal dat binnenkort weer moeten doen.
Van dit beeld kreeg ik al kramp aan m'n aangespannen kringspier laat staan zonder doos.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

09 sep 2021, 11:40

Nee dat is ook kut. Dan heb je eigenlijk een gereviseerd product. Moet wel weer settings doen, al vind ik default ISF echt heel nice. Voordeel is wel dat ik de magic remote eindelijk aan de praat kreeg met de Mediabox Next. Die ab is super chill.

Gebruikersavatar
Jalf
Lv4
Berichten: 494
Lid geworden op:
18 jul 2017, 09:25

Re:

14 okt 2021, 10:21

SmartTies schreef:
26 jul 2021, 19:02
Ik ga eerst m'n speakers vervangen en heb de Q Accustic Cinema Pack Plus op het oog, maar wil het eerst live horen voordat ik weer een rib eruit trek...
Afbeelding
Heb je die set nog gehaald? Ik heb zelf twee 3020i bookshelves van Q. Bevallen me heel goed.

Wat een gekut met die CX man. Hoop dat me dat bespaard blijft. Bevalt me nog altijd erg goed en ik heb de doos volgens mij nog dezelfde dag bij het oud papier gegooid...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

14 okt 2021, 14:57

Nee nog niet. Ik wil nog even wachten tot de receivers HDMI 2.1 goed ondersteunen en dan koop ik in één klap alles nieuw. Ze staan nog steed bovenaan m'n lijstje.

Inmiddels is de LG 77 C1 al in prijs gekelderd naar 2500 euro. In 2018 liet ik de 77" C8 nog liggen omdat deze €7999,- kostte en dus koos ik voor een Samsung. Nu is de 83" C1 al voor €4300,- verkrijgbaar. Even kijken hoe dit uitpakt volgende maand met Black Friday anders laat ik de G1 die max 77" verkrijgbaar is en neem ik de 83" C1. Leuke prijzen voor iets wat zo kort geleden nog alleen voor de jetset was weggelegd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

19 dec 2021, 10:11

De Yamaha's worden nu met de nieuwste chips en firmware geleverd schijnbaar. Ik wil die RX6 maar om nou een gok van 700 euries te nemen...

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

20 dec 2021, 11:00

De Denon serie wordt nu ook met goede HDMI2.1 geleverd. Je doet met beide geen slechte koop, maar moet bekennen dat ik tot nu toe toch groter fan ben geweest van mijn vorige Onkyo (TXNR 808) dan mijn huidige Denon (AVR-X3600H). Misschien dat mijn speakers niet tot hun recht komen in de wat grotere huiskamer dan voorheen -die sowieso aan vervanging toe zijn- , maar softwarematig doet het apparaat ook vreemde dingen. Zo had ik van de één op andere dag dat de subwoofers niet meer werden aangestuurd in de muziekmodus. De buren blij, maar ik had geen dikke bas meer tenzij ik voor movie Dolby audio koos wat weer een zaal-achtig effect geeft. Het probleem is bekend en zag dat er gisteren weer een update binnenkwam na maanden, maar het is wel een vieze nasmaak wat ze me nu geven.

Maar wat heb je nu staan dan?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 dec 2021, 13:01

Een RXV385 met Yamaha NS-P40. Is voor mij voldoende. Geluid vind ik prima. Die RX6 is voor 7.2 wat ik eigenlijk niet nodig ben maar heeft 7xhdmi in waarvan drie 2.1 zijn. Ondersteund ook Atmos. Bovendien vind ik het de mooiste receivers.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

23 okt 2022, 12:19

RX6 tijdje terug geannuleerd. Levering duurde mij te lang en die quickfix die ze hebben toegepast is nog steeds ruk.

Heb nu de Denon AVC-S660H besteld.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 okt 2022, 13:03

Prima receiver met volop features. Alleen mis je Atmos en DTS:X, maar je had geen zin in speakers op je plafond begreep ik. En weerkaats atmos vind ik niet veel meerwaarde. Persoonlijk word ik wel wild van alle content dat Atmos levert. Het is echt zoveel meer onderdompeling. Maar uiteindelijk is 80% van wat door mijn receiver vloeit oldskool 5.1 is. En een film in Dolby True HD en DTS-HD Master Audio is ook niet verkeerd.

Ik ben zelf ook aan het checken naar een nieuwe HDMI2.1 receiver, nieuwe speakerset en TV (net m'n huis verkocht :P). 3 jaar terug de Denon AVR x3600 gekocht en buiten het missen van HDMI2.1 ben ik er over het algemeen niet over te spreken mbt het samenwerken met de TV middels ARC. Daar had ik met Onkyo geen last van. De receiver gaat random naar HEOS of receiver algemeen wanneer je het aanzet. Wanneer het naar HEOS gaat, kan je niet met je tv remote de UI gebruiken en ben je dus genoodzaakt de receiver remote of Denon app te gebruiken. Dat is gewoon bloedje irritant. Ik hoop dat een TV en receiver met eArc dit oplost. Ook het geluid voelt minder aan dan mijn Onkyo, maar dat is waarschijnlijk doordat de woonkamer groter is dan de vorige en er dus meer 'versterkt' moet worden.
Het kiezen naar een goede is en blijft lastig, want er zijn weinig stores waar je alles wat je op het oog heb even kan checken en vergelijken. Hifi Klubben is er één, maar ook die heeft weer een beperkt aantal merken. Hierdoor ben je genoodzaakt om van reviews uit te gaan. En dat terwijl het ideale geluid het meest subjectieve is van je thuisbios.

Een nieuwe TV aanschaffen zit ik nog over te piekeren. Ik ben zeer gecharmeerd van de QD OLED van Samsung. De S95b wint het op dit moment van de G2 van LG. Zowel qua prestatie als prijstechnisch. Prijstechnisch daar ze er geen marketing aan hebben besteed, omdat ze niet genoeg panelen hebben kunnen kopen van LG. Om zo supply demand tegen te gaan en op die manier te voorkomen dat potentiële Samsung klanten terughoudender worden naar de QLED TV's - dus voorkomen dat je concurrent wordt van je eigen product. Daar pluk je dus als koper met een beetje inzicht de vruchten van. De 65inch S95b heb je al vanaf €1760,- Alleen wil ik 77" en het liefst 83". Samsung komt aan het eind van het eerste kwartaal 2023 met een 77" aankakken. LG G2 staat nu op de tweede plaats. De 83" is dan wel meteen weer €4500...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

25 okt 2022, 13:53

4k120hz en vrr is voor mij het belangrijkste wat receiver betreft. Ben geen audiofiel verder

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

25 okt 2022, 17:33

Wat voor speakers heb je dan?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

26 okt 2022, 05:12

Yamaha 5.1 setje eh.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

27 okt 2022, 11:24

Yamaha is goed.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 jan 2023, 17:11

Jullie kunnen me vast even helpen. Ik verhuis volgende maand (terug naar Rotterdam :7), grotere woonkamer ook en wil daarom een nieuwe TV + audio.

Budget voor TV is rond de €1500. De kijkafstand is 4 meter, is 65" ideaal? Zag dat de LG C2 1499 kost. In hoeverre zijn een LG G2 of Samsung S95B de meerprijs waard tov de C2? Laatstgenoemde had ik uberhaupt nog niet van gehoord, maar even obv Ties zn post hier boven. En andere merken, Sony of Philips perhaps in deze prijsklasse? Of andere TVs van LG en Samsung die het overwegen waard zijn? Gebruik zal vooral uit films/series, gamen en voetbal kijken bestaan.

Wat betreft audio heb ik werkelijk 0,0 benul. Het hoeft niet hard te kunnen, wil gewoon dat het helder is en dat het geluid om je heen is, dus het liefst meerdere speakers in de hoeken ipv iets als een soundbar. Het zitgedeelte van de woonkamer waar het goed te horen moet zijn tijdens een film oid is zo'n 12m2. Op wat voor prijs moet ik rekenen voor een degelijke set? Wat voor soort set is uberhaupt aan te raden? Omdat ik geen flauw idee heb wat dit betreft kan ik geen budget noemen maar ben geen audiofiel, als het max €500 kan blijven zou wel relaxt zijn, maar hoor het graag als dat wellicht te budget is.

Thx lads <3

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jan 2023, 18:04

G2 is wel beter maar kun je alleen ophangen, of je moet apart een beugel kopen. De G2 is high end, maar het verschil met de C2 zal nihil zijn, Rtings raad de C2 dan ook aan vanwege de kleine verschillen maar groot prijsverschil. Volgens mij betaal je meer voor het design met de G series. Ik zou hem niet nemen.

Ik zou zelf gewoon voor de C2 gaan. Volgens Rtings heeft Samsung meer brightness enzo, maar ook onnatuurlijker. De LG heeft betere black levels, Dolby Vision en betere HDR. En Samsung was altijd bagger met updates, geen idee hoe dat nu zit. En er is ook dat mix model, de CS. Die heeft een collega van me gekocht. Is een rebranded C1 met C2 software. Is cheap.

Geluid ben ik niet zo in thuis. Ik heb een Samsung Q80 soundbar en ik ben er content mee. Heb geen speakers en draden meer. Voor 500,- kom je niet verder dan een kant en klare 5.1 met passieve subwoofer denk ik.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

08 jan 2023, 19:21

Zou die C2 wellicht qua prijs nog verder gaan dalen dan de huidige 1499 ergens in de komende 2 maanden? Ga in de eerste week van Maart pas mijn nieuwe huis in, dus hoef hem niet nu al te bestellen.

En misschien toch maar een goeie soundbar overwegen dan, in plaats van een lading speakers overal.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

08 jan 2023, 20:06

Ik zou nog ff wachten, kan alleen maar goedkoper worden. In het voorjaar komen de nieuwe modellen weer op de proppen.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

08 jan 2023, 21:25

Mijn ervaring is dat ze altijd naar 1000 zakken en niet verder voordat ze uit de handel gaan. Ik denk dat je de C2 wel voor 1000 kunt oppakken binnen een paar maanden. De CX kocht ik voor 1000 in Maart of April 2021, de C1 was toen net uit. De C1 was ook 1000 rond die tijd vorig jaar.

De upgrades zijn toch miniem en zitten vooral in brightness en contrast. De grootste stap was naar de nieuwe HDMI met 120hz, VRR en eARC enzo. Die standaard is sindsdien onveranderd. Vanaf een 2019/2020 model kun je de features van de PS5 en Series X bijv. volledig benutten. Dat is eigenlijk het enige belangrijke, netflix en broadcasts kun je op iedere TV wel hetzelfde doen. Geen idee wat de volgende grote stap wordt, dat zien we met de PS6 etc wel. Maar in principe kun je nu ook gewoon een C1 ophalen voor rond de 1000, het verschil met de C2 is klein. Echter ja, de C2 zakt over 2 maanden ook naar die prijs.
The LG C2 OLED is slightly better than the LG C1 OLED, although the performance of the two is quite similar. The C2 is a bit brighter, especially in SDR and when displaying small, bright highlights in HDR. The C2 has a slightly wider color gamut but worse tone mapping, so it doesn't respect the creator's intent as well. The C2 also has slightly improved smart features, including a new hands-free voice control feature, and the smart interface now supports user profiles, meaning you can customize the user experience to each member of your family.
Betere color gamut maar slechtere tone mapping. Maar hey, hands free smart features en user profiles, super handig meng. Het voordeel van een nieuw model is vooral de langere support, updates etc. Over de CX werd weer hetzelfde gezegd tegenover de C1, dus ook de CX is praktisch gelijk aan de C2.

Zelf vind ik Dolby Vision wel tof aan de LG modellen, met gamen vind ik het minder dan HDR10 (te washed out) maar met series vind ik het beter.

Gebruikersavatar
Wapper
Lv6
Berichten: 1670
Lid geworden op:
13 jul 2017, 12:51

10 jan 2023, 11:06

Een 65" LG C2 over een paar maanden wellicht voor €1000 ja? Poah, dat zou lekker zijn. Ik hou t in de gaten op de Tweakers pricewatch.

Ties wellicht nog een aanrader op audio gebied? :)

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

10 jan 2023, 16:57

Zoiets mss? Lijkt mij prima zolang je geen audiofiel bent.

https://www.sony.nl/electronics/luidspr ... en/ht-s40r

Is goedkoper dan adviesprijs te vinden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 19 gasten