TV en Hi-Fi Topic

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 mar 2019, 17:43

Gelukkig hebben steeds minder games een hud lol. Ik zie het wel, die shit wordt opgeblazen heb ik het idee.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

13 mar 2019, 18:18

Een oled zou een ramp zijn als enige tv hier, als ik thuis werk staat die samsung soms uren op pauze of in een matchmaking menu. Restmode gebruik ik niet en die tv moet zich ook niet uitschakelen, dat is allemaal onzin als ik snel even een potje tussendoor wil spelen. :voldaan:
Al mijn oude 720/1080p content ziet er ook prima uit op dat ding.

De B&O (lg paneeltje) in de living wordt gebruikt voor films en recente series en ja ik heb dat wel eens vergeleken en dat is gewoon beter. Maar die werd vooral gekocht voor de elektrisch draaiende voet wat bijna een must is in ons interieur en de looks zijn ook niet verkeerd. Standaard audio van dat ding is ook niet te vergelijken met een gewone tv en er werd nog een dikke korting gegeven ook. :D

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 mar 2019, 18:23

Dikke TV en dan niet eens een surround setje.

Afbeelding

In dat kasteel van jou had ik allang een thuisbioscoop gebouwd.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

13 mar 2019, 21:15

Ik heb zo'n gigantische Onkyo 5.1 receiver die ik niet gebruik omdat we de ruimte er niet voor hebben om neer te zetten bij de TV :lol:

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

16 mar 2019, 10:25

Ik heb mijn surround vorig jaar weggedaan, het is allemaal extra troep, draden en speakers.

Vind soundbar heerlijk. Ergonomisch en design wise maar het geluid dat eruit komt was ook beter dan ik van te voren verwachtte (komend van 5.1).

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

16 mar 2019, 21:08

Zo, shit geïnstalleerd. Fijne TV. Echt zwart, geen clouding of andere led misbaksels. OLED is here to stay. Beeld kan ook fel genoeg. Moet nog wat met de instellingen klooien tho. HDR zal vast meer poppen op een QLED maar buiten dat vind ik het niet echt bijzonder ofzo. En nee, ik heb geen inbranders.

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

17 mar 2019, 00:41

Speel die Yoshi demo nog eens. 8)

Of zelda, dat odyssey prul en wat heb je daar nog? Best jammer dat MK8D nog altijd veruit de mooiste soufflEE is.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

17 mar 2019, 08:44

Gewoon Arno schreef:
16 mar 2019, 21:08
En nee, ik heb geen inbranders.
Met jou trophy ge-hunt zal ik maar wel meteen een spaarpot naast je scherm zetten en er bij elke sessie 5 euro ingaan gooien.
Als main tv denk ik dat het aan me voorbij gaat en direct Microled word over een jaar of 3. Het komt nog te vaak voor dat het urenlang op een stilstaand beeld staat door afleiding. Dat het overall mooier is dan QLED staat buiten kijf. Alleen HDR, en dan met name HDR gamen, is wel een stuk minder awe op OLED.
De vlotte achteruitgang van de kleuren bij boven normaal gebruik is ook iets waar ik huiverig voor ben. Je koopt ook je multiplatform games niet meer voor de PS4 als je een One X hebt bijvoorbeeld voordat extra beetje wow. Áls iets even inconsistent draait, dan heb je zoiets van "dat ligt aan de hardware en had ik op de X niet gehad" Zo ook met een 2 jaar oude tv waarbij ieder branduur achteruitgang betekend. Je gaat je bij het beeld afvragen of het niet al extreem washed out is. Reviewers zijn altijd laaiend enthousiast over OLED, maar een review van 3 jaar verder krijgen we nooit. Rtings is de enige site waarbij ze dat openbaar testen met wisselend resultaat dankzij de panel lotteries waar we tegenwoordig mee te maken hebben.

Soundbar vs 5.1 (of hoger) receiver is hetzelfde als die oude prologic setjes van 200 gulden van vroeger gaan vergelijken met een full buck+ receivers. Ja ze zien er beter uit in je huis als je je spul niet goed kan wegwerken en je hoort uiteindelijk 'wat' achter je, maar totaal niet immersief en blij zijn als je wat hoort achter je ipv dat het je gewoon en natuurlijk is.
Met een soundbar surround draait alles om weerkaatsing. En omdat niet iedere huiskamer hetzelfde is en ook nog ieder stukje meubel zijn eigen weerkaatsing zal geven, is het nooit zoals het door de geluidsmannen bedoeld is. Zelfs de structuur van je plafond is nog van invloed bij simulatie. Fuck that.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

17 mar 2019, 10:09

Shenmue3 schreef:
17 mar 2019, 00:41
Speel die Yoshi demo nog eens. 8)

Of zelda, dat odyssey prul en wat heb je daar nog? Best jammer dat MK8D nog altijd veruit de mooiste soufflEE is.
Switch ziet er niet uit XX) @ Ties Ik laat je eigenhandig weten hoe mijn TV over de jaren zal verslechteren.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

20 mar 2019, 14:38

Blij dat ik niet nog een jaar heb gewacht. De nieuwe oleds krijgen een fucking soundbar ingebouwd.

Gebruikersavatar
Needakill
Lv6
Berichten: 1007
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:19

Re:

20 mar 2019, 14:46

Gewoon Arno schreef:
12 mar 2019, 17:32
#55inchgang. Ik vind het prijsverschil te groot voor die extra 10 inch.
That's what she said

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re:

20 mar 2019, 19:28

Gewoon Arno schreef:
20 mar 2019, 14:38
Blij dat ik niet nog een jaar heb gewacht. De nieuwe oleds krijgen een fucking soundbar ingebouwd.
C9 niet. Gewoon dezelfde opvolgers van modellen die het nu ook hebben. Dat staat me ook tegen van de W-serie. In de slaapkamer maakt dat niet zoveel uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Linius
Lv2
Berichten: 113
Lid geworden op:
14 jul 2017, 10:00

Re: Re:

01 apr 2019, 12:02

SmartTies schreef:
17 mar 2019, 08:44
Gewoon Arno schreef:
16 mar 2019, 21:08
En nee, ik heb geen inbranders.

Soundbar vs 5.1 (of hoger) receiver is hetzelfde als die oude prologic setjes van 200 gulden van vroeger gaan vergelijken met een full buck+ receivers. Ja ze zien er beter uit in je huis als je je spul niet goed kan wegwerken en je hoort uiteindelijk 'wat' achter je, maar totaal niet immersief en blij zijn als je wat hoort achter je ipv dat het je gewoon en natuurlijk is.
Met een soundbar surround draait alles om weerkaatsing. En omdat niet iedere huiskamer hetzelfde is en ook nog ieder stukje meubel zijn eigen weerkaatsing zal geven, is het nooit zoals het door de geluidsmannen bedoeld is. Zelfs de structuur van je plafond is nog van invloed bij simulatie. Fuck that.
Dacht iedereen er maar zo over. Speakers > Soundbars.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: Re:

30 jul 2020, 22:41

Gewoon Arno schreef:
17 mar 2019, 10:09
Shenmue3 schreef:
17 mar 2019, 00:41
Speel die Yoshi demo nog eens. 8)

Of zelda, dat odyssey prul en wat heb je daar nog? Best jammer dat MK8D nog altijd veruit de mooiste soufflEE is.
Switch ziet er niet uit XX) @ Ties Ik laat je eigenhandig weten hoe mijn TV over de jaren zal verslechteren.
Bevalt het tot dusver? Ik had bijna de LG 77 CX gekocht om next gen ready te zijn, maar op de valreep zag ik Vincent Theo voorbijkomen met een mededeling dat alles onder de 8K van LG's 2020 line wel HDMI 2.1 heeft, maar 40gbs ipv 48. Dat HDMI Forum maakt er echt een zooitje van op deze manier. Zo denk je dat je TV up-to-date is, maar uiteindelijk niet alles maximaal uit je console trekt straks.

Inmiddels ben ik de 75Q9FN uit 2018 ook wel beu. Ik flip er nu van dat alle apps geen Atmos signaal doorlaten door het missen van HDMI 2.1 en dus ook eARC. Ik heb pas nieuwe Atmos speakers gehaald (Sorry Linius, ik ben uiteindelijk toch voor 4 Teufel Reflect gegaan ipv die Dali bij Hifi Klubben omdat deze makkelijker te bevestigen zijn aan je plafond, maar nogmaals thanks voor je raad). en wil gewoon alles via m'n TV kunnen streamen zonder extra randapparatuur. Nu kan ik alleen Netflix met Atmos films checken via de One X naar de receiver. En wil ik gaan gamen met VRR support, dan moet ik de One X weer van de versterker loskoppelen en direct in de TV connectbox stoppen en sowieso weer Atmos missen door de HDMI 2.0 ondersteuning. Dan maar geen VRR voorlopig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

31 jul 2020, 06:03

Ik zou niet meer anders willen. Geen last van burn-ins of wat dan ook. HDR is whatever. Laatst bijna de stap gemaakt naar een C9 want die zijn niet zo duur meer maar wacht eerst de nieuwe consoles ff af.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

31 jul 2020, 15:57

Met oog op de toekomst is de 2019 C9 dus een betere keus dan de 2020 CX. Misschien haal ik die wel voor in the nerd hole. De prijzen zijn ook bijna hetzelfde. LG heeft dit jaar de prijzen omlaag gebracht. De 65" CX is al voor rond de 2500 verkrijgbaar terwijl de C9 rond deze tijd vorig jaar gewoon 6000 kostte.
Afbeelding

no avatar
The Great Volunteer
Lv7
Berichten: 4764
Lid geworden op:
31 jul 2017, 10:59

31 jul 2020, 17:36

Ik vind de C4 wel goed :beam: :lol:
Maar zonder dollen 6000 euro is wel veel geld zeg. Das voor mij 5-6 maanden werken.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

31 jul 2020, 18:16

Ik trap er niet in. Geen nieuwe TV voor de PS5. Heb mijn KS8000 nu 3 jaar. Ga zeker nog wel 4, 5 jaar bij optellen. Zo lang deed ik ook met mijn Pana. Tegen die tijd is al die tech ingeburgerd en OLED mogelijk ook zonder burn ins. Pas echt fucked ben je als je een 4K in 2015 ofzo kocht, zonder HDR10 enzo.

Er moet wel een soort stop komen op die resoluties. Laat native 4K nou maar eerst de standaard worden voor media en games. Ondertussen is digitale TV nog niet eens 1080p. We hebben ook decennia met 567i gedaan. Ik denk dat 4k voor huiskamer formaten (49-55 inch ish) afdoende is? Het is close up scherp genoeg, zonder dat je er last van krijgt. Dit was nooit zo. 1080p was vanaf dag 1 bagger, monitors waren al verder. 4K is toch anders.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

Re: TV en Hi-Fi Topic

01 aug 2020, 15:40

Over 5 jaar is OLED wel zo'n beetje aan het einde van z'n latijn en stroomt MicroLED in. Zowel Samsung en LG zijn daar nu hevig in aan het investeren waarmee een heuse 'wie heeft de grootste' wedstrijd is ingeluid. En dat zal dan wel weer gepaard gaan met kinderziektes, maar wel weer nieuwe snuffies wat je met een OLED op zijn top niet kan evenaren. Weer wachten dan maar?
Ik ging ervan uit dat ik ook wel een jaar of 4 a 5 zou doen met m'n Q9FN, maar als een nieuwer model een betere speelervaring oplevert, dus minder input lag, de controller input/output latency die aankomende generatie aangepakt wordt en Atmos vlekkeloos via eARC levert, dan wil ik daar wel gebruik van kunnen maken.

Ik heb 3 maanden terug de Denon AVR-X3600h aangeschaft en nu is er tegen de verwachtingen in toch een nieuwe serie voor 2020 van Denon verschenen met HDMI 2.1 en dus eARC. Maar weer niet alle HDMI poorten. Durf te wedden dat de 2021 versie wel alleen maar 2.1 poorten heeft. Dilemma...
Afbeelding

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

01 aug 2020, 19:04

Ik heb geen last van input lag. Zo goed als CRT is het op papier niet, maar zowel mijn Plasma als mijn KS8000 zitten rond de 20ms. Kan alle timing based games (fighters, shmups etc) probleemloos spelen. Ik denk dat het daaronder diminishing returns wordt, want een verschil met CRT heb ik eigenlijk nooit gemerkt met deze TV's..Wel als game mode uitstaat, en ook wel eens op TV's bij anderen thuis. En die trashy PS360 gen LCD waren ook niet ideaal met hun 50hz panels.

Als mijn audio setup niet perfect zou werken is een ander verhaal, al heb ik jaren met een switchbox gewerkt en dat ging toen op zich wel hoewel het niet ideaal was. eARC zou ik niet op banken. Gewone ARC had ik vanaf het begin en is echt dikke stront gebleken. Ik ben eigenlijk van plan met de PS5 een headset te gaan gebruiken.

Ik vind het wel best. Als de TV kapot gaat is het een ander verhaal. Over een jaar of 5, kan ook meer zijn, koop ik wel wat dan high end is en een beetje schappelijk budget (1500-2000). Mag ook een OLED zijn. In feite heb ik nu ook een voorloper van QLED, maar het beeld en de prestaties zijn heerlijk.

Gebruikersavatar
SmartTies
Master Cheese
Lv6
Berichten: 1966
Lid geworden op:
13 jul 2017, 17:57

03 aug 2020, 10:25

20ms is ook prima, maar de games van vandaag zijn er wel naar gemaakt om deze hogere input lag op te vangen itt CRT jaren terug. Het is afwachten hoe dat zich ontwikkeld de komende generatie.

De functies van ARC zijn gestremd door de lage bandwith en voor mij vooral killing een audio bandwith met maar 1Mbit/sec. eARC zal 37 Mbit audio bandwith hebben en een ongecomprimeerde audiodoorvoer geven.
En dan heb je ook nog eens dat er totaal geen regels zijn met betrekking tot het gebruik van ARC door de leveranciers. Er zijn zelfs ARC TV's die alleen stereo geluid doorgeven. Bij eARC is dat tot dusver anders aangepakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re:

03 aug 2020, 15:02

SmartTies schreef:
03 aug 2020, 10:25
20ms is ook prima, maar de games van vandaag zijn er wel naar gemaakt om deze hogere input lag op te vangen itt CRT jaren terug. Het is afwachten hoe dat zich ontwikkeld de komende generatie.
4K30fps for dat cinematic feel.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

04 aug 2020, 18:59

Wat ze eigenlijk willen is terug naar CRT met de benefits van flat screen panels. Zover zijn we nog niet.

Het was wel leuk allemaal, platte TV's met hogere resoluties. Maar CRT won het qua hertz, input lag, kijkhoek, audio etc.

Mindere audio maakt niet uit, dat kun je oplossen met een setup of soundbar en 5.1 had men toen ook al. hertz is al in hogere vormen te krijgen. Ik weet nog dat ik met een CRT monitor altijd koppijn kreeg van 60hz, minimaal 85 had ik altijd en dan was het goed. Merk het met mijn telefoon ook, die is 90hz en het beeld is rustiger dan mijn oude die ik gewend was. Dit is wel iets wat voor verbetering vatbaar is voor veel TV's. Je wilt eigenlijk native 120hz minimaal. Ik weet niet of 240hz nodig is, het lijkt me eigenlijk diminishing returns. Boven de 80hz vond ik in de CRT monitor tijd rustig genoeg. Kijkhoek is volgens mij goed op OLED (wat je kunt zien als de opvolger van Plasma). Op mijn LED is het nog steeds afdoende als ik er naast sta te kijken (wat je in de praktijk nooit doet).

Input lag moet natuurlijk naar 0. Maar ik weet niet hoe lang dat nog duurt. Als ik er retro op speel merk ik eigenlijk geen verschil qua inputs met CRT. Misschien is het er wel maar het is wel erg miniem. Ik geloof dat de peperdure elite TV's van nu op 10ms zitten.

Gebruikersavatar
Shadow
Lv6
Berichten: 1715
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:42

04 aug 2020, 21:29

Man ik zou zo graag een HD CRT willen, ik snap dat het mij mijn rug zou kosten als ik het moet tillen, maar ziet er oprecht zo goed uit.

Gebruikersavatar
R-Type
Lv7
Berichten: 3919
Lid geworden op:
18 jul 2017, 14:47

05 aug 2020, 20:01

Past niet meer in menig interieur. Bijna alle TV meubels van tegenwoordig zijn te smal voor CRT.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten