Smart Devices Topic

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re:

13 sep 2017, 15:21

Oversoul schreef:
13 sep 2017, 15:16
Wat een hondslelijke telefoon die X en waarom is er een hapje uit het scherm genomen?
Dat hapje was geen probleem geweest als ze de stukken scherm links en rechts zwart hadden gemaakt. Maar nu is het 1) fucked up lelijk en 2) kut in de UI.

Ik vind de 8 wel erg mooi. Ik heb nu een SE (iPhone 5S design). En ben het helemaal met je eens wat betreft de looks. De 6 t/m 7 vind ik saai.

Afbeelding

Weer terug naar glas van de 4S. Geen lijntjes meer. Die zwarte _O_

-------

AR nieuws: IKEA komt met Place. Maakt gebruik van ARkit. Super vet!


Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

13 sep 2017, 18:02

ARKit is wel echt Nice, het enige wat ik wel als een mooie innovatie zie.
Rano schreef:
13 sep 2017, 14:49

ARkit maakt AR zonder markers mogelijk. Zoals dit:

Dit is wel nice!
Rano schreef: Maar het zat niet in een telefoon. Dus het is nieuw. Een tablet is een ander device type.
Wat een onzinnige reactie. Het is geen nieuwe feature, of iets innovatiefs. Dat was Truetone overigens nooit.
Rano schreef: Nee, de Iris Scan uit de Samsung S8 kun je neppen door een foto van jezelf aan de S8 te laten zien. De iPhone X "projecteert" 30.000 infrarood stippen op je bakkes. En combineert dit met de input van 3 andere sensors om te bepalen of jij het wel echt bent. En je moet kijken. Als je niet kijkt, unlockt je telefoon niet.
Oh je bedoelt zoals Windows Hello dat al reeds is geïmplementeerd in Windows devices...
Rano schreef: Nodig. Nodig. Laten we niet die discussie starten. Want heb je uberhaupt een smartphone nodig? Als je en 4K TV hebt en je wilt een extreem goede kwaliteit video dan heb je het nodig.
Dat kan de Galaxy S8 ook al, wederom niets nieuws.
Rano schreef: Ze hadden hem nooit moeten ontslaan. Dat snap ik nog steeds niet.
XD
Rano schreef:
13 sep 2017, 14:53
BrutalGamer schreef:
13 sep 2017, 14:47
Straks reageer ik uitgebreider zo sporten. Maar om alvast op het standaarden stuk te reageren. Ze kwamen wederom met een eigen standaard lightning, ipv de opkomende USB-C standaard. Die ze vervolgens wel weer op de MacBook gebruiken ipv lightning. Lekker consistent ook.
De USB Type-C standaard heeft Apple grotendeels ontworpen. En ze zetten er vol op in. Alleen niet op de iOS devices. Mijn gok is dat deze dusdanig veel verkocht zijn dat mensen boos worden als ze weer een andere kabel meeleveren. Of dat ze wachten op draadloos. Dat ze de laatste poort kunnen verwijderen.
Grotendeels? Ze hebben er aan bijgedragen, maar ook weer niet zo'n grote rol. Al blijft die discussie nog steeds een grijs gebeid omdat er te weinig bronnen zijn.

Verkochte accessoires zou inderdaad een reden kunnen zijn. Alleen blijft het nog steeds inconsequent gebruikt worden, het lijkt erop dat ze er zelf ook niet helemaal uit zijn welke kabelstandaard ze hanteren per device.
En bovendien, als ze zelf aan de wieg hebben gestaan van USB-C. waarom zouden ze dan in hetzelfde jaar dat USB-C is aangemeld ook nog eens met Lightning komen? Het klinkt als een verhaal dat deels uit de duim is gezogen.
Rano schreef:
13 sep 2017, 15:21
Oversoul schreef:
13 sep 2017, 15:16
Wat een hondslelijke telefoon die X en waarom is er een hapje uit het scherm genomen?
Dat hapje was geen probleem geweest als ze de stukken scherm links en rechts zwart hadden gemaakt. Maar nu is het 1) fucked up lelijk en 2) kut in de UI.

Ik vind de 8 wel erg mooi. Ik heb nu een SE (iPhone 5S design). En ben het helemaal met je eens wat betreft de looks. De 6 t/m 7 vind ik saai.

Afbeelding

Weer terug naar glas van de 4S. Geen lijntjes meer. Die zwarte _O_
Ik heb echt een hekel gekregen aan glas op de achterkant sinds de Xperia Z3 C. :P
Overigens vind ik de iPhone X zo op het oog wel een prachtig toestel. Ik heb niet heel veel problemen met die inkepingen. Al zal het voor de interface nog wel wennen kunnen zijn.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Shenmue3
Lv6
Berichten: 1357
Lid geworden op:
13 jul 2017, 13:31

13 sep 2017, 19:52

Damn, die fail met de gezichtsherkenning is gewoon het hoogtepunt van de show in alle mainstream media. :lol:

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

13 sep 2017, 20:15

Afbeelding

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re:

13 sep 2017, 20:21

Shenmue3 schreef:
13 sep 2017, 19:52
Damn, die fail met de gezichtsherkenning is gewoon het hoogtepunt van de show in alle mainstream media. :lol:
Enorm pijnlijk. Juist omdat ze 30 seconden daarvoor aan het opscheppen waren over hoe goed het werkt. Het was uiteindelijk geen probleem met Face ID. De iPhone was herstart. En dan moet je altijd eerst een pincode intypen. Dat zag je ook op het scherm staan. Maar goed, wat een moment om te falen. Dit wordt 1000x geoefend mag je hopen.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re:

13 sep 2017, 20:30

BrutalGamer schreef:
13 sep 2017, 18:02
Wat een onzinnige reactie. Het is geen nieuwe feature, of iets innovatiefs. Dat was Truetone overigens nooit.
En waar stopt het dan volgens jou? Want de NASA gebruikte ongetwijfeld al technieken in de 70’s die nu pas in je telefoon zitten. Is het dan niet meer innovatief?
BrutalGamer schreef:
13 sep 2017, 18:02
Oh je bedoelt zoals Windows Hello dat al reeds is geïmplementeerd in Windows devices...
Nogmaals, dat is een andere categorie apparaat. In een notebook heb je veel meer ruimte, rekenkracht en accu om dit soort dingen te doen.
BrutalGamer schreef:
13 sep 2017, 18:02
Dat kan de Galaxy S8 ook al, wederom niets nieuws.
Geen 60 FPS.
BrutalGamer schreef:
13 sep 2017, 18:02
En bovendien, als ze zelf aan de wieg hebben gestaan van USB-C. waarom zouden ze dan in hetzelfde jaar dat USB-C is aangemeld ook nog eens met Lightning komen? Het klinkt als een verhaal dat deels uit de duim is gezogen.
USB Type-C is pas sinds vorig jaar een ding. De Lightning poort zit sinds 2012 in iOS devices. Er zit een verschil tussen de specs aanmelden en het commercieel bruikbaar kunnen maken.

Gebruikersavatar
Gewoon Arno
Big Baller
Lv7
Berichten: 4566
Lid geworden op:
16 jul 2017, 00:04

Re: Re:

13 sep 2017, 20:31

Rano schreef:
13 sep 2017, 20:21
Shenmue3 schreef:
13 sep 2017, 19:52
Damn, die fail met de gezichtsherkenning is gewoon het hoogtepunt van de show in alle mainstream media. :lol:
Enorm pijnlijk. Juist omdat ze 30 seconden daarvoor aan het opscheppen waren over hoe goed het werkt. Het was uiteindelijk geen probleem met Face ID. De iPhone was herstart. En dan moet je altijd eerst een pincode intypen. Dat zag je ook op het scherm staan. Maar goed, wat een moment om te falen. Dit wordt 1000x geoefend mag je hopen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

14 sep 2017, 00:49

Rano schreef: En waar stopt het dan volgens jou? Want de NASA gebruikte ongetwijfeld al technieken in de 70’s die nu pas in je telefoon zitten. Is het dan niet meer innovatief?
Laten we dit argument maar stoppen want het wordt steeds debieler.
Rano schreef: Nogmaals, dat is een andere categorie apparaat. In een notebook heb je veel meer ruimte, rekenkracht en accu om dit soort dingen te doen.
Dat is op Windows 10 Mobile ook, ook op Windows 10 smartphones. Microsoft was eerder met die techniek. Maakt verder niet uit, het gaat alleen om het punt dat er bijna geen innovatie meer is.
Rano schreef: Geen 60 FPS.
Je hebt gelijk, my bad.
Rano schreef: USB Type-C is pas sinds vorig jaar een ding. De Lightning poort zit sinds 2012 in iOS devices. Er zit een verschil tussen de specs aanmelden en het commercieel bruikbaar kunnen maken.
De USB-C standaard is in 2012 submit, in hetzelfde jaar, maar voordat Apple de Lightning had aangekondigd. Waarom zouden ze dan twee standaarden ontwikkelen die beide ongeveer hetzelfde kunnen.
Rano schreef:
13 sep 2017, 20:21
Shenmue3 schreef:
13 sep 2017, 19:52
Damn, die fail met de gezichtsherkenning is gewoon het hoogtepunt van de show in alle mainstream media. :lol:
Enorm pijnlijk. Juist omdat ze 30 seconden daarvoor aan het opscheppen waren over hoe goed het werkt. Het was uiteindelijk geen probleem met Face ID. De iPhone was herstart. En dan moet je altijd eerst een pincode intypen. Dat zag je ook op het scherm staan. Maar goed, wat een moment om te falen. Dit wordt 1000x geoefend mag je hopen.
Volgens een comment bij deze video was hij niet herstart.
Some in the comments claiming the phone was restarted but restart message on iPhone clearly states "restart" as the reason for extra authentication. Failed Touch ID attempts on the other hand will eventually result in the message Craig got on stage. Try it yourself, repeatedly touch you iPhone sensor with the wrong finger and you'll eventually get "Your passcode is required to enable Touch ID".
Ook wel raar dat bij de foutmelding nog Touch ID staat, moet daar niet Face ID staan?
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re: Re:

14 sep 2017, 07:37

BrutalGamer schreef:
14 sep 2017, 00:49
Laten we dit argument maar stoppen want het wordt steeds debieler.
Laten we helemaal maar stoppen met de discussie. Zonde van onze tijd. We zien het duidelijk anders. En we gaan elkaar allebei niet overtuigen. Apple is niet mijn bedrijf. Ik werk er niet. Ik heb geen aandelen. Dus ik heb er geen enkel voordeel bij om de keuzes te gaan verantwoorden of verdedigen. Van alle smartphone bedrijven die er zijn spreken de apparaten van Apple mij het meeste aan. Ze zijn zeker niet perfect. Maar beter dan het alternatief naar mijn mening.

Gebruikersavatar
Neil(delirious84p)
Lv2
Berichten: 75
Lid geworden op:
13 jul 2017, 18:23

14 sep 2017, 07:46

Wow 1100 euro voor een telefoon.. 😐

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re: Re:

14 sep 2017, 13:14

Rano schreef:
14 sep 2017, 07:37
BrutalGamer schreef:
14 sep 2017, 00:49
Laten we dit argument maar stoppen want het wordt steeds debieler.
Laten we helemaal maar stoppen met de discussie. Zonde van onze tijd. We zien het duidelijk anders. En we gaan elkaar allebei niet overtuigen. Apple is niet mijn bedrijf. Ik werk er niet. Ik heb geen aandelen. Dus ik heb er geen enkel voordeel bij om de keuzes te gaan verantwoorden of verdedigen. Van alle smartphone bedrijven die er zijn spreken de apparaten van Apple mij het meeste aan. Ze zijn zeker niet perfect. Maar beter dan het alternatief naar mijn mening.
Ik denk dat het een goed besluit is om het hier bij te laten. Onze kijk erop ligt inderdaad te ver uit elkaar. En we worden het niet eens.

En dat laatste is je goed recht. Er blijven mij nog steeds dingen aanspreken van Apple, ik vind het alleen jammer dat het voor mij zo minimaal is geworden en ze steeds verder lijken af te glijden. Het wordt tijd dat Apple weer laat zien dat ze beter zijn dan de concurrent. Maargoed ook daar zullen we het niet over eens zijn hehe.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

15 sep 2017, 12:18

Vanochtend een iPhone 8, Goud, 256GB voor mijn allerliefste besteld. En voor mezelf (mijn iPhone SE is nog prima) een Apple Watch Series 3 42mm, goedkoopste model. Voorlopig weer genoeg gedoneerd aan mijn kerk.

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

15 sep 2017, 12:38

Komen ze nu ook al met een Apple Watch 3? :')
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

15 sep 2017, 12:43

Is dat gek?

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

15 sep 2017, 14:00

Is dat niet wat snel voor een nieuwe horloge. Of wissel je die net zo vaak als een smartphone ? Ik heb geen idee, draag niet eens een normale horloge laat staan een smartwatch.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

15 sep 2017, 15:13

Ik heb de eerste versie die kwam in april 2015 uit. Dus 2,5 jaar later een versie 3 is niet zo gek toch?

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

15 sep 2017, 15:45

Een smartwatch gaat een stuk langer mee dan de gemiddelde smartphone, omdat het aantal mogelijkheden niet zo snel loopt (geen filmpjes opnemen in 4K en 60 FPS helaas). Dus om nu al de derde versie ervan te introduceren vind ik persoonlijk nogal snel.
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
Mr. President
Lv2
Berichten: 89
Lid geworden op:
26 jul 2017, 18:17

15 sep 2017, 18:43

Ik vind het echt belachelijk snel.
Maar goed.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

Re:

15 sep 2017, 18:46

Rano schreef:
15 sep 2017, 15:13
Ik heb de eerste versie die kwam in april 2015 uit. Dus 2,5 jaar later een versie 3 is niet zo gek toch?
Als je kijkt naar technlogie niet gek inderdaad. Ik bedoel vooral, waarom zou iemand zo vaak van horloge willen wisselen?
Of zijn er wel steeds must have features die je niet op de oude kan krijgen?
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re: Re:

15 sep 2017, 19:11

BrutalGamer schreef:
15 sep 2017, 18:46
Rano schreef:
15 sep 2017, 15:13
Ik heb de eerste versie die kwam in april 2015 uit. Dus 2,5 jaar later een versie 3 is niet zo gek toch?
Als je kijkt naar technlogie niet gek inderdaad. Ik bedoel vooral, waarom zou iemand zo vaak van horloge willen wisselen?
Of zijn er wel steeds must have features die je niet op de oude kan krijgen?
Wil je weten wat voor nieuws je allemaal kan verwachten in de Apple Watch 3 vergeleken met de Apple Watch 2? Houd je vast!

- Betere processor
- Altimeter

Afbeelding
As easy to stop as it is to comprehend.

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

15 sep 2017, 19:17

Afbeelding

Dat is wel een upgrade waard!
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
BrutalGamer
Lv5
Berichten: 878
Lid geworden op:
13 jul 2017, 19:42

15 sep 2017, 19:28

Van Tweakers over de iPhone 8 en AR.
Apple noemde ook nog een interessante functie waarbij je bij een sportwedstrijd de spelersnamen in beeld kunt krijgen terwijl ze over het veld rennen en bijvoorbeeld hun statistieken meteen kunt opvragen. De toch al goede app Sky Guide krijgt ook een ar-functie, waarbij je niet meer naar een getekende sterrenhemel hoeft te kijken, maar de informatie via de camera bij de echte sterren kunt zien.
Dat is dan wel een interessante toepassing. iOS blijft nog steeds het grootste, dus als er straks allemaal toffe toepassingen komen dan is ergens een iPhone nog wel interessant.
Afbeelding Babyforce Unite!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

15 sep 2017, 20:25

Dat ze het elk jaar upgraden wil toch niet zeggen dat je elk jaar moet upgraden?

Gebruikersavatar
Rano
Lv5
Berichten: 690
Lid geworden op:
11 jul 2017, 14:11

Re: Re:

15 sep 2017, 20:42

Rolfgang schreef:
15 sep 2017, 19:11
Wil je weten wat voor nieuws je allemaal kan verwachten in de Apple Watch 3 vergeleken met de Apple Watch 2? Houd je vast!

- Betere processor
- Altimeter
- 4G/LTE chip (helaas nog niet in NL/BE)
- 16 GB ipv 8 GB voor LTE modellen
- Apple Music streaming
- Nieuwe generatie bluetooth chip
- Siri op je speaker
- Nieuwe workouts voor “hoogte sporten” zoals skieën en snowboarden
- One tap connecten met sportschool apparatuur (workout sync tussen Watch en apparaat)
- Verbeterde monitoring van je hartslag (hoe snel herstelt je hart na sporten, heb je abnormale pieken in je hartslag, is je hartslag onregelmatig, adviseert een dokter op te zoeken als het niet goed zit)
- Nieuwe kleur
- Nieuw type bandjes
- Nieuwe kleuren van bestaande bandjes

Dit zijn allemaal mooie extra’s. De reden dat ik upgrade is dat ik GPS en waterdichtheid wil (wat in de vorige generatie erbij kwam).

Gebruikersavatar
Rolfgang
Lv7
Berichten: 2502
Lid geworden op:
13 jul 2017, 14:46
Locatie: Castricum
Contacteer:

Re:

15 sep 2017, 20:52

Rano schreef:
15 sep 2017, 20:25
Dat ze het elk jaar upgraden wil toch niet zeggen dat je elk jaar moet upgraden?
Dat er een nieuw jaar bovenaan de kalender staat, betekent nog niet dat je een minimale upgrade voor de volle prijs hoeft uit te brengen als bedrijf. Dit is puur het geld uit de portemonnee trekken van de Apple-idolaten die alles kopen wat het bedrijf uitbrengt.

Kijk eens naar die 'verbeteringen' en het nut ervan. Van 8GB naar 16GB voor LTE-modellen. Wanneer is het iemand ooit gelukt om die 8GB vol te krijgen op zijn smartwatch? Een nieuwe Bluetooth-chip, want de vorige raakte altijd de verbinding kwijt met de telefoon, ofzo? Nieuwe kleuren bandjes? Whoop-die-fucking-doo. Je kan ook gewoon nieuwe kleuren bandjes introduceren voor de Apple Watch 2 als je ze zo graag wilt aanbieden.
As easy to stop as it is to comprehend.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten